Acceleratorul BCR-InnovX a selectat 24 de start-up-uri de tehnologie pentru programul de incubare al grupei Grinders

0

BCR-InnovX, programul de accelerare a afacerilor din tehnologie, anunță cele 24 de companii care au intrat în programul de incubare al grupei Grinders din 2020. Acestea sunt business-uri cu cifră de afaceri sau finanțare atrasă de până la 100.000 de euro, care dezvoltă soluții și produse inovatoare prin tehnologie. Programul de incubare va dura două săptămâni și se va derula virtual în perioada 13-24 iulie 2020, urmând ca ulterior cele mai bune start-up-uri să fie selectate pentru a intra în faza de accelerare.

Cele 24 de companii care au intrat în program sunt:

  • FORMAPS – automatizează procesarea, semnarea și arhivarea documentelor oficiale
  • Optime Rent – acoperă toate etapele unui contract de închiriere
  • Indata we trust – oferă sprijin companiilor din zona de real estate
  • ARchiHype  -permite utilizatorilor să-și personalizeze proiectele de amenajare interioară și peisagistică
  • IZIDOC – este cea mai mare platformă de beneficii dentare pentru angajați din România
  • Budget Master – ajută oamenii să economisească bani, prin luarea de decizii mai bune
  • Investor Hub – este primul marketplace de fonduri mutuale din UE
  • Sales Agent Assistant -dezvoltă un produs de tip SaaS, care extrage informații relevante din discuțiile telefonice
  • Rungutan by NETBEARS – oferă servicii de testare a capacității de susținere a traficului pe un website
  • Synovius – este un dispozitiv medical ce permite pacientului să realizeze de acasă ședințele de recuperare
  • ROBOTERR SEWERAGE CONSTRUCTION – este o tehnologie modernă de construcție a canalizărilor
  • Chip In Solutions SRL – facilitează întregul flow de comandă de e-commerce de tip shared
  • StartGDPR – permite companiilor să rezolve problema de conformitate GDPR la costuri mai mici
  • BAAM – ajută la identificarea și cumpărarea de proprietăți imobiliare în întreaga lume
  • Universe Education – este o platformă unică de învățare, cu acces la medii 360, VR și AR
  • Taraba virtuală – este o piaţă online, ce reuneşte micii furnizori de produse locale românești
  • CUSTOM OFFERS – oferă software de optimizare a prețurilor
  • AI SALES ASSISTANT -ajută agenții de vânzări sau/și echipa de suport să înțeleagă repede clienții
  • EMAILTREE (LUXEMBURG) – rezolvă solicitările clienților și reduce timpul de răspuns la mailuri
  • Apio digital – oferă instrumente destinate industriilor interconectate, folosind tehnici de dezvoltare din aria jocurilor de calculator și realitate virtuală
  • MODULAB – este un laborator de cercetare și dezvoltare cu experienţă în inovaţii tehnologice
  • Cookie Surf – rezolvă problemele ce țin de GDPR privind utilizarea legală a cookie-urilor
  • Clever Ever -ajută copiii să învețe prin joacă
  • Avoteca -îmbunătățește serviciile juridice, prin susţinerea avocaţilor independenţi şi a societăţilor de avocatură mici şi mijlocii

„Anul acesta ne-am propus să ajungem la cât mai mulți antreprenori cu potențial din domeniul tehnologiei, am mers dincolo de graniţele Capitalei, am introdus un program de incubare care să permită mai multor start-up-uri să se dezvolte și am oferit locuri dedicate firmelor care oferă soluții în contextul Covid-19. Credem că doar prin intensificarea eforturilor de a susține start-up-urile din tehnologie putem ajuta ecosistemul local să scaleze și să producă viitoarele companii solide din tech Made in Romania”, spune Ionuț Stanimir, Director de Marketing BCR și co-fondator BCR-InnovX.

Acceleratorul BCR-InnovX a crescut numărul locurilor oferite în cadrul programului de incubare al grupei Grinders, selectând 24 de companii din cele 83 de companii eligibile ce au participat la sesiunile de selecție. Start-up-urile câștigătoare oferă soluții inovatoare pentru domenii extrem de variate, de la vânzări, real estate și educație, la avocatură, stomatologie, inteligență artificială sau robotică.

„Cu toate că traversăm în continuare o perioadă dificilă, oamenii cu inițiativă și dornici să inoveze merg înainte cu proiectele create, iar noi suntem aici pentru a ne asigura că au la dispoziție toate resursele necesare pentru a reuși. În grupa Grinders am avut 83 de start-up-uri eligibile înscrise din București, Cluj, Iași și, trebuie să recunosc, alegerea finaliştilor nu a fost una ușoară pentru juriu. Dar asta nu e o problemă, dimpotrivă, este o dovadă că există mult potențial, iar noi suntem nerăbdători să ajutăm la dezvoltarea viitoarei generații de antreprenori în tech”, spune Daniel Dumitrescu, CIO InnovX.

Membrii comitetului de selecție pentru grupa Grinders a fost format din: Aimen Aldahash (Partner Development Manager at Microsoft), Robert Velcu (Adviser Pre-Sales Engineer UiPath),  Razvan Crăciunescu (Director Startup Grind Universitatea Politehnică),  Daniel Ilie (Fost Comandant în Forțele Speciale), Bogdan Hristescu (Regional MD at Euronet), Mircea Moraru (M&A Senior Associate CMS), Silviu Florea (Dezvoltator Soluții Fintech), Adela Ioniță (Transitions Coach Tu în centru), Nicu Iancu (Președinte I2DS2),  Sergiu Pop (Manager Startup Program Microsoft), Mădălina Hagima Hristescu (Managing Partner Hristescu & Partners), Bogdan Ștefan (advisor tech și inovare), Melania Mirea (Director Zonal Retail BCR), Daniel Nanu (Director Zonal Retail BCR),  Ștefan Buciuc (CEO BCR Social Finance), Dragoș Dorilă (CRO BCR Social Finance), Sergiu Pop (Startup Program Manager Microsoft), Diana Dumitrescu (CEO InnovX) și Daniel Dumitrescu (CIO InnovX).

Programul de incubare de două săptămâni al BCR- InnovX include: 1. Workshop de leadership, 2. Workshop investiții, 3.Workshop de branding, 4. Realizarea unui business plan, 5. Program de mentorat de la antreprenori Alumni InnovX și de la echipa de management BCR.

Acceleratorul este un proiect realizat în parteneriat cu UiPath, Microsoft, Modex, Startup Grind, Mindspace și European Center for Services Investments and Financing (ECSIF). BCR acoperă costurile pentru toate bursele alocate antreprenorilor din acest proiect, cursurile și costurile logistice.

Mai multe detalii despre Acceleratorul BCR-InnovX: www.bcr.ro/accelerator

Experiment în premieră mondială la ELI-NP

0

O echipă internațională de cercetători având coordonarea și baza activității la centrul ELI-NP de la Măgurele a realizat un experiment în premieră pentru știința mondială: confirmarea experimentală prin măsurători într-un aranjament unic în lume a existenței unei forme rare a radioactivității gama a nucleelor (https://www.eli-np.ro/science_article.php?id=4).

Coordonatorul echipei este dr. Pär-Anders Söderström, din Suedia, angajat la ELI-NP. Din echipă fac parte cercetători din România, Japonia, Italia, Germania: L. Capponi, E. Açiksöz, T. Otsuka, N. Tsoneva, Y. Tsunoda, D. L. Balabanski, N. Pietralla, G. L. Guardo, D. Lattuada, H. Lenske, C. Matei, D. Nichita, A. Pappalardo, T. Petrușe.

Recunoașterea pe plan mondial a realizării este accentuate de publicarea în revista Nature Communications din 26 iunie 2020.

Acad. Nicolae-Victor Zamfir, directorul ELI-NP, subliniază: „Experimentul, extrem de sofisticat, testează o ipoteză teoretică confirmată parțial experimental de emitere de fotoni în procesul de dezexcitare a nucleului atomic, și anume dezexcitarea prin stări virtuale. Nucleul atomic este un sistem cuantic, deci are stări extrem de bine precizate din punct de vedere energetic. Experiementul aduce ceva extrem de nou în studiul nucleului atomic referitor la modul în care privim evoluția acestui sistem de protoni și neutroni. Totodată, pentru noi înseamnă un lucru foarte practic. Ansamblurile experimentale pregătite pentru experimentele de le ELI-NP sunt gândite să facă față la experimente extrem de delicate”.

Spațiu cultural urban în București

0

În contextul și în condițiile actuale de relansare și adaptare a activităților, în centrul Bucureștilor (Piața Lahovari nr.7) s-a deschis Grădina cu Filme – Cinema & More, caracterizat drept „unul dintre cele mai cool spații culturale urbane”, proiect al Primăriei Capitalei prin creart – Centrul de Creație, Artă și Tradiție al Municipiului București. Până la 13 septembrie, sunt prezentate în aer liber filme românești, documentare despre mari coregrafi, muzicieni, creatori de modă, concerte, teatru, spectacole de improvizație, dezbateri. O parte dintre evenimente sunt cu intrare liberă, prin rezervare online pe bilete.ro sau la casa de bilete Teatrelli, alte evenimente sunt cu bilet – mese de două persoane la prețuri între 30 lei și 79,38 lei. Programul cuprinde Seara filmului românesc (proiecții întregite de criticul de film Ileana Bîrsan, în dialog cu regizori, producători, actori), ,, Seara filmului european (în parteneriat cu institute culturale și ambasade din România), Seara filmului de dans (creatori de dans contemporan, precum Pina Bausch, înregistrări de spectacole de dans de referință), Seara filmului de fashion (creatori celebri care au marcat industria modei la nivel internațional), documentare muzicale.

De asemenea, sunt prezentate concerte speciale, teatru (teatrul „Luni”), reprezentații de improvizație, de stand-up comedy.

Concomitent, poate fi admirată lucrarea murală AccessibleExperience de Radu Pandele, membru al SweetDamageCrew, lucrare inspirată de perioada pandemiei, curator, Mihai Zgondoiu.

Programul complet pentru iulie și regulamentul de participare: https://www.creart.ro/gradina-cu-filme-cinema/.

Librăriile Diverta se alătură campaniei „Citește românește”

0

Librăriile Diverta se alătură campaniei „Citește românește”, inițiate de Ministerul Culturii pentru susținerea pieței de carte din România, în mod special, a cărții românești pe întregul flux economic și cultural  autor-editură-tipografie-librărie-Ministerul Culturii.

Bogdan Gheorghiu, ministrul culturii: „Mă bucură faptul că am găsit susținere în parteneri din mediul privat, care pot avea o contribuiție importantă pentru vânzarea cărților românești. Scriitorii români merită cumpărați, citiți și încurajați să creeze în continuare. Avem tineri valoroși și talentați care trebuie promovați și apreciați, pentru că ei sunt marii scriitori de mâine”.

Luiza Albu, Marketing Manager Diverta: „În ceea ce privește librăriile noastre, vom face, ca și până acum, tot ce ține de noi, ca librari: vom poziționa preferențial cărțile autorilor români în spații special semnalizate, oferind consistență la raft, vom propune promoții, vom consilia cum știm mai bine clienții în librării și vom crea cadrul prielnic lecturii pentru cititori, în spațiile noastre special amenajate.  Sperăm ca fiecare dintre noi, prin rolul pe care îl joacă în această frumoasă piață a cărții, să putem contribui la o creștere a interesului publicului pentru cartea românească și a industriei, în general”.

Concret, susținerea librăriilor Diverta se exprimă cu peste 4000 de titluri, prin magazinele fizice și prin magazinul online www.dol.ro. În librării au fost amenajate rafturi semnalizate cu numele campaniei, #citeșteromânește, care promovează cărți ale autorilor autohtoni.

Ministerul Culturii reamintește că „în cadrul campaniei, scriitori și jurnaliști au oportunitatea de a-și promova ultimele apariții editoriale, iar Ministerul Culturii a publicat, pe pagina de Facebook a instituției, mesajele acestora prin care susțin inițiativa #citeșteromânește”.

Sondaj AHK România: Redresarea, cel mai devreme în 2021

0

Un sondaj realizat în perioada 15-26 iunie 2020 de Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România) cu participarea a 89 de companii germane din țara noastră din industrie (48,3%), servicii (19%), construcții (11%), comerț (8%) indică scăderi ale cifrei de afaceri cu 10%-25% și, în estimarea a peste 24% dintre respondenți, chiar cu mai mult, precum și perspective de redresare cel mai devreme în 2021. Ponderile aprecierilor și estimărilor la indicatorii sondajului arată astfel:

– motive de îngrijorare pentru companii dincolo de ridicarea multor restricții și de măsurile de sprijin – cererea redusă de produse și servicii (64%), restricțiile de călătorie (peste 61%), amânarea sau anularea investițiilor (55,1%)

– factori de risc – condițiile-cadru politice (peste 68%), lipsa măsurilor de sprijin pentru mediul de afaceri (peste 58 %)

– cheltuieli pentru investiții – mai mici decât cele planificate înainte de criză (67%), creștere (4,5%)

– număr de angajați – nemodificat (50,6%), scădere (46%).

Referitor la implementarea programului de lucru fexibil, Sebastian Metz, director general al AHK România, subliniază: „Noi, comunitatea de afaceri româno-germană, am solicitat acest lucru încă de la începutul crizei. Ne menținem dorința de implementare urgentă a acestei măsuri pentru evitarea șomajului și pentru ca impactul actualei pandemii asupra pieței forței de muncă să fie redus la minimum”.

Rezultatele sondajului aici

Prof. univ. dr. Dan ARMEANU (ASE) – Impactul COVID – 19 asupra piețelor de capital

0

„Impactul pandemiei generate de virusul COVID-19 asupra economiei mondiale este semnificativ, se va manifesta pe termen lung și va depinde de intensitatea manifestării pandemiei în perioada următoare.

Prognozele instituțiilor financiare  cu privire la creșterea economică la nivel mondial pentru anul 2020 au fost ajustate de la prognoza inițială de crestere medie de peste 3% la o scădere de aproximativ 4,9% în iunie, ca efect al întreruperii unei părți importante a producției, al problemelor apărute în lanțul de aprovizionare și distribuție, simultan cu apariția unor dezechilibre atât pe partea de cerere cât și pe partea de ofertă, precum și a incertitudinilor cu privire la evoluțiile pe termen scurt și mediu.

Estimările din luna iunie 2020 indică o scădere medie de 5,8% a PIB-ului real în cazul țărilor central si est-europene și o scădere medie mai pronunțată în țările vest-europene, de 10,2%, apropiată de prognoza pentru Statele Unite de 8%.

Impactul asupra PIB-ului pare să fie mai amplu, atât în țările dezvoltate cât si în cele emergente, pentru că economiile sunt interconectate, dependente de comerțul și transportul internațional, de furnizori și clienți externi, în condițiile reducerii abrupte a investițiilor și a consumului la nivel național. Evaluarea impactului se referă numai la etapa inițială, fără luarea în considerare a posibilității de izbucnire a unui nou episod de creștere a numărului de cazuri de îmbolnăviri în toamna acestui an. 

Primul semnal al crizei COVID a apărut în China la începutul anului, atunci când numărul cazurilor de îmbolnăviri a crescut galopant până a atins maximul, după care a înregistrat o scădere semnificativă de la o perioadă la alta. Astfel, graficul evoluției numărului de cazuri în China este în formă de V întors așa cum se poate observa din graficul 1.

Grafic 1                                                     Grafic 2

Mai mult, coeficientul de corelație dintre principalii indici bursieri de pe cele mai importante piete de capital din lume (spre exemplu, a se vedea graficul 2) și numărul de noi cazuri apărute în China în perioada respectivă este negativ și cu o valoare absolută de peste 0,8, ceea ce pune în evidență o legătură inversă foarte puternică între evoluția pandemiei în China și evoluția piețelor de capital. Astfel, graficul evoluției piețelor financiare are forma literei V, fiind simetric față de cel al numărului de cazuri COVID din China. 

Piețele internaționale de capital au fost printre primele care au reacționat la veștile referitoare la răspândirea virusului începând cu luna februarie, consemnând o scădere pronunțată a indicilor, în jur de 35% în decurs de câteva săptămâni, pe măsură ce numărul de cazuri de îmbolnăviri, inițial în China și ulterior in Europa și SUA, creștea galopant. Reacțiile investitorilor de pe burse au generat volatilități ridicate, cu deosebire în primele zile de la răspândirea virusului în afara granițelor Chinei, odată cu creșterea numărului de noi cazuri de îmbolnaviri, simultan cu luarea măsurilor de diminuare a activității economice (lockdown) și de distanțare socială.   

Ulterior piețele de capital au avut o revenire consistentă în formă de V în următoarele 2 luni, în jur de 85%, pe fondul programelor generoase de sprijin guvernamental pentru întreprinderi și al stimulilor monetari si fiscali, în contextul reducerii numărului de cazuri de infecții cu COVID -19.

Investitorii de pe burse au reacționat emoțional amplificând volatilitatea, orice veste bună determinând creșteri fără fundamente economice pe termen lung, prin prisma faptului că măsurile anunțate nu au avut timpul necesar să producă efecte cuantificabile și să fie analizate sub aspectul eficacității lor, iar orice creștere a numărul de noi cazuri s-a concretizat în scăderi ale prețurilor instrumentelor financiare. Un exemplu în acest sens este anunțul facut de oficialii din SUA la începutul lunii iunie, cu privire la faptul că, în luna mai a crescut valoarea vânzărilor din retail,  bursele contabilizând anunțul pozitiv cu un avans de aproximativ 4%. Creșterea încrederii investitorilor a determinat o recuperare rapidă, care a fost susținută de reacția promptă a guvernelor cu privire la susținerea economiei prin diferite forme de sprijin, demonstrând faptul că factorii de decizie au aplicat lecțiile învățate cu ocazia crizei din 2008.

Evoluția de tip V confirmă că piețele bursiere sunt decuplate de economiile respective, acest fapt fiind cel mai elocvent în perioada de revenire a burselor, ca urmare a unor factori de natură emoțională care nu au legatura cu fundamentele economice. Aceasta evoluție in V a piețelor de capital se poate repeta, având în vedere efectele de runda a 2-a, deoarece incertitudinile cu privire  la evoluțiile economice viitoare persistă, inclusiv cele cu privire la un posibil al doilea val al pandemiei, asteaptat la toamnă.

Evoluția în V a piețelor de capital ce constă în reduceri ample ale indicilor bursieri, urmate de o recuperare destul de rapidă s-a manifestat astfel: 

-S&P 500 a atins 3.380 de puncte în 14 februarie, pentru ca în 23 martie să atingă 2.237 puncte, înregistrând o scădere cu 34%, urmată de o revenire la 3.232 puncte, la începutul lunii iunierecuperând astfel aproximativ 90% din pierderi. 

-Dow Jones Industrial Average (DJIA- blue chip)atinsese peste 29.000 de puncte la începutul lunii februarie, pentru ca la mijlocul lunii martie să ajungă la puțin peste 18.000 de puncte consemnând o scădere de aproximativ 36%, urmată de o recuperare de peste 90% la începutul lunii iunie, când indicele a atins valoarea de 27.000 de puncte.

-NYSE Composite Index (all stocks) înregistra 14.000 de puncte la începutul lunii februarie pentru ca la mijlocul lunii martie să scadă la putin peste 9.000 de puncte, înregistrând o pierdere de aproximativ 40%, urmată de o revenire la 12.600 de puncte la începutul lunii iunie, recuperând 90%.

FTSE 100 a pierdut în martie 34% față de luna februarie, scăzând de la 7.300 puncte la 4.900 de puncte, recuperand peste 80% până în luna iunie, când a atins 6.400 puncte. Indicele DAX a avut o evoluție similară, scăzând 38% în martie față de februarie, de la 13.700 de puncte la 8.500 puncte, pentru ca la începutul lunii iunie să recupereze mai mult de 80%, indicele atingând 12.000 de puncte.

BET a urmat aceeași evoluție, scăzand cu aproximativ 30% în luna martie urmat de o recuperare de peste 80%, odată cu scăderea numărului de îmbolnăviri cu COVID – 19.

Indicele de volatilitate VIX, denumit și indicele fricii, a atins valoarea de 82 în 16 martie 2020, valoare comparativă cu cea din octombrie 2008 (80). Depășirea valorii de 30 a indicelui VIX pune in evidență îngrijorările puternice ale investitorilor cu privire la evoluțiile pe termen scurt ale piețelor de capital din SUA și reflectă un risc în creștere pe care și-l asumă investitorii.

Factorul care a influențat evoluția burselor internaționale în perioada de vârf a pandemiei pare să fi fost numărul de cazuri de noi îmbolnăviri în China. Astfel, între evoluția indicelui S&P 500 și numărul de noi cazuri de îmbolnăviri cu COVID -19 din China se observă o corelație negativă puternică în graficul 3, valoarea coeficientului fiind de -0,87. Astfel, creșterea accentuată a numărului de îmbolnăviri în China a determinat o scădere a indicelui S&P 500, iar revenirea acestuia la valori apropriate de cele dinainte de criza s-a produs, pe măsura ce s-a înregistrat o scădere a numărului de noi cazuri.

Grafic 3

În același timp, corelația dintre indicele S&P 500 și numărul de noi cazuri de îmbolnăviri din SUA prezentată în graficului 4,este negativă și la aproape jumătate față de corelația cu numărul de îmbolnăviri din China, având o valoare de -0,46 și reflectă faptul că bursa din SUA a digerat perspectivele negative și a reacționat la primele semne ale creșterii numărului de cazuri în China, evoluția  pandemiei în SUA nemaifiind o surpriză, care să sperie investitorii și sa provoace corecții majore de preț.

Grafic 4

La nivelul bursei locale, indicele BET a scăzut cu aproximativ 30% până la sfârșitul lunii martie, urmând evoluțiile principalii indici internaționali, precum S&P 500, DJIA, FTSE 100 și DAX, care au cunoscut scăderi în jur de 35%, recuperarea pierderilor în procent de aproximativ 80% – 85% având loc în următoarele 2 luni. În această perioadă, Bursa de la București s-a înscris în aceeași tendință de volatilitate ridicată, în corelație atât cu numărul de noi cazuri de îmbolnaviri, cât și ca efect al reducerii activității întreprinderilor în majoritatea domeniilor de activitate.

Aceeași corelație puternic negativă, de – 0,81, o constatăm și în cazul evoluției indicelui BET raportat la evoluția numărului de noi cazuri de îmbolnăviri în China. A se vedea în acest sens graficul 5.

Grafic 5

Pe de altă parte, din analiza corelației între indicele BET și numărul de noi cazuri din SUA, prezentată în  graficul 6, rezultă o corelație negativă moderată de -0.46, care se diminuează pe măsură ce numărul de noi cazuri de îmbolnaviri scade. Astfel, reacția bursei locale se înscrie în contextul general al evoluției burselor internaționale care au reacționat la primele semne ale manifestării pandemiei în China, unda transmiterii pandemiei mai târziu și în SUA nemaifiind o surpriză, efectele fiind deja  absorbite de piețele de capital.

Grafic 6

Influența numărul de cazuri de îmbolnăviri din China sau din alte state cu economii dezvoltate asupra evoluției burselor reiese și din testul Granger, care relevă faptul că se manifestă o cauzalitate puternică unidirecțională dinspre variabila numărul de îmbolnaviri către variabila indici bursieri.

Pairwise Granger Causality Tests

Null Hypothesis Obs F-Statistic Prob. 
LNNOI_CAZURI_GLOBAL does not Granger Cause DLNBET
 47

 5.3161

0.0009
DNOI CAZURI CHINA does not Granger Cause DBET   60 DNOI 2.187 0.05

În concluzie, evolutia piețelor de capital a fost în V și relevă o revenire temporară rapidă, care nu ține cont de fundamentele economice pe termen lung, punând în evidență decuplarea burselor de economia reală. Ținând cont de impactul semnificativ al pandemiei în economie și de efectele de runda a doua, probabil că vom mai asista la episoade de volatilitate crescută, ce constau în căderi și reveniri ale piețelor de capital. Analizele de corelații și de cauzalitate  confirmă faptul că evenimentul care a determinat o reacție puternică a burselor a fost evoluția pandemiei în China, din perspectiva numărului de noi îmbolnăviri, acesta fiind un indicator al capacității de răspândire rapidă a virusului și de afectare a țărilor și economiilor care încă nu cunoscuseră cazuri de infectări cu virusul COVID – 19”.

Digitalizarea va aduce beneficii în sectorul petrolului și gazelor

AUTOR: ANA MARIA PETCANA (foto)

Companiile de petrol și gaze estimează că implementarea de soluții digitale le va aduce o creștere, în medie, cu 10% a veniturilor, datorită reducerii timpului de demarare a proiectelor și majorării producției, în următorii cinci ani, arată raportul ”2020 Digital Operations study for oil and gas”, realizat de PwC în rândul a peste 200 de companii de profil la nivel global. În același timp, aceste companii anticipează o scădere cu 8,5% a costurilor ca urmare a îmbunătățirii eficienței operaționale.

Cu toate că majoritatea directorilor din sectorul de petrol și gaze sunt conștienți de câștigurile obținute din digitalizare, doar 7% spun că organizațiile lor sunt avansate în procesul de digitalizare a operațiunilor, iar 70% că se află încă la început. Cele mai avansate digital sunt companiile din industria chimică, urmate de cele de petrol și gaze și cele de utilități.

Companiile de petrol și gaze s-au confruntat cu provocări foarte mari în ceea ce privește eficiența, durabilitatea și rentabilitatea înainte de COVID-19. Ca urmare a pandemiei, prețurile s-au prăbușit, astfel încât urgența de a aborda aceste probleme a crescut dramatic. Unul dintre cele mai clare și viabile răspunsuri la aceste provocări sistemice este acela de a accelera strategiile de digitalizare pentru a deveni mai rezistente la astfel de șocuri și pentru a rămâne atractive pentru investitori.

Pregătirea insuficientă, lipsa talentelor, modelul de operare și cultura sunt percepute drept principalele bariere în calea transformării digitale, respectiv adoptarea soluțiilor și aplicațiilor digitale.

Top cinci tehnologii vizate de companiile de petrol și gaze

Sondajul realizat de PwC a constatat că directorii din sectorul de petrol și gaze văd cel mai mult potențial în acele tehnologii care combină datele și analizele. Primele cinci tehnologii sau tehnologii vizate pentru implementare sunt:

Sisteme de execuție a producției (MES) care leagă echipamente individuale cu sistemul de planificare a resurselor (ERP) al companiei, facilitând coordonarea operațiunilor.

Cloud computing care permite companiei să gestioneze volume mari de date generate în operațiuni și îmbunătățește calitatea datelor, disponibilitatea acestora și transparența.

Analize energetice care susțin optimizarea consumului de energie și a costurilor în cadrul operațiunilor companiei

Conectivitate și Internet of Things (IoT) în care mașinile poartă senzori care susțin monitorizarea la distanță a performanței și integrarea eficientă a echipamentelor

Machine Learning (învățarea automată) pentru analizarea datelor și identificarea tiparelor și deficiențelor operaționale care pot fi utilizate pentru a îmbunătăți eficiența, de exemplu în mentenanța predictivă

Pre-COVID-19, factorii de decizie, investitorii și populația au pus presiune pe companiile de petrol și gaze să reducă investițiile în operațiuni tradiționale cu consum de carbon în favoarea surselor regenerabile de energie și să reducă sau să elimine eventual emisiile de gaze cu efect de seră în producție și altele operațiuni. Aceste elemente vin să sublinieze încă o dată necesitatea adoptării noilor tehnologii.

Aplicație de mobil pentru asigurări

0

Compania de asigurări Eurolife FFH (asigurări de viaţă, invaliditate, şomaj, imobil, accidente, sănătate, răspundere civilă, călătorie, bilete) își lansează prima aplicație de mobile pe plan local – Eurolife FFH App Asigurări, „instrument prin care compania își urmărește strategia de a crea un univers de experiențe digitale simple și complete pentru clientul final sub conceptul EurolifeConnect. Cu ajutorul acesteia, clienții își vor putea vizualiza portofoliul de polițe online și vor putea face plata primelor de asigurare în doar câteva click-uri, direct din aplicație”.

Anita Nițulescu, CEO Eurolife FFH Asigurări, subliniază: „La Eurolife FFH credem că este importantă nu atât prezența digitală, cât mai ales definirea unei strategii de business pentru era digitală, strategie pe care o continuăm prin lansarea acestei aplicații, și pe care o vom urmări și dezvolta și în perioada următoare. Suntem hotărâți să oferim clienților noștri un ecosistem digital cu experiențe tehnologice unice, simple și intuitive, adaptate ritmului și intereselor acestora. Lansarea Eurolife FFH App vine astfel să susțină dorința întregii noastre echipe de a ne sprijini clienții cu produse și servicii care să facă diferența în piața de asigurări”.

Dintre informațiile de ordin tehnic oferite, reținem: „Aplicatia poate fi descărcată, în mod gratuit, din magazinele Google Play și App Store. Odată instalată, în doar câțiva pași simpli, clientul are acces la întreg portofoliul de polițe active, încheiate la Eurolife FFH, cu detalierea riscurilor și a sumelor asigurate aferente. De asemenea, în doar câteva click-uri acesta poate face plata primelor de asigurare, economisind astfel timp și evitând drumurile la bancă sau transferul manual din alte conturi”.

Beneficiile aplicației Eurolife FFH sunt „Acces rapid la polițele încheiate la Eurolife FFH Asigurări; riscurile acoperite și sumele asigurate – într-un singur loc; plata rapidă a primelor de asigurare; actualizarea rapidă a datelor personale și de contact; acces direct pentru a înainta un anunț de daună; acces direct, prin telefon, la un consultant Eurolife FFH; achiziție de noi asigurări disponibile online”.

Eurolife FFH mai precizează că „dezvoltarea aplicației continuă și în perioada următoare, astfel că în scurt timp îi vor fi adăugate noi funcționalități, respectiv: acces la un proces de anunț și evaluare daună online, simplificat, precum și un modul de administrare cu posibilitatea de a aduce modificări polițelor deținute direct din aplicație. Lansarea acestui nou produs digital continuă investițiile în această zonă inițiate de Eurolife FFH încă din 2018, prin lansarea asigurării de călătorie, primul produs online, end-to-end, din portofoliul companiei. A urmat apoi, în 2019, lansarea primei asigurări de bilete de evenimente dezvoltată în parteneriat cu platforma www.bilete.ro, disponibilă de asemenea online. Eurolife FFH dispune de un portofoliu extins de produse, dedicate atât clienților persoane fizice, cât și juridice, portofoliu susținut de canale diversificate de vânzare: bancassurance, parteneri, brokeri și online”. 

Strângere de fonduri pentru „grădina terapeutică”

0

A patra campanie pentru strângere de fonduri în scop social aAsociației „Zi de Bine” are ca partener organizația Microgreens România, obiectivul reprezentându-l crearea unui spațiu relaxant pentru pacienții internați la Spitalul de Psihiatrie „Eftimie Diamandescu” – o „grădină terapeutică” de 240 mp în curtea spitalului, cu microplante și plante ce se pot recolta la intervale scurte de timp, încât toți pacienții să se poată implica în îngrijirea acestora, spațiu decorat de asemenea cu flori, băncuțe și foișoare.

Melania Medeleanu și Luciana Zaharia, fondatoarele Asociației „Zi de Bine”, subliniază: „O nouă lună, o nouă cauză. Cu o floare nu se face primăvară, dar cu câteva răsaduri bine alese și un loc amenajat special pentru ele, poate să fie vară tot timpul anului pentru pacienții internați în Spitalul de Psihiatrie Eftimie Diamandescu. Medicamentele îi ajută să țină sub control afecțiunea de care suferă, însă grădina le oferă un ROST. Într-o lume în care nu-și mai găsesc locul, se vor simți din nou utili, vor putea contribui cu timpul și mâinile lor la ROD. ROST, ROD și TIHNĂ – asta ne dorim să dăruim în iulie, alături de fiecare Rac sau Leu sau pur și simplu, om bun care simte că are ce oferi”.

Cristian-Alexandru Tudor, fondator al Microgreens România: „Grădina Terapeutică este un proiect la care am spus DA!,fără ezitare. Cu toții știm deja că natura este locul perfect în care ne putem încărca bateriile. Ne bucurăm că se întâmplă astfel de inițiative și că putem realiza lucruri care durează și de pe urmă cărora pot beneficia atât de multe persoane. Microgreens România se află pe piață încă din 2013, iar când pasiunea noastră pentru plante se concretizează prin astfel de proiecte, ne simțim motivați și încrezători să mergem mai departe”.

Fondurile se vor strânge în special de la sărbătoriții lunii iulie, așadar cine este născut în luna iulie, își poate dona ziua de naștere. Născută în luna iulie, Melania Medeleanu și-a dăruit deja ziua de naștere acestei cauze:

https://www.facebook.com/donate/591374204847857/.

Donațiile se fac la contact@zidebine.ro sau direct pe pagina de Facebook a Asociației. Pentru această cauză, asociația și-a propus să strângă din donații suma de 15.000 de euro, adică aproape 4000 de sms-uri care să conțină cuvântul SUS la 8862 sau 150 de sărbătoriți care ar primi din partea prietenilor lor un dar de 500 de lei.

Donații către Asociația Zi de Bine se pot face prin SMS cu textul SUS la 8862 (mesaj în valoare de 4 euro); prin transfer bancar: în contul deschis la Banca Comercială Română (RON: RO56RNCB0092166359160001); prin PayPal; donație online prin PAGO, rohelp.ro, BT PAYetc. – Mai multe variante de donare se găsesc pe pagina asociației, www.zidebine.ro.

Coaliția pentru Dezvoltarea României oferă expertiză pentru relansarea economică

0

Coaliția pentru Dezvoltarea României (CDR) salută Planul național de investiții și relansare economică propus de Guvernului României și își declară disponibilitatea de a oferi expertiză în aplicare, prin apelul la cei peste 300 de membri specialiști din mediul privat reuniți în inițiativa care cuprinde organizațiile Camera Americană de Comerț în România (AmCham), Camera Franceză de Comerț în România (CCIFER), Asociația Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), Camera de Comerț și Industrie RomânăGermană (AHK), Romanian Business Leaders (RBL), Consiliul Investitorilor Străini (FIC), Confederația Patronală Concordia (CPC), Consiliul Naţional al Ȋntreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR).

CDR subliniază că „solicită implementarea cu maximă urgență a măsurilor de sprijin pentru afacerile afectate de criza pandemică și crearea unui grup de lucru național pentru operaționalizarea și aplicarea eficientă a proiectelor din plan. CDR poate sprijini cu expertiză în agricultură, antreprenoriat, consumatori și concurență, educație, energie, fonduri europene, fiscalitate, infrastructură, ICT, mediu, piața muncii, servicii financiare, sănătate și turism. În perioada următoare, CDR va urmări cu atenție implementarea măsurilor pe termen scurt propuse de Guvern”.