Școala informală de IT,
recunoscută drept „cea mai performantă platformă de educație non-formală și reconversie profesională în IT”, a derulat a
cincea ediție a evenimentului Challenge
Accepted – Hackathon 2019 powered by BRD. Au concurat 100 de participanți din București, Cluj, Iași, Brașov, Craiova, Oradea, Chișinău, sub îndrumarea a 26 de mentori, practicieni
în mari companii IT. Obiectivul l-a constituit găsire unor „soluții concrete pentru 17 challenge-uri selectate în
competiție: provocări din sfera
serviciilor medicale, pharma, respectiv gestionării situațiilor de urgență din România”. Trei dintre soluţii au fost
selectate pentru susţinere în vederea pregătirii pentru un eventual transfer
tehnologic:
– locul I – echipa „Fantasticii”,
cu proiectul propus de Asociația Dăruiește Viață, pentru facilitarea accesului pacienților bolnavi de cancer la achiziția de medicamente citostatice din afara țării, astfel încât să nu-și întrerupă tratamentul
– locul II – echipa „Game of
Threads”, cu proiectul lansat de compania ABG Business Tools pentru crearea
unui instrument de identificare a potențialelor interferențe pe
care fiecare individ, în funcție de vârstă, sex, înălțime, greutate, grupă sanguină, tipuri de alergii, afecțiuni cronice, afecțiuni acute etc. le are în momentul ingerării
anumitor substanțe din alimente
– locul III – „Echipa Verde”,
cu proiectul ECO-CERT, propus de Asociația CERT Transilvania pentru o aplicație mobilă prin care utilizatorii care identifică zonele cu reziduuri
depozitate ilegal pot transmite o imagine, împreună cu coordonatele GPS și descrierea volumului și a tipului de deșeu.
Criteriile de evaluare au fost: „(1) Tehnic – cât de clară a fost soluția tehnică propusă pentru proiect; (2)
Originalitate/Inovație – în
ce măsură aplicația este nouă și inovatoare; (3) Impact – în ce măsură o astfel
de aplicație este utilă, cu
aplicabilitate practică și poate avea un impact pentru cât mai mulți oameni; (4) Timp – Cât de realist este ca
proiectul să fie dezvoltat în 3 luni; (5) Prezentare – prezentarea proiectului,
împărțirea rolurilor pe echipă;
(6) Progres – stadiul prototipului la final de hackathon”.
Mihai Talpoș, cofondator al Școlii Informală de IT şi organizator al
competiţiei Challenge Accepted – Hackathon, subliniază: „La finalul evenimentului din acest an, ne
bucurăm să marcăm faptul că am reușit să
transformăm invizibilul în vizibil, realizând soluții
software realmente utile în rezolvarea unor probleme dintre cele mai diverse. De altfel,
diversitatea provocărilor primite în cadrul hackathon-ului excede mult toate așteptările noastre, ale
organizatorilor, și asta dovedește ca societatea prezintă un interes remarcabil față de «calea digitală» de a
contribui la bunul mers al comunităților din care provenim.”