EY România – Sprijin pentru medici, pentru spitale și pentru cei afectați

0

70.000 de euro alocați pentru lupta împotriva epidemiei COVID-19

EY România oferă 70.000 de euro pentru combaterea efectelor pandemiei Covid-19 prin acțiunile desfășurate de Crucea Roșie, Asociația pentru Relații Comunitare (ARC) și prin parteneriate directe cu reprezentanți ai mediului de business din România.

Într-o primă etapă, 25.000 de euro vor fi alocați pentru campania națională de strângere de fonduri „România salvează România”, lansată de Crucea Roșie pentru susținerea categoriilor sociale afectate de pandemie. Cu banii donați, Crucea Roșie Română va ajuta persoanele fără aparținători, aflate în autoizolare sau izolare, cu produse alimentare de bază și pachete igienice, conform normelor și standardelor organizației în situații de urgență. Un pachet complet cu produse alimentare și igienice are o valoare de 150 lei, conține produse de igienă personală, produse pentru igienizarea locuințelor și 12 kg de alimente care asigură necesarul de hrană pentru o familie formată din 3 persoane, pe o perioadă de 2 săptămâni.

Alți 20.000 de euro vor fi direcționați către Fondului de Urgență al ARC România dedicat dotării spitalelor din țară cu echipamente necesare. Prioritățile acestui fond sunt achiziționarea de aparate și de teste, achiziționarea de costume de protecție pentru cadrele medicale și creșterea numărului de aparate de ventilare.

EY România va lansa cu încă 25.000 de euro un proiect de susținere a activității cadrelor medicale aflate în prima linie în lupta împotriva pandemiei, în colaborare cu companii partenere.

Criza prin care trecem poate lăsa răni adânci nu doar în economie, ci în fiecare familie. Împreună cu partenerii noștri sperăm să oferim o parte din sprijinul necesar celor care luptă împotriva acestei pandemii și ca în acest demers să vină și alți jucători din piață. Recunoștința noastră se îndreaptă în acest moment către personalul medical, suportul către categoriile vulnerabile și gândurile pentru toți cei apropiați. Solidaritatea chiar poate face diferența în aceste zile și este mai necesară ca oricând

a declarat Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România(foto).

Valentin Ionescu: ASF este alături de entitățile pe care le reglementează/supraveghează pentru a le ajuta să gestioneze cât mai eficient situațiile care pot apărea ca urmare a contextului generat de COVID-19 privind riscurile cibernetice.

0

Directorul Direcției de Strategie și Stabilitate Financiară în cadrul ASF, domnul Valentin Ionescu (foto) a declarat:

„Avem un risc cibernetic în creștere pentru piețele pe care le supraveghem , ca atare venim cu un set de recomandări pentru entitățile din asigurări, piața de capital și pensii private, menite să țină sub control acest risc”

„În contextul în care o parte dintre angajații entităților își desfășoară activitatea de la distanță, este posibilă o multiplicare a riscurilor cibernetice, în special cele referitoare la pierderea datelor sau utilizarea neautorizată a acestora. 
Infracțiunile cibernetice speculează teama de COVID-19 și trimit prin canale de comunicare electronice mesaje de tip ”phishing” prin care încearcă inducerea în eroare/păcălirea sau convingerea utilizatorilor de a accesa sau de a se conecta la un link/website prin intermediul căruia pot fi apoi sustrase date/informații/parole sau se pot descărca programe malware cu scopul de a perturba sau deteriora sistemele informatice/aplicațiile utilizate.
În situația aceasta, asigurarea mentenanței și a bunei administrări a sistemelor informatice este deosebit de importantă, în toate componentele ei, inclusiv cele privind înregistrările istorice, datele personale ale consumatorilor și fluxurile monetare sau de active.
ASF recomandă entităților reglementate/supravegheate adoptarea următoarelor măsuri de securitate cibernetică:
•       configurarea conturilor de acces si setarea unor parole solide de acces, de preferat cu doi factori de autentificare;
•       identificarea riscurilor suplimentare și a modalităților de gestionare în cazul în care se permite personalului utilizarea dispozitivelor de lucru personale (calculator/laptop/telefon) – controlul și vizibilitatea de către entitatea a acestor dispozitive este mai limitată și implică soluții robuste de autentificare; 
•       instruirea personalului cu privire la riscurile de phishing și cu privire la detectarea semnalelor tipice emailurilor de tip phishing, precum și atenționarea propriilor clienți cu privire la modalitățile de comunicare/confirmare a serviciilor furnizate; 
•       instruirea personalului cu privire la comunicarea/raportarea, incluzând canalul de comunicare, în cel mai scurt timp a problemelor de securitate cibernetică sau a amenințărilor cibernetice; 
•       elaborarea de instrucțiuni/ghiduri de utilizare a unor aplicații de la distanță și testarea acestora anterior utilizării, în cazul în care acestea sunt diferite in comparatie cu cele utilizate la sediul /biroul de lucru;
•       activarea și configurarea criptării datelor utilizate pe computerele/telefoanele utilizate pentru telemuncă pentru a fi protejate in cazul pierderii/furtului dispozitivului de lucru;
•       identificarea instrumentelor ce pot fi folosite pentru a bloca accesul neautorizat la dispozitivul de lucru, pentru a șterge sau copia datele stocate în cadrul acestora.
Totodată, ASF recomandă societăților care activează în piața financiară non-bancară revizuirea/identificarea în noul context împreună cu auditorul IT extern/furnizorul de servicii IT externalizate a vulnerabilităților și identificarea modalităților de adresare a riscurilor operaționale”.

Propuneri ale Coaliției pentru Dezvoltarea României

0

În contextual economic actual, Coaliția pentru Dezvoltarea României (CDR) subliniază că „a luat act de măsurile recent adoptate și apreciază eforturile depuse de guvern de a găsi soluții cu care să vină în ajutorul angajaților și companiilor afectate de pandemia COVID-19” și în același timp apreciază că „aceste măsuri trebuie să fie clare, simple și aplicate în mod echilibrat și să vizeze toate persoanele și companiile afectate de pandemie”.

Cu referire concretă, CDR arată: „Analizând măsurile adoptate prin OUG nr. 30 din 2020, considerăm încă insuficiente și parțial neclare anumite aspecte privind implementarea acestora, în special cele care vizează șomajul tehnic. Totodată, menționăm că, pentru asigurarea unui echilibru economic este extrem de important ca măsuri precum suportul în caz de șomaj tehnic să fie aplicate în mod unitar, nediscriminatoriu și să vizeze toate categoriile de angajați și companii impactate, nu doar o parte dintre acestea, mai ales că situația economică se deteriorează de la o zi la alta. Măsura nu reușește să adreseze nici problemele companiilor mici, care sunt pe punctul de a fi închise. Considerăm ca fiind vitală sprijinirea tuturor activităților afectate, nu doar a celor care sunt închise prin deciziile autorităților sau unde angajatorii se află în prezent în incapacitate de a plăti salariile. Măsurile trebuie să aibă și un caracter preventiv pentru a evita efecte negative și în viitor, nu doar în prezent. Trebuie să existe un sprijin acordat în mod nediscriminatoriu și balansat, pentru a evita efectele negative asupra economiei pe termen scurt, mediu și lung. În acest sens considerăm necesar să se elimine limita maximă de 75% pentru numărul persoanelor ce pot fi trimise în șomaj tehnic, lăsând la decizia fiecărui agent economic să-și dimensioneze personalul activ versus cel în șomaj tehnic în funcție de nevoile rezultate din activitatea economică efectivă. Sunt necesare măsuri de sprijin pentru orice companie românească mică, medie sau mare și pentru orice industrie care sunt în situația de a-și suspenda sau închide parțial sau în totalitate activitatea. Fără a fi acordate aleatoriu, aceste măsuri trebuie să fie cât mai puțin birocratice. Considerăm că este necesară evitarea pericolului ca prin actele legislative subsecvente să se aducă elemente suplimentare care să facă diferențiere între tipuri de companii și care să limiteze nejustificat accesul la instrumentele puse la dispoziție prin OUG 29 și OUG 30”.

CDR consideră necesară clarificarea unor aspecte precum:

a) Nu este clar mecanismul prin care indemnizația de șomaj tehnic ajunge la salariat: este nevoie de soluții urgente pentru plata indemnizațiilor, astfel încât angajații să primească aceste sume într-un orizont de timp rezonabil. Modalitatea de plată trebuie să fie simplă, să asigure rapiditate și continuitate. Așa cum este în acest moment stipulat în OUG există riscul ca plata pentru munca prestată în luna martie să poată fi făcută către angajat cel mai devreme în luna mai

b) Cum se aplică plafonarea indemnizației de șomaj tehnic: OUG prevede reducerea cuantumului indemnizației de șomaj de 75% din salariul de bază, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu. Trebuie clarificat expres dacă această plafonare se referă doar la cuantumul indemnizației care este suportat din bugetul asigurărilor pentru șomaj, angajatorul putând plăti din fonduri proprii diferența de indemnizație până la valoarea maximă prevăzută de Codul muncii sau negociată cu partenerii sociali, după caz

c) Condiția de a fi în incapacitate de plată a salariilor tuturor salariaților: nu este clar cum va fi evaluată aceasta în funcție de specificul fiecărui sector: de ex. dacă aceasta se raportează doar la salariații afectați de măsura șomajului sau la toți  salariații societății. Nu este justificat să nu beneficieze de suport și acei angajatori care pot plăti o parte dintre salariați, a căror activitate nu a fost încă afectată

d) Diminuarea încasărilor: nu este clar ce încasări sunt vizate și dacă sunt vizate doar încasările din activitatea redusă (ex. situația angajatorilor cu mai multe puncte de lucru sau mai multe activități)

e) Indemnizația să fie scutită de plata taxelor și contribuțiilor: în vederea simplificării acestei procedure

f) Ipoteza referitoare la incapacitatea de a plăti salariile se referă la reducerea activității: este necesar să se clarifice dacă rambursarea indemnizației se aplică și în ipoteza întreruperii temporare a activității (reducerea nu este întotdeauna o opțiune)”.

CDR accentuează că aspectele semnalate „trebuie clarificate urgent, existând riscul, chiar și pentru companiile de bună credință, să fie în situația de a nu completa corect declarațiile pe proprie răspundere din cauza lipsei de claritate a reglementărilor.   CDR semnalează nevoia adoptării în continuare și a altor măsuri suplimentare față de cele anunțate până în prezent. Astfel de măsuri au fost propuse și comunicate deja prin organizațiile membre în dialogul direct cu Guvernul. CDR își reafirmă disponibilitatea de a continua dialogul cu autoritățile, esențială în această perioadă dificilă fiind și viteza de reacție la fenomenele economice cu care se confruntă companiile”.

Prelungirea termenului de înscriere la Concursul George Enescu

0

Termenul pentru înscrierea candidaților la Concursul Internațional George Enescu se prelungește până la 1 mai 2020.

Organizatorii anunță că lucrează „la pregătirea competiției din această toamnă, dar urmăresc cu atenție atât evoluția situației de criză existente la nivel mondial, cât și efectele măsurilor implementate pe plan național și internațional pentru gestionarea COVID-19. În funcție de evoluția situației, organizatorii vor stabili dacă sunt necesare modificări operative legate de gestionarea evenimentului. În caz de forță majoră, organizatorii vor returna integral taxa de înscriere tuturor celor înscriși (inclusiv celor care nu au trecut de etapa de preselecție)”. 

Concursul (cu secțiunile vioară, violoncel, pian, compoziție) este programat pentru perioada 29 august-20 septembrie 2020.

Mihai Constantinescu, directorul executiv al ARTEXIM: „Înțelegem cât este de complicată și de dificilă situația cu care ne confruntăm atât în România, cât și în lume, dar vrem să transmitem un mesaj de încurajare atât artiștilor, cât și publicului larg. Nu putem să ne oprim din a face ceea ce ne place, ceea ce ne reprezintă, ci trebuie să găsim alternativele pentru a continua să fim cine suntem chiar și în condițiile în care luptăm cu o pandemie. Așadar, invităm artiștii din întreaga lume să se înscrie la Concursul Enescu. Dacă va fi vreun risc în toamnă, vom returna taxele de înscriere. Dar dacă lucrurile se așază, participarea la Concurs rămâne o oportunitate extraordinară, care nu trebuie ratată. Laureații Concursului Enescu beneficiază de premii în bani, masterclass-uri și promovare internațională. Câștigarea locului I la Concursul Enescu 2020 este biletul de acces pe scena Festivalului Internațional George Enescu, la ediția din 2021 și nu numai”.

Foto Cătălina Filip

Teatrul EXCELSIOR se mută online Tu #staiacasă – #EXCELSIORvinelatine

0

Teatrul EXCELSIOR se mută în spațiul online, ca răspuns la nevoia de continuitate a activității sale și de reinventare, în contextul distanțării sociale care se impune în această perioadă delicată.

Începând de vineri, 27 martie 2020 (Ziua Mondială a Teatrului), Teatrul EXCELSIOR devine EXCELSIOR onlineși propune publicului un program special care va cuprinde, printre altele, o serie de podcasturi inspirate din culisele vieții de actor, emisiuni de știri și recomandări pentru timpul liber, interviuri cu personalități din lumea culturală, vlogging cu și pentru adolescenți, lecturi din literatura universală pentru publicul tânăr și foarte tânăr, precum și multe alte activități (re)creative. Proiectul va fi dezvoltat pe parcurs, în mai multe direcții, iar programul complet va fi comunicat ulterior.

În aceste circumstanțe care fac imposibil contactul direct al publicului cu arta teatrului, echipa EXCELSIOR și-a propus să transforme provocarea #staiacasă, pe care spectatorii și artiștii sunt nevoiți să o accepte, în oportunitatea de a genera un spațiu al timpului de calitate petrecut alături de cei dragi și, totodată, o platformă de comunicare virtuală dedicată întâlnirii dintre artiștii și publicul Teatrului EXCELSIOR.

Pornind de la convingerea că esența teatrului este experiența împreună, EXCELSIOR vă invită să îl (re)descoperiți, la voi acasă, într-un format virtual interactiv, conceput pe două paliere de adresabilitate: EXCELSIOR kids și EXCELSIOR teen, reunite sub conceptul EXCELSIOR online.

Rămâneți alături de Teatrul EXCELSIOR pentru a afla programul complet! Urmăriți noutățile despre noul său proiect pe paginile de Facebook și Instagram, pe website-ul https://www.teatrul-excelsior.ro/ și pe canalul de YouTube al instituției.

Stăm ASTĂZI acasă pentru ca MÂINE să ne revedem în sălile de spectacol!

#staiacasă #EXCELSIORvinelatine

26 martie 2020

Platformă pentru educație în comunități dezavantajate

0

Ministerul Educației și Cercetării și organizația neguvernamentală Narada, cu sprijinul Cora România, au lansat inițiativa „Reacție pentru educație”, de sprijin cu tehnologie a profesorilor și elevilor din comunități dezavantajate. Pe platforma narada.online vor fi generate de la 1 aprilie clase digitale susținute de oameni de afaceri, personalități din showbiz, profesori și trainer, vor fi abordate subiecte de interes pentru elevi, studenți și profesori, cu referire la perioada în care ne aflăm, vor fi disponibile spații digitale de lucru pentru fiecare dintre aplicațiile folosite de profesori în predarea la distanță.

Inițiatorii anunță că „platforma pune la dispoziția cadrelor didactice un formular pentru exprimarea nevoilor materiale pe care aceștia și elevii lor le au în demersul pe care îl desfășoară acum pentru continuarea educației la distanță. Obiectivul acestui instrument este acela de a atrage și de a coagula comunitățile locale, astfel încât să fie acoperite cât mai multe nevoi într-un timp cât mai scurt”.

Monica Anisie, ministrul educației și cercetării: „În contextul actual, mai mult decât oricând, oamenii s-au solidarizat în jurul educației. Inițiativa Reacție pentru educație vine să contribuie în această perioadă în care, deși despărțiți unii de alții, învățarea trebuie să continue. Îmi doresc ca acest moment să deschidă drumul prin care tehnologia în educație să fie accesibilă tuturor”.

Andra Munteanu, co-fondator Narada: „Am pus cap la cap resursele de care dispunem, pornind de la avantajele științei și tehnologiei, canalele de comunicare, până la comunitatea de voluntari și companii, pentru a veni în întâmpinarea profesorilor ce caută acum soluții de a rămâne aproape de elevii lor”.

Sprijin pentru persoane fără venit în sectorul 4

0

Primăria Sectorului 4 anunță că va susține financiar familiile cu venituri reduse sau rămase fără niciun venit în actualul context economc. Hotărârea de consiliu local (HCL) supusă aprobării de primarul Daniel Băluță prevede sprijin „pentru a acoperi cheltuieli de bază cum ar fi: alimente, medicamente sau produse igienico-sanitare”, cu precizarea că „ajutoarele de urgență vor fi acordate, conform aceleiași HCL, numai pentru perioada decretată ca fiind stare de urgență și vor fi virate în contul curent al titularului, după cum urmează: 500 de lei lunar pentru o persoană singură; 700 de lei lunar pentru familia cu un copil; 1.000 de lei lunar pentru familia cu doi sau mai mulți copii. Solicitările privind acordarea acestui tip de ajutor de urgență vor fi transmise online către Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 4, însoțite de actele de identitate și o declarație pe propria răspundere din care să rezulte încetarea raporturilor de muncă în timpul stării de urgență, precum și respectarea unor alte condiții cumulative precum: cel puțin unul dintre membrii familiei să nu poată beneficia de ajutor de șomaj; veniturile lunare să nu depășească 1.000 de lei pe membru de familie; să nu aibă altă surse de venit; să nu dețină depozite bancare mai mari de 1000 de lei”.

Analiză Dunwell: 23 centre de distribuție aprovizionează zilnic lanțurile de magazine ale celor mai mari retaileri din România. Cei nouă jucători din comerțul modern au în exploatare peste 950.000 mp spații de depozitare

0

  • Zona Munteniei și București, peste 600.000 mp de depozite;
  • Cererile pentru livrări online au atins un nivel record;
  • Transportatorii și firmele de curierat au undă verde la circulație în UE;

București, 26 martie 2020 – Un număr de 23 de centre de distribuție aprovizionează zilnic magazinele celor mai mari nouă retaileri din întreaga țară, lucrând în această perioadă la capacitate maximă, pentru a se asigura că pe rafturi populația găsește toate produsele de care are nevoie, arată o analiză a Dunwell, cea mai mare agenție independentă de Real Estate specializată în sectorul industrial.

Grupurile Kaufland, Carrefour, LIDL, Metro, Profi, Mega Image, Auchan, REWE și Cora dispun de un total de peste 950.000 mp de spații de depozitare, din care sunt aprovizionate zilnic cele peste 3.000 de magazine din România.

„În ciuda perioadei mai dificile pe care o traversăm, marcată de multe incertitudini cauzate de răspândirea COVID-19 în lume, marile lanțuri de retail sunt aprovizionate zilnic, în condiții de maximă siguranță, din cele 23 de centre de distribuție de pe întreg teritoriul României. Țara noastră dispune de stocuri suficiente de produse și nu vor exista probleme cu aprovizionarea magazinelor în perioada următoare, cu atât mai mult cu cât tirurile care transportă mărfuri internaționale au primit undă verde pentru circulația în spațiul comunitar (UE), astfel că riscul ca depozitele și, ulterior, magazinele, să rămână fără mărfuri, este scăzut”(foto), a declarat Marian Orzu, managing partner Dunwell.

Zona Munteniei și București, peste 600.000 mp de depozite

Cu 14 centre de distribuție, zona Munteniei deține peste două treimi din suprafața totală a depozitelor din care sunt aprovizionate marile magazine, cu peste 615.000 mp, unde se desfășoară activitatea tuturor celor nouă mari lanțuri de retail din România.

În zona Bucureștiului regăsim majoritatea investițiilor în depozite, peste 400.000 mp fiind reprezentați de proiecte situate în zonele de Vest (Carrefour, LIDL, Profi, Cora), Nord (Auchan, Carrefour, Metro, REWE, Mega Image) dar și Sud (Mega Image).

Zona Transilvaniei, circa 250.000 mp depozite care aprovizionează marile orașe din centrul și vestul României

Din cei aproximativ 250.000 mp de depozite din zona Transilvaniei sunt aprovizionate zilnic rețelele a cinci retaileri internaționali cu sute de magazine în centrul și vestul țării: Kaufland, Carrefour, LIDL, Profi și grupul REWE.

Clujul și împrejurimile rămân principala atracție de investiții în depozite pentru sectorul FMCG, aici fiind concentrate spații de depozitare de aproximativ 180.000 mp.

Zona Moldovei, aprovizionată din două orașe cu peste 85.000 mp depozite

Lanțurile de retail LIDL, Profi și REWE din zona Moldovei sunt aprovizionate zilnic din depozitele acestora situate în Roman și Bacău, care totalizează peste 85.000 mp.

Cea mai mare pondere a depozitelor este concentrată în Roman, acolo unde LIDL și Profi au depozite de peste 70.000 mp.

Cererile pentru livrări online au atins un nivel record

Cererile pentru livrări online ale marilor lanțuri de magazine au atins un nivel record, astfel că retailerii au alocat spații suplimentare în depozite pentru comenzile plasate virtual.

„În urma măsurilor luate de autorități pentru limitarea expunerii și ieșirii populației din case, marile lanțuri de magazine au înregistrat creșteri și de 30 – 50% ale volumelor de comenzi online cu livrare prin serviciile proprii de transport sau externalizate, după caz, firmelor de curierat. Creșteri ale cererii în această perioadă înregistrează și depozitele companiilor de curierat sau companiilor specializate în livrări de produse alimentare și non-alimentare, unde se raportează valori și de 10 ori mai mari ale comenzilor decât până acum”, a adăugat Marian Orzu.

Potrivit datelor Dunwell, jumătate din lanțurile de retail din România dețin o platformă online cu posibilitate de livrare sau ridicare din puncte specifice de lucru.

Transportatorii și curierii au undă verde la circulație în UE

Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor împreună cu Ministerul Afacerilor Interne, au ajuns la un acord, în contextul discuțiilor purtate la nivel european cu privire la asigurarea unor culoare de tranzit pentru transportul de mărfuri care să permită operatorilor din industria alimentară, din statele membre ale UE și non-UE, să își desfășoare activitatea în condiții normale și au stabilit mai multe trasee de tranzit pe teritoriul României[1]:

  • Culoarul 1 – varianta 1: Nădlac (punct trecere frontieră) – Arad – Timișoara – Lugoj- Ilia – Deva – Simeria – Sebeș -Sibiu- Râmnicu Vâlcea – Pitești – București – Giurgiu (punct trecere frontieră)
  • Culoarul 1 – varianta 2: Borș (punct trecere frontieră) – Oradea – Cluj Napoca – Alba Iulia –  Sebeș – Sibiu – Râmnicu Vâlcea – Pitești – București – Giurgiu (punct trecere frontieră)
  • Culoarul 2: Giurgiu (punct trecere frontieră) – București – Urziceni – Buzău – Focșani – Bacău – Suceava – Siret (punct trecere frontieră)
  • Culoarul 3: Nădlac (punct trecere frontieră) – Arad – Timișoara – Lugoj – Caransebeș – Orșova – Drobeta Turnu Severin – Șimian – Maglavit- Calafat (punct trecere frontieră)
  • Culoarul 4: Moravița (punct trecere frontieră) – Timișoara – Arad – Oradea – Satu Mare – Halmeu (punct trecere frontieră)
  • Culoarul 5: Nădlac (punct trecere frontieră)- Arad – Timișoara – Lugoj – Ilia – Deva – Simeria – Sebeș – Sibiu – Brașov – Târgu Secuiesc – Lepșa – Focșani – Tesila – Tecuci – Bârlad – Huși – Albița (punct trecere frontieră)

Potrivit autorităților, prin stabilirea acestor culoare, se asigură operatorilor de transport un instrument predictibil necesar pentru desfășurarea activității. Astfel, transportul de marfă, inclusiv de alimente, echipamente medicale, precum și medicamente va avea continuitate, protecție și siguranță pentru limitarea infectării cu noul coronavirus SARS-COV 2 (COVID-19).

Măsura a fost adoptată și de celelalte state europene, astfel incât transportul de mărfuri sau livrări speciale (inclusiv curierat) să aibă prioritate pe drumurile și autostrăzile din Europa. Mai multe detalii despre măsurile luate și de alte țări pot fi consultate aici.


[1] http://mt.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/2881-23032020

Acțiune umanitară a transportatorilor autorizați

0

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) lansează o acțiune umanitară în sprijinul personalului medical și a persoanelor cu dizabilități care trebuie să se deplaseze la spitale și clinici medicale. Detalii ne oferă Vasile Ștefănescu, președinte COTAR: „Vom pune gratuit la dispoziția medicilor și a asistenților medicali mai multe mașini, pentru a-i ajuta pe cei care au nevoie să se deplaseze spre locurile de muncă și dinspre locul de muncă spre casă. De asemenea, vom pune mașinile și la dispoziția persoanelor cu dizabilități care trebuie să se deplaseze, în această perioadă, la unități sanitare. Speed Taxi este primul nostru membru care își oferă serviciile, gratuit, în Capitală,iar în următoarele zile vom anunța ce alți membri se alătură demersului și cum pot fi contactați. Dorim să ajutăm societatea românească prin această acțiune umanitară, pentru că transportul rutier de persoane este indispensabil societății, așa cum și societatea este indispensabilă transportului de persoane. În speranța că împreună vom putea trece cu bine peste această grea încercare, vom ajuta sistemul medical și persoanele nevoiașe cu tot ce vom putea”.

Compania Speed Taxi, membru al COTAR, anunță că „va pune la dispoziția medicilor, asistenților medicali și persoanelor cu dizabilități trei mașini, dintre care două 8+1 și o mașină pentru persoane cu dizabilități. Cei care au nevoie de ceste servicii, în București, pot cere acest serviciu gratuit la numerele de telefon *9477, *9488 sau prin intermediul aplicației SPEED TAXI”.

Locuri de muncă vacante

0

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Ilfov are înregistrate355  de locuri de muncă vacante, declarate de agenţii economici din județ: 29 – pentru studii superioare, 161 – pentru studii medii, 50 – pentru muncitori calificaţi,115 – pentru muncitori necalificaţi.Oferta este în meserii sau ocupaţii precum șef formație, conducător activitate de transport rutier, inginer sisteme de securitate, tehnician mașini și utilaje, barman, îngrijitor clădiri etc.

Condiţiile de angajare, valabilitatea ofertei, informaţii suplimentare despre fiecare loc de muncă: la sediul AJOFM Ilfov din Bucureşti, str. Ruginoasa, nr. 4, sector 4, la telefon (021)332.37.08/105,pe site-ul AJOFM Ilfov sau la punctele de lucru ale AJOFM Ilfov.