Tremend aniversează 15 ani și estimează afaceri de 20 de milioane de Euro până la finalul acestui an

0

Tremend, compania care a intrat de patru ori consecutiv în clasamentul FT 1000 al celor mai dinamici jucători din Europa, împlinește 15 ani. Compania de dezvoltare de software continuă trendul ascendent și estimează o cifră de afaceri de 20 de milioane de Euro la finalul anului, o creștere cu 32% față de 2019.

Cu clienți în 20 de țări pe 4 continente și cu peste 700 de proiecte de anvergură lansate în sectoare precum financiar, telecom, auto sau retail, Tremend și-a consolidat poziția printre cei mai puternici jucători din regiune. La baza acesteia stau relațiile de lungă durată cu clienții și parteneriatele încheiate cu liderii din industrie precum Microsoft, Salesforce sau Mastercard. Totodată, investițiile în R&D și dezvoltarea de soluții inovatoare încep să aducă rezultate, iar direcția va fi susținută și pe viitor în domenii precum Cloud, inteligența artificială (AI) și Customer Experience.

Astfel, pentru sectoarele orientate către digitalizare, compania a lansat platforme competitive precum TORP, soluția de înrolare digitală cu aplicabilitate în domeniile financiar, telecom, educație, sănătate și ObservED, care înlocuiește un supervizor în timpul examenelor scrise, bazându-se pe datele biometrice ale participanților. Totodată, echipa de specialiști software ai Tremend lucrează la dezvoltarea proiectului de cercetare HumanoID. Acesta folosește inteligența artificială pentru verificarea și validarea posesorului unui act de identitate prin compararea fotografiei din actul de identitate cu cea a persoanei care îl deține, cu rol în aplicațiile de onboarding digital. Un alt proiect cercetare în care este implicată compania, alături de Universitatea Politehnica București și Universitatea din București, este Graphomaly, aplicația pentru detectarea, tot prin inteligența artificială, a anomaliilor din tranzacțiile financiare. 

„Împreună cu cei peste 400 de colegi construim sisteme care au la bază metodologii proprii pe care le perfecționăm continuu, astfel încât să aducem beneficii clienților noștri, precum creșterea productivității și scăderea costurilor. Investițiile interne în R&D, lansarea Departamentului de Inovație, sunt menite să ne ajute partenerii să găsească cele mai eficiente soluții și să depășească ușor provocările cauzate de context”, precizează Marius Hanganu, Managing Partner (foto stanga), Tremend. 

Pentru valorificarea oportunităților de business, compania de software a adăugat portofoliului clienți noi în ultimul an, precum Credex, Altex, Libra bank, First Bank, European Environment Agency.

Tremend a devenit, de asemenea, partener tehnologic al Comisiei Europene, fiind selectat pentru mai multe proiecte educaționale și este lider de consorțiu pentru EPALE, platforma electronică pentru educația adulților în Europa. În plus, este partenerul tehnologic pentru dezvoltarea platformei eTwinning a Comisiei Europene, care promovează colaborarea între unitățile de învățământ din Europa, prin utilizarea tehnologiilor informației și a comunicațiilor și a preluat construirea platformei School Education Gateway, soluția online de educație școlară a Comisiei Europene. 

Adaptându-se rapid noului context, echipa de specialiști software lucrează în regim de telemuncă nu numai din București sau Brașov, orașele în care Tremend deține și centre de dezvoltare, ci și din Cluj, Craiova, Iași, Suceava ori din SUA, Belgia și UK.

„Tremend împlinește 15 ani și dorim să le mulțumim colegilor și clienților care ne însoțesc în această călătorie plină de provocări. Cea mai recentă provocare e chiar criza generată de Covid-19, în care facem tot ce putem pentru ca membrii echipei Tremend să opereze în condiții optime de lucru. Cu fiecare proiect dezvoltat ne-am consolidat imaginea de partener de încredere în tehnologie, atât pentru clienții noștri locali cât și internaționali, am pus accent pe inovație, am adoptat tool-uri și tehnologii emergente pe care le-am integrat în soluțiile noastre. În continuare, dorim să sprijinim companiile în digitalizarea proceselor pentru o interacțiune mai ușoară cu clienții lor, dezvoltând soluții și produse noi”, menționează Ioan Cocan, Managing Partner, Tremend (foto dreapta) . 

În următoarea perioadă, accentul va fi pus pe extinderea business-ului la nivel internațional în SUA, Marea Britanie și Germania. Focusul tot mai puternic va fi pe specializarea în domenii precum Financial Services, Public Services, Retail & Consumer, Telecom, Chip Design Verification și Semiconductors, astfel încât soluțiile și produsele dezvoltate pe baza tehnologiilor emergente să fie personalizate, în cel mai scurt timp, în funcție de nevoile clienților. Tremend devine astfel nu numai un jucător tehnologic, ci un consultant cu expertiză în mai multe industrii. 

De asemenea, compania își va concentra eforturile pe creșterea în domenii precum Customer Experience (CX), Cloud și AI, pe soluții care folosesc Magento și Salesforce, dar și pe dezvoltarea de framework-uri pentru aplicații reutilizabile, folosind metodologii Agile.

Despre Tremend

Tremend are 15 ani de experiență în furnizarea de servicii de software engineering și consultanță și a implementat peste 700 de proiecte de anvergură pentru companii de top din sectoare precum telecom, finanțe, bănci, auto și servicii medicale. Compania folosește ultimele tehnologii ale momentului, de la AI și Machine Learning, la IoT și Microservicii. Tremend a fost inclusă, de două ori consecutiv, în Deloitte Technology Fast 50 Central Europe, clasamentul celor mai dinamice companii de tehnologie din regiune, a apărut de trei ori în Deloitte Technology Fast 500 EMEA și de patru ori consecutiv în FT1000 – Europe’s Fastest Growing Companies. Compania de consultanță și dezvoltare de software are două sedii în România, în București și în Brașov, și birouri în Atlanta (USA), Bruxelles (Belgia) și Londra (UK). 

Mai multe informații sunt disponibile pe www.tremend.com.

În pregătirea Brexit: acțiuni recomandate pentru asigurarea continuității lanțului de aprovizionare

Autori: Georgiana Iancu, Partener, Asistență Fiscală și Juridică, coordonator al Departamentului de Taxe Indirecte și Mihai Petre, Director, Comerț Internațional, EY România (foto)

Timpi de livrare mai mari, TVA și taxe vamale de achitat pe loc, plus nevoia de vămuire a bunurilor, totul dublat de necesitatea adaptării sistemelor IT și de personal specializat în operațiuni vamale, acesta este doar vârful icebergului numit ”Brexit” de care se vor lovi operatorii economici români, care au parteneri comerciali din Marea Britanie, începând cu 1 ianuarie 2021.

Având în vedere că semnarea unui nou acord între Uniunea Europeană și Regatul Unit până la finalul perioadei de tranziție este, pe zi ce trece, tot mai puțin realizabilă, să vedem ce va urma din punctul de vedere al taxelor indirecte, unde se vor petrece schimbări imediate și cum s-ar putea pregăti companiile pentru acest moment.

Plata TVA pentru operațiunile vamale de import

Achizițiile din Marea Britanie vor fi supuse unui efort financiar serios, iar plata TVA la momentul importului (cu excepția cazurilor când se aplică o amânare de la plată/scutire) ar putea genera o presiune puternică asupra fluxurilor de numerar.

Acțiune recomandată: obținerea unui certificat de amânare a plății TVA în vamă, în baza atestatului AEO (Operator Economic Autorizat) sau în baza autorizației de vămuire la domiciliu, indiferent de valoarea importurilor din anii anteriori.

Formalități vamale

Importul sau exportul oricărui produs către/din Regatul Unit va presupune depunerea declarațiilor vamale. În cazul anumitor produse (de ex. produse cu dublă utilizare, produse chimice periculoase), liberul de vamă este condiționat de obținerea unor licențe în avans.

Acțiune recomandată: de verificat, în baza codului tarifar (format din 8 cifre), în TARIC (tariful vamal electronic), măsurile comerciale și, implicit, tipul de licențe/autorizații necesare pentru fiecare tip de produs pentru asigurarea tuturor documentelor necesare la momentul efectuării operațiunilor vamale.

Determinarea originii mărfurilor

Odată cu începutul anului 2021, materiile prime de origine Marea Britanie/Uniunea Europeană vor deveni materii prime neoriginare.

Acțiune recomandată: agenții economici vor trebui să-și revizuiască calculul de origine a produselor finite, atât pentru origine preferențială, cât și nepreferențială.

Regimuri speciale și simplificări vamale

Autorizațiile acordate operatorilor economici în baza numerelor EORI obținute din Marea Britanie nu vor mai fi valabile în Uniune, cu excepția cazului în care operatorul economic este stabilit și pe teritoriul UE și are posibilitatea să obțină un număr de înregistrare EORI (un număr unic în Uniunea Europeană, pe care autoritățile vamale sau alte autorități desemnate de către statele membre îl atribuie operatorilor economici și altor persoane interesate) și, bineînțeles, să solicite modificarea autorizației pentru includerea acestui număr.

Pe de altă parte, implementarea unor regimuri speciale (de ex. antrepozit vamal, perfecționare activă) și a simplificărilor vamale vor aduce beneficii operatorilor economici cum ar fi scurtarea timpului de transport și optimizarea fluxului de numerar.

Recent, autoritățile vamale din România au demarat o amplă campanie de promovare a procedurilor simplificate de vămuire, propunând-și să crească operațiunile simplificate de vămuire de la 10% la 25% la nivelul birourilor vamale. De exemplu, procedura cunoscută ca vămuire la domiciliu (actuala înscriere în evidențele declarantului) permite sosirea mijlocului de transport direct la depozitul de destinație, fără a trece pe la biroul vamal. Controlul vamal și liberul de vamă se realizează direct la depozitul/sediul importatorului, cu implicare minimă din partea funcționarilor vamali. În contextul crizei COVID-19, prin implementarea acestei proceduri se diminuează și interacțiunea între angajații societății și funcționarii vamali.

Revizuirea contractelor cu furnizorii/clienții din Marea Britanie din perspectivă vamală și de TVA

O acțiune necesară este și aceea de revizuire a contractelor cu furnizorii și clienții din Marea Britanie, pentru a determina cine are obligația vămuirii mărfurilor, cine suportă taxele vamale de import, în ce măsură se poate atrage răspunderea comercială în cazul invalidării ulterioare a certificatelor de origine puse la dispoziție de exportator, respectiv cine poate aplica scutirea de TVA la export ori deducerea TVA la import. Astfel, identificarea entităților din lanțul de tranzacționare care pot acționa ca exportator din punct de vedere vamal, ca exportator din punct de vedere TVA sau ca importator depind în mare măsură de aranjamentele comerciale dintre părți, în special de clauzele cu privire la transferul proprietății și condițiile de transport.

Circulația produselor accizabile

Circulația produselor accizabile (alcool, tutun sau combustibil) către/din Regatul Unit va necesita formalități suplimentare. În lipsa sistemului EMCS, ce permite în prezent circulația în regim suspensiv, accizele vor deveni exigibile la momentul efectuării formalităților vamale de import.  

Acțiuni recomandate: cum circulația în regim suspensiv de accize a acestor produse pe teritoriul Uniunii va fi condiționată de obținerea unor autorizații specifice (de exemplu, antrepozit vamal, tranzit, utilizator final), companiile trebuie să obțină din timp acest tip de autorizații.

În concluzie, recomandăm companiilor o analiză cât mai exactă a tranzacțiilor cu bunuri pe care le vor avea cu Marea Britanie în 2021 pentru a stabili impactul din perspectivă vamală și pentru a identifica acțiunile ce ar trebui pregătite până la sfârșitul anului pentru a-și continua activitatea în condiții optime și fără întreruperi în 2021. De asemenea, este necesară o analiză a contractelor cu partenerii comerciali din Marea Britanie, precum și ajustarea proceselor operaționale și a setărilor de sisteme de gestiune.

Deloitte România lansează Digital DNA, o soluție de evaluare a gradului de maturitate digitală a companiilor

Transformarea digitală ține doar parțial de implementarea unor soluții tehnologice; acest proces se referă, de fapt, la modul în care o companie este organizată, operează și se comportă, explică Vladimir Aninoiu, Director Tehnologie, Deloitte România

Deloitte România lansează Digital DNA, o soluție care permite evaluarea gradului de maturitate digitală a companiilor în funcție de 23 de caracteristici care definesc structura, modul de operare și comportamentul acestora. Digital DNA se adresează în principal IMM-urilor și poate constitui un punct de pornire în stabilirea strategiei de transformare digitală. Soluția are la bază o metodologie creată de experții din rețeaua globală Deloitte în urma unei cercetări ample, bazate pe analiza a sute de studii și articole în domeniu.

„Cele 23 de caracteristici care, în accepțiunea Deloitte, definesc «ADN-ul digital» includ, printre altele, democratizarea informației, schimbarea modului de lucru, adaptarea permanentă a competențelor, asumarea eșecurilor care vor apărea de-a lungul procesului și care sunt inevitabile într-un mod de lucru agil, ajustarea ierarhiilor. Cele mai multe organizații se concentrează simultan pe maximum trei sau patru din aceste caracteristici, conform analizelor noastre. Pentru mulți dintre liderii de business, este o revelație faptul că transformarea digitală ține doar parțial de implementarea propriu-zisă a soluțiilor tehnologice și că, în realitate, acest proces se referă la structura, competențele, guvernanța, cultura organizațională și capitalul uman ale unei companii. Cu alte cuvinte, ține de modul în care compania este organizată, operează și se comportă”, explică Vladimir Aninoiu (fot), Director Tehnologie în cadrul practicii de Consultanță a Deloitte România.

Conform metodologiei, maturitatea digitală a unei companiiîncepe cu explorarea digitală, o etapă în care soluțiile tehnologice tradiționale sunt folosite doar pentru automatizarea capacităților existente, dar fără efecte semnificative asupra organizației. Următorul nivel de maturitate digitală este cel de construire a ecosistemului digital, în care tehnologia contribuie la extinderea capacităților existente, dar organizația își păstrează structura, modul de operare și comportamentul anterior. Companiile aflate în această fază trăiesc „iluzia digitalizării” și sunt supuse riscului de a se bloca în acest punct, subliniază metodologia Deloitte. Organizațiile aflate în a treia fază de maturitate sunt cele care devin digitale, adică încep să observe modificări semnificative în structură, mod de operare și comportament, iar companiile cele mai mature sunt cele care sunt digitale, adică businessul este profund schimbat de soluțiile tehnologice implementate și optimizat astfel încât să exploateze cât mai eficient aceste soluții.

Practica de Consultanță a Deloitte România s-a consolidat în ultimii ani atât prin construirea unui ecosistem de soluții tehnologice dezvoltate în parteneriat cu companii precum Druid, FintechOS, Future WorkForce și RPAbox, cât și prin extinderea competențelor în automatizarea proceselor robotizate (robotic process automation – RPA) și în data analytics. La nivel global, Deloitte este recunoscut de mai mulți ani drept lider în consultanță în tehnologie și în transformare digitală – acoperind toate domeniile, de la strategie și inovație, la operațiuni de IT -, inclusiv prin intermediul parteneriatelor cu Apple, Facebook, Amazon, SAP, Salesforce, UiPath și alți giganți în tehnologie.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul riscului, servicii de consultanță fiscală și alte servicii adiacente către clienți din sectorul public și privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienți Deloitte, prin intermediul rețelei sale globale de firme membre care activează în peste 150 de țări și teritorii, oferind resurse internaționale, perspective locale și servicii de cea mai înaltă calitate pentru a aborda provocări de business complexe. Obiectivul Deloitte este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor peste 330.000 de profesioniști ai săi.

Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din țara noastră și oferă, în cooperare cu Reff & Asociații | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanță fiscală, servicii juridice, de consultanță în management și consultanță financiară, servicii de managementul riscului, soluții de servicii și consultanță în tehnologie, precum și alte servicii adiacente, prin intermediul a 2.000 de profesioniști.

Pentru a afla mai multe despre rețeaua globală a firmelor membre, vă rugăm să accesați www.deloitte.com/ro/despre.

Munca de acasă, risc major de securitate cibernetică

0

75% dintre firmele românești nu au adaptat măsuri corespunzătoare pentru managementul securității informațiilor.

Cele mai multe firme românești nu au luat niciun fel de măsuri de securitate suplimentare, în contextul în care, pe fondul pandemiei, au adoptat munca de acasă conform barometrului realizat de compania de consultanță FRAMES la comanda INFOSEC CENTER. Experții afirmă că, fără măsuri de management al securității informațiilor, există riscul ca aceste companii să sufere pierderi majore, dacă informațiile de business sau datele cu caracter personal fac subiectul unor breșe de securitate.

„Schimbările legate de munca de acasă s-au făcut de la o zi la alta și nu am avut timpul și resursele necesare să adaptăm corespunzător măsurile pentru securizarea activităților online. În plus, ar fi trebuit ca angajații să beneficieze de instruire pentru noua realitate digitală, însă nu avem buget”.

Acest răspuns primit de la unul dintre participanții la sondaj ar putea defini pe ansamblu, opinia majoritară a celor 672 de participanți la barometrul realizat în perioada 25 octombrie – 1 noiembrie, care a urmărit să afle percepția mediului de afaceri în privința managementului securității informațiilor și a pregătirii angajaților pentru noua realitate a muncii de acasă.

Potrivit datelor studiului, realizat la nivel național,  67% dintre respondenți au declarat că pandemia de COVID 19 a determinat firmele pe care le conduc sau la care lucrează să adopte munca de acasă,

o decizie pe care 87% o consideră drept o măsură pozitivă în contextul pericolului de infectare cu noul coronavirus.

Munca de acasă a venit cu avantaje dar și cu dezavantaje pentru firmele românești, mai ales pentru cele în care, înainte de pandemie, utilizarea emailului, a sistemelor de videoconferință și altor platforme cloud reprezentau o necunoscută.

Cele mai multe provocări le-a reprezentat absența  interacțiunii  sociale (cu colegii), menționată de 58% dintre respondenți, absența unui mediu de lucru optim (spațiu insuficient, conectivitate internet de slabă calitate, alte probleme logistice), susținută de 41%, și volumul mai mare de muncă, amintit de 32% dintre aceștia.

Pe lista provocărilor s-au mai aflat creșterea riscurilor de securitate cibernetică (24%) și problemele de management al angajaților (19%).

În ceea ce privește avantajele muncii de acasă, marea majoritate a respondenților a indicat eliminarea timpului pierdut pe drum spre/de la serviciu (73%). Optimizarea timpului de lucru/eliminarea rutinei (52%) și existența unui mediu de lucru fără restricții (43%) s-au clasat pe următoarele două locuri în topul avantajelor identificate de respondenți. Pentru o parte dintre ei (38%), un alt mare avantaj l-a reprezentat scăderea cheltuielilor personale generate de activitatea la birou  (masă, transport, haine etc.)

PERICOLELE DIN MEDIUL ONLINE

Potrivit experților, dincolo de modul în care au reușit, logistic, să le asigure angajaților posibilitatea de a-și continua activitatea de acasă, marea problemă identificată de barometrul FRAMES & INFOSEC CENTER este că prea puține companii au conștientizat și au luat măsuri pentru a-și proteja activitatea digitală.

„Pandemia Covid-19 a fost un catalizator pentru transformarea locului de muncă. Din perspectiva securității cibernetice, văd o mulțime de provocări în privința operațiunilor care trec de la protejarea activelor aflate în cea mai mare parte în spatele unui firewall, la unele aflate într-un mediu IT predominant descentralizat, eterogen. Acomodarea într-un ritm extrem de alert la noua realitate nu se poate face fără apariția unor riscuri care trebuie evaluate, asumate și tratate corespunzător.”   afirmă Marius Hărătău, manager INFOSEC CENTER.

Întrebați cum s-a schimbat atitudinea companiei în privința securității cibernetice (al managementului securității informațiilor și protecției datelor cu caracter personal) în ultimul an, 52% dintre respondenți au declarat că a rămas neschimbată. Altfel spus nu au luat nicio măsură suplimentară pentru managementul securității informațiilor. 23% au indicat faptul că nu există o strategie pe acest domeniu.

Doar 18% au declarat că politica firmei a devenit mai strictă și numai 7% au indicat răspunsul „foarte strictă”.

„Dacă în zona companiilor mari, a multinaționalelor, există politici de securitate bine definite, iar munca de acasă a impus noi restricții de securitate și investiții în sisteme de securitate, în zona IMM-urilor există încă o prea puțină preocupare pe acest segment”, a mai declarat Marius Hărătău, managerul INFOSEC CENTER.

„Mulți dintre angajați folosesc PC-uri/laptopuri personale în activitățile de la muncă sau, dacă au primit de la serviciu astfel de dispozitive, acestea sunt insuficient securizate, firmele evitând să aloce fonduri suplimentare pentru achiziția de sisteme de securitate cibernetică. Așa se ajunge ca angajații să acceseze platformele companiei (pagini web, magazine online, baze de date etc.) în baza unor simple parole, ușor de spart, atât de pe PC/laptop cât și de pe telefon”, afirmă Adrian Negrescu, managerul FRAMES.

În multe situații, angajații se conectează direct la rețeaua companiei printr-un protocol numit Windows Remote Management (WinRM).

„Accesul în companie prin WinRM este deseori necesar, dar drepturile utilizatorilor trebuie limitate prin politici bine definite. Din păcate, 55% dintre toate sistemele scanate de către Bitdefender prezintă vulnerabilități ale WinRM ce ar putea fi exploatate de către atacatori pentru a compromite rețeaua”, arată datele colectate în primele șase luni din 2020 de la terminalele business protejate cu soluții de securitate Bitdefender.

LIPSA INSTRUIRII ANGAJAȚILOR ÎN DOMENIUL SECURITĂȚII INFORMAȚIILOR, O MARE VULNERABILITATE

Potrivit datelor barometrului FRAMES & INFOSEC CENTER, 56% dintre cei chestionați nu au urmat nicio formă de instruire în domeniul managementului securității informațiilor și al protecției datelor cu caracter personal.

Numai 23% au fost instruiți în această privință la locul de muncă, 11% individual, în mediul online, iar 10% în mediul universitar sau la liceu.

„Dincolo de companiile mari, care reprezintă excepția, în firmele medii și mici, cursurile de pregătire a angajaților în domeniul securității informațiilor și protecției datelor cu caracter personal sunt, din păcate, inexistente. Dincolo de implicațiile financiare – multe dintre firme nu au fondurile necesare pentru a-și instrui angajații, există și o problemă de management. Vestea bună este că pandemia schimbă treptat această percepție și, din semnalele primite din piață, există tot mai multe firme care se precupă mai atent de acest aspect”, afirmă Marius Hărătău managerul INFOSEC CENTER.

Potrivit experților, pericolele pot veni inclusiv din zona unor servicii populare precum Google Drive si WhatsApp.

Un raport Kaspersky arăta, recent, că este important pentru organizații să înțeleagă amenințările relavante și modul în care acestea se pot infiltra la nivelul endpoint al companiei, de exemplu prin phishing în serviciile de cloud. Odată ce un serviciu web devine popular, se poate transforma într-o țintă mai interesantă în rândul atacatorilor cibernetici.

Potrivit datelor companiei, primele cinci aplicații în care s-au observat cel mai des încercări de phishing sunt Facebook (4,5 milioane de tentative de phishing), WhatsApp (3,7m), Amazon (3,3m), Apple (3,1m) și Netflix (2,7m). Ofertele Google grupate împreună, printre care YouTube, Gmail și Google Drive, au ocupat poziția a șasea, cu 1,5 milioane de încercări de phishing.

CUM NE PROTEJĂM DATELE

Studiul FRAMES & INFOSEC CENTER vine și cu câteva soluții concrete care pot reduce pericolele din zona muncii de acasă.

Potrivit experților, în contextul în care evoluăm spre economia digitală, organizarea unor cursuri online de pregătire pentru angajați devine o măsură esențială pentru securitatea și evoluția business-ului.

„Angajații trebuie să afle, printre altele, cum să recunoască site-urile web false sau cum să evite email-urile și mesajele de phishing. Deschiderea unor fișiere de la expeditori necunoscuți este, din păcate, cea mai frecventă formă de infectare a rețelelor, iar angajații trebuie să înțeleagă care este diferența dintre un email primit de la un client, de la o bancă  și un atac de phising”, afirmă experții.

„De la gestionarea contului de email și a parolelor, la securitatea la nivel endpoint si navigarea pe web, toate acestea pot fi învățate ușor, prin intermediul unor sesiuni de traing online, mai ales acum, în contextul restricțiilor impuse de pandemie. Un alt element esențial este ca firmele să investească în produse pentru securitatea la nivel de endpoint, cu protecție împotriva amenintarilor web, la nivel de retea si de email”, mai arată concluziile studiului FRAMES & INFOSEC CENTER.

„Este important să folosim laptopul de serviciu doar pentru activitățile profesionale și să evităm refolosirea parolelor vechi sau a celor unice pentru toate conturile. O altă măsură eficientă este că evităm conectarea cu laptopul sau telefonul de serviciu la rețele de internet publice (wifi) și să folosim datele mobile și un serviciu de tip VPN. Sunt doar câteva măsuri simple care pot aduce o protecție suplimentară”, spun specialiștii.

Educația în domeniul securității datelor va deveni, în viitor, o componentă esențială în CV-urile de angajare din multe companii, afirmă aceștia. Asta mai ales că, potrivit rezultatelor barometrului,  79% dintre cei chestionați consideră că telemunca va avea un impact major în viitor în domeniul în care activează, iar 91% au declarat că activitățile remote reprezintă o soluție pentru dezvoltarea mai accelerată a economiei.

Barometrul efectuat de compania de consultanță FRAMES, la comanda INFOSEC CENTER, a fost realizat în perioada 25 octombrie – 1 noiembrie 2020, prin chestionare online, telefonic şi email, pe un eşantion reprezentativ de 300 de firme din diverse domenii de activitate, de la comerţ, la servicii financiare, agricultură, energie, confecţii, IT etc. La barometru au răspuns, în total, 672 de persoane.

Profilul respondenților a fost reprezentat de antreprenori, manageri de companii, middle si top management, cu studii superioare, 68% bărbați și 32% femei, cu o vârstă medie de 45 de ani.

Mai multe detalii puteți găsi pe pagina www.infoseccenter.ro .

Hackathon internațional pentru studenți

0

Una dintre inițiativele tinerilor din România câștigătoare aleconcursului „Sprijin pentru inițiativele civice ale tinerilor 2020” susținut de Institutul Francez şi Ambasada Franţei în România, hackathon-ul internațional UniHack, își desfășoară online a doua ediție în perioada 20-22 noiembrie 2020. Organizatori sunt Liga Studenților din Facultatea de Automatică și Calculatoare a Universității Politehnica Timișoara șiBanat IT. Hackathonul este beneficiar al unei cofinanţări în valoare de 6000 de euro.

Competiția este dedicată studenților și elevilor de liceu pasionați de IT din întreaga lume, așteptată cu soluții informatice pe teme precum protecția mediului, dezvoltarea comunității, activismul civic: „Participanții vor fi grupați în echipe de maximum 5 persoane și vor avea la dispoziție 48 de ore pentru a concepe și implementa soluții software sau hardware pentru probleme civice, sub îndrumarea unor mentori experimentați și a reprezentanților companiilor partenere. Pe lângă partea de programare efectivă, sunt pregătite numeroase activități și provocări, dar și sesiuni de conferințe și workshop-uri susținute de traineri și speakeri internaționali, care vor aborda atât teme tehnice, cât și de interes civic sau antreprenoriat”. Cele mai bune echipe vor fi premiate în funcție de teme și de tehnologiile folosite, într-unul sau mai multe dintre track-urile Best Mobile App, Best Web App, Digital Education și Safe Urban Mobility. Premiile track-urilor vor fi oferite de sponsori, iar organizatorii vor oferi premiul cel mare, în valoare de 2000 euro.

Înscrierile se fac la https://unihack.eu, unde se pot găsi și mai multe informații despre eveniment.

Financial Intelligence organizează mâine, 5 noiembrie, a doua ediție a FORUMULUI GAZELOR NATURALE

0

Financial Intelligence, în parteneriat cu Asociația Energia Inteligentă, organizează mâine, 5 noiembrie, de la ora 11:00, a doua ediție a FORUMULUI GAZELOR NATURALE cu tema „Evoluția prețului gazelor naturale în pandemia de COVID-19”.

Evenimentul se va desfășura online și va fi transmis LIVE pe site-ul www.financialintelligence.ro, pe pagina de Facebook Financial Intelligence, precum și pe canalul de YouTube Facebook Financial Intelligence.

Securitatea aprovizionării cu gaze naturale a României depinde, pe termen lung, de dezvoltarea resurselor interne de gaze naturale, onshore și offshore. La orizontul anului 2030, cel mai mare aport de securitate a aprovizionării îl pot aduce zăcămintele din Marea Neagră. Operatorii au susţinut în mai multe rânduri că extracţia gazelor din perimetrul Neptun Deep va deveni incertă, dacă nu va fi modificată Legea offshore.

Totodată, instituțiile europene lucrează la „Green Deal”– cel mai ambițios pachet de măsuri care vor face tranziția către o economie verde și durabilă și care invită statele membre să regândească rapid strategiile sistemelor energetice.

În acest context reține atenția politica statului român pentru demararea unui proces intensiv de conectare a sectorului rezidențial la rețelele de distribuție a gazelor naturale și, în mod particular, introducerea posibilității „racordării gratuite” a clienților casnici la rețeaua de distribuție.

Potrivit unei analize privind Politicile de creștere a gradului de conectivitate la resursele de gaze naturale pentru sectorul rezidențial, Asociația Energia Inteligentă recomandă, în perspectiva 2050:

  • strategie intensivă de racordare a sectorului rezidențial ar trebui să fie pusă în aplicare doar în zonele în care nu există alternativă energetică dovedită rentabilă din punct de vedere economic;
  • valorificarea superioară a gazelor naturale prin corelarea politicii curente de dezvoltare a rețelei de transport și distribuție cu o strategie de relansare a industriei care utilizează acest tip de resursă ca materie primă (în special industria chimică și petrochimică);
  • dezvoltarea unor capacități de producție a energiei electrice pe bază de gaze naturale, în regim de cogenerare și trigenerare;
  • implicarea statului în dezvoltarea unor proiecte de tip „green field” în sectorul chimic și/sau petrochimic;
  • asigurarea unui cadru legal și fiscal favorabil dezvoltării acestui tip de industrie în România, asigurând astfel premisele utilizării inteligente a gazelor naturale;
  • regândirea investițiilor care vizează infrastructura de gaze naturale, astfel încât noile obiective investiționale să poată fi utilizate și pentru transportul hidrogenului.

Speakeri de renume vor vorbi în cadrul evenimentului: Dan Dragoş DRĂGAN  – Secretar de Stat, Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, Petrică Lucian RUSU – Secretar de stat în cadrul Secretariatului General al Guvernului, Cristina PRUNĂ – Membru al Comisiei pentru industrii şi servicii din Camera Deputaților, Sorin GAL – Director General al Direcției Generale Gestionare, Evaluare și Concesionare Resurse/Rezerve Petrol din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale, Franck NEEL – Președintele Federației Patronale Petrol și Gaze, Dumitru CHISĂLIȚĂ – Președintele Asociației Energia Inteligentă, Septimiu STOICA – Preşedinte AGA, Bursa Română de Mărfuri, Florinel DINU – Rector la Universitatea Petrol – Gaze din Ploieşti și Filip CÂRLEA – Director al Centrului de Promovare a Energiilor Regenerabile, Academia Română și Flavius DORDEA – Vicepreședintele Asociației Energia Inteligentă.

Evenimentul va fi moderat Adina ARDELEANU, Membru Fondator Financial Intelligence și Dumitru CHISĂLIȚĂ, Președintele Asociației Energia Inteligentă.

În cadrul evenimentului se vor dezbate cele mai importante subiecte de actualitate:

  • Liberalizarea prețului la gaze naturale;
  • Evoluția prețului gazelor naturale;
  • Tendințe ale creșterii prețului gazelor naturale;
  • Definirea consumatorului vulnerabil;
  • Cine și când trebuie să intervină în controlul prețului;
  • Finanţarea trecerii de la cărbune la regenerabile, prin gaze naturale;
  • Hidrogenul – sursa de energie a viitorului;
  • Influența BRUA asupra prețului gazelor;
  • Extinderea reţelei de distribuţie a gazelor;
  • Prețul gazelor naturale în Europa;
  • România – potențial hub european de gaze naturale;
  • Perspectiva evoluției prețului gazelor după demararea exploatării în Marea Neagră.

Le mulțumim partenerilor pentru că au făcut posibilă desfășurarea evenimentului!

Parteneri: Transgaz, Veolia Energie România, Met România Energy, Federația Patronală Petrol și Gaze, Conef-Gaz și Bursa Română de Mărfuri.

Parteneri instituționali: Comitetul Național Român al Consiliului Mondial al Energiei, ICSS, Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România și Camera de Comerț și Industrie România-Israel.

Parteneri media: Agerpres, Finzoom, România Durabilă, Economistul, Focus Energetic, Club Economic, The Diplomat Bucharest, InvesTenergy, New Money, BiziLive TV și Boof Media.

***

DESPRE FINANCIAL INTELLIGENCE

Lansată în septembrie 2018, platforma de știri economice și analize financiare Financialintelligence.ro s-a remarcat de la bun început în peisajul media economic, dar și pe piața evenimentelor de business, în sectoare de interes strategic, precum energia, piața de capital, banking sau cibersecurity. La mai bine de doi ani de la lansare, platforma de știri economice și analize financiare Financialintelligence.ro a înregistrat un trafic de 5,8 milioane de afișări. 57% dintre cititorii Financial Intelligence au între 25 și 44 de ani, iar încă 17% dintre aceștia sunt persoane cu vâste cuprinse între 45-54 de ani. Evenimentele Financial Intelligence sunt locul de întâlnire pentru investitori din România şi nu numai. Acestea au atras, până acum, peste 165.000 de participanți, atât în mediul offline cât și online, reprezentarea fiind la nivel de miniștri, oficiali de stat, politicieni, investitori, oameni de business și top management de companii. Financial Intelligence a fot pionier, precum și inovator digital în domeniul evenimentelor online.

DESPRE ASOCIAȚIA ENERGIA INTELIGENTĂ

Asociația Energia Inteligentă, asociația celor care consumă sau produc energie,  înființată în 2016, colectează informații, analize și diseminează și produce know how pentru participanții din sectorul energiei. Asociația desfășoară acțiuni sustenabile și realiste pentru apărarea consumatorilor de energie, dar și celorlalți participanți la piață.

AGENDA poate fi regasita aici.

Mai multe detalii pe pagina evenimentului.

OPEC, GECF hold first high-level meeting

0

Doha, Qatar and Vienna, Austria – 4 November 2020: Representing the lifeblood of global economy, two of the world’s foremost energy organisations OPEC and the Gas Exporting Countries Forum (GECF) held their first high-level meeting today, highlighting the growing cooperation between the two organisations under the framework of the OPEC-GECF Energy Dialogue.

The OPEC delegation was led by HE Mohammad Sanusi Barkindo, Secretary General, and the GECF delegation was headed by HE Yury Sentyurin, Secretary General.

In his welcoming remarks, the OPEC Secretary General made reference to the Memorandum of Understanding that was signed between both organisations on 3 October 2019 to promote the “exchange of knowledge, experience, views, information, data and practices in areas of mutual interest.”

The discussion linked to the two technical expert meetings that were convened in June and October of 2020, which established a structured framework for the Dialogue leading to this first high-level meeting.

“In a very short timeframe, we have launched with great success this mutually beneficial partnership, and look forward to building upon these key milestones today,” HE Barkindo stated.

HE Sentyurin said: “At the GECF, we firmly believe that our well-established OPEC-GECF energy dialogue serves as a foundation for the realisation of valid policies that serve as a framework for international collaboration, and guarantee the much-needed security of supply and demand for oil and natural gas.”

“Although the current market conditions and lockdowns are multiplying throughout the world, we believe that oil and natural gas industries will always be an essential element in achieving a low-carbon energy system globally and regionally and, that they will support the post-pandemic economic revitalisation.”

The commonalities of both organisations were stressed as both share several Member Countries in common: Algeria, Equatorial Guinea, IR Iran, Libya, Nigeria, and Venezuela. OPEC Member Countries Angola, Iraq, and the United Arab Emirates are GECF Observer Members. It was also noted that there will be enhanced opportunities for cooperation among the wider framework of Declaration of Cooperation (DoC) countries who are Members of or Observers to the GECF.

The meeting focused on the impacts of the COVID-19 pandemic on global energy markets in the short-, medium-, and long-term. OPEC also provided an update on the OPEC-non-OPEC DoC, now in its fourth year, as well as on the longer-term Charter of Cooperation. Participants also discussed the work programme and the roadmap for the Dialogue for 2020-2021.

Both parties underscored the importance of crude oil and natural gas to the world economy, as the two commodities, together, will continue to account for more than half the global energy mix.

Building on the collaborative research activities, OPEC and GECF discussed the activities as part of the multilateral cooperation, especially as the industry continues to face a major challenge of the COVID-19 pandemic and its unprecedented fallout on the energy markets and the global economy.

The GECF Secretary General invited OPEC to add its insight into the next edition of the authoritarian GECF Global Gas Outlook 2050 (2021 edition) following the GECF’s inclusion in the 2020 OPEC World Oil Outlook (WOO).

It was agreed that the next High-level Meeting of the OPEC-GECF Energy Dialogue will take place in 2021, if possible in person, and will be hosted by the GECF in Doha.

Background: The GECF and OPEC signed a Memorandum of Understanding on 30 October 2019, to “exchange knowledge, experience, views, information, data and practices in the areas of mutual interest.” Areas of cooperation identified in the memorandum include energy market monitoring, analysis, modelling and forecasting; energy market research studies covering the short- medium- and long-term, and their methodologies; energy market data and statistics, data and statistical operational topics (such as methodologies of data gathering, assessment and dissemination); energy initiatives and developments aimed at sustainability, along with environmental and social responsibility; and other areas and matters involving common interests and concerns.

STUDIU REVEAL MARKETING RESEARCH: Ce îi împiedică pe români să efectueze plăți online sau să utilizeze mobile banking?

Studiul recent Reveal Marketing Research ne arată care sunt barierele principale care îi împiedică pe oameni să efectueze plățile online sau să utilizeze aplicațiile de mobile banking pentru tranzacții bancare. Deși se recomandă evitarea plăților în numerar, în contextul COVID-19,  unii dintre români se arată reticenți față de metodele de plată online. Totuși, procentele sunt scăzute în ceea ce privește evitarea plăților online.

Având în vedere contextul pandemiei, putem observa o tendință spre utilizarea metodelor de plata online pentru a minimiza, astfel, riscul îmbolnăvirii prin contactul cu banii. Este interesant faptul că diferințele dintre mediul urban si mediul rural în utilizarea plăților online devin tot mai mici, conform datelor Reveal Marketing Research. Într-adevăr, încă există bariere, însă procentele sunt semnificativ mai scăzute, comparativ cu anii anteriori. Situația de față este promițătoare.” – Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research

Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research
  • Principala barieră pentru românii care evită plățile online sau nu utilizează online/mobile banking pentru tranzacții bancare este teama de furtul datelor personale, menționat de 26% dintre respondenți.
  • Plata online nu le oferă românilor sentimentul de control, așa cum o face contactul direct cu banii (11%).
  • Pentru românii care nu fac plăți online, un alt motiv este obișnuința de a merge la bancă pentru a face plăți și preferința acestora de a avea contact direct cu numerarul (11%).

Temerile românilor față de mobile banking

Pe lângă teama de furtul datelor personale, pentru români, cash-ul oferă sentimentul de control datorită contactului direct cu banii (11%), astfel încât, aceștia preferă să utilizeze plata cu numerar, în detrimentul plății online sau prin aplicații mobile. Seniorii pensionari sunt cei care au invocat în cea mai mare măsură această barieră în ceea ce privește plățile pe Internet (29%), fiind urmați de familiile tradiționale (27%).

În proporție similară, cei care locuiesc în mediul rural au menționat obișnuința sau rutina de a merge la bancă sau de a simți fizic cash-ul (11%). Potrivit studiului Reveal Marketing Research, cei care evită plata online, o fac pentru a putea avea contact direct cu banii și pentru a se simți în control asupra resurselor lor financiare.

În schimb, 18% dintre respondenți susțin că nu au bariere în a efectua plăți online sau a utiliza online/mobile banking pentru tranzacții bancare. Atât în mediul urban, cât și în mediul rural, se păstrează aceleași proporții în răspunsuri.

Cine și de ce nu plătește online?

Este interesant faptul că deși doar 1% dintre respondenți afirmă că au dificultăți în folosirea cardului și li se pare complicat să îl folosească, observăm procente semnificative în zona obișnuinței de a folosi numerar și în zona temerilor.

Familiile tradiționale care nu utilizează metodele de plată online au menționat într-o proporție mai mare obișnuința de a merge la bancă sau de a simți fizic cash-ul (16%, respectiv 8%), în timp ce milenialii fără partener au menționat teama de necunoscut (13%).

Tinerii profesioniști (25%) și familiile moderne (22%) au declarat într-o proporție semnificativ mai mare că nu au deloc bariere în a efectua plăți online sau a utiliza online/ mobile banking pentru tranzacții bancare.

(Ne)încrederea în instituții

Doar 1 din 10 români declară că nu au încredere în instituțiile financiare și ca urmare, evită să utilizeze aplicațiile mobile pentru tranzacții bancare. Această neîncredere poate avea legătură cu teama lor de furtul datelor personale pe Internet. Dintre aceștia, familiile tradiționale (11%) și seniorii pensionari (13%) se arată reticenți față de intențiile băncilor, conform datelor Reveal Marketing Research.

Ceea ce este surprinzător este faptul că milenialii, deși sunt o generație tânără, deschisă spre noutate, folosesc ca motiv „teama de necunoscut” atunci când nu utilizează serviciile de online banking (13%). La polul opus, familiile moderne nu sunt la fel de reticente la schimbare (1%), iar teama de necunoscut este menționată într-o proporție de doar 4%. Așadar, putem observa o deschidere a acestui segment spre efectuarea plăților online.

Incertitudinea legată de locul în care pot ajunge banii românilor este o altă mică barieră în privința efectuării tranzacțiilor bancare prin mobile banking sau online (9%). Dintre cei care nu folosesc metodele online de plată, tinerii profesioniști declară în cea mai mare măsură că nu au încredere că banii acestora vor ajunge acolo unde ar trebui (12%).

În cazul familiilor moderne, dar și familiilor tradiționale (7%), putem spune că promptitudinea instituțiilor financiare rareori reprezintă o barieră în ceea ce privește plata online. Doar 7% dintre reprezentanții acestor segmente consideră că băncile nu sunt suficient de rapide și de eficiente, iar timpul de efectuare a tranzacțiilor este mai îndelungat.

Potrivit studiului Reveal Marketing Research, observăm, așadar, că românii care nu plătesc online menționează drept motive teama de furtul datelor personale, obișnuința de a avea contact direct cu banii sau lipsa de încredere în instituțiile financiare. Cu toate acestea, barierele înregistrează proporții tot mai scăzute în rândul oamenilor.


Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.


Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1018 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani,  pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural în perioada 4-10 septembrie 2020. Eroare de eșantionare: +/- 3%. Nivel de încredere 95%.

Comparație între cele trei tipuri de facilități fiscale disponibile în prezent

Material de opinie de Mihnea Galgoțiu–Săraru, Partener, Luisa Alb, Senior Associate, şi Tatiana Milu, Associate, Reff & Asociații | Deloitte Legal (foto)

În contextul pandemiei SARS-CoV-2, autoritățile au adoptat mai multe măsuri fiscale menite să ajute mediul de afaceri să treacă peste dificultățile de natură financiară cu care se confruntă în prezent, precum și să prevină acumularea de noi datorii la stat prin susținerea conformării la plată a contribuabililor.

Cea mai recentă astfel de măsură legislativă a intrat în vigoare săptămâna trecută, prin publicarea în Monitorul Oficial pe 26 octombrie 2020 a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 181/2020, care se adaugă unui pachet legislativ preexistent, ce include Ordonanţa de Urgenţă nr. 69/2020, intrată în vigoare în luna mai a acestui an, tot în contextul dificultăţilor cauzate de situaţia medicală curentă, precum şi Ordonanţa de Guvern nr. 6/2019, adoptată în luna iulie a anului anterior, în afara contextului pandemiei.

Contribuabilii se află așadar în situaţia rară de a avea la dispoziție în prezent o paletă foarte diversă de facilități fiscale, iar alegerea rutei optime presupune o analiză a acestor opţiuni. Prezentarea comparativă de mai jos poate reprezenta un punct de pornire în acest proces pentru contribuabilii care doresc să afle dacă și în ce condiții ar putea fi eligibili pentru a beneficia de aceste facilități fiscale.

OG 6/2019 vizează restructurarea obligațiilor fiscale

Prima măsură anunțată dintre cele menționate, OG 6/2019, reglementează restructurarea obligațiilor fiscale restante la 31 iulie 2020 în anumite condiții expres prevăzute. Procedura de restructurare, așa cum a fost reglementată de această ordonanță, cu modificările și completările ulterioare, reprezintă o soluție de care poate beneficia orice persoană juridică, cu excepția instituțiilor publice si unităților administrativ-teritoriale, care se află în dificultate financiară, figurează cu obligații fiscale restante la 31 iulie 2020 și prezintă un plan de restructurare. Persoanele juridice care îndeplinesc condițiile legale trebuie să notifice autoritățile fiscale cu privire la intenția de a beneficia de această facilitate până la data de 31 martie 2021, termenul limită de depunere a cererii propriu-zise fiind 30 iunie 2021.

OUG 69/2020 anulează dobânzile și penalitățile

Cea de-a doua măsură legislativă anunțată, OUG 69/2020, reglementează anularea în totalitate a dobânzilor, penalităților și a tuturor accesoriilor aferente unor obligații bugetare restante la data de 31 martie 2020. Cu o aplicabilitate vastă, această facilitate poate fi accesată de toate categoriile de debitori în baza unor condiții specifice de acordare. Ordonanța prevede mai multe ipoteze care, în anumite situații, pot fi folosite în mod cumulativ de către contribuabil. Cererea de anulare a obligațiilor fiscale accesorii trebuie depusă până cel târziu la data de 15 decembrie 2020, respectiv în termen de 90 de zile de la data comunicării deciziei de impunere, pentru obligațiile fiscale accesorii stabilite în urma inspecției fiscale.

OUG 181/2020 simplifică eșalonarea la plată

Cea mai recentă măsură, OUG 181/2020, reglementează, în principal, o procedură simplificată de acordare a eșalonării la plată faţă de regulile din Codul de procedură fiscală și, în subsidiar, amânarea anumitor termene în contextul epidemiei de COVID-19. Mai concret, oferă contribuabililor posibilitatea de a achita în mai multe tranșe obligațiile fiscale principale și accesorii a căror scadență/termen de plată s-au împlinit după data declarării stării de urgență, pe baza unei cereri supuse unor condiții de acordare, care poate fi formulată până la 15 decembrie 2020. Eșalonarea obligațiilor fiscale principale și accesorii se face pe o perioadă de maximum 12 luni, beneficiar putând fi orice persoană fizică sau juridică. Pe lângă noile prevederi referitoare la eșalonarea la plată, o altă măsură binevenită este prelungirea unor termene, respectiv extinderea perioadei privind neaplicarea accesoriilor pentru debite restante până la data de 25 decembrie 2020 și prorogarea termenului privind rambursarea TVA cu control ulterior până la 25 ianuarie 2021.

Așadar, contribuabilii care se confruntă cu dificultăți financiare au la dispoziție aceste trei modalități pentru restructurarea, anularea sau eșalonarea unor obligații fiscale restante, care parţial se suprapun. Decizia de a alege una dinte acestea trebuie precedată de o analiză atentă privind situația actuală și previziunile de business pentru următoarea perioadă.

Mai multe informații și recomandări pentru companii legate de modul în care se pot pregăti în contextul pandemiei de COVID-19 sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul Deloitte România.

Pentru cele mai recente modificări legislative adoptate în contextul coronavirus, experții Reff & Asociații | Deloitte Legal actualizează în permanență o secțiune dedicată, disponibilă aici.

Poşta Română a început expedierea documentelor pentru românii care vor vota prin coresponenţă

0

Compania Naţională Poşta Română a expediat prima tranşă de buletine de vot către alegătorii înscrişi în Registrul Electoral pentru alegerile parlamentare din 6 decembrie 2020. Trimiterile cu documente au plecat deja către 37 de ţări.

          Din cele 35.808 plicuri pe care Poşta Română trebuie să le transmită către alegătorii români din toate colţurile lumii, astăzi au plecat 5.742 de trimiteri cu documente, către 37 de ţări. Printre acestea se află Germania, Bulgaria, Republica Moldova, dar şi destinaţii îndepărtate precum Haiti, Insulele Cayman, Trinidad şi Tabago sau Myanmar.

          Spre destinaţiile unde Poşta Română a deschis rute poştale rutiere, Germania, Franţa, Italia, Marea Britanie, Bulgaria, Serbia, Ungaria şi Republica Moldova trimiterile cu buletine de vot sunt transportate cu ajutorul curselor auto. Toate cursele auto sunt însoţite de jandarmi pe drumul până la graniţă, astfel încât trimiterile să ajungă în siguranţă la punctul de frontieră. 

          În restul destinaţiilor din toată lumea trimiterile ajung pe cale aeriană. În total, 9 companii aeriene sunt implicate în procesul de distribuire externă, dar şi 106 operatori poştali, câte unul în fiecare ţară de destinaţie.

          Cele mai multe trimiteri vor fi transmise către Marea Britanie, acolo unde 8.419 români s-au înscris în Registrul Electoral exprimându-şi, astfel, opţiunea de a vota prin corespondenţă. La polul opus, există destinaţii unde o singură persoană a solicitat această modalitate de vot: Republica Dominicană, Vanuatu, Panama, Mozambic.        

         „Poşta Română contribuie, şi de data aceasta, la buna desfăşurare a votului prin corespondenţă, demonstrând că este un partener de încredere pentru proiectele naţionale.

Ne dorim să ne îndeplinim cu succes rolul şi să contribuim, astfel, la creşterea spiritului civic şi de responsabilizare faţă de dreptul constituţional de a vota”, a declarat Horia Grigorescu, Directorul General al Poştei Române.

          Transporturile vor continua, astăzi, spre alte 43 de ţări, inclusiv Statele Unite ale Americii, Belgia, Spania, Australia, Olanda sau Vanuatu.

          Documentele necesare exercitării dreptului la vot prin corespondenţă, transmise  prin Poşta Română, sunt următoarele:

  • un certificat de alegător;
  • o etichetă pentru sigilarea plicului exterior;
  • un autocolant cu adresa biroului electoral pentru votul prin corespondenţă;
  • un autocolant cu menţiunea „PRIORITY/PRIORITAIRE”;
  • un cod de bare ce asigură identificarea alegătorului;
  • instrucţiuni privind exercitarea dreptului de vot;
  • un buletin de vot prin corespondenţă pentru alegerea Senatului;
  • un buletin de vot prin corespondenţă pentru alegerea Camerei Deputaţilor;
  • un plic interior ce conţine: un plic suport în interiorul căruia se află două autocolante cu menţiunea „VOTAT” şi o etichetă pentru sigilarea plicului interior.
©Poșta română

          Toate informaţiile necesare referitoare la procedura de vot se găsesc în interiorul plicului sau pe site-ul Autorităţii Electorale Permanente.

          Poşta Română oferă doar servicii poştale de expediere în străinătate a documentelor necesare votului prin corespondenţă, servicii de prelucrare, înregistrare şi predare a plicurilor cu voturi transmise de cetăţeni către Biroul Electoral şi servicii poştale de prelucrare a expediţiilor internaţionale sosite după încheierea perioadei electorale, precum şi predarea acestora către Biroul electoral.

          Responsabilitatea companiei privind prelucrarea, manipularea şi transmiterea către Biroul electoral pentru votul prin corespondenţă a plicurilor ce conţin voturi survine doar din momentul intrării acestora în circuitul poştal propriu, respectiv în Biroul de Schimb Internaţional al companiei.