Hub tehnologic pentru economia locală

0

Felul în care administrația publică locală poate să susțină economia locală este demonstrat prin crearea de către Primăria Sectorului 4 a unui hub global pentru întreaga comunitate. Consiliul Locali al Sectorului 4 a adoptat o hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru amenajarea unei construcții modulare cu funcțiunea de hub tehnologic. Va fi dezvoltat în campusul educational al liceului Traian Vuia din Șoseaua Vitan-Bârzești nr.11. Vor fi create locuri de muncă în domeniul tehnologiei, „administrația locală va încuraja investițiile firmelor străine de tehnologie, pentru a susține businessurile locale și va asigura plus valoare activităților educaționale”.

Ca rezultat al implementării etapizate a unor proiecte, Primăria Sectorului 4 estimează că „se vor putea desfășura activități de cercetare-dezvoltare, furnizare de consultanță tehnică/tehnologică, transfer tehnologic, activități de micro-producție, furnizare de servicii, precum și programe educaționale”.

Daniel Băluță, primarul sectorului 4: „Stă în puterea comunității noastre să se dezvolte așa cum trebuie! Este responsabilitatea noastră să formăm specialiștii de mâine, experți competitivi la nivel european. Acest lucru nu va însemna doar locuri de muncă bine plătite, ci o viață mai bună pentru noi toți, cei ce muncim, iubim și trăim în sectorul 4”.

eVote, companie care promovează accesul facil la AGA, devine membru ARIR

0

Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR) este încântată să anunțe că eVote, companie ce asigură o soluție completă pentru participarea facilă a acționarilor în cadrul Adunărilor Generale ale Acționarilor, se alătură ARIR în calitate de Membru Afiliat.

eVote a dezvoltat o platformă online de participare la ședințele adunărilor generale ale acționarilor care oferă flexibilitate și asigură o mai bună conectivitate între companie și acționari. Avantajele unei astfel de platforme constau în optimizarea resurselor materiale și de timp, promovarea transparenței și responsabilității companiilor față de acționari, acuratețea în numărarea voturilor și a cvorumului, calcule de prezență și vot certificat.

Mihai Chișu, CEO & Co-fondator eVote:

„Ne-am alăturat ARIR întrucât credem în aceleași principii de guvernanță corporativă și ne dorim să le promovăm împreună. Cu atât mai mult în noul context companiile listate au avut nevoie sa identifice cea mai bună soluție pentru una dintre problemele pieței de capital, și anume votul în cadrul Adunărilor Generale ale Acționarilor. Soluția dezvoltată de noi vine în sprijinul companiilor listate prin asigurarea accesului facil, transparenței și unui sistem de calcul corect al voturilor. O dezvoltare sănătoasă a pieței de capital presupune participarea activă a tuturor părților interesate și o mai bună conectivitate între companii și acționari care va produce efecte directe inclusiv în creșterea capitalizării companiilor.”

Daniela Șerban, Președinte și Co-fondator ARIR:

„Inovația, accesul rapid la informații și participarea activă în luarea deciziilor sunt esențiale pentru dezvoltarea pieței de capital. Ne dorim să aducem constant în sprijinul membrilor noștri, dar și al pieței de capital în general, modalități de facilitare a interacțiunii tuturor jucătorilor din acest domeniu. Susținem comunicarea proactivă, transparența în luarea deciziilor și accesul investitorilor facil la companii pentru o dezvoltare sustenabilă.”

eVote a fost fondată de Bogdan Iliescu, unul dintre cei mai experimentați bancheri de investiții din România cu peste 20 de ani de experiență în privatizări, fuziuni, achiziții și piețe de capital, Mihai Chișu, unul din cei mai apreciați brokeri din piața de capital autohtonă și Ionuț Albu, antreprenor în domeniul IT cu o experiență de peste 20 de ani în construirea de modele inovative de business, din dorința de a oferi soluții pentru piața de capital din România.

eVote este a cincea organizație care se alătură Asociației pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România în calitate de Membru Afiliat.

ARIR a fost înființată la inițiativa Danielei Șerban în noiembrie 2018 împreună cu membrii fondatori: Bursa de Valori București (BVB), ALRO, Electromagnetica, Franklin Templeton Management – suc. București, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Teraplast, Transelectrica, Cosmin Răduță și Tony Romani. Au aderat comunității: Electrica, OMV Petrom, Antibiotice, Purcari, Idea Bank, BRK Financial Group, Banca Transilvania, Transgaz și Biofarm ca Membri Asociați. INNOVA Project Consulting, ENVISIA, RTPR și Intercapital Invest au devenit Membri Afiliați.

Parteneriat strategic: Bosch și SAP și-au propus să simplifice procesele corporative cu un nou standard Germania devine o locație digitalizată

0

  • Colaborarea Bosch-SAP oferă soluții pentru a continua standardizarea și automatizarea, de-a lungul întregilor lanțuri valorice.
  • Bosch contribuie cu expertiză industrială și experiență cu tehnologii de pionierat pentru rafinarea soluțiilor SAP.
  • Datorită rețelelor dintre companii și domenii de activitate, părțile interesate externe vor beneficia, de asemenea, de o eficiență și flexibilitate sporite.

Walldorf și Stuttgart, Germania: Bosch și SAP au încheiat un parteneriat strategic menit să simplifice procesele corporative digitale. Obiectivul partenerilor este de a dezvolta în continuare un standard industrial digital care să reglementeze, de exemplu, schimbul și utilizarea datelor companiei de-a lungul lanțului valoric. Acest lucru ar armoniza și automatiza și mai mult procesele, atât în ​​interiorul companiilor, cât și între acestea, obținând astfel sporirea substanțială a eficienței. Având în vedere puterea rețelelor ambelor companii din cadrul diferitelor sectoare, întreaga economie poate câștiga din colaborarea lor. „Avem nevoie de parteneriate puternice pentru a spori nivelul de digitalizare în Germania. Prin crearea unui standard împreună cu SAP, oferim valoare adăugată pentru clienți, parteneri și furnizori”, explică dr. Michael Bolle, membru în consiliul de administrație Bosch și CDO/CTO al Grupului Bosch.

Parteneriatul are o promisiune specială pentru industria producătoare și oferă un avantaj special pentru industria auto globală, cu lanțurile sale de aprovizionare extrem de complexe și numeroasele locații de producție, care sunt adesea gestionate individual și în prezent. La baza acestei colaborări se află transferul proceselor de afaceri Bosch în SAP S/4HANA, suita software SAP pentru planificarea resurselor întreprinderii (ERP). Suita este utilizată în planificarea, managementul și administrarea resurselor pentru o serie de procese, inclusiv introducerea comenzilor, producția, livrarea și facturarea. „Datorită expertizei sale industriale și a leadershipului tehnologic în mai multe domenii, Bosch joacă un rol cheie în aprovizionarea globală și în lanțurile valorice. Împreună urmărim obiectivul de a transpune această expertiză în formă digitală, folosind ca bază SAP S/4HANA. Procedând astfel, sperăm să definim un standard industrial uniform care să ofere acces la avantajele transformării digitale și altor jucători din industrie”, spune Christian Klein, CEO-ul SAP SE. Experții în procese, tehnologie și dezvoltare de la ambele companii lucrează în strânsă colaborare,

concentrându-și toate eforturile pe dezvoltarea digitalizării interne în cadrul Bosch. De exemplu, lansarea și transformarea cu SAP S4/HANA este destinată reducerii la jumătate a numărului de sisteme ERP. Doar în sectorul Soluții de mobilitate Bosch, toate sistemele productive trebuie integrate într-unul singur. Acest lucru va facilita o creștere considerabilă a opțiunilor pentru analiză în timp real și optimizarea controlului.

Competitivitate mai mare și mai multă agilitate într-un mediu dinamic

Cu expertiza sa aprofundată în domenii și procese de afaceri multiple, Bosch va contribui la modelarea dezvoltării viitoare a SAP S/4HANA, în beneficiul său propriu, dar și în beneficiul portofoliului mare de clienți SAP. SAP va juca un rol extrem de important în integrare ca partener și consilier, datorită experienței sale multidimensionale și poziției de lider de piață în gestionarea sistemelor ERP. Obiectivul standardizării și automatizării proceselor este simplificarea semnificativă a contextului sistemului global, optimizarea continuă a fluxurilor de lucru și creșterea încrederii în utilizarea analizei în timp real. Există un potențial considerabil pentru optimizarea schimbului de cerințe, planificare și necesități, în special la nivelul interfețelor cu furnizorii și clienții. Pentru prima dată, tehnologiile de ultimă oră fac posibil acest lucru în timp real, în cadrul întregului lanț valoric și implicând toate părțile. Aceasta asigură o îmbunătățire permanentă a competitivității și agilității, de la nivelul managementului corporativ și până la producție.

Federația Silva semnalează probleme în funcționarea sistemului SUMAL 2.0

0

Federația Sindicatelor din Silvicultură Silva prezintă o analiză asupra implementării și funcționării sistemului SUMAL 2.0 de urmărire a traseului lemnului din pădure spre beneficiar și semnalează:

În prag de iarnă, sistemul SUMAL 2.0 poate bloca întregul sector silvic și aprovizionarea populației cu lemne de foc

În data de 14.10.2020, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) a publicat spre dezbatere publică, pentru o perioadă de doar 10 zile, Proiectul de Ordin pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea și funcționarea aplicațiilor SUMAL 2.0. Concomitent, în perioada 14.10.2020 – 21.10.2020, MMAP a lansat spre testare aplicația SUMAL 2.0.

Federația Sindicatelor Silva consideră că aplicația SUMAL 2.0, în forma prezentată de MMAP, în loc să rezolve o problemă, cu care de altfel suntem cu toții de acord, aceea a optimizării procesului de urmărire a trasabilității masei lemnoase de la punerea în valoare până la consumatorul final, va genera o multitudine de dificultăți în procesul de implementare, care vor conduce la compromiterea totală atât a conceptului, cât și a muncii celor care au lucrat luni de zile la această aplicație.

Care este pericolul, dacă MMAP și Guvernul României forțează punerea în aplicare a SUMAL 2.0 și nu se amână termenul de 31 octombrie 2020 pentru intrarea în vigoare a Hotărârii de Guvern nr. 497/2020, a Normelor şi implicit a aplicației SUMAL 2.0:

– blocarea întregului sectorul silvic din România, fiind afectați deopotrivă proprietarii de păduri, administratorii de păduri, operatorii economici care au ca obiect de activitate exploatarea și prelucrarea lemnului, firmele de construcții care utilizeză lemn, transportatorii și nu în ultimul rând, populația României pentru care singura sursă de încălzire este lemnul de foc;

– deși iarna bate la ușă, accesul populației la lemnul necesar pentru încălzirea locuințelor va fi blocat având în vedere că SUMAL 2.0 este o aplicație nefuncțională încă; în acest sens, apreciem că limitarea sau blocarea premeditată a accesului cetățenilor la resursele fondului forestier pot reprezenta amenințări la adresa securității naționale a României, potrivit art. 3 litera m) din Legea nr. 51/1991 privind securitatea națională a României, republicată;

– proprietarii de păduri, care au contracte de prestări servicii, nu vor putea beneficia de lemnul din pădurile pe care le dețin, întrucât la nivelul ocoalelor silvice punerea în valoare va fi imposibil de realizat până la momentul în care aplicația SUMAL 2.0 va avea toate modulele funcționale și se va realiza încărcarea manuală a tuturor datelor necesare funcționării sistemului informațional;

– neputând achiziționa lemn de foc în condiții legale, presiunea asupra pădurilor va spori considerabil în perioada iernii, tăierile ilegale vor crește, iar agresiunile asupra personalului silvic de bună-credință care-și face datoria apărând pădurea vor atinge din nou cote alarmante. Pe această cale, Federația Silva trage un nou semnal de alarmă reamintind că, în ultimii ani, 6 pădurari au fost omorâți de hoții de lemn, iar peste 650 de silvicultori (ingineri, tehnicieni și pădurari) au fost agresați, bătuți, amenințați cu moartea, atacați cu topoare, cuțite și chiar împușcați de infractorii surprinși în timp ce tăiau și sustrăgeau material lemnos.

Sindicatele din silvicultură susțin ideea de transparentizare a circuitului pe care îl parcurge lemnul din momentul punerii în valoare (marcării) până la consumatorul final, prin orice mijloace, dar, având în vedere numeroasele dificultăți constatate în practică, în scurta perioadă de testare (mai puţin de o săptămână), precum şi cele care se prefigurează a avea loc odată cu implementarea acestui sistem informațional, toate de natură să determine apariția unui blocaj în sectorul silvic, Federația Sindicatelor Silva a solicitat încă din data de 22.10.2020, prin demersuri oficiale, adresate Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor și Guvernului României:

– prorogarea intrării în vigoare a Hotărârii de Guvern nr. 497/2020 pentru aprobarea Normelor referitoare la provenienţa, circulaţia şi comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spaţiilor de depozitare a materialelor lemnoase şi al instalaţiilor de prelucrat lemn rotund;

– prorogarea intrării în vigoare a Ordinului de ministru prin care urmează a se aproba Metodologia privind organizarea şi funcționarea aplicațiilor SUMAL 2.0,  prelungirea perioadei de testare a aplicațiilor SUMAL 2.0 cu cel puţin 90 de zile, precum şi organizarea unei dezbateri publice cu privire la conţinutul acestui Ordin.

Principalele probleme identificate în urma testării aplicației SUMAL 2.0 de către membrii Federației Sindicatelor Silva sunt:

►Aplicația Sistemul Informațional Integrat de Urmărire a Materialelor Lemnoase SUMAL 2.0 nu este finalizată, deși Ministerul Mediului Apelor și Pădurilor a transmis-o spre testare în data de 15.10.2020.

 Sistemul SUMAL 2.0 nu are manuale sau ghiduri de utilizare pentru niciunul dintre modulele sale, ceea ce face ca utilizarea să se facă mai mult intuitiv.

► Anumite module ale aplicației sunt construite doar la nivel conceptual, fără a fi funcționale în etapa de testare.

► Unele funcționalități din lanțul de procese nu sunt încă terminate, altele nu sunt încă dezvoltate, anumite corelații nu sunt puse în acord cu rolurile, iar la unele nomenclatoare încă se mai lucrează la nivelul STS, deși logic ar fi fost ca SUMAL 2.0 să fie transmisă în testare numai după finalizarea întregii aplicații.

► Modulele care au fost finalizate și permit testarea, nu sunt optimizate și se blochează frecvent în timpul introducerii datelor.

► Timpul foarte scurt de testare a acestei complexe aplicații (mai puțin de o săptămână).

► Timpul foarte scurt de la finalizarea testărilor – 22.10.2020, până la punerea în aplicare efectivă – 31.10.2020, nu permite introducerea practică de către utilizatori a  tuturor datelor necesare operaționalizării SUMAL 2.0, întrucât foarte multe dintre aceste date nu pot fi introduse decât manual, preluarea bazelor de date din SUMAL 1.0 fiind imposibilă.

► Dificultățile accesării și utilizării modulului Amenajare și, pe cale de consecință, imposibilitatea accesării meniului pentru Delegații marcare și Act de punere în valoare.

► Imposibilitatea practică de inventariere a tuturor stocurilor de masă lemnoasă (aflate în diverse faze, în platforma primară, pe fir sau în depozite) până la 30.10.2020, în conformitate cu interfața aplicației SUMAL 2.0. În SUMAL 2.0 trebuie introduse datele din actele de punere în valoare din SUMAL 1.0 aflate în exploatare la data de 30.10.2020 în condițiile în care numai la nivelul Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva sunt circa 30.000 de acte de punere în valoare.

► Ocoalele silvice nu au la dispoziție volumele transportate, pe specii și sortimente, din SUMAL 1.0 – Woodtracking, pentru a putea stabili stocul de lemn pentru care urmează să se emită avize în SUMAL 2.0 – Avize, după data de 30.10.2020.

► Introducerea proprietarilor de pădure și introducerea fișelor de proprietate pentru cei peste 800.000 de proprietari (unitățile de producție, unitățile de amenajare, panta, coordonatele GPS din centrul de greutate a parchetului, coordonatele GPS ale platformei primare etc.).

► Introducerea stocurilor de masă lemnoasă pe specii și sortimente aflate în depozitele de material lemnos, atât la nivelul administratorilor de păduri, cât și la nivelul operatorilor economici. În situația în care aceste stocuri nu sunt încărcate în aplicația SUMAL 2.0, va fi imposibilă emiterea avizelor de însoțire și implicit comercializarea lemnului.

Practic, sectorul silvic din România va primi o nouă lovitură în cazul în care intrarea în vigoare a SUMAL 2.0 nu va fi prorogată și perioada de testare prelungită până când aplicația devine deplin funcțională. Această lovitură va accentua blocajul existent în prezent în sectorul silvic și pe piața lemnului din România, blocaj care își are cauzele în criza economică generată de pandemia de coronavirus și în dezechilibrul creat pe piața lemnului la nivel european de volumul ce depășește 200 milioane m.c.,  provenit din doborâturile de vânt, din uscarea pădurilor, precum și ca urmare a atacurilor masive ale dăunătorilor, în țări precum Cehia, Slovacia, Germania, Italia, Austria, etc. Acest lemn, de cele mai multe ori de o calitate cel puțin îndoielnică, este în prezent achiziționat de multe firme de prelucrare din România în detrimentul lemnului autohton, care în multe situații zace efectiv în pădure.

Federația Sindicatelor Silva consideră că singura soluție în acest moment, pentru a se evita blocarea totală a sectorului silvic din România, este amânarea termenului de intrare în vigoare a H.G. nr. 497/2020, prelungirea termenului de utilizare a sistemului SUMAL 1.0 până la definitivarea modulelor SUMAL 2.0, elaborarea de către Ministerul Mediului Apelor și Pădurilor a ghidurilor de utilizare pentru această aplicație, instruirea tuturor utilizatorilor SUMAL 2.0 și testarea aplicației o perioadă de cel puțin 90 de zile, pentru verificarea funcționării și eliminarea eventualelor disfuncționalități ale sistemului.

Studenții ASE vor învăța noțiuni practice din industria de retail de la Altex

0

Retailerul Altex anunță încheierea unui parteneriat strategic cu Academia de Studii Economice (ASE) din București, pentru ca studenții să aibă oportunitatea de a aprofunda cunoștințele teoretice, precum și de a le facilita integrarea profesională, după terminarea facultății.

Prin acest acord, Grupul Altex și Academia de Studii Economice din București vor dezvolta și organiza proiecte comune, dar și cursuri sau conferințe care să atingă teme actuale de interes legate de industria de retail, vor conlucra pentru studii de cercetare și vor colabora în vederea implementării unor proiecte cu finanțare nerambursabilă. Totodată, activitățile științifice din cadrul ASE vor fi susținute activ de Altex, la fel și îmbunătățirea și dezvoltarea bazei materiale a Academiei.

Aspectul cel mai important este asigurarea de stagii de practică în cadrul unei companii românești, lider pe piață în retail. Astfel, studenții Academiei de Studii Economice din București vor avea oportunitatea să aprofundeze cunoștințele teoretice dobândite pe băncile facultăților și să își îmbunătățească abilitățile profesionale practice, având acces la expertiza specialiștilor Altex și la training-uri pentru a înțelege cum se desfășoară activitățile specifice ale fiecărui departament în parte, dar și cum să utilizeze cele mai noi tehnologii implementate de retailer la nivelul companiei.

Continuarea articolului pe Retail.ro


Sursă foto: Retail.ro

Finanțare nerambursabilă pentru viitori antreprenori sociali

0

Cursuri de formare pentru viitorii antreprenori, sprijin în dezvoltarea modelului propriu de business prin sesiuni de mentorat și consiliere, finanțare între 55.000 euro și 100.000 euro pentru implementarea unor idei de business este ceea ce oferă proiectul Social Entrepreneurs Nation, implementat de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) în regiunile Nord-Vest și Vest în perioada februarie 2020-iulie 2023. Proiectul, POCU/449/4/16/128618, este finanțat în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020.

Amănunte cu privire la implementarea proiectului și la grupul țintă au fost prezentate cu ocazia primei mese rotunde organizate la Cluj-Napoca, unde au participat Florin Jianu, președintele CNIPMMR, Augustin Feneșan, președintele Asociației Patronilor și Meseriașilor, Ana-Maria Chiciudean, director executiv al AJOFM Cluj, Aurel Mocan, director executiv al Direcției de Asistență Socială și Medicală și alți reprezentanți ai autorităților publice locale. Au fost subliniate „importanța proiectului pentru piața muncii din Regiunea Nord-Vest,  gradul educației deficitare cu care se confruntă antreprenoriatul social actual, necesitatea colaborării prin intermediul parteneriatelor încheiate care să susțină tinerii antreprenori în înființarea întreprinderilor sociale și angajarea persoanelor aparținând grupurilor vulnerabile”.

Florin Jianu, președintele CNIPMMR, a accentuat: „Eu m-aș bucura să văd cât mai mulți antreprenori care vor câștiga la concursul de planuri de afaceri din Cluj, pentru că în general Clujul este un județ cu un apetit antreprenorial ridicat și cu oameni care înțeleg ce înseamnă economia socială și implicarea în societate. De altfel, suntem foarte mândri de acest tip de proiecte de economie socială, pentru că ele vor crește o nou generație de antrepenori, mai implicați în comunitate și cu acest spirit de a da înapoi comunităților din care provin”.

Grupul țintă al proiectului este format din 120 de persoane care doresc să inițieze o activitate în domeniul economiei sociale, cu domiciliul sau reședința în județele din regiunile Nord-Vest și Vest, persoane care vor participa la cursuri dedicate dezvoltării competențelor antreprenoriale în acest domeniu, la cursuri de management strategic și la cursuri de marketing digital. Persoanele înscrise în grupul țintă vor beneficia de cursuri de formare, iar în urma selectării planurilor de afaceri câștigătoare, aceștia vor fi sprijiniți în dezvoltarea modelului propriu de business prin sesiuni de mentorat și consiliere.Top of Form

Cele mai bune 30 de planuri de afaceri vor beneficia de o finanțare situată între 55.000 euro și 100.000 euro (echivalent în lei), în funcție de numărul de locuri de muncă asumate, după cum urmează: ajutor de minimis de 55.000 euro – minimum 2 locuri de muncă create; ajutor de minimis de 70.000 euro – minimum 3 locuri de muncă create; ajutor de minimis de 85.000 euro – minimum 4 locuri de muncă create; ajutor de minimis de 100.000 euro – minimum 5 locuri de muncă create.

Globalworth, finanțare pentru platforma dezvoltată de Narada în beneficiul profesorilor

0

Sprijinirea a peste 100 de profesori și 10.000 de copii este obiectivul Fundației Globalworth, generatoare de proiecte pentru „oameni, locuri și tehnologie”, creată de grupul Globalworth, liderul pieței de clădiri de birouri din România și Polonia, prin susținerea organizației Narada în crearea primei platforme online de centralizare în timp real a nevoilor profesorilor și elevilor din România provocare de expansiunea digitalizării educației în contextul pandemiei; pe scurt, o platformă de crowdfunding. Susținerea constă în donarea a 30.000 de euro.

Profesorii pot solicita sprijin pentru nevoi și probleme precum: acces la calculatoare, internet, cataloage electronice, software de securitate online, dotarea sălilor din clasă cu echipamente IT, cursuri de formare, tehnologie pentru disciplinele STEM. Fundația Globalworth a pus la dispoziția organizației Narada un hub pentru recondiționarea, alocarea și livrarea echipamentelor către școli și profesori.

Andra Munteanu, cofondator al organizației Narada, accentuează că „unul dintre beneficiile pe care le vor avea profesorii pe platforma de crowdfunding va fi faptul că în momentul în care comunitatea locală dă primele rezultate că validează cauza unui anume profesor prin contribuții financiare, noi căutăm să preluăm din efortul de fundraising. Așadar, strângem echipamente de la donatorii noștri, le recondiționăm și le livrăm profesorilor. Partea de recondiționare, alocare și livrare a device-urilor către comunități este realizată de comunitatea de voluntari Narada în spațiul oferit de Fundația Globalworth”.

Narada se definește ca „o comunitate formată din antreprenori, lideri, oameni de acțiune al cărei scop este acela de a oferi soluții eficiente și rapide de modernizare a educației. Narada e o organizație născută sub umbrela Romanian Business Leaders Foundation (rbls.ro) cu scopul de a accelera inovația în educație.Narada conectează proiectele profesorilor din sistemul public cu mediul de business și viceversa. Cu alte cuvinte, #1 încurajează și ajută profesorii să creeze proiecte care inovează în sălile de clasă și rezolvă problemele elevilor, #2 aduce în atenția mediului de business și a comunităților proiectele profesorilor și face tot posibilul ca acestea să fie finanțate. #3supervizează implementarea soluțiilor, măsoară rezultatele și multiplică proiectele care au funcționat”.

Georgiana Iliescu

În calitate de director executiv al Fundației Globalworth, Georgiana Iliescu (foto) apreciază că „tehnologia este unul dintre pilonii principali pe care a fost construită Fundația Globalworth, așa că ne-am dorit ca acest pilon să fie utilizat în zonele de maximă nevoie. Educația este pilonul societății, prin urmare, ne-am orientat atenția spre a găsi o soluție rapidă de integrare a tehnologiei în scopuri educaționale. Alături de partenerul nostru, Narada, am gândit acest plan de acțiune pentru a sprijini dezvoltarea competențelor în educația digitală. Pandemia este încă aici și efectele ei vor rămâne o perioadă îndelungată printre noi, așadar ne bazăm pe solidaritatea comunităților pentru că noi, toți, avem aceeași miză: să mai facem câțiva pași spre viitorul tehnologizat pe care îl visăm în sistemul educației din România”.

Studiu Deloitte: Îngrijorarea europenilor în legătură cu problemele financiare și cu locul de muncă a scăzut în primele patru luni de la relaxarea restricțiilor adoptate în contextul COVID-19

0

Îngrijorarea europenilor în legătură cu problemele financiare și cu locul de muncă a scăzut în primele patru luni de la relaxarea primelor restricții impuse de autorități în contextul pandemiei de COVID-19, potrivit studiului Deloitte State of Consumer Tracker, două treimi dintre respondenți declarându-se mai deschiși la ideea de a efectua cumpărături costisitoare și mai relaxați în legătură cu stabilitatea jobului. Cu toate acestea, europenii încă sunt preocupați de bunăstarea fizică în aceeași proporție ca în perioada de restricții (47% la finalul lunii august, față de 48%, în luna mai). Tendințele europene sunt în linie cu cele globale. La studiu au participat 18.000 de respondenți din 18 țări, dintre care nouă state europene – Belgia, Franța, Germania, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Olanda, Polonia și Spania.

De asemenea, studiul arată că siguranța rămâne o preocupare pentru consumatorii europeni, având în vedere că aproximativ jumătate dintre aceștia (45%) declară că nu se simt în siguranță atunci când merg la cumpărături în magazine. Germanii sunt cei mai îngrijorați în acest sens (55%), urmați îndeaproape de polonezi (51%), iar la polul opus se află belgienii (40%). Cu toate acestea, consumatorii își păstrează preferințele pentru efectuarea anumitor cumpărături în mediul off-line, aproape trei sferturi dintre respondenți intenționând să meargă în magazine pentru alimente (77%) și bunuri de uz casnic (73%).

„Relaxarea restricțiilor adoptate în contextul pandemiei de COVID-19 a fost unul dintre factorii care au contribuit la o scădere a anxietății resimțită de consumatori cu privire la bunăstarea fizică și problemele financiare în perioada stării de urgență. În România, observăm tendințe similare celor europene care au condus la o ușoară creștere a consumului în intervalul mai-august 2020, conform datelor INS, susținută în principal de segmente precum echipamentele IT și de telecomunicații și comerțul bunurilor nealimentare”, a spus Oana Buhăescu (foto), Director Audit, Deloitte România, și lider al industriei de retail.

Rezultatele mai arată și că, în intervalul de timp scurs de la relaxarea restricțiilor, intenția de a achiziționa bunuri de uz casnic s-a temperat – ponderea respondenților care vor să cheltuie mai mult pe astfel de bunuri a scăzut de la 20% în mai 2020, la 12% la finalul lui august. De asemenea, după ce, în luna mai, 24% dintre respondenți spuneau că vor să cheltuie mai mult pe alimente, ponderea acestora a ajuns la 16% în august.

Analizând comportamentul de consum, studiul arată că profilul cumpărătorului responsabil din punct de vedere social, care intenționează să cumpere mai mult de la producători locali, chiar dacă bunurile sunt mai scumpe, domină în continuare la nivel european (43%). Patru din zece europeni se declară vânători de chilipiruri, care cumpără spontan articole de care nu au neapărat nevoie, dar pentru care găsesc oferte convenabile, acest profil fiind cel mai des întâlnit în rândul germanilor (47%) și al britanicilor (48%). Următoarele profiluri din punctul de vedere al ponderii în rândul europenilor sunt al consumatorului comod (34%), care cumpără mai degrabă din magazine de proximitate, și al consumatorului care își face provizii (32%), cumpărând produse ce pot acoperi mai mult decât nevoile imediate.

Studiul Deloitte State of Consumer Tracker este realizat în baza unor chestionare on-line aplicate bilunar în Australia, Belgia, Canada, Chile, China, Coreea de Sud, Franța, Germania, India, Irlanda, Italia, Japonia, Marea Britanie, Mexic, Olanda, Polonia, Spania și Statele Unite.

Mai multe detalii despre studiul global sunt disponibile aici. În plus, rezultatele chestionarelor aplicate de Deloitte pe LinkedIn privind tendințele comportamentului consumatorilor români în perioada pandemiei pot fi consultate aici.

Coeziunea europeană pentru mediul de afaceri local

0

Agentia pentru Dezvoltare Regionala București-Ilfov (ADRBI) a organizat evenimentul (videoconferință) „European Cohesion for Local 
Businesses/Coeziunea europeană pentru mediul de afaceri local”, conex 
Săptămânii Europene a Regiunilor și Orașelor 
(https://europa.eu/regions-and-cities/programme/side-events_en?page=2).

 Obiectivul evenimentului a fost „de a promova oportunitățile de finanțare prin Programul Operațional Regional (POR) 2021-2027 pentru regiunea București-Ilfov, prioritățile pentru IMM-uri (intreprinderile mici și mijlocii) cu accent pe domeniile cercetării, inovării și digitalizării și de a invita pe cei interesați pentru consultare publică a documentelor POR 2021-2027 publicate pe pagina de internet www.adrbi.ro”.

Moderatorul întâlnirii a fost Owen Brown din partea EURADA – Asociația Europeană a Agențiilor pentru Dezvoltare, care a susținut inițiativa ADRBI de a organiza evenimentul.

Din intervențiile participanților, organizatorii subliniază în sinteză:

Esteban Pelayo, director al EURADA, a apreciat inițiativa ADRBI în organizarea evenimentului și a subliniat rolul ADR-urilor pentru dezvoltarea potențialului specific la nivel de regiune pe 4 directii susținute de EURADA –  strategiile de specializare inteligentă, investițiile inovative inter-regionale, crearea de hub-uri de inovare digitală pentru dezideratul unei Europe digitale și existența parteneriatelor pentru susținerea Green Deal (un continent neutru din punct de vedere climatic).

Aida Liha Matejicek, director la Unitatea pentru România, Directoratul General REGIO, Comisia Europeană, a remarcat importanța politicii de coeziune europeana și pașii realizați în pregătirea obiectivelor viitoare. Scopul noii politici de coeziune este de a crea o Europă inteligentă prin susținerea cercetării, inovării și digitalizării și încurajarea competitivității IMM-urilor în procesul specializării inteligente. Despre viitor, a menționat condițiile unui succes de implementare și utilizare a fondurilor europene – stabilitatea mediului de afaceri și a guvernării, importanța consultărilor publice din această perioadă și creșterea capacității administrative, inclusiv pentru ADR București-Ilfov ca autoritate de management.

Dan Nicula, directorul general al ADRBI,  a prezentat rolul și activitățile agentiei din experiența ultimelor două perioade de finanțare, noul POR 2021-2027 (Program Operațional Regional), aflat în consultare publică la link-ul https://www.adrbi.ro/programe-regionale/por-bi-2021-2027/ și detaliat, axele prioritare pentru IMM-uri. Cu o alocare de 1,46 miliarde euro pentru regiunea București-Ilfov, Programul Operațional Regional 2021-2027 va dedica Priorității 1 „O regiune competitivă prin inovare, digitalizare și întreprinderi dinamice” 32%. Tipurile de intervenție și suport vor cuprinde sprijinirea IMM-urilor care investesc în infrastructură de inovare, start-up-urilor inovatoare (și spin–offs), a transferului de tehnologie și inovare în beneficiul IMM-urilor, sprijinirea inovării în organizațiile publice de cercedare, instituții de educație superioară și susținerea clusterelor pentru creșterea competitivității și inovării.

Iulia Mihail, directorul ROSTeu (Oficiul Român pentru Știință și Tehnologie de la Bruxelles), în prezentarea temei „Oportunități de afaceri în cercetare și inovare”, a evidențiat parteneriatele și infrastructura existentă la nivel european pentru susținerea IMM-urilor, industriei și serviciilor. Consiliul European pentru Inovare, prin programul pilot H2020, sprijină cercetătorii în dezvoltarea inovațiilor și tehnologiilor revoluționare cu potențial de a crea noi piețe, locuri de muncă, creștere și prosperitate în Europa.

Bogdan Livezeanu, consilier, Direcția de management programe de dezvoltare din cadrul Consiliului Județean Ilfov, a prezentat digitalizarea în județul Ilfov, serviciile pentru cetățeni și mediul de afaceri. Consiliul Judetean Ilfov a luat decizia de a implementa un program amplu de digitalizare, pentru ca activitățile instituției să poată fi desfășurare în mediul online, pentru o mai mare transparență și eficiența a serviciilor. Au fost remarcate două inițiative ale instituției, Ilfov Business Hub (un incubator de afaceri) și MSP (Parcul Științific Măgurele).

Mădălin Ioniţă, director executiv, Asociația Parcul Științific Măgurele, a prezentat obiectivele strategice și serviciile asociației pentru stimularea și creșterea competitivității economiei regionale prin transferul tehnologic și inovare. Tema „Investește acum. Inovează azi. Construiește viitorul” a exemplificat rolul comunității, format din instituțiile de cercetare, mediul de afaceri și autorități, serviciile oferite prin două inițiative educaționale –  Smartlab și Robolab.

Cristian Ormindean, expert Enterprise Europe Network din cadrul ADRBI, a evidențiat rolul portalului european deschis de date (EU Open Data Portal) pentru sprijinirea proceselor de internaționalizare, dezvoltarea afacerilor și IMM-urilor inovatoare. Câteva exemple de portaluri deschise și exemple de bună practică au fost incluse în prezentarea sa pentru promovarea rolului rețelei EEN.

Claudiu Zamfir, senior editor, Startupcafe.ro, platformă dedicată schimbului de informații și idei pentru antreprenorii români, a prezentat „Granturi pentru IMM din România” – principalele surse de finanțare pentru IMM, cu oportunitățile și dificultățile asociate.

FOTO ADRBI

Grupul TeraPlast: creștere organică de 46% a EBITDA și de 14% a cifrei de afaceri în primele nouă luni din 2020

0

Grupul TeraPlast, cel mai mare producător român de materiale de construcții, a înregistrat o EBITDA de 99,1 milioane de lei în primele nouă luni din 2020, în creștere cu 46% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Cifra de afaceri a Grupului a crescut cu 14% comparativ cu primele nouă luni din 2019, până la 816,2 milioane de lei.

Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast

 „Creșterea organică din primele 9 luni ale anului arată că Grupul nostru se poate adapta și poate găsi soluții de a performa și în contextul dificil din 2020. Am fi putut crește și mai mult, însă am avut limitări de capacitate de producție la mai multe grupe de produse principale. Nevoia de creștere a capacității de producție este unul dintre motivele pentru care pregătim investiții ample, de peste 20 de milioane de euro. Am depus un prim proiect de investiții de 7,9 milioane de euro în cadrul schemei de ajutor de stat. În următoarea perioadă urmează să depunem încă trei proiecte pentru investiții în creșterea capacității de producție și dezvoltarea de produse noi. Vom aduce în continuare valoare acționarilor, iar rezultatele actuale sunt o motivație suplimentară”, a declarat Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast.

Principalii indicatori, mii lei
Grup TeraPlast T3 2020 T3 2019 Evoluție (%)
Cifra de afaceri 816.235 719.137 +14%
EBITDA 99.121 67.711 +46%
EBITDA (%) 12,1% 9,4%
T3 2020 T3 2019 Evoluție (%)
TeraPlast
Cifra de afaceri 321.607 278.583 +15%
EBITDA 53.948 27.852 +94%
EBITDA (%) 16,8% 10,0%
T3 2020 T3 2019 Evoluție (%)
Wetterbest
Cifra de afaceri 222.678 202.079 +10%
EBITDA 17.560 13.348 +32%
EBITDA (%) 7,9% 6,6%
T3 2020 T3 2019 Evoluție (%)
TeraSteel România și Serbia
Cifra de afaceri 246.023 217.582 +13%
EBITDA 26.541 24.858 +7%
EBITDA (%) 10,8% 11,4%
T3 2020 T3 2019 Evoluție (%)
TeraGlass
Cifra de afaceri 25.928 20.893 +24%
EBITDA 1.072 1.652 -35%
EBITDA (%) 4,1% 7,9%

*Cifra de afaceri nu include vânzările intra – grup

*EBITDA reprezintă rezultat din exploatare, plus amortizarea și ajustările pentru deprecierea activelor imobilizate și provizioane, minus venituri din subvenții

*TeraPlast cuprinde rezultatele TeraPlast, TeraPlast Recycling și TeraPlast Ungaria

Marja de profitabilitate a Grupului TeraPlast s-a îmbunătățit în primele nouă luni din 2020 la 12,1%, față de aceeași perioadă a anului trecut, când aceasta era de 9,4%. 

TeraPlast a continuat și în trimestrul trei să fie cea mai profitabilă companie a Grupului, având o marjă EBITDA de 16,8% în 9 luni. EBITDA companiei, de 53,9 milioane de lei, este aproape dublă față de performanța operațională din perioada similară a anului trecut. Cifra de afaceri a TeraPlast a crescut cu 15% an/an și a ajuns la 321,6 milioane de lei, în principal datorită lucrărilor de infrastructură pentru apă și canalizare. Perspectivele pentru piața de infrastructură pentru următorii 2 ani se mențin pozitive datorită derulării investițiilor pe POIM (Programul Operațional Infrastructură Mare finanțat din fonduri europene) și a lansării PNRR (Planul Național de Relansare și Reziliență).

TeraPlast vizează extinderea capacității de producție a liniei de business Instalații, mai exact a portofoliului de țevi și fittinguri. În acest sens, compania a depus un prim proiect de investiții în cadrul schemei de ajutor de stat pentru stimularea investițiilor cu impact major în economie. Valoarea totală a proiectului depus este de 7,9 milioane de euro, din care 50% reprezintă ajutorul de stat solicitat. Implementarea proiectului va fi finalizată în aprilie 2022, iar în urma acestuia vor fi create 45 de locuri de muncă.

Wetterbest se află pe un trend ascendent, cu o EBITDA în creștere cu 32% față de primele nouă luni din 2019, atingând o valoare de 17,6 milioane de lei. Marja de profitabilitate a companiei s-a îmbunătățit semnificativ, ajungând la 7,9%, existând în continuare loc de îmbunătățire. Cifra de afaceri a Wetterbest a ajuns la 222,7 milioane de lei, în creștere cu 10% față de primele nouă luni din 2019. Ridicarea stării de urgență a lăsat loc noilor oportunități din piață, în această perioadă începând să se facă simțit potențialul noii unități de producție din Băicoi.

Business-ul TeraSteel a înregistrat o creștere de 13% a cifrei de afaceri în primele nouă luni din 2020 față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 246 milioane de lei. EBITDA companiei a crescut cu 7%, până la 26,5 milioane de lei după primele nouă luni ale anului. TeraSteel este numărul 1 pe piața de panouri termoizolante din România și din Serbia.

Business-ul TeraGlass înregistrează o scădere de 35% a EBITDA în primele nouă luni din 2020, în pofida creșterii cu 24% a cifrei de afaceri în această perioadă, cea mai mare creștere dintre companiile Grupului. Compania a arătat un trend îmbunătățit al EBITDA în trimestrul 3 față de trimestrele anterioare, dar și aici există loc de îmbunătățire în continuare.

În 24 iulie, TeraPlast SA a încheiat un acord cu Kingspan Group pentru vânzarea diviziei Steel. Tranzacția vizează întreaga participație a TeraPlast SA în Wetterbest și TeraSteel România și Serbia. Transferul efectiv va fi realizat în urma îndeplinirii condițiilor suspensive, proces aflat în curs de realizare.



Despre Grupul TeraPlast

Cu o tradiție de 125 de ani, Grupul TeraPlast este în prezent cel mai mare producător român de materiale de construcții. Grupul este compus din companiile: TeraPlast, TeraSteel România și Serbia, Wetterbest, TeraGlass, TeraPlast Recycling, TeraPlast Ungaria.

Începând cu 2 iulie 2008, cea mai mare companie din Grup – TeraPlast SA – este listată la Bursa de Valori București sub simbolul TRP. Acțiunile TeraPlast sunt incluse în indicele de referință al Bursei de Valori București – BET – iar din toamna anului 2020 sunt incluse și în indicii FTSE Russell Total Cap și MicroCap. În cadrul evaluării Vektor în baza a 15 criterii de comunicare în relația cu investitorii, efectuată de ARIR, TeraPlast a obținut nota maximă, 10.