FAN Courier, cifră de afaceri mai mare cu 15% faţă de anul trecut

0

FAN Courier, lider pe piața românească de curierat, anunţă realizarea în acest an a unei cifre de afaceri mai mari cu 15% faţă de cea atinsă în 2018, iar pentru anul viitor estimează o creștere a afacerilor cu încă 15%. Ritmul investițiilor în 2019 a fost de peste 15 milioane de euro asumate la începutul anului, sumă din care 11,5 milioane de euro au revenit devoltării flotei auto.

Fondator al companiei FAN Courier (în urmă cu peste 20 de ani) împreună cu Neculai Mihai și Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai subliniază termenul „dezvoltare” drept „unul dintre cuvintele cheie care descriu cel mai bine activitatea anului în curs. Creștere și investiții sunt alte două atribute pozitive care au marcat activitatea din acest an, atât în ceea ce privește FAN Courier cât și piața de curierat pe care activăm. A fost un an bun, ne-am continuat dezvoltarea și estimăm să închidem anul cu o cifră de afaceri mai mare cu 15% față de anul trecut”.

Două momente de vârf au marcat activitatea companiei în acest an. La unul dintre ele, parafarea parteneriatului cu compania românească pentru servicii de warehousing. SLS, se refeă Neculai Mihai: „Parteneriatul cu SLS a venit în completarea planurilor noastre de dezvoltare pe segmentul de depozitare. Activitatea SLS este complementară celei în care suntem noi specializați, ei sunt profesioniști în domeniul lor așa cum noi suntem profesioniști în domeniul curieratului. Credem că va fi un parteneriat durabil în care se pun laolaltă două expertize solide, validate în timp, de aceea managementul SLS rămâne neschimbat iar CEO-ul companiei continuă să fie fondatorul său, domnul Mihai Stoica”. 

Despre succesul de profil din campania Black Friday (cu noiembrie, cea mai aglomerată lună sub raportul comenzilor), vorbeşte Felix Pătrășcanu: „Fiecare campanie Black Friday este diferită de anul anterior și când spunem asta ne referim la multe variabile – durata campaniei anunțată de retaileri, ofertele sau opțiunile cumpărătorilor. Dacă anul trecut, de exemplu, de Black Friday, televizoarele au fost vedetele campaniei, anul acesta cererea s-a modificat și s-au cumpărat mai multe produse albe (electrocasnice), pampers sau mâncare pentru câini, de exemplu. În fiecare an ne pregătim luni de zile și reușim să fim mai buni. În 2019, cifrele sunt mai bune, am înregistrat creștere  pe volum, chiar peste estimările inițiale. Dacă în prima zi ne așteptam la o creștere de 15% în volum, în realitate aceasta a depășit 20%”.

Sub aspectul implicării sociale, Fundația FAN Courier a derulat şi în acest an programul de burse „Elev la liceu”, pentru susţinerea frecventării liceului de către absolvenţi de gimnaziu proveniţi din mediul rural. În anul școlar 2019-2020, numărul elevilor înscriși în program este majorat cu 115%, cu accent „pe potențialul de dezvoltare profesională a elevilor intrați în program mai mult decât pe portofoliul de note cu care aceștia încheie al doilea ciclu școlar”. 2020 va fi și un an al consolidării parteneriatelor semnate chiar în primul an de activitate. Detalii oferă Magda Cristescu, directorul executiv al Fundației FAN Courier: „În cel de-al doilea an de proiect Elev la liceu am ales să extindem numărul beneficiarilor cu 15% astfel că în prezent, avem 46 de copii care beneficiază de bursă la liceu în loc de 40. Pentru acest an școlar(2019-2020), am decis să selecționăm 6 copii peste numărul de burse anunțat inițial, copii cu rezultate mai slabe la învățătură dar care provin din familii grav defavorizate financiar dar și cu situații locative care le pun în pericol dezvoltarea socială. Suportul oferit de Fundație a ținut în acest caz de dorința de a învăța pentru a-și depăși condiția familială în principal și doar în secundar de notele din catalog”.

Fundația FAN Courier a semnat împreună cu Federația Română de Handbal prelungirea parteneriatului privind organizarea Cupei României la handbal, parteneriat care va continua și în următorii trei ani.

De asemenea, Fundația FAN Courier are ca prioritate pentru anul viitor colaborarea cu organizația neguvernamentală „Plantăm fapte bune”, în susţinerea programului de reîmpăduriri dezvoltat de aceasta.

Sondaj România Eficientă: Unul din patru români face economie maximă la energie și evită, astfel, risipa de bani și de resurse naturale

0

Un sfert din populație declară că face economie maximă la consumul de energie, în contextul în care aproape 90% dintreromâni cred că risipa de resurseenergetice contribuie la accelerarea schimbărilor climatice. Pentru majoritatea,costul energiei este motivul principal de reducerea consumului, însă un procent important invocă și poluarea. Acestea sunt date ale celui mai amplu sondaj de opinie privind percepția și comportamentul populației cu privire la consumul responsabil de energie și eficiență energetică în clădiri,realizat la nivel național de INSCOP Research la comanda Energy Policy Group (EPG), în cadrul Proiectului România Eficientă.

Astfel, cei chestionați au fost rugați să își autoevalueze comportamentul în privința consumului de energie pe o scală de la 1 la 10, în care nota 1 înseamnă „Fac risipă maximă de energie”, iar nota 10 înseamnă „Fac economie maximă la consumul de energie”. Astfel, 23% dintre respondenți și-au acordat nota 10 în privința consumului de carburanți, iar 24%, în privința consumului de electricitate. Ceva mai mulți, respectiv 28%, au spus că fac economii maxime la consumul de gaze naturale și tot atâția, la consumul de lemne. Per ansamblu, aceasta înseamnă că, în medie, doar 25,7% dintre români fac tot ce pot pentru a consuma energia cât mai eficient și responsabil.

Totuși, există loc de îmbunătățire a atitudinii față de risipa de resurse, întrucât ceilalți consideră că, deși fac economie, nu sunt întotdeauna suficient de atenți în privința eficientizării consumului. De pildă, 78,3% dintre români știu că, dacă sunt ținute în priză, aparatele electronice (televizorul, calculatorul, încărcătoarele etc.) consumă energie electrică chiar și atunci când nu funcționează sau nu alimentează un dispozitiv, însă doar 36,2% dintre respondenți obișnuiesc să scoată din priză aceste aparate când nu le utilizează, iar 7,1% fac acest lucru uneori.

De asemenea, cei mai mulți dintre români nu dețin în locuință dispozitive inteligente pentru controlul consumului de energie (termostat, întrerupător inteligent, priză inteligentă etc.).

Trei din patru români ar plăti mai mult în factura de energie pentru reducerea poluării

Cu toate că puțini sunt cei care depun eforturi maxime pentru a eficientiza consumul de energie, două treimi dintre români consideră că prețul electricității este foarte important. Astfel, mai bine de jumătate dintre respondenți (52,6%) ar avea ca motiv principal pentru reducerea consumului costul energiei. Pentru alți 25,7%, principalul motiv care i-ar determina să aibă un comportament mai responsabil este poluarea generată de producția de energie, iar pentru 11,3% motivația de bază ar fi creșterea independenței energetice a României, prin reducerea importurilor. Sub 5% dintre români nu consideră importantă economisirea de energie.

„Românii au început să fie tot mai conștienți de impactul pe care utilizarea resurselor de energie îl are asupra mediului înconjurător. Nu doar reducerea facturii este motivația principală pentru un comportament de consum mai responsabil, ci, iată că pentru o parte importantă din populație, aceasta a devenitcalitatea mediului înconjurător și, implicit, a sănătății. Indiferent de vârstă, orientare politică sau religioasă, toți avem în comun un lucru: aerul pe care îl respirăm”, spune Radu Dudău, director al Energy Policy Group, think-tank specializat în domeniul energiei,și coordonator al proiectului România Eficientă.

De altfel, trei sferturi dintre români ar fi de acord cu adoptarea unor măsuri mai stricte pentru reducerea poluării, chiar dacă acest lucru ar însemna creșterea costurilor producției de energie, și doar 16,3% nu ar fi de acord, conform datelor sondajului menționat.

De asemenea, nouă din zece români ar vrea să instaleze panouri fotovoltaice pentru producția de electricitate din sursă solară la casa/blocul în care locuiesc, din care 63% doresc acest lucru în mare sau foarte mare măsură.

Sondajul a fost realizat de INSCOP la comanda EPG, în cadrul proiectului România Eficientă, în perioada 15-30 octombrie 2019, pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 1.628 de respondenți, cu vârsta peste 18 ani. Dintre aceștia, două treimi obțin venituri lunare de până la 2.000 lei, alți 12,5% au între 2.000 și 3.000 de lei, iar 16,2% realizează peste 3.000 lei. De asemenea, circa 44% dintre respondenți locuiesc în mediul rural. Cei mai mulți dintre respondenți – 71,2% – au educație medie, 15,8% au educație superioară, iar ceilalți 12,9% au studii primare.

Sondajul complet poate fi consultat pe site-ul România Eficientă.

Ministrul Economiei şi Energiei se întâlneşte cu americanii de la Exxon

0

Reprezentanții Exxon Mobil vor veni miercuri, la Palatul Victoria, unde se vor întâlni cu ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de afaceri, Virgil Popescu, şi cu premierul Ludovic Orban, scrie Economica.net.

Întâlnirea are loc în contextul în care americanii de la Exxon Mobil vor să vândă participaţia la proiectul Neptun Deep, de explorare şi expoatare a gazelor din Marea Neagră, evaluarea acestui activ fiind de 250 de milioane de dolari, potrivit sursei citate. ExxonMobil și Petrom, care dețin în cote egale perimetrul Neptun Deep din Marea Neagră, cu rezerve cuprinse între 42 și 84 de miliarde de metri cubi de gaze, au efectuat deja prospecțiuni și foraje, valoarea lucrărilor fiind estimată la 1,5 miliarde de euro (fiecare a contribuit cu jumătate din sumă), iar, potrivit legii, toate datele au fost înaintate ANRM, dar acestea sunt secrete.

Inflatia continua trendul ascendent

0

Rata anuala a inflatiei, care masoara evolutia preturilor de consum in ultimul an, a crescut in noiembrie pana la 3,77%, dupa ce a coborat in octombrie la 3,4%, in conditiile in care alimentele s-au scumpit cu 4,9% in ultimul an, potrivit datelor publicate, miercuri, de Institutul National de Statistica (INS).

In noiembrie, fata de aceeasi luna a anului trecut, marfurile alimentare s-au scumpit cu 4,9%, preturile marfurilor nealimentare au urcat cu 2,83%, iar preturile serviciilor au crescut cu 4,19%, potrivit Wall-Street.ro

Totodata, in noiembrie, pretul combustibililor, care are un impact mai larg asupra celorlalte preturi, a crescut, fata de decembrie 2018, cu 5,62%.

La inceputul lunii noiembrie, Banca Nationala a Romaniei (BNR) a anuntat ca decizia privind mentinerea ratei dobanzii de politica monetara la nivelul de 2,50% pe an a fost luata in contextul in care rata anuala a inflatiei a scazut in septembrie la 3,5%.

Ministerul Educației și Cercetării, susţinere pentru centrul ELI-NP

0

Prim-ministrul Ludovic Orban, viceprim-ministrul Raluca Turcan, ministrul educației și cercetării Monica Cristina Anisie au vizitat infrastructura de cercetare ELI-NP – Extreme Light Infrastructure Nuclear Physics de la Măgurele (foto ELI-NP). După cum informează  Ministerul Educației și Cercetării, „discuțiile cu conducerea institutului de cercetare care găzduiește și gestionează proiectul, reprezentată de directorul general – academician Nicolae Zamfir, s-au centrat pe necesitatea sprijinului din partea statului român pentru întreținerea și dezvoltarea activităților de cercetare în cadrul proiectului pan-european, în curs de a fi demarate. Ministerul Educației și Cercetării și-a arătat întreaga disponibilitate de a susține proiectele cercetătorilor români și străini pentru o evoluție coerentă și predictibilă a proiectului, pentru atragerea sustenabilă a cercetătorilor din străinătate și, în ansamblu, pentru dezvoltarea acestei infrastructuri de mare anvergură pe care România o deține. În acest sens, sunt pregătite o serie de măsuri concrete care vor fi aprobate și implementate în perioada imediat următoare, agreate împreună cu conducerea Centrului ELI-NP”.

Ministrul educației și cercetării, a semnat, împreună cu CONAF și FPPG, Acordul de Parteneriat ”Pactul pentru Educaţie Antreprenorială”

0

Ministrul educației și cercetării, Monica CristinaAnisie, a semnat, împreună cu CONAF și FPPG, Acordul de Parteneriat ”Pactul pentru Educaţie Antreprenorială”: ”Vrem să oferim elevilor din învățământul gimnazial și liceal posibilitatea să experimenteze, încă din timpul școlii, ce înseamnă să fie antreprenori, să dezvolte un start-up, într-o societate competitivă”

Ministerul Educației și Cercetării (MEC), împreună cu Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin – CONAF si Federația Patronală Petrol și Gaze –FPPG impreună, au semnat, astăzi, 10 decembrie 2019, Acordul de parteneriat ”Pactul pentru Educaţie Antreprenorială”, prin care vor susține dezvoltarea competențelor antreprenoriale în rândul tinerilor, prin modalități noi și creative de predare și învățare.

”Vrem să oferim elevilor din învățământul gimnazial și liceal, posibilitatea să experimenteze, încă din timpul școlii, ce înseamnă să fie antreprenori, să dezvolte un start-up, într-o societate competitivă. Apreciez inițiativa CONAF și FPPG, de a oferi  expertiză și educație antreprenorială elevilor și invit și alte organizații cu activitate în domeniu să contribuie la dezvoltarea opționalului de educație antreprenorială, în școlile gimnaziale și liceale din România. Începem să conturăm  strategia naţională pentru antreprenoriat, un instrument atât de necesar pentru asigurarea prosperității României”, a declarat Monica Cristina Anisie, ministrul educaţiei și cercetării.

Semnatarii Acordului de Parteneriat se angajează să lucreze activ cu reprezentanții MEC, alături de alți parteneri care se vor alătura acestui demers, la Strategia națională pentru educație antreprenorială.

Cristina Chiriac, Preşedinte CONAF, consideră “o prioritate introducerea în şcolia orelor de antreprenoriat în vederea dezvoltării aptitudinilor şicompetenţelor tinerilor şi pregătirii acestora pentru a deveni azi, antreprenorii de care economia românească are nevoie, mâine. România se numără printre cele câteva ţări europene care nu au încă o strategie naţională pentru educaţie antreprenorială. Iată că, astăzi, împreună cu reprezentanţii Ministerului Educaţiei și Cercetării,şi cu cei ai FederaţieiPatronale Petrol şi Gaze”.

La rândul său, Franck Neel, Preşedintele FPPG, este de părere că „Educația antreprenorială reprezintă o prioritate în asigurarea unei educații adaptate la nevoile economice, cât și la valorile europene în contextul globalizării și al digitalizării la nivel mondial. Consolidarea educației antreprenoriale în școli, instituții de învățământ profesional și universități va avea un impact pozitiv asupra caracterului dinamic al antreprenoriatului în cadrul economiei”.

Inițiativa “Pactul pentru muncă” ce include „Pactul pentru educaţie antreprenorială”, presupune reducerea  deficitului forţei de muncă din România, transparentizarea pieţei muncii şi dezvoltarea antreprenoriatului, recunoscut ca generator de prosperitate în societate şi element determinant pentru creșterea economică și crearea locurilor de muncă. Investiția în educația antreprenorială este una dintre cele mai rentabile investiții pe care o poate face România în educația copiilor. Elevii participanți au șanse de 3 până la 6 ori mai mari de a-și deschide o afacere ulterior, într-un anumit moment al vieții, comparativ cu cei care nu beneficiază de educație antreprenorială.

România, în top 10 piețe de bere din Europa

0

Piaţa berii a trecut de 10.000 de fabrici de profil în Uniunea Europeană, anunţă Brewers of Europe. Furnizând informaţia, Asociația Berarii României oferă detalii pe baza ediției 2019 a Raportului anual privind tendințele europene în materie de bere. Este de reţinut că pentru prima dată în ultimii zece ani producția de bere în UE a depășit 400 milioane de hectolitri. Ca tendinţă, au scăzut volumul total de alcool și consumul dăunător. Polonia a devenit al doilea mare producător de bere, devansând Marea Britanie. Numărul fabricilor de bere a crescut cu 50% în Slovenia, cu 45% în Franța, cu 25% în Irlanda. Cel mai mare exportator de bere din UE rămâne Belgia, urmată de Germania.

Cât priveşte ţara noastră, Julia Leferman, directorul general al Asociației Berarii României, subliniază: „Suntem bucuroși că România rămâne în top 10 piețe de bere din Europa, alături de Germania, Polonia, Marea Britanie, Spania, Olanda, Franța, Republica Cehă, Italia și Turcia, situându-se și în anul 2018 pe locul 7 din punctul de vedere al volumului pieței. Industria românească de bere este totodată unul dintre cei mai mari angajatori din Europa, un motor de creștere economică pentru economia locală, România ocupând locul 5 după Belgia, Marea Britanie, Austria și Franța, cu 5.973 de locuri de muncă generate direct și peste 85.000 locuri de muncă create în sectoarele conexe”.

Reamintim că Asociaţia Berarii României – formată din producătorii Bergenbier SA, Heineken România SA, United Romanian Breweries Breprod SRL, Ursus Breweries SA, Martens SA, Clinica de Bere și din reprezentanții producătorilor de materii prime Soufflet Malţ România, Asociaţia Producătorilor de Hamei din România – furnizează peste 85% din cantitatea de bere consumată la noi.

Consumul de pește, în creştere pe piaţa HoReCa

0

BistroMar (foto) – afacere de familie a profesioniştilor în domeniul livrării şi consumului de peşte şi fructe de mare, frații Mihai Cristian Dărmănescu, fondatorul Alfredo Seafood și Diana Dărmănescu – oferă o analiză asupra pieţei de profil la zi. În ansamblu, consumul de pește în restaurante din București a crescut cu aproape 10% în primele trei trimestre din 2019, comparativ cu perioada similară de anul trecut. Vânzările din perioada verii în restaurante au crescut cu 30%.  

Mihai Cristian Dărmănescu subliniază: „Am asistat la o ușoară creștere a consumului de pește și fructe de mare pe segmentul HoReCa din capitală, în prima jumătate a anului și estimez că piața își va continua creșterea până la sfârșitul lui 2019. Însă, cu siguranță că este loc de mai bine, mai ales în condițiile în care restaurantele pe bază de pește și fructe au o pondere de doar 1-2%, în București. Pentru noi, cele mai importante realizări sunt creșterea vânzărilor și faptul că reușim să menținem un standard de calitate foarte înalt, că suntem la ora actuală restaurantul care are cele mai multe specii de pește sălbatic din meniu, că introducem mereu noi preparate și ne dezvoltăm constant. O altă reușită care ne bucură și vine ca o încununare a tuturor acestor eforturi este includerea BistroMar în ghidul gastromic Gault&Millau, printre cele mai bune restaurante din România”.

Ghidul francez Gault&Millau evaluează cele mai bune restaurante și localuri Pop (cu atmosferă mai relaxată, mai accesibilă decât cea din restaurante) în funcție de meniu (70% din punctaj), servicii, atmosferă, design, raport calitate-preț etc.

De ultimă oră este listarea BistroMar pe takeaway.com, ceea ce asigură prezenţa pe cele mai importante platforme de livrare la domiciliu.

Memento Group reprezintă TUI Group pe piaţa turismului în România

0

Cel mai mare grup de turism din România, Memento Group, deținătorul Christian Tour, turoperatorul român numărul 1 ca volum de vânzări, devine reprezentat pe piața de profil de la noi a celui mai mare grup de turism din lume, TUI Group. Oferind acestă informaţie, Cristian Pandel, CEO al Memento Group, sintetizează esenţa unei asocieri de vârf, cu valoare de eveniment. În esenţă, este vorba despre faptul că TUI Group va deschide agenții în toată țara, iar publicul va avea acces la toate hoteluri de pe mapamond din baza deţinută de TUI Group, cu serviciile şi tarifele aferente. Sublinierea momentului este că „franciza TUI va activa în țara noastră sub brandul TUI TravelCenter (www.tuitravelcenter.ro), va avea sedii proprii, care vor funcționa în paralel cu agențiile Christian Tour, și va beneficia de un site dedicat și o echipă de vânzare și conducere proprii”. 

Prezent la București, Michael Lettner, TUI Head of Sales CEE, subliniază: „Suntem foarte fericiți și mândri că am reușit să ne asociem cu Memento Group, ceea ce reprezintă un pas mare. Ca piață în creștere, România este foarte importantă pentru grupul TUI, care oferă un portofoliu bogat călătorilor români, de la pachete low-budget până la călătorii de lux. Cu noul nostru partener, suntem convinși că ne vom continua creșterea în România”.

TUI TravelCenter anunţă că „va oferi cazări, transport (terestru și aerian), activități la destinație, pachete turistice, tururi, croaziere, vacanțe exotice și city break-uri” şi că „va opera propriile zboruri charter către destinații populare de vacanță în rândul turiștilor români, precum Grecia, Turcia și Spania, zboruri care vor fi împachetate cu cazări în hoteluri din întreaga lume, printre care și cele aflate sub brandul propriu: TUI Blue (potrivite pentru adulți și pentru familii, în egală măsură), TUI Magic Life, RIU, TUI Suneo, Robinson, TUI Sensatori”; totodată, „va revinde produsele turistice ale tuturor turoperatorilor români”.

Ca detalii, Cristian Pandel, CEO al Memento Group, accentuează că „investiția de început este de peste 1,5 milioane de euro în primul an de operare și de peste 5 milioane de euro în următorii cinci ani. În primul an de operare, vor fi deschise 15 agenții TUI TravelCenter, care vor acoperi 13 dintre cele mai mari orașe ale țării, precum București, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Arad, Brașov etc. Toate sediile vor funcționa sub brandul TUI TravelCenter și vor beneficia de o poziționare centrală în orașe. De asemenea, angajații din România vor participa la traininguri în Austria cu profesioniști din cadrul TUI Austria”.

Cercetări privind consumul moderat de bere şi sănătatea

0

Centrul de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție a prezentat o nouă cercetare privind efectele consumului moderat de bere asupra sănătăţii: „Influența consumului de bere asupra calităților motrice forță și viteză”, autori conf. univ. dr. Mariana Rotariu și asist. univ. drd. Cătălin Ionițe de la Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” din Iași.

Prezentând în esenţă rezultatele cercetării, asist. univ. drd. Cătălin Ionițe a subliniat că studiul arată că „atunci când sunt respectate cantitățile indicate de un consum moderat de bere și se urmează o dietă alimentară echilibrată, se observă efecte benefice asupra organismului prin creșterea indicelui de apă din organism, a masei musculare și prin scăderea țesutului adipos. De asemenea, un consum moderat de bere poate ajuta organismul să se adapteze mai repede în urma unui efort fizic precum 100 metri viteză și poate conduce la o mai bună oxigenare până la nivelul capilarelor mici”.

Consum moderat de bere în termenii Organizației Mondiale a Sănătății înseamnă 330 ml bere/zi de către femei și 660 ml bere/zi de către bărbați.

Conf. univ. dr. Corina Zugravu, președintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție, cadru didactic la Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din Bucureşti, apreciază „că cercetători din România au aprofundat legătura dintre consumul moderat de bere și rolul său în recuperarea după o activitate fizică, venind cu rezultate care sunt de interes pentru comunitatea științifică și care evidențiază noi efecte pe care consumul moderat de bere îl poate avea în raport cu sănătatea. Fiind o băutură populară, preferată de români, este important că putem evalua prin studii de specialitate impactul pe care îl poate avea asupra stilului nostru de viață”.

Au fost investigaţi 50 de subiecți sportivi amatori, cu vârste între 20 şi 35 de ani, înălțime între 160 şi 200 cm, greutate între 50 şi 123 kg. Fără a intra în detalii, este de reţinut că „studiul a arătat o creștere de aproape 1% a masei musculareîn urma consumului dozei recomandate de 660 ml de bere/zi timp de 30 de zile, inclusiv la testarea subiecților după efort fizic. Acest fapt poate fi explicat prin creșterea procentului de apă în organism”. Referitor la forţă, „în urma consumului moderat de bere, valorile obținute s-au situat mai aproape de medie, față de valorile obținute înaintea consumului de bere”. Cât priveşte viteza pe 100 m, studiul arată că „a prezentat variații nesemnificative”, cu sublinierea că în condiţiile în care după vârsta de 20 de ani nu mai poate fi îmbunătățită decât prin tehnica execuției, „cel mai important pentru persoanele care nu practică sportul de performanță este de a o menține la același nivel”.

Secretarul general al Centrului, dr. Alin Popescu, medic primar de medicină sportivă, anunţă continuarea susţinerii unor cercetări selectate prin concurs privind efectele consumului moderat de bere.