Coronavirusul: Comisia adoptă o recomandare de sprijinire a strategiilor de ieșire din criză prin intermediul datelor și al aplicațiilor mobile

Astăzi, 8 aprilie, Comisia recomandă pași și măsuri în direcția elaborării unei abordări comune la nivelul UE privind utilizarea aplicațiilor mobile și a datelor mobile ca răspuns la pandemia de coronavirus. La momentul oportun, instrumentele digitale pot juca un rol important în eliminarea treptată a măsurii de izolare, dacă acestea respectă normele UE și sunt bine coordonate. 08/04/2020

Recomandarea stabilește un proces în vederea adoptării împreună cu statele membre a unui set de instrumente, axat pe două dimensiuni:

  • o abordare paneuropeană coordonată privind utilizarea aplicațiilor mobile pentru a permite cetățenilor să ia măsuri eficace și mai specifice de distanțare socială, precum și pentru avertizare, prevenire și localizare a contacților și
  • o abordare comună pentru modelarea și anticiparea evoluției virusului prin date anonimizate și agregate privind localizarea mobilă.

Recomandarea stabilește principiile esențiale pentru utilizarea acestor aplicații și a datelor din punctul de vedere al securității datelor și al respectării drepturilor fundamentale ale UE, cum ar fi dreptul la viața privată și la protecția datelor.

Comisarul pentru piața internă, Thierry Breton, a declarat: „Tehnologiile digitale, aplicațiile mobile și datele privind mobilitatea au un potențial enorm de a ajuta la înțelegerea modului în care se răspândește virusul și de a reacționa eficient. Prin această recomandare, am pus în mișcare o abordare coordonată la nivel european pentru utilizarea acestor aplicații și date, fără a compromite normele UE în materie de respectare a vieții private și de protecție a datelor, evitând astfel fragmentarea pieței interne. Europa este mai puternică atunci când acționăm împreună.”

Comisarul pentru justiție, Didier Reynders, a adăugat: „Trebuie să lucrăm acum împreună pentru a depăși această criză fără precedent. Comisia sprijină statele membre în eforturile lor de combatere a virusului și vom acorda în continuare sprijin pentru strategia de ieșire din criză și pentru redresare. Pe parcursul întregului proces, vom continua să asigurăm respectarea deplină a drepturilor fundamentale ale cetățenilor europeni. Normele europene în materie de protecție a datelor sunt cele mai stricte din lume și sunt adecvate și în contextul crizei, oferind excepții și flexibilitate. Colaborăm îndeaproape cu autoritățile de protecție a datelor și vom prezenta în curând orientări privind implicațiile asupra vieții private.

O abordare comună coordonată pentru utilizarea aplicațiilor de urmărire

De la izbucnirea pandemiei, Comisia a sprijinit cu fermitate statele membre în eforturile lor de combatere a răspândirii noului coronavirus. Serviciile Comisiei au analizat eficacitatea soluțiilor bazate pe aplicații pentru a combate criza, precum și impactul acestora asupra protecției datelor. Elementul central al recomandării de astăzi este propunerea de creare a unui set de instrumente comune pentru o abordare coordonată comună privind utilizarea aplicațiilor pentru telefoanele inteligente, care să respecte pe deplin standardele UE de protecție a datelor. Setul de instrumente va consta din:

  • specificații pentru asigurarea eficacității aplicațiilor mobile de informare, avertizare și localizare din punct de vedere medical și tehnic;
  • măsuri de evitare a proliferării aplicațiilor incompatibile, de sprijinire a cerințelor de interoperabilitate și de promovare a soluțiilor comune;
  • mecanisme de guvernanță care trebuie aplicate de autoritățile din domeniul sănătății publice și cooperarea cu Centrul European de Prevenire și Control al Bolilor;
  • identificarea bunelor practici și a mecanismelor pentru schimbul de informații cu privire la funcționarea aplicațiilor și
  • schimbul de date cu organismele publice epidemiologice relevante,  inclusiv transmiterea de date agregate către ECDC.

Pentru a veni în sprijinul statelor membre, Comisia va oferi orientări, inclusiv cu privire la protecția datelor și la implicațiile asupra vieții private. Comisia ține în permanență legătura cu Comitetul european pentru protecția datelor pentru a avea o imagine de ansamblu asupra prelucrării datelor cu caracter personal la nivel național în contextul crizei provocate de coronavirus.

O abordare comună pentru anticiparea și modelarea răspândirii virusului

Totodată, setul de instrumente se va concentra pe elaborarea unei abordări comune pentru modelarea și anticiparea evoluției virusului prin date de localizare mobile, anonimizate și agregate. Scopul este de a analiza modelele de mobilitate, inclusiv impactul măsurilor de izolare asupra intensității contactelor și, implicit, asupra riscurilor de contaminare. Aceasta va fi o contribuție importantă și proporțională pentru instrumentele de modelare a răspândirii virusului și va oferi perspective în sensul dezvoltării de strategii pentru redeschiderea societăților.

Comisia a început deja discuțiile cu operatorii de telefonie mobilă la 23 martie 2020 cu scopul de a acoperi toate statele membre. Datele vor fi complet anonimizate și transmise Centrului Comun de Cercetare (JRC) pentru prelucrare și modelare. Acestea nu vor fi partajate cu terți și vor fi stocate numai atât timp cât criza este în curs de desfășurare.

Etapele următoare

Până la 15 aprilie 2020, statele membre vor elabora, împreună cu Comisia, un set de instrumente pentru o abordare paneuropeană privind aplicațiile mobile în colaborare cu Comitetul european pentru protecția datelor. Pentru a sprijini statele membre, Comisia va oferi orientări, inclusiv cu privire la protecția datelor și la implicațiile asupra vieții private. Statele membre ar trebui să raporteze cu privire la măsurile pe care le-au luat până la 31 mai 2020 și să pună măsurile respective la dispoziția celorlalte state membre și a Comisiei pentru o evaluare inter pares. Comisia va evalua progresele înregistrate și va publica rapoarte periodice începând din iunie 2020 și pe tot parcursul crizei, recomandând acțiuni și/sau eliminarea treptată a măsurilor care nu mai sunt necesare.

ESCALAR: până la 1.2 miliarde de euro pentru a sprijini întreprinderile cu potențial ridicat să se dezvolte și să se extindă în Europa

0

Astăzi, 8 aprilie, Comisia lansează ESCALAR, o nouă abordare în materie de investiții, elaborată împreună cu Fondul European de Investiții (EIF), care va sprijini finanțarea capitalului de risc și a creșterii întreprinderilor promițătoare, permițându-le să se extindă în Europa și să contribuie la consolidarea suveranității economice și tehnologice a Europei.08/04/2020

ESCALAR va furniza până la 300 de milioane EUR cu scopul de a crește capacitatea de investiții a fondurilor cu capital de risc și a fondurilor de investiții în societăți necotate, generând investiții de până la 1,2 miliarde EUR, sau de patru ori investițiile inițiale, pentru a sprijini întreprinderile promițătoare.

Prin lansarea ESCALAR, Comisia își îndeplinește una dintre acțiunile anunțate în noua strategie pentru IMM-uri, menită să îmbunătățească accesul IMM-urilor la finanțare. Această inițiativă este deosebit de relevantă în situația economică dificilă cu care se confruntă IMM-urile din cauza pandemiei de coronavirus. Ea va sprijini întreprinderile inovatoare în timpul crizei și după aceasta, pentru a garanta faptul că Europa se poate dezvolta și menține în poziție de lider în domeniul evoluțiilor tehnologice globale și își poate accelera redresarea economică.

Comisarul pentru piața internă, Thierry Breton, a declarat: „Comisia utilizează toate instrumentele pe care le are la dispoziție pentru a ajuta întreprinderile să depășească criza provocată de coronavirus. Astăzi, ne consolidăm sprijinul oferit numeroaselor întreprinderi europene promițătoare pentru a ne asigura că acestea vor continua să se dezvolte și să crească în Europa. Prin intermediul ESCALAR, contribuim la deblocarea unor investiții private suplimentare semnificative pentru a sprijini crearea liderilor pieței de mâine.”

Directorul general al FEI, Alain Godard, a declarat: „Întreprinderile în curs de extindere au nevoie de finanțare a creșterii pentru a-și putea dezvolta activitățile. ­­ Prin îmbunătățirea mediului de finanțare, mai multe întreprinderi în curs de extindere din UE pot alege să rămână în Europa pentru a continua să crească, ceea ce este cu atât mai important acum, în această perioadă de criză, când întreprinderile pot avea nevoie de mai mult sprijin din partea investitorilor lor. Inițiativa-pilot ESCALAR poate ajuta fondurile să se extindă și ele, ceea ce va avea drept rezultat creșterea dimensiunilor acestora, susținând astfel ecosistemele în care se înscriu fondurile cu capital de risc în etapa avansată și fondurile orientate spre creștere din UE.”

În faza sa pilot, ESCALAR va oferi până la 300 de milioane EUR garantate de Fondul european pentru investiții strategice (FEIS). Aceasta va avea drept scop creșterea capacității de investiții a fondurilor cu capital de risc și a fondurilor de investiții în societăți necotate, generând investiții de până la 1,2 miliarde EUR, sau de patru ori investițiile inițiale, pentru a sprijini întreprinderile promițătoare. Administratorii de fonduri interesați pot participa la program răspunzând la cererea deschisă de exprimare a interesului(link is external) publicată astăzi de către FEI.

ESCALAR are scopul de a sprijini închiderea fondului prin asigurarea de angajamente în valoare de până la 50 % din valoarea fondului. El vizează atât fondurile noi care se concentrează pe finanțarea întreprinderilor în curs de extindere, cât și fondurile existente care doresc să sprijine societățile cu potențial ridicat din portofoliul lor să-și accelereze creșterea.

Actuala cerere de propuneri ESCALAR constituie o fază-pilot pentru 2020, având obiectivul ca, pe baza acestei experiențe-pilot, ESCALAR să devină un instrument financiar european obișnuit, alături de instrumentele financiare existente după 2020 în următorul cadru multianual (2021-2027). Analiza și selectarea fondurilor este gestionată de FEI.

 Context

Pandemia actuală de coronavirus a evidențiat faptul că multe întreprinderi din Europa întâmpină dificultăți atunci când caută investiții suficiente pentru a se dezvolta și a se extinde în Europa. Se estimează că până la 90 % dintre întreprinderile cu creștere rapidă întâmpină dificultăți în ceea ce privește finanțarea creșterii lor în Europa. Aceasta înseamnă fie că întreprinderile nu reușesc să găsească finanțare în Europa și sunt nevoite să-și întrerupă activitatea, fie că noile întreprinderi europene promițătoare se mută din Europa în faza de extindere.

Din cauza crizei provocate de coronavirus, mecanismele care permit fondurilor de capital de risc și fondurilor de investiții în societăți necotate să se retragă (cum ar fi vânzările comerciale sau ofertele publice inițiale) sunt temporar indisponibile, ceea ce înseamnă că aceste fonduri vor trebui să sprijine pentru mai mult timp societățile de portofoliu cu creștere rapidă. Investițiile prin intermediul ESCALAR vor sprijini fondurile care fac investiții (inclusiv investiții de continuare) în întreprinderile cu creștere rapidă, permițându-le să depășească această perioadă de perturbări economice.

ESCALAR își propune să abordeze unele dintre aceste probleme, prin consolidarea disponibilității finanțării capitalului de risc și a creșterii economice în Europa. Capitalul de risc, o formă de finanțare a întreprinderilor nou-înființate considerate ca având un potențial de creștere ridicat și finanțarea creșterii sunt vitale pentru buna funcționare a uniunii piețelor de capital, dar rămân slab dezvoltate în Europa, în special în faza de extindere.

Inițiativa este complementară cu instrumentele de finanțare existente. Aceasta este singura inițiativă care oferă investitorilor posibilitatea de a obține o rentabilitate mai mare, întrucât rentabilitatea acțiunilor ESCALAR este atât subordonată parțial, cât și plafonată. Aceasta poate ajuta administratorii de fonduri să mobilizeze mai multe fonduri private pentru a-și spori capacitatea de finanțare și pentru a răspunde mai bine nevoilor mari de finanțare ale întreprinderilor europene în curs de extindere, în special în perioade dificile.

Măsuri de relansare economică în viziunea IMM-rilor

0

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) a elaborat și lansează un prim set de măsuri prioritare pentru relansarea economică a României. În sinteză, documentul „Program de măsuri prioritare pentru relansarea economică a României” evidențiază:

„Măsurile realizate de noi sunt împărțite în două capitole importante. Primul capitol Context Managerial relevă cele trei elemente esențiale ale analizelor efectuate de specialiștii din numeroase țări asupra crizei provocate de Coronavirus (premise, variante de scenarii și direcții și modalități de acțiune) și cele 3 posibile scenarii pentru ieșire din criză potrivit experienței mondiale: Scenariul V, Scenariul U și Scenariul L. De asemenea, capitolul prezintă și cele 5 direcții și modalități de acțiune:

  • Cererea de produse și servicii, internă și externă
  • Asigurarea lanțurilor de aprovizionare a companiilor și populației în țară și din străinătate
  • Asigurarea de lichidități și finanțări pentru companii și populație
  • Realizarea de investiții substanțiale, publice și private, autohtone și străine
  • Asigurarea de resurse umane sănătoase, apte și disponibile pentru a munci.

Cel de-al doilea capitol este unul aplicat și prezintă măsurile prioritare pentru relansarea economică a țării. Astfel, pentru depășirea situației de criză în care ne aflăm și încercarea de a ne încadra în scenariul economic V,  Consiliul Național al IMM-urilor din România ( CNIPMMR ) a propus un set de măsuri structurate pe cinci categorii principale:

  1. Investiții
  2. Programe specifice IMM-urilor
  3. Înființarea fondurilor de investiții
  4. Măsuri sectoriale
  5. Politici publice

Printre propunerile noastre, cele mai importante sunt:

  • Investiții în infrastructură – o autostradă în fiecare regiune istorică
  • Program finanțat prin Programul Operațional Ajutorarea Persoanelor Dezavantajate 2014-2020: o inițiativă națională sau regională care să vizeze asigurarea de mese calde sau de pachete cu alimente
  • Fond de investiții de tip equity
  • Program pentru accesul rapid la lichidităţi pentru IMM-uri
  • Program național: FABRICAT ÎN ROMÂNIA
  •  Eliminarea taxelor parafiscale solicitate IMM-urilor de autorităţile publice
  • Plan național de DIGITALIZARE a instituțiilor publice pentru digitalizarea instituțiilor și proceselor
  • Achizițiile publice centrale și locale să fie făcute cu respectarea principiului: minim 50% de la un IMM local
  • Debirocratizare masivă
  • Reforma administratiei publice”

Documentul integral poate fi consultat pe site-ul www.cnipmmr.ro.

Barometru Coface Q1 2020: COVID-19 – se prefigurează o creștere bruscă a insolvențelor la nivel global

La început, epidemia COVID-19 din China a afectat un număr limitat de linii de business – dar de atunci s-a transformat într-o pandemie globală. Repercusiunile sale au creat un dublu șoc – ofertă și cerere – care afectează un număr mare de industrii din întreaga lume. Această criză nu poate fi comparată cu alte crize din trecut întrucât toate au avut origini financiare (de exemplu, criza creditelor globale din 2008-2009, Marea Depresiune din 1929). Întrebarea nu mai este ce țări și sectoare de activitate vor fi afectate de acest șoc, ci mai degrabă cine va scăpa.

Șocul ar putea fi și mai violent în economiile emergente: pe lângă gestionarea pandemiei, care va fi tot mai dificilă, aceste economii se confruntă și cu scăderea prețului petrolului, precum și cu ieșirile de capital care au crescut de patru ori față de nivelurile lor din 2008.

În acest context, Coface prognozează că în 2020 se va înregistra prima recesiune economică globală după 2009, cu o rată de creștere de -1,3% (după + 2,5% în 2019). Coface estimează că 68 de țări vor intra în recesiune (față de numai 11 anul trecut), comerțul mondial va scădea cu 4,3% în acest an (după o scădere de -0,4% în 2019) și se va înregistra o creștere de 25% a insolvențelor (comparativ cu predicțiile de +2% din luna ianuarie 2020).

Cea mai mare creștere a insolvențelor
din 2009 până în prezent: +25% în 2020

Riscul de credit al companiilor va fi foarte ridicat chiar și într-un scenariu optimist, în care activitatea economică repornește treptat în al treilea trimestru al anului și nu va exista un al doilea val de epidemie de coronavirus în a doua jumătate a anului 2020.

Această tendință de creștere accelerată a insolvențelor ar urma să afecteze Statele Unite (+39%) și toate principalele economii din Europa de Vest (+18%): Germania (+11%), Franța (+15%), Regatul Unit (+33%), Italia (+18%) și Spania (+22%). Șocul ar putea fi și mai violent în economiile emergente: pe lângă gestionarea pandemiei, care va deveni tot mai dificilă, aceste economii se confruntă și cu scăderea prețului petrolului, precum și cu ieșirile de capital care au crescut de patru ori față de nivelul din 2008.

Volumul comerțului internațional va scădea pentru al doilea an consecutiv; va apărea o posibilă modificare a structurii comerțului internațional de bunuri?

Riscurile care planează asupra unei scăderi de 4,3% a comerțului mondial ca volum în 2020 sunt în scădere, deoarece numeroasele anunțuri de închidere a frontierelor nu sunt luate în considerare în modelul de prognoză al Coface (model bazat pe prețurile petrolului, costurile de transport, încrederea companiilor producătoare în Statele Unite și exporturile coreene ca variabile explicative).

Pe termen lung, criza COVID-19 ar putea avea consecințe și asupra structurii lanțurilor de valori globale. Principala sursă de vulnerabilitate a companiilor în contextul actual este dependența lor de un număr redus de furnizori aflați în câteva țări sau chiar într-o singură țară. Prin urmare, creșterea acestor numere pentru a anticipa posibile perturbări ale lanțului de aprovizionare va deveni o prioritate pentru companii.

Cele mai multe sectoare sunt afectate

Pentru întreprinderi, măsurile de izolare luate de guverne din peste 40 de țări pentru a stopa extinderea virusului COVID-19, reprezentând peste jumătate din populația lumii, au avut consecințe imediate.

Aceste măsuri au dus la un șoc de aprovizionare cum nu s-a mai observat în timpul crizelor majore anterioare. Șocul inițial nu s-a datorat unei crize financiare, ci este legat de economia reală: oamenii nu pot munci, iar companiile se confruntă cu perturbări ale aprovizionării intermediare de bunuri.

Turismul, hotelurile, restaurantele, afacerile pentru petrecerea timpul liber și transportul sunt sectoarea afectate grav, precum și aproape toate segmentele de distribuție specializate și majoritatea sectoarelor de producție (cu excepția industriei agroalimentare). Alte sectoare de servicii au fost mult mai puțin afectate precum telecomunicații, apă și canalizare.

Acest șoc de ofertă este însoțit de un șoc la fel de brutal la nivelul cererii. Mulți consumatori își anulează sau amână cheltuielile pentru bunuri și servicii. În plus, încrederea gospodăriilor este slăbită de impactul izolării.

Bunurile de consum durabile, cum ar fi vehiculele, vor fi probabil cele mai afectate de acest șoc. Alte cheltuieli, cum ar fi textile și îmbrăcăminte, precum și electronice, sunt, de asemenea, probabil reduse la aproape zero.

La celălalt capăt al spectrului, consumul de produse agro-alimentare și farmaceutice ar putea beneficia de această situație excepțională.

Consecințele politice ale pandemiei

Cea mai evidentă consecință a pandemiei pe termen scurt este exacerbarea tensiunilor geopolitice existente.

Nu poate fi exclus riscul unor noi valuri de măsuri protecționiste, care vizează în special sectoarele cheie ale noii ordini de sănătate și economie (de exemplu, limitarea exporturilor de produse agroalimentare și / sau farmaceutice, considerate vitale). Continuarea „războiului comercial” dintre SUA și China, care vizează sectoarele strategice, în special electronice, rămâne și ea o posibilitate. Acest lucru ar putea fi întărit de campania prezidențială din Statele Unite și / sau în cazul creșterii protestelor sociale într-una dintre aceste două țări.

Importul de echipamente medicale, măști de protecție, kituri de testare în perioada COVID 19

0

Autor: Mihai Petre (foto), Director, Comerț Internațional, Asistență Fiscală și Juridică, EY România

Ținând cont de nevoia urgentă de echipamente medicale, de măști de protecție și kituri de testare utilizate în lupta cu COVID-19, autoritățile vin în sprijinul operatorilor economici și al instituțiilor de stat cu o serie de orientări atât de natură fiscală, cât și procedurală, menite să relaxeze formalitățile aplicabile în mod normal la importul de astfel de produse. Detaliem câteva din aceste simplificări în cele ce urmează.

Amânarea plății TVA în vamă pe perioada stării de urgență și după 30 de zile de la încetarea acesteia în România

La nivelul României, pe perioada stării de urgență și la 30 de zile după data încetării acesteia, se amână plata TVA la importul de anumite medicamente, echipamente de protecție, dispozitive medicale sau de protecție și materiale sanitare utilizate în limitarea, tratamentul și combaterea COVID-19.

De exemplu, kituri de testare și aparate de testare și diagnostic cod NC 3822, 3002 15 și 9027 80, măști, mănuși, scuturi din plastic pentru față cod NC 6307 90, termometre cod NC 9025, dezinfectanți și produse pentru sterilizare cod NC 2207, 2208, 3003 sau 3808, dispozitive medicale (ventilatoare, ecografe, aparate de electrodiagnostic) cod NC 9019 20, 9018 19, 9018 90.

Astfel, o atenție sporită trebuie acordată clasificărilor tarifare ale acestor tipuri de produse, pentru ca importatorii să fie siguri că vor aplica corect amânarea plății TVA la momentul importului.

Organizația Mondială a Vămilor vine în sprijinul operatorilor economici cu o listă dedicată clasificărilor tarifare aferente acestor echipamente. Lista poate fi accesată la următorul link:

http://www.wcoomd.org/-/media/wco/public/global/pdf/topics/facilitation/activities-and-programmes/natural-disaster/covid_19/hs-classification-reference_en.pdf?la=en

Simplificarea formalităților de import

Comisia Europeană a publicat o serie de orientări privind modalitățile de simplificare a formalităților vamale în comerțul cu astfel de produse, aplicabile în toate statele membre (inclusiv în România),  pentru ca acestea să ajungă cât mai repede la persoanele afectate.

Menționăm câteva exemple:

  • aplicarea regimului de admitere temporară cu scutire totală de la plata taxelor la import (taxe vamale și TVA) pentru echipamente medicale, mijloace de transport utilizate în combaterea COVID-19;
  • posibilitatea prezentării bunurilor direct la sediul importatorului (i.e. fără a mai trece pe la biroul vamal);
  • acceptarea de certificate de origine/statut (de ex. EUR 1, A.TR) sub forma unei copii (format fizic sau electronic). În mod normal, în acest scop, documentele sunt solicitate în original.
  • în cazul operatorilor economici care utilizează procedura simplificată de vămuire la domiciliu, acordarea prelungirii termenului de depunere a declarației suplimentare cu caracter global dacă aceasta nu poate fi depusă la timp;

Toate orientările de simplificare pot fi regăsite pe larg accesând următorul link: https://ec.europa.eu/taxation_customs/sites/taxation/files/covid-19-customs-guidance-for-trade.pdf .

Scutiri de taxe vamale și TVA la importul de echipamente medicale și de protecție provenite din țări non-UE și distribuite gratuit în statele membre

Importul de echipamente medicale și de protecție realizat de instituțiile/organizațiile abilitate sau în numele acestora și distribuite gratuit pe piața din UE către persoanele aflate în nevoie beneficiază de scutire de la plata taxelor vamale și a TVA. Măsura a fost implementată de Comisia Europeană ca urmare a solicitărilor venite din partea statelor membre, inclusiv Marea Britanie.

Măsura este aplicabilă de la data de 30 ianuarie 2020 până la data de 31 iulie 2020. Așadar, este oferită și posibilitatea returnării taxelor la import pentru bunurile ce au fost importate deja pentru combaterea COVID-19.

Până la data de 30 noiembrie 2020, statele membre trebuie să raporteze Comisiei Europene informații privind organizațiile și instituțiile ce au beneficiat de aceste scutiri la import precum și cantitatea și natura bunurilor astfel importate.

Studiul complet poate fi regasit aici

Premiu oferit IMK Society for the Promotion of Music and Culture Viena la concursul Enescu

0

IMK Society for the Promotion of Music and Culture din Viena oferă un premiu special câștigătorilor Concursului Internațional George Enescu 2020 de la secțiunile vioară, violoncel și pian: un concert împreună cu Orchestra Filarmonică Bohuslav Martinů la Musikverein Golden Hall din Viena, în noiembrie 2020. Va fi interpretat Triplul concert pentru vioară, violoncel și pian de Ludwig van Beethoven, în contextul marcării la nivel mondial a 250 de ani de la nașterea marelui compozitor. Organizația vieneză colaborează cu muzicieni precum Maxim Vengerov, Mischa Maisky, cu celebrele case de discuri Sony, Decca, Deutsche Gramophon.

Mihai Constantinescu, directorul executiv al Festivalului Internațional George Enescu, subliniază: „Acest concert cu Orchestra Filarmonică Bohuslav Martinů va oferi o vizibilitate excepțională celor trei câștigători ai Concursului Enescu din acest an și reconfirmă miza complexă pe care competiția noastră o pune în joc pentru tinerii artiști. Pe lângă premiile în bani, Concursul Enescu este o platformă de promovare a tinerelor talente la nivel mondial”.

Premiul special anunțat acum se adaugă premiilor în bani (valoarea totală depășește 100.000 euro) și oportunităților deschise: invitație pentru câștigătorii premiilor I din acest an în ediția 2021 a Festivalului Internațional George Enescu pentru a concerta alături de mari orchestre ale lumii (Orchestra of the Americas, Orchestra Simfonică a Radiodifuziunii din Berlin ș.a.), oportunități de promovare internațională și de susținere a carierei celor mai talentați dintre candidați.

Înscrierile pentru Concursul Internațional george Enescu 2020 se fac până la 1 mai 2020 pe www.festivalenescu.ro, în funcție de categoria de concurs: vioară, violoncel, pian, compoziție.

Organizatorii anunță că „toți membrii juriului și-au reconfirmat participarea la concurs. În funcție de evoluția situației, organizatorii vor stabili dacă sunt necesare modificări operative legate de gestionarea evenimentului. În caz de forță majoră, organizatorii vor returna integral taxa de înscriere tuturor celor înscriși (inclusiv celor care nu au trecut de etapa de preselecție)”.

Imagine de la concertul de deschidere a Concursului Internațional George Enescu 2016: Anna Trifu – vioară, Valentin Răduțiu – violoncel, Mihai Ritivoiu – pian (foto Andrei Gîndac)

Ministerul Mediului, program pentru iluminat ecologic

0

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor anunță lansarea unui program multianual destinat iluminatului ecologic în orașe și comune, prin Administrația Fondului pentru Mediu (AFM). Localitățile vor putea înlocui corpurile de iluminat cu consum ridicat de energie electrică cu corpuri de iluminat cu LED și vor putea achiziționa sisteme de dimming/telegestiune, care permit reglarea fluxului luminos.

Bugetul pentru 2020 este de 384 milioane lei. Localitățile cu până la 4000 de locuitori pot primi până la 500.000 de lei, cele cu peste 4000 de locuitori pot accesa1.000.000 de lei. Ghidul de finanțare este în consultare publică. După finalizare și publicare, se va organiza sesiunea de finanțare, iar UAT-urile vor putea depune documentațiile.

Costel Alexe, ministrul mediului, apelor și pădurilor, subliniază: „În plină pandemie de coronavirus, vrem ca o parte din fondurile AFM să intre direct în  economia României prin programe care să o sprijine. Programul de iluminat public stradal va reduce cu până la 40% consumul de energie electrică din fiecare oraș din România. În acest fel, dincolo de reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, vom obține și o scădere consistentă a facturii locale și naționale la electricitate. Astăzi, mai bine de 20% din consumul total de energie electrică al unei localități provine din iluminatul străzilor. Or, aceste cifre susțin și o sursă continuă de poluare cu emisii de CO2 și costuri ridicate pentru administrațiile locale. Bugetul alocat pentru 2020 va permite ca circa 700 de localități din România să pornească aceste investiții și să beneficieze de o susținere financiară de maximum 90% pentru proiecte de eficientizare energetică a iluminatului public”.

Electrogrup dezvoltă un proiect de mobilitate urbană inteligentă în Câmpia Turzii, în valoare de 22,5 mil lei

0

Electrogrup, companie membră a grupului E-INFRA,în asociere cu Urban Scope, anunță astăzi că va proiecta și executa lucrări de modernizare a infrastructurii de mobilitate urbană în Câmpia Turzii, cu o semnificativă componentă Smart City, în cadrul unui contract în valoare de 22,5 milioane de lei, parte din cea mai valoroasă finanțare europeană semnată de municipalitatea locală.

Electrogrup, în asociere cu Urban Scope și cu sprijinul subcontractantului Next Bike, va moderniza infrastructura stradală, ce implică proiectare și execuție a carosabilului și a trotuarelor, va sprijini mobilitatea inteligentă prin realizarea pistelor de biciclete și implementarea unui sistem Smart de tip bike sharing și va integra și stațiile inteligente de autobuz în peisajul urban.

„Continuăm să implementăm conceptele Smart City în orașele din România și, după ce, la începutul acestui an, am anunțat primul proiect din România ce prevede integrarea mai multor soluții de tip Smart City, mergem mai departe în cursa orașelor inteligente, alături de Primăria Câmpia Turzii. Ținta noastră este creșterea calității vieții, obiectivul esențial al dezvoltărilor urbane durabile, iar de acum orice proiect de modernizare urbană din România trebuie să integreze, pe lângă componenta principală de construcții civile la standarde europene, și componente Smart City care să asigure evoluția către digitalizare”, a declarat Dragoș Nedelea, Smart City Development Director, Electrogrup.

Conform contractului, semnat în data de 8 aprilie 2020, perioada de proiectare și execuție a lucrărilor este de 20 de luni.

„Indiferent de situația globală, de pandemie, de orice alte vicisitudini, Câmpia Turzii se dezvoltă și viața în orașul nostru merge mai departe. Cel mai elocvent exemplu este contractul semnat, prin care vor demara o serie de lucrări de reabilitare a carosabilului și trotuarelor pe un număr important de străzi. Vom avea artere moderne, piste de bicicliști și va urma achiziția de autobuze, stații de bike-sharing și tot ceea ce este prevăzut în contractul de finanțare. Le mulțumesc colegilor din Primărie și partenerilor din proiect pentru pașii făcuți până acum și îi asigur pe cetățeni că dezvoltarea orașului nostru este prioritară”, a declarat Dorin Nicolae Lojigan, primarul municipiului.

La începutul acestui an, Electrogrup a anunțat și startul implementării primului proiect Smart City integrat din România – modernizarea stațiilor de așteptare a mijloacelor de transport public din Piatra Neamț, în cadrul unui contract în valoare de peste 21.1 milioane de lei.

Electrogrup a dezvoltat, ca Antreprenor General, proiecte complexe în mai multe sectoare de construcții, în România și în afara granițelor, în țări precum Germania, Polonia, Belgia sau Olanda. Electrogrup este și unul dintre cei mai activi furnizori de soluții Smart City la cheie pentru administrații publice și companii private. Recent, compania a început dezvoltarea unui parcări supraetajate, dotată cu soluții smart, în Oradea, precum și amenajarea pistei și balizajului pentru Aeroportul Ghimbav-Brașov.

Mega Image oferă angajaţilor un spor suplimentar pentru zilele lucrătoare din perioada 9-31 martie

0

Mega Image va acorda angajaţilor din magazine şi depozite un spor suplimentar de 25% pentru fiecare zi lucrată în perioada 9-31 martie 2020, în contextul extinderii pandemiei de coronavirus, a anunţat retailerul. De asemenea, compania va aplica în această perioadă planul de măriri salariale anuale stabilit, potrivit Economica.net.

 

În același timp, pentru angajaţii din categoria cu risc ridicat de infecţie cu virusul, respectiv cei cu vârste începând de la 65 de ani, Mega Image le oferă zile libere, care vor fi remunerate cu salariul de bază aferent fiecărui angajat, urmând ca perioada să fie modificată în funcţie de schimbările intervenite la nivel naţional.

Mega Image a implementat deja măsuri de siguranţă şi de protecţie, atât în magazine, în depozite, cât şi la sediul central. Mega Image face parte din Ahold Delhaize Group, retailer internaţional ce operează în prezent pe trei continente.

Indicele ROBOR la 3 luni a rămas constant

0

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, s-a menţinut miercuri la nivelul de 2,55%, potrivit datelor publicate de Banca Naţională a României (BNR).

Indicele ROBOR la 3 luni a revenit pe 3 aprilie la cel mai redus nivel atins din 7 mai 2018, de 2,55%, atins prima oară pe 31 martie, scrie News.ro.

ROBOR la 6 luni a scăzut de la 2,62% la 2,61%, un nou nivel minim din 4 mai 2018, când a atins 2,65%.

ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituţiile bancare din România, în lei, iar evoluţia sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piaţă.