Pentru stat, miza proiectului exploatării gazelor de la Marea Neagră trebuie să fie o împărțeală corectă a profitului, a spus Răzvan NICOLESCU, Energy&Resources Industry Leader, Deloitte Central Europe, la FORUMUL „Importanța geostrategică și economică a Mării Negre în actualul context european”, organizat de Financial Intelligence și România Durabilă.
Răzvan Nicolescu a enumerat cinci factori economici implicați în proiectul de explorării și exploatării de hidrocarburi în Marea Neagră – fondul de investiții Carlyle, OMV Petrom, Romgaz, colosul amerian Exxon și Lukoil.
„Este foarte important ca exploatarile de la Marea Neagră să înceapă cât mai repede”, a spus Răzvan Nicolescu, explicând: „În momentul de față, gazul natural se află sub un anumit tip de presiune, generat de planul Comisiei Europene pentru neutralitatea emisiilor până în 2050, și sub presiunea unor descoperiri importante în regiune. Am în vedere descoperirile din Cipru, potențialul Iranului, coroborate cu construcția de terminle đe gaz lichefiat, în special în Grecia, dar și în Polonia, Croația, dar si cu dorința Gazprom de a-și păstra cota de piață cât mai mare în regiune. Toate acestea fac necesesar ca noi să începem proiectul din Marea Neagră cât mai curând.”
Domnul Nicolescu a mai spus că statul trebuie să aibă în vedere o împărțeală corectă a beneficiilor rezultate din exploatările din Marea Neagra: „Trebuie să avem în vedere că acolo companiile trebuie sa investeasca miliarde. Este important ca profitul să fie împărțit corect.”
Răzvan Nicolescu apreciază că plecarea Exxon din proiectul de la Marea Neagră nu trebuie privită ca o scădere a prezenței economice americane în România: „Acestea nu au legătură. Corporațiile americane își urmează propria politică. Plecarea Exxon nu este un lucru care ar trebui să ne bucure din perspectiva întârzierilor legate de proiect, care probabil vor fi de 4-5 ani pierduți față de ambițiile inițiale.
Companiile din sectorul energetic, unde statul este acționar, dar și companiile private sunt invitate să vină cu proiecte și să solicite finanțare prin Fondul de Investiții al Inițiativei celor Trei Mări, a declarat, astăzi, Ionel Dancă, șeful Cancelariei premierului, în cadrul Forumului „Importanța Geostrategică și Economică a Mării Negre în actualul context european”.
Ionel DANCĂ a spus: „Aș vrea să punctez un proiect important al actualului guvern care vine în continuarea eforturilor diplomatice desfășurate la nivelul Administrației Prezidențiale, respectiv despre Inițiativa celor Trei Mări. Este un format de competența intereselor celor 12 state membre ale Uniunii Europene, un format atipic, original și care tocmai prin această caracteristică se poate dovedi eficient pentru interesele pe care România le are în această zonă. Președintele României Klaus Iohannis a reușit să dea consistență acestui format în urma summit-ului desfășurat la București în 2018 si, urmare a acestei consistențe, vedem și rezultatele care încep să apară. Anunțul făcut de SUA la conferința de la Munchen este un prim semnal, este vorba despre disponibilitatea SUA de a investi 1 miliard de dolari în proiecte energetice în cadrul acestei Inițiative. Este un semnal care dă consistență aceste inițiative și care ar trebui să încurajeze participarea și a altor entități la proiectele de investiții din această zonă.
Tot ca urmare a eforturilor făcute la nivel prezidențial, anul trecut a fost adoptată decizia de a constitui un fond de investiții al Inițiativei celor Trei Mări, România și Polonia fiind țările care contribuie deja la capitalul social al acestei entități de 500 de milioane de euro, pentru proiecte de investiții în această zonă.
Necesitățile sunt foarte mari, Inițiativa celor Trei Mări se concentrează către trei direcții importante de acțiune – partea de infrastructură de transport, infrastructură energetică și cea de comunicații.
Nu aș vrea să amintesc sumele vehiculate la nivelul nevoilor reale pe care le are această zonă din punct de vedere al necesarului de finanțare.
În cadrul exercițiului financiar 2021-2027, pentru aceste componente de investiții, bugetul UE are alocat o sumă de 42 miliarde de euro, o sumă importantă, dar departe de nevoile regiunii.
Pentru a face o combinație fericită, eficientă, de resurse publice, private, atât din cadrul resurselor europene, cât și cele naționale, noi credem că mecanismul fondului de investiții care funcționează pe principii comerciale de finanțare a unor proiecte alături de implicarea unor instituții financiare internaționale poate să fie o soluție de succes pentru finanțarea acestor proiecte. Așteptăm în perioada următoare materializarea expresiei de interes formulată de Banca Europeană de Investiții de participare la acest Fond. De asemenea, sunt invitate în discuții și analize și celelalte instituții financiare să evalueze posibilitatea participării lor cu resurse la acest fond, iar în perioada următoare, prin contribuția celorlalte state membre ale Inițiativei celor Trei Mări, este posibilă o capitalizare a acestui fond de până la 5 miliarde de euro. Aceste lucruri sunt în desfășurare în acest moment, sunt în etapa de pregătire a sumelor necesare pentru a finaliza aceste proiecte. Întrebarea în acest moment și pentru perioada următoare este: Unde sunt proiectele? Fonduri pot fi disponibile, dar ceea ce este în acest moment imperios necesar este să avem în vedere pregătirea proiectelor. Aici atât companiile din sectorul energetic, unde statul este acționar, dar și companiile private sunt invitate să vină cu proiecte și să solicite finanțare prin acest mecanism. Avem discuții frecvente la nivelul Guvernului pentru a implica firmele unde statul este acționar și unde are instrumentele necesare de participare la luarea deciziilor, pentru pregătirea proiectelor necesare pentru infrastructura energetică de interconectare, cele care pot face posibilă exploatarea resurselor de la Marea Neagră, atît în folosul României, cât și al celorlalte state din această regiune”.
Gazul este esențial pentru dezvoltarea economică a României, a spus, astăzi, Niculae Bădălău, senator PSD, la Forumul „Importanța geostrategică și economică a Mării Negre în actualul context european”, organizat de Financial Intelligence și România Durabilă.
El a precizat că politizarea economiei cu incompetenti a dus la ceea ce avem astazi: „Romania nu a reusit sa intre pe piete de nisa europene, sa intre in competitie cu tarile dezvoltate. Nu am reusit sa ne gasim calea. In fiecare an, avem deficit bugetar, ne certam pe marirea pensiilor, pe cheltuieli, dar nimeni nu discuta de venituri. Anul trecut, toate veniturile statului din redevente, cel mai mare proprietar, au fost de 450 milioane euro. Infim! Nu reusim sa gandim un proiect de tara vizavi de partea economica. Nu avem nicio sansa, nu putem face nimic fara bani.”
El a adăugat că trebuie să facem un efort ca exploatările gazelor din Marea Neagră să înceapă cât mai rapid: „Trebuie sa gasim solutii sa ducem gazele romanesti spre dezvoltarea industriei”.
Niculae Bădălău a mai spus: „Partidul din care fac parte a gresit foarte mult in economie. Reindustrializarea trebuie asumata de toti factorii politici. Din pacate, azi, ne ocupam de cu totul altceva. (…) Exploatarea gazelor de la Marea Neagra trebuie privita cu mare atentie, pentru dezvoltarea economiei si independenta energetica”.
Dacă vom reuși, în toată criza politică, să adoptăm o nouă formă a legii offshore, într-o manieră echilibrată, care să aducă beneficii și companiilor, și statului, va fi marele câștig al anului, a spus Georgian Pop, deputat PSD, la FORUMUL „Importanța geostrategică și economică a Mării Negre în actualul context european”, organizat de Financial Intelligence și România Durabilă.
El a spus: „Mi-am dorit foarte mult ca Exxon sa fie o companie care foreaza si exploateaza in Marea Neagră. În termeni miliari și de apărare, prezența Exxon ar fi însemnat pentru România o investiție de ordin strategic uriasă. Nu a fost sa fie.
Important e ce vom face in continuare.
În 2020, trebuie sa spunem explicit, de la nivelul politicienilor, că este momentul ca gazul din Marea Neagră să fie extras.”
Georgian Pop a precizat ca nu incape comparatie intre proiectul gazelor din Marea Neagra si Rosia Montana, intrucat, spre deosebire de aur, pretul gazului se va deprecia: „Odata cu planul european Green Deal, va trebui sa facem o tranzitie energetica. Suntem in ultimul ciclu de dezvoltare energetica in care valoarea gazului e importanta. „
Tema resurselor de la Marea Neagră trebuie să fie proiect de țară și trebuie să facem un efort politic transpartinic, în interesul național, a spus Titus Corlățean, Președinte interimar, Senatul României, la FORUMUL „Importanța geostrategică și economică a Mării Negre în actualul context european”, organizat de Financialintelligence.ro și România Durabilă.
Acesta a precizat că adesea ne-am pierdut în detalii, în ciuda intereselor mari.
Cooperarea regională la Marea Neagră a fost mereu o prioritate, a precizat Titus Corlățean, care a spus că acest subiect a făcut parte din mapa președinției României la Consiliul European.
„Văd această temă drept proiect de țară și este timpul să facem un efort politic transpartinic. Este nevoie de o bună cooperare la nivelul verticalei puterii și trebuien să arătăm viziune, pentru interesul statului”, a spus Titus Corlățean.
Ediția de anul acesta a Expoziției internaționale de echipamente, mobilier și dotări pentru hoteluri și restaurante– ROMHOTEL – ne-a demonstrat că ospitalitatea se poate transforma în artă când profesioniștii oferă servicii de top.
Timp de patru zile, în Pavilionul B1 al Centrului Expozițional ROMEXPO, vizitatorii specialiști au găsit soluții și tehnologii de ultimă generație pentru afacerile din domeniul HORECA și au aflat care sunt tendințele anului în materie de amenajare, reamenajare și dotare a locațiilor pe care le dețin.
Demonstrațiile culinare avangardiste au fost atracția evenimentului, vizitatorii urmărind cu interes tehnicile gastronomice și sfaturile celor mai renumiți Chefi.
Activitățile conexe, menite să contribuie la
specializarea și perfecționarea celor care își desfășoară activitatea în
sectorul HORECA, s-au desfășurat cu sprijinul celor de la Horeca School, Atelierele
ILBAH și Barista School România.
ROMHOTEL 2020 a avut și o latură de business networking, profesioniștii din domeniu discutând pe tema provocărilor cu care se confruntă industria ospitalității la nivel național și internațional. De asemenea, cei interesați de promovarea unei alimentații sănătoase au participat la Seminarul despre nutriție și alimentație, organizat de Horeca School.
Lemulțumim
celor care au fost alături de noi la ROMHOTEL 2020și îi felicităm pentru
modul în care și-au reprezentat compania la expoziție!
Produsele și serviciile HORECA de calitate, arta culinară prezentată în cadrul activităților conexe și sfaturile specialiștilor din domeniu au contribuit la creșterea nivelului de profesionalism din industria ospitalității și au stimulat concurența loială în acest mediu de afaceri.
Barometrul privind situaţia
industriei în ianuarie, realizat de IRSOP(dr. Petre Datculescu) și Şcoala
Naţională de Studii Politice şi Administrative, Facultatea de Management (prof.
univ. dr. Florina Pînzaru, conf. univ. dr. Lucian Anghel) pe un eşantion de 300
de firme industriale, reprezentativ la nivelul celor 15.200 de firme
industriale cu peste 9 angajaţi din România, care generează aproximativ 95% din
totalul cifrei de afaceri din industrie, arată că în ianuarie,„activitatea din
industrie a intrat în a doua lună de contracţie”.
Cererea – comenzile
noi au lipsit în mare măsură şi în ianuarie. Indicatorul n-a reuşit să
depăşească 42 de puncte în zona de contracţie.Comenzile pentru export au
depăşit parţial criza din decembrie urcând de la 32 la 51 de puncte. Totuşi
cererea externă rămâne slabă şi mai ales instabilă.Importurile de materii prime
au crescut de la 45 în decembrie la 51 în ianuarie, în contextul înviorării
parţiale a comenzilor la export.
Producţia – volumul
producţiei a rămas în contracţie la 42 de puncte, numai cu 2 puncte mai mult
decât în decembrie. Stagnarea producţiei în zona de contracţie demonstrează
capacitatea extrem de slabă a cererii de a restarta creşterea în industrie la
început de an.Stocurile s-au contractat şi mai mult coborând de la 47 de puncte
în decembrie la 44 în ianuarie.
Forţa de muncă – politica
de ocupare a forţei de muncă arată tendinţe clare de restrângere. Deşi se
confruntă cu o cerere slabă, managerii preferă să păstreze locurile de muncă în
speranţa redresării semnificative în lunile viitoare.
Costuri şi venituri
– costurile de producţie au crescut brusc de la 64 în decembrie la 72 în
ianuarie. Probabil că activitatea scăzută şi subocuparea prelungită a salariaţilor
contribuie la creşterea costurilor. Preţurile
încasate de firme pentru produsele lor au rămas stabile la 54 de puncte faţă de
55 în decembrie, dar ecartul dintre preţuri şi costuri a crescut de două ori,
de la 9 puncte în decembrie, la 18 puncte în ianuarie.
Aşteptările – indicatorul
global de încredere a managerilor în revigorarea activităţii peste 6 luni a
crescut de la 70 de puncte în decembrie la 72 în ianuarie. Aşteptările tind să
crească întotdeauna la începutul anului. În ianuarie 2019 au crescut cu 5
puncte faţă de decembrie. În 2020 au crescut numai cu 2 puncte. Managerii îşi
formează aşteptări optimiste pe baza variaţiei sezoniere a activităţii
industriale şi în mai mică măsură pe baza semnalelor economice curente.
19.000 de pasionați de călătorii și-au dat întâlnire în weekendul 20 – 23 februarie, la ROMEXPO, la ediția de primăvară a TÂRGULUI DE TURISM AL ROMÂNIEI.
Escapade romantice pe plaje îndepărtate și exotice, sejururi all-inclusive în țară și în străinătate, călătorii de aventură sau vacanțe la SPA, oferte pentru vacanța de 1 mai sau de Paște, toate au stat la dispoziția călătorilor cu reduceri substanțiale la TÂRGUL DE TURISM AL ROMÂNIEI I.
343 de agenții și tour-operatori din Africa de Sud, Albania, Bulgaria, Croația, Egipt, Emiratele Arabe Unite, Grecia, Israel, Italia, Maroc, Palestina, Republica Moldova, România, Serbia, Spania, Tunisia, Turcia și Ungaria s-au întrecut în oferte tentante pentru experiențe unice de vacanță. Participările oficiale la târg ale Africii de Sud, Bulgariei, Greciei, Israelului, Republicii Moldova, Marocului, Palestinei și Tunisiei au adus mai aproape de vizitatori savoarea unor destinații care trebuie văzute măcar o dată în viață.
Reprezentanții Consiliilor judeţene din Bistrita, Bihor, Botoșani, Brasov, Buzău, Constanța, Dâmbovița, Hunedoara, Ialomița, Maramureș, Mureș, Suceava, Timiș și Tulcea au promovat, ca de fiecare dată, cele mai frumoase zone de atracție turistică din România, iar reprezentanții orașelor Amara, Bistrița, Brașov, Botoșani, Constanța, Eforie, Făgăraș, Geoagiu Băi, Herculane, Hunedoara, Iași, Mangalia, Oradea, Piatra Neamț, Târgoviște, Timișoara și ai comunelor Afumați, Miroslava, Molivisu și Vama Buzăului și-au „asezonat” participarea la eveniment cu produse culinare specifice, alături de cele mai frumoase tradiții și obiceiuri din zona din care provin.
Cele mai căutate oferte de la această ediție a târgului au fost cele pentru vacanța de vară, Grecia, Turcia și Egipt rămânând și anul acesta în topul preferințelor. Agențiile de turism au pregătit vizitatorilor suprize dintre cele mai variate. Călătorii au avut la dispoziție chiar și un mod inedit de plată: magneții de frigider din vacanțele anterioare și au putut beneficia de oferte de cazare în Grecia de la doar un euro / noapte. De asemenea, multe dintre agenții au oferit reduceri de până la 50% pentru orice vacanţă contractată pe durata manifestării.
Cei care nu au putut plăti vacanța mult dorită în integralitate la târg, au avut posibilitatea de a o cumpăra și în rate. Turiștii care au preferat deplasarea cu chartere sau cu autocarul au găsit la eveniment reduceri de până la 50% la transport.
Totodată, mulți dintre călători și-au dorit pentru 2020 vacanțe inedite, așa că în cele 4 zile de târg agențiile au primit solicitări pentru destinații precum Africa – Maroc, Tunisia, Caraibe – Cuba, Republica Dominicană, Oceanul Indian – Maldive, Mauritius, Seychelles, Asia – Bali, Sri Lanka, Vietnam.
„Ediția de primăvară a Târgului de Turism al României a fost exact așa cum ne-am dorit! Oferte pentru toate buzunarele, circuite lansate în premieră, momente artistice multiculturale și extrem de mulți vizitatori cu apetit pentru călătorii! În mod cert, în ultimii ani românii preferă să călătorească mai mult în afara granițelor, să iasă din zona de confort, să experimenteze, iar agențiile prezente la eveniment au pregătit pentru 2020 pachete de călătorie pentru noi destinații. Într-o eră în care rezervarea vacanțelor pe internet câștigă tot mai mult teren, noi ne propunem – și cred că și reușim – ca la fiecare ediție a Târgului de Turism al României să aducem laolaltă cât mai multe agenții care să prezinte oferte variate, pentru orice buget, care nu se găsesc în mediul online până la debutul târgului. În plus, de fiecare dată Târgul de Turism al României este în ansamblu o sărbătoare cu multe ingrediente, touroperatorii și reprezenții zonelor istorice românești alegând să se promoveze pe durata evenimentului prin momente artistice spectaculoase.” a declarat Mihai Costriș, Director General ROMEXPO, la finalul evenimentului.
Ediția a III-a a Conferinței Târgului de Turism, care a avut ca temă Impactul Social media în turism, a dezvăluit secretele din spatele celor mai de succes creatori de campanii online din domeniul turismului. Conferinta a atras specialiști social media din agenții de turism, agenții de marketing și PR, ghizi de turism, influenceri și bloggeri care au căutat ultimele informații referitoare la cele mai bune strategii de promovare online a serviciilor din industrie. Participarea numeroasă la eveniment a arătat, încă o dată, interesul crescut al PR-iștilor și publicitarilor pentru vizibilitatea crescută în online și social media, mai ales că în România sunt deja peste 11 milioane de utilizatori de Facebook și peste un million de utilizatori de Instagram.
TÂRGUL DE TURISM AL ROMÂNIEI este organizat de ROMEXPO, bianual, primăvara şi toamna, împreună cu Camerele de Comerţ şi Industrie din România, în parteneriat strategic cu Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT ) şi în parteneriat cu: Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR), Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Asociaţia Naţională de Turism Rural, Ecologic şi Cultural (ANTREC), Federația Asociațiilor de Promovare Turistică din România (FAPT).
Ediția de primăvară a TÂRGULUI DE TURISM AL ROMÂNIEI a avut loc împreună cu ROMHOTEL – Expoziție internațională de echipamente, mobilier și dotări pentru hoteluri și restaurante.
Președintele Asociației Administratorilor de Fonduri (AAF), Radu Hanga, a anunțat că se retrage din funcție, ca urmare a alegerii în funcția de președinte al Bursei de Valori București, deși nu se află într-o situație de incompatibilitate: „Am decis să fac un pas în spate dar voi rămâne aproape de echipa Consiliului Director. Împreună cu colegii mei din board-ul AAF ne dorim să păstrăm actuala componență a Consiliului Director, pentru a ne continua mandatul încredințat. Astfel, am mers cu o propunere de realocare a funcțiilor în interiorul board-ului. Propunerea noastră este ca Horia Gustă, director general Certinvest, actual vicepreședinte al AAF, să preia mandatul de președinte iar Cristian Pascu, membru în board să devină vicepreședinte. Dacă propunerea de a rămâne membru în board va avea susținerea membrilor Asociației, voi rămâne în Consiliul Director. Avem aceleași interese și aceleași obiective, și la Bursă, și la AAF”.
AAF a anunțat că membrii organizației administrau la finalul anului trecut active de 48,4 miliarde de lei, context în care industria de asset management a atins cel mai înalt nivel al activelor din ultimii zece ani. Radu Hanga: „Performanța excelentă a pieței de capital în 2019, atât în ceea ce privește nivelul activelor, cât și evoluția numărului de investitori, este un semnal extrem de încurajator într-un context deopotrivă favorabil și provocator în care este necesară mai mult ca oricând înțelegerea de către un număr cât mai mare de persoane a beneficiilor transformării economiilor în investiții. Anul acesta, mai mult decât în trecut, rolul nostru este de a fi un liant între nevoia investitorilor de a-și spori inteligent economiile și oferta pieței, de a răspunde într-o manieră personalizată acestor nevoi”.
Jan Pricop, directorul executiv al AAF: „De-a lungul deceniilor, economia europeană s-a bazat pe forme tradiționale de împrumut pentru a finanța întreprinderile și pe conturile de economii pentru a remunera persoanele care economisesc. Dar vremurile se schimbă. Evoluțiile demografice ne arată în mod clar că pensiile asigurate prin sistemul pay-as-you-go vor trebui să fie completate din ce în ce mai mult de economisirea și investiția inteligentă de-a lungul vieții. Dacă ratele de dobândă scăzute persistă pe termen lung, conturile de economii nu vor mai fi un mecanism pentru a crește valoarea economiilor oamenilor. Acest lucru va mai putea fi realizat doar printr-o migrare pe scară largă către investiții în acțiuni”.
Aurel Bernat, membru în boardul AAF, director general al BT Asset Management: „Fondurile de investiții reprezintă o alternativă pentru lichiditate, economisire sau investiții de lungă durată. Gama este variată, utilizarea simplă și transparentă”.
Horia Gustă, vicepreședintele AAF, director general al Certinvest: „Saltul de la consumator la investitor nu este o cădere în gol, dar trebuie sa faci un prim pas sau măcar să îți iei avânt. În acest an, ne dorim ca prin eforturile pe care le facem în direcția educației financiare, să reușim să explicăm cât mai eficient investitorului de retail valoarea pe care o pot crea economiile personale, prin investiții diversificate. După un an frenetic cu performanțe peste media europeană, Bursa de Valori București așteptă o participare mai activă a jucătorilor de talie mică sau mijlocie, a căror listare ar aduce reale beneficii industriei fondurilor de investiții. Provocările din 2020 vor fi cele din fiecare an și anume cele legate de cadrul legislativ și de stabilitatea contextului socio-politic, care influențează mișcările pieței financiare”.
Dan Popovici, membru în board-ul AAF, director general al OTP Asset Management: „Dacă vrem să trăim diferit, trebuie să schimbăm ceva în comportamentul nostru, ca indivizi. Ne uităm la viața bună pe care o au mulți din vestul Europei și vedem că și-o permit, chiar și după pensionare și ne gândim, de ce nu și noi? Unul din factorii cheie ai prosperității acestora este disciplina de a economisi eficient, pe termen lung și prin intermediul fondurilor de investiții. Cred că de aici trebuie să începem. Chiar de azi”, a spus la rândul său De altfel, o analiză efectuată de compania pe care o reprezintă, atrage atenția că deși economiile populației cresc (în 2019, economiile românilor în bănci au crescut cu 11,9%) inflația le erodează, acționând ca o frână”.
Cristian Pascu, membru al AAF, director executiv adjunct al BCR: „După succesul programului de educație financiară Școala de bani, lansăm în acest an un nou program educațional la nivel național – BCR Școala de business. Este destinat antreprenorilor iar scopul este să îi ajutăm să fie mai bine pregătiți pentru situațiile care le pot impacta afacerea. Programul are o platformă dedicată – www.scoaladebusiness.ro – dar oferă și posibilitatea unor întâlniri directe cu o parte din colegii pregătiți special pe conținut educational. Am pregătit o serie de sfaturi și recomandări utile și usor de implementat pentru business –uri inteligente”.
Asociația „Zi de Bine”, a lansat un proiect de susținere a unor cauze sociale. Proiectul se numește de asemenea „Zi de Bine”: persoane, companii, firme etc. sunt invitate în luna în care e ziua lor să doneze o sumă oarecare în beneficiul câte unei cauze sociale pe care o susține câte o organizație neguvernamentală. Dureză 12 luni, pentru 12 cauze, semnalate de 12 ONG-uri. „Cauzele pot fi susținute financiar prin: SMS unic cu mesajul SUS la 8862 pentru 4 euro, donații individuale, parteneriate cu companiile care-și serbează ziua de înființare în luna respectivă și prin parteneriat cu companiile care vor să-și încurajeze angajații să se implice în cauze sociale”, anunță inițiatorii și precizează: „În cele 12 luni, Asociația Zi de bine își dorește să atingă 300.000 de donatori și fiecare om care-și aniversează ziua de naștere să devină un generos susținător al uneia dintre cele 12 cauze. Printre cauzele care vor fi susținute se află copii internați în spitale, copii instituționalizați, adulți cu problmee de sănătate mintală, doliu, educație, sărăcie, violența domestică etc. Pentru a păstra suspansul pentru donatori, fiecare cauză va fi dezvăluită treptat”.
Din perspectiva asociației „Zi de bine”, Melania Medeleanu, co-fondator al Asociației MagiCAMP, accentuează: „Am ales cauze pentru care se strâng bani greu – copiii abandonați în spitale, sănătatea mintală, doliu, sărăcia – cauze importante, de la care de multe ori întoarcem privirea. Noi nu am vrut să ne mai ferim privirea, am vrut să îi aducem în lumina reflectoarelor, să-i facem să se simtă importanți, să le arătăm că și ei contează. E greu să estimez în acest moment câți beneficiari vom avea, dar dacă vorbim de violența domestică, sunt zeci, dacă vorbim de doliu, sunt mii, anul acesta vom atinge cel puțin 3.000 de oameni. Avem nevoie de susținerea fiecărui sărbătorit care-și caută SENSUL, de ajutorul fiecărei persoane care nu are timp dar își dorește să se implice, al fiecărui donator care vrea să știe repede ce s-a întâmplat cu donația sa. Și companiile sunt invitate să deschidă șampania în luna în care-și sărbătoresc înființarea – și ce DAR mai potrivit pot primi dacă nu pe acela de a fi de folos comunității?”.
Prima cauză susținută este a unor copii abandonați în spitale pentru care există acordul DGASPC (sau al părinților, acolo unde este cazul) de a fi mutați în centrul de recuperare. Este implementată cu ajutorul Asociației Blondie – Centrul de recuperare „Acasă pentru copiii uitați în spitale”. Centrul de recuperare este Casa Blondie. Inițiatorii anunță că „valoarea proiectului este de 50.000 de euro și campania de strângere de fonduri se va derula între 1 și 31 martie 2020, când va fi inagurată Casa Blondie”.
Adelina Toncean, Asociația Blondie: „În secția de terapie intensivă, 1 copil din 5 nu e vizitat de părinți deloc sau e vizitat doar foarte rar. Deși suportă operații complicate, iar vindecarea lor vine cu eforturi uriașe, odată cu plecarea acasă, lipsa îngrijirii din partea unei familii nepregătite pentru nevoile lor speciale face ca starea copiilor să se acutizeze și, de foarte multe ori, să îi ducă la moarte”.