Forumul Pădurilor, Industriei Lemnului și Bioeconomiei 2020

0

Eveniment de referință în aria economică și științifică, Forumul Pădurilor, Industriei Lemnului și Bioeconomiei – organizat de Fordaq România Comunitatea Forestierilor, cu sprijinul Consiliului Pădurilor și Dezvoltării Rurale, susținut de Patronatul Investitorilor Autohtoni din România PIAROM și  Coaliția pentru Libertatea Comunicării și Comerțului – își desfășoară ediția a IV-a, 2020, joi, 26 noiembrie, în format online.

Forumul este definit ca „un eveniment de dezbatere internă în cadrul sectorului forestier, dar concomitent și un eveniment de dezbatere publică extinsă cu factori implicați/interesați, pe aspecte de politici și strategii legate de domeniul pădurilor și industriei lemnului”.

Tema centrală a ediției din acest an este „Rol central pentru lemnul provenit din păduri gestionate durabil în noua bioeconomie”.

Vor  fi abordate subiecte precum:

-Domeniul pădurilor, între realități, fapte și fake-news. Ce ne spun rezultatele Inventarului Forestier Național.

-Procedura de infringement pe domeniul pădurilor deschisă de Comisia Europeană. Ce politici trebuie inițiate de România ca răspuns la această procedură, în special pe linie de combatere a tăierilor ilegale, evaluare de mediu a amenajamentelor silvice și conservarea biodiversității, cu accent special privind proiectul SUMAL 2.0, între deziderat și aplicabilitate reală.

-Cum transformăm consumul de lemn de foc din problemă socială în oportunitate, prin creșterea eficienței energetice a utilizării resursei? 

-Rolul pădurilor și al industriilor bazate pe lemn din păduri gestionate durabil în noua bioeconomie. Contribuție esențială prin fixarea carbonului în păduri și produse din lemn, prin efect de substituție a altor produse cu amprentă ecologică mai mare. Sectorul pădure-industrii bazate pe lemn în contextul Green Deal.

-Principii pentru o nouă strategie pădure-lemn. Priorități și oportunități de finanțare a sectorului pădure-industrii bazate pe lemn în contextul Green Deal.

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva susține Forumul Pădurilor, Industriei Lemnului și Bioeconomiei

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva își afirmă susținerea pentru Forumul Pădurilor, Industriei Lemnului și Bioeconomiei (Eveniment: 26 noiembrie 2020- Forumul Pădurilor, Industriei Lemnului și Bioeconomiei), accentuând că „în cadrul dezbaterilor vor fi luate în discuție rolul pădurii și al industriei bazate pe lemn în contextul Pactului Verde European, folosirea conceptelor inovative bazate pe lemn ca resursă regenerabilă cu amprentă mică de carbon în conformitate cu cerințele Planului de Recuperare și Reziliență, evaluarea de mediu a amenajamentelor silvice și conservarea biodiversității, procedura de infrigement pe domeniul pădurilor deschisă de Comisia Europeană, soluții pentru creșterea eficienței energetice a lemnului pentru foc și principiile pentru o nouă strategie pădure-lemn și oportunitățile de finanțare a sectorului.

Pe agenda evenimentului sunt incluse intervenții din partea reprezentanților Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor și Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, administratorilor de păduri din România și mediului academic, iar dezbaterile vor fi moderate de Cătălin Constantin Tobescu, președintele Asociației Industriei Lemnului – Prolemn”.

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva reamintește în context că „administrează sustenabil 3,13 milioane hectare păduri aflate în proprietatea publică a statului român, aproximativ 48% din totalul pădurilor la nivel național și susține folosirea lemnului, resursa regenerabilă, ecologică și indispensabilă traiului zilnic, subliniind că un management durabil al pădurilor asigură accesul pe termen lung la această resursă”.

Studiu Deloitte: jumătate dintre consumatori consideră că noile experiențe digitale sunt un substitut satisfăcător pentru activitățile pe care le desfășurau înainte de pandemia de COVID-19

În timpul pandemiei de COVID-19, mai mult de opt din zece consumatori (82%) au încercat pentru prima dată cel puțin o activitate digitală, cum ar fi comandarea on-line a produselor alimentare, folosirea unei aplicații educaționale sau dedicate exercițiilor fizice, potrivit studiului Deloitte Global Marketing Trends 2021, și mai mult de jumătate dintre aceștia (53%) consideră că noile lor experiențe on-line sunt un substitut satisfăcător pentru activitățile pe care le desfășurau înainte de pandemie. Studiul evidențiază importanța extinderii ecosistemului digital al mărcilor, aproape o treime dintre respondenți spunând că derularea acestor activități într-un mediu digital a fost chiar o alternativă superioară experiențelor în persoană. Studiul a fost realizat la nivel global pe baza răspunsurilor a peste 2.400 de consumatori din Africa de Sud, China, Emiratele Arabe Unite, Marea Britanie, Mexic, Qatar, Regatul Arabiei Saudite și Statele Unite.

Contextul actual schimbă rapid comportamentul consumatorilor, care par să prefere canalele digitale, 66% afirmând că pandemia i-a făcut să aprecieze mai mult soluțiile tehnologice de calitate. Criza sanitară a contribuit nu numai la trecerea către tehnologiile digitale, ci și la crearea unui model pentru anii următori, conform rezultatelor studiului, 63% dintre respondenți declarând că vor continua să folosească mult mai des tehnologiile digitale chiar și după ce pandemia se va încheia.

„Brandurile se confruntă cu situații fără precedent și sunt nevoite să facă schimbări mai rapid decât oricând, căutând parteneriate în afara domeniilor lor tradiționale de activitate și folosind soluții digitale pentru a satisface noile nevoi ale clienților. În ultimele luni, colaborarea dintre mărci la nivel mondial a fost creativă și a depășit așteptările. Au existat parteneriate între bănci și cabinete de psihologie pentru a răspunde unor preocupări asociate problemelor financiare, între producători de echipamente medicale și companii din sectorul auto pentru a răspunde cererii, precum și între platforme de tehnologie și jucători din diferite industrii pentru a furniza servicii de telemedicină. Folosirea intensă a tehnologiei vine și cu provocări, cum ar fi menținerea interacțiunii fizice cu clienții, interacțiune care nu trebuie înlocuită de soluții digitale, ci doar sprijinită sau îmbunătățită, iar consecvența între misiunea si acțiunile brandului devine mai relevantă ca niciodată”, a spus Ruxandra Băndilă (foto), Director Marketing și Business Development, Deloitte România.

Studiul Deloitte Global Marketing Trends 2021 subliniază deschiderea consumatorilor față de mărcile care se concentrează pe îndeplinirea propriului obiectiv într-o perioadă de criză. Atunci când organizațiile au un scop clar definit, acțiunile lor au capacitatea de a modela atitudinile consumatorilor, aproape un sfert dintre respondenți susținând că acțiunile concertate le-au schimbat pozitiv percepția asupra mărcii, arată studiul. Mai mult, companiile cu obiective foarte clare pot influența comportamentul de cumpărare, unul din cinci consumatori menționând că acțiunile brandului i-au influențat în mod pozitiv decizia de cumpărare.

Contextul pandemiei de COVID-19 a evidențiat importanța unei relații bazate pe încredere între mărci și consumatori, potrivit studiului. Lipsa de încredere poate afecta brandul, două treimi dintre respondenți (66%) fiind la curent cu acțiunile negative întreprinse de companii în timpul pandemiei, cum ar fi creșterea prețurilor la articolele de bază, acțiuni care au făcut ca 25% dintre clienți să renunțe la unele mărci. Când vine vorba de confidențialitatea datelor, consumatorii manifestă mai degrabă lipsă de încredere în mărci, doar 21% dintre respondenți declarând că sunt de acord să-și împărtășească datele cu o organizație pentru a o ajuta să ia măsuri în contextul pandemiei.

Raportul concluzionează că principalele șapte tendințe globale în marketing pe care mărcile trebuie să se concentreze în 2021 pentru a construi relații mai solide cu clienții, cu angajații și cu societatea sunt: claritatea scopului, agilitatea crescută, menținerea experienței umane directe, întărirea încrederii, cooperarea nemijlocită cu consumatorii, dezvoltarea ecosistemelor și  păstrarea angajaților valoroși.

Deloitte Global Marketing Trends 2021 este rezultatul interviurilor cu respondenți din întreaga lume și își propune să descopere efectele tendințelor globale în domeniul marketingului într-un moment în care lumea se schimbă în mod imprevizibil. Rezultatele sunt disponibile aici.

CEC Bank lansează o versiune îmbunătățită a serviciului de Internet Banking

0

CEC Bank,  instituția financiară cu cea mai lungă tradiție și cea mai extinsă rețea teritorială din România, continuă să-și îmbunătățească serviciile bancare digitale prin lansarea unei noi platforme de Internet Banking.

„Serviciile bancare digitale reprezintă un pilon important al strategiei de dezvoltare a CEC Bank. CEC Bank este instituția bancară cu cea mai lungă tradiție din România, dar ținem pasul cu vremurile și avem planuri ambițioase de modernizare. Nu întâmplător, azi, în ziua în care CEC Bank aniversează 156 de ani, relansăm platforma de Internet Banking. Acest proiect vine în completarea inițiativelor de digitalizare care au fost deja lansate pe piață: platforma CEC_In care permite deschiderea conturilor online, fără deplasări la bancă, lansarea Apple Pay și Google Pay, autorizarea biometrică pentru ecommerce, plăți instant și integrarea cu ghiseul.ro. Lansarea noii platforme de Internet Banking este un pas necesar în direcția îmbunătățirii prezenței digitale a CEC Bank, în condițiile în care cererea pentru servicii bancare online a crescut în contextul pandemiei COVID-19”, a declarat Mugur Podaru, directorul Direcției Operatiuni la Distanță din cadrul CEC Bank.

Noua platformă de Internet Banking CEC-Online este disponibilă pentru toți clienții persoane fizice la adresa https://home.ceconline.ro/ și va funcționa în paralel cu vechea platformă în următoarele luni. Pentru autentificare, clienții persoane fizice vor utiliza același nume de utilizator și codurile generate de token-ul fizic si/sau eToken. Noua platformă are un design prietenos, în linie cu standardele momentului la nivel internațional, oferind acces rapid și sigur la serviciile bancare de zi cu zi. Clienții pot vizualiza non-stop situația financiară, detaliile conturilor, depozitelor și creditelor, pot seta limitele cardurilor, pot iniția transferuri și plăți, pot face schimburi valutare și pot constitui depozite și conturi de economii.

Pentru a încuraja utilizarea serviciilor online, CEC Bank oferă o serie de facilități pentru operațiunile realizate prin Internet și Mobile Banking: cursuri valutare mai avantajoase față de cele din unitățile teritoriale, dobânzi cu 0,10 puncte procentuale mai mari – până la 3,35% la cele pe 12 luni și comisioane reduse cu 60% față de cele de la ghișeu la plăți și transferuri.

Dezvoltarea noii platforme de Internet Banking s-a realizat pe parcursul a 12 luni, necesitând atât eforturi interne, din partea unei echipe multi-departamentale CEC Bank, cât și serviciile unor prestatori externi specializați.

În prezent, CEC Bank are circa 200.000 de utilizatori de servicii online, iar valoarea tranzacțiilor prin aceste canale s-a dublat față de anul trecut.

More Than You Expect: POCO lansează noua „bestie” pentru distracție, POCO M3

POCO a devenit brand independent la nivel global odată cu lansarea ultimului smartphone de buget care este dotat cu o cameră de top, o baterie de 6,000mAh și ecran FHD+

Bazându-se pe pe renumita sa gamă de telefoane inteligente, POCO Global și-a anunțat astăzi independența, precum și lansarea noului smartphone entry-level POCO M3. Dotat cu o cameră triplă de 48MP, o baterie de 6,000mAh, un ecran performant FHD+ și un procesor Qualcomm® Snapdragon™ 662, POCO M3 este următorul smartphone pentru tineri. 

POCO M3 marchează debutul global al seriei M: o incursiune a brandului într-o categorie complet nouă. Noua gamă de produse se bazează pe succesul POCO la nivel global și concurează cu linia de telefoane flagship din seria F, precum și cu seria X, aflată în categoria mid-range. În acest mod, brandul își propune să se adreseze unei noi categorii de iubitori ai tehnologiei.

Independența brandului POCO

Cu ocazia acestei lansări, POCO Global intră într-o nouă etapă ca un brand de sine stătător. Această etapă semnificativă a fost posibilă cu sprijinul fanilor din întreaga lume, care au ajutat brandul să obțină realizări remarcabile încă de la debutul POCO F1, în anul 2018:

  • Brandul a intrat în peste 35 de piețe globale în doar trei ani;
  • POCO F1 a înregistrat peste 2,2 milioane de unități livrate*;
  • În total, brandul a vândut peste 6 milioane* de telefoane POCO în întreaga lume.

„Aceste rezultate extraordinare subliniază susținerea totală a utilizatorilor pentru filosofia POCO  – «tot ceea ce ai nevoie, nimic din ceea ce nu îți trebuie» – și vom face tot posibilul pentru a le oferi fanilor noștri tehnologie inovativă”, a declarat Kevin Qiu, Head of POCO Global.

„Filosofia POCO reprezintă starea pe care ne-o dorim cu toții – să ne simțim atutentici și siguri pe noi. Ca un brand independent și nou, vrem să livrăm în continuare tehnologia care contează într-o lume în permanentă dezvoltare.”

George Soros: Europa trebuie să ia atitudine împotriva Ungariei și Poloniei

0

NEW YORK – Ungaria și Polonia au dat un vot de veto propunerii de buget pe șapte ani a Uniunii Europene, în valoare de 1,15 trilioane de euro (1,4 trilioane de dolari), și fondului de redresare europeană de 750 de miliarde de euro. Deși aceste două țări sunt cei mai mari beneficiari ai bugetului, guvernele lor se opun cu înverșunare condiționalității statului de drept pe care UE a adoptat-o la cererea Parlamentului European. Ele știu că încalcă statul de drept în moduri flagrante și nu vor să suporte consecințele.

Nu este vorba de un concept abstract al statului de drept la care se opun prim-ministrul maghiar Viktor Orbán și, într-o măsură mai mică, adevăratul conducător al Poloniei, Jarosław Kaczyński. Pentru aceștia, statul de drept reprezintă o limită practică asupra corupției personale și politice. Votul de veto este o încercare disperată a doi contravenienți în serie.

A fost, de asemenea, un pas fără precedent care a venit la un moment în care Europa suferă de pe urma creșterii periculoase a cazurilor COVID-19 și care a creat confuzie în rândul reprezentanților celorlalte țări europene. Însă atunci când șocul a trecut, o analiză mai atentă a arătat că există un mod de a ocoli votul de veto.

Reglementările statului de drept au fost într-adevăr adoptate. În cazul în care nu se ajunge la o înțelegere asupra noului buget, bugetul vechi care expira la finalul anului 2020 va fi extins anual. Ungaria și Polonia nu vor primi niciun fel de plăți potrivit acestui buget deoarece guvernele lor încalcă statul de drept.

În mod similar, fondul de redresare, denumit Noua Generație UE, ar putea fi implementat prin utilizarea unei proceduri consolidate de cooperare, așa cum a propus Guy Verhofstadt. Dacă UE ar lua-o pe acest drum, votul de veto Orbán-Kaczyński ar putea fi eludat. Întrebarea este dacă UE, eventual cu cancelarul german Angela Merkel deschizând calea, poate să genereze voința politică necesară.

Eu sunt un susținător dedicat al Uniunii Europene ca model al unei societăți deschise, construite pe baza statului de drept. Fiind de origine maghiară și evreiască, sunt extrem de îngrijorat de situația din Ungaria, acolo unde am fost activ ca filantrop timp de peste 30 de ani.

Orbán a construit în Ungaria un sistem cleptocratic complex pentru a devaliza țara. Suma cu care și-a îmbogățit familia și prietenii este dificil de estimat, însă mulți dintre aceștia au devenit extrem de bogați. Orbán se folosește acum de noul val COVID-19 pentru a schimba Constituția Ungariei și legea electorală (din nou), dar și pentru a-și consolida poziția de prim-ministru pe viață prin mijloace constituționale. Aceasta este o tragedie pentru poporul maghiar.

Permiteți-mi să vă ofer câteva exemple despre cum Orbán a jefuit poporul maghiar. Acesta a transferat sume importante din banii publici către mai multe fundații private pe care le controlează în mod indirect. Printr-un tertip constituțional ingenios, Orbán scoate acum în mod permanent aceste active din domeniul public; ar fi nevoie de o majoritate parlamentară de două treimi pentru ca acestea să fie înapoiate poporului maghiar. Sumele în discuție ar totaliza aproximativ 2,8 miliarde de dolari.

Într-o serie de tranzacții fraudulente, companiile apropiate lui Orbán au achiziționat peste 16.000 de ventilatoare în numele Ungariei, în valoare de aproape 1 miliard de dolari, depășind cu mult numărul de paturi de terapie intensivă și personalul medical capabil să le utilizeze. O analiză a datelor referitoare la comerțul internațional arată că Ungaria a plătit cel mai mult din UE pentru ventilatoarele din China, la un moment dat plătind de 50 de ori mai mult decât Germania.

Una dintre aceste companii a primit și o comandă din Slovenia, al cărui prim-ministru, Janez Janša, este un aliat politic al lui Orbán. Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF) trebuie să investigheze dacă UE a fost fraudată. Contractul recent pentru vaccinul rusesc, care va face ca Ungaria să fie prima țară europeană care îl va folosi, merită să fie investigat.

În același timp, Orbán încearcă să evite asumarea răspunderii pentru aceste acțiuni și ia măsuri pentru a preveni repetarea situației alegerilor locale din 2019, atunci când partidul său, Fidesz, a pierdut controlul asupra administrației municipale din Budapesta și din alte orașe importante. El face tot posibilul pentru a priva Budapesta de resurse financiare, respingând solicitarea orașului de a împrumuta bani de la Banca Europeană de Investiții pentru cumpărarea unui nou echipament de transport public, adaptat distanțării sociale. Budapesta se confruntă acum cu un deficit de 290 de milioane de dolari în bugetul pe anul 2021. Condiții similare se înregistrează și în alte orașe în care administrațiile locale nu sunt controlate de Fidesz.

Partidele de opoziție ale Ungariei încearcă cu temeritate să-l contracareze pe Orbán, formând o listă comună de candidați pentru alegerile generale din 2022. Însă șansele lor de succes sunt limitate deoarece Orbán poate schimba regulile într-un timp foarte scurt, așa cum a făcut-o deja de mai multe ori până acum. În mod convenabil, Orbán plănuiește să introducă cele mai recente modificări la legea electorală în timp ce pandemia face ravagii, Budapesta este în carantină și soldații patrulează pe străzi.

În plus, Orbán exercită un control aproape total asupra regiunilor rurale, acolo unde locuiește majoritatea populației. El controlează informațiile pe care aceasta o primește, iar procesul de vot din multe sate nu este secret. Practic, nu există nicio modalitate prin care opoziția să poată învinge.

Doar UE poate interveni. De exemplu, fondurile UE ar trebui direcționate spre autoritățile locale, acolo unde încă mai există o democrație funcțională, spre deosebire de ceea ce se întâmplă la nivel național în Ungaria.

UE nu își permite să facă compromisuri asupra prevederilor statului de drept. Felul în care va răspunde la provocarea prezentată de Orbán și Kaczyński va determina dacă va supraviețui ca o societate deschisă care respectă valorile pe baza cărora a fost fondată.

George Soros is Chairman of Soros Fund Management and the Open Society Foundations. A pioneer of the hedge-fund industry, he is the author of The Alchemy of FinanceThe New Paradigm for Financial Markets: The Credit Crisis of 2008 and What it Means, and, most recently, In Defense of Open Society.

Copyright: Project Syndicate, 2020.
www.project-syndicate.org

Pregătiri pentru livrarea vaccinurilor împotriva Covid-19

0

UNICEF (cel mai mare cumpărător de vaccinuri din lume), Organizația Panamericană a Sănătății (OPAS) și Asociația Internațională de Transport Aerian (IATA) au informat principalele companii aeriene de la nivel global „cu privire la capacitatea necesară conform estimărilor și au discutat despre modul prin care vor fi transportate aproape 2 miliarde de doze de vaccinuri împotriva Covid-19 în 2021”. De asemenea, UNICEF a organizat o reuniune online cu participarea a peste 350 de parteneri logistici, inclusiv transportatori aerieni de marfă, companii maritime și asociații logistice globale. Pe cale maritimă, vor fi transportate un miliard de seringi.  

Etleva Kadilli, directorul Diviziei de Aprovizionare a UNICEF: „Odată cu continuarea demersurilor privind crearea unor vaccinuri împotriva Covid-19, UNICEF împreună cu companiile aeriene, operatorii de mărfuri, companiile maritime și alte asociații logistice își intensifică eforturile pentru livrarea cât mai rapidă și mai sigură a vaccinurilor vitale. Prin această colaborare importantă, ne vom asigura că există capacitatea de transport necesară acestei uriașe operațiuni istorice. Avem nevoie de implicarea tuturor pe măsură ce ne pregătim de livrarea dozelor de vaccin împotriva Covid-19, a seringilor și a altor echipamente individuale de protecție care să protejeze personalul din prima linie din lumea întreagă. Protejând aceste persoane, protejăm, practic, milioane de copii care depind de serviciile medicale pe care le oferă acestea.Sprijinul guvernelor, partenerilor și sectorului privat va fi determinant pentru asigurarea unui transport cât mai eficient al vaccinurilor împotriva unor boli fatale, precum rujeola, difteria și tetanosul, pe lângă COVID-19”.

O colaborare globală în acest sens este reprezentată de Acceleratorul de Acces la Instrumente împotriva Covid-19 (AIC), al cărei obiectiv este „crearea, producerea și accesul echitabil la teste, tratamente și vaccinuri împotriva Covid-19”. În cadrul Acceleratorului, pilonul referitor la vaccinuri este mecanismul COVAX, care vizează „accelerarea creării și fabricării vaccinurilor împotriva Covid-19 și garantarea unui acces corect și echitabil fiecărei țări din lume”.

UNICEF informează că „depune eforturi pentru a achiziționa și a livra vaccinuri de la producătorii care au încheiate acorduri cu Mecanismul COVAX. În colaborare cu OPAS, UNICEF va coordona procesul de achiziție și livrare pentru 92 de țări cu venituri mici și venituri medii inferioare, într-un mod cât mai rapid și mai sigur”.

UNICEF informează că „în următoarele săptămâni, va evalua și capacitatea de transport existentă pentru a identifica lipsurile și necesarul. Se anticipează că achiziția, livrarea și distribuirea vaccinurilor împotriva Covid-19 vor constitui cea mai amplă și mai rapidă operațiune de acest gen întreprinsă vreodată. UNICEF depune eforturi pentru a achiziționa și a livra vaccinuri de la producătorii care au încheiate acorduri cu Mecanismul COVAX”.

BCR face parte dintr-un consorțiu care a obținut de la Comisia Europeană un grant în valoare de 1 milion de euro pentru susținerea start-up-urilor și IMM-urilor inovatoare din UE

0

BCR a fost selectată de Comisia Europeană în cadrul unui consorțiu ce a aplicat la inițiativa „INNOSUP-10-2020 – Closing the finance gap for IPR-driven start-ups and SMEs” pentru a primi un grant în valoare totală de 1 milion de euro. Fondurile vor fi utilizate pentru a susține 15 start-up-uri și 15 IMM-uri inovatoare din Uniunea Europeană, inclusiv România, în valorificarea activelor de proprietate intelectuală.

BCR a aplicat la program, ca parte a unui consorțiu cu experiență extinsă în inovare, atât pe plan local, cât și internațional. Din acesta mai fac parte: bwcon GmbH (Germania), Iceberg Consulting SRL (România), Innova  (Italia), Aster Capital Partners (Franța), BUGNION S.p.A. (Italia), CNRS Innovation (Franța) și KMU FORSCHUNG (Austria). 

Programul Leadership4SMEs, parte din inițiativa INNOSUP-10-2020, a fost lansat de Comisia Europeană în 2019. Obiectivul general este de a dezvolta un program complet, care să permită IMM-urilor si startup-urilor inovatoare să-și valorifice în mod eficient activele de proprietate intelectuală, crescând accesibilitatea la oportunități de finanțare corelate cu strategia de afaceri și potențialul pieței. Acesta va fi susținut de o platformă dedicată, autosustenabilă, iar firmele ce vor primi finanțare trebuie să fie stabilite în cel puțin 10 state membre ale UE sau țări asociate programului Horizon 2020.

Suntem prima banca din România interesată să finanțeze echitabil și activ companiile de tehnologie și de aceea am aplicat la acest grant, pentru că ne va ajuta să găsim instrumente funcționale în vederea evaluării și dezvoltării activelor intangibile pentru startup-uri și IMM-uri, fiind foarte valoroase pentru drepturile de proprietate intelectuală. Aplicarea la acest program de granturi este rezultatul experienței acumulate în programul BCR- InnovX, acceleratorul lansat anul trecut pentru a sprijini antreprenorii români activi în tehnologie. În urma feedback-ului primit de la participanți, ne-am dat seama că firmele care activează în această zonă au nevoie de îndrumare și resurse atunci când vine vorba de finanțarea și conceperea dreptului de proprietate intelectuală”, a declarat Ana-Maria Crețu, Șef Departament Social Banking BCR.

Programul va contribui la:

  • protejarea și îmbunătățirea valorii inovațiilor și atractivității companiilor participante pentru investitori;
  • reducerea riscului accesului la finanțarea dreptului de proprietate intelectuală;
  • creșterea efectului de pârghie a activelor de proprietate intelectuală ale IMM-urilor și startup-urilor sprijinite.

Durata proiectului este de doi ani, iar coordonatorul va fi bwcon GmbH, urmând ca BCR să ofere sprijin membrilor consorțiului, prin alocarea unei echipe specializată în managementul drepturilor de proprietate intelectuală, accelerare de afaceri și finanțare. Proiectul implică realizarea a unei platforme de asistență de tipul one-stop-shop pentru IMM-uri și startup-uri bazată pe drepturi de proprietate intelectuală, accesul la capital privat de creștere și promovarea start-up-urilor selectate prin program. 

Acest proiect a primit finanțare prin programul de cercetare și inovare Horizon 2020 al Uniunii Europene, prin cadrul acordului de subvenționare nr. 951164.

Cum au performat companiile din Top 500 ECE

0

• Jucători TOP 500 ECE: cifra de afaceri totală a crescut cu 5,5%, la 740 miliarde EUR în 2019

• Companiile din Polonia generează cele mai mari câștiguri din Europa Centrală și de Est, cu o creștere agregată a cifrei de afaceri de la an la an

• Cele mai bune 500 de companii din Europa Centrală și de Est au beneficiat de un mediu economic favorabil

• Sectoarele care au condus în clasamentele anterioare sunt din nou printre primele trei în 2019: auto și transporturi pe primul loc, urmat de petrol și gaze, și comerț nespecializat

A douăsprezecea ediție a studiului Top 500 ECE oferă o perspectivă asupra viitorului și rezumă activitatea economică a regiunii de anul trecut, prezentând Europa Centrală și de Est ca o zonă prosperă. De asemenea, analiza descrie situația celor mai mari 500 de companii din regiune în funcție de cifra de afaceri. Declan Daly, CEO Coface Europa Centrală și de Est, explică faptul că „în 2019, majoritatea companiilor din regiunea ECE au beneficiat de un mediu economic favorabil continuu, aspect predominant în cazul economiilor mai mici orientate spre export”. Cifra de afaceri agregată a celor mai mari 500 de companii a crescut cu 5,5%, la 740 miliarde EUR. Din companiile listate, 373 (care reprezintă 74,6% din totalul companiilor, comparativ cu 79% în 2018 și 80% în 2017) au înregistrat o creștere a veniturilor. Astfel, doar 25,4% au înregistrat o stagnare sau o scădere. Cifra de afaceri medie a celor mai mari 500 de companii a crescut la 1.5 miliarde EUR, comparativ cu 1.4 miliarde EUR în 2018.

Polonia conduce în continuare clasamentul

Polonia ocupă prima poziție atât la numărul de companii prezente în top, cât și după cifra de afaceri generată, veniturile agregate ale companiilor poloneze crescând cu 6,6%, ajungând la 283,7 miliarde EUR. Chiar dacă numărul companiilor poloneze incluse în clasamentul Top 500 ECE a scăzut cu 12 (adică de la 175 la 163 companii), structura sa industrială rămâne cea mai diversificată, în ciuda faptului că niciuna dintre cele mai mari industrii nu predomină. Locul doi revine Cehiei, cu un total de 78 de companii, și o cifră de afaceri agregată de 115,4 miliarde EUR, în creștere cu 2,3%. Ungaria a coborât pe locul trei. Cu toate acestea, cifra de afaceri totală a crescut mult mai mult decât media regională, accelerând cu 6,3%.

Sectoare: poziții de top pentru automotive și transporturi, urmat de sectorul petrolului și gazelor

60% dintre veniturile generate în ECE sunt atribuite celor mai mari companii, reprezentate de trei sectoare cheie: automotive și transporturi, petrol și gaze, și comerțul nespecializat. Cea mai mare creștere a cifrei de afaceri a fost înregistrată în sectorul textile, piele și îmbrăcăminte (+23,2%) și în construcții (+ 3,6%). Potrivit lui Declan Daly, „creștere pozitivă a fost înregistrată doar în

sectoarele construcțiilor, electronicii, informației și telecomunicațiilor și în comerțul nespecializat. Metalele, mecanica și precizia, precum și sectorul lemn și mobilier au generat o cifră de afaceri mai mică comparativ cu anul anterior. Pe de altă parte, profiturile nete au scăzut în toate sectoarele, cu excepția celor 4 mai sus menționate.”

Primele trei companii din Top 500 ECE, bine cunoscute din clasamentele anterioare, sunt compania poloneza PKN Orlen (locul 1), Skoda Auto din Cehia (locul 2) și compania multinațională de petrol și gaze MOL din Ungaria (locul 3). Alte companii au făcut un salt uriaș în clasament: Totalizator Sportowy din Polonia (locul 53) a urcat114 locuri cu venituri care au crescut cu 80%. Strabag Poland (197) a generat venituri cu 40% mai mari comparativ cu anul precedent și a câștigat 86 de locuri. Compania bulgară Astra Bioplant Ltd (219), producător de combustibil biodiesel, a crescut cu 155 de locuri în clasament, cifra de afaceri crescând cu 61%. Cel mai mare avans în clasament aparține operatorului slovac de transporturi, Eustream (locul 286), după ce a câștigat 255 de locuri, pe fondul unei creșteri a veniturilor de 76%.

Bazat exclusiv pe numărul de companii, sectorul auto și transporturi este din nou cel mai important (locul 1). În 2019, vânzările de vehicule noi au fost mai slabe decât în anii precedenți, dar au înregistrat totuși o dinamică pozitivă. Potrivit lui Grzegorz Sielewicz, economist regional, Coface Europa Centrală și de Est, „schimbarea preferințelor consumatorilor, încetinirea economică și întârzierile în adaptarea la noile standarde de emisii ale mai multor mărci europene au dus la o ușoară creștere, cu 1,2%, a vânzărilor de autoturisme noi în 2019 în Uniunea Europeană.”

Locul al doilea în clasamentul Top 500 al CEE cu 89 de companii (17,8%), aparține mineralelor, produselor chimice, petrolului, materialelor plastice și produselor farmaceutice. Cifra sa de afaceri rămâne cea mai mare în 2019 – cu un total 172,1 miliarde EUR. Companiile din acest sector operează în principal în segmentul din aval, adică rafinarea și prelucrarea petrolului și gazului. Comerțul nespecializat este reprezentat de 73 de companii în clasamentul actual (+2), ceea ce plasează acest sector pe poziția a treia, cu o cifră de afaceri de 113 miliarde EUR (+ 9,8%). Scorul mediu de rating este de 6,2, cele mai slabe companii având sediul în Letonia, Polonia și Republica Cehă, în timp ce cele mai puternice sunt în Croația și Bulgaria.

Studiu Accenture: Doar 37% dintre companii realizează valoarea maximă din investițiile lor în cloud

0

Una din patru companii se confruntă cu complicații neașteptate atunci când migrează în cloud

În ciuda eforturilor concentrate de ani de zile, doar 37% dintre companii reușesc să realizeze valoarea maximă așteptată din investițiile lor în cloud, o creștere de doar 2%, față de acum doi ani, conform celui mai recent studiu Accenture.

Raportul, intitulat „Sky High Hopes: Navigating the Barriers to Maximize Cloud Value”, are la bază un sondaj efectuat printre 750 de profesioniști în afaceri și IT din 11 industrii și 17 țări.

Deși realizarea valorii nu a fost niciodată mai importantă, doar 45% dintre liderii de business și IT au declarat că sunt „foarte mulțumiți” de rezultatele lor în cloud, cu 1% în plus față de 2018. Mai mult, doar 29% sunt complet încrezători că inițiativele organizației lor în materie de migrare în cloud vor oferi valoarea așteptată la momentul preconizat.

Raportul Accenture subliniază că, atunci când companiile au folosit mai mult tehnologiile cloud, au obținut rezultate semnificativ mai bune. 46% dintre cei care au adoptat serviciile cloud la un nivel ridicat au declarat că și-au atins pe deplin obiectivele în materie de cloud, comparativ cu 36% dintre cei care au adoptat serviciile cloud la un nivel mediu și 28% dintre cei care au adoptat serviciile cloud la un nivel scăzut.

Companiile recunosc că au nevoie de tehnologii cloud care să contribuie la atenuarea provocărilor majore cu care se confruntă. Conform raportului, 80% dintre directori consideră acum cloud-ul ca un mijloc de atenuare a incertitudinii și de reducere a riscului. În plus, 87% consideră cloud-ul ca fiind o componentă critică a strategiei lor pentru atingerea obiectivelor lor de sustenabilitate corporativă.

„Transformarea bazată pe cloud oferă companiilor cel mai puternic mod de a-și reinventa afacerile, de a valorifica expertiza și creativitatea oamenilor lor, de a-și spori eforturile de sustenabilitate și de a genera valoare pentru părțile interesate”, a declarat Karthik Narain, lider global, Accenture Cloud First. „Dar realitatea este că nu fiecare companie deblochează întreaga valoare potențială a cloud-ului. De fapt, cel mai nou raport al nostru arată o îmbunătățire surprinzător de mică, în doi ani, a rentabilității inițiativelor cloud ale companiilor, sugerând că este necesară o abordare mai atentă și mai holistică. Concurența în epoca COVID-19 și nu numai necesită ca firmele să implementeze o strategie cloud-first, în care fiecare element al afacerii lor să valorifice puterea cloud-ului chiar acum.”

Raportul identifică, de asemenea, potențialele obstacole pentru companii atunci când vine vorba de planurile lor în domeniul cloud și de atingerea obiectivelor. „Lipsa competențelor” a fost inclusă cel mai frecvent în primele trei obstacole percepute de directorii executivi (54%). „Riscul de securitate și conformitate” a fost predominant în rândul tuturor respondenților (46%), urmat de „infrastructura învechită și extinderea aplicațiilor” și „nealinierea între IT și companie” (ambele la 40%).

Studiul arată, de asemenea, că directorii executivi au așteptări semnificativ diferite asupra rezultatelor investițiilor în cloud față de colegii lor din management: 54% dintre directorii executivi sunt complet încrezători în capacitatea organizațiilor lor de a furniza inițiative cloud cu valoarea așteptată la momentul așteptat, față de 34% dintre directorii IT (CIO) și doar 28% dintre directorii financiari (CFO).

„Rezultatele studiului nostru relevă aspectele complexe ale unei migrări de succes către cloud, migrare care să genereze și valoarea anticipată. Vestea bună este că, adoptând o abordare riguroasă, centrată pe rezultate, pentru conceperea unei strategii cloud personalizate, parteneriatul cu experții potriviți și abordarea provocărilor din afara tehnologiei în sine, cum ar fi managementul schimbării forței de muncă, companiile pot obține rezultatele și rentabilitatea investiției pe care le caută”, a adăugat Narain.

Pentru a extrage întreaga valoare comercială a tehnologiilor cloud, Accenture recomandă organizațiilor să adopte moduri fundamental noi de lucru, trecând la noi modele de operare și dezvoltând noi roluri și abilități. Patru domenii cheie pe care companiile trebuie să le abordeze includ:

1. Focus pe valoarea de business: dezvoltați o strategie optimă de cloud ancorată în nevoi de business pentru a identifica oportunitățile de optimizare a costurilor.

2. Managementul schimbării forței de muncă și a culturii: implementați programe de pregătire a talentelor și noi modele de operare pentru a dezvolta cultura, transformând modul în care oamenii lucrează și activitatea pe care o desfășoară pentru a răspunde nevoilor în schimbare rapidă.

3. Date și AI: deblocați date și informații blocate în sisteme învechite cu puterea modelelor de date cloud.

4. Parteneriate de succes: valorificați abilitățile și experiența partenerilor corespunzători pentru a vă spori propriile capacități. Serviciile gestionate în cloud reprezintă adesea o opțiune pentru companiile care doresc să acceseze competențele potrivite, menținând în același timp eficiența din punctul de vedere al costurilor.


Noua cercetare Accenture vine la scurt timp după formarea diviziei Accenture Cloud First, care oferă întreaga gamă de servicii cloud pentru a ajuta clienții din fiecare industrie să devină companii „cloud-first”, astfel încât să își poată accelera transformarea digitală, să inoveze mai repede și să creeze o valoare diferențiată, durabilă. Cu ajutorul a 70.000 de profesioniști în cloud și o investiție de 3 miliarde de dolari în următorii trei ani, reunim o profunzime și o lățime de neegalat de experiență și abilități în cloud, soluții cloud din industrie, capacități ale partenerilor ecosistemici și active care îi ajută pe clienți să realizeze o valoare mai mare din cloud la viteză și scară. Mai multe detalii pe www.accenture.com/cloud

2 ani de Financial Intelligence sărbătoriți în cadrul GALEI FINANCIAL INTELLIGENCE AWARDS

0

Astăzi, de la ora 18:00, are loc cea de-a treia ediție a GALEI FINANCIAL INTELLIGENCE AWARDS. Evenimentul se va desfășura online și va fi transmis LIVE pe platforma www.financialintelligence.ro, pe pagina de Facebook Financial Intelligence și pe canalul de YouTube Financialintelligence.ro.

În cadrul Galei va avea loc Ceremonia de Decernare a Premiilor anuale FINANCIAL INTELLIGENCE. Anul acesta sărbătorim online. Spectacolul trebuie să continue indiferent de situație, iar cele mai bune performanțe ale oamenilor de business și companiilor din România vor fi recunoscute în continuare pentru realizările lor fenomenale, în cadrul ceremoniei de decernare a Premiilor Financial Intelligence.

În deschiderea evenimentului vor vorbi fondatoarele platformei de știri economice și analize financiare Financial Intelligence: Ancuța Stanciu, Anca Iovan, Geanina Vodă și Adina Ardeleanu.

Ancuța Stanciu, Membru Fondator Financial Intelligence: ”2020 a fost un an cu multe încercări și provocări, care nea pus în fața necunoscutului, dar prin pasiune, eforturi mari și o echipă puternică, am reușit trecem peste momentele dificile. Am împlinit doi ani de activitate. Atât platforma de știri Financial Intelligence cât și evenimentele de business Financial Intelligence au avut o dezvoltare spectaculoasă în acest scurt timp. Pentru și în acest an unele companii au avut succes, prin multă muncă și determinare, în ciuda testelor de rezistență provocate de covid și repercusiunile acestuia, am decis că Gala Financial Intelligence Awards trebuie să aibă loc, chiar și la distanță”.  

Anca Iovan, Membru Fondator Financial Intelligence: ”Pe lângă multă muncă și dedicare, doi ani de Financial Intelligence înseamnă satisfacția rezultatelor: peste 6,3 milioane de afișări și 2,8 milioane de utilizatori unici, potrivit Google Analytics; aproape 180.000 de participanți la cele 16 evenimente Financial Intelligence organizate atât în mediul offline cât și online, reprezentarea fiind la nivel de miniștri, oficiali de stat, politicieni, investitori, oameni de business și top management de companii. Avem 13.000 de prieteni în comunitățile noastre social media. Pregătim un proiect inovativ de evenimente digitale pentru anul viitor”.

Geanina Vodă, Membru Fondator Financial Intelligence: ”Momentele dificile le depășești dacă ești înconjurat de prieteni adevărați și de parteneri de încredere. Acest an a fost dificil, ne-a testat limitele, ne-a obligat să ne schimbăm stilul de viață, ne-a făcut să fim mai uniți și să învățăm să avem mai multă încredere în cei de lângă noi”. 

Adina Ardeleanu, Membru Fondator Financial Intelligence: ”Sunt foarte mandră de cum a crescut Financial Intelligence, atât editorial, cât și pe partea de evenimente și ma bucur că, în ciuda tuturor piedicilor, am reușit să ne întâlnim în această seară. Sărbătorim că numărul prietenilor Financial Intelligence a crescut. Împreună, am reușit să acoperim mai bine domeniile de interes pentru mediul de afaceri, am reușit să avem evenimente mai structurate, cu o tematică diversă. Le mulțumesc tuturor pentru susținere!”

GALA FINANCIAL INTELLIGENCE AWARDS, ajunsă anul acesta la a treia ediție, este cel mai aşteptat eveniment emblematic al Financial Intelligence din an, o ocazie de recunoaștere a meritelor și realizărilor deosebite ale unor importanți oameni de businss și companii din România, în anul care a trecut.

Invitați speciali ai evenimentului sunt: Florin CÎȚU, Ministrul Finanțelor Publice, Virgil POPESCU, Ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Daniel Apostol, Directorul Direcției de Comunicare și Relații Interinstituționale și Purtător de Cuvânt al Autorității de Supraveghere Financiară, Adrian VASILESCU, Consultant de Strategie la Banca Naţională a României, Bogdan CHIRIȚOIU, Președintele Consiliului Concurenței, Dumitru NANCU, Director General al Fondului Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii, Lucian RUSU, Secretar de Stat în cadrul Secretariatului General al Guvernului, Nicolae TURDEAN, Preşedintele Agenției Naționale pentru Resurse Minerale (ANRM), Cristin POPA, Directorul Executiv al Direcției Executive Monitorizare și Control, ANCOM, Dan CÎMPEAN, Director General al CERT RO, Daniela ȘERBAN, Președintele Asociației pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România, Dragoș PÎSLARU, Europarlamentar, Renew Europe Group, Siegfried MUREȘAN, Raportor în Parlamentul European pentru Green Deal și Marius MOLDOVAN, Președintele Directoratului SIF Transilvania.

Master of Ceremony al evenimentului este Claudiu LUCACI, Realizator TVR.

Gala va continua cu ”MOMENTUL CSR” în care Angela MORARU, Corporate PR Manager la Huawei România și Alina MUNTEANU, Președintele Asociației pentru Susținerea Progresului în Educație, Recuperare și Acceptare vor povesti despre proiectele lor de responsabilitate socială corporativă.

La finalul evenimentului va avea locTOMBOLA PARTENERILOR” – un concurs cu premii consistente oferite prin tragere la sorți. Premiile constau în bijuterii de la Freywillie și Cellini, burse de studii de la Envisia Boards of Elite și un pachet Smart Home de la Tinmar Energy.

Le mulțumim partenerilor care au făcut posibilă desfășurarea evenimentului!

Parteneri principali: CEC Bank și Superbet.

Parteneri Smarald: Hidroconstrucția și CNCIR – Compania Naţională pentru Controlul Cazanelor, Instalaţiilor de Ridicat şi Recipientelor sub Presiune

Parteneri Rubin: Huawei România, SNTGN Transgaz,  Bursa de Valori București, OTP Bank, Hidroelectrica, Depozitarul Central, Rombet,  bmm testlabs,  Nuclearelectrica, Federația Patronală Petrol și Gaze, Euro Insol, Transelectrica, Romgaz, SIF Moldova, BRK Financial Group, Electrica, Garanti BBVA, SIF Banat Crișana, Grampet Group, Gaming Consulting, BRD Groupe Societe Generale,  Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (FNGCIMM), SIF Transilvania, OMV Petrom, SIF Muntenia, Onix Asigurări, SIF Oltenia,  Asociația Administratorilor de Fonduri – AAF, Leader Team Broker, Veridio, Goldring.

Tombola Partenerilor va fi susținută de: Tinmar Energy, Cellini, FREYWILLE și Envisia – Boards of Elite.

Parteneri instituționali: Asociația Română a Băncilor, Asociația Națională pentru Securitatea Sistemelor Informatice (ANSSI), CIO Council, ICSS, Camera de Comert România-Israel, Consiliul Național al Intreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România, Consiliul Mondial al Energiei – Comitetul Național Român și Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR).

Parteneri media: România Durabilă, Agerpres, Club Economic, Economistul, FinZoom, The Diplomat-Bucharest, NewMoney, Focus Energetic, InvesTenergy, Casino Life & Business Magazine, BiziLive TV.

Producție video: Boof Media