București, 4martie 2020–Adaptarea competențelor angajaților pentru
Cea de-a patra revoluție industrială rămâne o provocare pentru organizațiile
din toată lumea, deoarece liderii încă nu înțeleg pe deplin ce abilități sunt
necesare pentru a avea succes în lumea în permanentă schimbare în care trăim, arată
cel mai recent studiu Deloitte privind
gradul de pregătire pentru Industria 4.0,
efectuat pe baza răspunsurilor a peste 2.000 de lideride business din 19 țări.
În acest context, atunci când pregătesc programe dedicate angajaților, liderii investesc
cu prioritate în training și dezvoltare (74%), în
înțelegerea competențelor necesare în viitor (59%) și în atragerea și retenția angajaților
(28%). Raportul arată și că tot mai mulți lideri consideră acum că
responsabilitatea pentru dezvoltarea angajaților este și a lor, nu doar a individului.
De aceea, peste 80% din respondenți au creat sau sunt în curs de creare a unei
culturi organizaționale care facilitează învățarea pe tot parcursul vieții.
Studiul mai subliniază că, pentru prima dată, schimbările
climatice au devenituna dintre principalele îngrijorăriale liderilor din toată
lumea.Nouă din zece respondențise tem că efectele modificărilor
climaticear putea avea efecte negativeasupra organizațiilor lor, iar mulți
dintre ei implementează programecare încearcă săofere soluții pentru resursele
tot mai limitate și pentru protejarea mediului.
„În contextulîn care companiile românești raportează creșteri susținute ale
veniturilor și ale profiturilor, trebuie să nuuităm că performanțanu mai poate
fi măsuratădoar dupăcriterii financiare, ci într-o măsură tot mai mare din
perspectiva impactului pozitivasupra clienților, angajaților și asupra altor
grupuri de persoane afectate de activitatea companiei, precum și din
perspectiva reducerii impactului asupra mediului. Industria 4.0 este o oportunitate
uriașă pentru toate aceste arii, încă ea poate fi valorificatănumaiprin
abordări strategice și cuprinzătoare, pe termen lung, care să aibă în centru
implementareade noi tehnologii, ajustarea modelelor de conducere și a culturii
organizaționale, precum și adaptarea constantăa competențelor angajaților”,a
declaratAlexandru Reff, Country Managing
Partner, Deloitte România și Moldova.
Studiul
Deloitte subliniază că organizațiile încă nu profită pe deplin de
potențialulCelei de-a patra revoluții industriale, din cauză că nu au o
abordare strategicăîn acest sens. Doar 10% din liderii care au participat la
studiu spun că au o strategie cuprinzătoare, holistică privind Industria 4.0, iar
aproape jumătate dintre ei au o abordare ad-hoc. Rezultatele mai sugerează și
că organizațiile care au strategii dedicate acestei zoneau rezultate
semnificativ mai bune decât competitorii lor care nu o abordare strategică, deoarece
acestea inovează și cresc mai rapid și reușesc să atragă și să pregătească mai
bine angajații.
În
ceea ce privește impactul diverselor tipuri de tehnologii,liderii de business
se așteaptă caIoT, AI, soluțiile cloud și big data/analytics să aibă cele mai
mari efecte asupra organizațiilor, urmate de nanotehnologie, roboticăși senzori.
Cea
de-a patra revoluție industrială este caracterizată de fuziunea
elementelor fizice și atehnologiilor digitale–precum roboți, drone, vehicule
autonome, imprimante 3D, inteligență artificială (AI), Internet of Things
(IoT), cloud computing, nanotehnologie – care comunică, analizează informații și
pot acționa pe baza acestora, oferind mai multă flexibilitate organizațiilor, clienților
și societățiiși permițându-le să-și reducă timpul de răspuns și să ia decizii
inteligente bazatepe analizarea datelor.
Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit,
consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul
riscului, servicii de consultanță fiscală și alte servicii adiacente către
clienți din sectorul public și privat provenind din industrii variate. Patru
din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienți Deloitte,
prin intermediul rețelei sale globale de firme membre care activează în peste
150 de țări și teritorii, oferind resurse internaționale, perspective locale și
servicii de cea mai înaltă calitate pentru a aborda provocări de business complexe.
Obiectivul Deloitte este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul
celor peste 312.000 de profesioniști ai săi.
Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii
profesionale din țara noastră și oferă, în cooperare cu Reff & Asociații
SCA, servicii de audit, de consultanță fiscală, servicii juridice, de
consultanță în management și consultanță financiară, servicii de managementul
riscului, soluții de servicii și consultanță în tehnologie, precum și alte
servicii adiacente, prin intermediul a peste 1.700 de profesioniști.
Pentru a afla mai multe despre rețeaua globală a firmelor
membre, vă rugăm să accesați www.deloitte.com/ro/despre.
© 2020. Pentru informații, contactați Deloitte România