Romsilva lansează campania „Un copil – un brăduţ”

0

Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva lansează campania „Un copil – un brăduţ”, al cărei obiectiv este „responsabilizarea copiilor față de natură, crearea unei legături trainice cu pădurea, educația forestieră prin implicarea acestora în acțiunile de plantare, dar și socializare”. Deopotrivă, părinții, rudele, prietenii sunt invitați să-i ajute pe copii să adopte fiecare câte un viitor pom de Crăciun, sub sloganul campaniei „O prietenie pe viață”. Cum anume, explică iniţiatorii campaniei: „Orice companie, asociație, fundație sau persoană fizică poate achiziționa un brăduț, care va fi plantat în ghiveci de către un copil, îngrijit cu atenție și ajutat să ajungă, în primăvara anului viitor, tocmai bun de plantat în mediul lui natural, acolo unde îi este locul! Specialiștii Romsilva pun la dispoziție toată experiența, tot talentul și toată priceperea dar și rodul muncii lor. Partenerii care vor susține acest proiect alături de Romsilva vor beneficia de asistență tehnică de specialitate din partea silvicultorilor, de expunere a numelui și imaginii (logo și denumire partener) în toate materialele de promovare a evenimentului, precum și prezentarea parteneriatului în mediul online”.

Romsilva anunţă că „achiziționarea puieților se va realiza în perioada 04.11.2019-30.11.2019, fiind condiționată de înghețurile timpurii, iar acțiunile de plantare în ghivece a brăduților se vor prelungi până la terminarea semestrului I al anului școlar 2019-2020”.

Lansarea campaniei are loc la Școala Gimnazială Nr. 30 din Brașov, pe 06.11.2019, orele 11-13, timp în care toți elevii școlii vor planta puieții în ghivece sub îndrumarea unei echipe de silvicultori din județele limitrofe.

Romsilva subliniază că „silvicultorii au fost primii care s-au alăturat acestei campanii și au achiziționat brăduții și kit-ul necesar plantării acestora în ghivece. Astfel, cu ajutorul acestor silvicultori inimoși, copiii vor beneficia, pe lângă consultanța de specialitate, și de suportul material necesar plantării brăduților!”

RePatriot conectează diaspora cu atletismul românesc

0

Organizația Romanian Business Leaders – RePatriot și Federația Română de Atletism – FRA au semnat un protocol de cooperare pentru sprijinirea sportivilor români de pretutindeni. Obiectivul îl reprezintă „o conectare mai bună a sportivilor români de pretutindeni cu România”. Documentul a fost semnat de Marius Bostan, antreprenor şi inițiator al RePatriot şi Florin Florea, președintele Federației Române de Atletism (foto). Pe baza protocolului, tinerilor atleţi născuţi în familii de români din străinătate li se deschide o posibilitate de a intra în legătură cu cluburi din ţară, de a obţine cetăţenia română, de a fi selecţionaţi şi de a concura sub culorile drapelului României. Există deja exemple de tineri atleţi români din afara ţării, care acum se pregătesc aici: Răzvan Cărare, la aruncarea suliţei şi Cătălin Tecuceanu, alergător de 800 m. Este preconizată organizarea în România de tabere pentru copiii românilor de pretutindeni cu rol de selecție pentru viitorii atleți de performanță şi chiar a unui maraton al diasporei. Totodată, vor fi sprijiniţi acei tineri care revin acasă şi vor să se lanseze ca antreprenori în domeniul sportului. FRA va oferi câteva locuri de muncă pentru români din afara ţării, precum și 10 locuri la cursul de formare de arbitri în atletism, cu posibilitate de a arbitra în competiţii de nivel naţional şi internaţional. În acelaşi timp, va fi promovată în comunităţile româneşti participarea atleţilor noştri la competiţii internaţionale, pentru o susţinere cât mai largă de către conaţionali pe stadioane, pe traseele curselor, precum şi prin fan-cluburi. O bună ocazie în acest sens o vor constitui Campionatele Europene de Atletism de la Paris, 16-20 august 2020.

Din perspectiva RePatriot, Marius Bostan, subliniază: „Prin organizarea de competiţii și evenimente sportive în domeniul atletismului destinate publicului larg, cu accent pe participarea românilor din diaspora vom oferi un nou motiv românilor de a se întâlni şi a petrece împreună cu familia şi prietenii timp de calitate şi de a păstra şi întări legăturile.  Vom sprijini selecția și pregătirea atleților de origine română care provin din afara României, dacă există posibilitatea includerii acestora în cluburi sportive și loturile naționale de atletism, în vederea unei mai bune reprezentări a României la Jocurile Balcanice, Europene, Mondiale și chiar Olimpice.”

Florin Florea, preşedintele Federaţiei Române de Atletism, conchide: „Este un semn de normalitate şi sper ca din ce în ce mai mulţi atleţi români de valoare să concureze sub drapelul ţării. Sportul este cel mai bun ambasador al oricărei ţări, iar România are nevoie de sportivi talentaţi care să îi spună povestea în lume. Proiectele noastre nu se vor opri însă aici şi vom merge mai departe cu noi posibilităţi de colaborare care să ajute la creşterea coeziunii românilor din diaspora şi la menţinerea unor legături puternice cu România.

Facilităţi pentru acces la tehnologie

Accesul la tehnologia de vârf în electronice și electrocasnice uşurat prin calitatea şi preţul produselor caracterizează oferta pe care o propune Altex România în actuala campanie Black Friday, deschisă la 1 noiembrie. Edvin Abdulachim, directorul comercial al companiei Altex România, subliniază: „În campania de Black Friday de anul acesta, cei mai importanți indicatori de performanță pentru Altex sunt creșterea numărului de clienți și satisfacția lor că au făcut alegerea potrivită. Astfel, un aspect important de care am ținut cont este asigurarea consultanței și experienței plăcute cu produsele asigurate de colegii din magazine. Cu ajutorul lor, clienții pot fi siguri de alegerile pe care le vor face începând cu 1 noiembrie, beneficiind totodată pe loc de produsele dorite la cele mai atractive prețuri”.

Reperele ofertei sunt enumerate de directorul de achiziții Raul Filip: „Telefoane, televizoare, laptopuri, electrocasnice, gaming. În premieră, în acest an, includem și produse din categorii noi precum cosmetice, anvelope și piese auto, bricolaj, produse pentru copii și nu numai. Pentru a se bucura de oferte clienții pot sa vină în magazinele Altex și Media Galaxi să testeze și să își ridice produsele pe loc, începând cu 1 noiembrie”. Pot fi cumpărate direct din magazine în perioada 1 noiembrie-4 decembrie 2019 televizor Philips – diagonală 80cm, 599,9 lei; mașina de spălat rufe Arctic – 6 kg, 1000 rotații pe minut, A+++, 692,9 lei, preț la schimb cu un produs vechi; laptop Asus – procesor Intel Celeron 2,6GHz, 4GB Ra, display HD, 849,9 lei; combină frigorifică Gorenje – 229 l frigiderul, 97 l congelatorul, 1147,9 lei, preț la schimb cu un produs vechi; aragaz inox Zanussi – 4 arzătoare, cuptor de 53 l, aprindere electrică, 895,9 lei; smartphone Samsung Galaxy A10 – 545,9 lei; laptop Lenovo Ideapad – procesor Inel Pentium Gold 540 SU, 4GB Ram, display full HD, 1199,9 lei; expresor super-automat Philips – cu cană de lapte, 1199.9 lei; smartphone  Huawei P30 lite – 999 lei; televizor UHD Philips – diagonală 108 cm, 1393,9 lei.  Ca facilităţi sunt de reamintit şi programele de rate fără dobândă prin cardurile băncilor partenere și serviciile de creditare pe loc, direct în magazin sau online, prin birourile Credex.

Topului firmelor din Bucuresti

0


Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti a organizat a XXVI-a ediție a Topului firmelor din Capitală. Au fost premiate 7.134 de firme (cu 3,1% mai multe faţă de ediţia trecută), cu o cifră de afaceri cumulată de 78,3 miliarde euro (cu 15% mai mare decât cea de anul trecut) şi cu un profit din exploatare în valoare de 7,3 miliarde euro (mai mare cu 19,4% faţă de anul trecut). Firmele câştigătoare au fost structurate pe şapte domenii de activitate: cercetare-dezvoltare şi high tech; industrie; construcţii; servicii; comerţ; turism; agricultură, pescuit, piscicultură. Fiecare domeniu a cuprins cinci clase de mărime: întreprinderi foarte mari, mari, mijlocii, mici şi microîntreprinderi.

Trofee de excelenţă au primit companiile care în ultimii cinci ani s-au clasat pe prima poziţie în competiţia elitelor: Trofeul „George G. Assan” – CEC Bank pentru „Brandul românesc al anului” și Trofeul „Ioan V. Socec” –  Televiziunea Antena 3, pentru emisiunea „Income Magazin”. Au fost distinse cu trofee speciale: Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli” – INCAS București, pentru promovarea aeronauticii românești pe plan mondial; Lagardere Travel Retail, pentru cel mai bun concept de retail de format compact; Apemin Zizin SA, pentru un parteneriat eficient și de lungă durată cu Camera de Comerț și Industrie București.

Adresându-se laureaţilor, ing. C. T. Mustață, preşedintele CCIB, a subliniat:  „Dumneavoastră sunteţi modele demne de urmat pentru tinerii antreprenori, pentru cei aflaţi într-un moment dificil şi care au nevoie de un strop de motivaţie, dar şi pentru cei care vor să se reinventeze! Sunteti modele pentru cei care vor să construiască! Dumneavoastra, doamnelor și domnilor, meritaţi din plin recunoaşterea şi aplauzele noastre, cu atât mai mult cu cât competiţia a fost dură, iar metodologia – aplicată unitar la nivelul întregului sistem cameral – a fost severă şi complexă”.

La eveniment au participat oameni de afaceri de succes, personalităţi ale lumii academice, oficialităţi de la nivelul administrației şi organizaţiilor neguvernamentale: prof. univ. dr. Emil Constantinescu, prof. univ. dr. ing. Ecaterina Andronescu, Radu Chiurtu – secretar general în Ministerul Economiei, prof. univ. dr. ing. Anton Hadăr – vicepreședintele Senatului Universității Politehnica din București, Bogdan Chirițoiu – președintele Consiliului Concurenței, Andrei Dimitriu – directorul general al Filarmonicii „George Enescu”, dr. Mihai Ionescu – preşedintele Asociaţiei Naţionale a Exportatorilor şi Importatorilor, Nicolae Demetriade – președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism, Mihai Munteanu – președintele Consiliului de Mediere, Aurelian Șova – președintele CECCAR.

Prof. univ. dr. Emil Constantinescu a spus: „Este o mare bucurie să văd în sală oameni cu care am colaborat și care au contribuit la construirea unei economii de piață solide în România. Acest Top este un moment al adevarului. Realitatea este că investitorii sunt primii care trebuie să aibă încredere în ei și această încredere îi poate duce și la performanță. Acum, investitorii români au suficientă forță să-și facă planuri de viitor. Sprijiniți cercetarea! Dacă sprijiniți cercetarea, vă asigurați propriul viitor! Dezvoltați învățământul superior și cercetarea, creând astfel posibilitatea de utilizare a potențialului de inteligență pe care îl avem.”

Investiţie privată în refacerea spitalului Marie Curie

0




Asociaţia „Dăruiește Viață” a anunţat că refacere total, integral, spitalul Marie Curie din București, la standarde clare de secol 21, adecvat abrodărilor multidisciplinare, pe bază de digitalizare, cu birocraţie diminuată şi implicit cu timpi scurtaţi şi eficienţă în intervenţii. Concomitent, avansează lucrările la primului spital de oncologie și radioterapie pediatrică din România (foto „Dăruieşte viaţă”). Carmen Uscatu, președintele asociației şi Oana Gheorghiu, vicepreședintele asociației, au accentuat că este vorba despre investiţii private, susţinute de donatori, sponsori, părinți, copii, medici, cu toţii socotiţi a fi 260.000 de donatori persoane fizice și peste 1.700 de companii, reuniţi de inițiativa #NoiFacemUnSpital.

Iniţiativa şi apelul de susținere către cetățeni și companii rămân deschise pe platforma de fundraising www.bursadefericire.ro sau prin sms 8864 cu cuvântul „SPITAL”. Companiile pot redirecționa 20% din impozitul pe profit / venit până la finalul anului în curs, cu sublinierea iniţiatorilor că „orice sumă, oricât de mică ajută!”

Drept argumente ale stringenţei investiţiei în asemenea unităţi de sănătate, precum şi ale eficienţei lucrărilor desfăşurate până în prezent, Oana Gheorghiu semnalează: „Acum am finalizat deja structura primului spital de oncologie și radioterapie pediatrică și am început etapa de instalații, compartimentare și design exterior și interior. În 2020 vor fi funcționale. Dar la Spitalul Marie Curie nu se tratează doar cazurile oncologice și cazurile chirurgicale. De aceea am început să lucrăm la un master plan pentru a asigura aceleași standarde de tratament pentru toate secțiile spitalului pentru proiectul extins. Îi invităm pe toți cei care doresc să pună o cărămidă, să rămână alături de noi sau să ni se alăture, pentru că, uniți, facem lucruri mari și în România.”

CONNECTIONS: Robotul SAM va înrola abonații Medicover

0

Connections, lider pe piața de digital transformation din România, cu birouri în Bulgaria, Serbia și Asia, a creat pentru Medicover, primul robot capabil să realizeze în mod automat managementul contractelor și al beneficiilor pe care le au abonații și asigurații grupului medical.

Robotul SAM (Subscriptions Assistant Manager), creat pe baza tehnologiei RPA dezvoltată de unicornul UiPath, poate să înroleze noii abonați, să modifice beneficiile existente într-un plan de abonament, să adauge dependenți (copii sau rude) la planul de beneficii al abonatului sau să termine contracte.

„Căutăm să includem inovații tehnologice în fluxul operațional, ca parte a strategiei noastre de tehnologizare pentru a îmbunătăți continuu experiența pacientului. Robotul SAM raspunde unei nevoi în creștere de înrolare a noilor abonați și de actualizare a contractelor existente. Automatizarea va reduce semnificativ timpul de procesare, asigurând și calitatea înregistrărilor, cu zero erori. În plus, colegii care se ocupau de implementarea manuală a acestor procese, vor fi acum implicați în acțiuni mai puțin repetitive, care aduc beneficii directe clienților”, declară Delia Iliasa, Director Național al Clinicilor Medicover și Director Comercial, Medicover România.

Pentru un abonat Medicover, beneficiile sunt legate de faptul că poate accesa serviciile medicale cvasi-instant după semnarea contractului, iar pentru orice abonat care devine pacient Medicover, adică are nevoie de un consult sau investigații, planul de beneficii aferent se consultă rapid și este ghidat imediat către cea mai bună soluție.

„Crearea lui SAM a durat o lună, iar testarea încă o lună, pentru că au existat mai multe excepții pe care robotul a trebuit să le trateze separat, fapt ce a crescut semnificativ complexitatea procesului. Principalele provocări au fost legate de interacțiunea robotului UiPath cu aplicația existentă de management al abonaților. Pe baza unei chei unice, robotul identifică o persoană, aplică modificări și update-uri în contractele aferente, întocmai ca un operator uman”, explică Bogdan Florea(foto), fondator Connections și Vicepreședinte ANIS.

Connections este ‘trusted UiPath implementation partner’ și a implementat deja cu succes procese de automatizare robotizată în industrii variate, de la companii din zona FMCG și banking până la firme de contabilitate, companii de BPO, companii de servicii medicale și analize medicale de laborator. Procesele automatizate au vizat departamente din zona financiar-contabilă și din zona operațională cu activitati legate de raportări lunare, managementul concediilor, introducerea de facturi în softuri de contabilitate, dar și procese de back-office din industria bancară.



DESPRE CONNECTIONS

Connections este lider pe piața de digital transformation din România, având 300 de angajați, birouri în Bulgaria, Serbia și planuri de extindere la nivel global. Compania este specializată în Intelligent Automation, IT Infrastructure Support, Digital Business Process Management și Software Development On Demand. Clienții Connections sunt companii globale și companii medii românești din industrii precum Banking, FMCG, Oil & Gas, Telecom și Retail. Începând cu luna iulie 2018 Connections a semnat un parteneriat cu UiPath, platforma de Enterprise Robotic Process Automation (RPA) cu cel mai rapid grad de adopție la nivel mondial, alături de care a implementat deja cu succes procese de automatizare robotizată în industrii cheie. Totodată Connections a investit peste 200.000 euro în dezvoltarea unei platforme fintech de open banking menită să integreze API-urile puse la dispoziție de băncile din România, odată cu aplicarea directivei Revised Payment Service Directive (PSD2), care obligă băncile să dea acces la informații privind conturile bancare de plăți accesibile online, unor terțe părți care își pot dezvolta servicii de informații, plăți și alte servicii financiare către clienții băncilor. Connections a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 5,5 mil euro.

Despre Medicover România

Medicover România este prezentă de peste 24 de ani pe piața serviciilor de sănătate private și dispune de o rețea de 36 de clinici în București și în țară și două spitale generaliste: unul în capitală și celălalt în Oradea. Spitalele corespund celor mai înalte standarde medicale – moderne, sigure, aproape de pacienți – și includ toate departamentele: ambulator, spitalizare de zi, precum și o gamă variată de specialități medicale și chirurgicale. Medicover România face parte din Medicover, companie internațională care oferă servicii medicale și de diagnostic, fondată în 1995.

www.medicover.ro

Record istoric de scădere a pieței negre Contrabanda cu țigarete – sub 11%

0

Pentru prima dată în ultimul deceniu, piața neagră a țigaretelor a scăzut sub 11% din totalul consumului. Potrivit cercetării Novel, comerțul ilegal cu țigarete s-a redus abrupt în septembrie la 10,5%, cu 3,2 p.p. mai puțin față de iulie.

„Contrabanda cu țigarete înregistrează cel mai scăzut nivel din 2008, anul în care compania Novel Reasearch a demarat cercetarea și monitorizarea periodică a fenomenului. Scăderea s-a produs pe fondul reducerii accentuate a „cheap whites” (țigarete no-name, produse legal sau ilegal și destinate pieței negre), cu 12,6 p.p., cu toate că ponderea se menține ridicată (49,3%). Din punct de vedere al distribuției pe regiuni, nord-est rămâne și în septembrie cea mai afectată de comerțul ilegal, deși se află în scădere cu 0,9 p.p. până la 28,6%. Cea mai mare scădere se înregistrează în regiunea de sud-vest, unde piața neagră s-a redus cu 9,4 p.p., până la 12,9%. Scăderi semnificative sunt notate și în vest (6 p.p. până la 15,8%) și nord-vest (5,4 p.p. până la 7,8%)”, a declarat Marian Marcu, Director General Novel Research.

„România a înregistrat cel mai scăzut nivel al contrabandei din ultimul deceniu, iar asta se datorează în primul rând eforturilor autorităților care au oprit, în primele nouă luni ale anului, cu 60% mai multe țigarete de contrabandă să ajungă pe piața neagră decât în aceeași perioadă a lui 2018, dar și campaniilor naționale de informare desfășurate de către companiile legale. Acest rezultat, care înseamnă în primul rând mai mulți bani la bugetul statului, poate fi pierdut rapid prin introducerea unor măsuri extreme precum interzicerea expunerii țigărilor legale la comercianții corecți și introducerea unei noi taxe asupra produselor din tutun, așa cum propune o inițiativă legislativă aflată în dezbatere. 

Datele despre evoluția capturilor de țigarete de pe teritoriul României pot fi consultate în timp real pe platforma www.stopcontrabanda.ro, o inițiativă British American Tobacco care are scopul de a veni în sprijinul autorităților prin centralizarea capturilor din întreaga țară, dar și de a informa consumatorii cu privire la efectele contrabandei cu țigări asupra societății. Campania este desfășurată în parteneriat cu Poliția Română, Poliția de Frontieră Română, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și Direcția Generală a Vămilor”, a declarat Ileana Dumitru, Director Juridic și Relații Publice, British American Tobacco.

„Autoritățile române au continuat și în ultimele două luni să deruleze operațiuni complexe și de amploare. La scăderea contrabandei au contribuit nemijlocit măsurile decise la nivel politic în țările vecine, închiderea magazinelor Duty Free pe linia de demarcație cu Transnistria, reorganizarea vamală din Ucraina, dar și descoperirea unor mari fabrici ilegale care produceau ”cheap whites” în Bulgaria și Slovacia, ceea ce a dus la scăderea ofertei și creșterea prețurilor pe piața neagră din România. JTI continuă să sprijine eforturile autorităților prin donații pentru echipele canine ale Vămii și campanii publice anti-contrabandă. În această lună continuă, în parteneriat cu ANAF, Direcția Generală a Vămilor (DGV), Poliția de Frontieră, Poliția Română, campania „Contrabanda este crimă organizată”, în județele de granită și în București. Dacă publicul înțelege din acest mesaj că și comerțul ilicit face parte din crima organizată, mai facem un pas către reducerea acestui flagel, care afectează dezvoltarea economică și alimentează infracționalitatea”, a declarat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications JTI Romania, Moldova și Bulgaria.

„Studiul Novel notează reducerea contrabandei a patra oară consecutiv, așadar pentru prima dată comerțul ilicit cu țigarete se află pe un trend real de scădere. Procentul de 10,5% se înscrie în nivelul mediu al pieței negre înregistrat în Uniunea Europeană, nivel la care comerțul ilicit s-a mai situat în România în 2005, înaintea introducerii taxei pe viciu.În ultima perioadă au fost capturate zeci de tone de tutun de contrabandă, milioane de țigarete, dispozitive artizanale de prelucrare, au fost destructurate grupuri infracționale. Eforturile susținute ale autorităților și contextul din țările vecine au condus la acest succes pentru economia și societatea românească. Sperăm ca în lunile următoare, de iarnă, când de obicei contrabanda crește, acest nivel de sub 11% să se mențină.  Pentru aceasta, este nevoie ca acțiunile derulate la frontiere să continue, iar cadrul legislativ și politica fiscală să nu perturbe eforturile și resursele extrem de importante alocate de autoritățile de aplicare a legii”, a declarat Alexandra Olaru, Director External Affairs, Philip Morris România.

„Ultimele luni au scos în evidență eforturi fără precedent ale autorităților implicate în lupta împotriva comerțului ilicit cu produse din tutun. Acestea au capturat într-o singură acțiune, 440 de mii de pachete de țigarete de contrabandă, având o valoare de piață de peste 1,3 milioane de euro. Peste 2 tone de tutun tăiat au fost capturate într-un depozit părăsit aproape de granița cu Serbia, având o valoare de piață de aproape o jumătate de milion de euro. Autoritățile au capturat lângă Arad, o altă cantitate de peste 200 de mii de pachete de țigarete de contrabandă, cu o valoare de peste 800 de mii de euro. Acestea sunt doar câteva exemple de acțiuni de succes desfășurate de autorități, într-o perioadă scurtă de timp. În toate aceste acțiuni pentru combaterea traficului ilicit cu țigarete, autoritățile au investit resurse importante, atât materiale cât și umane. De aceea, autoritățile implicate în combaterea comerțului ilicit cu tutun trebuie susținute în efortul lor, de resurse venite de la bugetul de stat și de politici fiscale echilibrate și transparente.” a declarat Nikos Nikiforidis, Director General, Imperial Tobacco România, Grecia și Cipru.

„Luna septembrie a anului 2019 va reprezenta un punct de reper la care ne vom raporta activitatea noastră viitoare. Intensificarea eforturilor de prevenire și combatere a contrabandei cu țigarete poate aduce venituri considerabile bugetului de stat. De aceea, combaterea comerțului ilicit cu mărfuri rămâne o prioritate pentru Direcția Generală a Vămilor, lucru exemplificat și prin faptul că, în primele 10 luni ale anului 2019, autoritatea vamală a împiedicat intrarea pe piața neagră a peste 37 milioane de tigarete. Direcția Generală a Vămilor și structurile vamale teritoriale cooperează eficient cu instituțiile naționale și internaționale cu competențe în prevenirea și combaterea comerțului ilegal, iar în ultimii 15 ani au intensificat colaborarea si cu mediul de afaceri onest, prin derularea în parteneriat a unor campanii publice de informare despre efectele negative ale contrabandei cu tigarete, precum și prin programe operaționale. De asemenea, vom continua să urmăm direcțiile strategice de acțiune stabilite în cadrul Strategiei naţionale a autorităţii vamale privind prevenirea și combaterea traficului ilegal cu produse din tutun în perioada 2019-2021, conform planului de acțiune stabilit” a declarat Vicepreședintele ANAF, coordonator al activității structurilor vamale, Ştefan Cosmin Doliş.

„Acest nivel scăzut, fără precedent, al contrabandei este rezultatul unor actiuni de cooperare desfășurate la frontierele României, atât în plan intern, cât şi internațional, iar pentru menţinerea lui ne propunem să continuăm acțiunile, în parteneriat cu autoritățile similare din țările vecine, cu instituțiile abilitate locale, precum și cu mediul privat. Astfel, în primele nouă luni ale anului 2019, poliţiştii de frontieră – independent sau în colaborare cu inspectorii vamali ori reprezentanţi ai altor instituţii abilitate – au reţinut în vederea confiscării aproximativ 3,4 milioane de pachete cu ţigări de contrabandă, în valoare de 35 milioane lei, precum şi importante cantităţi de tutun,” a declarat șeful Poliției de Frontieră, chestor general de poliţie Ioan Buda.

„Faptul că nivelul contrabandei a ajuns la cea mai mică valoare din 2008 arată că acțiunile desfășurate împreună cu celelate agenții de aplicare a legii și partenerii din mediul privat au fost eficiente. Este important să menținem acest trend descrescător și vă asigur că, în perioada următoare, vom continua acțiunile de prevenire și combatere a contrabandei cu tutun și produse din tutun”, a declarat chestor de poliție Liviu Vasilescu – Inspector general al Poliției Române

Producătorii de țigarete consideră că, pentru reducerea traficului ilicit, sunt necesare mai multe schimbări legislative pe care, împreună cu autoritățile de aplicare a legii, le solicită fără succes de mai mulți ani. Astfel, pe lângă reglementarea unitară, pe criteriu cantitativ, a infracțiunii de contrabandă cu țigarete, este necesară intensificarea operațiunilor la punctele de trecere a frontierei interne a UE, cu Bulgaria și Ungaria, locurile de acces pentru produsele „cheap whites” și tutun brut, precum și stabilirea unor atribuții specifice pentru poliția locală și jandarmerie, întrucât comerțul ilegal cu țigarete se desfășoară aproape nestingherit în zona de competență a acestora – piețe, oboare, stații de metrou.

Sectorul tutunului este al doilea mare contribuabil la bugetul de stat al României, după cel petrolier. 

MODELUL ECONOMIC ROMÂNESC: România- orizont 2040, rolul resurselor naturale

0

Valorificarea superioară a resurselor naturale ale României este o şansă reală pentru dezvoltarea pe termen lung a economiei româneşti.

Având cele mai mari rezerve de gaze naturale din Europa Centrală și de Est și ocupând locul al treilea în Uniunea Europeană, România are un potențial important în dezvoltarea economiei naționale și pe baza producției sale de gaze naturale. În plus, profitând de potențialul din subsolul Mării Negre și din resursele onshore de mare adâncime, România poate atinge un nivel suficient de ridicat al producției interne pentru a deveni un furnizor de securitate energetică în regiune.

Proiectele de infrastructură de gaze naturale, interconectările cu vecinii și producția semnificativă de gaze naturale susțin și ambiția României de a deveni un hub regional de gaze naturale, oferindu-i avantajul sursei interne de alimentare. Iar un hub regional de gaze ar face România și mai atractivă pentru investiții pe tot parcursul lanțului valoric, în producție, în infrastructură, în consum.

Specialişti în domeniu, experţi, oficiali ai autorităţilor publice centrale, manageri de companii de top discută la Banca Naţională a României, luni, 4 noiembrie, începând cu ora 10.00 despre piaţa gazelor naturale, fiscalitatea în sectorul gazelor şi perspectivele gazelor naturale în România.

Investițiile în producția de gaze naturale au un impact puternic în ansamblul economiei României, prin locurile de muncă susținute, prin contribuțiile la bugetul de stat, prin crearea de oportunități de afaceri pentru alte industrii și servicii. Importanța politicilor publice coerente și adoptarea unui cadru legislativ și de reglementare stabil și predictibil rămân în continuare decisive pentru dezvoltarea nu numai a sectorului energetic, dar și a economiei în ansamblul ei.

Răspunsurile obţinute în urma dialogului la toate aceste probleme, de care se lovesc nu doar marile companii, ci şi investitorii, ar trebui să lămurească multe dintre problemele ridicate în ultima perioadă de specialiştii din domeniul resurselor energetice, un sector aflat în derivă din cauza legislaţiei deficitare implementate.

Conferinţa este susţinută de România Durabilă şi Asociaţia pentru Studii şi Prognoze Economico-Sociale ASPES, având ca parteneri principali Banca Naţională a României şi Federaţia Patronală Petrol şi Gaze.

###

România Durabilă este un proiect inițiat de Daniel Apostol, journalist economic cu o experiență în domeniu de peste 25 de ani, care are ca misiune sprijinirea creșterii economice a companiilor.

Fondată în 2003, Asociația pentru Prognoze și Studii Economico- Sociale ASPES este o organizație profesională privată, non-profit, nepartizană, dedicată înțelegerii mai bune a economiei și problemelor ei.

Fondată în anul 1991, Federația Patronală Petrol și Gaze FPPG reprezintă cadrul de dezvoltare, dialog și gestionare eficientă a resurselor din sectoarele energie, petrol, gaze și minerit energetic din România. Federația actionează asemenea unui purtător de cuvânt al sectorului energetic, fiind un partener activ în dialogul social atât la nivel național, cât și sectorial. Prin analiza și dezbaterea permanentă a reglementărilor referitoare la domeniul de activitate, urmărim susținerea și reprezentarea eficientă a intereselor exprimate liber de către reprezentanții industriei de energie.

Peste 78 mld. euro cifra de afaceri cumulată a companiilor din Top București

0

„Dumneavoastră, laureaţii noştri, sunteţi modele demne de urmat pentru tinerii antreprenori, pentru cei aflaţi într-un moment dificil şi care au nevoie de un strop de motivaţie, dar şi pentru cei care vor să se reinventeze! Sunteti modele pentru cei care vor să construiască! Dumneavoastra, doamnelor și domnilor, meritaţi din plin recunoaşterea şi aplauzele noastre, cu atât mai mult cu cât competiţia a fost dură, iar metodologia – aplicată unitar la nivelul întregului sistem cameral – a fost severă şi complexă”, a afirmat dr. ing. C. T. Mustață, preşedintele Camerei bucureştene, în deschiderea celei de a XXVI-a ediții a Topului firmelor din Capitală.

La eveniment au participat, alături de oameni de afaceri de succes, personalităţi marcante ale lumii academice, oficialităţi de la nivelul administrației şi organizaţiilor neguvernamentale. Printre personalităţile care au onorat invitaţia Camerei bucureştene s-au aflat: prof. univ. dr. Emil Constantinescu, fost președinte al României; prof. univ. dr. ing. Ecaterina Andronescu, senator, președintele Senatului Universității Politehnica București (UPB); Radu Chiurtu, secretar general în cadrul Ministerul Economiei; prof. univ. dr. ing. Anton Hadăr, vicepreședintele Senatului Universității Politehnica București; Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței; Andrei Dimitriu, director general al Filarmonicii „George Enescu”; dr. Mihai Ionescu, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Exportatorilor şi Importatorilor, Nicolae Demetriade, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism; Mihai Munteanu, președintele Consiliului de Mediere; Aurelian Șova, președintele CECCAR.

„Este o mare bucurie să văd în sală oameni cu care am colaborat și care au contribuit la construirea unei economii de piață solide în România”, a afirmat prof. univ. dr. Emil Constantinescu, fost președinte al României. „Acest Top este un moment al adevarului. Realitatea este că investitorii sunt primii care trebuie să aibă încredere în ei și această încredere îi poate duce și la performanță. Acum, investitorii români au suficientă forță să-și facă planuri de viitor”, a declarat președintele Constantinescu, care a transmis îndemnul:„Sprijiniți cercetarea! Dacă sprijiniți cercetarea, vă asigurați propriul viitor! Dezvoltați învățământul superior și cercetarea, creând astfel posibilitatea de utilizare a potențialului de inteligență pe care îl avem.”

Potrivit metodologiei de top, dintre cele 131.412 de firme cu sediul social în Capitală, care au depus bilanţul aferent anului 2018, au îndeplinit criteriile de eligibilitate 49.433 firme, adică 37,6%. Dintre acestea, Camera bucureşteană a premiat 7.134 firme, adică 14,4% din totalul firmelor considerate eligibile şi care reprezintă 5,4% din totalul firmelor care au depus bilanţul aferent anului trecut. În vederea realizării unui clasament cât mai obiectiv, firmele câştigătoare au fost structurate pe şapte domenii de activitate: cercetare-dezvoltare şi high tech; industrie; construcţii; servicii; comerţ; turism; agricultură, pescuit, piscicultură şi, în cadrul fiecărui domeniu, pe cinci clase de mărime: întreprinderi foarte mari, mari, mijlocii, mici şi microîntreprinderi.

Important de subliniat este faptul că a crescut semnificativ gradul de performanţă şi eficienţă al companiilor bucureştene laureate. Anul acesta au fost premiate 7.134 firme, doar cu 3,1% mai multe faţă de anul precedent, însă cifra de afaceri cumulată a acestora a crescut faţă de ediţia 2018 cu 15%, atingând 78,3 mld. euro, în timp ce profitul din exploatare al acestora, în valoare de 7,3 mld euro, este mai mare cu 19,4% comparativ cu cel consemnat anul trecut. Profitul din exploatare realizat de firmele din Topul nostru reprezinta 9,4% din cifra de afaceri totală, comparativ cu 8,4%, pondere consemnată anul acesta de CCIR la nivel naţional, şi în creştere cu 0,3 puncte procentuale faţă de ediţia precedentă a Topului firmelor din Bucureşti.

Pe lângă distincțiile acordate pentru rezultatele economice obținute în anul 2018, în cadrul evenimentului au fost decernate trofee de excelenţă companiilor care în ultimii cinci ani s-au clasat pe prima poziţie în competiţia elitelor, trofeul „George G. Assan”, CEC BANK pentru „Brandul românesc al anului” și trofeul „Ioan V. Socec” Televiziunii Antena 3, pentru emisiunea INCOME MAGAZINE.

De asemenea, au fost acordate o serie de trofee speciale: Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli” – INCAS București, pentru promovarea aeronauticii românești pe plan mondial; LAGARDERE Travel Retail, pentru cel mai bun concept de retail de format compact; Apemin ZIZIN SA, pentru un parteneriat eficient și de lungă durată cu Camera de Comerț și Industrie București; Digi 24, pentru emisiunea Jurnal economic; TVR International, pentru emisiunea Investiți în România; Radio România Actualități pentru pentru promovarea economiei naționale și a valorilor românești.

 

 

0

ASPES și România Durabilă au deosebita plăcere de a vă invita la Conferința „Modelul economic românesc:România- Orizont 2040; rolul resurselor naturale”, dedicată pieței de gaze naturale autohtone și rolului pe care această piață îl joacă în dezvoltarea economiei naționale.

Valorificarea superioară a resurselor naturale ale României este o șansă reală pentru dezvoltarea pe termen lung a economiei naționale.

Având cele mai mari rezerve de gaze naturale din Europa Centrală și de Est și ocupând locul al treilea în Uniunea Europeană, România are un potențial important în dezvoltarea economiei naționale și pe baza producției sale de gaze naturale.
În plus, profitând de potențialul din subsolul Mării Negre și din resursele onshore de mare adâncime, România poate atinge un nivel suficient de ridicat al producției interne pentru a deveni un furnizor de securitate energetică în regiune.

Proiectele de infrastructură de gaze naturale, interconectările cu vecinii și producția semnificativă de gaze naturale susțin și ambiția României de a deveni un hub regional de gaze naturale, oferindu-i avantajul sursei interne de alimentare.

Iar un hub regional de gaze ar face România și mai atractivă pentru investiții pe tot parcursul lanțului valoric, în producție, în infrastructură, în consum.

Investițiile în producția de gaze naturale au un impact puternic în ansamblul economiei României, prin locurile de muncă susținute, prin contribuțiile la bugetul de stat, prin crearea de oportunități de afaceri pentru alte industrii și servicii.

Importanța politicilor publice coerente și adoptarea unui cadru legislativ și de reglementare stabil și predictibil rămân în continu¬are decisive pentru dezvoltarea nu numai a sectorului energetic, dar și a economiei în ansamblul ei.

Mai multe detalii si posibilitatea de înscriere la eveniment aici