Tinerii profesioniști (în proporție de 45%) și familiile moderne (în proporție de 48%) accesează cel mai mult aplicații bancare online, arată studiul realizat de Reveal Marketing Research (www.reveal.ro, „companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development”) privind activitățile pe internet într-o săptămână obișnuită. Studiul a fost făcut pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural prin 1017 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, în perioada 21-25 septembrie 2020.
Activitatea online dominantă în general a rezultat a fi accesarea rețelelor sociale: 83% dintre cei chestionați (89% dintre tinerii profesioniști, 82% dintre seniorii pensionari).
Ponderea efectuării online a unor activități cotidiene pe categorii de vârstă și de încadrare socială și profesională:
– verificarea și trimiterea de e-mailuri – 83% dintre tinerii profesioniști
– lectură de site-uri de știri, reviste, ziare – 76% dintre pensionari, 60% dintre maturi fără partener
– participare la cursuri online plătite sau gratuite – peste o treime dintre mileniali, aproape un sfert dintre maturii fără partener, 11% dintre familiile moderne, 5% dintre familiile tradiționale, 4% dintre seniorii pensionari
– ascultat muzică – 69% dintre mileniali, 61% dintre tinerii profesioniști, 59% dintre familiile modern, 4 din 10 pensionari
– vizionare de filme, TV, canale de streaming video – 73% dintre tinerii profesioniști, 61% dintre mileniali, 39% dintre familiile tradiționale
– plăți de facturi – 54% dintrepensionari, 52% dintre familiile moderne, 51% dintre maturii fară partener.