Suprafața ariilor naturale protejate crește cu 65.000 ha

0

Ministrul mediului, apelor și pădurilor, Costel Alexe, a anunțat că pe site-ul MMAP au fost publicate limitele ariilor naturale protejate din România, în format Inspire: „Aceste suprafețe sunt cu gradul cel mai restrictiv de intervenție. Aici nu sunt permise nici măcar lucrările silvice de conservare. Practic, cu noile limite, suprafața rezervațiilor și monumentelor naturale din România crește de la 1,22% la 1,37%”. Suprafața desfășurată a ariilor naturale protejate crește cu 65.000 ha.De asemenea, suprafața desfășurată a parcurilor naturale din România crește cu 26.287 ha, iarsuprafața parcurilor naționale crește cu 1.713 ha.

În contextul preocupărilor pentru protejarea potențialului național natural, ministrul mediului, apelor și pădurilor a oferit informații privind consecințele tăierilor ilegale de păduri din Maramureș, județul cu cele mai multe astfel de tăieri. Pe raza Ocolului Silvic Sighet, Garda Forestieră Cluj a constatat cea mai mare tăiere ilegală din ultimii 5 ani: 340 hasuprafață, peste 100.000 mccantitate de lemn,peste 12 milioane lei prejudiciu adus statului român. Potrivit primelor informații, „se pare că în anul 2005, la momentul întocmirii amenajamentului silvic pentru această suprafață, în mod absolut inexplicabil, sute de hectare de pădure au fost scoase din proprietatea statului și încadrate la categoria terenuri aflate în litigii. Nu există niciun document care să ateste aceste litigii! În continuare, atâta  vreme cât aceste terenuri nu mai erau în gestiunea sa conform amenajamentului, Ocolul Silvic Sighet nu a mai asigurat serviciile silvice, nici măcar cele de pază. Ceea ce a lăsat totul la îndemâna hoților. Timp de 10 ani, s-a tăiat tot ce se putea tăia, fără ca să se sesizeze cineva. Schema infracțională a mers mai departe: în amenajamentul din 2015,  suprafețele de pădure au fost reintroduse în proprietatea statului, ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat. Statul avea din nou pădurile în gestiune, însă nu mai rămăsese niciun arbore în picioare”. Suprafețele de fond forestier au fost recuperateîn proprietatea publică a statului român prin demersuri întreprinse de Ocolul Silvic Sighet, Direcția Silvică Maramureș, fostul ITRSV Cluj-Napoca. Raportul Gărzii Forestiere Cluj arată că pădurea rasă de hoți s-a regenerat pe calenaturală:„(…)cu ocazia deplasărilor în teren a angajaților G.F. Cluj, în toate parcelele și subparcelele analizate și parcurse în teren s-a constatat existența regenerării naturale, aceasta având vârste cuprinse între  5 și 10 ani, aspect care vine să confirme că tăierile ilegale au fost efectuate în urma cu cel puțin 5 ani de zile în urmă”.

Față de această situație, ministrul Costel Alexe se pronunță ferm: „Vreau să îi văd cu cătușe la mâini pe toți hoții de lemne din România! Fie că vorbim de cei de la Sighetu Marmației, făptașii din speța despre care v-am vorbit și toți complicii lor de prin instituții, fie de ceilalți care au adus Maramureșul în topul tăierilor ilegale sau de toți hoții din restul țării. Această metodă foarte laborioasă a fost îndelung plănuită și suntem convinși că ea nu putea fi pusă în practică fără complicitatea unor angajați din instituțiile statului. Și mai cred ceva: cred că este o metodă pe care, dacă ne uităm cu atenție, o vom mai întâlni și prin alte părți”.Dosarul controlului de la Ocolul Silvic Sighet a fost transmis către unitatea de parchet competentă.

Platformă online de consultații juridice video

0

O analiză realizată de platforma online de consultații juridice video avocatura.com arată că în lunafebruarie a acestui an, în medie 1.940 de persoane au căutat avocat prin intermendiul platformei, făcând în medie 2.934 de căutări. În ultimele 12 luni,peste 95% dintre cei care au accesat platforma online au discutat cu avocatul prin intermediul serviciului video, iar 5% au recurs la consultanță juridică în scris. Durata unei consultații video s-a constatat că a fost de regulă de 30 de minute. Costul pentru o asemenea durată este între 100 și 300 de lei, în funcție de avocatul selectat.Cele mai accesate servicii din portofoliul platformei sunt „Consultanță live” (video),  secțiunea „Caută un avocat”, serviciul „Consultanță scrisă” și secțiunea „Urmărește un dosar”. Media calificativelor acordate de clienții platformei pentru consultanța juridică primită de la avocații parteneri este 9,69.

Romeo Cosma (foto), fondatorul platformei, subliniază: „Profilul preponderent al clienților noștri este reprezentat de persoane ocupate, active social, salariați și antreprenori, care-și fundamentează deciziile pe baza sfaturilor primite de la avocați profesioniști. Aceștia apreciază faptul că prin intermediul platformei noastre își eficientizează timpul – nu mai sunt nevoiți să se mai deplaseze la birourile avocaților și își pot alege un avocat profesionist care să le ofere consultanță la cele mai înalte standarde ale profesiei, în funcție de problema pe care o au de rezolvat. Cei mai mulți dintre clienții platformei provin sau își desfășoară activitatea în București și în marile orașe, centre de business sau centre universitare. Foarte important de reținut este și faptul că platforma pe care am creat-o devine interesantă și pentru românii din diaspora. Tot mai mulți cetățeni plecați în străinătate – fie că vorbim de cei din statele membre ale Uniunii Europene (precum Italia sau Regatul Unit al Marii Britanii), fie că ne referim la românii care trăiesc acum în Statele Unite ale Americii sau în Canada – folosesc serviciul nostru de consultații juridice video”.

Participă ca expozant la BIO LIFE & STYLE 2020 – evenimentul care promovează un stil de viață sănătos și sustenabil

0

Interesul oamenilor pentru sănătate şi pentru produselenaturale nu este o practică recentă, dara început să devină o preocupare generalizată în țara noastră. Românii au încredere în produsele certificate bio și sunt în căutarea lor, fiind apreciate atât pentru gust, cât și pentru standardul înalt de calitate.

Ești furnizor de alimente bio sau cosmetice naturiste? Ai un magazin de produse fără gluten? Produci vinuri, brânzeturi sau uleiuri în condiții ecologice? Ești distribuitor de superalimente, băuturi vegetale, dulciuri naturale, produse apicole, detergenți ecologici, suplimente naturale sau echipamente pentru un stil de viață sănătos?

Ce mai aștepți? Hai ca expozant la BIO LIFE & STYLE2020! Manifestarea are loc în perioada 28 – 31 mai, în Pavilionul B1 din Centrul Expozițional ROMEXPO.Împreună putem să oferim soluţii pentru o viață sustenabilă și o alimentație sănătoasă!

De ce să participi la BIO LIFE & STYLE2020

  • ești la curent cu ultimele tendințe din industria produselor premium, bio și cu impact redus asupra mediului;
  • ai contact direct cu cei care sunt interesați să aibă o alimentație echilibrată;
  • faci parte dintr-un eveniment care beneficiază de o promovare intensă în social media, TV și print.
  • organizezi conferințe și seminarii despre problemele societății moderne în ceea ce privește nutriția și abordarea unui stil de viață sănătos;
  • ai o viziune clară despre oferta firmelor competitoare.

Feedback-ul expozanților despre BIO LIFE & STYLE 2019

Prin organizarea Expoziției pentru o viață verde – BIO LIFE & STYLEROMEXPO își propune să contribuie la educarea societății românești în vederea adoptării unui regim alimentar sănătos.

Găsiți împreună cu organizatorul soluțiile optime pentru a participa la eveniment ca expozant:

IRINA ARDELEANU
Mobil: +40 758 837 710
irina.ardeleanu@romexpo.ro

Program de vizitare:

28 – 30 mai 2020, interval orar 10:00 – 20:00 (joi – sâmbată);
31 mai 2020, interval orar 10:00 – 16:00 (duminică).

Finanțare pentru planuri de afaceri în economie socială

0

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) a lansat proiectul Social Entrepreneurs Network, finanțat în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020. Proiectul se adresează celor care doresc să inițieze activități în domeniul economiei sociale din regiunile Nord-Est și Sud-Est. Grupul țintă este format din 120 de persoanecare vor participa la cursuri dedicate dezvoltării competențelor antreprenoriale în domeniu, la cursuri de management strategic și de marketing digital/online. Cele mai bune 30 de planuri de afaceri vor beneficia de finanțare între 55.000 euro și 100.000 euro (echivalent în lei), în funcție de numărul de locuri de muncă asumate: ajutor de minimis de 55.000 euro – minimum 2 locuri de muncă create; ajutor de minimis de minimum 55.000 euro și maximum 70.000 euro – minimum 3 locuri de muncă create; ajutor de minimis de minimum 70.000 euro și maximum 85.000 euro – minimum 4 locuri de muncă create; ajutor de minimis de minimum 85.000 euro și maximum 100.000 euro – minimum 5 locuri de muncă create.Proiectul este implementat în perioada februarie 2020-ianuarie 2023.

Dacia a lansat primul său model electric

0

DACIA deschide o nouă pagină din istoria sa, odată cu prezentarea showcar-ului Dacia Spring care prefigurează primul model 100% electric al mărcii, arată un comunicat al companiei, care mai anticipează că noul model ar putea fi cea mai accesibilă mașină electrică din Europa, potrivit Economica.net.

https://www.economica.net/dacia-a-lansat-spring-primul-sau-model-electric_180557.html

De asemenea, cei de la Dacia susțin că Showcar-ul Spring este un vehicul de segment mini electric și electrizant. Dimensiunile sale reduse îl recomandă ca soluția ideală pentru o utilizare zilnică fără griji.

Totodată, aceasta beneficiază de o motorizare 100% electrică și de o baterie adaptată pentru o utilizare cotidiană și răspunde nevoilor pragmatice de mobilitate urbană și interurbană.

Versiunea de serie va fi propusă așadar și pe această piață, în care Grupul Renault este deja angajat cu cea mai mare flotă de vehicule în car-sharing din Europa (7 800 ZOE, Kangoo Z.E. și Twizy). 

În ultimii 15 ani, Dacia și-a lăsat amprenta asupra pieței auto, reușind două adevărate revoluții prin modelele Logan (pe piața vehiculelor noi) și Duster (în segmentul SUV). 

INS: Rata şomajului a scăzut în ianuarie la 3,9%

0

Rata şomajului a scăzut în ianuarie la 3,9%, date ajustate sezonier, de la nivelul de 4% înregistratat în luna precedentă, arată datele transmise marţi de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Rata şomajului în luna ianuarie 2020 a scăzut cu 0,1 puncte procentuale faţă de cea înregistrată în luna precedentă (3,9% faţă de 4%), scrie News.ro

Numărul şomerilor (în vârstă de 15-74 ani) estimat pentru luna ianuarie a anului 2020 a fost de 350.000 persoane, în scădere faţă de luna precedentă (366.000 persoane), cât şi faţă de aceeaşi lună a anului anterior (353.000 persoane).

Totodată, pentru persoanele adulte (25-74 ani), rata şomajului a fost estimată la 2,8% pentru luna ianuarie 2020 (3,1% în cazul bărbaţilor şi 2,3% în cel al femeilor), potrivit sursei citate.

Numărul şomerilor în vârstă de 25-74 ani reprezenta 66,6% din numărul total al şomerilor estimat pentru luna ianuarie 2020.

Prețurile la producătorii din industrie au înregistrat creșteri

0

Prețurile producției industriale pe total – piața internă și piața externă – au avansat cu 4,7% în ianuarie, față de aceeași lună a anului anterior, ritm crescut față de cel înregistrat în luna precedentă, arată datele publicate marți de Institutul Național de Statistică (INS).

Acesta este cel mai mare ritm din luna mai 2019. În decembrie 2019, prețurile producției industriale pe total – piața internă și piața externă – au crescut cu 3,9%, față de aceeași lună a anului anterior, scrie Profit.ro. În ianuarie, comparativ cu aceeași lună a anului anterior, prețurile producției industriale pe total (piața internă și piața externă) au crescut cu 4,7%. Față de luna precedentă, prețurile producției industriale a crescut cu 1,4%. Acesta este cel mai mare ritm din luna mai 2019 (+4,8%) până în present, conform sursei amintite.

Prețurile producției industriale reprezintă o măsură a prețurilor solicitate de către producători pentru produsele sau serviciile livrate în primul stadiu de comercializare. În februarie, Banca Națională a României (BNR) a scăzut de la 3,1% la 3% prognoza de inflație pentru finalul acestui an.

România deține cea mai mare creștere a prețurilor producției industriale din Uniunea Europeană

0

România a început anul cu cea mai mare creștere a prețurilor producției industriale din Uniunea Europeană, după ce, în decembrie, coborâse pe poziția a treia, arată datele publicate de biroul european de statistică Eurostat.

De asemenea, prețurile consemnate la producătorii din industrie au continuat să accelereze în ianuarie. Prețurile producției industriale au crescut, în România, cu 5,1% față de ianuarie 2019, în timp ce, la nivelul UE, a fost înregistrată o scădere de 0,2%, scrie Profit.ro. România este urmată, în funcție de scumpirile înregistrate la producătorii de industrie, de Bulgaria (+4,7%) și Ungaria (+3,8%).

Majorarea prețurilor la producători poate anticipa majorarea prețurilor de consum (măsurată prin evoluția indicelui prețurilor de consum – IPC), inflația de la producător putând fi transmisă către consumatorul final, potrivit sursei mentionate. În acelașit timp, prețurile consemnate la producătorii din industria din România au crescut cu 1,6% în ianuarie, de asemenea cel mai mare salt din UE. Față de decembrie, ritmul de creștere s-a majorat de peste 3 ori, de la 0,5%. La nivelul UE și al zonei euro a fost înregistrată o creștere lunară a prețurilor din industrie de doar 0,4%.

Mai sunt 2 zile pana la Conferinta Europeana a Serviciilor Financiare

0

Institutul de Studii Financiare (ISF) si Asociația Centrul de Arbitraj si Mediere in Asigurări (ACAMA) organizează la Brașov, in perioada 5-6 martie 2020, Conferința Europeana a Serviciilor Financiare (European Conference on Financial Services – ECFS 2020) – ediția a patra.

Conferințaisi propune sa fie un forum de dezbateri cu privire la FinTech, digitalizare, inovația in serviciile financiare, aplicarea practica a ultimelor noutăţi legislative, dar sa adauge si o perspectiva economica si manageriala a realităților din domeniul financiar, întrunindprofesioniști ai finanțelor, teoreticieni si practicieni, deopotrivă.

Pornind de la principala tematica a evenimentuluiNOUA ARHITECTURA A SERVICIILOR FINANCIARE – INOVATIE SI EXCELENTA, agenda se completează si cu alte subiecte de interes care includ printre altele :

  • Recrutarea in industria serviciilor financiare – o propunere de valoare critica
  • Împlinireaașteptărilorclienților si legislația speciala (SAL, GDPR)
  • Singura constanta este schimbarea: optimizarea comunicației dintre departamente
  • Călătoria spre client si legislația speciala (SAL, GDPR)
  • Proiecte de InsureTech si rolul lor in relația cu clientul
  • Creștereavânzărilor si aport de valoare in contextul reglementat din prezent
  • Crearea unei culturi de învățare specializata
  • Detectarea fraudelor la companiile financiare: cine (ne) protejează?

Agenda evenimentului include mai multe sesiuni:

Joi 5 martie

  • 11.00-13.00 Sesiune plenara
  • 14.00-15.30 Panel Recrutarea in industria serviciilor financiare – o propunere de valoare critica
  • 16.00-18.00 Panel Legi speciale cu implicatii asupra serviciilor financiare

Vineri 6 martie

  • 09.00-10.30 Panel FINTech si IDD – rolul lor in relația cu clientul
  • 11.00-13.00 Panel Pregătirea profesionala in asigurări


Partenerii din acest an al evenimentului sunt: SIF Transilvania, PavalascuRisk Consulting, PAID Romania, Allianz Tiriac, Grawe şi Euroins..

Evenimentul beneficiază de suportul mai multor centre universitare: ASE București, Universitatea Transilvania din Brașov, Universitatea Babeș Bolyai, Universitatea de Vest Timișoara, Universitatea UMFT TârguMureș.

Lista invitaților speciali include:

  • Leonardo Badea, viceguvernator BNR
  • Cristian Rosu, vicepreședinte ASF
  • Radu Hanga, președinte BVB
  • Adrian Marin, președinte UNSAR
  • Dorel Duta, președinte UNSICAR
  • Adriana Grecu, vicepreședinte PRBAR

si mulțialțiinvitați din piața.

Mai multe detalii privind acest eveniment gasiti AICI.

XPRIMM Publicationssusține evenimentul in calitate de Partener media.

Nu rata ocazia de a oferi un zâmbet părinților și bunicilor! Între 28 și 31 mai la ROMEXPO

0

ROMEXPO organizează între 28 și 31 mai Senior Expo – târgul dedicat seniorilor și tuturor celor care doresc să ofere un zâmbet și un moment de relaxare părinților și bunicilor!

Pregătește încă de acum ofertele pentru vizitatorii care vor veni la singurul târg din România cu produse și servicii pentru cei trecuți de prima tinerețe!

Senior Expo este locul ideal de expunere pentru companiile care oferă servicii medicale, producătorii de echipamente medicale, agențiile de turism și centrele balneoclimaterice care și-au îndreptat atenția spre seniorii dornici de vacanțe de odihnă, dar și pentru producătorii și exportatorii de produse de îngrijire specifice vârstei.

Nu ezita să devii expozant la Senior Expo 2020pentru:        

  1. a-ți mări baza de date cu potențiali clienți prin abordarea directă a acestora la stand;
  2. a dezvolta noi colaborări și parteneriate cu firme din același domeniu de activitate;
  3. a testa reacția pieței la noi produse și servicii special destinate seniorilor, nevoilor și pasiunilor lor;
  4. a organiza împreună cu echipa ROMEXPO manifestări conexe care să implice persoanele vârstnice, dinamice, active în viața comunității.

Poți ajuta, împreună cu echipa de organizare ROMEXPO, la crearea unei manifestării expoziționale în cadrul căreia să profiți de experiența acumulată de clienții direcți ai afacerii tale, seniorii activi!

Senior Expo se organizează în același timp cu TIBCO – târg internațional de bunuri de larg consum și Bio Life & Style – expoziție pentru o viață verde.

Participă și tu la un eveniment unic în România! Pentru detalii legate de spațiile disponibile și modalitatea de înscriere, contactează organizatorul: