Relansarea economică a României, dezbătută de Ziua Întreprinzătorilor

0

Ziua Întreprinzătorilor – 11 iunie – a fost marcată de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) printr-un eveniment online cu tema „Măsurile pentru relansarea economică a României”. Participanții au avansat o serie de idei privind oportunitățile de finanțare, capitalul de lucru și granturile, ajutorul necesar unor domenii precum educație, sănătate etc.  

Florin Jianu, președintele CNIPMMR: „Noi, CNIPMMR, am avut 2 opțiuni, aceea de a sta pe margine și de a critica și aceea de a ne implica. Am ales cea de-a doua opțiune, am ales implicarea activă, în toată această perioadă, în aproape toate măsurile pe care Guvernul României le-a pus in aplicare. Sper că am adus valoare adăugată acestor măsuri. Sigur că, acum sunt cu totul alte provocări, avem nevoie de măsuri imediate  pentru IMM-uri, să ajute mediul antreprenorial din România să iasă din criză și să-și revină cel puțin la nivelul economic dinainte de criză. Noi am structurat o serie de măsuri, pe care le-am discutat la nivel guvernamental și la nivelul administrației prezidențiale, măsuri care vizează educația extrem de necesară,  transformarea digitală a IMM-urilor, reconversia  profesională a multor oameni în această perioadă, crearea și susținerea de noi start up-uri, având în vedere că în România a existat o scădere dramatică a start up-urilor,  noi trebuie să reimpulsionăm apetitul pentru crearea de start up-uri. Considerăm că punctul forte pe care România trebuie să-l aibă e acela al investițiilor în parteneriate de tip public privat, în această perioadă extrem de necesar e rolul fiecăruia în această ecuație, economia României suntem toți împreună și numai împreună putem să reușim”.

Mesajul președintelui Klaus Iohannis: „Vă felicit pentru celebrarea Zilei întreprinzătorilor din România, chiar și în aceste condiții mai puțin obișnuite. Felicitări și Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România pentru mobilizare, pentru organizare și, mai ales, pentru consecvență în promovarea antreprenoriatului românesc. (…) avem nevoie să pregătim cu maximă seriozitate cele mai adecvate proiecte, care să-și multiplice efectele în dezvoltarea pe termen lung a României. Un nou model economic pentru țara noastră înseamnă accelerarea digitalizării, securitate energetică, investiții în infrastructură și dezvoltarea de competențe relevante pentru piața muncii. Acestea sunt doar câteva dintre direcțiile de dezvoltare pentru care Guvernul acordă o importanță sporită contribuției mediului de afaceri”.

Ludovic Orban, prim-ministru al Guvernului României: „Obiectivul nostru e ca în următorii doi ani să dăm drumul la aproape toate proiectele de care are nevoie România, pentru a-și asigura suportul indispensabil pentru dezvoltarea economică. Obiectivul meu e ca, în maxim 5 ani, România să depășească Produsul Intern Brut pe cap de locuitor mediu la nivel european și, evident, venitul mediu pe care-l înregistrează cetățenii la nivel european. Acest lucru se va baza pe piloni foarte solizi”.

Cosmin Marinescu, consilier prezidențial: „Avem convingerea că toate aspectele cu privire la inovație și tehnologie preocupă acum poate mai mult decât oricând IMM-urile și businessurile din economie. Proiectul Romania Tech Nation pe care l-ați menționat a fost lansat în octombrie anul trecut și credem că este unul dintre cele mai aplicate proiecte promovate de Președintele României. Va asigur că Administrația Prezidentiala va susține în continuare acest demers al mediului privat. Merită să invocăm câteva proiecte sau direcții de dezvoltare în legătură cu Romania Tech Nation. La doar câteva luni de la debutul  proiectului, erau deja lansate două apeluri de proiecte pentru dezvoltarea de competențe digitale ale salariaților în valoare de 30 milioane de euro. Acum sunt disponibile alte 20 de mil de euro pentru finanțarea de  scheme antreprenoriale inovatoare ale studenților, iar ca sprijin pentru relansarea economiei în perioada următoare, vor fi acordate în continuare granturi în valoare de peste 200 de milioane de euro pentru digitalizarea companiilor, educație digitală, susținerea antreprenoriatului inovativ la nivelul studenților. (…) În opinia noastră, România Tech Nation poate reprezenta cel mai propice cadru de încurajare, de promovare și de sensibilizare  al interesului pentru o românie cu adevărat digitală. În această privința, Administrația Prezidențială și Guvernul vor lucra îndeaproape cu sectorul privat pentru a accelera schimbările către România digitală. Puteți să contați pe noi în continuare și vom fi factor activ in desfășurarea acestui proiect”.

Sergiu Manea, CEO BCR: „Am descoperit că tehnologia datelor înseamnă siguranță, înseamnă conveniență, că reziliența manufacturior e dată de procese industriale robotizate și adaptive. Așadar este necesară coagularea în parteneriat public privat a actorilor cheie în 3 direcții, ecosistemul de educație, ecosistemul antreprenorial și bineînțeles  politicile publice. E de fapt sumarul celor trei piloni menționați odată cu lansarea programului Romania Tech Nation. România Tech Nation trebui să fie un impuls de transformare și conturarea unei agende publice în acord cu prioritățile României în contextul global accelerat în ultimele 3 luni. Sunt absolut convins ca uitându-ne cu un ochi măcar la viitor și încorporând modul nostru de a gândi viitorul în măsurile pe care le luam azi vom ieși mai întăriți, mai flexibili, mai competitivi, și mai plini de succes. Noi, sistemul financiar bancar, suntem parte din această soluție și ne dorim acest succes”.

François Coste, CEO Groupama Asigurări: „Este momentul să construim și să reconstruim împreună, iar a fi lângă IMM-uri este important, mai ales în această perioadă. La Groupama, asigurăm continuitatea și avem o abordare care implică cunoașterea nevoilor reale ale clienților noștri, cele peste 90.000 de companii. Vom continua să lansăm produse și servicii relevante, inovatoare si la un preț corect.  Am făcut-o deja cu asigurările de viață, de sănătate și de călătorie, cu asigurarea pentru secetă în cazul fermierilor și vom continua cu soluții reale și cu o abordare segmentată pentru industrii precum transport, HoReCa, producție, astfel încât să putem veni în întâmpinarea nevoilor specifice ale clienților noștri și să le asigurăm continuitatea”.

Brother premiază absolvenți ai USAMV București

0

Parteneriatul în activități de protecție a mediului și conservare a biodiversității dintre Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București (USAMV, foto) și compania Brother, unul dintre cei mai mari furnizori de soluții pentru mediul de afaceri, continuă și în acest an universitar. Parteneriatul a fost inițiat anul trecut la nivelul programelor de master din domeniul ingineriei mediului de la Facultatea de Îmbunătățiri Funciare și Ingineria Mediului (FIFIM). În cadrul parteneriatului, Brother va acorda o bursă de susținere pentru cea mai aplicată lucrare de disertație de la programul de master de Ingineria și protecția mediului în spațiul rural sau de la programul de Geomatică pentru ingineria mediului.

Înscrierea lucrărilor se face în aceeași perioadă cu depunerea lucrărilor de disertație, 15-17 iunie 2020, pe baza formularului dedicat, care se va depune online la FIFIM, însoțit de CV-ul candidatului și de lucrarea de disertație; termenul limită este același cu termenul de înscriere la susținerea lucrării de disertație. Criteriile de evaluare au în vedere o serie de punctaje care se bazează pe evaluarea câtorva aspecte concrete: conținutul și calitatea lucrării de disertație și aplicabilitatea ei în domeniul protecției mediului – până la 4 puncte, elementele de originalitate și inovație – până la 2 puncte, calitatea prezentării lucrării – 2 puncte, implicarea în activități axate pe protecția mediului dovedite prin CV – 2 puncte. Evaluarea se va face de către membrii comisiilor de examinare în cadrul sesiunii de susținere a lucrărilor de disertație pentru cele două programe de studiu, participând și un reprezentant al companiei. Valoarea premiului este de 500 de euro, acordat în echivalentul în lei, alături de diploma de recunoaștere a implicării absolventului în activitățile de protecție a mediului.

Monica Otlăcan, Country Manager Brother România, subliniază: „Întotdeauna Brother a fost și rămâne un producător preocupat de calitatea mediului înconjurător și de protejarea acestuia, participând activ și încurajând cu fiecare ocazie utilizatorii sa se implice în protejarea mediului. Începând de la idee și design, până la etapele de colectare și reciclare, în fiecare stadiu din ciclul de viață al unui produs avem în vedere impactul asupra mediului. Ne dorim ca și viitorii specialiști în protecția mediului să urmărească aspectele practice ale protejării mediului, prin lucrări cu un grad de aplicabilitate avansat – acesta este motivul pentru care am ales aceste criterii în a oferi premiul celui mai potrivit absolvent de master al USAMV”.

Brother își reafirmă misiunea „de a dezvolta soluții, echipamente și tehnologii eficiente care să permită organizațiilor să își îmbunătățească performanțele și operabilitatea, simultan cu reducerea costurilor. Reducerea impactului asupra mediului reprezintă una din temele cheie ale implicării sociale a companiei Brother, inclusiv în România. Angajamentul Brother de a susține specialiștii și activitățile de cercetare în domeniul protecției mediului derulate în cadrul universității se vor concretiza și prin alte acțiuni corelate din cadrul parteneriatului. La nivel internațional, Brother colaborează cu diverse organizații și se implică în multiple acțiuni menite să reducă nivelul de poluare a mediului înconjurător. Iar România nu face excepție, astfel colaborarea companiei cu USAMVB, începută în 2019, are ca scop un mod practic de conștientizare asupra riscurilor pe care le prezintă lipsa de atenție a oamenilor față de mediu, susținând rolul practic al viitorilor specialiști în protecția mediului înconjurător”.

Facultatea de Îmbunătățiri Funciare și Ingineria Mediului a USAMV București este unica în ţară care pregăteşte ingineri prin programul de studii de licenţă Îmbunătăţiri funciare şi dezvoltare rurală, cu sublinierea că „absolvenții dobândesc calificări pentru a răspunde cerințelor pieței muncii, fiind pregătiți pentru a lucra în următoarele sectoare de activitate/instituții: construcții – proiectare și execuție, agenții de mediu, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară, servicii/cadastru, administrația centrală și locală, cercetare și consultanță, Real Estate & Business”.

Studiu Cushman & Wakefield Echinox şi MKOR Consulting: Românii vor ieşi mai des în parcuri, vor face mai mult sport şi vor prefera vacanţele în ţară celor în străinătate

0

Cele două luni de izolare și situația încă fragilă în ceea ce privește pericolul de infectare cu virusul Covid-19 își vor pune amprenta asupra comportamentului de consum al românilor, aceștia fiind tentați să aleagă mai multe activități în aer liber și vacanţe în interiorul ţării, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox și compania de cercetare MKOR Consulting.

Odată cu ridicarea restricțiilor, proces ce are loc treptat, începând cu 15 mai, principalele activități pe care românii își doresc să le facă mai des sunt plimbările în parc (32%), petrecerea vacanţelor în România (26%) și activitățile sportive în aer liber (25%), urmate de participarea la evenimente culturale (17%), antrenamente la sala de fitness (15%) și vizite la locurile de joacă pentru copii (14%).

La polul opus, principalele activități care vor fi realizate mai rar sunt legate de ieșitul la masă în mall (53%), călătoriile în străinătate (45%) și mersul la cinematograf (45%), reiese dintr-un sondaj realizat pe un număr de 600 de respondenţi din toate județele ţării. Sondajul a fost realizat în perioada 14 – 18 mai, cele mai multe răspunsuri provenind de la persoane din București – Ilfov (45%), Prahova (7%), Constanţa (4%), Cluj, Iași, Timiș, Brașov și Galați (cate 3%).

Desi românii sunt mari consumatori de centre comerciale, 30% dintre respondenţi declarând că obișnuiau să meargă cel puțin o dată pe săptămână la mall pentru a lua masa, în timp ce 18% vizitau mallurile cel puțin o dată pe săptămână pentru cumpărături de articole vestimentare, comportamentul lor se va schimba cel puțin pe termen scurt, atât pe fondul tendinței de a evita spaţiile aglomerate, cât și ca urmare a constrângerilor de natură economică. În plus, perioada petrecută în izolare a crescut ponderea consumatorilor familiarizați cu comerțul online, iar retailerii din aceasta categorie vor caută să își mențină clienții și cota de piață.

Achizițiile de produse electronice și electrocasnice și cele de articole pentru casa și gradina sunt mai „protejate”, în condițiile în care consumatorii caută să își upgradeze device-urile pentru a rămâne conectați și a avea opțiuni pentru petrecerea timpului liber indoor, dar și să își îmbunătățească gradul de confort din propriile locuințe, în cazul impunerii unor noi restricții de deplasare.

Bogdan Marcu, Partner, Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox (foto): „După trei luni de restricții, în care principala temă de discuție pe agenda publică a fost evoluția pandemiei Covid-19 și măsurile de limitare a răspândirii virusului, este normal să existe o reticenţă faţă de comerțul fizic, care presupune contact direct cu persoane necunoscute, din afara cercului restrâns. Cu toate acestea, pe măsură ce oamenii se vor adapta la noua normalitate, situația medicală fiind una controlabilă, suntem convinși că instinctele de a socializa și de a experimenta vor răzbate, oamenii urmând să își reia în cea mai mare parte vechile obiceiuri. Este rezonabil să considerăm că numărul de vizitatori ai centrelor comerciale va scădea, dar ne așteptăm la o creștere a numărului de produse și implicit a bonului mediu de consum la fiecare vizită de cumpărături. În ciuda faptului că multe din cumpărături în această perioadă s-au concentrat în mediul online, suntem încrezători că oamenii vor îmbrățișa redeschiderea centrelor comerciale atât pentru experiența de shopping, cât și pentru numeroasele activități sociale pe care centrele comerciale le oferă, lucruri ce greu pot fi redate pe monitorul unui device, indiferent de diagonala acestuia.”

Magazinele considerate neesențiale din cadrul centrelor comerciale din România și-au suspendat activitatea la finalul lunii martie, proces ce a afectat peste 9.000 de unități comerciale. Începând cu 1 iunie, magazinele situate în centre comerciale cu o suprafață mai mică de 15.000 de metri pătrați, precum și cele cu acces direct din exterior, și-au reluat activitatea, iar din 15 iunie a fost anunțată redeschiderea magazinelor din proiectele de peste 15.000 de metri pătrați, activitatea restaurantelor și a locurilor de joaca urmând a fi în continuare restrictionata.

Clasamentul activităţilor care vor fi practicate mai des, dupa ridicarea restricţiilor

Clasamentul activităţilor care vor fi practicate mai rar, dupa ridicarea restricţiilor

STUDIUL AICI

___________________

Cushman & Wakefield Echinox este o companie de consultanţă imobiliară de top pe piaţa locală, ce activeaza ȋn toate segmentele pieţei imobiliare este afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deținut și operat independent. Echipa de peste 60 de profesioniști și colaboratori oferă o gamă completă de servicii investitorilor, dezvoltatorilor, proprietarilor și chiriașilor. Pentru mai multe informații, vizitați site-ul companiei www.cwechinox.com

Cushman & Wakefield, unul dintre liderii globali în domeniul serviciilor imobiliare comerciale, cu 53.000 de angajați în peste 60 de țări, ajută chiriașii, proprietarii și investitorii în optimizarea valorii activelor. Cu venituri de 8,8 miliarde de euro, serviciile principale ale companiei sunt: consultanță în gestionarea activelor şi investițiilor, piețe de capital, închirieri, administrarea proprietăților, reprezentarea chiriașilor, servicii de proiect și evaluare. Pentru mai multe informații, vizitați site-ul companiei www.cushmanwakefield.com

XTB România: Revenire în V pe bursă înseamnă revenire în V și în economia reală?

0

Pentru piețele de capital, dilema formei revenirii a fost deja soluționată: în SUA vorbim despre un V destul de clar desenat, cu toate că a doua ramură a sa e ușor aplecată spre dreapta, ca și cum ar fi fost schițată într-un mod puțin mai ezitant decât prima, se arată într-o analiză realizată de XTB România, unul dintre cei mai mari brokeri de instrumente derivate din lume și companie de investiții listată pe Bursa de la Varșovia.

Rezultatele bune așteptate sau semnalizate deja pentru unele nume din tehnologie/IT au conturat o performanță relativă mult mai bună pentru indicele Nasdaq. Marți, Amazon, Apple, Facebook și Microsoft au atins niveluri record, înregistrând o capitalizare totală de aproape 5 trilioane de dolari. De asemenea, preferințele investitorilor s-au văzut mai ales pe companiile de dimensiuni mari, sau cele cu poziții financiare solide, în timp ce companiile mici și foarte mici au rămas în urmă, raportat la primele.

În Europa, amploarea revenirii a fost mai redusă, indicele DAX din Germania este la sub 10% distanță de maximele istorice, iar Euro Stoxx 50 la mai puțin de 15% de acestea. Se poate argumenta că aici nivelul de sprijin monetar și fiscal nu este la fel de înalt ca în SUA, însă și structura economiei și a piețelor financiare poate juca un rol în viteza mai lentă a redresării.

Economia reală este, totuși, diferită de burse. Aici problema ar fi văzută nuanțat: anumite sectoare cunosc o revenire rapidă, altele însă au nevoie de timp, și de măsuri de adaptare, atât în timpul perioadei de restrângere a activității publice, cât și după încetarea graduală a acesteia. Cum interacțiunile sunt numeroase, e nevoie de timp pentru a evalua efectul de durată al perioadei dificile. În segmentul de transport, în special aerian internațional, și în cel de turism transformări ale modului de operare sunt necesare, iar recuperarea se poate realiza în trepte. În domeniul serviciilor, în Europa și în unele regiuni din SUA, o revenire este probabil deja în derulare. Cu toate acestea, un V perfect simetric sau unul care să oglindească foarte fidel răspunsul burselor din aprilie-iunie este dificil de întrezărit. O redresare inițial rapidă urmată de o fază oarecum mai lentă pentru 1-2 trimestre e în prezent ipoteza noastră principală. Cu alte cuvinte, linia revenirii ar urma o pantă variabilă, cu o curbă inițial rapidă, care încetinește ulterior, atunci când vorbim de anul în curs. În speranța că situația de sănătate publică va fi ținută sub control spre finalul anului, 2021 ar putea aduce, însă, o redresare consistentă, mai ales în acele state care vor utiliza rațional stimulentele oferite de bănci centrale și guverne”, explică Claudiu Cazacu, Consulting Strategist în cadrul XTB România.

Claudiu Cazacu, Consulting Strategist, XTB Romania

„Acest context optimist a favorizat reapariția unui subiect popular în rândul investitorilor, dar și al economiștilor. Este posibilă o revenire economică în formă de V? Deși un astfel de scenariu a fost vehiculat încă de la izbucnirea crizei, probabilitatea de materializare părea destul de redusă, mai ales pe măsură ce datele macroeconomice au indicat efecte negative ample asupra economiei. Totuși, se pare că ne-am confruntat cu cea mai adâncă, dar, în același timp, și cea mai scurtă recesiune din istorie, aspect care reprezintă principalul factor de optimism pentru investitori”, spune, la rândul său, Radu Puiu, Analist în cadrul XTB România.

Raportul NFP privind situația din piața forței de muncă din SUA a indicat că economia a creat 2,5 milioane de locuri de muncă în mai, deși se previziona o pierdere de 8 milioane. Acest rezultat a reprezentat o surpriză majoră, mai ales dacă îl comparăm cu ipoteza indicată de raportul ADP, care a adus o scădere de 2,7 milioane. Aceste rezultate vin după ce peste 40 de milioane de cereri de șomaj au fost depuse de la sfârșitul lunii martie și era greu de crezut că toți acești oameni își vor recăpăta rapid locurile de muncă pe măsură ce economiile se vor redeschide. Totuși, această opinie optimistă este împărtășită și de analiștii de la Morgan Stanley, care au estimat o recesiune „mai accentuată, dar mai scurtă”, considerând că o recuperare în formă de V este posibilă având în vedere datele recente.

„Unul dintre pilonii cheie este reprezentat de mobilitatea populației, care a început să se redreseze în ultimele săptămâni la nivelul economiilor dezvoltate, precum SUA, Franța și Germania. Această evoluție reprezintă un factor pozitiv pentru activitatea economică. Ipoteza este confirmată de datele privind mobilitatea furnizate de către Apple care au indicat că cererile de direcții de condus și mers din SUA au revenit până la 1 iunie aproape de nivelurile pre-pandemice. Creșterea cererii de transport s-a putut observa și la nivelul zborurilor, marile companii aeriene anunțând în această săptămână că vor reintroduce în ofertă o parte din zborurile pe care le-au suspendat din cauza pandemiei. Acest aspect are o importanță și mai mare dacă ținem cont de faptul că sectorul aerian era unul dintre puținele care încă nu dădea semne de redresare, având în vedere numărul destul de mare de restricții care încă se aplică”, mai explică Radu Puiu.

Și consumul oferă semnale optimiste, în SUA, datele privind tranzacțiile cu cardul de credit arată că vânzările au crescut cu 5%, ceea ce reprezintă o revenire remarcabilă față de scăderea de 30% înregistrată în urmă cu câteva săptămâni. Această evoluție ne sugerează posibilitatea ca nivelul consumului din SUA să poată fi impulsionat mai rapid.

Totuși, trebuie să subliniem că bursele tind să ofere o imagine asupra viitorului, investitorii incluzând acum în preț așteptările legate de o condiție economică mai bună în următoarele luni. Trebuie avut în vedere că investitorii tind totuși să se lase duși de val, excluzând aproape în totalitate anumiți factori negativi, precum revizuirea descendentă a rezultatelor financiare ale companiilor sau potențialul de apariție a unui nou val de infecții. Această ipoteză este susținută și de evoluția indicelui de volatilitate VIX, care se află la cele mai mici niveluri de la începutul lunii martie, fapt ce ne indică încrederea actuală a investitorilor. În acest context, apariția unor corecții pe termen scurt nu poate fi exclusă. 

______________________________

Despre XTB:

Cu mai mult de 15 ani de experiență în piețele financiare, XTB este, în prezent, unul dintre cei mai mari brokeri de instrumente derivate din lume și o companie completă de investiții listată pe Bursa de la Varșovia. Cu birouri în peste 10 țări incluzând Marea Britanie, Polonia, Germania și Franța, XTB este, de asemenea, reglementată de cele mai importante autorități de supraveghere din lume incluzând FCA și KNF.

Avertisment cu privire la riscuri:

81% din conturile investitorilor de retail pierd bani atunci când tranzacționează CFD-uri cu acest furnizor. Ar trebui să luați în considerare dacă vă puteți permite să vă asumați riscul ridicat de a vă pierde banii.Orice opinii, cercetări, analize, preţuri sau alte informaţii oferite cu titlul de comentarii generale de piaţă nu reprezintă sfaturi de investiţii. XTB nu este răspunzător pentru orice pierdere sau pagubă incluzând şi fără limitare la, orice pierdere sau câştig care poate lua naștere direct sau indirect din utilizarea sau bazarea pe astfel de informații. Vă aducem la cunoştinţă că informațiile sau cercetările bazate pe date istorice nu garantează viitoare performanțe sau rezultate.

Colliers: Investiții de peste jumătate de milion de euro făcute de marile centre comerciale în pregătirea redeschiderii. Numărul de vizitatori ar putea reveni la normal în decembrie

0

Centrele comerciale finalizează în aceste zile pregătirile pentru redeschidere, începând din 15 iunie, așa încât să asigure respectarea măsurilor de siguranță și de distanțare socială care sunt în continuare necesare pentru prevenirea răspândirii coronavirusului. În total, investițiile pentru toate echipamentele, consumabilele și personalul necesar aplicării acestor măsuri depășesc jumătate de milion de euro în cazul marilor centre comerciale, apreciază consultanții Colliers International. Cumpărătorii își vor relua gradual obiceiurile de dinainte de pandemie, iar traficul din centrele comerciale ar putea reveni la normal în sezonul sărbătorilor de Crăciun.

Retailerii de produse nealimentare au fost printre cei mai afectați de măsurile luate în timpul stării de urgență pentru prevenirea răspândirii coronavirusului. Închiderea centrelor comerciale a determinat chiriașii din retail să-și revizuiască așteptările privind cifra de afaceri estimată pentru acest an, 45% așteaptându-se la o scădere de peste 30%, iar 39% la o scădere de până la 30%, după cum a arătat un studiu efectuat în martie de divizia retail a Colliers International în rândul a 84 de chiriași și 21 de proprietari din sectorul de retail din România. Chiriașii mizează însă pe lunile de vară pentru a începe să recupereze din pierderile acumulate în perioada în care magazinele au fost închise, chiar și în contextul unui număr de vizitatori estimat la jumătate față de o perioadă obișnuită. Traficul este așteptat să crească în perioada următoare și ar putea reveni la normal din decembrie.

Statisticile de mobilitate publicate de Google, în baza datelor obținute prin telefoanele mobile ale utilizatorilor, sugerează o revenire graduală, dar destul de consistentă a traficului în zonele comerciale și de petrecere a timpului liber. În București, Cluj-Napoca și Timiș, traficul pedestru în aceste zone era la începutul lunii iunie cu aproximativ 30-40% sub media normală a acestei perioade, față de valori cu 80% sub nivelul normal cu doar câteva luni în urmă. În țările care au relaxat mai devreme restricțiile, cifrele arată ceva mai bine și oferă speranțe că îmbunătățirea treptată va continua și în perioada următoare.

„Redeschiderea centrelor comerciale începând din 15 iunie este privită cu optimism de proprietarii și chiriașii centrelor comerciale, care se așteaptă să înceapă astfel să-și revină după perioada de inactivitate, chiar dacă într-un ritm nu foarte accelerat, având în vedere că vizitatorii își vor relua treptat obiceiurile de dinainte de pandemie. Pentru siguranța cumpărătorilor, mall-urile și galeriile comerciale au luat în această perioadă toate măsurile de siguranță necesare și au stabilit proceduri clare pentru dezinfectarea zonelor comune și pentru asigurarea distanțării sociale, iar mulți retaileri vor veni totodată cu măsuri suplimentare în spațiile proprii”, spune Simina Niculiță (foto), Partner & Head of Retail Agency la Colliers International.

Astfel, printre măsurile luate de marile centre comerciale pentru redeschidere se numără porți sau camere speciale prin care poate fi măsurată temperatura corporală a vizitatorilor sau sisteme de monitorizare a numărului total de vizitatori aflat în orice moment în cadrul centrului, astfel încât să poată limita accesul altor vizitatori atunci când este atinsă limita maximă stabilită conform indicațiilor autorităților. În același timp, centrele comerciale sunt pregătite să dezinfecteze constant spațiile comune și scările rulante cu substanțe specializate sau cu lămpi UV și vor pune la dispoziția vizitatorilor dozatoare cu dezinfectanți, iar ca măsură suplimentară vor opta pentru introducerea de aer proaspăt din exterior în locul procedurilor anterioare de recirculare a aerului din interiorul centrului.

„Centrele comerciale au făcut și continuă să facă investiții consistente pentru a putea oferi o experiență sigură cumpărătorilor, respectând toate măsurile de prevenire a răspândirii coronavirusului. Tranziția de la perioada de inactivitate la noile norme din retail se poate face astfel mai ușor, pe măsură ce încrederea vizitatorilor crește, iar activitatea are toate premisele să revină cât mai rapid. Aproape 70% dintre proprietarii de spații de retail și aproximativ jumătate dintre chiriași se așteaptă să revină la un nivel satisfăcător al afacerilor, în raport cu nivelurile de dinainte de epidemia de Covid-19, în decursul anului viitor”, spune Simina Niculiță, Partner & Head of Retail Agency la Colliers International.

Despre Colliers International

Colliers International Group Inc. (NASDAQ: CIGI) (TSX: CIGI) este unul dintre liderii globali în domeniul consultanței imobiliare și al managementului investițiilor. Cu operațiuni în 68 de țări, cei peste 15.000 de specialiști întreprinzători lucrează împreună pentru a oferi consultanță și servicii de specialitate pentru a maximiza valoarea proprietății pentru chiriași, proprietari și investitori. Timp de peste 25 de ani, echipa noastră experimentată de management, care deține aproximativ 40% din capitalul nostru, a oferit acționarilor profituri investiționale anuale de aproape 20%. În 2019, veniturile corporate au fost de peste 3 miliarde de dolari (3,5 miliarde de dolari inclusiv afiliații), cu active gestionate de 33 miliarde de dolari. Pentru mai multe detalii despre Colliers International puteți accesa corporate.colliers.com sau ne puteți urmări pe Twitter @Colliers și LinkedIn.

PACTUL PENTRU MUNCĂ – ÎMPREUNĂ RECONSTRUIM ROMÂNIA

0

Unitate patronală, consens social și politic pentru o piață a forței de muncă eficientă

Timişoara, 09.06.2020 – România are nevoie de unitate patronală, de consens social și politic pentru elaborarea unei Strategii pe termen mediu și lung privind ocuparea forței de muncă. Aceasta esteconcluzia primei dezbateri din acest an a „PACTULUI PENTRU MUNCĂ – ÎMPREUNĂ RECONSTRUIM ROMÂNIA”, ce a avut loc la Timişoara, pe 9 iunie, un eveniment inițiat de CONAF și FPPG, în parteneriat strategic cu Concordia, moderat de Adrian Măniuțiu.

Reprezentanţi ai patronatelor, autorităților publice locale și centrale, antreprenoriatului și multinaţionalelor, au dezbătut la Timişoara problemele cu care se confruntă piaţa forţei de muncă din România și au lansat soluţii pentru depăşirea situaţiei actuale.

Vrem să muncim în România! Vrem să învățăm o meserie în România!” a declarat Cristina Chiriac, preşedintele Confederaţiei Naţionale pentru Antreprenoriat Feminin – CONAF. Ea a mai adăugat că este timpul să conștientizăm că cea mai importantă resursă a României o reprezintă oamenii și avem datoria morală să le creăm toate condițiile pentru creșterea calității  vieții în România. “Pactul pentru Muncă este un instrument prin care invităm la dialog toți actorii principali, patronate, sindicate, guvern, pentru a stabili și construi cu prioritate, o strategie pe termen mediu si lung în ceea ce privește politica de ocupare a forței de muncă. Se spune des despre mediul antreprenorial, că nu reușește să se coaguleze și să acționeze unitar nici măcar atunci când avem obiective de interes național. Iată că Pactul pentru Muncă este  mai mult decât un instrument, este un integrator de forțe, poate chiar fi denumit sugestiv Partidul Antreprenorilor”, a declarat Cristina Chiriac, președintele CONAF.

La rândul său, Franck NEEL, preşedintele Federaţiei Patronale Petrol şi Gaze – FPPG, a arătat că, deşi la nivel guvernamental s-au luat măsuri pentru relansarea economică post-pandemie, este nevoie de mult mai multe măsuri pentru a ajuta economia României. Sunt necesare investiţii, singurele capabile să creeze noi locuri de muncă. Dar, pentru asta, este nevoie şi de modificări legislative. Şi este nevoie de ele acum! Un exemplu în acest sens îl reprezintă gazele din Marea Neagră. Investiţiile în acest sector au nu numai avantajul de a asigura securitatea energetică a ţării, ci şi de a crea zeci de mii de noi locuri de muncă direct şi pe orizontală, a mai spus Franck Neel.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor DragoșCosmin Lucian PREDA a anunţat că autorităţile guvernamentale, împreună cu reprezentanţi ai mediului antreprenorial, vor să alcătuiască o listă cu oportunităţi în România. Potrivit acestuia, pandemia a dat şansa României de a se restarta, de a implementa noile tehnologii, digitalizarea, 5G etc.  ”Probabil că va fi nevoie şi de o listă de noi meserii, odată cu apariţia noilor tehnologii”, a mai spus Dragoș Cosmin Lucian PREDA .

Pe de altă parte, Christian von ALBRICHSFELD , directorul general al Continental România a declarat că, în industria automotive, puternic afectată de criza pandemică, se fac eforturi pentru găsirea de soluţii care să conducă la păstrarea locurilor de muncă. Un neajuns în România îl reprezintă faptul că, în ultimii 4 ani, s-a pierdut din competitivitate, cea mai importantă cauză fiind aceea că au crescut salariile, fără a creşte şi productivitatea muncii.

Pentru o strategie în domeniul ocupării forţei de muncă este nevoie de consens politic”, a declarat Dănuț GROZA  primarul oraşului Sânnicolau Mare. Potrivit acestuia, în România nu se mai găsesc  meseriaşi, nu se mai găsesc sudori, strungari etc. ”S-au desfiinţat şcolile profesionale, s-au transformat în licee în care media de promovabilitate a examenului de bacalaureat este un  dezastru: aproape 0%! Avem nevoie de şcoli de meserii”, a mai spus primarul Dănuț GROZA.

Vicepreşedintele CONAF, Nicoleta Munteanu, expert în insolvenţă strategică, a adăugat că ar trebui modificată şi legislaţia, pentru că dispar meserii, după cum altele noi apar odată cu digitalizarea şi utilizarea noilor tehnologii. “După ce trece această pandemie, nu ştiu câţi dintre cei reîntorşi în ţară vor rămâne aici. Avem nevoie de politici coerente şi inteligente pentru o dezvoltare economică durabilă a ţării“, a mai spus Nicoleta Munteanu.

Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin – CONAF și Federaţia Patronală Petrol şi Gaze – FPPG, în parteneriat strategic cu Confederația Patronală CONCORDIA, organizează conferinţele PACTUL PENTRU MUNCĂ – ÎMPREUNĂ RECONSTRUIM ROMÂNIA“ şi în 2020. Prima conferință a avut loc pe 9 iunie, la Timișoara, Sala Vieneză.

Din cauza restricțiilor provocate de pandemia de COVID-19, dezbaterile, până la normalizarea situației în țară, sunt transmise live pe platformele online (Youtube) și pe rețelele de socializare (Facebook). În sălile de conferințe sunt prezenți doar vorbitorii, participanții – reprezentanți ai companiilor, precum și micii întreprinzători – putând interacționa cu speakerii prin intermediul platformelor online. Pentru conectarea la videoconferință cu ajutorul unui PC / laptop sau smartphone toate informațiile utile se regăsesc pe www.conaf.ro.

La evenimentul de la Timișoara au participat direct sau prin intermediul platformelor digitale Cristina Chiriac – președinte CONAF, Franck Neel – președinte FPPG și membru în boardul Concordia, Dragoș Cosmin Lucian Preda – secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Marilen – Gabriel Pirtea – rector al Universității de Vest din Timișoara, Dănuț Groza – primar al orașului Sânnicolau Mare, Horia Grigorescu – director general al Companiei Naționale “Poșta Română“,  Ioana Hațegan – managing partner la Hategan Attorneys, Călin Ilie – președinte al Federației Industriei Hoteliere din România – FIHR și membru în board-ul Concordia, Emanuel Victor Picu – președinte ANOFM, Cristian Secoșan – director general Siemens România și Republica Moldova, Christian von Albrichsfeld – director general Continental România și Republica Moldova, Elisabeta Moraru – director general Google România, Mihai Mareș – delegat permanent al adimistratorului Zoppas Industries România, Dragoș Damian – director general Terapia Cluj, Nicoleta Munteanu – managing partner Euro Insol SRL și Silvia Terziu – reprezentant CONAF pe județul Timiș. Conferința va fi moderată de către Adrian Măniuțiu, fondatorul EM360.

Evenimentul de la Timișoara este primul din acest an, urmând ca dezbaterile din cadrul Pactul pentru Muncă. Împreună Reconstruim România să continue la Brașov (pe 23 iunie) și la Constanța (pe 7 iulie).

La finalul a doi ani de dezbateri, concluziile și soluțiile constatate în cadrul discuțiilor se vor concretiza într-un acord – Memorandum of Understanding – agreat de participanții la conferințe. Documentul va fi înaintat Guvernului României și va include principalele soluții identificate de mediul antreprenorial pentru o piață a muncii flexibilă, eficientă și competitivă, cu efecte benefice asupra întregii economii, precum și asupra nivelului de trai al românilor.

Inițiatorii proiectului sunt CONAF și FPPG, iar partener strategic este Confederația Patronală Concordia. Parteneri principali sunt EM360 și KeysFin, iar partener al evenimentului este Hategan Attorneys. Sponsorii principali sunt OMV Petrom, SNGN Romgaz și SN Nuclearelectrica, iar sponsor al evenimentului este Siemens România.

Parteneri media sunt Adevărul, Agerpres, G4Media, TVR Timișoara, Radio România Timișoara, Profit.ro. EVZ, Capital, Ziarul Bursa, Canal 33, Focus Energetic, Revista Cariere, Opinia Timișoarei, Energy Industry Review, Energynomics, Insight, money.ro, The Diplomat, Transilvania Business Magazine, Newsnational, ziare.com, Business 24, ANAA, ADAA, Ultima oră, Bună ziua Bistrița, Radio Brașov, Radio Mix Brașov, Mixtv TV Bv, La pas prin Brașov, Iubim Brașovul, Mujer, și Fashion8.

Informaţii suplimentare privind proiectul iniţiat de CONAF şi FPPG, sunt disponibile pe www.conaf.ro.

De ce furnizorii nu scad prețul la gaze pentru populație?

0

București, 11 iunie 2020 – Cu doar 20 zile înaintea liberalizării pieței de gaze marii furnizori de gaze către populație nu au venit cu scăderi ale prețului la gazele naturale pentru populație. Cauzele care determină această poziție a furnizorilor de gaze sunt datorate comportamentului consumatorului român de gaze, a legiferării în detrimentul populației, a mesajelor autorităților de justificare a menținerii unor prețuri ridicate pentru consumatorii casnici, a fake-news-urilor, se arată într-o analiză realizată de Asociația Energia Inteligentă (AEI).

În anul 2005 cei doi mari furnizori de gaze ai României au fost privatizați și cumpărați de două companii: una germană și una franceză. Acestea au dominat piața achiziților de gaze și piața vânzărilor de gaze, acționând ca un duopol în ultimii 15 ani. Astăzi cele două companii dețin împreună 90 % din consumatorii casnici care urmează să fie liberalizați peste doar 20 de zile. Deși prețul gazelor achiziționate de aceste companii este în scădere, acestea nu oferă prețuri mai mici ale gazelor naturale pentru consumatorii casnici care îi au în portofoliu.

Analiza Asociației Energia Inteligentă, arată că ultima ofertă pusă pe piață de către E.ON (care deține cca. 40% din piața consumatorilor casnici), conține prețuri similare cu prețul existent, iar cea a Engie (care deține cca 50% piața consumatorilor casnici), oferă un preț cu 0,2% mai mic decât prețul existent. Asta în condițiile în care pentru aceste companii estimăm că marjele comerciale sunt de peste 9 lei pentru fiecare MWh consumat.

În același timp companii mici de furnizare a gazelor naturale au făcut oferte cu reduceri importante de preț față de prețul existent (Tulcea Gaz a prezentat o reducere cu 20% a prețului ofertat față de prețul din prezent), de frica că urmare a liberalizării și a ofertelor concurenței pot să piardă un număr important de clienți, fapt care îi aduce la limita subzistenței, astfel că au preferat să-și reducă câștigurile pentru a-și păstra clienții.

Asociația Energia Inteligentă, arată că decizia marilor furnizori de gaze de a nu scădea prețul la gaze se bazează pe studiul comportamentului consumatorului casnic de gaze din România:

  • Consumatorii casnici sunt confuzi în lipsa cunoștințelor minime privind negocierea, în general și a celor privind gazele naturale în speci,al. Aceasta se datorează lipsei oricăror programe de informare privind liberalizarea pieței de gaze, deși acestea erau obligatorii conform înțelegerilor internaționale semnate de statul român;
  • Neîncrederea românilor față de nou (acordarea unui nivel de încredere altor companii de furnizare gaze în afara celor tradiționale);
  • Dezinteresul larg față de subiectul liberalizării pieței;
  • Atitudinea majorității românilor “noi nu putem face nimic” și ca atare “ce va fi, va fi”.

La acestea se adaugă:

  • Comportamentul instituțiilor de stat care “s-au purtat cu mănuși” față de unii furnizori de gaze în ultimii 15 ani;
  • Intervenționismul ANRE, prin poziții publice neconforme cu realitatea, în care se explică consumatorului casnic că “prețul gazelor la furnizorii finali nu va scădea semnificativ la 1 iulie 2020”, respectiv că “prețul practicat de furnizori este corect datorită înmagazinării gazelor din anul 2019”, a legitimat comportamentul actual al furnizorilor de a nu scădea prețul gazelor la populație și le justifică poziția abuzivă de a practica prețuri incorecte pentru populație;
  • ANRE a defavorizat consumatorii casnici de gaze prin “legiferareadreptului furnizorilor de a  impune unilateral prețul consumatorului casnic de gaze. Această abordare a permis furnizorilor să nu depună nici un efort în raport cu clienții lor, fiind interesați ca aceștia să fie cât mai neștiutori, cât mai liniștiti și astfel furnizorul să le poată impune ce preț doresc. În lipsa acestei intervenții a ANRE, era necesar un efort important din partea furnizorilor de a încheia un nou contract de gaze, situație în care consumatorul avea posibilitatea reală de a refuza prețurile incorecte și a încerca negocierea prețului, așa cum îi dă dreptul legea. Furnizorii nu au dorit acest lucru și ANRE le-a îndeplinit dorința.
  • Lipsa unor instituții care să protejeze în mod real consumatorii casnici și mai ales acționând proactiv (excepție făcând în ultima perioadă Ministerul Economiei);
  • Fake news-urile lansate masiv pe piață privind riscul la care se supun cei care vor schimba furnizorul:
    • Probabilitatea de a rămâne fără gaze în plină iarnă deoarece acești mici furnizori nu vor avea de unde să ia gazele la iarnă;
    • Falimentul micilor furnizori care vin cu prețuri mai mici deoarece aceste prețuri mici nu vor putea fi susținute și astfel vor rămâne fără gaz;
    • Prețurile mici pe care le oferă ceilalți furnizori sunt în fapt prețuri de dumping care nu pot să fie susținute pe perioada contractului.

Având în vedere aceste elemente putem înțelege de ce furnizorii mari, nu vor vinde gaze mai ieftine către populație, dar probabil le vor scumpi imediat ce vor apărea orice modificări în piață se precizează în analiza Asociației.

1 iulie 2020 nu este o revoluție pe piața de gaze, este însă un moment unic în care se stabilește dacă în România vor urma alți ani, în care furnizorii vor ”mărșălui” pe umerii consumatorilor români sau este momentul în care un număr suficient de mare de consumatori români vor lua atitudine și vor arăta că românii nu mai acceptă jocul unilateral al unor furnizori și că este timpul ca aceștia să se schimbe astfel încât într-un termen scurt să existe o piață liberă pe gaze care să aducă beneficii consumatorului de gaze.” a declarat președintele AEI, Dumitru Chisăliță.

Asociația Energia Inteligentă reunește profesioniști din domeniul energiei electrice și gazelor naturale, care militează pentru un preț corect al gazelor naturale și pentru creșterea transparenței în piața de energie din România. Misiunea asociației este de a contribui la o mai bună informare a consumatorilor de gaze și de energie din țara noastră.

Nicolae Istudor, ASE: Pandemia a pus pe lista de priorităţi digitalizarea universităţilor

0

Marele câstig al actualei crize este faptul că pandemia a pus pe lista de priorităţi digitalizarea universităţilor şi pregătirea cadrelor didactice şi a studenţilor pentru a desfăşura activităţile didactice în sistem online, susține Nicolae Istudor, rector Academia de Studii Economice (ASE) București. În aceste condiţii, activităţile care erau la nivel de intenţii sau obiective în planuri de dezvoltare instituţională au devenit de stringentă actualitate şi au constituit soluţiile pentru depăşirea crizei. “Suntem pregătiţi şi hotărâţi să perfecţionăm sistemul de comunicare online pentru a-l implementa cu succes în cadrul procesului complex de digitalizare a activităţilor ce au loc în universitatea noastră”, declară Nicolae Istudor. Mai multe despre modul în care criza provocată de COVID 19 a afectat învățământul românesc și despre soluțiile avute în vedere aflăm din interviul acordat de Nicolae Istudor revistei FoodBiz.

  • Cât de afectat este învăţământul românesc de criza provocată de coronavirus?

Este greu de cuantificat cât de mult este afectat învăţământul românesc de criza provocată de COVID 19. În mod paradoxal, criza a însemnat multe provocări, precum şi oportunităţi de dezvoltare personală. Cert este faptul că învăţământul românesc a fost supus aceloraşi transformări, adaptări şi provocări, ca şi învăţământul de pe toată planeta, afectată de pandemie.

Principala provocare, căreia a trebuit să-i facem faţă cât mai bine în această perioadă, a constituit-o mutarea, practic peste noapte, a întregului proces educaţional (cu infrastructura şi logistica sa specifică), respectiv translatarea universităţii în mediul exclusiv online, în camera de acasă. Studenţii, cadrele didactice, personalul didactic şi didactic-auxiliar, cu toţii am fost nevoiţi să reconfigurăm puzzle-ul comunicării noastre instituţionale în varianta virtuală, în care aproape toţi ne aflăm la domiciliu.

Cadrul formal, cu regulile sale riguroase, şi, mai ales, prezenţa faţă-în-faţă a principalilor actori ai procesului educaţional s-a transformat radical în acest context. Este o realitate în care toţi am plonjat defavorizaţi de macrocontextul psihologic complex în care ne-am aflat, asociat dilemelor şi grijilor legate de sănătatea noastră şi a celor dragi, de situaţii cu totul noi, cum ar fi starea de urgenţă, pe care practic majoritatea nu am întâlnit-o vreodată în viaţă şi care te marchează atât psihologic, cât şi ca mod de viaţă. În aceste condiţii, prioritară a fost, să o recunoaştem, asigurarea sănătăţii noastre, a studenţilor şi profesorilor noştri.

Totodată, pandemia a pus pe lista de priorităţi digitalizarea universităţilor şi pregătirea cadrelor didactice şi a studenţilor pentru a desfăşura activităţile didactice în sistem online. Acesta este, paradoxal, marele câstig al actualei crize. În aceste condiţii, activităţile care erau la nivel de intenţii sau obiective în planuri de dezvoltare instituţională au devenit de stringentă actualitate şi au constituit soluţiile pentru depăşirea crizei pe care o traversăm.

Restrângând discuţia la Academia de Studii Economice din Bucureşti, voi fi sincer spunând că nu a fost o perioada chiar simplă pentru comunitatea noastră universitară. Avantajul nostru a fost acela că aveam o platformă de învăţământ online, funcţională, pe care ne desfăşuram activitatea la învăţământul la distanţă, respectiv la cel cu frecvenţă redusă, utilizată şi ca resursă suplimentară de lucru pentru cadrele didactice de la programele cu frecventă. Prin urmare, nu a trebuit decât să ajutăm toate cadrele didactice şi studenţii să îşi însuşească principiile utilizării acestei platforme, alături de alte mijloace de comunicare virtuală, cunoscute nouă tuturor acum dupa aceste două luni atipice de activitate.

Mulțumesc, pe această cale, membrilor comunităţii noastre universitare pentru receptivitatea şi flexibilitatea de care au dat dovadă şi pentru că procesul de învăţământ a putut continua în condiţii destul de bune. Am dovedit, încă odată, că suntem o echipă, reuşind să trecem prin această perioadă uniţi şi cu dorinţa de a ne susţine reciproc spre binele universității noastre.

Totodată, va trebui să fim concetraţi pentru desfăşurarea, în continuare, a examenelor de semestru în sistem online, inclusiv susţinerea examenelor de finalizare a studiilor de licenţă şi de masterat, respectiv a procesului de admitere la programele de licenţă, masterat şi doctorat din acest an. Suntem pregătiţi şi hotărâţi să perfecţionăm sistemul de comunicare online pentru a-l implementa cu succes în cadrul procesului complex de digitalizare a activităţilor ce au loc în universitatea noastră. După păreare mea, acesta este marele câştig al acestei crize neaşteptate.

  •  Când evaluați că se va relua activitatea normală?

Revenirea la activitatea normală va fi decisă de evoluţia contextului pandemic care, sperăm noi, să fie cât mai rapidă. Ştiu sigur că Academia de Studii Economice din Bucureşti îşi va relua activitatea, cu prezenţa tuturor membrilor comunităţii în universitate, numai atunci când se va asigura siguranţa deplină a stării de sănătate a cadrelor noastre didactice, a studenţilor şi personalului didactic şi didactic-auxiliar.

Sigur că aşteptăm cu nerăbdare să auzim din nou vocile tinere şi pline de energie ale studenţilor noştri în clădirile universităţii, să ne revedem în cadrul proiectelor comune cu partenerii noştri naţionali şi internaţionali, să construim planuri de viitor, însa avem maturitatea de a ne pregăti şi aştepta să facem ca aceste lucruri să se întâmple numai atunci cand cu toţii vom fi în siguranţă.

Relația cultură-economie, dezbătută la Round Table România

0

Seria conferințelor „Round Table România. Quo Vadis Cultura?”, inițiate de CREDIDAM – Centrul Român pentru Administrarea Drepturilor Artiștilor Interpreți și UCIMR – Uniunea de Creație Interpretativă a Muzicienilor din România, în parteneriat cu Universitatea Națională de Muzică din București și Exces Music, programează o nouă ediție  joi, 11 iunie, de la ora 17:00, transmisă în direct pe platforma EnjoyTV.ro. Tema, informează inițiatorii, o constituie „domeniul fiscal și al drepturilor de autor. Care sunt necesitățile artiștilor pe marginea acestui subiect? Și care sunt cu adevărat avantajele lor? Un scurt chestionar cu completare anonimă este disponibil online, pentru pregătirea celor mai importante răspunsuri în timpul evenimentului: https://www.smartsurvey.co.uk/s/PBPUBI/”.

Participă la dezbatere Valentina Sandu-Dediu –muzicolog, moderatorul reuniunii, Alexandra Velniciuc – actriță, Mădălin Niculeasa – jurist specializat în domeniul fiscal, Ștefan Gheorghiu – directorul executiv al CREDIDAM; invitat special, actorul Ștefan Velniciuc; în completare, intermedii artistice live. Înregistrarea integrală a evenimentului rămâne disponibilă pe canalul de YouTube al EnjoyTV România. Dezbaterile anterioare sunt disponibile la https://bit.ly/3chgEEy (ediția I), https://bit.ly/3cLhWI5 (ediția II). Următoarele ediții Round Table România vor avea loc în fiecare joi, de la ora17:00, pe EnjoyTV.ro, una dintre teme fiind educația vocațională și perspectivele tinerilor într-o carieră în cultură.

272 de competitori în Concursul Enescu 2020

0

Concursul Internațional „George Enescu”, 29 august-20 septembrie 2020, a încheiat înscrierile, cu admiterea a 272 de concurenți (dintr-un total de 292 de candidați) din 41 de țări, după preselecția la secțiunea violoncel, singura care a necesitat preselecție. Pe secțiuni, vor concura: violoncel – 85 de candidați; vioară – 80 de candidați; pian – 86 de candidați; compoziție – 21 de candidați cu 26 de lucrări. Pe țări, cele mai numeroase participări vor fi din Coreea de Sud – 50 (19 la violoncel, 11 la vioară, 18 la pian), România – 27 (5 la violoncel, 9 la vioară, 13 la pian), China – 21 (5 din Hong Kong). Din Europa: 131 de concurenți, dintre care, după România, Franța – 13, Rusia – 13, Italia – 12, Germania – 10, Mare Britanie – 10; Cele mai îndepărtate țări de unde provin concurenți: Noua Zeelandă – 3, Australia – 2; America de Sud și Mexic – 2.  Cei mai tineri concurenți: JaeMin Han, 14 ani, Coreea de Sud, violoncel; Siyang Rao, 14 ani, China, pian; Nakyung Kang, 17 ani, Coreea de Sud, vioară; Eden Lonsdale, 24 ani, Marea Britanie, compoziție. Lista completă a concurenților: www.festivalenescu.ro.

Vladimir Jurowski, directorul artistic al Festivalului și Concursului Internațional George Enescu, le adresează concurenților mesajul: „Apreciem extraordinar disponibilitatea uimitoare manifestată de tinerii muzicieni din întreaga lume în înscrierea la Concursul Enescu din 2020. Decizia vostră de a vă prezenta la București în septembrie și de a concura în contextul haotic al lumii post-pandemice ilustrează nu numai devotamentul vostru pentru muzică, pentru atingerea excelenței în performanța artistică, ci și o viziune îndrăzneață pentru viitor. De asemenea, este mărturia pasiunii de neclintit pentru muzică și a rezilienței spirituale care vă caracterizează. Vă mulțumim că v-ați ridicat la înălțimea acestei provocări! Concursul Enescu s-a dovedit a fi, de-a lungul timpului, o oportunitate majoră pentru tinerii muzicieni la început de drum, cu un impact imens asupra carierei lor muzicale și puterea de a le schimba viața artistică pentru totdeauna. Fiți inspirați, urmați-vă visul și bucurați-vă de această experiență, căci aceasta va fi aventura vieții voastre!” 

Organizatorii anunță că „ediția din această toamnă a Concursului Enescu este în curs de pregătire, urmând să fie implementate o serie de măsuri de siguranță. Organizatorii competiției au încredere în efectele măsurilor implementate pe plan național și internațional pentru gestionarea Covid-19. în caz de forță majoră, taxa de participare va fi returnată integral tuturor celor înscriși (inclusiv celor care nu au trecut de etapa de preselecție). Concursul George Enescu funcționează ca o platformă internațională de lansare pentru viitorii interpreţi de marcă ai lumii și de promovare a lucrărilor marelui muzician român în rândul noii generații de artiști din toată lumea, fiind astfel o completare firească a Festivalului George Enescu, cel mai important eveniment cultural internațional organizat în România”. Concursul din acest an are programate 19 concerte și recitaluri deschise publicului larg.