Turismul românesc are nevoie de oxigen acum

0

Stringența unor măsuri de susținere a industriei turismului în condițiile crizei actuale a fost reiterată de Grupul de Lucru pentru Turism din cadrul Coaliției pentru Dezvoltarea României (CDR) și de Alianța pentru Turism (APT) într-o analiză sub genericul „Pandemia de Covid-19, destinația finală pentru turismul românesc?”, punctul de pornire constituindu-l aprecierea că dialogul cu autoritățile există, însă concretizarea rezultatelor este lentă, încât pericolul e să devină inutilă.

Dragoș Anastasiu, președintele în exercițiu al Coaliției pentru Dezvoltarea României, a subliniat că industria turismului „încă trăieşte, încă există, chiar dacă este decimată şi afectată profund” și a semnalat: „În fiecare zi se mai adaugă antreprenori care nu fac faţă acestei situaţii şi sunt obligaţi să abandoneze. Un mesaj pe care îl transmitem tuturor autorităţilor şi colegilor noştri din industrie este să strângă rândurile şi să găsească soluţii pentru ca oxigenul atât de necesar să nu vină după deces. Nimeni nu mai are nevoie de oxigen după ce a închis ochii. Pandemia va trece şi în aceste moment trebuie ca împreună să ne mobilizăm pentru ce se întâmplă după. Toate aceste lucruri trebuie făcute azi, ieri, alaltăieri. Este destul de târziu şi mesajul nostru este de urgentare. Nu arătăm cu degetul, nu trebuie să facă autorităţile singure, nu trebuie să facem noi singuri. Nu putem decât împreună”. Reamintind că industria turismului cuprinde nu numai restaurante și hoteluri, ci şi agenţii de turism, ghizi, organizatori de evenimente, toți afectați într-un an complicat care a trecut şi unul care anunță dificil în faţă: „Din fericire, dialogul cu autorităţile a fost extrem de intens. Am avut tot felul de schimburi de idei şi de soluţii. Au fost foarte multe propuneri din partea noastră puse pe masă şi preluate de autorităţi atât la nivel central, cât şi la nivel local, dar sunt probleme cu implementarea. Lucrurile vin destul de greu şi chiar dacă la nivel de miniştri deschiderea este maximă, atunci când discutăm despre detalii lucrurile se complică”.

Alin Chipăilă, preşedintele Alianţei pentru Turism: „Sunt câteva măsuri vitale pentru industria turismului, în diverse stadii de implementare şi care au nevoie de a fi grăbite. În primul rând, discutăm despre Măsura 2 de granturi, Măsura 3 şi măsura cu 20% din cifra de afaceri. Un aspect care ne preocupă foarte mult este partea de reorganizare a Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, în care ne dorim să vedem transpus din programul de guvernare şi un deziderat al industriei turismului fără de care credem că este imposibilă o revenire sănătoasă la un turism pe care ni-l dorim cu toţii în România –  implementarea Organizaţiei de Management al Destinaţiei România, un OMD naţional. Ne interesează efectul multiplicator pe care poate să-l aibă acest demers pentru a atrage fonduri suplimentare la nivel european în măsura în care această organizaţie ar fi un parteneriat public-privat între Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului şi structurile reprezentative la nivel national”.

În perspectiva sezonului turistic 2021, președintele APT a accentuat: „În momentul în care sezonul turistic de anul acesta va începe şi în condiţiile în care populaţia vaccinată va creşte ca număr şi în condiţiile respectării normelor de siguranţă, România va fi la concurenţă acerbă cu celelalte destinaţii europene şi mondiale. Nu putem să stăm şi să pregătim în iunie, iulie sau după aceea această revenire a turismului. Ne propunem şi ne asigurăm toată disponibilitatea să lucrăm cot la cot cu ministerul extinzând astfel capacitatea de muncă pentru a planifica împreună, prin intermediul Organizaţiei de Management al Destinaţiei România, această repornire turismului pe care ne-o dorim cu toţii să vină cât mai repede în condiţii de siguranţă”.

Comisia Europeană prelungeste si extinde Cadrul Temporar al ajutoarelor de stat

0

Comisia Europeană  prelungeste si extinde Cadrul Temporar al ajutoarelor de stat, pentru a sustine economiile europene, în contextul pandemiei de coronavirus.  

FNGCIMM contribuie la relansarea economiei românești prin Planul Național de Investiții și Relansare Economică cu patru programe, aprobate în baza Cadrului Temporar de ajutor de stat.

Comisia Europeană a anuntat prelungirea până la 31 decembrie 2021 a Cadrului Temporar al ajutoarelor de stat, adoptat în data de 19 martie 2020, pentru a susține economia europeană și companiile, în contextul persistenței crizei generată de pandemie.

Noul amendament al Cadrului Temporar, prevede atât prelungirea, cît și  extinderea  plafoanelor ajutoarelor de stat premise. Astfel noile valori prevăd ajutoare de stat de până la:

  • 225.000 de euro pe companie activă în producția primară de produse agricole (anterior 100.000 euro)
  • 270.000 de euro pe companie activă în sectorul pescuitului și acvaculturii (anterior 120.000 de euro)
  • 1,8 milioane de euro pe companie activă în toate celelalte sectoare (anterior 800.000 de euro).

Prin același amendament, CE a permis introducerea posibilității de conversie a unor instrumente rambursabile, de tipul garanțiilor, creditelor, credite punte, în granturi directe, ce pot fi acordate  pînă la sfârșitul anului 2021.

Comisia Europeană anunță că ajutoarele de stat vor fi îndreptate, în continuare, către susținerea Mecanismului de redresare și reziliență, pe măsură ce economia europeană iese din faza de criză și face pași către revenire economică.

În acest sens, Guvernul României a lansat  Planul Național de Investiții și Relansare Economică, un plan de investiții fără precedent, care are ca obiectiv înlocuirea măsurilor de subvenționare (WAGELEDGROWTH) cu cele de stimulare a investitiilor (INVESTMENTLGROWTH).

FNGCIMM contribuie la relansarea economiei românești prin Planul Național de Investiții și Relansare Economică cu patru programe, ce au primit aprobare în baza Cadrului Temporar de ajutor de stat: IMM INVEST ROMANIA, AGRO IMM INVEST – Subprogramul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii si a intreprinderilor mici cu capitalizare de piata medie din domeniul agriculturii, pescuitului, acvaculturii si sectorului alimentar, IMM LEASING DE ECHIPAMENTE SI UTILAJE și IMM FACTOR.

„Aceste noi programe, lansate de către FNGCIMM în anul 2020, reprezintă răspunsul Guvernului și al Ministerului Finanțelor Publice  la necesitățile crizei actuale, care a adus multe provocări dar și multe oportunități de resetare a sectorului IMM și de deschidere a sistemului bancar către finanțarea economiei. FNGCIMM a înregistrat în anul 2020 rezultate istorice prin acordarea celui mai mare numar de garantii de la infintarea sa. Astfel, în 2020 s-a aprobat un procent de 12,8% din numărul total de garanții acordate de FNGCIMM, iar valoarea acestor garanții reprezintă peste 28,4% din valoarea tuturor garanțiilor acordate de FNGCIMM în toți anii de activitate. În  anul 2020 au fost acordate circa de 2 ori mai multe garanții față de  anul 2019, cu o valoare de 5,3 ori mai mare, la care programul IMM INVEST a avut o contribuție majoră. Această creștere semnificativă se datorează în mare parte contextului economic care a favorizat intervenția și utilitatea unui instrument de susținere anticiclic, dar și sinergiei create  cu sistemul bancar, care a înțeles să ofere cât mai rapid soluții de finanțare optime, atât pentru menținerea în viață a IMM-urilor aflate în dificultate cât și pentru IMM-urile pentru care criza a adus oportunități de dezvoltare”, a declarat Dumitru Nancu, directorul general FNGCIMM.

Prin IMM INVEST, programul care asigură accesul la capital financiar, au fost acordate până la 31.12.2020, 25.586 credite, cu o valoare ce depășește 15 miliarde lei. Aceste credite au fost susținute  de ajutoare de stat de peste 291 milioane lei, iar prin program se estimează că au fost salvate peste 443.000 locuri de muncă.  

Comisia Europeană a autorizat în data de 18 decembrie 2020 modificarea schemei de ajutor de stat care sustine implementarea programului IMM INVEST,  pentru a interveni cu masuri adaptate de sprijin in domeniul agriculturii, pescuitului, acvaculturii și sectorului alimentar. AGRO IMM INVEST – Subprogramul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii si a intreprinderilor mici cu capitalizare de piata medie din domeniul agriculturii, pescuitului, acvaculturii si sectorului alimentar, va fi disponibil beneficiarilor in perioada imediat următoare. Programul IMM LEASING de ECHIPAMENTE ȘI UTILAJE este operațional iar numărul mare de operatori de leasing financiar care s-au înscris în program arată că acest instrument financiar nou este foarte necesar IMM-urilor. IMM FACTOR, programul care susține accesul IMM-urilor la finanțarea creditului comercial, este operational și urmează să producă rezultate în perioada următoare.

Schemele de ajutor de stat sau de minimis care susțin aceste programe, se suporta din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice.

INSCOP: Percepția publică asupra vaccinării. Încrederea românilor în vaccinarea anti COVID19

Capitolul 1: Intenția de vaccinare a populației

55,2% dintre români declară că intenționează să se vaccineze anti COVID19 în cursul acestui an, în timp ce dintre cei 39,4% care afirmă că nu doresc să se vaccineze, jumătate susțin că și-ar putea schimba opinia în viitor, iar cealaltă jumătate afirmă că este o decizie definitivă. Este una dintre concluziile principale ale sondajului de opinie intitulat „Percepția publică asupra vaccinării. Încrederea românilor în vaccinarea anti COVID19”. Sondajul a fost realizat de către INSCOP Research și Verifield, în parteneriat cu Centrul de Cercetare în Comunicare și Inovare Socială (CoRe) din cadrul Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca la comanda și în cadrul unui proiect independent de cercetare inițiat și coordonat de think-tankului STRATEGIC Thinking Group – Asociația Grupul de Gândire Strategică (www.strategicthinking.ro).

Sondajul de opinie, realizat în perioada 13 ianuarie – 3 februarie 2021, reprezintă o  evaluare independentă sintetică a opiniilor românilor cu privire la vaccinarea anti-COVID 19.  Cercetarea sociologică este împărțită în trei capitole, primul capitol fiind dedicat măsurării intenței de vaccinare anti-Covid19. Prezentarea grafică a acestui capitol poate fi descărcată la https://www.strategicthinking.ro/wp-content/uploads/2021/02/8.02.21-Cap.-1-Sondaj-VACCINARE-STG.pdf

Remus Ștefureac, director Strategic Thinking Group / Asociația Grupul de Gândire Strategică: „Mai mult de jumătate dintre români (55%) declară că intenționează să se vaccineze anti COVID19 în cursul acestui an, iar dintre cei aproape 40% care afirmă că nu doresc să se vaccineze, jumătate susțin că și-ar putea schimba opinia în viitor, iar cealaltă jumătate afirmă că este o decizie definitivă. Analizând datele în ansamblu, constatăm că aproximativ 20% din populația României are opinii foarte ferme împotriva vaccinării, un alt grup de 20% fiind relativ sceptic, dar dispus să își schimbe opinia în viitor funcție de mai mulți factori, printre cei mai importanți fiind un număr foarte mic de cazuri în care administrarea vaccinului să fi provocat efecte adverse, respectiv o rată mare de vaccinare în rândul personalului medical. Convingerea acestui public încă neîncrezător, dar deschis la argumente raționale ar putea duce rata de acceptare a vaccinării în România la aproximativ 75%. Pentru ca acest lucru să se întâmple, este însă necesar un efort major de informare corectă, detaliată, coerentă și coordonată care să includă entități specializate, academice, culturale, politice.”

Barbu Mateescu, sociolog, membru în Consiliul Consultativ al Strategic Thinking Group: „Este îmbucurătoare dorința de vaccinare înaltă în rândul vârstnicilor, categoria socio-demografică cea mai vulnerabilă la COVID-19. Lipsa de încredere în procesul de vaccinare sau în necesitatea acestuia sunt semnificative în mediul rural și în rândul celor mai săraci dintre români (două categorii care în bună măsură se suprapun) de oriunde de pe teritoriul țării. Viitoare inițiative de comunicare și mobilizare trebuie să se concentreze pe aceste grupuri.”

Ioan Hosu, doctor în sociologie, director al Centrului de Cercetare în Comunicare și Inovare Socială (CoRe) din cadrul Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca: „Studiul de față este rezultatul efortului pe care-l fac entitățile din acest parteneriat de a susține informarea opiniei publice din România în chestiunea combaterii COVID 19. Aceste date ne ajută să înțelegem modul în care este perceput procesul de vaccinare, gradul de informare și procesele aferente unor decizii asumate.”

ANALIZA EXTINSĂ A DATELOR

Percepția asupra pandemiei

68.3% dintre români sunt de părere că epidemia de coronavirus este reală și periculoasă pentru sănătate, 17.2% că este reală, dar nepericuloasă pentru sănătate, iar 10.4% că este o minciună. 4% nu știu sau nu răspund.

Analiza socio-demografică: Cei peste 45 de ani, cei cu educație mai ridicată, locuitorii din București și urbanul mare, din regiunile Vest, Nord-Vest și București Ilfov și cei cu un venit lunar peste 2000 lei cred într-o proporție mai mare decât celelalte categorii că epidemia de coronavirus este reală și periculoasă pentru sănătate.
Tind să creadă că epidemia de coronavirus este o minciună mai ales: tinerii, cei cu un nivel de educație mai scăzut, inactivi potențial activi, rezidenții din orașele mici sau mediul rural, cei fără venit sau cu un venit redus, sub 1000 lei.

Percepția asupra vaccinurilor

76.6% dintre respondenți consideră că vaccinarea este cea mai eficientă modalitate de a ne apăra față de unele boli, în timp ce 21.4% își exprimă dezacordul, iar 1.9% nu știu sau nu răspund.

Analiza socio-demografică: Acordul cu afirmația ”Vaccinarea este cea mai eficientă modalitate de a ne apăra față de unele boli” este mai ridicat în rândul următoarelor categorii: cei peste 45 de ani, cei cu educație mai ridicată, inactivi pasivi sau gulere albe, locuitorii din București și din urbanul mare.
Au încredere în informațiile oficiale pe care le primesc despre vaccinuri 62.4% dintre cei chestionați, în timp ce 33.9% afirmă contrariul. Ponderea non-răspunsurilor este de 3.7%.

Analiza socio-demografică: Au încredere în informațiile oficiale mai ales persoanele peste 45 de ani, cei cu educație mai ridicată, locuitorii din București și din urbanul mare, inactivi pasivi sau gulere albe, cei cu un venit lunar mai ridicat.
70.4% dintre cei intervievați apreciază că beneficiile vaccinării sunt mai mari decât riscurile, 21.4% își exprimă dezacordul, iar 8.1% nu știu sau nu răspund.

Analiza socio-demografică: Sunt de părere că beneficiile vaccinării sunt mai mari decât riscurile cu precădere: cei peste 45 de ani, cei cu educație mai ridicată, locuitorii din București și din urbanul mare, cei inactivi pasivi sau gulere albe și cei cu un venit lunar mai ridicat.

Ca o sumarizare: să luăm în calcul următoarele patru afirmații:

  1. „pandemia este o minciună”;
  2. „beneficiile vaccinării NU sunt mai mari decât riscurile”;
  3. „NU intenționez să mă vaccinez contra COVID-19”;
  4. „Nimic n-ar putea să-mi mărească încrederea în vaccinurile anti-COVID-19”.

Persoanele care împărtășesc una sau mai multe din aceste percepții aparțin în special unor categorii defavorizate din punct de vedere socio-economic, acestea – după cum s-a văzut în SUA – suferind disproporționat din punct de vedere medical din cauza pandemiei. În cazul României, este vorba despre persoane fără venituri, din mediul rural și cu studii primare, adică tocmai persoanele care datorită accesului limitat la îngrijire medicală constantă și datorită nivelului scăzut de trai au o situație medicală generală mai proastă decât restul populației. Mai mult, în cazul agravării stării de sănătate în urma infectării cu COVID-19, prin comparație cu românii din mediul urban aceștia ar avea dificultăți în a obține rapid îngrijire medicală. Un aspect pozitiv, care atenuează în bună parte impactul acestei situații, este că acest pachet de percepții este prezent într-o foarte mică măsură în rândul celor mai vârstnici dintre români – adică cei mai vulnerabili – și prezent într-o mai mare măsură în rândul tinerilor (a căror vulnerabilitate la COVID-19 este mai redusă).

65.8% dintre cei chestionați declară că nu s-au vaccinat niciodată în ultimii cinci ani împotriva vreunei boli. 12.7% afirmă că s-au vaccinat o singură dată în ultimii cinci ani, 7.8% de două-trei ori, 12.7% în fiecare an din ultimii cinci, iar 0.5% mai des. Nu știu sau nu răspund la această întrebare 0.6%.

În opinia a 54.8% dintre români, vaccinarea în masă a populației României împotriva COVID-19 va opri epidemia de coronavirus. 33.7% sunt de părerea contrară, iar 11.5% nu știu sau nu răspund.

Analiza socio-demografică: Sunt de părere că vaccinarea în masă a populației României împotriva COVID-19 va opri epidemia de coronavirus sunt mai ales: vârstnicii, persoanele cu educație medie sau superioară, cei inactivi pasivi sau gulere albe, locuitorii din București și cei cu un venit mai ridicat.

Încrederea în procesul de avizare și aprobare a
vaccinurilor anti-COVID19

Cât privește încrederea în procesele de avizare și aprobare a vaccinurilor anti-Covid19 derulate de instituții medico-sanitare din diverse țări, românii au cea mai mare încredere în procesul din Uniunea Europeană.
Astfel, 54.2% dintre cei intervievați declară că au încredere multă și foarte multă în procesul de avizare și aprobare a vaccinurilor anti-Covid19 derulat de instituții medico-sanitare din Uniunea Europeană. 50.4% au încredere multă și foarte multă în procesul derulat de instituții de profil din Statele Unite ale Americii, iar 45% în procesul din România.
În procesul de avizare și aprobare a vaccinurilor anti-Covid19 derulat de instituții medico-sanitare din China au încredere multă și foarte multă 26.3% dintre cei intervievați, iar în procesul derulat de instituții de profil din Rusia 25.9% dintre respondenți.

Analiza socio-demografică: Încrederea în procesele de avizare și aprobare a vaccinurilor anti-Covid19 derulate de instituții medico-sanitare din UE, SUA  sau România este mai ridicată în rândul următoarelor categorii: cei peste 45 de ani, cei cu educație mai ridicată, cei inactivi pasivi sau gulere albe, locuitorii din București și din mediul urban, cei cu un venit lunar peste 2000 lei.

Tinerii, cei cu un nivel de educație mai scăzut și cei cu un venit redus tind să aibă o încredere scăzută în procesele de avizare și aprobare a vaccinurilor anti-Covid19 derulate de instituții medico-sanitare din toate țările enumerate în sondaj.

Încrederea în procesul de avizare a vaccinurilor este direct proporțional cu nivelul de încredere al românilor în țara/entitatea transnațională despre care e vorba. Astfel, procedurile anti-COVID din Uniunea Europeană și SUA beneficiază de o evaluare superioară celor din Federația Rusă sau China. În context, poziționarea României este bună, apropiată de SUA/Europa și semnificativ superioară celei din țările aflate la est de noi.

Alegere personală vs. Obligativitate

În opinia majorității covârșitoare a românilor (83%), vaccinarea împotriva COVID-19 trebuie să fie o alegere personală a fiecărui cetățean. Sunt de părere că vaccinarea ar trebui să fie obligatorie 16.4% dintre participanții la sondaj, iar 0.6% nu știu sau nu răspund.

83% din respondenți consideră că vaccinarea ar trebui să fie o alegere personală, doar o șesime – în special românii cu venituri considerabil peste medie – considerând că ar trebui să fie obligatorie. Cheia de interpretare a informației este complexă: pe de o parte, impunerea voinței statului în perioada comunistă a lăsat răni adânci, creând suspiciune față de orice „obligativitate” impusă de autorități. Deceniile de democrație au mărit de asemenea apetitul societății pentru autonomie individuală și chestionarea critică a acțiunilor deținătorilor puterii. Aceste aspecte sunt pozitive: societatea românească are o reziliență înaltă la eventuale tentative totalitare de diminuare a libertății personale. Pe de altă parte, este îngrijorător că până și în contextul unei urgențe medicale serioase, care a ucis pînă acum 18 mii de români, cea mai mare parte a societății nu înțelege necesitatea unei acțiuni comune și energice.

Sursele creșterii încrederii în vaccinurile anti-COVID19

Întrebați care ar fi principalul lucru care ar putea contribui la creșterea încrederii  în vaccinurile anticovid, 23.5% menționează un număr foarte mic de cazuri în care administrarea vaccinului a avut efecte adverse, 22.4%  o rată mare de vaccinare în rândul personalului medical, 13.1% o rată mare de vaccinare în alte țări, 10.3% vaccinarea liderilor statelor lumii (președinți, prim-miniștri, miniștri). 22.5% declară că nimic nu le-ar crește încrederea în vaccinurile anti-COVID19, iar 8.1% nu știu sau nu răspund la această întrebare.

Analiza socio-demografică: Cei sub 45 de ani, cei cu un nivel de educație mai ridicat și cu un venit mai ridicat invocă mai des decât celelalte categorii „un număr foarte mic de cazuri în care administrarea vaccinului a avut efecte adverse” drept principalul lucru care ar putea contribui la creșterea încrederii în vaccinurile anticovid.

Declară că nimic nu le-ar crește încrederea în vaccinurile anti-COVID19 mai ales: tinerii, cei cu un nivel de educație mai scăzut, cei inactivi potențial activi, rezidenții din regiunile Sud-Est și Sud-Muntenia, cei fără venit sau cu un venit redus, sub 1000 lei.

Cea mai mare parte a respondenților indică elemente care se concretizează sau care sunt pe cale de concretizare în acest moment. Ar fi, deci, de așteptat ca încrederea în vaccinare să crească în condițiile în care efectele adverse raportate la numărul tot mai mare de vaccinuri sunt neglijabile, iar comparativ cu numărul foarte mare de decese provocate de pandemie, practic nu există niciun termen de comparație. De asemenea, ritmul bun de vaccinare a personalului medical este o informație utilă cu condiția ca aceasta să fie valorificată activ de autorități în planurile de comunicare.

Intenția de vaccinare anti-COVID19

55.2% dintre români declară că intenționează să se vaccineze împotriva Covid-19 în cursul acestui an, 39.4% afirmă că nu intenționează să facă acest lucru, iar 5.4% nu știu sau nu răspund.

Analiza socio-demografică: Cei care declară că intenționează să se vaccineze împotriva Covid-19 în cursul acestui an sunt mai ales: bărbați, persoane peste 45 de ani, și în special vârstnicii (peste 6o de ani) cu educație mai ridicată, inactivi pasivi sau gulere albe, locuitori din București și din urbanul mare, persoane cu un venit lunar peste 2000 lei.

Cei care declară că NU intenționează să se vaccineze împotriva Covid-19 în cursul acestui an sunt mai ales: persoane sub 45 de ani, cu un nivel de educație scăzut, inactivi potențial activi sau gulere albastre, locuitori din orașe mai mici sau din mediul rural, fără venit sau cu un venit redus.

Remarcabilă este diferența dintre persoanele foarte tinere (18-29 de ani) și vârstnici (peste 60 de ani) în ceea ce privește atitudinea față de vaccinare. Astfel, doar 42% dintre tinerii de 18-29 de ani declară că intenționează să se vaccineze împotriva COVID19, comparativ cu 72% dintre persoanele cu vârsta de peste 60 de ani care susțin că se vor vaccina. Explicațiile acestui decalaj evident sunt multiple: riscurile medicale diferite ale celor două grupuri de populație, o cultură a vaccinării consolidată în cazul populației cu vârsta de peste 60 de ani care a experimentat campaniile de vaccinare extinsă din perioada comunistă, precum și expunerea mult mai puternică a populației tinere la informațiile culese de pe rețelele sociale unde circulă nestingherite teorii ale conspirației și o avalanșă de informații false. Comparativ, vârstnicii se informează mai mult din media tradiționale unde controlul știrilor false și al dezinformărilor este mult mai strict.

Dintre cei care nu intenționează să se vaccineze, 49% spun că decizia lor în acest sens este una definitivă, în timp ce aceeași pondere, 49%, apreciază și-ar putea schimba opinia în viitor. Nu știu sau nu răspund 2%. Practic, aproximativ 20% din populația României poate fi considerată drept adeptă fermă a opțiunii anti-vaccin, în timp ce alți aproximativ 20% dintre români, deși sceptici, iau în considerare schimbarea alegerii inițiale de a nu se vaccina în cazul în care argumentele favorabile vor deveni mai convingătoare pentru ei. Este grupul de populație care observă câți români se vaccinează, cine sunt cei care se vaccinează, care este ponderea efectelor adverse, care este eficiența vaccinului și în funcție de analiza acestor concluzii va lua o decizie personală. Pentru a se tinde un prag de 75% populație dispusă să se vaccineze, autoritățile vor trebui să își concentreze campaniile de informare în special pe acest grup de populație.

Analiza socio-demografică: Declară că decizia lor de a nu se vaccina este una definitivă mai ales: bărbații, cei sub 30 de ani, cu un nivel de educație scăzut, inactivi potențial activi sau gulere albastre, locuitorii din mediul rural, din regiunile Sud-Vest Oltenia sau Sud Muntenia, cei fără venit sau cu venit între 2000 și 3000 lei.

Apreciază că și-ar putea schimba opinia în viitor cu precădere: femeile, cei cu un nivel de educație mai ridicat, cei din categoria gulerelor gri, locuitorii din București sau din regiunea Vest, cei cu un venit între 1000 și 2000 lei.

Motivațiile refuzului vaccinării

Principalele motive invocate de cei care nu intenționează să se vaccineze sunt: teama de posibile reacții adverse (30.9% invocă acest lucru drept principalul motiv pentru care nu sunt de acord să se vaccineze), neîncrederea în eficiența vaccinului (26.8%) și informațiile insuficiente despre vaccinarea anti COVID 19 (14.7%). 12.7% își justifică refuzul de a se vaccina prin faptul că nu cred că virusul Covid-19 există, iar 5.8% menționează că sunt împotriva vaccinurilor, în general. 8.2% invocă alt motiv. Procentul non-răspunsurilor este 0.9%.

Analiza socio-demografică: Teama de reacții adverse este invocată mai ales de: femei, persoane peste 30 de ani, cei cu un nivel de educație mai scăzut, cei cu un venit între 1000 și 2000 lei.
Neîncrederea în eficiența vaccinului este menționată cu precădere de către: bărbați, tineri, gulere albastre, locuitorii din București sau din urbanul mare.
Doar o cincime din cei 39,4% care nu doresc să se vaccineze indică motive teoretic implacabile (nu cred că virusul există sau se opun vaccinării în genere). Cea mai mare parte a celor care nu doresc să se vaccineze indică drept motivație aspecte care sunt în curs de evidențiere: absența aproape totală a reacțiilor adverse, eficiența vaccinării etc.

Percepții privind vaccinarea altor persoane

Puțin peste jumătate dintre respondenți (53.8%) apreciază că, în general,  apropiații lor (prietenii, membrii familiei) intenționează mai degrabă să se vaccineze împotriva Covid-19. 39.7% estimează că apropiații lor intenționează mai degrabă să nu se vaccineze, iar 6.5% nu știu sau nu răspund.

Nu există diferențe semnificative între numărul celor care doresc să se vaccineze (intenția de vaccinare) și numărul celor estimați ca dorind să se vaccineze (percepția privind vaccinarea altor persoane). De asemenea și în același sens, nu există diferențe semnificative între numărul celor care NU doresc să se vaccineze și numărul celor care sunt PERCEPUȚI ca dorind să NU se vaccineze. Acest aspect este interesant întrucât, deseori, există o disonanță de percepție în astfel de situații, apetitul societății de a (nu) face ceva fiind supra-apreciat sau sub-apreciat de către respondenții unui sondaj de opinie. Nu este cazul aici – românii percep corect dorința societății de a se vaccina.

Chestionați cu privire la ponderea celor care se opun vaccinării în rândul diverselor categorii de persoane, 46.6% dintre respondenți estimează că ar fi împotriva vaccinurilor/vaccinării anti-COVID19 mai puțin de jumătate dintre români, 40.5% că ar fi mai mult de jumătate dintre români, iar 3.6% aproape toți românii. 2.9% apreciază că aproape niciunul dintre români nu ar fi împotriva vaccinării, iar 6.5% nu știu sau nu răspund.

Analiza socio-demografică: Estimează că mai mult de jumătate dintre români sunt împotriva vaccinurilor/ vaccinării anti-COVID19 în special tinerii între 18 și 29 de ani, respondenții care câștigă sub 1.000 de lei și respondenții care lucrează la privat.

Sunt de părere că mai puțin de jumătate dintre români sunt împotriva vaccinurilor/ vaccinării anti-COVID19 în special persoanele peste 60 de ani, inactivii pasivi, respondenții din regiunea de Vest, cei care câștigă peste 3.000 de lei pe lună și cei care lucrează la stat.

36.2% dintre respondenți estimează că ar fi împotriva accinurilor/vaccinării anti-COVID19 mai puțin de jumătate dintre oamenii pe care îi cunosc, 28% că ar fi mai mult de jumătate dintre oamenii pe care îi cunosc, iar 13.7%  că ar fi aproape toți oamenii pe care îi cunosc. 14.4% apreciază că aproape niciunul dintre oamenii pe care îi cunosc nu ar fi împotriva vaccinării, iar 7.7% nu știu sau nu răspund.

Analiza socio-demografică: Estimează că sunt împotriva vaccinurilor/ vaccinării anti-COVID19 mai mult de jumătate dintre oamenii pe care îi cunosc în special persoanele cu vârsta între 30 și 44 de ani, respondenții care câștigă sub 1.000 de lei și respondenții din regiunea Sud Vest Oltenia.
Sunt de părere că mai puțin de jumătate dintre persoanele pe care le cunosc sunt împotriva vaccinurilor/ vaccinării anti-COVID19 în special gulerele albe și respondenții care câștigă între 2001 și 3000 de lei pe lună.
33.6% dintre respondenți apreciază că ar fi împotriva vaccinurilor/vaccinării anti-COVID19 mai puțin de jumătate dintre oamenii ca ei, 22.8% că ar fi mai mult de jumătate dintre oamenii ca ei, iar 13.9% că ar fi aproape toți oamenii ca ei. 20.4% consideră că aproape niciunul dintre oamenii ca ei nu ar fi împotriva vaccinării, iar 9.3% nu știu sau nu răspund.

Analiza socio-demografică: În rândul gulerelor gri și al persoanelor care locuiesc în regiunea de Sud Est există procente mai ridicate decât media al celor care sunt părere că mai mult de jumătate dintre persoanele ca ei sunt împotriva vaccinurilor/ vaccinării anti-COVID19.
29.7% dintre cei intervievați consideră că ar fi împotriva vaccinurilor/vaccinării anti-COVID19 mai puțin de jumătate dintre prietenii lor apropiați, 24% că ar fi mai mult de jumătate dintre prietenii lor apropiați, iar 17.5% aproape toți prietenii lor apropiați. 23.1% sunt de părere că aproape niciunul dintre prietenii lor apropiați nu ar fi împotriva vaccinării, iar 5.7% nu știu sau nu răspund.

Analiza socio-demografică: Respondenții cu studii primare, cei inactivi potențiali activi, gulerele albastre și persoanele fără venit sunt de părere într-o proporție mai ridicată decât restul categoriilor socio-demografice că aproape toți dintre prietenii apropiați împotriva vaccinurilor/ vaccinării anti-COVID19.

Estimează că mai mult de jumătate dintre prietenii apropiați sunt împotriva vaccinurilor/ vaccinării anti-COVID19 mai ales gulerele gri și locuitorii din regiunea Sud Vest Oltenia.
Sunt de părere că mai puțin de jumătate dintre prietenii apropiați sunt împotriva vaccinurilor/ vaccinării anti-COVID19 în special persoanele care câștigă lunar între 2001 și 3000 de lei.

Prezentarea grafică a sondajului poate fi regasită aici.

DATE METODOLOGICE

Sondajul de opinie „Percepția publică asupra vaccinării. Încrederea românilor în vaccinarea anti COVID19” a fost realizat de către INSCOP Research și Verifield, în parteneriat cu Centrul de Cercetare in Comunicare si Inovare Sociala (CoRe) din cadrul Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca la comanda și în cadrul unui proiect independent de cercetare inițiat de think-tankului STRATEGIC Thinking Group – Asociația Grupul de Gândire Strategică (www.strategicthinking.ro)

Datele au fost culese  în perioada 13 ianuarie  – 3 februarie 2021 prin metoda CATI (interviuri telefonice).  Volumul eșantionului multistadial stratificat a fost de 1200 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative (sex, vârstă, ocupație) pentru populația neinstituționalizată a României, cu vârsta de 18 ani și peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 2,8% la un grad de încredere de 95%.

O parte a activităților de cercetare din cadrul acestui proiect independent inițiat de think-tankul STRATEGIC Thinking Group – Asociația Grupul de Gândire Strategică a fost sponsorizată de AstraZeneca.

Partenerii media ai proiectului: Societatea Română de Televiziune, Adevărul.ro, G4media.ro, PSNews.ro, Revista Cultura și Revista 22

FREE NOW oferă curse gratuite în valoare de 1 milion de euro pasagerilor din România și din alte 7 țări europene care merg să se vaccineze împotriva Covid-19

0

FREE NOW, lider european de servicii multimodale de mobilitate, se implică în lupta împotriva Covid-19 printr-o inițiativă unică de susținere a infrastructurii de vaccinare din România și din alte 7 țări în care își desfășoară activitatea – Germania, Irlanda, Spania, Portugalia, Italia, Grecia și Polonia. Compania oferă curse gratuite în valoare totală de 1 milion de euro tuturor pasagerilor din aceste țări care călătoresc în următoarea lună prin aplicația de taxi și ridesharing FREE NOW pentru a se imuniza împotriva Covid-19.

Pentru FREE NOW, contextul actual reprezintă o nouă oportunitate de a se implica și a contribui activ la lupta împotriva Covid-19. Pasagerii care călătoresc în următoarea lună către sau dinspre un centru de vaccinare din orașele în care este disponibilă aplicația FREE NOW primesc contravaloarea curselor plătite cu cardul sau un voucher valoric pentru cursele achitate cu numerar, în limita a 18 lei per cursă. Fiecare pasager poate beneficia de 2 curse gratuite care au ca destinație sau punct de plecare un centru oficial de vaccinare din orașul lor. Pentru șoferi, cursele se desfășoară normal, valoarea lor fiind achitată integral.

Ne dorim să sprijinim cât mai mulți pasageri să beneficieze de o opțiune confortabilă și eficientă de transport când merg să se imunizeze împotriva Covid-19 și, în același timp, să oferim șoferilor parteneri acces la mai multe curse în contextul unui an dificil. Inițiativa FREE NOW este o cale de a ne folosi forța colectivă pentru a mobiliza imunizarea la scară largă a populației, pornind de la valorile companiei și de la rolul asumat de FREE NOW de a contribui responsabil la binele comunității. Pentru că, mai mult ca oricând, sănătatea este primul pas către binele tuturor„, a declarat Anca Gherle, Public Affairs Manager FREE NOW România.

Ce trebuie să facă pasagerii pentru a beneficia de cursa gratuită

  1. Călătoresc cu FREE NOW către sau dinspre unul din centrele oficiale de vaccinare din orașul lor
  2. Transmit detaliile despre curse, împreună cu dovada vaccinării prin completarea formularului disponibil pe pagina https://support.free-now.com/hc/ro/requests/new, precizând că solicită rambursarea călătoriei pentru vaccinare
  3. FREE NOW returnează contravaloarea curselor plătite cu cardul sau oferă vouchere valorice dacă plata s-a făcut în  numerar.

„Există segmente importante ale populației pentru care transportul reprezintă o provocare, ba chiar o problemă uneori. Motivele sunt fie de ordin financiar, fie legate de lipsa unei infrastructuri de transport public corelate cu nevoile de deplasare în orașe. Segmentele cele afectate sunt persoanele în vârstă și cele cu venituri mici. Este datoria instituțiilor statului, dar și a companiilor private să se implice activ pentru accelerarea procesului de imunizare a românilor, așa încât să revenim la o viață economică și socială normală”, a mai spus Anca Gherle.

FREE NOW este singura platformă de mobilitate din Europa care desfășoară o astfel de inițiativă, continuând strategia companiei de a susține comunitățile din care face parte în contextul pandemiei de Covid-19, demarată încă din primăvara anului trecut. În perioada stării de urgență, FREE NOW a susținut personalul medical din România și personalul din instituțiile implicate în organizarea și gestionarea situației prin crearea unei secțiuni speciale în aplicație prin care au putut fi comandate curse gratuite. Totodată, pentru desfășurarea în siguranță a curselor, FREE NOW a echipat sute de mașini ale șoferilor voluntari cu panouri care despart scaunele din față și bancheta din spate.

Parteneriat pentru digitalizarea pieței de asigurări și pensii private

0

NN, liderul piețelor de asigurări de viaţă şi pensii private din România, şi subsidiara locală a Cegeka, unul dintre cei mai mari furnizori europeni de soluţii IT, au încheiat un parteneriat prin care transformă experiența digitală a clienților NN în interacțiunea cu produsele și serviciile companiei. Primul pas a fost relansarea aplicației mobile NN Direct și urmează noi funcționalități prin care clienții să beneficieze în orice moment, într-un singur loc, de toate informațiile despre întreg portofoliul lor de produse NN și de un proces simplu, intuitiv și rapid.

Într-un context în care accesul la internet pe dispozitive mobile este majoritar – 86% dintre utilizatorii de internet din România se conectează online de pe telefonul lor mobil, potrivit datelor INS -, dezvoltarea unei experiențe digitale facile pentru clienți este un ‘must have’. Astfel, NN România a început anul trecut procesul de transformare a interacţiunii cu clienții săi și a relansat cu succes aplicația NN Direct în plină pandemie. Mai departe, compania își propune că dezvolte noi funcționalități prin care clienții să poată accesa mai ușor, de la distanță, beneficiile produselor lor de asigurare și pensie şi să poată obţine informaţii despre acestea direct pe telefon.

Laura Băloi, Head of Customer Strategy & Digital, NN România

„Ca în orice călătorie de transformare digitală, este nevoie de update periodic. Mediul digital este fluid, tot ceea ce era valabil ieri trebuie actualizat continuu azi, iar facilitarea accesului la informaţiile de interes despre banii noştri tinde să devină o normalitate. Pentru un proiect început în pandemie era nevoie de un partener de încredere, iar Cegeka România s-a ridicat la înălţimea tuturor aşteptărilor noastre, chiar depășindu-le. Partea și mai bună este că nu ne oprim aici cu îmbunătăţirile. Noile versiuni ale aplicației vor aduce funcționalități și mai relevante si valoroase pentru utilizatori.”, spune Laura Băloi, Head of Customer Strategy & Digital, NN România.

Cu un design intuitiv, o interfață mai prietenoasă și autentificare facială sau cu amprentă, aplicația NN Direct oferă clienților acces gratuit și rapid la toate informațiile de care au nevoie despre produsele lor de asigurare de viață și pensie privată direct pe ecranul telefonului, într-o experiență îmbunătățită. Dezvoltată în colaborare cu Cegeka România, de la arhitectură și proiectare până la implementare și securizare, noua versiune a aplicației transpune viziunea NN de a fi mereu aproape de clienți, iar rezultatul se vede încă din momentul descărcării din Google Play sau App Store.

Cristina Fianu, CGK

„Dezvoltarea unei experiențe care să convingă utilizatorii să revină mereu într-o aplicație care îi ține conectați la asigurările și pensiile lor, mai ales în această perioadă neobișnuită care a schimbat modul în care interacționează cu cei din jur, dar și cu produsele și brandurile pe care le folosesc, a implicat o colaborare bazată pe principiile metodologiei Agile și o atenție crescută la nevoile clientului, totul gravitând în jurul ideii de „In close cooperation” – motto-ul nostru. Pornind de la aceste nevoi și de la așteptările pentru viitor, am creat o aplicație bazată pe tehnologii de ultimă generație și ușor de adaptat la nevoi viitoare, care oferă clienților exact acea interacțiune digitală intuitivă de care au nevoie”, adaugă Cristina Fianu, Business Development Manager, Cegeka România.

Digitalizarea este o prioritate strategică pentru NN, ceea ce se traduce în produse financiare relevante şi experienţe tot mai aproape de clienți. NN România explorează permanent oportunități prin care să aducă serviciile acolo unde clienţii sunt tot mai prezenţi in mediul digital.


Despre NN România

NN (www.nn.ro) este prima companie internațională de asigurări de viaţă care a intrat pe piaţa din România, în 1997, iar de 13 ani activează și pe segmentul pensiilor private, fiind lider pe piețele de profil. Totodată, activitatea companiei pe plan local include și managementul investițiilor, iar NN s-a extins și pe piața asigurărilor de sănătate și, recent, pe piața asigurărilor generale, prin adăugarea în portofoliu a asigurărilor de locuințe.

NN are aproape 2.000 de angajați și consultanți financiari și susţine peste 2,2 milioane de clienți de asigurări și pensii, un sfert din populația activă a României, să protejeze ceea ce contează cel mai mult pentru ei. De la lansarea pe piața din România, NN a plătit clienților săi o sumă totală de 1.6 miliarde de lei în despăgubiri pe segmentele asigurărilor de viață și de sănătate.

Cushman & Wakefield Echinox: Piața de birouri din București a înregistrat o revenire consistentă a cererii în ultimul trimestru din 2020

0

În ultimul trimestru din 2020 s-au înregistrat tranzacții de spații de birouri în București cu o suprafață totală de 77.000 de metri pătrați, cea mai ridicată valoare trimestrială din an, ducând astfel volumul anual al tranzacțiilor la aproximativ 237.000 de metri pătrați, potrivit datelor companiei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox. Față de anul precedent, suprafața de birouri tranzacționată a scăzut cu 39%, în timp ce ponderea contractelor de reînnoire a crescut de la 21% la 45%.

Cel mai important proiect de birouri finalizat în ultimul trimestru al anului 2020 a fost One Tower, cu o suprafață închiriabilă de 24.000 de metri pătrați, parte a proiectului mixt One Floreasca City, livrările totale de noi spații de birouri din 2020 însumând 155.000 de metri pătrați, în scădere cu 46% față de nivelul din 2019.

Stocul comercial (destinat închirierii) de clădiri de birouri din București se ridică la circa 2,95 milioane de metri pătrați, alte imobile cu o suprafață de aproximativ 150.000 de metri pătrați fiind ocupate de către proprietari, în vreme ce proiecte cu o suprafață totală de 350.000 de metri pătrați se află în acest moment în construcție, fiind programate pentru livrare în perioada 2021-2022.

În acest context, rata de neocupare (contractuală) a spațiilor se situează la 12,5%, remarcându-se o diferență semnificativă între spațiile de clasă A (9,7%) și cele de clasă B (20,7%). La finalul anului, gradul de utilizare a birourilor a rămas la un nivel relativ scăzut, mai puțin de jumătate dintre angajați venind regulat la birou, în condițiile în care majoritatea companiilor continuă să funcționeze în sistem Work from Home sau hibrid.

Mădălina Cojocaru, Partner, Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox (foto): „În contextul actual, vom asista la un început de an plin de noi provocări pentru proprietarii de spații de birouri care trebuie să își adapteze clădirile pentru a convinge angajații că pot reveni să își desfășoare activitatea de la birou într-un spațiu sigur din punct de vedere sanitar. Pe de altă parte, am observat că o parte importantă din tranzacțiile semnate la finalul anului precedent au fost reprezentate de pre-închirieri, un aspect pozitiv ce relevă faptul că anumiți ocupanți sesizează contextul favorabil, în care pot obține condiții comerciale atractive și pot face un upgrade atât din punct de vedere al locației, cât și al calității spațiului ocupat.”

Atât dezvoltatorii, cât și investitorii, își mențin optimismul cu privire la importanţa strategică a spațiilor de birouri, ținând cont de continuarea activității pe șantiere, dar și de achizițiile importante semnate în plină pandemie, 2020 fiind un an record în ceea ce privește tranzacțiile cu imobile de birouri pe piața locală. 

Cele mai importante proiecte de birouri aflate în construcție sunt One Cotroceni Park, J8 Office Park, Globalworth Square, U Center, Miro Offices, Țiriac Tower, Dacia One, Millo Offices, @Expo sau Sema London & Oslo, dezvoltatorii având semnate contracte de preînchiriere pentru circa 60% din spații.

 Harta celor mai importante proiecte de birouri aflate în construcție în București

Sursa: Cushman & Wakefield Echinox

Cushman & Wakefield Echinox este o companie de consultanţă imobiliară de top pe piaţa locală şi afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deținut și operat independent. Echipa de peste 60 de profesioniști și colaboratori oferă o gamă completă de servicii investitorilor, dezvoltatorilor, proprietarilor și chiriașilor. Pentru mai multe informații, vizitați site-ul companiei www.cwechinox.com

Cushman & Wakefield, unul dintre liderii globali în domeniul serviciilor imobiliare comerciale, cu 53.000 de angajați în peste 60 de țări, ajută chiriașii, proprietarii și investitorii în optimizarea valorii activelor. Cu venituri de 8,8 miliarde de euro, serviciile principale ale companiei sunt: consultanță în gestionarea activelor şi investițiilor, piețe de capital, închirieri, administrarea proprietăților, reprezentarea chiriașilor, servicii de proiect și evaluare. Pentru mai multe informații, vizitați site-ul companiei www.cushmanwakefield.com

Xiaomi lanseaza primul telefon cu ecran cascada

Xiaomi, lider global în tehnologie, a prezentat astăzi primul său telefon inteligent cu display cascadă, curbat la 88 de grade pe fiecare latură. Aproape întregul cadru al telefonului este acoperit de ecran, în timp ce corpul său nu are porturi sau butoane.

Xiaomi nu încetează să inoveze și încercă să găsească cel mai bun echilibru între imaginație și realitate. Împingând limitele unui design clasic, inginerii Xiaomi au încercat să facă smartphone-ul cât mai simplu posibil și să aducă conceptul de telefon „format doar din ecran” cu un pas mai aproape de realitate.

Ecranul curbat la 88 de grade pe patru laturi, o revoluție din toate punctele de vedere

Marea provocare a fost conceperea unui panou de sticlă de 88 de grade și integrarea 3D a acestuia. Finisarea pe toate cele patru laturi necesită echipamente de procesare a sticlei auto-dezvoltate, îndoire la cald la o temperatură de sub 800 de grade Celsius și presiune ridicată, patru instrumente diferite de finisare și peste zece proceduri complexe.

Pentru realizarea unui astfel de panou de sticlă curbat la 88 de grade s-au realizat mii de încercări. Pentru a atașa bucata de sticlă curbată la 88 de grade de ecranul flexibil, s-a utilizat o procedură inovativă de lipire 3D. Toate aceste eforturi asigură o performanță înaltă a ecranului.

Design-ul unibody fără porturi și fără butoane, noua direcție pentru telefoanele viitorului

Cu noile descoperiri Xiaomi în ceea ce privește ecranul curbat pe toate laturile, se creează noi posibilități și se fac progrese importante către realizarea unui smartphone unibody, cu adevărat fără porturi.

Cu acest design revoluționar, aproape toate laturile telefonului sunt acoperite de ecran. Datorită celor 46 de tehnologii brevetate intern, porturile și butoanele fizice își pot exercita funcțiile prin alternative mai elegante. Noile soluții oferite sunt revoluționare și se vor integra perfect în conceperea telefonului inteligent al viitorului.  

Pentru toate detaliile, accesați Mi Blog.

Mai mult decât te aștepți: POCO lansează campania reducerilor de weekend în România

POCO lansează o campanie de reduceri care se va desfășura în perioada 6-8 februarie în rețeaua partenerilor autorizați din România*. Fanii brandului nu trebuie decât să urmărească și să acceseze surprizele pregătite la finalul acestei săptămâni.

Două dintre cele mai populare telefoane inteligente ale brandului, POCO X3 NFC (6GB+64 GB, 6GB+128GB) și POCO M3 (4GB+64 GB, 4GB+128GB), vor avea un discount de 10% din prețul recomandat de vânzare, în momentul adăugării lor în coșul de cumpărături.

POCO X3 NFC duce atât experiența de gaming cât și pe cea de utilizare zilnică la un nou nivel. Dotat cu cel mai puternic procesor 4G Qualcomm de pe piață, Snapdragon™ 732G, POCO X3 NFC oferă performanță de top și capabilități AI care îi vor impresiona până și pe cei mai pretențioși gameri.

Echipat cu cea mai mare baterie din categoria sa, de 6,000 mAh, POCO M3 este conceput să reziste peste 5 zile dacă este folosit la un nivel normal și puțin sub 3 zile, la un nivel de folosire moderat. Dotat cu procesorul Qualcomm® Snapdragon™ 662, POCO M3 oferă o experiență nemaiîntâlnită la acest nivel de preț.

Un miliard de euro taxe virate de JTI pentru 2020

0

JTI a virat la bugetul statului roman peste 4,77 miliarde de lei (aproape un miliard de euro), în creștere cu peste 12% față de taxele plătite pentru 2019. Suma reprezintă accize, TVA și alte taxe, impozite și contribuții aferente anului 2020, plătite până în prezent.

„Într-o perioadă de criză fără precedent, JTI continuă să fie un partener de încredere. Compania noastră se află în categoria marilor contribuabili, iar de acum putem spune că am intrat în clubul miliardarilor. 78% din cifra de afaceri a JTI reprezintă taxe virate la buget, țigaretele fiind cele mai taxate produse din România. Pentru o evoluție normală a companiei și, implicit, pentru a crește contribuția la buget, este nevoie de predictibilitate fiscală și legislativă. Astfel, sperăm ca anul acesta să nu ne confruntăm cu inițiative de supra-reglementare, de tipul celei respinse în iunie trecut de către Parlament, și să stabilim, împreună cu Ministerul Finanțelor, un nou calendar sustenabil de accizare a țigaretelor, pentru perioada 2022-2027. Suntem convinși că, prin dialog constructiv între mediul de afaceri și autoritățile de reglementare, pot fi găsite soluții viabile, astfel încât statul să se poată baza pe noi și în anii care urmează, în ciuda incertitudinilor și dificultăților economice generate de pandemie. La JTI, vom continua să ne desfășurăm activitatea onest, să derulăm programe anti-contrabandă în parteneriat cu autoritățile și să ne implicăm în viața comunității prin proiecte sociale și culturale recunoscute la nivel național”, a declarat Evgeny Nikolsky, General Manager JTI Romania, Moldova și Bulgaria.

Pe durata pandemiei, JTI România, recertificată în aceste zile ca angajator de top, nu a disponibilizat și nu a trimis în șomaj tehnic niciun angajat din cei peste 1.200 care lucrează în sediul central, în fabrică și în birourile de vânzări din țară. De asemenea, compania a continuat programele de combatere a contrabandei și a intensificat sprijinul acordat comunității, inclusiv pentru lupta împotriva Covid.

JTI este printre primele companii multinaționale care au început să facă afaceri și să producă în România, încă din 1993. Aproximativ 70% din producția fabricii din București merge la export, în circa 50 de țări, JTI Manufacturing fiind considerată un centru de excelență în cadrul grupului, pentru calitate în execuție și eficiență.

Conform ultimei execuții bugetare anunțate de Ministerul Finanțelor, veniturile provenite din accizele pentru produsele din tutun au crescut în 2020, față de anul precedent, cu 10,9% pe fondul creșterii accizei și scăderii comerțului ilicit, sectorul tutunului devenind, în perioada pandemiei, cel mai solid contribuabil la bugetul statului.

România este al treilea producător european de țigarete, după Germania și Polonia. Conform INS, pe primele opt luni din 2020, totalul exporturilor a fost de 926,4 milioane euro, în creștere cu 51% față de aceeași perioadă din 2019. Totalul importurilor în același interval a fost de 234,1 milioane euro. Așadar, contribuția pozitivă a tutunului la balanța de plăți este de 692,3 milioane euro doar pe primele 8 luni.

OLX România și ING Bank România: 5 sfaturi pentru protecția consumatorilor, de Ziua Siguranței pe Internet

0

Pentru a marca Ziua Siguranței pe Internet (9 februarie), OLX, în parteneriat cu ING Bank România, lansează o nouă campanie de conștientizare și informare, cu scopul de a veni în sprijinul tuturor consumatorilor care se pot afla în situații critice pe parcursul tranzacțiilor online.

OLX, lider al pieței locale de anunțuri generaliste și unul dintre cele mai vizitate site-uri din România, continuă demersul de informare privind principalele măsuri de protecție a consumatorilor, în mediul online. OLX recomandă, în continuare, păstrarea vigilenței în fața diverselor atacuri care imită contul platformei, pentru a ademeni utilizatorii și a îi convinge să își lase datele personale și bancare. Fenomenul se numește “phishing” și constituie cea mai frecventă formă de fraudă din mediul virtual.

În contextul pandemiei generate de COVID-19, tentativele de phishing au crescut semnificativ, atacatorii devenind din ce în ce mai abili în accesarea datelor personale ale utilizatorilor: prin       website-uri false, e-mail-uri sau SMS-uri care creează iluzia că sunt trimise din partea unor companii renumite și de încredere. OLX, alături de ING Bank România, dorește să participe activ și să își aducă contribuția la expunerea și combaterea vulnerabilităților din mediul online, la care sunt supuși consumatorii de pretutindeni.

„În urma comunicărilor realizate de OLX în luna decembrie, conform datelor noastre, procentul userilor care au știut să depisteze un potențial atac de phishing a crescut de la 26% la 57%. Ne bucură să știm că numărul celor care recunosc o tentativă de fraudă s-a dublat, în același timp, suntem conștienți că mai putem contribui la amplificarea acestui număr. Cunoscând faptul că atacatorii încearcă să scoată vânzătorii de pe chat-ul platformei și să îi ducă spre site-uri clonă, OLX acționează pe două planuri: prevenție (prin comunicare adecvată diverselor situații) și reacție (prin blocarea link-urilor de phishing). Am avut o medie lunară de 1.000 de solicitări primite de la clienți și am închis, în ultimele 6 luni, peste 2.500 de site-uri clonă, iar pentru soluționarea cazurilor, colaborăm în mod constant cu Poliția Română. Astăzi, de Ziua Siguranței pe Internet, lansăm un nou val de informare, împreună cu ING Bank România, astfel încât tot mai mulți consumatori să cunoască metodele de apărare împotriva atacurilor de phishing.”, a declarat Theodor Filoș, Business Manager OLX.

În ING, siguranța clienților noștri, a banilor și a datelor bancare ale acestora, se află pe primul loc. Ne asumăm extrem de serios responsabilitatea de a ne proteja clienții, societatea și întregul sistem financiar de atacurile de tip phishing. Astfel, lansăm și ne implicăm constant în campanii de informare și conștientizare a clienților cu privire la noile tipuri de fraude. De asemenea, acționăm prin sisteme complexe pentru monitorizarea tranzacțiilor suspecte și blocarea acestora și avem un parteneriat bun cu autoritățile locale.

Noile tentative de fraudă se bazează pe obținerea tuturor informațiilor de pe card, necesare efectuării unei plăți online. Clienții trebuie să fie vigilenți, să nu își dea niciodată datele cardului și să nu acceseze link-uri sau fișiere atașate din e-mail-uri nesolicitate sau din social media, aceasta este prima regulă de siguranță. Ne bucurăm să ne alăturăm OLX, de Ziua Siguranței pe Internet, într-o nouă campanie pentru educarea utilizatorilor și combaterea atacurilor de tip phishing”, a afirmat Alin Becheanu, Head of Fraud Monitoring and Prevention în cadrul ING Bank România.

5 sfaturi pentru protecția consumatorilor:

  • Analizează cu atenție orice link primit prin rețelele de socializare (Whatsapp, Facebook) și nu îți introduce datele cardului pe astfel de site-uri. Există riscul ca acestea să fie clone false care extrag datele cardului. Ai grijă ca adresa website-ului în bara de navigare să înceapă cu „https” (și nu „http”), ceea ce înseamnă că este securizată (ex.: https://www.olx.ro/ și https://ing.ro/) și că URL-ul este cel corect.  
  • Ține minte întotdeauna: cardul bancar este un instrument de plată, nu de încasare, adică este folosit ca să faci plăți și nu ca să încasezi banii pe card. Așa că NU oferi datele (număr, data de expirare și CVV2) altor persoane care susțin că îți vor trimite bani. Un mesaj cu cod de autorizare nu va veni niciodată când trebuie să primești bani, iar dacă trimiți codul, înseamnă că autorizezi, de fapt, o plată.
  • Păstrează conversația doar pe chat-ul OLX și nu discuta pe alte canale de comunicare, precum WhatsApp. Chat-ul OLX cel mai sigur canal de comunicare, locul în care te putem proteja în caz de fraudă.

  • Nu accepta să-ți dai datele cardului pentru a primi contravaloarea unui produs vândut pe OLX. Plățile prin livrarea prin OLX se fac doar ramburs, prin firma de curierat (cash sau în contul tău bancar).
  • Uită-te după greșeli de ortografie. Mesajele frauduloase pot include greșeli sau exprimări incorecte. Mai mult, mesajele pot avea o formulă de adresare generică, fără a fi personalizate cu numele sau prenumele tău.

Ce poți face dacă ești victima unui atac de tip phishing?

  • Anunță imediat banca și raportează problema în scopul blocării cardului
  • Depune o plângere la Poliția Română, pe https://www.politiaromana.ro/ro/petitii-online sau la cea mai apropiată secție de poliție
  • Contactează echipa de customer success OLX și trimite-le linkul paginii false pe contact@olx.ro, pentru a-l bloca de urgență
  • Blochează numărul de telefon al atacatorului

Mai multe informații utile: https://siguranta.olx.ro



Despre OLX:

            OLX România, parte a OLX Group, este liderul pieței locale de anunțuri generaliste, cu peste 4 milioane de anunțuri active și o medie lunară de peste 12 milioane de vizitatori, potrivit SATI. Pe OLX se găsește o gamă largă de categorii printre care electronice și electrocasnice, mașini, proprietăți imobiliare, obiecte de vestimentație sau pentru casă și grădină. Platforma se poate accesa atât de pe desktop, cât și din aplicațiile mobile pentru iOS și Android, Huawei AppStore.

Despre ING Bank România:

ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări.

            Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate și Wholesale Banking.

Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.