București, 10
ianuarie 2020. Aproximativ 3 milioane de puncte publice de
încărcare mai sunt necesare în Uniunea Europeană pentru 44 milioane de mașini
electrice până în 2030 pentru ca UE să devină neutră din punct de vedere
climatic, arată o analiză a Transport
& Environment, din care face parte 2Celsius. Asta înseamnă de 15 ori mai
multe puncte de încărcare decât în prezent. Cele 185.000 de puncte de încărcare
actuale sunt suficiente pentru flota de mașini electrice actuală, dar sunt
insuficiente pentru a ține pasul cu piața în creștere.
Pentru a finanța această tranziție,
analiza T&E arată că e nevoie de 20 de miliarde de euro în următorii 11
ani, sau 1,8 miliarde de euro pe an. Asta înseamnă doar 3% din cât cheltuie UE
în prezent pentru infrastructura pentru drumuri. T&E susține că e vorba de
o oportunitate de business, iar co-finanțarea poate veni din planul european de
investiții care va sprijini investiții sustenabile în valoare de 1 trilion de
euro în următoarea decadă sub umbrela Acordului Verde (Green Deal).
Prioritatea ar trebui să fie zonele
rezidențiale și de spații de birouri, iar cel puțin 20-30% dintre noile stații
de încărcare ar trebui amplasate în locuri dezavantajate și mai puțin populate
pentru a garanta tuturor accesul la mașini zero emisii.
Lucien Mathieu, analist e-mobilitate:
„Acordul Verde pe transport se poate realiza doar cu infrastructură
zero-emisii. Asta înseamnă să investești bani în rețeaua publică de stații de
încărcare, mai ales acasă și la muncă, și nu în construirea de noi conducte de
combustibil fosil. Până acum, construcția de stații de încărcare a ținut pasul
cu cererea, dar creșterea care urmează a numărului mașinilor electrice trebuie
să fie corelată cu extinderea rețelei de încărcare”.
Raul Cazan, preşedinte 2Celsius:
„România nu e o mare excepție. Precum aiurea, investițiile publice în
staţii de reîncărcare or rezolva o problemă aproape la fel de mare precum
prețul vehiculelor electrice: anxietatea legată de autonomia energetică a
vehiculului. Iar aceasta este o problemă psihologică ce nu poate fi rezolvată
doar cu mecanismele pieței, ci numai urmând rolul educativ şi activ al
statului. E o investiție cel puțin la fel de importantă precum construcția
autostrăzilor.”
Revizuirea Directivei pe
Infrastructură pentru Combustibili Alternativi este un moment crucial pentru a
permite Comisiei Europeană să-i ajute pe șoferi să-și încarce mașinile și să
ajute în același timp businessurile să profite de valul electrificării
transporturilor. Directiva urmează să fie revizuită anul acesta și ar trebui
transformată în legislație cu obiective ambițioase, mai arată analiza T&E.
Lucien Mathieu: „Tranziția la
mașini electrice va crea o piață de multe miliarde de euro pentru industria
europeană în lucrări de rețea, producție, instalații și mentenanță a rețelei de
încărcare. UE trebuie să facă tot ce poate
pentru a lupta împotriva crizei climatice și a produce locuri de muncă
aici, în Europa, în același timp”.
Transportul este cea mai mare
problemă a Europei în contextul crizei climatice, reprezentând mai mult de un
sfert (27%) din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră al blocului
comunitar. Mașinile emit 44% din poluarea din transport și trendul este
ascendent. Pentru a realiza targetul inclus în Acordul Verde, Europa are nevoie
ca 40% din noile mașini care vor circula pe străzile statelor membre să fie
zero-emisii până în 2030 și trebuie ca ultimul motor cu combustie internă să
fie vândut în 2035 cel mai târziu.
Pentru mai multe detalii, contactați:
Raul Cazan, președinte 2Celsius / raul@2celsius.org / +32 477 088 725
Primul centru de transformare integrativă din România, Centrul Fericirii Bucureşti, vinde majoritatea părților sociale către rețeaua de centre de estetică & wellness FIT4YOU.
Florina Oneţiu, fondatorul Centrului Fericirii
Anunţând vânzarea, Florina Oneţiu, fondatorul (în 2015) şi acţionarul majoritar al Centrului Fericirii, subliniază: „Centrul Fericirii a adus starea de bine promisă pentru mii de oaspeți în acești ani. Pentru a duce visul mai departe și a excela în servisarea a cât mai multor consumatori de stare de bine, am decis să vând majoritatea părților sociale ale business-ului către FIT4YOU pentru a dezvolta un loc de excelență în România prin unirea a două entități puternice în industrie, care vor aduce, în final, cea mai mare valoare adăugată consumatorului de estetică & wellness din România. Brandul Centrul Fericirii va trece printr-o perioadă de rebranding. Zona de B2C (business to consumer) se va trasnforma în câteva luni în FIT4YOU. Brandul Centrul Fericirii va rămâne pentru a deservi clienții de programe online și pentru B2B (programele de corporate)”.
Fondatorul FIT4YOU, Mircea Brânzei
Fondatorul FIT4YOU, Mircea Brânzei, spune la rândul său: „Activez în industria de estetică & wellness de peste 6 ani. Fit4You reprezintă o rețea de centre de estetică & wellness dotate cu cele mai noi tehnologii, întotdeauna orientate spre a aduce clienților cele mai eficiente variante de tratamente pentru a obține rezultatele dorite. Întotdeauna am apreciat conceptul și performanțele Centrului Fericirii și, împreună cu tot ce au creat ei ca sisteme de lucru și management, sunt convins că vom construi cea mai performantă rețea de
estetică & wellness din România. Impactul pe care îl urmărim va susține atât consumatorul final, dar și evoluția și profesionalizarea industriei
de wellness din România”.
Centrul Fericirii este caracterizat prin aceea că „a adus pe piața de wellbeing din România un concept nou, unic,
care a generat o cifră de afaceri care l-a plasat în top companii din industrie.
În patru ani de zile, Centrul Fericirii a înregistrat o creștere constantă a cifrei de afaceri, ajungând să
finalizeze anul 2019 cu o cifră de afaceri de peste 2 milioane de lei”. Centrul Fericirii lucrează cu
sisteme de lucru la standarde internaționale, bazate pe manuale de proceduri operaționale, procese automatizate, softuri informatice.
În momentul actualei tranzacţii, Centrul Fericirii însumează în anii de
activitate de până acum 10.000 de clienți și o profitabilitate netă
de 20%.
Noul acționariat anunţă că „va păstra aceleași zone de servicii integrate în cadrul Centrului Fericirii, care se va transforma în câteva luni în FIT4YOU: Zona Wellness, cu remodelare corporală și estetică facială, ca slăbire localizată, eliminare celuită, tonifiere, detoxifiere, epilare definitivă, estompare vergeturi, relaxare, tratamente faciale lifting &, antiage; Zona Specialiști, cu kinetoterapie, psihoterapie, nutriție, estetică medicală, biorezonanță, coaching; Zona de antrenamente specifice, cu antrenor personal; Zona de lounge, cu sucuri și produse de îngrijire. Centrul cu noul acționariat va fi îmbunătățit cu aparatură de ultimă generație, cu servicii de estetică precum epilare definitivă, tuneluri detox, aparat performant de hidrocolonoterapie, aparate pentru estetică facială. În plus, centrul aduce un concept inovativ prin servisarea clienților cu meniuri complete pentru întreaga zi, sănătoase
și gustoase, realizate de
nutriționiști, livrate direct acasă sau la birou. Astfel
clienții câștigă timp, manâncă sănătos, echilibrat și se simt bine. Cu acest suflu nou și unind două echipe performante, noul centru
promite sa aibă soluția completă
pentru starea de bine a oricărui bucureștean, și nu numai”.
JTI
România atrage atenția într-o scrisoare oficială
adresată Ministerului Sănătății (MS) și Institutului Național de Sănătate
Publică (INSP), asupra informațiilor incorecte cu privire la țigaretele
electronice, promovate de cele două autorități. JTI subliniază că toate
reglementările Directivei 2014/40/UE, care prevede reguli stricte pentru
introducerea și comercializarea țigaretelor electronice, au fost transpuse în
legislația națională, semnalând totodată că adresele trimise de MS către
Parlamentul și Guvernul României (VSC13343/5.12.2019 și VSC1143/9.12.2019)
conțin informații eronate. Potrivit adreselor oficiale menționate, prevederile
Directivei europene „ar fi trebuit să fie deja în vigoare în legislația
națională”, iar MS susține transpunerea lor.
„Nu
numai că reglementările au fost transpuse integral, dar există chiar și
restricții suplimentare față de cadrul european, publicitatea pentru țigaretele
electronice, dar și comunicarea la raft fiind interzise (articolul 20(12)
litera e)”, se arată în documentul transmis de JTI.
Potrivit
scrisorii semnate de JTI, „în cazul în care România nu ar fi transpus toate
reglementările privind introducerea și comercializarea țigaretelor electronice,
Comisia Europeană ar fi declanșat procedura de infringement, termenul de
transpunere fiind 20 mai 2016”.
De
asemenea, în adresele trimise de MS către Parlament și Guvern persistă confuzia
între țigarete electronice (cu lichid cu sau fără nicotină) și produsele cu
tutun încălzit, categorie pentru care nu există restricții de comunicare.
Atât
adresele menționate, cât și website-ul INSP nu țin cont de documente de poziție
oficiale ale unor state membre UE sau ale unor instituții de specialitate, care
recomandă utilizarea țigaretelor electronice pentru cei care vor sa renunte la
fumat și susțin reglementări mai puțin restrictive pentru aceste produse.
„Considerăm
că Ministerul Sănătății trebuie să informeze corect cu privire la legislația în
vigoare, aserțiuni de tipul „România nu a transpus reglementările europene”
fiind de natură să inducă în eroare opinia publică și să cauzeze îngrijorări
nejustificate. Ne exprimăm speranța ca, prin intermediul Ministerului și
instituțiilor din subordine (INSP), consumatorii adulți de produse din tutun să
beneficieze de informații corecte, iar discuțiile din spațiul public să
reflecte realitatea”, concluzionează scrisoarea.
Domeniul
tutunului a fost intens reglementat în ultimii ani prin inițiativa locală de
interzicere a fumatului în spațiile publice (Legea 15/2016) și prin
transpunerea Directivei europene a tutunului (Legea 201/2016). Aceasta din urmă
a presupus modificarea liniilor de producție și aspectul pachetelor de țigarete
până la 20 mai 2017, precum și implementarea sistemului complex de
trasabilitate până la 20 mai 2019, care a presupus eforturi din partea
producătorilor, a 70.000 de comercianți, dar și a autorităților statului
(Imprimeria Națională, ANAF prin Direcția Generală a Vămilor). De asemenea,
până la 20 mai 2020,
stocurile nevândute de pachete fără cod unic trebuie retrase de pe piață. La
fel și pachetele cu țigarete mentolate, care nu mai sunt permise prin lege.
-CDC
United States – Centrul pentru Controlul Bolilor și Prevenție: „țigaretele
electronice constituie un beneficiu potențial pentru adulții fumători“. Deși
CDC este citat pe site-ul INSP, această poziție lipsește https://www.cdc.gov/tobacco/basic_information/e-cigarettes/index.htm
Agenţia Judeţeană
pentru Ocuparea Forţei de Muncă Ilfov anunţă că agenţii economici din judeţ au
în acest moment 142 de locuri de muncă vacante: 8 – pentru studii superioare,
67 – pentru studii medii, 17 – pentru muncitori calificaţi, 50 – pentru
muncitori necalificaţi. Oferta este pentru profesii, meserii, ocupaţii precum
specialist marketing, lucrător, pizzar, ospătar, vopsitor auto etc.
Condiţiile de
angajare, valabilitatea ofertei şi informaţiile suplimentare despre fiecare loc
de muncă în parte se pot obţine la sediul AJOFM Ilfov din Bucureşti, str.
Ruginoasa, nr. 4, sector 4, la telefon (021)332.37.08/105, pe site-ul AJOFM
Ilfov sau la punctele de lucru ale AJOFM Ilfov.
La CES 2020 Las Vegas, NV, SUA, târgul tehnologiei de top care se desfăşoară în această perioadă, Bosch
prezintă o serie de aplicaţii ale inteligenței artificiale (IA) și ale internetului lucrurilor (IoT) în activităţi şi
produse de
viață cotidiană. De
veritabilă senzaţie între acestea este sistem Bosch care-l „trage de mânecă” pe
şofer când îl ia somnul la volan, când umblă la telefon etc. (foto Bosch) Pe
scurt, este un sistem de „monitorizare a habitaclului pentru autovehicule”,
caracterizat prin aceea că „detectează când șoferul
devine somnolent sau se uită la telefon, pe baza mișcării
pleoapelor, a direcției
privirii și poziției capului – și alertează șoferul cu privire la
situațiile critice. De asemenea, monitorizează habitaclul autovehiculului în
vederea determinării numărului de ocupanți, a locului și a
poziției acestora. Acest lucru permite optimizarea operării sistemelor de
siguranță, precum airbagurile, într-o situație de urgență”. O
altă aplicaţie a IA în domeniul auto prezentată de Bosch la ediţia acutală a
CES este parasolarul virtual, digital transparent: „Un ecran LCD transparent,
conectat la camera video care monitorizează habitaclul detectează direcția în
care privește șoferul. Cu ajutorul algoritmilor inteligenți,
Parasolarul Virtual analizează aceste informații și
întunecă numai partea parbrizului prin care strălucirea soarelui poate deranja șoferul. Parasolarul Virtual a obținut cel mai mare scor din categoria sa în cadrul
Premiilor CES pentru cele mai bune inovații. De asemenea, noul ecran 3D Bosch a câștigat
la categoria sa. Cu ajutorul tehnologiei pasive 3D, ecranul generează un efect
tridimensional realist pentru imagini și alerte. Acest lucru permite vizualizarea informațiilor
mai rapid decât în cazul afișării pe ecrane convenționale,
îmbunătățind siguranța în trafic”. De asemenea, sunt etalate o aplicație de întreținere predictivă pentru stația spațială internațională,
și o platformă inteligentă pentru diagnosticare medicală. În domeniul
formării profesionale pentru utilizarea noilor tehnologii, Bosch are în proiect
pregătirea a 20.000 de angajați în domeniul IA în următorii doi ani, după cum anunţă Michael Bolle,
membru al Consiliul de administrație al Bosch, care accentuează: „Soluțiile pe
care le prezentăm în cadrul CES arată clar faptul că Bosch intenționează
să devină un lider în inovație și în domeniul IA. Începând din 2025, toate
produsele Bosch fie vor include inteligența artificială, fie vor fi dezvoltate sau produse cu ajutorul inteligenței artificiale”.
Euler Hermes, definit ca „liderul global în asigurarea de credit comercial
şi recunoscut specialist în domeniul garanţiilor şi al colectării creanţelor”,
analizează riscul de țară al României pentru anul în
curs. Aprecierea este că, în ansamblu, creșterea
economică va fi moderată. În acest sens, argumentele sintetizate sunt
următoarele: „Creșterea reală a PIB-ului României a încetinit semnificativ de la + 7% în 2017
la + 4,1% în 2018, deoarece economia de supraîncălzire se răcise. Creșterea
s-a văzut din nou până la + 5% an/an în primul trimestru al anului 2019, dar
s-a redus până la + 4,4% în trimestrul II. Media + 4,7% an/an în primul
semestru al anului 2019 s-a datorat în principal unei recuperări puternice a
creșterii investițiilor (+ 11,4% an/an) după ce s-a contractat cu -3,2% în 2018, în parte
datorită stimulului fiscal. Cu toate acestea, stocurile au scăzut -1,1 pp de la
creșterea semestrului I 2019, în principal din cauza eliminării stocurilor din
T2. Atât cheltuielile consumatorilor, cât și cele
publice au fost puternice în primul semestru (ambele + 6% an/an). Creșterea
exporturilor a încetinit la + 4,1% an/an în primul semestru (+ 4,7% în 2018),
deoarece cererea din Europa de Vest a scăzut. Întrucât importurile s-au extins
cu + 7,3%, cererea externă netă a scăzut -1,4 pp de la creșterea
PIB în primul semestru al anului 2019”. Studiul duce la previziunea că, „pe
fondul scăderii cererii globale, al tensiunilor comerciale continue și al
creșterii mult mai reduse în Zona euro – principala destinație de
export a României – experții Euler Hermes prognozează o creștere a
PIB-ului care va ajunge la + 4,2% în 2019 și va
încetini la + 2,8% în 2020”.
De asemenea, Studiul arată că „inflația prețurilor
de consum a sărit de la o medie anuală de 1,3% în 2017 la 4,6% în 2018,
determinată de creșterea salariilor, de stimularea
fiscală pro-ciclică și de politicile monetare prea
libere. De fapt, combinația acestor factori și o
inflație intensă au fost semne clare ale unei supraîncălziri a economiei care a
început în 2017. Chiar dacă creșterea s-a răcit oarecum după
2017, indicatorii de supraîncălzire nu au dispărut cu adevărat. Între timp,
după ce inflația prețurilor de consum a moderat la 3,3% la sfârșitul
anului 2018, aceasta a crescut din nou la o medie de 3,9% an/an în primele trei
trimestre ale anului 2019, iar în șapte din nouă luni a fost peste
obiectivul de inflație de 2,5% ± 1pp. al Băncii Naționale
a României (BNR, banca centrală). Cu toate acestea, BNR și-a menținut
rata dobânzii cheie de politică stabilă la 2,5% din mai 2018. Prin urmare,
ratele dobânzii reale sunt negative, ceea ce, în principiu, necesită o
înăsprire monetară. Asta înseamnă că politica monetară este încă prea liberă. Finanțele
publice au continuat să se deterioreze. Din cauza stimulului fiscal pro-ciclic
puternic din ultimii ani, deficitul fiscal anual s-a extins rapid de la doar
-0,7% din PIB în 2015 la -3% în 2018. Deficitul este foarte probabil să crească
în continuare la aproximativ -4% în 2019, ca rezultat al restituirii TVA
întârziate din 2018 și, în special, a creșterilor
substanțiale ale pensiilor (+ 15% în 2019, + 40% în 2020 au fost anunțate de
guvernul anterior care s-a prăbușit în octombrie 2019). FMI a
calculat că aceste creșteri ale pensiilor, cu excepția
cazului în care guvernul pune în aplicare măsuri de compensare a politicilor,
ar putea dubla deficitele fiscale și ale contului curent ale
României la aproximativ -8% din PIB și ar face ca datoria publică să
crească cu 20 pp din PIB (de la aproximativ 36%) până în 2022”.
Referitor la activitatea de guvernare, studiul observă că „prim-ministrul
Orban a anunțat intenția de a restrânge unele dintre măsurile fiscale puse în aplicare de
predecesorul său, pentru care România a fost criticată de UE și de
investitori. Cu toate acestea, stăpânirea acestor politici fiscale în
expansiune nu va fi ușoară decât la următoarele alegeri
parlamentare, programate pentru sfârșitul anului 2020, întrucât
guvernul minorității lui Orban va avea nevoie de sprijin din partea parlamentarilor din opoziție
pentru a promova proiectele de lege. Și anularea creșterilor
de pensie anunțate se poate dovedi dificilă într-un an electoral. Prin urmare, situația
actuală indică un anumit risc de modificări bugetare ad-hoc pe tot parcursul
anului 2020 și un domeniu de aplicare redus pentru planificarea bugetului pe termen lung
înainte de alegeri. În consecință, deficitul fiscal poate ajunge și la
aproximativ -4% din PIB în 2020. Deficitul anual de cont curent s-a extins de
la -0,7% din PIB în 2014 la -4,6% în 2018 și mai
mult de -5% în primul trimestru al anului 2019. În mod crucial, doar 45% din
deficiența din primul semestru 2019 a fost finanțată
prin investiții directe străine nete (IED), cu mult sub un nivel confortabil de 75% și în
scădere față de un nivel recent recent de 146% în 2016. Ne așteptăm
ca deficitul de cont curent să rămână mare în următorii ani. În combinație cu
creșterea prognozată a deficitului fiscal, acest lucru ar putea ridica nevoile
de finanțare externă la niveluri excesive. De asemenea, s-ar putea inversa rata de
scădere a raportului datorii externe-PIB de la 75% din PIB în 2012 la 49% în
2018 – prognozăm un raport de 51% în 2020. Rata de schimb a leului (RON) a fost
relativ stabilă în ultimii ani, în ciuda supraîncălzirii economiei. RON s-a
depreciat între -1% și -2% în medie p.a. fata de EURO.
Aceasta este o performanță adecvată pentru o piață
emergentă. Cu toate acestea, BNR a aplicat o serie de instrumente pentru a interveni
pentru a preveni volatilitatea excesivă a monedei. Între timp, rezervele
valutare ale BNR s-au schimbat în mare parte din 2016, în intervalul de 31-36
miliarde EUR (35,6 miliarde EUR în august 2019). Însă asta înseamnă că acoperirea valutară a importurilor a scăzut de
la 5,7 luni sănătoase la sfârșitul
anului 2015 la patru luni la jumătatea anului 2019. O scădere suplimentară a
acestui raport ar putea ridica îngrijorarea investitorilor, în special pe
fondul creșterii
deficitelor gemene, a politicii fiscale în expansiune, a inflației ridicate și a slăbirii perspectivei economice globale. Nu
este scenariul nostru central, dar nu se poate exclude în totalitate că o
schimbare a sentimentului de investitor, o scădere considerabilă a cererii de
export, precum și șocurile politicii interne, ar putea
duce la un moment dat la ieșiri de
capital și să provoace
o oprire bruscă a creșterii
economice. Rămâne de văzut dacă noul guvern român ia măsuri suficient de
îndrăznețe pentru a
îmbunătăți încrederea
investitorilor”.
Referitor la colectarea datoriilor, studiul observă că, „deși
reglementările României cu privire la plățile întârziate sunt mai
exigente decât normele UE în materie, comportamentul de plată al companiilor
autohtone rămâne problematic. Procedurile legale sunt lungi și
costisitoare, prin urmare, ar trebui să se ia în considerare utilizarea
arbitrajului sau a unui forum european străin, deoarece atât hotărârile
arbitrale, cât și deciziile pronunțate în țările
UE sunt destul de executorii. Înainte de începerea acțiunilor
legale de orice fel, este esențial să se efectueze acțiuni
prealabile. Într-adevăr, pe măsură ce trece timpul, șansele
sunt ca rău-platnicii să devină insolvenți. În astfel de cazuri,
recuperarea datoriei devine practic imposibilă”.
Țara noastră are câteva puncte forte, cum ar fi: „calitatea de membru
al UE și relații internaționale destul de bune, datoria publică scăzută, sector industrial competitiv,
sediu de afaceri adecvat”. Ca puncte slabe, sunt identificate „instabilitatea
guvernului, arierate ale întreprinderilor de stat, stimulent fiscal excesiv,
pro-ciclic începând din anul 2015, vulnerabilitățile
sectorului bancar, datorii din sectorul privat ridicat (în special în valută),
creșterea rapidă a deficitului de cont curent, în timp ce intrările nete de
investiții străine directe sunt în scădere, sarcina datoriei externe ridicate.
Producția auto germană a atins
anul trecut cel mai mic nivel din ultimii 23 de ani, iar acest lucru se
întâmplă din cauza mai multor motive precum conflictele comerciale globale,
cheltuielile mari cu electrificarea, dar și a cererii în scădere la nivel
global, potrivit HotNews.ro.
De asemenea, producția a fost la
nivelul din 1996, adică 4,7 milioane de mașini, anii de maxim fiind 2011, cu
5,9 milioane și 2007, cu 5,7 milioane.
Producția a fost de 4,66 milioane mașini anul trecut, cu 9%
mai puțin decât în 2018. Mult a contat și cererea în scădere la nivel global,
exporturile de mașini germane scăzând cu 13%, spre 3,5 milioane de unități.
Totodată,
importanța Germaniei în domeniul auto mondial a
scăzut mult: acum 20 de ani 12% dintre mașinile vândute în lume erau produse în
Germania, în timp ce în prezent ponderea este de doar 6%, potrivit sursei
citate.
Scăderea vine și în condițiile în care aplicațiile de
ride-sharing câștigă teren și încearcă să convingă tot mai mulți oameni că nu
au nevoie să fie proprietari de mașină.
Volumul comerţului cu amănuntul în Uniunea Europeană a
crescut cu 1,9% în luna noiembrie 2019 comparativ cu aceeaşi lună din 2018,
ţările membre unde volumul comerţului cu amănuntul a înregistrat cel mai
puternic ritm de creştere fiind Ungaria (7,3%) şi România (6,5%), arată datele
publicate, marţi, de Oficiul European de Statistică (Eurostat) citate
de Agerpres.
De
asemenea, comparativ, în zona euro, comerţul cu
amănuntul a crescut cu 2,2% în ritm anual. Eurostat precizează că vânzările cu
amănuntul în UE 28 a fost influenţate de faptul că vânzările de produse
non-alimentare s-au majorat cu 2,5%, iar cele de alimente, băuturi şi ţigări au
crescut cu 1,7%, scrie Economica.net.
Volumul
cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu
autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna noiembrie 2019, comparativ
cu luna noiembrie 2018, a înregistrat o creştere cu 6,5%. Ca serie ajustată în
funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, volumul cifrei de
afaceri din comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere cu 6,2%.
Preţurile
apartamentelor şi-au continuat, în 2019, traiectoria ascendentă, însă au intrat
pe o pantă uşor mai abruptă comparativ cu 2018, Cluj-Napoca având, din nou,
cele mai mari scumpiri, Capitala fiind la o distanţă considerabilă, potrivit
datelor transmise de portalul Imobiliare.ro, transmite News.ro.
Astfel, la sfârşitul lui
decembrie 2019, suma medie solicitată pentru apartamentele disponibile spre
vânzare la nivel naţional (atât vechi, cât şi noi) a ajuns la 1.341 de euro pe
metru pătrat util, potrivit Indicelui Imobiliare.ro. Această valoare marchează
o creştere de 1,6% faţă de finele lui noiembrie, când o asemenea unitate
locativă putea fi achiziţionată, în medie, cu 1.320 de euro pe metru pătrat
util, potrivit sursei citate.
De asemenea, în Bucureşti, aşteptările vânzătorilor de apartamente au
ajuns la o medie de 1.413 euro pe metru pătrat util la sfârşit de 2019, în
creştere cu 1,9% faţă de luna noiembrie (când costau 1.387 de euro pe metru
pătrat util).
Dr.
Aurel Vainer, vicepreședintele
Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București (CCIB), preşedintele Federaţiei
Comunităţilor Evreieşti din România (FCER), membru al Asociaţiei Generale a
Economiştilor din România (AGER), a fost distins cu Crucea de merit în rang de
ofiţer a Ordinului de merit al Republicii Federale Germania de către
preşedintele Germaniei, Frank-Walter Steinmeier, la recomandarea ministrului
federal al afacerilor externe, Heiko Maas.
Înalta
distincție a statului
german i-a fost înmânată dr. Aurel Vainer de către ambasadorul Germaniei la
Bucureşti, Cord Meier-Klodt (foto gov.ro). La ceremonie a participat
prim-ministrul Guvernului României, Ludovic Orban.
Primind
înalta distincţie, dr. Aurel Vainer a subliniat: „În viaţa de zi cu zi treci
prin multe (…), dar am rămas cu aceeaşi stimă şi consideraţie pentru munca
prestată, pentru demnitate. (…) Sunt extrem de bucuros în legătură cu
evenimentul de astă-seară. Am primit în viaţă diferite medalii, decoraţii,
diplome, dar mie mi se pare această decoraţie a statului german democrat un
mare semn de bine pentru lume. (…) Am cele mai bune sentimente faţă de
germani”.
În
contextul ceremoniei, dr. ing. Costică T. Mustață, președintele CCIB, a spus: „Această distincție reprezintă încă o recunoaştere a
caracterului remarcabil al OMULUI Aurel Vainer, o recunoaștere a onestității și eleganței desăvârșite, în discurs și fapte, dovedite zi după zi, de-a
lungul întregii sale vieți, puse
în slujba oamenilor și în
slujba comunităților din
care face parte. Numele dr. Aurel Vainer este indisolubil legat de evolutia
sistemului cameral și a
Camerei bucureștene, pe
care le-a susținut
fără rezerve, le-a apărat cu tenacitate și
cu argumente și a fost
întotdeauna mândru să fie asociat cu instituția camerală. Noi, la rândul nostru,
suntem onorați și mândri să îl avem alături de noi!
Suntem onorați și mândri pentru că meritele sale
incontestabile și vocația de om al dialogului i-au fost
recunoscute la acest înalt nivel!”