P3 Logistic Parks (cel
mai mare parc multifuncțional din București, 380.000 mp, 14 depozite și teren
pentru extindere) a încheiat în prima jumătate a anului 2020 tranzacții pentru
58.637 mp de spații logistice și birouri: 30.466 mp(52% din
suprafață), contracte noi pe termen lung; 22.420 mp(38%), prelungiri
ale contractelor existente); peste 5.700 mp (10%), contracte pe termen scurt. Contractele
noi sunt cu clienți precum Gebrüder Weiss România, Interbrands Marketing &
Distribution, Logwin, Just Master Activities. Între parteneriatele cu clienți
existenți consolidate, se află cele cu Gebrüder Weiss România – prelungire
pentru cei 22.420 mp spații logistice și de birouri, Interbrands Marketing
& Distribution, bunuri de larg consum, client al parcului din 2006 – relocare într-un spațiu mai mare, cu
extinderea suprafaței închiriate la 24.830 mp.
Sînziana Pardhan, Managing Director P3 în România: „În ciuda momentelor dificile cu care ne confruntăm în
prezent și a sentimentului general de incertitudine care domină mediul
economic, bilanțul primei jumătăți a anului a adus rezultate satisfăcătoare
pentru P3 Bucharest A1 Park. Suntem onorați și dorim să le mulțumim
partenerilor noștri pe termen lung pentru votul de încredere pe care ni l-au
acordat prin prelungirea colaborării noastre și le urăm bun venit noilor
chiriași în comunitatea noastră. În ultimele două luni am putut remarca cum
parte dintre tranzacțiile amânate în timpul perioadei de lockdown au fost
reluate, iar acesta este un semn care ne
face să fim privim cu optimism, dar și cu prudență, la activitătea de leasing
din a doua jumătate a anului”.
Aproximativ 500.000 de companii din România pot beneficia de democratizarea transformării digitale în marketing și vânzări, noua tendință a pieței. Dacă până acum doar companiile mari, care dispuneau de bugete gigant, își puteau permite acest tip de soluții de automatizare, în prezent și întreprinderile mici și mijlocii au acces la produse de digitalizare prin care pot aloca de două ori mai puține resurse și obține rezultate de trei ori mai mari. Potrivit specialiștilor MediaPost Martech, aceste rezultate pot fi obținute cu o investiţie iniţială de 2.000 de euro şi una lunară sub 1.000 de euro, mai precis un cost de 5 ori mai mic decât media actuală a unei astfel de soluții. Astfel, IMM-urile vor avea primele rezultate după trei luni, iar anual se pot face economii de peste 100.000 de euro, prin eficientizarea activității și creșterea productivității per angajat. De asemenea, prin automatizare, scade cu până la 80% timpul alocat sarcinilor repetitive, iar personalul alocat acestora va putea desfășura alte activități, mai creative.
Integrarea soluțiilor de tip CRM și de automatizare a vânzărilor și activității de marketing ajută compania să comunice personalizat. Mesajul şi stilul se aleg în funcție de nevoile și obiceiurile de navigare și achiziție ale fiecărui utilizator, toate detaliile fiind stocate în baza de date. Quickstart este un astfel de program, al cărui mod de funcționare simplificat contribuie la eficientizarea modelului de business şi, în acelaşi timp, face posibilă o reducere de 80% a preţului comparat cu servicii similare, pentru ca produsul să poată fi accesibil şi pentru IMM-uri. Licenţele pornesc de la 100 de euro, însă o implementare cu succes presupune aproximativ 1.000 euro lunar pentru licenţe şi servicii de implementare şi întreţinere, iar bugetul ideal este de 10.000 euro. Primele rezultate sunt vizibile după doar două săptămâni, dar o implementare completă și complexă durează circa șase luni.
„Am ales să distribuim acest produs acum pentru că în prezent, din estimările Mediapost, circa 500.000 de companii românești sunt automatizate doar în proporție de 20%, de patru ori mai puțin decât ar fi necesar pentru cerințele actuale ale pieței. Contextul este confirmat şi de un studiu al Băncii Europene pentru Investiții, conform căruia rata de digitalizare în România rămâne sub media europeană, motiv pentru care fondurile dedicate IMM-urilor românești vor fi suplimentate de Uniunea Europeană cu până la 150 de milioane de euro, pentru a remedia situaţia. În acest moment, este o oportunitate grozavă de new business pentru IMM-uri. Industria de marketing și tehnologie oferă instrumente de lucru sigure și moderne, prin intermediul cărora afacerile nu stau pe loc, ci își continuă activitatea, și își recalifică și păstrează angajații. Astfel, un business ajunge pe termen mediu sau lung să progreseze chiar și în condiții economice nefavorabile”, declară Adrian Alexandrescu, Senior Partner MediaPost Martech.
Într-un grafic publicat de Banca Europeană pentru Investiţii, România ocupă un loc la coada clasamentului digitalizării, pe mai multe segmente de piaţă. Cea mai mare diferenţă faţă de media europeană, dar şi de cea americană, se înregistrează pe segmentul producţiei, unde există o diferenţă de aproximativ 20 de procente, ceea ce presupune o automatizare minimală. Potenţialul de automatizare este enorm în acest domeniu, cu atât mai mult cu cât aici se înregistrează un volum semnificativ de sarcini repetitive.
„Există percepția greșită că automatizarea o să amplifice valul de concedieri. Experiența însă ne-a arătat că lucrurile nu stau așa, ci dimpotrivă! Transformarea digitală și automatizarea au potențial real de a salva locuri de muncă în aproape orice industrie. Știm cel puțin un caz concret din industria farmaceutică, în care, datorită noilor soluții implementate, managementul a decis păstrarea și recalificarea întregii echipe de vânzări, de la agenți de teren la operatori desk sales, totul gestionat integral de un ecosistem digital. Trei luni mai târziu s-a dovedit o mutare câștigătoare și 27 de joburi au fost salvate”, adaugă Adrian Alexandrescu.
Compania are ca deziderat transformarea automatizării de marketing dintr-o alegere de nişă într-una de masă, în segmentul IMM-urilor. În acest scop, MediaPost Martech şi-a propus să vândă produsul Quickstart la câteva zeci de clienţi din zona IMM. Programul va ajuta companiile să aibă o tranziţie mai uşoară spre noua direcţie de marketing şi să permită angajaţilor să se concentreze pe cele mai importante aspecte ale businessului, nu pe responsabilități repetitive.
Grupul Mediapost a avut o cifră de afaceri de peste 121 de milioane de lei în 2019, cu o creştere de 16 milioane față de 2018. MediaPost Martech este parte a grupului Mediapost ce include și compania Interactions precum şi alte companii de comunicare şi marketing direct și este activă de peste 20 ani pe piața românească. În afară de România, compania este prezentă pe alte cinci piețe europene și a derulat de-a lungul timpului mai mult de 200 de campanii de marketing. Astfel, a acumulat experiență și know-how pentru a dezvolta propriile produse de automatizare, care au fost achiziționate de peste 20 de companii. Mediapost Martech este Gold Partner HubSpot și partener Salesforce.
Although the Covid-19 outbreak disrupted gold mine production and mineral exchanges, the stock price of the leading gold producing companies globally significantly increased in 2020.
According to data presented by AksjeBloggen.com, the market capitalization of the world’s five largest gold producing companies hit $157.7bn in September, a 73% jump since the beginning of the year.
Newmont Corporation Market Cap Soared Almost 80% in 2020
The coronavirus crisis knocked down global physical gold demand to its lowest level since 2009, as the price of the precious metal hit new all-time highs. However, as the scale of the pandemic and its potential economic impact started to emerge, investors turned to the gold market, causing a surge in global demand for investment gold.
In December 2019, the market cap of Newmont Corporation, the largest of the top gold producing companies in the world, stood at $29.3bn, revealed the Yahoo Finance data. The corporation, which holds significant operations in North and South America, Asia, Australia, and Africa, produced 195.7 tonnes of gold last year, a 25% increase year-on-year.
By the middle of March, the combined value of the company’s stocks rose to $35.8bn, despite the stock market crash caused by the COVID-19 pandemic. The increasing trend continued in the following months, with the market cap jumping to $45bn in June. Statistics indicate the total value of stocks of the world’s largest gold producer hit $52.8bn in September, almost 80% increase since the beginning of the year.
Russia’s Largest Gold Producer Polyus Witnessed the Biggest Market Cap Increase
Barrick Gold ranked second on the list of the leading gold producers globally, with a production level of 170 tonnes in 2019, nearly 20% increase from the previous year. The company’s 10-year plan is based on production guidance of around 5 million ounces of gold per year.
Statistics show that the Toronto-based corporation’s market capitalization surged by 67% this year, rising from $30.9bn in December 2019 to $51.9bn in September.
The gold production level of AngloGold Ashanti, the third-largest company on this list, amounted to 102.1 tonnes in 2019, a slight decrease from the 106.1 tonnes it produced in 2018. In December, the market cap of the South African company with 17 gold operations in nine countries, stood at $9.46bn. During the last nine months, it rose to $11.66bn, a 23% jump since the beginning of the year.
Polyus produced 88.4 tonnes of gold last year, rising from seventh to fourth place on the list of the ten largest gold mining companies globally. The Yahoo Finance data also revealed the leading gold producer in Russia witnessed the most significant increase in market capitalization among the top five gold-mining companies. In December, the combined value of the company’s stocks amounted to $15.26bn. In September, it hit $30.65bn, a 100% jump in nine months.
Statistics show the market cap of Kinross Gold, the fifth-largest gold producer globally, rose by more than 80% since the beginning of the year to $10.74bn in September.
Programul își propune să stimuleze ecosistemul românesc de inteligență artificială prin sprijinirea antreprenorilor AI, oferindu-le acces la tehnologiile și experții Google din acest sector, pe lângă dezvoltarea afacerii și acces la investiții.
Resurse AI de ultimă generație furnizate de Google pentru accelerarea afacerilor locale din ecosistemul AI;
Acces la sume de până la 200.000 de euro prin partenerii de investiții ai Techcelerator și la alte beneficii oferite startup-urilor selectate în program.
Techcelerator și Google for Startups anunță lansarea programului de accelerare „Advancing AI” pentru startup-urile locale care doresc să dezvolte produse bazate pe AI (artificial intelligence) și să își crească afacerile. Programul își propune să stimuleze ecosistemul de inteligență artificială din România prin sprijinirea antreprenorilor din această zonă, oferindu-le acces la resursele specializate furnizate de Google.
Aplicațiile sunt deschise aici, până pe 15 octombrie 2020. Toți candidații vor fi invitați la o sesiune online în cadrul căreia experții Google AI vor prezenta cele mai noi tendințe din această industrie, oportunități și povești de succes. După acest eveniment, juriul va selecta până la 5 echipe care vor intra în program. Acestea trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii: să aibă o echipă tehnică puternică, un produs aflat în faza de prototip sau MVP(Minimum Viable Product) care folosește tehnologii precum AI, ML (Machine Learning), Deep Learning, Big Data, Advanced Analytics. Startup-urile ar trebui să aibă, de asemenea, un produs cu potențial de creștere la nivel internațional și un angajament puternic de a-l valida și extinde rapid pe piața vizată.
Având acces la resursele premium ale Google – experții, rețeaua și tehnologiile avansate – startup-urile vor beneficia de două luni de sesiuni de mentorat axate pe trei module esențiale pentru dezvoltarea afacerii lor: „AI Design Thinking, o abordare centrată pe nevoile utilizatorilor pentru dezvoltarea produselor AI”, „Product Management și Marketing pentru produsele AI” și „Pregătire pentru atragerea de investitori”. Programul se va încheia în decembrie 2020 cu un eveniment de tip Demo Day, dedicat tehnologiilor avansate AI.
Dan Oros, Director de Marketing, Google România, afirmă: „Ne concentrăm pe inteligența artificială deoarece credem că poate rezolva cele mai importante probleme pentru cea mai mare parte a utilizatorilor. AI creează noi oportunități și îmbunătățește viața utilizatorilor. Credem că beneficiile inteligenței artificiale vor avea cel mai mare impact atunci când toată lumea le va putea accesa. Prin urmare, ne-am angajat să ne asigurăm că AI este disponibil pentru toată lumea și că utilizatorii, programatorii, antreprenorii și companiile îi pot accesa beneficiile. Vrem să ajutăm startup-urile să construiască produse AI excelente.”
Programul de accelerare „Advancing AI” oferă acces startup-urilor la instituții din Europa Centrală și de Est pentru validarea serviciilor oferite și dezvoltarea afacerii, la avantaje și instrumente de lucru dedicate startup-urilor din industria hi-tech asigurate de partenerii Techcelerator, la o rețea de investitori pentru finanțare ulterioară, la mentori și know-how orientat pe nevoile companiilor din program, la suport inclusiv după programul de accelerare.
Pentru acest program, Techcelerator menține același nivel de potențiale investiții ca pentru cel orientat către soluțiile Fintech: până la 200.000 de euro în total de la GapMinder VC, dar și acces la oferte de co-investiții de la platforma de crowdfunding SeedBlink și de la comunitățile de business angels, precumTechAngels, validate de progresele startup-urilor înregistrate de-a lungul perioadei de accelerare.
„Techcelerator avansează cu strategia de a aborda verticale specifice pentru programele sale de accelerare. Recent, am anunțat a cincea rundă de accelerare care se concentrează pe Fintech, iar acum deschidem aplicații pentru startup-uri bazate pe AI. Astăzi, AI poate cuprinde de la algoritmi de căutare Google la instrumente uimitoare pentru a rezolva aproape orice. Și progresează rapid. De ceva vreme suntem implicați, împreună cu partenerii noștri GapMinder VC, SeedBlink, TechAngels, în susținerea activităților locale AI. Acum, cu experții Google pe AI alături, putem oferi startup-urilor cunoștințe de top de la experți internaționali și parteneri corporativi, astfel încât să poată construi modele de afaceri inovatoare și de succes”, a declarat Cristian Dascălu, partener GapMinder VC și Cofondator al Techcelerator.
Până în prezent, Techcelerator și GapMinder VC au sprijinit mai multe companii #DeepTech, printre care MedicAI, XVision, SecurifAI, Cyscale și TypingDNA, să obțină investiții. Typing DNA a atras investiții și de la Gradient Ventures San Francisco – fondul de investiții cu capital de risc specializat pe AI al Google.
Toate companiile incluse în programul „Advancing AI” vor primi beneficii de la partenerii Techcelerator în valoare de peste 150.000 de euro: acces gratuit Google Cloud, credite Stripe, conturi HubSpot pentru startup-uri, produse software FreshWorks și altele.
Techcelerator a susținut cu succes peste 40 de startup-uri de-a lungul rundelor de accelerare anterioare, dar și prin diferite programe de suport, organizate de acesta sau în parteneriat cu alte entități din ecosistem. În cei 2 ani și jumătate de când se află pe piață, companiile din portofoliul acceleratorului au beneficiat de o investiție totală de peste 5 milioane de euro din rundele de investiții atrase până acum.
Despre Techcelerator Techcelerator este un program de accelerare care se adresează startup-urilor românești de tehnologie. Cu sedii în București și Cluj-Napoca, Techcelerator este primul accelerator din România care alocă fonduri pentru dezvoltarea companiilor aflate în faza de (pre)accelerare. Sunt vizate pentru accelerare și investiții companiile tinere inovatoare, cu potențial ridicat de dezvoltare și extindere la nivel internațional, din industrii în creștere precum: FinTech, PropTech, software, securitate cibernetică, inteligență artificială, transformare digitală, soluții IT pentru sănătate, AgTech, și altele. Techcelerator beneficiază de suportul strategic oferit de GapMinder VC și colaborează și cu alți investitori locali și europeni pentru a susțne ecosistemul tech local.
About Google for Startups Google for Startups este o inițiativă ce oferă startup-urilor cele mai bune produse, conexiuni și know-how de la Google printr-o rețea globală de parteneri ăi resurse online. Misiunea noastra este de a ajuta startup-uri din toată lumea să crească și să aibă succes.
Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, prin Administrația Fondului pentru Mediu, a lansat programul de finanțare Casa Eficientă Energetic. Aplicația online pentru înscriere este disponibilă pe site-ul www.afm.ro.
Programul vizează 9.000 de proprietari de case, care își vor putea eficientiza energetic locuințele. Casa Eficientă Energetic. Bugetul întregului program este de aproximativ 430 de milioane de lei. Un beneficiar poate primi ca primă energetică maximum 15.000 de euro (aproximativ 70.000 de lei), sumă pe care Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor o finanțează prin AFM. Finanțarea nerambursabilă decontează 60% din costul unor astfel de lucrări, dar nu mai mult de suma menționată, respectiv 15.000 de euro. Lucrările realizabile se referă la „creșterea eficienței energetice și/sau utilizarea energiei din surse regenerabile în locuințele unifamiliale existente, situate într-un imobil-construcție având regim de înălțime de cel mult 3 nivele”.
Sunt eligibile: instalarea de ferestre izolante, izolarea acoperișului, a pereților exteriori, montarea unei centrale mai eficiente, a panourilor solare, sisteme de ventilație, corpuri de iluminat cu LED, senzori de mișcare, robineți și conducte noi etc. Condiția eligibilității proiectului este ca eficiența energetică a locuinței să crească, după implementarea acestuia, cu cel puțin o clasă energetică.
Ministrul mediului, apelor și pădurilor, Costel Alexe, subliniază: „Casa Eficientă energetic este unul din programele la care țin foarte mult și care va ajuta foarte mult și populația, și economia, și mediul. Cele mai multe case nu sunt bine izolate. De aceea, pierderile de energie ajung până la 30% prin pereții exteriori, 25% prin geamuri sau acoperiș. Se știe că, astăzi, sectorul clădirilor este unul din cei mai mari consumatori de energie și cea mai mare sursă de gaze cu efect de seră. Programul nostru are o mare componentă de mediu, dar și una economică și socială – o astfel de investiție duce la reducerea la jumătate a facturilor de energie și, implicit, la scăderea consumului național de energie”.
Economistul vă recomandă evenimentul Green Recovery organizat de Project Syndicate, online între 16 și 17 Septembrie.
Înainte de apariția COVID-19, lumea se trezea ușor, ușor din delăsarea față de problemele mediu. Multinaționalele și-au exprimat angajamentele față de noi forme de guvernanță corporativă mai ecologice. Tinerii activiști mobilizaseră o mișcare climatică globală la o scară fără precedent. Comisia Europeană a dezvăluit planuri pentru un acord verde european, în urma propunerilor din SUA pentru un acord verde pentru a transforma cea mai mare economie din lume. De atunci, majoritatea marilor economii au suferit contracții profunde, forțând băncile centrale și autoritățile fiscale să răspundă.
Pandemia a amintit cu brutalitate chiar și lumii bogate că umanitatea nu a cucerit natura. Prin creșterea piețelor, a aranjamentelor de lucru, a lanțurilor de aprovizionare și a percepțiilor publice asupra riscului, aceasta a schimbat permanent lumea în nenumărate moduri. Pentru a se concentra asupra a ceea ce urmează, Project Syndicate convoacă o gamă largă de experți pentru o serie de discuții aprofundate pe calea către o redresare ecologică, cu accent pe biodiversitate, energie, investiții publice și guvernanță financiară și corporativă.
Redresarea va aduce oportunități de anvergură pentru accelerarea tranziției către energiile regenerabile, reorientarea afacerilor și finanțelor către dezvoltare durabilă și reconsiderarea relației noastre cu natura. Dar va deschide, de asemenea, o fereastră pentru ca populiștii, naționaliștii și alții să exploateze anxietățile publice și să urmeze politica „zero-sum”. Grupul interguvernamental privind schimbările climatice a avertizat că evitarea celui mai grav scenariu climatic va depinde în totalitate de acțiunile întreprinse (sau neîntreprinse) în anii 2020. Miza nu poate fi mai mare. Cum procedăm în continuare?
Pentru mai multe detalii legate de eveniment (agenda, speakeri, timeline) și înregistrare accesați pagina evenimentului aici.
Companiile românești sunt automatizate în proporție de 20%, mult sub media europeană, iar soluția constă într-un produs de digitalizare accesibil IMM-urilor
Aproximativ 500.000 de companii din România pot beneficia de democratizarea transformării digitale în marketing și vânzări, noua tendință a pieței. Dacă până acum doar companiile mari, care dispuneau de bugete gigant, își puteau permite acest tip de soluții de automatizare, în prezent și întreprinderile mici și mijlocii au acces la produse de digitalizare prin care pot aloca de două ori mai puține resurse și obține rezultate de trei ori mai mari. Potrivit specialiștilor MediaPost Martech, aceste rezultate pot fi obținute cu o investiţie iniţială de 2.000 de euro şi una lunară sub 1.000 de euro, mai precis un cost de 5 ori mai mic decât media actuală a unei astfel de soluții. Astfel, IMM-urile vor avea primele rezultate după trei luni, iar anual se pot face economii de peste 100.000 de euro, prin eficientizarea activității și creșterea productivității per angajat. De asemenea, prin automatizare, scade cu până la 80% timpul alocat sarcinilor repetitive, iar personalul alocat acestora va putea desfășura alte activități, mai creative.
Integrarea soluțiilor de tip CRM și de automatizare a vânzărilor și activității de marketing ajută compania să comunice personalizat. Mesajul şi stilul se aleg în funcție de nevoile și obiceiurile de navigare și achiziție ale fiecărui utilizator, toate detaliile fiind stocate în baza de date. Quickstart este un astfel de program, al cărui mod de funcționare simplificat contribuie la eficientizarea modelului de business şi, în acelaşi timp, face posibilă o reducere de 80% a preţului comparat cu servicii similare, pentru ca produsul să poată fi accesibil şi pentru IMM-uri. Licenţele pornesc de la 100 de euro, însă o implementare cu succes presupune aproximativ 1.000 euro lunar pentru licenţe şi servicii de implementare şi întreţinere, iar bugetul ideal este de 10.000 euro. Primele rezultate sunt vizibile după doar două săptămâni, dar o implementare completă și complexă durează circa șase luni.
„Am ales să distribuim acest produs acum pentru că în prezent, din estimările Mediapost, circa 500.000 de companii românești sunt automatizate doar în proporție de 20%, de patru ori mai puțin decât ar fi necesar pentru cerințele actuale ale pieței. Contextul este confirmat şi de un studiu al Băncii Europene pentru Investiții, conform căruia rata de digitalizare în România rămâne sub media europeană, motiv pentru care fondurile dedicate IMM-urilor românești vor fi suplimentate de Uniunea Europeană cu până la 150 de milioane de euro, pentru a remedia situaţia. În acest moment, este o oportunitate grozavă de new business pentru IMM-uri. Industria de marketing și tehnologie oferă instrumente de lucru sigure și moderne, prin intermediul cărora afacerile nu stau pe loc, ci își continuă activitatea, și își recalifică și păstrează angajații. Astfel, un business ajunge pe termen mediu sau lung să progreseze chiar și în condiții economice nefavorabile”, declară Adrian Alexandrescu, Senior Partner MediaPost Martech.
Într-un grafic publicat de Banca Europeană pentru Investiţii, România ocupă un loc la coada clasamentului digitalizării, pe mai multe segmente de piaţă. Cea mai mare diferenţă faţă de media europeană, dar şi de cea americană, se înregistrează pe segmentul producţiei, unde există o diferenţă de aproximativ 20 de procente, ceea ce presupune o automatizare minimală. Potenţialul de automatizare este enorm în acest domeniu, cu atât mai mult cu cât aici se înregistrează un volum semnificativ de sarcini repetitive.
„Există percepția greșită că automatizarea o să amplifice valul de concedieri. Experiența însă ne-a arătat că lucrurile nu stau așa, ci dimpotrivă! Transformarea digitală și automatizarea au potențial real de a salva locuri de muncă în aproape orice industrie. Știm cel puțin un caz concret din industria farmaceutică, în care, datorită noilor soluții implementate, managementul a decis păstrarea și recalificarea întregii echipe de vânzări, de la agenți de teren la operatori desk sales, totul gestionat integral de un ecosistem digital. Trei luni mai târziu s-a dovedit o mutare câștigătoare și 27 de joburi au fost salvate”, adaugă Adrian Alexandrescu.
Compania are ca deziderat transformarea automatizării de marketing dintr-o alegere de nişă într-una de masă, în segmentul IMM-urilor. În acest scop, MediaPost Martech şi-a propus să vândă produsul Quickstart la câteva zeci de clienţi din zona IMM. Programul va ajuta companiile să aibă o tranziţie mai uşoară spre noua direcţie de marketing şi să permită angajaţilor să se concentreze pe cele mai importante aspecte ale businessului, nu pe responsabilități repetitive.
Grupul Mediapost a avut o cifră de afaceri de peste 121 de milioane de lei în 2019, cu o creştere de 16 milioane față de 2018. MediaPost Martech este parte a grupului Mediapost ce include și compania Interactions precum şi alte companii de comunicare şi marketing direct și este activă de peste 20 ani pe piața românească. În afară de România, compania este prezentă pe alte cinci piețe europene și a derulat de-a lungul timpului mai mult de 200 de campanii de marketing. Astfel, a acumulat experiență și know-how pentru a dezvolta propriile produse de automatizare, care au fost achiziționate de peste 20 de companii. Mediapost Martech este Gold Partner HubSpot și partener Salesforce.
Compania Euler Hermes, cu expertiză recunoscută la nivel global în soluții de asigurare a creditelor, prezintă o analiză privind evoluția consumului la scară europeană de la declanșarea pandemiei actuale, precum și perspectiva pentru perioada următoare.
Consumatorii
europeni nu au scăpat de pericol
Toate privirile sunt ațintite
asupra consumatorului european: Consumul
privat este esențial în determinarea formei și vitezei de recuperare a
sectorului de retail care, în urma pandemiei generate de virusul COVID-19 a
avut de suferit. Scăderea bruscă a cheltuielilor consumatorilor din primul
semestru al acestui an a depășit-o cu mult pe cea din timpul Marii Crize
Financiare și din timpul Crizei Datoriilor din Zona Euro, iar fără o revenire
semnificativă a consumului privat, perspectivele de redresare economică vor
rămâne destul de reduse.
Grafic 1: Scăderea maximă a consumului
privat din Zona Euro în raport cu nivelul de dinainte de criză
Sursa: Refinitiv, Allianz Research. *Previziuni pentru prima jumătate a anului 2020.
Acest lucru explică entuziasmul
generalizat cu privire la aparenta recuperare în formă de V a vânzărilor retail
în Europa, concretizată din momentul în care guvernele din întreaga regiune au
ridicat restricțiile la sfârșitul lunii aprilie. Multe dintre economiile
europene importante, inclusiv cele de top, precum Germania, Franța, Țările de
Jos și Marea Britanie, au revenit sau chiar au depășit nivelul vânzărilor din
luna februarie, adică cel de dinainte de criză.
Grafic 2: Vânzări cu amănuntul, cu
excepția autovehiculelor, Index: Feb 2020=100
Sursa: Refinitiv, Allianz Research.
În mod surprinzător, ritmul redresării
actuale a comerțului cu amănuntul depășește cu mult ceea ce am văzut în urma
Marii Crize Financiare și a Crizei Datoriilor din Zona Euro.
Grafic 3: Comparație între ritmurile de
recuperare retail – Zona Euro (indice: 100 = nivelul dinaintea crizei, în luni)
Sursa: Refinitiv, Allianz Research.
Totuși, o redresare în formă de V a
comerțului cu amănuntul în perioada imediat următoare crizei nu înseamnă o
redresare în formă de V a consumului privat.
Există trei motive pentru care redresarea consumului în Europa va fi diferită
de tendința comerțului cu amănuntul:
Vânzările cu amănuntul ≠ consumul privat: De fapt, vânzările cu amănuntul nu reprezintă un indicator foarte bun pentru pulsul consumului. La urma urmei, acestea reprezintă doar aproximativ 45% din consumul privat, restul fiind alcătuit majoritar din cheltuieli legate de locuință precum și din servicii. Acestea din urmă (aproximativ 25% din total) vor fi în mod disproporționat mai afectate în contextul crizei actuale deoarece „cheltuielile sociale” sunt reduse din cauza persistenței temerilor legate de riscul contaminării.
Grafic 4: Încrederea
consumatorului: Dec 2019 vs. ultimele date disponibile din 2020
Sursa: Refinitiv, Allianz Research
Un indicator mai bun pentru
perspectivele consumului privat este așadar
încrederea consumatorului care rămâne încă destul de scăzută, sub media pe
termen lung în toate economiile europene, alături de intențiile
ridicate de economisire.
Grafic 5: Încrederea consumatorului din
Zona Euro – Economii în prezent (rhs)
vs. Economii din ultimele 12 luni (lhs)
Sursa: Refinitiv, Allianz Research.
Bunurile
de folosință îndelungată – pregătiți-vă pentru o revenire în formă de W în
comerțul cu amănuntul: Revenirea bruscă a comerțului cu amănuntul a fost ajutată de un impuls
temporar în cererea de bunuri de folosință îndelungată, care este puțin
probabil să continue. De exemplu, cererea pentru mobilierul și bunurile de
recreere și cultură a persistat în
trimestrul II, întrucât consumatorii au cheltuit mai mult din veniturile
disponibile pentru înfrumusețarea caselor și grădinilor și amenajarea de
birouri virtuale în timpul restricțiilor. În plus, reducerea temporară a
TVA-ului în Germania a dat un avânt suplimentar. Cu toate acestea, nu credem că
cheltuielile pentru bunurile durabile (aproximativ 11% din consumul privat
total), care tind să fie strâns legate de ciclul crizei, pot rămâne prea mult
timp imune la declinul generat de Covid-19.
Grafic 6: Consumul privat din Zona Euro
pe componente (% din total)
Sursa: Refinitiv, Allianz Research. Notă: Aici transportul exclude achiziționarea automobilelor
Acest lucru
este valabil mai ales în condițiile în care ne așteptăm la o creștere a
șomajului în lunile următoare, întrucât schemele de sprijinire a veniturilor
sunt pe sfârșite iar insolvențele urmează să crească. De fapt, este timpul să ne dăm
seama că și în lipsa unui al doilea val de infecție semnificativ, revenirea în
formă de V în comerțul cu amănuntul se va dovedi a fi doar prima etapă a unei
recuperăre în formă de W.
Atenție la tendințele
de consum specifice perioadei de pandemie Covid:
Pe lângă victimele recesiunii obișnuite, cum ar fi bunurile de folosință îndelungată dar și textilele sau încălțămintea, particularitățile
recesiunii Covid-19, de exemplu preocupările continue legate de riscul de
contaminare, vor continua să pună presiune și asupra componentelor consumului.
Cheltuielile vulnerabile la criza Covid-19 sunt cele de tipul „cheltuielilor
sociale” și, prin urmare, au impact asupra serviciilor de transport, a
restaurantelor si hotelurilor precum și asupra serviciilor de recreere și
cultură. Aceste componente vulnerabile reprezintă aproximativ un sfert (23%)
din consumul privat total din Zona Euro. Revenirea la obiceiurile de consum
anterioare crizei depinde, prin urmare, de disponibilitatea la scară largă a
unui vaccin.
Estimarile noastre de creștere a numărului de insolvențe în România cu cel putin 20% pentru
anul următor comparat cu nivelul din
2019 nu induc o perpectivă liniștitoare nici pentru sectorul de
comerț cu amanuntul.
„În România, în ultimele luni s-a putut observa o revenire a comerțului cu amănuntul care a înregistrat o creștere de peste 4% în luna iulie comparativ cu aceeași lună a anului trecut, recuperând treptat scăderea de aproape 19% din aprilie*. În timp ce trendul consumului alimentar rămâne într-o zona de confort, se remarcă o contribuție accentuată din partea produselor de folosință îndelungată, pentru care cererea este susținută doar de un context volatil, respectiv necesitatea adaptării stilului de viață la condițiile create de pandemie. În cee ace privește carburanții și serviciile, cele din urmă pierzând mai mult de 40% din nivelul anului anterior**, ne putem aștepta la un trend de revenire mai lent, pe fondul mobilității limitate și a unui indice de încredere a consumatorilor puțin probabil să depășească 80% în 2020. Somajul în creștere deși încă nu departe de 5%, dar cu potențial sigur de a mai urca în prima parte a anului următor, tendința spre o gestiune mai conservatoare a veniturilor gospodăriilor precum și valul așteptat de insolvențe de la inceputul lui 2021 sunt și ele de natură să contribuie negativ la disponibilitatea pentru consum”, a declarat Mihai Chipirliu, CFA, Risk Director Romania (foto).
Mihai Chipirliu, CFA, Risk Director Romania
*sursa INS, serie
ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate
**sursa INS,
comparatie lunara iunie 2020 : iunie 2019 – sursa INS, serie ajustata in
functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate
Luând
în considerare aceste constatări, ne întrebăm care sunt perspectivele de
redresare a economiilor europene? În contextul recesiunii, judecând acele sectoare vulnerabile la Covid-19
din perspectiva contribuției la formarea PIB-ului fiecărei tări în parte,
rezultă perspectivele foarte diferite de redresare pe teritoriul Europei. La
urma urmei, suma componentelor consumului sensibile la recesiunea actuală
variază de la 13% din PIB în Belgia la 26% în Grecia. Interesant este că din
calculele noastre reiese un risc mai mare pentru redresarea consumului privat
în Grecia, Portugalia, Spania și Marea Britanie
decât în Italia.
Grafic 7: Componente de consum
vulnerabile la recesiune și Covid-19 (% PIB)
Sursa: Refinitiv, Allianz Research.
Care
va fi impactul asupra corporațiilor? Recuperarea de actvitate observată în multe
sectoare dependente de consum va fi, probabil, de scurtă durată. Retailerii,
mai ales, nu ar trebui să se aștepte la o revenire puternică și sustenabilă din
punct de vedere al vânzărilor. Creșterea bruscă a acestora din perioada
post-restricții, ca rezultat al încercării consumatorilor de a recupera timpul
pierdut, se va estompa în timp, iar consumatorii vor începe să simtă efectele
șomajului în creștere. În același timp, profiturile vor continua să aibă de
suferit sub presiunea prețurilor în creștere și a costurilor adiționale pe care
le presupune funcționarea magazinelor într-o perioadă de criză sanitară.
Previzionarea
riscurilor comerciale și de neplată de astăzi înseamnă protejarea trezoreriei
de mâine
Euler Hermes este
liderul mondial în domeniul soluțiilor de asigurare a creditelor și un
specialist recunoscut în domeniile acoperirii și asigurării creditelor. Cu o
experiență de peste 100 de ani, Euler Hermes oferă o gamă completă de servicii
de gestionare a creanțelor clienților. Rețeaua sa internațională de
supraveghere permite analizarea stabilității financiare a IMM-urilor și a
marilor grupuri active pe piețe reprezentând 92% din PIB-ul mondial. Societatea
cu sediul social la Paris este prezentă în peste 50 de țări având peste 5800 de
angajați. Membră a Grupului Allianz, Euler Hermes a obținut ratingul AA din partea
Standard & Poor’s. Societatea a înregistrat o cifră de afaceri consolidată
de 2,9 miliarde de euro în 2019 și garanta tranzacții comerciale în valoare de
950 miliarde de euro în întreaga lume la final de 2019. Pentru mai multe
informații: eulerhermes.com
Notă de avertizare
privind declarațiile de perspectivă: Afirmațiile conținute în acest document pot include perspective,
afirmații privind așteptările legate de viitor precum și alte declarații
prospective care sunt bazate pe opiniile și ipotezele actuale ale conducerii și
implică riscuri și incertitudini cunoscute și necunoscute. Rezultatele,
performanța și evenimentele efective pot diferi substanțial de cele exprimate
sau sugerate în aceste declarații de perspectivă. Astfel de devieri pot surveni
din următoarele cauze, fără limitare la, (i) modificări ale condițiilor
economice generale și ale situației privind competitivitatea, în special în
activitatea principală și pe piețele principale ale Grupului Allianz, (ii)
performanța piețelor financiare (în special volatilitatea pieței, lichiditatea
și evenimentele legate de credite), (iii) frecvența și gravitatea evenimentelor
care cauzează prejudicii asigurate, incluzând de la catastrofe naturale până la
realizarea de cheltuieli pentru acoperirea prejudiciilor, (iv) nivelurile și
tendințele de mortalitate și morbiditate, (v) nivelurile de persistență, (vi)
cu precădere în activitatea bancară, amploarea riscurilor de credit, (vii)
nivelurile ratei dobânzii, (viii) cursurile de schimb valutar, incluzând cursul
de schimb EUR/USD, (ix) modificările legilor și ale reglementărilor, inclusiv
ale reglementărilor fiscale, (x) impactul achizițiilor, incluzând aspectele
legate de integrare și măsurile de reorganizare, și (xi) factorii generali
privind competitivitatea, în fiecare caz, la nivel local, regional național
și/sau global. Mulți dintre acești factori pot avea o probabilitate mai mare de
a se produce, sau pot fi mai pronunțați, ca urmare a activităților teroriste și
a consecințelor acestora.
Deficitul contului curent al balanței de plăți a scăzut la
4,863 miliarde de euro în primele șapte luni ale anului, de la 6,038 miliarde
de euro în perioada ianuarie-iulie 2019, potrivit datelor Băncii Naționale a
României, publicate luni, scrie Profit.ro.
Conform BNR, în perioada ianuarie – iulie 2020, datoria
externă totală a crescut cu 9,616 miliarde de euro. În structură, datoria
externă pe termen lung a însumat 82,499 miliarde de euro la 31 iulie 2020
(71,4% din totalul datoriei externe), în creștere cu 12% față de 31 decembrie
2019, iar datoria externă pe termen scurt a ajuns la nivelul de 32,990 miliarde
de euro (28,6% din totalul datoriei externe), în creștere cu 2,4% față de 31
decembrie 2019. Rata serviciului datoriei externe pe termen lung a fost 17,6%
în perioada ianuarie – iulie 2020, comparativ cu 18,6% în anul 2019.
Gradul de acoperire a importurilor de bunuri și servicii la
31 iulie 2020 a fost de 5,9 luni, în comparație cu 4,6 luni la 31 decembrie
2019.
Producția industrială a scăzut cu 14,9% ca serie brută, în
primele șapte luni ale anului, și cu 15,7% ca serie ajustată în funcție de
numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, față de aceeași perioadă din
2019, a anunțat luni Institutul Național de Statistică (INS).
În luna iulie 2020, producția industrială (serie brută) a
crescut față de luna precedentă cu 8%, datorită creșterilor înregistrate în
toate cele trei sectoare industriale: producția și furnizarea de energie
electrică și termică, gaze, apă caldă și aer condiționat (+8,6%), industria
prelucrătoare (+8%) și industria extractivă (+7,7%), scrie Profit.ro.
Producția industrială, serie ajustată în funcție de numărul
de zile lucrătoare și de sezonalitate, a fost mai mare față de luna precedentă
cu 3,3%, susținută de creșterile din industria prelucrătoare (+4,3%), industria
extractivă (+4,2%) și producția și furnizarea de energie electrică și
termică,gaze, apă caldă și aer condiționat (+2,7%), potrivit surei amintite.
Indicele producției industriale (IPI) este un indice de volum
și măsoară evoluția rezultatelor activităților cu caracter industrial dintr-o
perioadă față de alta. Indicii producției industriale descriu evoluția
industriei pe total, secțiuni (industria extractivă, prelucrătoare și producția
și furnizarea de energie electrică și termică, gaze, apă caldă și aer
condiționat), diviziuni CAEN Rev.2, precum și pe marile grupe industriale.