Asociația Măgurele Science Park (MSP) lansează pe platforma proprie secțiunea specială #fightwithCOVID-19. Noua secțiune cuprinde inițiativele, rezultatele și ideile de proiect ale partenerilor din cercetare de pe platforma Măgurele și nu numai, din mediul universitar și din mediul de afaceri, precum și finanțările oferite în contextul prevenirii și combaterii coronavirusului. Inițiatorii subliniază că scopul este de a facilita conexiuni între mediul de cercetare și mediul de business pentru a lupta împotriva Covid-19.
Concret, obiectivul Magurele Science Park este să dezvolte economia inovativă, prin sprijinirea comercializării rezultatelor C&D și ale sistemelor de spin-off din cadrul Universităților și al Institutelor de Cercetare și participarea la crearea culturii relevante în acest domeniu.
Măgurele Science Park reunește
institute de cercetare, administrație publică locală,
exponenți din economia de top, din educație academică din regiunea București-Ilfov,
având ca rezultat un hub de cercetare și inovare, care să atragă proiecte
locale și internaționale și astfel să contribuie la creșterea competitivității
economice prin transfer tehnologic și inovare.
Asociația Măgurele Science Park are membri fondatori Consiliul Județean Ilfov, Primăria Măgurele și Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică și Inginerie Nucleară Horia Hulubei. Din 2019, membri asociați sunt Universitatea Politehnica din București și Universitatea din București.
● Peste 140 de unități medicale au primit sprijinul organizațiilor nonguvernamentale
● Peste 80 de ONG-uri au cumpărat echipamente de protecție și aparatură medicală în valoare de peste 13,95 milioane de euro
Comunicat semnat de: Asociația Dăruiește Viață, Asociația pentru Relații Comunitare, Asociația Zi de Bine, Casa Share, Cetatea Voluntarilor Arad, Dăruiește Aripi, Federația Fundațiile Comunitare din România, Fundația Comunitară Alba, Fundația Comunitară Bacău, Fundația Comunitară Banatul Montan, Fundația Comunitară Brașov, Fundația Comunitară București, Fundația Comunitară Buzău, Fundația Comunitară Cluj, Fundația Comunitară Covasna, Fundația Comunitară Dâmbovița, Fundația Comunitară Galați, Fundaţia Comunitară Iaşi, Fundația Comunitară Mureș, Fundația Comunitară din Odorheiu Secuiesc, Fundația Comunitară Oradea, Fundația Comunitară Prahova, Fundația Comunitară Sibiu, Fundația Comunitară Timișoara, Fundația Comunitară Țara Făgărașului, Fundația Comunitară Vâlcea, Fundația Prețuiește Viața, MagiCAMP, Salvați Copiii România, VeDem Just – Voci pentru Democraţie şi Justiţie.
„Nu mai au măști mai deloc. Au început să le sterilizeze”.
„Arad ar putea fi Suceava, în câteva zile”.
„Avem o lampă cu ultraviolete pe toată secția pe care o mutăm pe rând”.
Așa arată cele mai multe mesaje pe care organizațiile nonguvernamentale le-au primit, de la începutul pandemiei COVID-19. În vreme ce autoritățile publice ne asigurau că unitățile medicale sunt pregătite, organizațiile pregăteau primele transporturi de donații către unitățile medicale. De la începutul pandemiei COVID-19, sectorul nonguvernamental s-a implicat în dotarea spitalelor și protejarea personalului medical.
Multe din ONG-uri au pornit noi campanii sau au modificat programele pe care le aveau în derulare, pentru a strânge fonduri pentru protejarea comunităților. Astfel, cele peste 80 organizații care au răspuns chestionarului realizat de Asociația pentru Relații Comunitare au reușit, în șapte săptămâni, să cumpere echipamente și aparatură medicală în valoare de peste 13,95 milioane euro.
Suma provine din calculul făcut de Asociația pentru Relații Comunitare și are la bază datele comunicate de respectivele organizații. Sunt alte zeci de organizații în România care au acționat în această criză, venind în ajutorul medicilor și al spitalelor, a căror contribuție nu se regăsește în aceste cifre, dar care au avut un impact important în nenumărate comunități afectate de pandemie.
De asemenea, merită menționat rolul esențial pe care o mulțime de alte organizații îl au în sprijinirea grupurilor vulnerabile și care fac tot ce e posibil pentru a-și îndeplini misiunea și pentru a sprijini în continuare beneficiarii, în ciuda contextului în care ne aflăm. Numerele ne arată impactul pe care sectorul îl are în cazul acestei crize, cât și dorința oamenilor de a se implica, prin donațiile pe care le-au făcut.
Donatorii au încredere în capacitatea noastră de a găsi soluții, iar companiile văd în noi un partener care poate produce schimbare la nivel local și național.
● Suma strânsă de organizații: 14 milioane euro
● Suma cheltuită pe aparatură și echipamente: 13,95 milioane euro
● Alte echipamente de protecție: peste 60.000 (botoși, bonete, cearșafuri, costume de unică folosință etc.)
● Peste 10 tone de produse alimentare și de igienă pentru personalul medical, pacienți, persoane carantinate, izolate, vârstnici, persoane din centre sociale etc.
Sprijinul organizațiilor a ajuns în toate județele țării Cu ajutorul societății civile, a crescut capacitatea de testare în puncte vulnerabile ca Iași, Nădlac, Deva sau Timișoara; cu ajutorul organizațiilor, peste 30.000 teste PCR au ajuns în spitale (numărul este egal cu testele făcute de stat în toată luna martie).
De asemenea, crește capacitatea de tratare a pacienților cu COVID-19 prin ridicarea de spitale modulare. Ca eforturile tuturor să aibă un impact cât mai mare și să acoperim cât mai multe nevoi urgente, este nevoie de o colaborare profesionistă, de la egal la egal, între stat și societatea civilă. Societatea civilă, în baza relațiilor de încredere și a bunei cunoașteri a comunității, a reușit să se implice rapid, semnificativ și să ofere răgaz statului să intervină la nivel național.
De aceea, organizațiile semnatare cer autorităților să:
● Să coopereze cât mai transparent cu sectorul nonguvernamental;
● Să comunice nevoile spitalelor-suport și nevoile unităților medicale care au un risc ridicat de infectare (centrele psihiatrice, puncte de dializă, oncologice etc.) astfel încât ONG-urile și autoritățile statului să-și coordoneze eforturile, fără să le dubleze;
● Sprijin în procesul de achiziții (logistică, sprijin diplomatic). Împreună, putem comanda mai multe echipamente, la preț mai mic, de la un singur producător
● Să ușureze traversarea granițelor pentru comenzile medicale făcute de ONG-uri din spațiul UE și extra-comunitar
● Să recunoască impactul pe care societatea civilă l-a avut în această perioadă;
● Să adopte un pachet de măsuri care să sprijine organizațiile nonguvernamentale afectate de pandemie, pe modelul suportului oferit IMM-urilor „În ultimele săptămâni organizații neguvernamentale, grupuri civice și oameni de afaceri din întreaga țară au pornit inițiative pentru a da o mână de ajutor sistemului din dorința de a crește capacitatea acestuia de a face față la efectele de sănătate publică și sociale declanșate de epidemia de coronavirus.
Pentru a acoperi nevoile medicale și sociale în creștere, 17 fundații comunitare din România au îndemnat reprezentanți ai sectorului de afaceri local și persoane fizice, la solidaritate în aceste momente critice. Au mobilizat împreună cu aceștia aproximativ 1,5 milioane de euro, sumă din care pe de-o parte au fost achiziționate echipamente de protecție, aparatură medicală și dezinfectanți pentru spitalele din România, ISU, autorități de ordine publică, iar pe de altă parte a fost acordat sprijin în rândul categoriilor vulnerabile, consolidând legăturile sociale din comunități.” – Ciprian-Mihai Păiuș, Președinte executiv Federația Fundațiile Comunitare din România
***
Datele prezentate în comunicate se bazează pe răspunsurile și comunicările publice ale peste 80 de organizații: act for tomorrow, Asociatia 13 Cu Atitudine , Asociatia Act for Tomorrow, Asociatia Adventure Life, Asociatia Casa Share, Asociatia CERT-Transilvania, Asociatia Change for Change, Asociatia COpii pentru Viitor, ASOCIATIA DARUIESTE ARIPI, Asociatia Divers, Asociatia E-civis, Asociatia Educalise, Asociatia Happy Minds prin depreHUB, Asociatia Hercules, Asociatia Inima Copiilor, Asociatia Maini Intinse, Asociatia Manute Pricepute, Asociatia Nord, Asociatia One Source Timisoara, Asociatia Platforma Reset, Asociatia Rotary Club Castrum Deva, Asociatia Transilvania pentru promovarea bolnavilor psihici, Asociatia TRIADA, Asociatia Umanitara „Dreptul la viata” Huedin, Asociatia Umanitara Sabina, Asociatia VERDE URBAN, Asociatia Zi de BINE, Asociația ”Maria Holtzhauser”, Asociația ”Salvează o inimă”, Asociația Aradul Civic, Asociația Declic, Asociația Farmecul Vietii Asociația Județeană Babywearing Botoșani – Împreună pentru personalul medical din Botoșani, Asociația Nike de dezvoltare și ajutorare, Asociația pentru Relații Comunitare, ASOCIAȚIA ROMÂNĂ A TINERILOR CU INIȚIATIVĂ, Asociația SOLIDARIS, Asociația Unda Verde, Asociația Voci pentru Democrație și Justiție – VeDem Just, Beard Brothers, Cetatea Voluntarilor, Crucea rosie, Dăruiește Viață, Fundatia Comunitara Bacau, Fundatia Comunitara Banatul Montan, Fundatia Comunitara Brasov, Fundația Comunitară București, Fundatia Comunitara Buzau, Fundatia Comunitara Cluj, Fundatia Comunitara Galati, Fundatia Comunitara Mures, Fundatia Comunitara Oradea, Fundatia Comunitara Prahova, Fundatia Comunitara Sibiu, Fundatia Comunitara Valcea, Fundatia Conservation Carpathia, fundatia Light into Europe, Fundatia pentru Copii Ronald McDonald, Fundatia pentru Parteneriat, Fundatia Terre des hommes, Fundatia UBB, Fundația Comunitară Dâmbovița, Fundația Comunitară din Odorheiu Secuiesc, Fundaţia Comunitară Iaşi, Fundația Comunitară Timișoara, Fundația Comunitară Țara Făgărașului, Funky Citizens, Impreuna Ajutam Vatra Dornei, JCI Targu-Mures, MagiCAMP, Mixideashub SRL, Părinte Implicat-Grup de inițiativă, Politehnica Timisoara, Pretuieste Viața, Salvati Copiii Romania, Un Singur Cluj, ViitorPlus – asociatia pentru dezvoltare durabila, VIVID NEAMT.
Organizaţia Junior
Achievement România, de educație antreprenorială, economică, financiară,
orientare profesională, sănătate, viaţă activă și dezvoltarea abilităţilor
pentru viaţă, lansează în țara noastră programul global HP Life oferit de HP
Foundation, care pune la dispoziție cursuri online gratuite de formare a
competențelor antreprenoriale și IT.
Mugur Pantaia,
Managing Director HP Inc. România, subliniază: „Suntem foarte bucuroși că Junior Achievement a lansat și în România un
program pentru tineri atât de special cum este HP LIFE. Așa cum tehnologia
poate reduce inegalitățile sociale, prin cursurile de afaceri și IT pe care le
oferă elevilor, studenților sau micilor antreprenori, programul HP LIFE poate
ajuta la eliminarea «decalajului digital» și la dezvoltarea unor competențe
esențiale pentru viitor. Așteptăm cu nerăbdare implementarea cu succes a
cursurilor HP LIFE în circa 1.200 de licee și 200 de facultăți.“
Cursurile se
desfășoară pe platforma Junior Achievement LMS, interactiv, în format blended learning, cu informații și
exerciții practice cu diverse subiecte: cum se înființează o afacere, cum se
identifică sursele de finanțare, marketing, planificare strategică. Studenții
înscriși și la competițiile JA de antreprenoriat au ocazia de a lucra direct cu
voluntarii HP, în cadrul unor sesiuni de mentorat online, primind feedback
pentru planurile de afaceri și suport pentru pilotare reală. Cel mai bun pilot
de afacere poate câștiga premiul Best
Tech Idea în cadrul finalei naționale a competiției JA Company of the Year, care se va
derula online în luna mai, pe o platformă de comunicare. Studenții pot
participa și la sesiuni de training online via webinar, susținute de profesioniști
din cadrul HP, pe diferite teme, cu exemple și studii de caz, unde pot afla
răspunsuri și la întrebări legate de utilizarea abordării antreprenoriale și a
abilităților digitale în rezolvarea problemelor și valorificarea
oportunităților pentru o viitoare carieră în diferite domenii.
În ultimele zile, au fost distribuite către spitalele din Suceava, Fălticeni și Rădăuți echipamente de protecție pentru personalul medical care luptă în prima linie împotriva Covid19. Astfel, au fost donate combinezoane sterilizabile (2.500 buc), măști chirurgicale (25.000 buc), mască FFP2 (6.000 buc), viziere (4.500 buc), mănuși, botoși și alte materiale atât de necesare în spitalele unde sunt tratați pacientii infectați cu Covid19.
Până în acest moment, în cele 35 de zile de când a fost demarată campania de strângere de fonduri, au intrat în conturile Crucii Roșii Suceava peste 1.200.000 Euro, bani care urmează a fi cheltuiți în totalitate pentru protejarea cadrelor medicale și sprijinirea pacienților infectați. Au fost distribuite până în acest moment, materiale și echipamente de peste 250.000 Euro, iar în acest moment avem în derulare achiziții de aproape 800.000 Euro pentru care au fost achitate avansuri de 350.000 euro.
Pentru cei care doresc să ne ajute în continuare, o pot face în cadrul campaniei „Cu Totii În Linia Întâi – 1 Centimetru De Fapte” a domnului Ștefan Mandachi, campanie prin care domnia sa donează metrul de autostrada construit în Suceava, pentru a fi vândută centimetru cu centimetru, banii urmând să ajungă la Crucea Roșie Suceava, pentru a fi achiziționate ventilatoare și echipamente medicale necesare spitalului din Suceava sau altor spitale din județ. Puteți dona în continuare pe site-ul campaniei 1cm.ro , în următoarele conturi ale Crucii Roșii Suceava:
CEC Bank emite gratuit
carduri pensionarilor din portofoliul Băncii și le trimite gratuit acasă, prin
intermediul Poștei Române
În plus, Banca va permite
încasarea pensiilor în numerar, la domiciliu, pentru clienții CEC Bank din
comunele și orașele mici, unde nu există unități sau ATM-uri CEC Bank sau în
cazul celor care nu se pot deplasa.
CEC Bank continuă să ia măsuri speciale pe durata stării de urgență pentru a veni în ajutorul clienților săi pensionari. Astfel, Banca va emite în mod gratuit carduri de debit pentru clienții care își ridicau pensiile în numerar de la ghișeele băncii și va asigura trimiterea acestora, fără costuri, la adresa de domiciliu a clienților, ca excepție de la practica standard care prevede ridicarea cardurilor din unități.
Cardurile vor fi trimise prin intermediul Poștei Române,
în baza unui acord comercial încheiat între cele două entități și vor fi eliberate
numai titularului, în baza documentului de identitate.
De
asemenea, până la sfârșitul acestui an, banca nu va percepe comisioane de
administrare lunare pentru aceste carduri. După expirarea acestei perioade,
clienții pot opta pentru utilizarea în continuare a cardurilor pentru încasarea
pensiilor, cu un comision de 1,5 lei lunar (redus cu 50% față de comisionul
standard lunar de administrare a cardului), sau pot opta pentru închiderea
cardului.
”CEC Bank este unul dintre cei mai
importanți plătitori de pensii la nivel național. Persoanele în vârstă sunt
printre cele mai vulnerabile în fața noului coronavirus, de aceea am căutat
soluții pentru a le oferi acces la disponibilități în numerar și, în același
timp, pentru a-i proteja, limitând expunerea în spații publice. Prin
parteneriatul cu Poșta Română, pe durata stării de urgență, vom emite carduri
fără comisioane și le vom trimite gratuit acasă pensionarilor care își încasau
pensiile la ghișeu. De asemenea, pentru cei din zonele nebancarizate, vom
asigura, la cerere, distribuirea pensiilor în numerar, la adresa de domiciliu”,
a declarat Bogdan Neacșu, președinte – director general al CEC Bank.
Încasarea pensiilor în
numerar, la domiciliu
Clienții
CEC Bank din comunele și orașele mici, unde nu există unități sau ATM-uri CEC
Bank își pot primi pensiile în numerar acasă, pe durata stării de urgență. Și
acest serviciu va fi asigurat de către CEC Bank în parteneriat cu Poșta Română,
prin serviciul e-mandat. Clienții vor beneficia de încasarea pensiilor acasă,
în mod gratuit, fără niciun fel de comisioane. Pentru a beneficia de acest
serviciu, este necesară înregistrarea unei solicitări și verificarea
identității prin linia TelVerde a Băncii (0800.800.848).
Despre încasarea pensiilor
prin CEC Bank
CEC Bank
este unul dintre cei mai importanți plătitori de pensii la nivel național, cu
peste 400.000 de astfel de clienți, din care circa 10% își încasau pensiile în
numerar.
În
perioada în care vor fi plătite pensiile pe luna mai, CEC Bank va asigura un
nivel ridicat al disponibilității rețelei teritoriale CEC Bank. Banca este
prezentă în 781 de localități, din care peste 60% în mediul rural. CEC Bank are
cea mai extinsă rețea teritorială, cu 1.024 de unități precum și o retea
extinsă pentru operațiuni cu cardul, formată din 1.222 de ATM-uri și 1.038 POS-uri
instalate în unitățile băncii la sfârșitul lui 2019.
De
asemenea, banca va asigura plata rapidă a pensiilor în conturile clienților,
demarând transferurile imediat după încasarea sumelor aferente de la Casele
Județene de Pensii.
Pentru
protecția angajaților și a publicului în contextul noului coronavirus, la nivelul unităților CEC Bank au fost
implementate o serie de măsuri care includ: igienizarea zilnică a spațiilor de
lucru, distribuirea de materiale sanitare și materiale de protecție pentru
personalul care lucrează cu publicul și disponibilitatea dezinfectanților de
mâini pentru clienți, la intrarea în orice unitate a băncii. În plus, numărul
de persoane prezente simultan în cadrul unei unități a fost limitat, astfel
încât să fie păstrată limita de siguranță de 1,5 metri.
În zilele
de plată a pensiilor, la nivelul întregii rețele de unități teritoriale,
clienții în vârstă de peste 60 de ani vor avea prioritate la realizarea
operațiunilor bancare atât la ghișee, cât și la ATM-uri, de la începerea
programului și până la ora 11:00 AM, conform prevederilor Ordonanței Militare
10/2020.
Compania cu capital românesc Reveal Marketing
Research (https://reveal.ro/) – specializată în cercetare de piață completă,
strategie și consultanță în crearea mărcii și abordarea clienților, date rapide
și de încredere în România și Europa Centrală și de Est – a realizat un studiu care
în esență reflectă valorile, starea emoțională și nevoile cotidiene ale
cetățenilor de la noi pe niveluri, în contextul economico-social la zi.
Stabilitatea și depășirea obstacolelor apar ca prioritare, asigurarea
necesităților de bază determină comportamentul de consum, iar starea de spirit
dominantă rezultă a fi de nervi și furie.
Studiu Reveal Marketing
Research – Stabilitatea și depășirea obstacolelor, cele mai importante pentru
români
Românii
astăzieste un
instrument de cercetare dezvoltat de compania Reveal Marketing Research. Acesta
se desfășoară continuu și funcționează ca un barometru al valorilor (al lucrurilor
importante pentru
români) în momentul respectiv. Rezultatele
detaliate ale acestui studiu sunt integrate în rapoartele de cercetare
comandate de clienții Reveal și oferă o viziune clară despre contextul emoțional în care se află
românii în diferite perioade.
Acest studiu
descrie și starea
emoțională a societății noastre luând în calcul analiza pe mai multe profile socio-demografice și are și
o componentă de măsurare a comportamentului
de consum al românilor
– măsoară și indicatori ce țin de rolul
cumpărăturilor pentru
ei în acest moment.
Nevoia
de stabilitate este pe primul loc
În primul
rând, observăm că cel mai apreciat teritoriu valoric este cel al siguranței și
stabilității. O treime dintre români,
mai ales
familiile tradiționale și persoanele în vârstă se auto-definesc ca fiind grijulii
și responsabili și declară că pentru ei este important să acționeze cu respect
pentru cei din jur (în acest moment).
Pe locul doi,
la polul opus, avem segmentul de persoane ale căror valori se concentrează pe schimbare. Depășirea obstacolelor, curiozitatea sunt lucruri ce
definesc 30%
dintre români, mai
ales când vorbim de tineri, dar și de persoane mature singure sau fără copii.
Observăm,
totuși, tot o treime (28%) – mai degrabă părinți – care pun accentul asupra
relațiilor sociale și se poziționează în cadranul unității și al armoniei. Aceștia declară că joaca, iubirea și armonia le descriu cel mai bine prioritățile în acest
moment.
Pe ultimul loc
se află teritoriul puterii,
unde doar 9%
dintre români se poziționează. Acesta este preferat mai ales de cei mai tineri
dintre respondenți, dar și de către persoanele mature, fără partener care
descriu puterea
și perfecționarea ca priorități din prezent.
Românii
se concentrează pe depășirea obstacolelor
Întrebați despre lucrurile importante,
observăm că România se împarte în două: aproape o jumătate dintre respondenți
se focusează pe depășirea obstacolelor, manifestând o atitudine de
luptător. Celalaltă jumătate, compusă în principal de familiști peste 35 de
ani, este mai statică, declară că principala lor preocupare este să păstreze stabilitatea.
“Românii traversează o perioadă în
care menținerea stării de fapt (stabilitatea) și depășirea obstacolelor merg
mână în mână, sunt interdependente. E nevoie să depășim obstacole și să
traversăm cu grijă pericole, pentru a păstra ceea ce avem. Și este nevoie să ne
conservăm energia și să ne concentrăm pe lucrurile cu adevărat importante,
pentru a depăși aceste obstacole.” completează Beti Toma, analist Reveal
Marketing Research.
85%
fac cumpărături pentru a-și asigura nevoile de bază
Această atitudine de conservare a
energiei și a bugetelor se observă și în comportamentele lor de cumpărare. 85%
dintre români declară că achizițiile pe care le fac în această perioadă le
acoperă nevoile de bază – îi ajută să supraviețuiască și îi ajută să se
simtă în siguaranță și sănătoși.
6
din 10 români se simt furioși
Putem observa că acest comportament de
cumpărare nu îi ajută în menținerea unei stări emoționale pozitive. Lipsa
investițiilor în menținerea relațiilor sociale sau în dezvoltarea personală
prin experiențe noi au un impact puternic asupra sentimentelor românilor. 60%
declară că în perioada asta, emoțiile dominante sunt de nervi și furie, iar
aceste stări seteaza dorința de a dezbate. Prin urmare, brandurile trebuie să
câștige consumatori cu argumente, content-ul acestora nu are rol doar de
entertainement. Este necesar ca brandurile să îi convingă pe consumatori prin
dovezi raționale că ele sunt alegerea potrivită.
Pe locul 2 vedem tot un grup de stări
negative – plictiseala și oboseala fiind principalele emoții pentru 26% dintre
români. Aceștia nu au grad scăzut de energie și sunt pe mood-ul general de
analiză, de examinare și mai puțin de explorare. Asta înseamnă că este puțin
probabil ca românii să manifeste dorință de a încerca gusturi sau produse noi,
deci nu este o perioadă benefică pentru procese de dezvoltare portofolii sau de
proiecte de rebranding.
„Situația de instabilitate în care ne aflăm provoacă brandurile să se alinieze în comunicare cu așteptările consumatorilor. Principalul motiv pentru care am decis să livrăm partenerilor noștri insight-uri despre prioritățile și emoțiile românilor este să îi ajutăm să fie mereu conectați la nevoile publicului lor țintă, să vorbească pe aceeași limbă și să ia decizii potrivite și compatibile cu starea de spirit a românilor”, spune Marius Luican, director general Reveal Marketing Research.
Metoda de colectare pentru proiect este
CAWI (computer assisted web interview). Chestionarul a fost completat de 1010 respondenți,
18+ ani. Studiul este reprezentativ național urban și marja de eroare este de
+/-3%.
Reveal Marketing Research este o
companie cu capital românesc înființată în 2007 ce oferă soluții de cercetare
de piață complete (tradiționale și digitale), strategie și consultanță în
crearea mărcii și abordarea clienților, date rapide și de încredere în România
și Europa Centrală și de Est. În portofoliul de clienți Reveal Marketing
Research se regăsesc nume precum Nestle, Visa, CEZ Romania, OLX, Philips, Ytong,
E.ON, Institutul Aspen, Coca Cola HBC, Fashion House, Meli Melo, Petrom,
Biofarm sau Untold.
Bucureştiul și marile centre universitare din ţară, precum Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brașov sau Craiova, sunt bine poziționate pentru a atrage business nou în zona serviciilor, în ciuda pandemiei Covid-19 care a frânat activitatea tranzacțională și a determinat companiile să recurgă „în masă” la munca de acasă, consideră consultanții firmei Cushman & Wakefield Echinox.
Contextul actual a scos
și mai mult în evidenţă flexibilitatea și ușurința de adaptare la situații noi
a angajaților români, precum și infrastructura IT dezvoltată din marile orașe,
elemente care au făcut tranziția de la biroul tradițional către cel de acasă
mult mai ușoară, reducând astfel impactul asupra operațiunilor.
De altfel, un studiu realizat de platforma Broadband Deals din Marea Britanie plasează Bucurestiul pe prima poziție într-un clasament al celor mai bune 50 de orașe din lume pentru desfășurarea activității de acasă, ierarhie care a ținut cont de elemente precum viteza internetului, disponibilitatea job-urilor care pot fi realizate de acasă, costurile de locuire și existenţa platformelor de livrări la domiciliu. Pe următoarele trei poziții se află orașele Houston, Las Vegas și Atlanta din Statele Unite, în timp ce în clasamentul european Bucureştiul este urmat de Budapesta, Kiev și Varșovia.
Mădălina Cojocaru, Partner, Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox (foto): „Continuitatea operațiunilor reprezintă un element esențial pentru companiile din toate domeniile. Am observat acest lucru de-a lungul timpului prin felul în care companiile își securizau accesul la electricitate, servere și Internet pentru a face faţă oricărei situații. Pandemia Covid-19 a pus aceste companii în faţa unui nou test, și anume de a deveni operaționale de acasă de pe o zi pe alta, iar felul în care au reușit să realizeze aceasta tranziție marea majoritate a companiilor reprezintă un argument suplimentar care recomandă România drept unul dintre cele mai atractive hub-uri de IT și servicii conexe din Europa și nu numai.”
Pe termen scurt, este
preconizată o atitudine mai conservatoare a unor companii, care vor fi nevoite
să analizeze impactul acestei situații asupra întregului portofoliu de clienți,
dar pe termen mediu și lung piața locală va fi recompensată datorită
capacității și flexibilității de a lucra de acasă, în caz de necesitate. Pe de
altă parte, majoritatea companiilor analizează în prezent oportunitatea de a
oferi angajaților o mai mare flexibilitate cu privire la locul de desfășurare a
activității și după relaxarea măsurilor de distanțare socială, dar în același
timp se lucrează la planuri pentru reducerea densității din spaţiile de birouri,
ca măsură de siguranță sanitară.
În primul trimestru al
anului, în București au fost livrate spaţii noi de birouri cu o suprafață de
81.000 de metri pătrați, cele mai importante livrări fiind Ana Tower și cea
de-a treia clădire a proiectului Globalworth Campus din Pipera. Până la finalul
anului, este preconizată livrarea unor spaţii noi cu o suprafață cumulată de
circa 145.000 de metri pătrați. Astfel, volumul total de spaţii de birouri noi
este preconizat la circa 226.000 de metri pătrați, în scădere cu circa 21% faţă
de livrările din 2019.
În ceea ce privește
cererea, în timp ce volumul tranzacționat în București a scăzut în primul
trimestru cu 50% faţă de perioada similară a anului precedent, până la 52.000
de metri pătrați, în ţară nivelul a rămas stabil, la circa 21.000 de metri
pătrați, activitate importantă fiind înregistrată în Timișoara, Cluj și Iași,
dar și în Craiova, oraș care începe să atragă tot mai des ocupanți de birouri.
Stocul de birouri din București se ridică la aproape 3,2 milioane de metri pătrați, având o rată de neocupare de 9,8%, în ușoară creștere, în timp ce suprafața birourilor moderne din marile orașe regionale – Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Brașov – se apropie de pragul de 1 milion de metri pătrați.
Cushman & Wakefield Echinox este afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în
România, deținut și operat independent, cu o echipă de peste 60 de profesioniști
și colaboratori ce oferă o gamă completă de servicii investitorilor,
dezvoltatorilor, proprietarilor și chiriașilor. Pentru mai multe informații,
vizitați site-ul companiei www.cwechinox.com
Cushman & Wakefield, unul dintre liderii
globali în domeniul serviciilor imobiliare comerciale, cu 53.000 de angajați în
peste 60 de țări, ajută chiriașii, proprietarii și investitorii în optimizarea
valorii activelor. Cu venituri de 8,8 miliarde de euro, serviciile principale
ale companiei sunt: consultanță în gestionarea activelor şi investițiilor,
piețe de capital, închirieri, administrarea proprietăților, reprezentarea
chiriașilor, servicii de proiect și evaluare. Pentru mai multe informații,
vizitați site-ul companiei www.cushmanwakefield.com
JTI
Romania a virat ieri la bugetul statului suma de 318 milioane de lei,
reprezentând accizele și TVA pentru produsele puse pe piață în luna martie.
„Ne
bucurăm că putem fi un partener de nădejde al statului român, chiar și în
aceste vremuri atât de dificile. Vom fi în continuare alături de autorități și
societate în calitate de mare contribuabil, precum și în mod direct, prin
programele de donații de câini și echipamente hi-tech pentru Vama Română și
Poliția de Frontieră, campaniile de conștientizare a efectelor profund negative
ale comerțului ilegal cu țigarete, precum și prin proiectele sociale și
culturale. Suntem conștienți că urmează o recesiune fără precedent de la
criza financiară din 2008, dar sperăm că bugetul se va putea baza în continuare
pe noi. Pentru aceasta, e nevoie de predictibilitate, de respectarea
calendarului de creștere graduală a
accizei, precum și de un cadru de reglementare care să nu disturbe piața legală
și să aducă prejudicii bugetului statului. Mă refer la cel mai radical proiect
de lege anti-tutun aflat în dezbaterea Parlamentului, care prevede interzicerea
expunerii pachetelor de țigarete la rafturi, vânzarea produselor din tutun doar
în tutungerii, interzicerea oricărei forme de comunicare și a sponsorizărilor”,
a declarat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications, JTI
Romania, Moldova și Bulgaria.
Pentru
luna martie 2020, industria tutunului a virat la stat circa 1,5 miliarde de
lei. Potrivit execuției bugetare anunțate ieri,
comparativ cu perioadele similare din anul precedent, în luna martie veniturile
bugetare din accize la produsele din tutun au crescut cu 25,2%, iar în primul
trimestru al acestui an creșterea a fost de 15,3%. În contextul scăderii
abrupte a încasărilor din accizele provenite din sectorul energetic, tutunul
devine cel mai solid contribuabil la bugetul statului.
Platforma MediCall, primul serviciu video pentru
consultații medicale online dezvoltat de Medicover împreună cu ATLAS, a
înregistrat peste 30.000 de accesări în prima lună de la lansare. Pacienții
care au avut nevoie de sfaturi medicale au comunicat video în timp real cu sute
de medici de medicină generală, medicină internă, epidemiologie, pneumologie,
boli infecțioase, pediatrie, endocrinologie, gastroenterologie,
obstetrică-ginecologie, neurologie, diabet și nutriție, reumatologie și
psihologie.
“Observăm
că medicii și pacienții deopotrivă încep să se obișnuiască cu acest tip de
interacțiune, care credem că va deveni un instrument semnificativ al actului
medical și după criză. O demonstrează creșterea accelerată a numărului de
pacienți care solicită consultații la distanță, ceea ce ne-a determinat să
dublăm numărul de medici pe MediCall și să creștem și numărul
specialităților’’, a declarat dr. Radu L. Gorduza, CEO Medicover România.
Peste 200 de medici de 23 de
specialități diferite sunt disponibili, în acest moment, pe platforma MediCall, care se
poate accesa de către oricine și de oriunde, cât timp există conexiune la
internet. Cei
mai solicitați sunt medicii pediatri, care au consultat deja câteva sute de pacienți
online.
“Noi,
ca pediatri, preluăm datele medicale de la părinți însă esențială e
apropierea de copii, pentru a le simți nevoile și pentru a le înțelege
afecțiunea. Prin urmare, cea mai mare provocare a fost să adaptăm relaționarea
cu cei mici la comunicarea prin intermediul unui ecran și să stabilim astfel o
punte de încredere. Aici ajută și abordarea părinților, care înțeleg că și
consultația virtuală poartă responsabilitatea unui act medical în sine și se
desfășoară în condiții de siguranță și de confidențialitate a datelor medicale”,
explică Crenguța Momîrlă, medic pediatru Medicover.
Pe locul doi la numărul programărilor efectuate se
situează psihologia, urmată de medicina generală. Creșterea continuă a solicitărilor pentru
consultații la distanță prin MediCall accelerează și recrutările de medici din toată
țara; astfel, oficialii Medicover se așteaptă ca, până la
sfârșitul anului, să listeze până la 500 de specialiști pe platforma de
telemedicină.
În plus, oficialii Medicover consideră că dezvoltarea serviciilor care
să susțină medicina de la distanță e abia începutul unei revoluții digitale
semnificative în sistemul medical.
Dr. Radu L. Gorduza: “Consultațiile online
reprezintă doar o mică parte din ceea ce înseamnă, de fapt, telemedicina. Criza a generat o nevoie de inovație în special
în acest sector, unde mă aștept să asistăm la o sinergie a mediului public cu
cel privat în ce privește continuarea digitalizării, fie că vorbim despre
teleradiologie, terminale speciale pentru monitorizare EKG sau teste rapide de
la distanță; urmează o trece firească spre inteligență artificială și machine
learning, mai ales că programele bazate pe AI reduc foarte mult eroarea de
diagnostic.”
Lansat în luna martie a acestui an, serviciul MediCall a fost dezvoltat cu scopul de a susține reducerea nevoii de
circulație și interacțiune socială a românilor în contextul restricțiilor
impuse pentru limitarea răspândirii coronavirusului.
Platforma se poate accesa între orele 8.00 și 22.00 de pe site-ul www.medicover.ro, direct pe link-ul medicover.atlas.app și prin aplicația ATLAS – Healthy mind & body, disponibilă pentru sistemele iOS și Android. Pentru a intra în legătură cu un medic,
pacienții trebuie să își creeze un cont personal pe platformă cu ajutorul
adresei de e-mail, să aleagă specialitatea și numele medicului și să efectueze
programarea online, fără a mai fi nevoie de completarea vreunui chestionar sau de
contactul prin call center. Interacțiunile
dintre pacienți și medici sunt confidențiale.
Abonații Medicover România pot obține opinii medicale și prin
serviciul “HomeDoctor”,
disponibil gratuit, prin care pot intra într-un dialog video cu medicul
solicitat de luni până duminică, în intervalul orar 8.00-22.00. Aceștia pot
alege dintre 22 de specialități medicale, printre care pediatrie, pneumologie,
ORL, cardiologie, epidemiologie, gastroenterologie, diabet și nutriție,
reprezentate de peste 200 de medici.
Între timp, toate unitățile medicale Medicover funcționează în
parametri normali pentru deservirea pacienților. Clinicile Medicover urmează
protocoale stricte de prevenție și siguranță, iar Spitalul Medicover București
și Spitalul Pelican Oradea oferă servicii de gardă 24/7.