BestJobs: În noiembrie, angajatorii au scos la bătaie cu 5% mai multe locuri de muncă decât în aceeași perioadă a anului trecut

0

Conform unui studiu realizat de BestJobs, în noiembrie, angajatorii au scos la bătaie cu 5% mai multe locuri de muncă decât în aceeași perioadă a anului trecut. Candidații din București, Timiș, Iași și Brașov au fost cei mai activi în căutarea unui nou job, în ultima lună.

În luna noiembrie numărul total de joburi pentru care candidații au putut aplica pe BestJobs a înregistrat o creștere de aproximativ 5% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în contextul în care tot mai mulți angajatori au căutat să angajeze mai ales personal din categoriile white collar (angajați birouri) și blue collar (lucrători). Din totalul locurilor de muncă activate în luna noiembrie, mai mult de jumătate (52%) au fost din categoria white collar, 29% au fost joburi din categoria blue collar, în timp ce 19% au fost joburi pentru poziții de management și coordonare echipe.

În ceea ce privește candidații, în luna noiembrie cei care au realizat cele mai multe aplicări la joburi au fost cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani (33,9%), urmați de cei cu vârste cuprinse între 35 și 44 de ani (22,8%). Se observă, de asemenea, faptul că interesul tinerilor între 18 și 25 de ani, de a aplica la un job, a scăzut cu aproape  40% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Candidații din București, Timiș, Iași și Brașov au fost cei mai activi în căutarea unui nou job, în ultima lună. Topul este condus de București-Ilfov (cu peste 70.000 de aplicări), Timiș (cu peste 14.000 de aplicări), Cluj Napoca (cu aproape 8.000 de aplicări), Iași și Brașov (cu peste 6.000 de aplicări fiecare).

În același timp, în luna noiembrie, femeile au fost mult mai interesate să-și găsească un loc de muncă, acestea fiind responsabile cu peste jumătate (52,5%) dintre aplicările la joburi.

Candidații din domeniile financiar, IT și medical & pharma
au fost cei mai activi în căutarea unui nou job, în ultima lună

Primele trei poziții în topul căutărilor efectuate de către candidații români în luna noiembrie sunt ocupate de joburile din domeniile financiar, IT și medical & pharma, cu aproximativ 60.000 de căutări în total.

Topul companiilor cu cele mai multe aplicări a fost condus în luna noiembrie de către Enel (3.462 aplicanți), Alpha Bank România (2.374 aplicanți), Genpact (2.199 aplicanți), UniCredit Bank (2.000 aplicanți) și Elefant.ro (1.966 aplicanți).

 


Despre BestJobs

BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Cu o experiență de peste 18 ani în domeniu, BestJobs a fost implicată în transformarea și inovarea industriei de recrutare online și integrează astăzi tehnologii digitale de ultimă generație pentru a oferi cele mai eficiente soluții de angajare. Cu un număr de peste 4 milioane de profesioniști conectați la piața muncii și peste 25.000 de joburi active în orice moment, atât în țară, cât și în străinătate, BestJobs creează conexiuni între toți cei care vor să găsească un job mai bun și angajatorii care caută noi talente.

Zenith: Mediul digital din România va atrage 25% din bugetele de media până la sfârșitul anului 2023

0

  • Investițiile globale în publicitate sunt prognozate să scadă cu 7,5% în 2020, comparativ cu prognoza de 9,1% din luna iulie. În România, Zenith se așteaptă la o scădere cu 3.5% pentru 2020;
  • Orientarea către e-commerce va duce la o creștere de 1,4% a investițiilor în publicitatea digitală la nivel global. Și în România, mediul digital va atrage tot mai multe investiții;
  • Publicitatea pe smart TV va susține conținutul online video;
  • Publicitatea pe site-urile magazinelor online (Retail media) va crește cu 46% în 2020, la nivel global.

Piața globală de publicitate și-a revenit mai rapid decât fusese prognozat, după căderea severă din T2 cauzată de pandemia de coronavirus, iar potrivit analizei Zenith Advertising Expenditure Forecasts, va încheia anul 2020 cu o scădere de 7,5%, la valoarea de 587 miliarde de dolari. Este o îmbunătățire semnificativă față de prognoza Zenith din iulie, care prevedea o scădere de 9,1%.

Zenith estimează că, la nivel mondial, investițiile în publicitate vor crește cu 5,6%, atingând 620 milliarde de dolari în 2021, creștere ajutată de situația excepțională din 2020, precum și de amânarea Jocurilor Olimpice de vară și a turneului de fotbal UEFA Euro. În ciuda acestui stimul, cheltuielile vor rămâne sub valoare de 634 miliarde de dolari cheltuită în 2019. În 2022, investițiile în publicitate vor crește cu 5,2% și vor ajunge la 652 miliarde de dolari, depășind anul 2019 cu 18 miliarde de dolari; cu toate acestea, vor fi mai mici cu aproximativ 70 miliarde de dolari decât ar fi fost dacă ar fi urmat cursul pre-pandemic.

În România, Zenith preconizează o scădere cu 3.5% a investițiilor media până la sfârșitul anului, cinema, presa, radio și outdoor fiind mediile cele mai afectate. Incepând cu 2021, este așteptată o ușoară revenire a pieței de publicitate, iar pentru 2022, o creștere de 2.2%, susținută în principal de investițile din TV și Digital.

Aceste previziuni se bazează pe ipoteza că economia globală va începe să se redreseze în ritm susținut, după introducerea în 2021 a vaccinurilor împotriva COVID-19, și sunt supuse incertitudinii despre cât de rapidă va fi această redresare.

Transformarea digitală mută rapid focusul
bugetelor către publicitatea digitală

Zenith estimează că investițiile globale în publicitatea digitală vor crește cu 1,4% în 2020 și își vor mări cota din totalul investițiilor în publicitate la 52%, de la 48% în 2019. Pandemia a forțat brandurile să-și accelereze transformarea digitală, deoarece e-commerce s-a dovedit a fi un instrument vital pentru menținerea relațiilor cu clienții existenți, atenuarea scăderii vânzărilor în magazin și chiar atragerea de noi clienți. Euromonitor International estimează că vânzările e-commerce vor crește cu 25% în acest an, în timp ce vânzările în magazin vor scădea cu 5%. Brandurile și-au mărit cheltuielile în mediile digitale pentru a promova și a conduce traficul către propriile operațiuni de e-commerce, precum și către partenerii din retail. Motoarele de căutare și social media, în creștere cu 8%, respectiv 14%, s-au dovedit a fi deosebit de utile în aceste scopuri.

Creșterea e-commerce nu este de așteptat să regreseze odată ce lumea va începe să își revină din pandemia de coronavirus. Acum, când brandurile au cunoscut valoarea transformării digitale sub stres, este probabil să urmeze în continuare cu entuziasm acest curs, dedicând și mai mult din bugetele lor publicității digitale. Zenith prognozează că publicitatea digitală va reprezenta 58% din investițiile globale în publicitate până în 2023.

Românii s-au adaptat schimbărilor – numărul de ore petrecute online a crescut, tot mai mulți au început să folosească noi servicii online din cele mai diverse domenii: activități educative, recreative, diverse aplicații online, cumpărături. În 2020, aproape un sfert dintre români au facut cumpărături online cel puțin o dată pe lună, procent în creștere fată de anul trecut. Astfel, Zenith se așteaptă ca mediul digital să atragă tot mai multe investiții și până la sfârșitul anului 2023 să cumuleze 25% din totatul bugetelor de media din România (față de 21%, cât a preconizat pentru 2020).

Publicitatea pe smart TV este susținută de creșterea utilizării platformelor video pe bază de abonament

Obiceiurile de vizionare ale consumatorilor evoluează de ani buni, dar 2020 a cunoscut o schimbare reală, deoarece platformele video online au beneficiat de un impuls pe termen lung în ceea ce privește nivelul de notorietate și cererea. Forțați să petreacă mult mai mult timp acasă, consumatorii s-au îndreptat către platformele specializate în distribuţia de conținut video pe bază de abonament (SVOD) existente, precum Netflix, care și-a mărit portofoliul cu 25 de milioane de noi abonați în prima jumătate a anului și către altele noi, cum este Disney+, care și-a atins obiectivul de creștere pe cinci ani în doar nouă luni.

Cererea pentru conținut video la cerere finanțat prin reclame (AVOD) a fost mai mare decât cea pe bază de abonament (SVOD), în special pe televizoarele smart conectate. Între ianuarie și aprilie 2020, acoperirea serviciilor SVOD pe smart TV în SUA a crescut cu 5%, iar cea a serviciilor AVOD a crescut cu 9%, cumulând 58,5 milioane de locuințe, sau 48% din total.

AVOD combină mediul de vizionare premium al televiziunii cu capacitățile publicității digitale de targetare pe baza datelor. Oferă un ad recall (amintire a reclamei) ridicat și o acoperire mare în rândul publicului tânăr, greu de obținut prin televiziunea tradițională. Pe măsură ce continuă să crească în următorii ani, va contrabalansa pierderea publicului în favoarea SVOD și va contribui la o creștere medie anuală de 8,4% a investițiilor în publicitatea video online între 2020 și 2023.

Acum că oferă o acoperire largă pe piețele cheie, este momentul potrivit pentru branduri să investească în publicitatea pe smart TV„, a declarat Christian Lee, Global Managing Director Zenith. „Brandurile ar trebui să utilizeze smart TV-ul atât pentru branding, cât și pentru performanță, exploatând nivelul ridicat de ad recall și capacitățile complete de targetare și urmărire, pentru a stimula nivelul de conștientizare și rata conversiei în vânzări, în același timp.”

Retail media redirecționează bugetele comerciale către publicitate

Creșterea e-commerce din acest an a alimentat avansul rapid al cererii pentru retail media – reclame afișate pe platformele online ale magazinelor, care direcționează utilizatorii către produsele disponibile în vederea achiziționării. Acesta este un canal consacrat în China, dar relativ nou în alte părți. Prin promovarea produselor la punctul de cumpărare, acesta acționează mai curând ca publicitatea la punctul de vânzare decât publicitatea tradițională, iar brandurile plătesc în mod obișnuit din bugetele comerciale rezervate pentru negocierea cu retailerii, mai degrabă decât din bugetele de marketing. Prin urmare, aceasta poate crește fără a canibaliza cheltuielile publicitare existente. Amazon este principalul furnizor de retail media din afara Chinei, iar veniturile sale au înregistrat creșteri year-on-year de peste 40% în fiecare trimestru din 2020.

Retail media are un potențial uriaș de creștere la nivel global, având în vedere cota sa de piață din afara Chinei (3%), mai mică de o șesime din cota de piață în China (19%) anul trecut. Conform estimărilor Zenith, clienții de publicitate au cheltuit 35 miliarde de dolari pentru retail media în 2019 și vor cheltui alte 51 miliarde în 2020, în creștere cu 46% comparativ cu anul precedent.

Platformele de retail își alimentează creșterea punând presiune pe profitabilitatea mărcilor. Concentrarea lor pe războiul prețurilor și îmbunătățirea experienței consumatorilor avantajează consumatorii, în timp ce brandurile suportă costurile„, afirmă Ali Nehme, Global Chief Commerce Officer, Publicis Groupe. „În acest scenariu, brandurile trebuie să-și arate propria putere, prin selectarea partenerilor de retail care oferă valoare demonstrabilă prin date transparente și măsurători, precum și prin capacitatea de a se ridica la așteptările consumatorilor, care vor susține creșterea unor categorii atât de necesare.”

Asia Pacific și Europa Centrală și de Est vor fi în topul redresării

Se estimează că investițiile în publicitate vor reveni la nivelurile din 2019 în 2021 atât în Asia Pacific, cât și în Europa Centrală și de Est. Limitarea cu succes a infecțiilor cu COVID-19 în multe piețe din Asia Pacific a limitat daunele economice și a pregătit regiunea pentru o recuperare rapidă în 2021. Țările din Europa Centrală și de Est au suferit în general mai mult, dar piețele lor publicitare sunt mai puțin dezvoltate – reprezentând 0,4% din PIB comparativ cu 0,7% în Asia Pacific – și au o rată de creștere mai rapidă. Zenith prognozează că investițiile în publicitate din ambele regiuni vor scădea cu 6% în 2020, după care vor crește cu 7% în 2021.

America de Nord s-a descurcat mai bine decât orice altă regiune în acest an și se preconizează că va scădea cu doar 5,3% în 2020, dar acest lucru se datorează parțial cheltuielilor în scop politic din perioada premergătoare alegerilor prezidențiale din SUA. Absența investițiilor în publicitatea politică va face ca această comparație să pară mai dură în 2021, când Zenith prognozează o creștere de doar 3,3%. Investițiile în publicitate vor crește apoi cu 4,5% în 2022, în momentul în care America de Nord va reveni la nivelurile de cheltuieli pre-pandemice.

Europa de Vest, America Latină și regiunea Orientului Mijlociu și a Africii de Nord (MENA) sunt prognozate să scadă cu 12,3%, 13,8% și, respectiv, 20,0% în acest an. Dintre acestea, Zenith se așteaptă la o recuperare rapidă în America Latină, o altă regiune publicitară subdezvoltată, cu cea mai rapidă rată de creștere pe termen lung dintre cele trei, care va depăși nivelurile de cheltuieli din 2019 în 2022. Europa de Vest, matură, nu va reveni la nivelurile de cheltuieli din 2019 până în 2023. MENA se micșorează de ani de zile ca urmare a conflictelor, instabilității politice și a prețurilor volatile ale petrolului, pe care pandemia doar le-a agravat. Zenith prognozează că investițiile în publicitate în MENA vor fi în continuare cu 4,1% mai mici în 2023 decât au fost în 2019.

Piața globală publicitară se recuperează după căderea sa din T2„, a declarat Jonathan Barnard, Head of Forecasting Zenith. „Perspectiva mai multor vaccinuri eficiente ne dă încredere că această creștere a investițiilor în publicitate va continua în 2021 și nu numai, aducând piața la nivelurile din 2019 în 2022.”




Despre Zenith

Zenith este The ROI Agency. Printr-o combinație unică de date, tehnologie și specialiști în domeniu, facem față chiar și celor mai complexe provocări și contribuim activ la creșterea business-urilor clienților noștri. Zenith este parte a Publicis Groupe, având peste 6.000 de angajați  în 95 de țări. Suntem experți în comunicare&media planning, creare de conținut, performance marketing și data analytics. Zenith lucrează pentru unele dintre cele mai puternice branduri la nivel global, precum: Electrolux, Essity, Kering, L’Oréal, Lactalis, Luxottica, Nestlé, Nomad Foods, Oracle, Perrigo sau RB.

Primele rezultate ale studiului Corona-AI obținute în timp record cu ajutorul aplicației DreamLab

0

  • Utilizatorii DreamLab au ajutat Imperial College London să finalizeze prima etapă a proiectului de cercetare Corona-AI în doar șase luni.
  • Studiul a identificat molecule cu proprietăți antivirale din alimentele obișnuite pe bază de plante și medicamente care s-ar putea dovedi eficiente împotriva virusului COVID-19.

Utilizatorii de smartphone-uri din întreaga lume au ajutat Imperial College London să finalizeze prima etapă a proiectului de cercetare Corona-AI în doar șase luni.

Procesul s-a desfășurat semnificativ mai rapid decât ar fi fost posibil prin metode standard de cercetare. Proiectul Corona-AI, lansat de Fundația Vodafone în luna aprilie în cadrul aplicației mobile DreamLab în mai multe țări, printre care și România, urmărește identificarea unor combinații ale medicamentelor existente și moleculelor din diverse alimente uzuale care ar putea ajuta pacienții cu COVID-19.

Cercetătorii de la Imperial College London au anunțat descoperirile preliminarii ale cercetării, inclusiv identificarea unor molecule cu proprietăți antivirale din alimentele obișnuite de proveniență vegetală, cum ar fi fructele de pădure (în special coacăze negre, merișor și afine), mere, portocale, lămâi, varză, broccoli, ceapă, usturoi, pătrunjel și fasole. De asemenea, studiul a constatat că medicamentele obișnuite utilizate pentru combaterea tulburărilor cardiovasculare și metabolice – precum simvastatina, atorvastatina și metformina – ar putea fi utilizate și împotriva COVID-19. Descoperirile vor fi analizate în continuare de către cercetători, care spun că este necesară o validare clinică pentru a evalua potențialul impact al acestor molecule.

Dr. Kirill Veselkov de la Departamentul de Chirurgie și Oncologie al Imperial College London, coordonator al proiectului Corona-AI, a declarat: „Deși, pe bună dreptate, se pune mult accent pe descoperirea unui vaccin pentru COVID-19, preocuparea noastră este de a găsi modalități prin care să putem ajuta oamenii care au contractat virusul, reducând fie durata, fie gravitatea bolii. Pentru pacienții care nu necesită internare există nevoia unui tratament inovator și rentabil care poate fi administrat în afara spitalului. Ne așteptăm ca strategiile nutriționale bazate pe alimente bogate în fitoelemente să ofere o soluție nouă în acest sens.”

În prima etapă, proiectul Corona-AI a ajutat oamenii de știință să exploreze efectul potențial a mii de molecule din medicamente și alimente. Cu ajutorul aplicației DreamLab și a inteligenței artificiale au fost rezolvate 100 de milioane de calcule matematice. După încheierea tuturor fazelor de cercetare – termen estimat pentru decembrie 2021 – rezultatele obținute vor fi puse la dispoziția comunității medicale pentru a facilita studiile clinice. Concluziile legate de alimentele cercetate ar putea fi integrate în sfaturile dietetice pentru pacienții care se recuperează după COVID-19.

DreamLab este o aplicație premiată, dezvoltată de Fundația Vodafone, care oferă oricărui posesor de smartphone o modalitate facilă de a sprijini cercetarea în domeniul cancerului. Începând din aprilie 2020, în aplicație a fost inclus Corona-AI, un proiect care folosește aceeași tehnologie pentru a ajuta la lupta împotriva răspândirii coronavirusului.

Aplicația mobilă utilizează puterea comună de procesare a smartphone-urilor pentru a efectua calcule complexe într-un ritm mult mai rapid decât în mod tradițional. Până în prezent, DreamLab a fost descărcată de aproape 1 milion de utilizatori din 17 țări care au ales să susțină cercetarea științifică. În acest moment, aplicația este disponibilă în România, Australia, Italia, Noua Zeelandă, Spania, Marea Britanie, Portugalia, Cehia, Ghana, Africa de Sud, Republica Democratică Congo, Lesotho, Germania, Irlanda, Grecia, Olanda și Albania.



DreamLab a fost lansată local de către Fundația Vodafone România în septembrie, 2019 și poate fi descărcată din App Store sau Google Play Store. Pentru ca aplicația să funcționeze în limba română, utilizatorii trebuie să aibă smartphone-ul setat pe această limbă. Orice utilizator o poate descărca în mod gratuit, însă, odată instalată, aplicația generează trafic de date. Vodafone România susține proiectul DreamLab prin acordarea gratuită a traficului de date naționale necesar funcționării aplicației pentru clienții săi. DreamLab nu are acces la informațiile utilizatorilor. Mai multe informații sunt disponibile pe www.fundatia-vodafone.ro/dreamlab/.

Fundația Vodafone se află în centrul unei rețele de programe de investiții sociale globale și locale. Programul Connecting for Good al Fundației Vodafone combină acțiunile caritabile cu tehnologia pentru a face diferența în lume. Vodafone Foundation este o instituție de caritate independentă înregistrată în Marea Britanie cu charity number 1089625.

Imperial College London este una dintre cele mai importante universități din lume. 17.000 de studenți și 8.000 de angajați ai Colegiului extind frontierele cunoașterii în domeniile științei, medicinei, ingineriei și afacerilor și își transformă descoperirile în beneficii pentru societatea noastră.

Potrivit Times Higher Education, Imperial College London este cea mai internațională universitate din Marea Britanie, având legături academice în peste 150 de țări. Reuters a numit Colegiul drept cea mai inovatoare universitate din Marea Britanie datorită culturii sale antreprenoriale excepționale și legăturilor cu industria. http://www.imperial.ac.uk/

Fundaţia Vodafone România este o organizaţie neguvernamentală românească, cu statut caritabil, distinctă şi independentă de operaţiunile comerciale ale companiei, înfiinţată în 1998. În cei peste 20 de ani de activitate, Fundaţia Vodafone România a finanţat 1.168 de programe derulate de 765 de ONG-uri din întreaga țară, în domeniile sănătăţii, educaţiei, serviciilor sociale. Proiectele au peste 3 milioane de beneficiari – copii, tineri, vârstnici, persoane defavorizate fizic, social sau economic. Până în prezent, Fundaţia Vodafone România a investit peste 31 de milioane de euro în proiecte desfăşurate de organizaţiile non-profit partenere. Mai multe detalii despre programele fundaţiei sunt disponibile pe www.fundatia-vodafone.ro, http://jurnaldebine.fundatia-vodafone.ro/ și www.facebook.com/fundatiavodafone.

Importurile SUA din China cresc cu 126%, până la 292 miliarde de dolari pe fondul pandemiei

0

Un raport realizat de Bankr indică faptul că importurile SUA din China au crescut cu 126,29%, până la 292,64 miliarde de dolari, între martie și octombrie 2020.

SUA depinde de bunurile ieftine ale Chinei

În octombrie, valoarea importurilor se ridica la 44,83 miliarde USD, cea mai mare cifră din perioada analizată. În septembrie, valoarea s-a ridicat la 41,21 miliarde dolari, o creștere de 0,9% față de 40,82 miliarde dolari din august.

În iulie, valoarea importurilor a fost de 40,66 miliarde dolari, în timp ce în iunie cifra a fost de 37,64 miliarde%. Cifra a reprezentat o creștere de 2,8% față de cifra de mai de 36,6 miliarde de dolari. În aprilie, valoarea s-a ridicat la 31,07 miliarde de dolari, în timp ce în martie, a fost de 19,81 miliarde de dolari.

De asemenea, studiul  a analizat valoarea importurilor Chinei din SUA în aceeași perioadă. Valoarea a crescut cu 84,69% până la o valoare totală de 81,76 miliarde de dolari, care este de cel puțin 3,5 ori mai mică decât importurile SUA din China.

Cea mai mare valoare a importurilor Chinei din SUA a fost în octombrie, la 14,7 miliarde de dolari, o creștere de 27,6% față de 11,53 miliarde de dolari din septembrie. În august, valoarea a fost de 11,03 miliarde USD, o creștere de aproximativ 22% față de cele 9,03 miliarde de dolari din iulie.

În iunie, valoarea era de 9,24 miliarde de dolari, în timp ce în luna mai, cifra se ridica la 9,64 miliarde de dolari. În aprilie, valoarea a fost de 8,6 miliarde de dolari, în timp ce în martie, a fost de 7,97 miliarde de dolari. Observăm creșteri apreciabile de la lună la lună.

Cercetarea Bankr a evidențiat unele dintre motivele care stau la baza dezechilibrului dintre importuri și exporturi între cele două țări.

„În ciuda războaielor comerciale, SUA încă depinde în mare măsură de China pentru furnizarea de bunuri low-cost care permit consumatorilor americani cu venituri limitate să se întrețină. SUA se bazează, de asemenea, pe China pentru a-și sprijini exporturile. China pare a fi principalul partener de export al Statelor Unite ale Americii” se declară în analiza citată.

Articolul complet, statisticile și informațiile pot fi găsite aici.

Românii nu vor să revină la munca față-în-față, ci la calătorii și ieșiri în oraș! De ce le este cel mai dor românilor în contextul pandemiei?

0

Un studiu realizat de Reveal Marketing Research analizează percepția românilor față de revenirea la normal.

Contextul COVID-19 ne-a făcut să ne regândim în profunzime stilul de viață: de la locul de muncă, la hobby-uri și ieșiri cu prietenii. Schimbarea a fost cuvântul-cheie pentru anul 2020, iar acest lucru a declanșat emoții cât mai diverse posibil din partea oamenilor. Reveal Marketing Research a vrut să afle care sunt activitățile care le lipsesc cel mai mult românilor și la care și-ar dori să se întoarcă mai repede.

Studiul derulat ne arată care este atitudinea românilor față de revenirea la normal și care sunt activitățile pe care și-ar dori să le reia cât mai curând.

  • 38% dintre români au declarat că cel mai mult își doresc să revină la normal posibilitatea de a călători.
  • 1 din 4 respondenți își doresc să revină la normal întâlnirile cu familia și prietenii.
  • 19% dintre respondenți au menționat activitățile de recreere.
  • Doar 1 din 10 români a afirmat că și-ar dori să revină fizic la job.

Călătoriile și întâlnirile cu cei dragi:
activitățile de care le este cel mai dor românilor

Călătoriile sunt pe primul loc în preferințele românilor atunci când vine vorba de revenirea la normal, mai ales în rândul celor cu venituri mai ridicate. 38% dintre respondenți își doresc să poată călători din nou ca înainte. 48% dintre familiile moderne, urmate de 46% dintre tinerii profesioniști afirmă că le este dor de călătorii. Aproximativ o treime dintre maturii fără partener a menționat același lucru, potrivit datelor Reveal Marketing Research.

Întrebați ce activități ar dori cel mai mult să revină cât mai repede la normal, românii au selectat în proporție de 25% întâlnirile cu familia și prietenii. Procentele sunt similare pentru toate segmentele analizate: familiile tradiționale sunt la egalitate cu maturii fără partener în privința acestei opțiuni, ambele categorii înregistrând un procent de 27%. Dintre toate segmentele, tinerii au bifat în cea mai mare măsură aceasta opțiune, 40% dintre aceștia afirmând că își doresc să se poată întâlni în condiții normale cu prietenii și familiile lor (milenialii – 20%, tinerii profesioniști – 20%).

Activitățile de recreere sunt și ele printre opțiunile românilor atunci când se gândesc la ce și-ar dori să revină la normal, mai ales pentru persoanele singure. Conform Reveal Marketing Research, 23% dintre maturii fară partener își doresc să poată ieși din nou în oraș ca înainte sau să își poată practica hobby-urile, fiind urmați de mileniali cu un procent de 22%.

Noua normalitate: telemunca și comenzile online

Interesant este faptul că revenirea la job nu se află în topul dorințele românilor în legătură cu reluarea activităților așa cum erau ele înaintea izbucnirii pandemiei. Doar 1 din 10 români au menționat această opțiune. Dintre segmentele analizate, doar 13% dintre tinerii profesioniști și 8% din familiile moderne au declarat că își doresc să revină la normal mai repede mersul la serviciu. Datele ne sugerează faptul că romanii au reușit să se adapteze noii realității și să își poată îndeplini munca, indiferent de locație. 

Cumpărăturile în magazinele fizice se află printre ultimele opțiuni selectate de respondenți – doar 4% dintre români au bifat aceasta activitate. O explicație ar putea fi faptul că magazinele fizice sunt deschise, în continuare, iar schimbările apărute vizează doar masurile de protecție împotriva răspândirii noului coronavirus. Așadar, românilor nu le este dor să facă cumpărături în magazinele fizice, deoarece aceasta este o activitate pe care o desfășoară și în prezent. Pe de altă parte, observăm și tendința oamenilor de a se îndrepta spre mediul online din ce în ce mai mult. Conform unui studiu anterior Reveal Marketing Research, 43% dintre români afirmă că fac cumpărături online într-o săptămână obișnuită (Vezi aici întreg studiul: https://bit.ly/3kieY1k).

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

ROMÂNIA – 30 de ani, 4 președinți și 25 de prim-miniștri!

Și se pare că nu ne oprim?

De ce România se prezintă după 30 de ani ca o societate oarecum reformată, dar sărăcită și dezorganizată, dezindustrializată, cu o agricultură care abia acum trebuie pusă pe un drum normal de dezvoltare, cu instituții publice având importante și mari carențe, un stat capturat de grupurile de interese interne și externe, exploatat de acestea, incapabil să prevină explozia sărăciei și a corupției?

Costul social este apreciabil: distrugerea fabricilor și pierderea locurilor de muncă, migrația șocantă în Occident, o sărăcie explozivă: 40% DIN SĂRACII EUROPEI SUNT ÎN ROMÂNIA, dar se consolidează și grupuri foarte restrânse dintre politicieni și interlopi, traficanți de droguri și carne vie care afișează o bogație ostentativă.

Rezultatul: populația României este demoralizată și cel mai grăitor exemplu îl constituie faptul că la alegerile parlamentare din 6 decembrie 2020 au luat parte puțin peste 31% din cetățenii cu drept de vot. Acest fapt denotă cu tărie neîncrederea în instituțiile publice și în politicieni și evident, o stare socială deteriorată.

Și te întrebi: Cum să se poată mai bine când în 30 de ani țara a fost administată de 25 de prim-miniștrii și guvernele lor.

Ce ziceţi Domnilor foști și actuali PREȘEDINŢI? Ce ziceți Domnilor foști și actuali lideri ai PARTIDELOR POLITICE PARLAMENTARE ?
PÂNĂ CÂND? Răspunsul vă aparține, dar, vă rog, nu mai întarziați prea mult.

Este adevărat că România este membră a NATO și UE. Dar acolo nu a intrat, ci  a fost băgată din diverse interese pe care nu am știut sau nu am vrut să le folosim și în interes național pentru binele poporului român. Dacă nu este așa, de ce nu se văd efectele?

Dr. ec. Constantin Boștină.
   Președintele ASPES
 Dir. Gen. revista Economistul  
 



Despre ASPES

D
e Asociația pentru Studii și Prognoze Economico-Sociale (ASPES)  România, este o asociație profesională privată, non profit, ne-partizană, dedicată înțelegerii mai bune a economiei și problemelor sale si își orientează activitatea pe linia susținerii interesului național și dezvoltării economiei românești în cadrul UE. De asemenea ASPES este editor al revistei ECONOMISTUL.

 ASPES  se  concentrează  pe:

  • analiza  stadiului  de  dezvoltare  a diferitelor  sectoare, dar și  al  economiei naționale
  •  evaluarea  diferitelor  modele  de  comportament  economic  și  a  efectelor politicilor publice
  • prognoza efectelor propunerilor alternative de politici economice și sociale.

Cercetarea problematicilor economico-sociale și comunicarea rezultatelor desprinse – deopotrivă actorilor privați și autorităților publice responsabile – sunt direcții esențiale ale activității ASPES.

Smart City Industry Awards dă startul înscrierilor pentru ediția a V-a

0

Au început înscrierile pentru cea de-a V-a ediție a Smart City Industry Awards, cel mai important eveniment al anului pentru Industria de Smart City din România! Gala este organizată de Asociația Română pentru Smart City și va fi difuzată online, pe data de 20 decembrie 2020, începând cu ora 20:00.

Ca în fiecare an, evenimentul va premia cele mai bune proiecte tip Smart City implementate la nivel național pe parcursul anului 2020, cât și eforturile susținute ale instituțiilor, companiilor și persoanelor pentru dezvoltarea industriei.

Dacă la ediția a IV-a, Gala Smart City Industry Awards a avut loc într-un cadru spectaculos, la Palatul Parlamentului, alături de 450 dintre cei mai importanți actori din industria Smart City, anul acesta, circumstanțele ne obligă să celebrăm cele mai reușite proiecte de Smart City din România de la distanță, din confortul propriilor case. Astfel, evenimentul va fi difuzat online, pe toate canalele disponibile ale Asociației Române pentru Smart City și ale partenerilor săi.

Ediția 2020 a galei Smart City Industry Awards va premia acele persoane/ instituții/ companii care au știut să se adapteze contextului pandemic actual, să digitalizeze, să implice cetățenii în rezolvarea problemelor și în actul administrativ și să implementeze tehnologii și soluții inovatoare care să ajute comunitățile să traverseze mai ușor aceste vremuri dificile.

Înscrierea proiectelor în competiție este gratuită și se realizează prin completarea următorului formular, până pe data de 11 decembrie 2020, ora 18:00: Înscrie un proiect aici!

Categoriile Smart City Industry Awards 2020:

  1. Smart Citizen – la această categorie pot fi înscrise proiecte care fac referire sau conțin tehnologii precum: civic engagement, participatory budgeting, information and transparency applications, etc.
  2. Smart Mobility – la această categorie pot fi înscrise proiecte care fac referire sau conțin tehnologii precum: Public Transport Project, Transport infrastructure Project, Smart infrastructure, Ride Sharing Project, Accessibility, Alternative modes of transport, Smart Mobility Project, etc.
  3. Smart Economy – la această categorie pot fi înscrise proiecte care fac referire sau conțin tehnologii precum: innovative banking services, Start-Up, Young Smart Innovator of the Year, etc.
  4. Smart Environment – la această categorie pot fi înscrise proiecte care fac referire sau conțin tehnologii precum: Environment, Waste Management, Water Project, Energy, etc.
  5. Smart Living – la această categorie pot fi înscrise proiecte care fac referire sau conțin tehnologii precum: Safe City, Health, Education, CSR Project, Tourism, Real Estate, etc.
  6. Smart Governance – la această categorie pot fi înscrise proiecte care fac referire sau conțin tehnologii precum: Digital City, Transparency and access to information, Municipal directions and companies, Smart County, etc.

Juriul va fi format din experți din industria Smart City, lideri în domeniile lor de specializare. Conform tradiției, propunerea pentru poziția de președinte al juriului revine marelui câștigător al ediției precedente (Best Smart City Project sau Mayor of the Year).

Criteriile de jurizare:

20% Grad de replicabilitate
20% Funcționalitate și implementare
20% Impact în comunitate
20% Inovație și creativitate
20% Calitate

Cea de-a doua grupă de premii se referă la oamenii, companiile, instituțiile,
profesioniștii care fac ca lucrurile să se întâmple. Asociația Română pentru Smart City va acorda 11 premii speciale în funcție de activitatea din ultimul an a companiilor, instituțiilor dar, mai ales, a persoanelor implicate în dezvoltarea industriei Smart City din România:

  1. Best Smart City Project
  2. Mayor of the Year
  3. Best Smart City Company
  4. Smart Governance
  5. CEO of the Year
  6. Partner of the Year
  7. City Manager of the Year
  8. Smart Real Estate and Residential
  9. Best Romanian Smart City Strategy
  10. Most active member
  11. Smart City Industry Best Mass Media Supporter

Asociația Română pentru Smart City , autoritatea Industriei de Smart City din România, crede cu tărie în capacitățile de dezvoltare inteligentă a comunităților noastre, iar Gala Smart City Industry Awards este aici să recunoască meritele și eforturile susținute ale tuturor actorilor implicați în cele mai ambițioase proiecte Smart City la nivel național.
Pentru informații suplimentare: www.scia.ro

ROCKWOOL anunță obiective ambițioase în materie de decarbonizare globală

0

ROCKWOOL primește aprobare independentă pentru noi obiective de decarbonizare ca urmare a inițiativei Science Based Targets (Obiective bazate pe știință, SBTi), a cărei abordare ne va consolida și mai mult poziția de companie cu emisii negative nete de carbon

ROCKWOOL, cel mai mare producător mondial de produse de tip vată minerală bazaltică, anunță obiective de decarbonizare globale ambițioase, bazate pe știință, care au fost verificate și aprobate de inițiativa Science Based Targets (SBTi).

Elementele-cheie ale planurilor de decarbonizare ale ROCKWOOL includ:

  • Reducerea emisiilor absolute de gaze cu efect de seră din fabrică cu 38% până în anul 2034 (față de anul de referință 2019) [1]
  • Reducerea emisiilor absolute de gaze cu efect de seră care nu provin din fabrică cu 20% până în anul 2034 (față de anul de referință 2019)[2]

Aceste obiective de reducere a emisiilor absolute care completează obiectivele noastre de durabilitate existente, echivalează cu o reducere ambițioasă cu o treime a emisiilor de gaze cu efect de seră pe ciclu de viață ROCKWOOL (Domeniile de aplicare 1, 2 și 3) până în anul 2034, asigurând în același timp reducerea continuă a intensității carbonului (carbon emis pe tonă produsă) a producției noastre.

Directorul General Executiv al Grupului ROCKWOOL, Jens Birgersson, afirmă: „Suntem mândri că suntem printre puținele companii de producție cu consum intensiv de energie ale căror obiective de reducere a emisiilor bazate pe știință au fost verificate și aprobate de SBTi. Aceste noi obiective au ca fundament faptul ca suntem deja o companie cu emisii negative nete de carbon. Deși nu foarte multe companii pot face această afirmație, știm, de asemenea, că nu este suficient, motiv pentru care ne-am asumat acest traseu ambițios de decarbonizare”.

Aducând precizări referitor la angajamentul de decarbonizare al ROCKWOOL, Jens Birgersson continuă, „Atingerea acestor obiective de reducere a emisiilor va reprezenta un pas important în realizarea ambiției globale de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră ale societății la zero net până în 2050. Demonstrând că o companie de producție cu consum intensiv de energie poate atinge aceste obiective, sperăm să îi inspirăm pe ceilalți să ia măsuri pentru a contribui la crearea unui viitor mai verde și mai durabil”.

Alberto Carrillo Pineda, Director, Science Based Targets din cadrul CDP, unul dintre partenerii inițiativei Science Based Targets, afirmă, „Felicităm Grupul ROCKWOOL pentru că sunt lideri în sectorul lor prin inițiativa Science Based Targets care aprobă obiectivele lor de reducere a emisiilor! Prin stabilirea unor obiective bazate pe cercetarea climatică, Grupul ROCKWOOL își pregătește succesul în tranziția către o economie netă-zero”.

Noile angajamente de decarbonizare se bazează pe statutul existent al ROCKWOOL în calitate de companie cu emisii negative nete de carbon (CO2e), întrucât, pe durata utilizării sale, produsul de izolare pentru construcții ROCKWOOL vândut în 2019 va economisi de 100 de ori carbonul emis pentru producția sa[3]. Abilitatea de a recicla infinit vata minerală bazaltică fără pierderi în materie de performanță o deosebește, de asemenea, de materialele de construcție nereciclabile care altfel, trebuie incinerate, rezultând emisii la sfârșitul ciclului de viață. Reciclarea vatei minerale bazaltice în cadrul fabricilor noastre contribuie la reducerea emisiilor de carbon aferente producției.

Bazându-ne pe eforturile noastre de zeci de ani de îmbunătățire a eficienței energetice a propriilor operațiuni, reducerea emisiilor directe din producția noastră reprezintă un punct-cheie al inovației noastre tehnologice. De exemplu, dezvoltăm o tehnologie de topire electrică la scară largă, bine adaptată mediului înconjurător în țările în care rețeaua electrică prezintă deja un nivel scăzut de carbon. Din acest motiv, am ales fabrica noastră din Moss, Norvegia, pentru a testa ceea ce va deveni cel mai mare topitor electric din industrie. Odată cu lansarea noului topitor, emisiile de carbon ale fabricii Moss se vor reduce cu aproximativ 80%.

Pe măsură ce continuăm decarbonizarea, numărăm deja beneficiile investițiilor substanțiale în tehnologia de topire flexibilă din punct de vedere al combustibilului care ne permite să trecem de la cărbune la combustibili mai puțin consumatori de carbon precum gazul natural sau biogazul, în unitățile în care această tehnologie este utilizată. Pe lângă adoptarea gazelor naturale în anul 2020 în cazul celor două fabrici daneze și a biogazului certificat neutru pentru climă în anul 2021, vom converti și una dintre fabricile noastre din Polonia la gaze naturale în anul 2021 și vom începe operațiunile la noua noastră unitate în construcții din Statele Unite cu gaze naturale în loc de cărbune. Ne propunem să transformăm alte fabrici folosind această tehnologie de topire flexibilă din punct de vedere al combustibilului de la cărbune la gaz în următorii câțiva ani.

În viitor, aspectele învățate din aceste inovații multiple și eforturile noastre continue de eficiență energetică vor fi aplicate pentru alte unități de operațiuni globale ale ROCKWOOL.


[1] Obiectivul de 38% acoperă emisiile din Domeniile de aplicare 1 și 2

[2] Obiectivul de 20% acoperă emisiile din Domeniul de aplicare 3

[3] Inclusiv emisiile generate în amonte de la extracția și transportul de materii prime și combustibili

UNESCO and GECF sign landmark cooperation agreement

0

Doha, Qatar – 07 December 2020: Marking a victory for science and education, United Nations Educational, Scientific and Cultural Organisation (UNESCO) and the Gas Exporting Countries Forum (GECF) today signed a Memorandum of Understanding (MoU) to bring the benefits of collaboration to the world at large.

The agreement, taking stock of two years of cooperation, was signed by HE Shamila Nair-Bedouelle, the Assistant Director-General for Natural Sciences at UNESCO and HE Yury Sentyurin, the Secretary General of the 20-member coalition of the leading gas exporting countries of the world. The MoU will serve as a gateway of opportunities between the two entities in the areas of struggle against climate change, natural resources management, and positive developments across the globe, particularly in the Africa region. The partnership will further allow the sides to focus on capacity building, technical support, and shared expertise.

Both signatories commended the UNESCO Cluster Office for the GCC and Yemen (accredited to Doha) for facilitating the agreement.

“The mobilisation of science for the benefit of society and the planet is now more urgent than ever. We need science and technology, we need access to science and technology, we need to be able to reduce the knowledge gap between different countries across the world, and therefore this partnership with the GECF is really a beacon of hope and light,” said HE Nair-Bedouelle following the virtual signing ceremony.

“The GECF serves as a platform for the science policy interface, underpinning the importance of the exchange of scientific knowledge, experience, and dissemination of information through research and production of global outlooks and statistical bulletins. We at UNESCO are therefore confident that this partnership will further harness the potential of science and technological cooperation to address global challenges, through advocacy and awareness raising at all levels of society and economic sectors towards achieving the sustainable goals of the 2030 Agenda and beyond,” she added.

Scientifically-grounded data and insights are championed at the GECF, whose Secretary General emphasised that technology is key to the envisaged energy transition and climate action such as greenhouse gasses (GHGs) emissions mitigation. The Forum’s speaker added, that “education and science-oriented exercises play a great role in environmental protection with a view to raise awareness and cultivate a “culture of energy responsible behaviour” or “energy scholarship.”

“The GECF is developing technologies, including ones in relation to reduction of GHGs emissions through the GECF Gas Research Institute, recently established in Algeria, and fully dedicated to discovering new technologies and innovations to achieve the ambitious sustainable development goals in front of us,” said HE Sentyurin.

“The GECF’s ambition to steward the gas industry into playing a greater role in environmental protection manifests in our Environmental Knowledge and Solutions initiative. This 12-point agenda focuses on many aspects of our activities,” he added, while referring to the 2019 Malabo Declaration adopted by the GECF Heads of State and Government, which calls on the Forum to use natural gas as the core source of energy in the development programmes and climate change policies of developing countries, such as in Africa, to overcome energy poverty and to mitigate CO2 emissions.

The MoU has been signed against a unique backdrop. The world’s overall energy demand is assumed to grow along with the global economy and population growth. The GECF experts forecast that in order to fulfil this increased demand, the world will likely see a symbiosis of conventional and renewable energies to solve climate issues and to meet the needs of nations for affordable energy. Natural gas is expected to shoulder the bulk of this demand on the back of its attributes of being the most environmentally friendly, affordable, flexible, and abundant fossil fuel.

According to the latest available figures from the GECF Global Gas Outlook 2050, natural gas is projected to become the largest source of primary energy by 2050, from currently 23% to 28%. Along the way, natural gas is expected to play a vital role in decarbonisation options including natural gas-based hydrogen, also known as the blue hydrogen, with carbon capture, utilisation and storage (CCUS) technologies.

The Forum’s Secretary General termed the GECF’s sustainability-related efforts as a “duty to the world”, given that its members collectively represent 71% of the world’s proven natural gas reserves and nearly half of its marketed production.

As an observer organisation to the UNFCCC (UN Framework Convention on Climate Change), the GECF actively participates in the conference of parties, with the most recent statements made at COP24 and COP25. The Forum is also a regular contributor to the discussions of the UN Economic Commission for Europe (UNECE) Group of Experts on Gas, where it analyses natural gas’ leading role in attaining the 2030 Agenda for Sustainable Development.

“This is complemented by our rapidly growing relationships with the G20, BRICS, and others in the spirit of joint action as regards to humanity’s shared mission of sustainable development,” concluded HE Sentyurin.

More information about the climate change actions of the GECF is available on www.gecf.org  

Foto: (clockwise from top left/ din stânga sus în ordinea acelor de ceasornic) HE Sentyurin and HE Nair-Bedouelle hold up the signed copies of the MoU as officials from UNESCO regional office and the GECF Secretariat look on

OLX Group achiziționează cu succes KIWI Finance, cel mai mare broker de credite din România

0

OLX Group și ORESA anunță achiziționarea cu succes a KIWI Finance de către OLX Group, după ce tranzacția a primit acordul Consiliului Concurenței. KIWI Finance, cel mai mare broker de credite din România, este adăugat portofoliului local OLX Group, din care fac deja parte OLX, Storia.ro și Autovit.ro.

OLX Group devine unicul acționar al companiei, iar managementul brokerului de credite va rămâne neschimbat, Anca Bidian fiind în continuare CEO-ul KIWI Finance. Tranzacția reprezintă un pas important în evoluția OLX Group, prin adăugarea de servicii de finanțare la portofoliul de operațiuni pe care grupul îl are în România.

Cu ajutorul noului acționar, KIWI Finance își propune să accelereze transformarea digitală a companiei, păstrând aceleași obiective generale de creștere: extinderea geografică la nivel național, eficientizarea proceselor operaționale și extinderea rețelei de parteneri financiari cu care colaborează. KIWI Finance s-a bucurat de o peformanță solidă în primele zece luni ale acestui an, cu o creștere a cifrei de afaceri cu 19% față de aceeași perioadă a anului trecut. În următoarele luni, echipele de management ale OLX Group și KIWI Finance vor lucra îndeaproape pentru a identifica ariile comune de dezvoltare.

„Suntem bucuroși să anunțăm că tranzacția a fost încheiată cu succes și suntem siguri că avem alături partenerul ideal în această nouă călătorie. Achiziția KIWI Finance vine ca rezultat al încrederii OLX Group în perspectivele de creștere a pieței din România și privim cu multă încredere acest parteneriat, care ne va ajuta să dezvoltăm și să extindem serviciile oferite clienților noștri în zona de finanțare”, a declarat Monika Rudnicka, General Manager Real Estate Europe, OLX Group.

„Începem următoarea etapă în dezvoltarea serviciilor KIWI Finance cu accelerarea transformării digitale, dezvoltarea rețelei de brokeri și extinderea parteneriatelor bancare. Suntem foarte încrezători că OLX Group este cel mai bun partener în dezvoltarea brokerajului de credite din România. Cu industria bancară în proces de maturizare și clienți din ce în ce mai sofisticați, KIWI Finance se poziționează ca un integrator de soluții financiare atât pentru piața imobiliară, cât și pentru orice altă nevoie financiară. Creșterea cu 26% a creditelor intermediate de companie față de aceeași perioadă a anului trecut ne arată pe de o parte sustenabilitatea și atractivitatea pieței imobiliare din România și, pe de altă parte, consistența și puterea anticiclică a KIWI Finance într-un an atipic pentru omenire.  Mulțumesc ORESA pentru 13 ani de parteneriat corect și de succes și începem să marcăm următorul stadiu de dezvoltare alături de un grup puternic și reprezentantiv – grupul OLX”, a declarat Anca Bidian, CEO KIWI Finance.

„Punctele forte ale KIWI Finance – rețeaua de brokeri, parteneriatele și colaborarea cu instituții financiare și cu dezvoltatori – vor putea fi consolidate de prezența online și competențele digitale ale Grupului OLX. Îi mulțumim CEO-ului Anca Bidian și echipei sale pentru munca extraordinară depusă în acești ani și le dorim succes în a duce KIWI Finance la următoarea etapă împreună cu noii acționari”, a declarat Cornel Marian, partener ORESA.



Despre KIWI Finance

KIWI Finance este cel mai mare broker de credite din România, fondat de către Anca Bidian în 2003. În 2007, ORESA, fond de investiții suedez, a devenit acționarul principal al companiei. În cei 17 ani pe piață, KIWI Finance a intermediat credite de peste 1,35 miliarde EUR. În prezent, compania este activă în 35 de orașe din țară, unde colaborează cu peste 200 de brokeri pentru a găsi cele mai bune oferte de creditare pentru clienții săi.

Despre OLX Group

OLX Group deține rețeaua de platforme de anunțuri cu cea mai rapidă creștere din lume și ajută, în fiecare lună, peste 300 de milioane de oameni în peste 30 de țări din întreaga lume să cumpere și să vândă mașini, locuințe, articole de uz casnic, să obțină noi locuri de muncă și multe altele. Cu peste 20 de mărci, printre care Avito, OLX, Autovit.ro și Property24, toate platformele grupului au fost create pentru a fi soluții sigure, inteligente și convenabile pentru clienții săi.

OLX Group este o divizie a Prosus, un grup global de servicii pe Internet pentru consumatori și unul dintre cei mai mari investitori în tehnologie din lume. 

Despre OLX Group în România

În România, grupul are o echipă de peste 100 de angajați care lucrează pentru brandurile OLX, Storia.ro şi Autovit.ro. OLX este una dintre cele mai mari platforme locale de anunțuri generaliste, cu peste 4 milioane de anunțuri active și o medie lunară de peste 12 milioane de vizitatori, potrivit SATI. Storia.ro este o platformă dedicată de imobiliare cu peste 200.000 de anunțuri și este folosită lunar de aproape 2 milioane de utilizatori aflați în căutarea unei locuințe. Autovit.ro este una dintre cele mai mari platforme online din România destinată vânzării și cumpărării de mașini noi și second-hand, accesată lunar de peste 3 milioane de utilizatori și 1.000 de dealeri auto profesioniști.

Despre ORESA

ORESA este o companie de investiții tip Private Equity, cu origini suedeze, activă în România din 1997. Strategia de investiții a companiei ORESA este de a dezvolta, împreună cu antreprenori puternici și echipe de management, companii de top în sectoare cum ar fi serviciile de business, serviciile financiare, materialele de construcții, FMCG sau retail-ul și distribuția. În portofoliul actual al ORESA mai sunt La Fântâna și Romanian Business Consult, două companii care sunt lideri de piață în sectoarele lor. ORESA a deținut în trecut firme precum Fabryo-Atlas, Somaco, Duraziv, Motoractive, Credisson, Flanco, Brewery Holding (Ciuc) și Medicover.