Boston Consulting Group anunță topul celor mai inovatoare companii din lume în 2020

0

Inovația constantă, „în serie”, este esențială pentru succesul pe termen lung

București, 22 iulie, 2020 – Companiile din domeniul tehnologiei, Apple, Alphabet și Amazon ocupă primele trei poziții în clasamentul celor mai inovatoare 50 de companii din lume în 2020, potrivit studiului realizat de compania de consultanță Boston Consulting Group (BCG), aflat la cea de-a 14-a ediție.

Pozițiile următoare în clasament sunt ocupate de Microsoft și Samsung. Compania chineză Huawei, aflată pe locul 6, înregistrează cea mai impresionantă creștere din clasament, în urcare cu 42 de locuri, succedată pe locul 7 de o altă companie chineză, Alibaba, care a urcat în acest an 16 locuri în clasament.

Topul celor mai inovatoare 50 de companii din lume, aflat la cea de-a 14-a ediție, este realizat în baza unui sondaj prin care sunt chestionați peste 2.500 de directori din industrii diferite, din întreaga lume, în perioada august – octombrie 2019.

Dimensiunea companiei a fost adesea văzută în mod greșit ca fiind un impediment în fața inovației. Realitatea este însă ca cele mai inovatoare companii din lume au devenit tot mai mari: veniturile unei companii „mici” din lista BCG din 2020 a celor mai inovatoare 50 de companii este de 30 de miliarde de dolari, în creștere cu peste 170% de la 11 miliarde USD (in

dolari constanți) în primul nostru sondaj din 2005. Mai mult de 40% din companiile mari (cu un venit de peste 1 miliard de dolari) au depășit cele două obstacole majore: lipsa de disciplină în alocarea resurselor și dificultatea de a crea o simbioză între organizație și strategia de inovare.

Este important de menționat faptul ca performanța companiilor inovative depășește în mod semnificativ media performanței celorlalte companii. O investiție de 100 de dolari în companiile dintr-un index bursier cu acoperire largă cum ar fi MCSI World Index în 2005 ar fi generat o valoare de 251 dolari la sfârșitul anului 2019. Aceiași 100 de dolari investiți în topul celor mai inovatoare companii din clasamentul BCG (re-evaluat anual) ar fi crescut la 327: cu 30% mai mult. În cei 14 ani in care a fost produs acest raport, cei mai buni inovatori au a depășit companiile din indicele MCSI World Index cu mai mult de 1 punct procentual pe an la creșterea vânzărilor și cu 2 puncte procentuale anual la rentabilitatea totală a acționarilor (Total Shareholder Return).

Cheia succesului este însă inovarea continuă – un exemplu anecdotic în acest sens este cel al cântecului Macarena, care a fost în topul a 15 clasamente muzicale globale în 1996 și a fost certificat ca platinum în șapte țări, dar a fost un succes unic. Trupa care l-a creat, Los del Rio, s-a descurcat bine în urma acestui hit, dar nu au mai ajuns niciodată atât de sus în topuri.

Dezvoltarea unui proces de inovare susținut nu este ușor de realizat: din totalul celor 162 de companii menționate încă de la prima ediție a clasamentului, doar 8 companii au reușit să prindă fiecare ediție a topului. Acestea sunt Apple, Alphabet, Amazon, HP, IBM, Microsoft, Samsung și Toyota. Alte companii care inovează constant sunt BMW și Cisco, figurând în 13 ediții ale clasamentului. În total, doar 20 de companii au avut mai mult de 10 apariții în top, în timp ce 48 de companii au apărut o singură dată.

Cercetarea din acest an dezvăluie un tipar nou și surprinzător: un număr semnificativ de respondenți au numit companiile asociate în mod tradițional cu o industrie diferită ca fiind lideri inovatori ai acelei industrii, cum ar fi Amazon în asistența medicală sau Alibaba în serviciile financiare. Într-o lume în care fiecare industrie devine într-o anumită măsură o industrie de tehnologie, depășirea granițelor tradiționale ale unei industrii devine un aspect foarte important.

Nu este întâmplător faptul ca deși cele mai inovative 50 de companii activează in numeroase domenii de activitate, primele 10 companii sunt companii din domeniul tehnologiei, in timp ce chiar si pentru companiile de pana la locul 25 care sunt focalizate pe alte domenii, tehnologia a jucat un rol esențial in procesul de inovație.

„Rezultatele studiului nostru din acest an arată că pentru a obține performanță pe termen lung este nevoie de o strategie de inovare constantă, de susținerea acesteia prin investiții și prin definirea unui sistem de inovare ușor de implementat dar care trece dincolo de granițele industriilor tradiționale. Inovația poate fi una din soluțiile repoziționării României din zona low-cost către cea cu valoare adăugată mai mare, construind cat mai mult pe baza competențelor industriei IT locale care este în creștere semnificativă de câțiva ani.”, a declarat Bogdan Belciu, Partner BCG.

București, 22 iulie, 2020 – Companiile din domeniul tehnologiei, Apple, Alphabet și Amazon ocupă primele trei poziții în clasamentul celor mai inovatoare 50 de companii din lume în 2020, potrivit studiului realizat de compania de consultanță Boston Consulting Group (BCG), aflat la cea de-a 14-a ediție.

Pozițiile următoare în clasament sunt ocupate de Microsoft și Samsung. Compania chineză Huawei, aflată pe locul 6, înregistrează cea mai impresionantă creștere din clasament, în urcare cu 42 de locuri, succedată pe locul 7 de o altă companie chineză, Alibaba, care a urcat în acest an 16 locuri în clasament.

Topul celor mai inovatoare 50 de companii din lume, aflat la cea de-a 14-a ediție, este realizat în baza unui sondaj prin care sunt chestionați peste 2.500 de directori din industrii diferite, din întreaga lume, în perioada august – octombrie 2019.

Dimensiunea companiei a fost adesea văzută în mod greșit ca fiind un impediment în fața inovației. Realitatea este însă ca cele mai inovatoare companii din lume au devenit tot mai mari: veniturile unei companii „mici” din lista BCG din 2020 a celor mai inovatoare 50 de companii este de 30 de miliarde de dolari, în creștere cu peste 170% de la 11 miliarde USD (in

dolari constanți) în primul nostru sondaj din 2005. Mai mult de 40% din companiile mari (cu un venit de peste 1 miliard de dolari) au depășit cele două obstacole majore: lipsa de disciplină în alocarea resurselor și dificultatea de a crea o simbioză între organizație și strategia de inovare.

Este important de menționat faptul ca performanța companiilor inovative depășește în mod semnificativ media performanței celorlalte companii. O investiție de 100 de dolari în companiile dintr-un index bursier cu acoperire largă cum ar fi MCSI World Index în 2005 ar fi generat o valoare de 251 dolari la sfârșitul anului 2019. Aceiași 100 de dolari investiți în topul celor mai inovatoare companii din clasamentul BCG (re-evaluat anual) ar fi crescut la 327: cu 30% mai mult. În cei 14 ani in care a fost produs acest raport, cei mai buni inovatori au a depășit companiile din indicele MCSI World Index cu mai mult de 1 punct procentual pe an la creșterea vânzărilor și cu 2 puncte procentuale anual la rentabilitatea totală a acționarilor (Total Shareholder Return).

Cheia succesului este însă inovarea continuă – un exemplu anecdotic în acest sens este cel al cântecului Macarena, care a fost în topul a 15 clasamente muzicale globale în 1996 și a fost certificat ca platinum în șapte țări, dar a fost un succes unic. Trupa care l-a creat, Los del Rio, s-a descurcat bine în urma acestui hit, dar nu au mai ajuns niciodată atât de sus în topuri.

Dezvoltarea unui proces de inovare susținut nu este ușor de realizat: din totalul celor 162 de companii menționate încă de la prima ediție a clasamentului, doar 8 companii au reușit să prindă fiecare ediție a topului. Acestea sunt Apple, Alphabet, Amazon, HP, IBM, Microsoft, Samsung și Toyota. Alte companii care inovează constant sunt BMW și Cisco, figurând în 13 ediții ale clasamentului. În total, doar 20 de companii au avut mai mult de 10 apariții în top, în timp ce 48 de companii au apărut o singură dată.

Cercetarea din acest an dezvăluie un tipar nou și surprinzător: un număr semnificativ de respondenți au numit companiile asociate în mod tradițional cu o industrie diferită ca fiind lideri inovatori ai acelei industrii, cum ar fi Amazon în asistența medicală sau Alibaba în serviciile financiare. Într-o lume în care fiecare industrie devine într-o anumită măsură o industrie de tehnologie, depășirea granițelor tradiționale ale unei industrii devine un aspect foarte important.

Nu este întâmplător faptul ca deși cele mai inovative 50 de companii activează in numeroase domenii de activitate, primele 10 companii sunt companii din domeniul tehnologiei, in timp ce chiar si pentru companiile de pana la locul 25 care sunt focalizate pe alte domenii, tehnologia a jucat un rol esențial in procesul de inovație.

„Rezultatele studiului nostru din acest an arată că pentru a obține performanță pe termen lung este nevoie de o strategie de inovare constantă, de susținerea acesteia prin investiții și prin definirea unui sistem de inovare ușor de implementat dar care trece dincolo de granițele industriilor tradiționale. Inovația poate fi una din soluțiile repoziționării României din zona low-cost către cea cu valoare adăugată mai mare, construind cat mai mult pe baza competențelor industriei IT locale care este în creștere semnificativă de câțiva ani.”, a declarat Bogdan Belciu, Partner BCG.

Semnal tras de ANRE: tarifele la gaze vor crește

0

Maria Mânicuță, director în cadrul Autorității de Reglementare în domeniul Energiei, la o coferință organizată de publicația “Focus Energetic”, afirma că: “În acest an BRUA urmează să fie finalizată, dar dacă nu am rezolvat cu extracția gazelor din Marea Neagră, mă gândesc ce vom transporta prin această conductă. Mai ales să se dezvoltă, la sud de noi o altă conductă, din Turcia-Bulgaria spre Slovenia, Slovacia, Italia. Transgaz va trebui să recupereze prin tarifele de transport aceste investiții, de anul viitor, sperăm să nu fie doar povara consumatorului român”.

Am prognozat această situație în repetate rânduri. BRUA în viitorul apropiat nu aduce decât costuri suplimentare pentru consumatorii de gaze din România. Zecile de construcții de conducte efectuate în numele „gazeificării” României, va aduce o creștere constantă a tarifelor de transport în anii următori. Urmează construcția conductelor de transport din Republica Moldova, care probabil vor fi achitate, cel puțin parțial, tot de către Români; urmează acoperirea pierderilor financiare din încetarea tranzitului de gaze în Dobrogea, care vor fi acoperite tot de către consumatorii Români.

Aprecierile mele este că tarifele de transport ar trebui să se dubleze în următorii 2-3 ani.

Este însă și un lucru bun, cu fiecare milion de euro investit de compania de transport crește venitul încasat de conducerea companiei care este bonificată în funcție de volumul investițiilor și nu de rentabilitatea investițiilor.
Iată avertismentul meu din anul 2013 când s-a instalat Managementul Privat la Transgaz: https://www.contributors.ro/planul-de-administrare-al-transgaz-o-analiza-usor-critica/

LINK: https://asociatiaenergiainteligenta.ro/?p=3574&lang=ro

Fiscul și-a întărit rândurile – toate persoanele fizice să se aștepte la verificări ale situației fiscale personale

Autor: Mihaela Mitroi, (foto) Partener, Asistență Fiscală și Juridică, EY România, lider al activității de consultanță fiscală și juridică în clusterul de Sud al regiunii EY Europa Centrală și de Sud-Est și Asia Centrală (CESA)

Cel mai recent Ordin al președintelui ANAF, prin care, practic, crește numărul inspectorilor care se vor ocupa de realizarea controalelor la persoanele fizice, vorbește despre o presiune deja existentă de nouă ani de zile pe românii cu venituri mari sau cu risc fiscal ridicat.

Documentul publicat recent în Monitorul Oficial conține însă un element în plus, care ar trebui să fie citit de „orice persoană fizică care are sau a avut obligația să stabilească sau plătească obligațiile fiscale prevăzute de lege”, pentru că, de data aceasta, Fiscul avertizează, fără să o spună direct, că este cu ochii pe toți contribuabilii persoane fizice care și-au determinat singure impozitul și contribuțiile sociale.

Ordinul „privind competența de exercitare a verificărilor situației fiscale personale și activităților preliminare acesteia” nu ocupă nici jumătate de pagină de Monitor și conține doar opt articole. Încă din primele trei, ANAF își face cunoscută intenția.

Astfel, primul articol anunță că activitatea de verificare preliminară va fi efectuată de Direcția generală control venituri persoane fizice. Al doilea articol spune că verificarea situației fiscale a contribuabililor va fi făcută atât de Direcția generală de control, cât și de serviciile de verificări fiscale din cadrul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice, iar al treilea arată că aceste două organe fiscale au competențe de verificare pe teritoriul întregii țări. În traducere, ceea ce vrea Fiscul să spună printre cuvinte este că tocmai și-a întărit echipele de control persoane fizice și că va pune accentul pe verificarea preliminară, ceea ce va duce la creșterea numărului de persoane controlate care au fost deja selectate în baza unei analize preliminare îmbunătățite.

În condițiile în care toate recomandările internaționale pentru administrațiile financiare sunt să se asigure „că au încrederea și respectul contribuabililor lor”, cum o spune chiar OECD zilele astea, și să stimuleze conformarea voluntară – contribuabilul să fie motivat să își declare voluntar veniturile, să i se faciliteze această declarație –  Fiscul nostru pare să nu arate că are încredere în contribuabili. Ne declarăm singuri veniturile și primim și o bonificație, dar, în același timp, ar trebui să ni se ușureze viața – îmi amintesc  toate discuțiile privind erorile primite în zilele premergătoare depunerii Declarației Unice și problemele generate de încărcarea datelor. 

Or, în aceste condiții, ne putem aștepta ca acei contribuabili care ar putea face subiectul unei verificări fiscale să devină din ce în ce mai numeroși, să nu mai facă parte doar din rândurile persoanelor cu averi de peste 25 de milioane de euro sau al celor cu risc fiscal crescut, ci să fie, în fapt, orice persoană care și-a determinat singură impozitul și contribuțiile sociale prin Declarația Unică. 

În plus, ANAF pare să complice lucrurile și revine la o procedură deja prevăzută în Codul de Procedură Fiscală, dar neutilizată până acum – evaluarea documentară. Conform informațiilor publicate pe site-ul ANAF, există, în acest moment, un proiect de Ordin pentru „implementarea și aplicarea, într-un mod unitar, a prevederilor legale privind efectuarea acțiunii de verificare documentară”. În situația în care, ca urmare a verificării documentare, organul fiscal constată diferențe față de creanțele fiscale, veniturile sau bunurile impozabile și/sau informațiile declarate de contribuabil/plătitor, acesta înștiințează contribuabilul/plătitorul despre constatările efectuate și solicită documentele pe care contribuabilul/plătitorul trebuie să le prezinte în vederea clarificării situației fiscale.

Dacă în termenul de 30 zile de la comunicarea înștiințării sau dacă documentele prezentate nu sunt suficiente pentru clarificarea situației fiscale, organul fiscal stabilește diferențele de creanțe fiscale datorate prin emiterea unei decizii de impunere sau dispune măsurile necesare respectării prevederilor legale, după caz.

Până acum, controlul viza mai mulți ani fiscali (maximum cinci), iar volumul de documente și informații solicitate era oricum mare. Dacă ne gândim mai ales la Declarația de patrimoniu și venituri, doar ea are 16 pagini, iar completarea necesită acumularea și verificarea prealabilă a informațiilor. După cum se știe, Declarația conține referințe la actele privind bunurile mobile și imobile deținute în perioada verificată, la conturile bancare (curente și orice tip de depozit) din orice bancă, din țară sau străinătate, titluri de valoare (acțiuni, de pildă), asigurări de orice fel, la orice tip de venit obținut, inclusiv moștenirile și donațiile, dar și datoriile și cheltuielile efectuate în anul sau anii verificați.

Intervalul de timp în care trebuie completată poate părea generos doar acelor contribuabili ordonați, care au o evidență strictă a întregului patrimoniu. Ceilalți vor fi presați de timp și de numărul mare de evidențe și dovezi cerute – extrase bancare, contracte, chitanțe și facturi.

În plus, dacă până acum un control fiscal putea să dureze de la câteva luni până la maxim 365 de zile, cu excluderea perioadelor de suspendare (care trebuie totuși temeinic motivate), acum, odată cu introducerea procedurii preliminare, procesul riscă să se prelungească. De asemenea, s-ar putea interpreta că verificarea documentară sub rezerva verificării ulterioare aduce atingere principiului unicității inspecției fiscale.

Și, atunci, primul îndemn pentru contribuabili ar fi acela de a-și face un obicei din a păstra orice dovezi ale unei cheltuieli importante – facturi, chitanțe sau ale unor venituri suplimentare, cum ar fi primirea unei moșteniri. Oricând, oricine poate fi vizat de o inspecție fiscală. Al doilea îndemn este acela ca, la fel cum apelați la medicul de familie, la orice semn de îngrijorare, să luați în considerare și existența unui „consultant de familie”, care să vă facă anamneza. În America, de pildă, orice familie are un contabil care îi cunoaște situația financiară și impozitele pe care trebuie să le plătească. În fond, poate fi și acesta un semn de modernizare a Fiscului nostru, care pare să meargă pe urma Agenției de Administrare Fiscală a Statelor Unite – vestitul IRS .

Secretarul de stat Liviu Rogojinaru, în dialog cu mediul de afaceri la Palatul CCIB

0

Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București (CCIB) a organizat, în Aula Carol I din sediul său istoric, o întâlnire de lucru a reprezentanților mediului de afaceri – asociații profesionale și firme – cu dl. Liviu Rogojinaru, secretar de stat în Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri (MEEMA), co-președinte al Consiliului de Export al României.

„Este menirea noastră, a Camerei bucureștene, de a aduce în atenția dumneavoastră problemele cu care se confruntă comunitatea de business și de a asigura un cadru propice pentru un dialog deschis, onest și constructiv între oamenii de afaceri și decidenți”, a declarat în deschidere dl. dr. ing. Costică T. Mustață, președintele CCIB, subliniind colaborarea bună, constantă și de lungă durată cu MEEMA, datorită căreia multe dintre sugestiile și doleanțele antreprenorilor din Capitală au fost preluate și și-au găsit rezolvarea.

În prima parte a evenimentului, managerii şi antreprenorii prezenţi au avut posibilitatea de a obţine informaţii privind programele și proiectele Ministerului, aprobate de Guvernul României, dedicate comunității de afaceri. Astfel, potrivit secretarului de stat MEEMA, în următoarea perioadă vor fi lansate cinci programe, dintre care două, în mai puțin de două luni. Astfel, un prim program, în valoare de 100 milioane euro, este dedicat IMM-urilor fără angajați, persoanelor fizice autorizate și chiar unor organizații neguvernanamentale, iar celălalt, în valoare de 350 milioane euro, cu o finanțare maximă de 150.000 euro/firmă, dar nu mai mult de 15% din cifra de afaceri aferentă anului 2019, vizează firmele care au avut pierderi importante din cauza crizei coronavirusului.

„Al treilea program, în valoare de 550 milioane euro, va fi lansat în luna septembrie a.c. și va fi dedicat stimulării investițiilor. Astfel, se va acorda o finanțare de maximum 200.000 euro/firmă, dar nu mai mult de 15% din cifra de afaceri aferentă anului 2019, în condițiile acoperirii de către beneficiar a unei cofinanțări de 15%, cu excepția firmelor din București și Ilfov, pentru care cota de cofinanțare este de 30%. Considerăm că partea de cofinațare este foarte importantă. Știind că sunt și banii lui în proiect, antreprenorul va fi mult mai implicat în implementare”, a declarat secretarul de stat. Conform dl. Liviu Rogojinaru, celelalte două programe vizează companiile ce activează în comerțul cu amănuntul și respectiv companiile inovative.

Pe lângă demararea acestor programe, potrivit secretarului de stat MEEMA, la nivelul Ministerului se acordă atenție: finalizării hărții economice a României, promovării pe plan extern a interesului pentru relocarea în țara noastră a unor capacități de producție din Asia, continuării programului de promovare a exportului (PPE), inclusiv cel de internaționalizare a firmelor, identificării unor soluții sustenabile pentru reluarea producției în anumite domenii ale industriei chimice, petrochimice și metalurgice, precum și acordării de comenzi interne pentru înzestrarea și aprovizionarea armatei. În acest context, președintele CCIB a subliniat deschiderea mediului privat pentru a se implica în industria de apărare și experiența multor companii (carev dețin certificări NATO), punctând însă necesitatea amendării Legii offset-ului și a aplicării efective a acesteia.

În a doua parte a întâlnirii, participanții au intrat în dialog cu înaltul oficial guvernamental. Principalele probleme ridicate de către cei prezenți au vizat: scurtarea timpului de procesare pentru creditele bancare acordate în cadrul Programului IMM Invest; extinderea cadrului de aplicare a legislației din construcții și în industria mobilei și textile; diminuarea ajutorului de stat la 500.000 euro/firmă, pentru a avea acces cât mai multe IMM-uri; majorarea nivelului actual de 200.000 euro/firmă al ajutorului de minimis; actualizarea programului de promovare a exportului (includerea universităților la categoria participanților eligibili, dar și a târgurilor virtuale pe lista de evenimente subvenționate); pregătirea urgentă a ofertei de export a României; necesitatea stimulării producției de îngrășăminte chimice.

În opinia prof. univ. dr. ing. Sorin Dimitriu, secretar general al CCIB, țara noastră are nevoie să-și definească prioritățile, inclusiv în sectorul de cercetare-dezvoltare-inovare, ținând seama de competențe, capabilități și resursele ce pot fi mobilizate.

Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București (CCIB) a organizat, în Aula Carol I din sediul său istoric, o întâlnire de lucru a reprezentanților mediului de afaceri – asociații profesionale și firme – cu dl. Liviu Rogojinaru, secretar de stat în Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri (MEEMA), co-președinte al Consiliului de Export al României.

„Este menirea noastră, a Camerei bucureștene, de a aduce în atenția dumneavoastră problemele cu care se confruntă comunitatea de business și de a asigura un cadru propice pentru un dialog deschis, onest și constructiv între oamenii de afaceri și decidenți”, a declarat în deschidere dl. dr. ing. Costică T. Mustață, președintele CCIB, subliniind colaborarea bună, constantă și de lungă durată cu MEEMA, datorită căreia multe dintre sugestiile și doleanțele antreprenorilor din Capitală au fost preluate și și-au găsit rezolvarea.

În prima parte a evenimentului, managerii şi antreprenorii prezenţi au avut posibilitatea de a obţine informaţii privind programele și proiectele Ministerului, aprobate de Guvernul României, dedicate comunității de afaceri. Astfel, potrivit secretarului de stat MEEMA, în următoarea perioadă vor fi lansate cinci programe, dintre care două, în mai puțin de două luni. Astfel, un prim program, în valoare de 100 milioane euro, este dedicat IMM-urilor fără angajați, persoanelor fizice autorizate și chiar unor organizații neguvernanamentale, iar celălalt, în valoare de 350 milioane euro, cu o finanțare maximă de 150.000 euro/firmă, dar nu mai mult de 15% din cifra de afaceri aferentă anului 2019, vizează firmele care au avut pierderi importante din cauza crizei coronavirusului.

„Al treilea program, în valoare de 550 milioane euro, va fi lansat în luna septembrie a.c. și va fi dedicat stimulării investițiilor. Astfel, se va acorda o finanțare de maximum 200.000 euro/firmă, dar nu mai mult de 15% din cifra de afaceri aferentă anului 2019, în condițiile acoperirii de către beneficiar a unei cofinanțări de 15%, cu excepția firmelor din București și Ilfov, pentru care cota de cofinanțare este de 30%. Considerăm că partea de cofinațare este foarte importantă. Știind că sunt și banii lui în proiect, antreprenorul va fi mult mai implicat în implementare”, a declarat secretarul de stat. Conform dl. Liviu Rogojinaru, celelalte două programe vizează companiile ce activează în comerțul cu amănuntul și respectiv companiile inovative.

Pe lângă demararea acestor programe, potrivit secretarului de stat MEEMA, la nivelul Ministerului se acordă atenție: finalizării hărții economice a României, promovării pe plan extern a interesului pentru relocarea în țara noastră a unor capacități de producție din Asia, continuării programului de promovare a exportului (PPE), inclusiv cel de internaționalizare a firmelor, identificării unor soluții sustenabile pentru reluarea producției în anumite domenii ale industriei chimice, petrochimice și metalurgice, precum și acordării de comenzi interne pentru înzestrarea și aprovizionarea armatei. În acest context, președintele CCIB a subliniat deschiderea mediului privat pentru a se implica în industria de apărare și experiența multor companii (carev dețin certificări NATO), punctând însă necesitatea amendării Legii offset-ului și a aplicării efective a acesteia.

În a doua parte a întâlnirii, participanții au intrat în dialog cu înaltul oficial guvernamental. Principalele probleme ridicate de către cei prezenți au vizat: scurtarea timpului de procesare pentru creditele bancare acordate în cadrul Programului IMM Invest; extinderea cadrului de aplicare a legislației din construcții și în industria mobilei și textile; diminuarea ajutorului de stat la 500.000 euro/firmă, pentru a avea acces cât mai multe IMM-uri; majorarea nivelului actual de 200.000 euro/firmă al ajutorului de minimis; actualizarea programului de promovare a exportului (includerea universităților la categoria participanților eligibili, dar și a târgurilor virtuale pe lista de evenimente subvenționate); pregătirea urgentă a ofertei de export a României; necesitatea stimulării producției de îngrășăminte chimice.

În opinia prof. univ. dr. ing. Sorin Dimitriu, secretar general al CCIB, țara noastră are nevoie să-și definească prioritățile, inclusiv în sectorul de cercetare-dezvoltare-inovare, ținând seama de competențe, capabilități și resursele ce pot fi mobilizate.

În ceea ce privește internaționalizarea afacerilor, s-a punctat importanța reintrării în spațiului ex-sovietic, în special pe segmentul de mobilier, precum și deschiderea pe care o asigură spațiul magrebian (îndeosebi Marocul) către întreaga piață a Africii.

În ceea ce privește internaționalizarea afacerilor, s-a punctat importanța reintrării în spațiului ex-sovietic, în special pe segmentul de mobilier, precum și deschiderea pe care o asigură spațiul magrebian (îndeosebi Marocul) către întreaga piață a Africii.

FOTO: CCIB

Colliers: Aproape 90% dintre chiriași și-au plătit obligațiile la timp către proprietarii clădirilor de birouri în prima jumătate a anului, chiar dacă unele spații nu au fost ocupate în perioada stării de urgență

0

Majoritatea chiriașilor și-au respectat la timp obligațiile contractuale față de proprietarii clădirilor de birouri administrate de Colliers International în prima jumătate din acest an, chiar dacă în unele cazuri spațiile au rămas neocupate o perioadă, pe fondul stării de urgență. Astfel, ponderea chiriașilor care și-au plătit la timp datoriile a rămas, în medie, constantă comparativ cu aceeași perioadă din 2019, de aproape 90%, în ciuda efectelor pandemiei asupra activității lor, arată datelor diviziei de administrare a proprietăților din cadrul Colliers International.

„Chiriașii din clădirile de birouri de clasă A confirmă astfel bunele intenții și practici în raport cu obligațiile pe care și le-au asumat. Respectarea acestor obligații vine totodată și ca efect al globalizării, companiile care fac parte din grupuri internaționale putând continua fără probleme operațiunile locale câtă vreme companiile mamă au rezistat mai ușor efectelor pandemiei. Ca parte a planurilor de continuitate, multe companii au prevăzut bugete care să acopere anumite riscuri operaționale, astfel că majoritatea au putut opera cu impact minim asupra cheltuielilor deja contractate, cum sunt chiriile”, explică Alexandru Atanasiu, Associate Director Real Estate Management Services în cadrul Colliers International.

Pe piața birourilor există semnale că obligațiile contractuale, care includ chiria, utilitățile și costurile cu serviciile, vor continua să fie respectate și achitate la termen de către chiriași în perioada următoare, chiar dacă există incertitudini privind acest sector și așteptări că va trece prin transformări importante în următorii ani, cel puțin din perspectiva balanței dintre lucrul de la birou și lucrul de acasă.

Și chiriașii din spațiile industriale administrate de Colliers International au încercat în cea mai mare parte să-și plătească la timp obligațiile, deși există diferențe ușoare în ceea ce privește numărul de companii care au putut respecta toate obligațiile contractuale în prima jumătate din acest an comparativ cu aceeași perioadă din 2019. Dacă în cazul anumitor proiecte au existat chiriași mai afectați de contextul actual, fiind nevoiți să întârzie obligațiile de plată (facilități de producție), la altele a fost înregistrată o rată chiar mai ridicată de companii care au plătit la timp (facilități de depozitare), comparativ cu anul trecut, sau chiar proiecte în care acest lucru s-a întâmplat în cazul tuturor chiriașilor.

Chiriașii spațiilor de retail aflate la parterul clădirilor de birouri de clasă A au fost, în mod explicabil, cei mai afectați în ultima perioadă. Acest fapt s-a tradus într-o scădere a numărului de retaileri care au putut să-și respecte obligațiile contractuale față de proprietarii spațiilor de birouri administrate de Colliers International.

„În acest caz, vorbim în special de spații care au fost închise în ultima perioadă, ceea ce a pus presiune pe chiriași și s-a reflectat asupra încasărilor din chirii ale proprietarilor. Pe măsură ce angajații revin la birou, e posibil ca și diferențele la nivelul numărului de chiriași de retail care reușesc să-și plătească obligațiile la timp să se atenueze semnificativ”, spune Alexandru Atanasiu, Associate Director Real Estate Management Services în cadrul Colliers International.

Proprietarii de spații de birouri au fost însă deschiși să găsească soluții, împreună cu chiriașii de retail de la parterul clădirilor, astfel încât revenirea să fie cât mai rapidă. Printre acestea s-au numărat, în primă fază, amânări la plata chiriei, iar alte măsuri concrete ar putea fi stabilite în perioada următoare, odată ce evoluția pieței se mai clarifică.

***

Colliers International administrează un portofoliu total de peste 550.000 de metri pătrați de spații industriale și de birouri, și include proiectele de birouri Equilibrium, Business Garden Bucharest, The Office din Cluj-Napoca, The Bridge, Hermes Business Campus, Ștefan cel Mare Building, Art Business Center, portofoliul de birouri deținut de Adam America, portofoliul de birouri deținut de Smartown Group, Allianz Office Building Brașov și Vox Technology Park din Timișoara, precum și trei parcuri industriale în Timișoara, Brașov și Arad și parcul industrial ELI Park 1 dezvoltat de Element Industrial în nordul Capitalei.

The Big Five US Tech Giants Hit $6.4trn in Market Cap, a 53% Jump in a Year

Tech stocks dramatically outperformed the broader market in 2020, despite the COVID-19 effects. According to data gathered by ForexSchoolOnline.com, the combined market cap of the five largest tech companies in the United States surged by $2.2trn in the last year, reaching $6.4trn value in July.

With nearly $1.7trn market value at the end of last week, multinational technology giant Apple ranked as the leading US tech company.

Apple Stock Price Soared in 2020

In 2006, the combined market cap of Apple, Microsoft, Amazon, Google now Alphabet, Facebook, and IBM as the leading US tech companies stood at $465.4bn, revealed Statista and Yahoo Finance data. In the next ten years, this figure grew by almost five times, reaching over $2trn in May 2016.

The US tech giants’ stock price continued rising in the following years, and by June 2019, their combined value of shares stood at $4.1trn, a 100% jump in three years. The increasing trend continued in the last twelve months, with the market cap growing by 53% between June 2019 and July 2020, the most significant increase in fifteen years.

The Yahoo Finance data also revealed that Apple and Amazon have witnessed the most impressive development in 2020. In June 2019, Apple’s market cap stood at $913bn. In the last twelve months, this figure jumped by 84%, reaching nearly $1.7trn last week and pushing the company ahead of last year’s leader Microsoft.

Amazon Market Cap Jumped 57% in a Year

The multinational eCommerce giant Amazon witnessed the second-largest stock value increase among the leading US tech companies. Statistics show that Amazon’s market cap rose by 57% year-on-year, growing from $936bn in June 2019 to $1.4trn last week. Microsoft market cap stood at $1.5trn on July 19th, a 49% jump year-on-year.

As the fourth-largest tech giant on this list, Alphabet has also witnessed a significant growth of its market value in the last twelve months. In June 2019, the total value of the company’s shares amounted to $767bn. Statistics show this figure rose by 36%, reaching over $1trn last week.

The world’s most popular social network, Facebook, ranked as the fifth-largest tech company in the United States. The Yahoo Finance data shows Facebook’s market cap increased by 26% year-on-year, growing from $574bn in June 2019 to $690bn last week.

Read the full story here: https://www.forexschoolonline.com/the-big-five-us-tech-giants-hit-6-4trn-in-market-cap-a-53-jump-in-a-year/

Studiu Deloitte: locuințele noi s-au scumpit în majoritatea statelor europene în 2019

0

Locuințele nou construite s-au scumpit în majoritatea statelor europene în ultimii ani, inclusiv în 2019. Din 23 de țări analizate în cadrul studiului Deloitte Property Index, 20 au consemnat creșteri de prețuri pe piața rezidențială și doar în trei s-au înregistrat ieftiniri. Reprezentanții pieței imobiliare se așteptau ca trendul de creștere să continue și în 2020 însă, din cauza pandemiei de COVID-19, optimismul s-a temperat semnificativ. Astfel, în aproape jumătate din țările analizate, se estimează o stagnare a prețurilor și doar în șase țări este prognozată o creștere a acestora.

„Piața locuințelor este influențată, în general, de condițiile macroeconomice, dar și de raportul cerere-ofertă. Chiar dacă prognozele pentru economiile europene sunt de scădere, măsurile de politică monetară adoptate de Banca Centrală Europeană și de alte bănci centrale din Uniunea Europeană au drept scop menținerea dobânzilor la niveluri reduse, sprijinind, astfel, indirect, piața imobiliară. În România, în primul trimestru din acest an, prețurile locuințelor au crescut cu 8,1% comparativ cu aceeași perioadă din 2019, potrivit datelor Eurostat, iar până la finalul anului estimăm că trendul va continua, susținut de schimbările legislative avute în vedere pentru programul Prima Casă și de modificările anunțate la legea care prevede aplicarea cotei de TVA de 5% la vânzarea locuințelor, care ar urma să fie adoptate”, a declarat Alexandra Smedoiu, Partener Deloitte România, Lider al Serviciilor de Consultanță pentru sectorul Imobiliar.

Alexandra Smedoiu, Partener Deloitte România, Lider al Serviciilor de Consultanță pentru sectorul Imobiliar

Pe primul loc în privința creșterii prețurilor la locuințe, în 2019, s-a plasat Luxemburg, țară aflată la prima prezență în studiu, cu un avans de aproape 13% față de 2018, locurile următoare fiind ocupate de Franța (+12,6%) și Spania (+12,4%). La polul opus, cu o scădere de 7,4% a prețurilor în perioada analizată, s-a aflat Serbia. Dintre țările din Europa Centrală și de Est (ECE), cel mai mult s-au scumpit locuințele în Ungaria (11,5%), Slovacia (11%) și Polonia (9,7%).

În ECE, în țări precum Slovacia, Croația, Polonia, Ungaria și Serbia, prețurile variază între 1.000 și 2.000 de euro/mp. În această regiune, doar prețurile din Cehia depășesc limita superioară a intervalului menționat, ajungând la 2.602 euro/mp, în special datorită proporției ridicate pe care o are capitala Praga în media națională.

În clasamentul celor mai scumpe orașe conduce Parisul, cu 12.863 de euro/mp pentru o locuință nouă, în ușoară scădere (de 0,4%) față de 2018. Prin comparație, un metru pătrat nou construit în orașul Nis din Serbia a costat 790 de euro în 2019, cel mai puțin dintre orașele analizate. Prețul mediu pentru un metru pătrat nou construit în cele 67 de orașe menționate în studiu a fost de 3.758 de euro.

Studiul Deloitte Property Index, Overview of European Residential Markets, aflat la a noua ediție, analizează evoluția pieței imobiliare rezidențiale din 23 de țări europene și 67 de orașe pe parcursul anului 2019. Studiul integral este disponibil aici.

REI Finance Advisors: Fonduri de peste 1 mld. EUR prin Schema COVID, destinate companiilor afectate în perioada pandemiei. Cum se poate obține finanțarea dorită?

0

  • CE propune un plan de redresare economică în valoare de 2,4 trilioane EUR pentru toate statele europene;
  • Granturi în valoare de peste 1 mld. EUR pentru companiile românești afectate de criza COVID: investiții în capitalul de lucru, în proiecte noi, investiții în energie regenerabilă, în baze sportive sau ajutor de 2.000 EUR pentru PFA și firme fără angajați;
  • Ordonanța pentru finanțarea IMM în contextul COVID-19, publicată și supusă consultării publice;

Comisia Europeană a propus un plan excepțional de redresare economică în valoare de 2,4 trilioane euro, sumă ce va fi direcționată către toate statele comunitare și sectoarele afectate de criza COVID, scopul acestuia fiind de a combate și minimiza eventualele pagube materiale ce ar putea apărea în urma crizei generate de perioada pandemiei, care a afectat toată Uniunea Europeană.

La nivel local, asigurarea capitalului de lucru necesar pentru întreprinderile afectate de COVID-19 reprezintă principala prioritate pentru Guvernul României și Uniunea Europeană, ca urmare a închiderii temporare a activităților, reducerii cererii de consum și întreruperilor din lanțul de aprovizionare, bugetul total de investiții ridicându-se la peste 1 miliard de euro[1].

„În cadrul planului de măsuri de relansare economică sunt prevăzute granturi și programe de sprijin cu finanțare din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat, care au ca obiective acoperirea capitalului de lucru, finanțarea nevoilor de investiții, scheme pentru digitalizarea companiilor, dar și măsuri de sprijin pentru companiile și sectoarele ce au înregistrat o scădere a încasărilor în ultimele luni. Valoarea totală a bugetului pentru companiile afectate se ridică la peste 1 miliard de euro, iar vizate de acest ajutor sunt majoritatea sectoarelor economiei. Echipa noastră deja lucrează pentru o serie de proiecte, focusul nostru fiind direcționat în mod special pentru companiile cu afaceri de cel puțin 1 milion de euro și profit de minimum 100.000 euro care vor apela în perioada următoare la schemele de ajutor, mai ales pentru investiții noi”, a declarat Roxana Mircea, managing partner REI Finance Advisors (foto).

Schema COVID: Principalele măsuri de ajutor propuse de Guvernul României

Un număr de șase măsuri au fost propuse de autorități, ce vizează diferite paliere economice, pentru a spriini financiar companiile care vor solicita finanțare pentru capitalul de lucru, investiții noi, sprijin pentru structurile sportive, companii fără angajați sau PFA ori companii afectate de plata chiriilor cât timp magazinele de mari dimensiuni au fost închise.

1.Granturi pentru investiții și reconversia economică a IMM – buget de 550 mil. EUR

Obiectivul acestei Scheme constă în acordarea de granturi pentru reconversia activităților IMM, dar și pentru realizarea de investiții necesare în economie. Valoarea schemei este de 550 mil. euro, dintre care circa 415 mil. euro din fonduri externe nerambursabile, circa 62 mil. euro cofinanțare de la bugetul de stat și aproximativ 72 mil. euro cofinanțare proprie asigurată de beneficiarii finanțării.

Valoarea grantului variază între 50.000 euro și 200.000 euro. Firma beneficiară ar trebui să contribuie la cheltuielile eligibile cu cel puțin 15%. Acest aport este de 30% pentru firmele din București și județul Ilfov.

„Companiile eligibile trebuie să fi înregistrat profit în unul din ultimii doi ani, să aibă minimum un an de activitate operațională, să își asume că vor menține activitatea curentă timp de mai mulți ani și că vor realiza minimum 50% din veniturile prognozate. Pentru un punctaj maxim, recomandăm companiilor să solicite drept finanțare nerambursabilă dublul profitului din 2019 și să asigure cofinanțarea cu 36% a proiectelor din țară și cu 46% a celor din București-Ilfov”, a punctat Roxana Mircea, managing partner REI Finance Advisors.

Printre domeniile de activitate eligibilă finanțării se numără industria alimentară, industria auto, energie și echipamente de eficiență energetică, turism, construcții și materiale de construcții, servicii de transport, confecții metalice/lemn, confecții textile/pielărie; industria farmaceutică și echipamente medicale, servicii de educație: creșe, grădinițe; servicii de sănătate: cabinete medicale, dispozitive medicale; industrii creative, achiziții de teren în limita a 10% din valoarea proiectului, dotări pentru organizarea de evenimente, tehnologia informației și inteligență artificială; nanotehnologii și tehnologii de vârf sau echipamente, utilaje, tehnologii de producție.

2. Capita de lucru pentru repornirea activităților economice IMM – buget de 350 mil. EUR

Obiectivul schemei de finanțare este acela de asigurare a capitalului de lucru necesar reluării activității pentru IMM afectate de criza COVID-19 din domenii precum HORECA, turism, transport sau organizare de evenimente. Schema dispune de o valoare totală de finanțare de 350 mil. euro – 265 mil. euro din fonduri externe nerambursabile, circa 40 mil. euro cofinanțare de la bugetul de stat și aproximativ 46 mil. euro coparticipare proprie asigurată de beneficiar.

Granturile pentru capital de lucru se acordă beneficiarilor în cuantum de 15% din cifra de afaceri realizată în exercițiul financiar anterior depunerii cererii de finanțare, însă nu mai mult de 150.000 euro.

„Până la 3.500 de beneficiari se estimează că ar putea intra în posesia finanțării pentru repornirea activităților economice destinate IMM, numai în cazul în care vom avea o medie de 100.000 euro/proiect. Solicitanții trebuie să dețină un certificat de situații de urgență, să fi inregistrat profit în unul din ultimii doi ani, să dispună de o cofinanțare în valoare de 15% și să își asume menținerea activității curente timp de cel puțin 6 luni”, a precizat Roxana Mircea.

3. Granturi pentru investiții în energie regenerabilă destinate IMM – buget de 200 mil. EUR

Obiectivul acestei scheme este reprezentat de acordarea de granturi pentru instalarea de panouri fotovoltaice, maximum 27 KW, dar și pentru achiziționarea și montarea stațiilor de încărcare electrice destinate autovehiculelor. Valoarea schemei este de 200 mil. euro, jumătate provenind de la Fondul de Mediu, cealaltă jumătate de la bugetul Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri (MEEMA).

Valoarea maximă a grantului este de 30.000 euro și poate fi accesat de companii cu activitate în industria hotelieră, respectiv industria auto.

4. Granturi de sprijin pentru structurile sportive – buget de 180 mil. EUR

Schema de sprijin pentru structurile sportive are ca obiectiv finanțarea cluburilor sportive aflate în dificultate ca urmare a crizei COVID-19. Finanțarea asigură investiții în infrastructura sportivă. Schema are o valoare totală de 180 milioane euro și este asigurată de la bugetul statului. Valoarea grantului se ridică până la cel mult 200.000 euro, fiind acordată o singură dată.

Aproximativ 1.500 de beneficiari vor putea accesa fondurile pentru investiții în terenuri de antrenament pentru copii și juniori, centre de recuperare pentru sportivi, cabinete medicale cu dotări aferente cu specializarea în medicină sportivă, noi tehnologii pentru introducerea de sisteme de evaluare și monitorizare a performanței sportive (hard și soft) sau echipament sportiv performant.

5.Granturi de sprijin pentru microîntreprinderi – buget de 100 mil. EUR, câte 2.000 EUR pentru aproximativ 50.000 de firme

Schema de finanțare are drept obiectiv ajutorarea microîntreprinderilor aflate în dificultate ca urmare a crizei COVID-19, iar finanțarea asigură capitalul de lucru pentru categoriile de cheltuieli necesare relansării activității acestora. Schema are o valoare de 100 milioane euro – 85 milioane de euro din fonduri europene nerambursabile și 15 milioane de euro cofinanțare de la bugetul statului.

Valoarea micrograntului se ridică la 2.000 euro, poate fi accesat o singură dată și va putea fi accesat de aproximativ 50.000 de firme.

Beneficiari ai schemei de finanțare sunt IMM cu asociat/administrator unic, fără contract de individual de muncă (IMM fără salariați), PFA care desfășoară activități în domeniul artelor și spectacolului, PFA cu activități în domeniul sănătății sau care au fost implicate direct în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea și tratamentul pacienților diagnosticați cu COVID-19.

6. Schema de ajutor pentru activități de comerț și servicii afectate COVID-19 – buget de 160 mil. RON

Obiectivul schemei de ajutor îl reprezintă acordarea de sprijin nerambursabil operatorilor economici a căror activitate a fost afectată de pandemia COVID-19, chiriași ai marilor centre comerciale, pentru finanțarea chiriilor pe perioada în care desfășurarea activității comerciale sau serviciilor prestate care a fost afectată pe perioada stării de urgență sau alertă.

Valoarea grantului, în acest caz, este reprezentat de plata chiriei pentru o perioadă de 3 luni, aproximativ 2.000 de comercianți fiind vizați de acest beneficiu.

Ordonanța pentru finanțarea IMM în contextul COVID-19, publicată și supusă consultării publice

Pe 9 iulie a fost publicată[2] OUG pentru finanțarea IMM în contextul COVID, fiind  supusă consultării publice.

„După finalizarea perioadei în care se pot transmite observații, ne așteptăm să fie publicată Ordonanța în forma finală până cel târziu la începutul lunii august, urmând ca în cursul lunii viitoare să se definitiveze ghidurile solicitantului, pentru ca în luna septembrie să se deschidă oficial și sesiunea. Recomandăm companiilor să își întocmească un punctaj corect pe baza documentelor oficiale publicate pentru această Schemă și să încerce să aplice cu punctaj maxim, pe cât posibil să opteze pentru o sumă mai mică, dublul profitului din 2019 pentru aplicațiile prin Măsura 3 pentru a se încadra la punctajul maxim. Invităm aplicanții să semneze contracte de consultanță prin care să solicite garanția unui proiect corect și complet, în caz contrar să oblige consultantul să îi restituie suma încasată sau chiar să solicite penalități. Totodată, trebuie ținut cont ca proiectele să fie depuse în prima zi sau primele zile de la deschiderea sesiunii, în așa fel încât șansele de a beneficia de sprijin să fie maximizate. O altă recomandare vizează pregătirea bugetului, asta după ce, în această perioadă, a fost calculată suma maximă ce poate fi accesată pe Măsura 2, respectiv 15% din cifra de afaceri și pe Măsura 3 – dublul profitului înregistrat în 2019. În acest fel, companiile ar trebui să își pregătească bugetul și să solicite minimum o ofertă pentru fiecare echipament dorit, să schițeze planul de afaceri, oferind o descriere amănunțită a companiei, cât și un raport estimat de venituri și cheltuieli pentrul noul proiect de investiții”, a mai precizat Roxana Mircea.

***

Despre REI Grup

REI FINANCE ADVISORS și REI INTERNATIONAL CONSULTING, parte a REI Grup (reigrup.ro), sunt companii specializate în elaborarea, implementarea și monitorizarea proiectelor de investiții atât prin fonduri europene nerambursabile (Programul Operational Regional, Programul Operational Infrastructura Mare), cât și pe scheme de ajutor de stat (HG 495/2014, HG 807/2014, HG 332/2014, OUG 810).

Cu o experiență de peste 10 ani în acest domeniu, specialiștii REI Grup se adaptează ușor cerințelor pieței, cunoscând foarte bine mecanismele fondurilor nerambursabile și identifica oportunitățile de obținere de finanțări din surse interne și externe. Aceștia gestionează eficient activitățile proiectelor, relația cu autoritățile publice și pe cea cu companiile private. Echipa REI Grup numără în prezent 20 consultanți, cu o vastă experiență în domeniul atragerii de fonduri nerambursabile pentru companiile cu activitate pe plan local.

REI Grup a reușit cu succes atragerea finanțării pentru peste 250 de proiecte la nivel național, cu peste 100 de proiecte implementate și o rată de succes – lider în domeniu – de 99%. În 2019, REI Grup a înregistrat proiecte aprobate în cuantum de 80 milioane EUR, iar în acest an valoarea proiectelor aprobate va depăși pragul de 200 mil. EUR. Mai multe detalii despre activitatea REI Grup, aici.


[1] https://gov.ro/fisiere/programe_fisiere/Planul_Na%C8%9Bional_de_Investi%C8%9Bii_%C8%99i_Relansare_Economic%C4%83.pdf

[2] http://www.economie.gov.ro/transparenta-decizionala/proiecte-in-dezbatere-publica

CEC Bank demarează modernizarea rețelei de bancomate și aparate multifuncționale pentru plăți

0

  • Programul de înlocuire a infrastructurii face parte din strategia de digitalizare și modernizare a CEC Bank
  • Valoarea investițiilor în 2020 va fi de 2,6 milioane de euro

CEC Bank, instituția financiară cu cea mai lungă tradiție și cea mai extinsă rețea teritorială din România, demarează un amplu program multianual de modernizare a infrastructurii de bancomate și aparate multifuncționale pentru plăți, într-un efort care va permite implementarea tehnologiilor moderne și alinierea la cele mai bune practici la nivel internațional.

Programul face parte din strategia de digitalizare și modernizare a CEC Bank, în cadrul căreia au fost lansate deja, de la începutul anului, o serie de produse și servicii inovative: plățile contactless de pe telefonul mobil prin Android și Apple Pay, aplicația de transferuri Card2Card, deschiderea online a conturilor prin CEC_IN.

Până la sfârșitul lui 2020, în prima fază a programului, vor fi înlocuite 200 de ATM-uri cu aparate de ultimă generație, iar acest proces va continua și în următorii ani, până la înlocuirea întregii flote de ATM-uri. În plus, va fi extinsă rețeaua de echipamente multifuncționale de plăți (MFM).  Valoarea investițiilor programate pentru 2020 se ridică la 2,6 milioane de euro.

„Rețeaua de bancomate este un factor important pentru clienți: o rețea extinsă de bancomate permite acces facil la disponibilități și la alte operațiuni precum plata facturilor, iar CEC Bank are avantajul uneia dintre cele mai mari prezențe la nivel național, inclusiv în zona rurală. Tot mai mulți clienți apelează la sistemele self-service pentru a economisi timp și pentru flexibilitate. De aceea, am demarat acest program de investiții în infrastructură, care ne va permite să ne servim clienții mai rapid și să diversificăm serviciile disponibile la nivelul bancomatelor și echipamentelor multifuncționale de plăți. Următorul pas în direcția digitalizării este implementarea tehnologiei contactless și la nivelul ATM-urilor și al aparatelor multifuncționale de plăți și sper ca până la sfârșitul anului, aceasta să fie disponibilă la nivelul echipamentelor CEC Bank”, a declarat Bogdan Neacșu, Președinte, Director General CEC Bank.

Echipamentele achiziționate în cadrul acestui program sunt realizate de unul dintre cei mai mari producători la nivel global. Bancomatele beneficiază de tehnologii moderne: ecran tactil, cititoare de carduri contactless și sisteme pentru o securitate sporită. La fel și echipamentele multifuncționale, care permit și depuneri de numerar în lei și euro, operațiuni de schimb valutar și plata facturilor în numerar și cu cardul.

Furnizorul echipamentelor a fost ales printr-o procedură de achiziții competitivă la care au participat principalii distribuitori de astfel de echipamente la nivel național.

Programul de modernizare a infrastructurii de plăți va începe cu orașele mari și cele reședință de județ. Orașele Constanța, Sibiu, Călărași, Botoșani, Slatina, Alba Iulia și Târgu Mureș vor beneficia de ATM-uri și MFM-uri moderne până la sfârșitul lunii iulie, București, Ploiești, Cluj și Iași – până la sfârșitul lui septembrie, programul urmând a fi extins la nivel național prin înlocuirea progresivă a flotei de echipamente cu modele de ultimă generație. În prezent, CEC Bank oferă servicii bancare printr-o rețea de peste 1.200 terminale de tip ATM și MFM.

Programul face parte din planul de afaceri al CEC Bank care vizează, pentru următorii ani, creșterea organică prin finanțarea economiei, precum și investiții în digitalizare, în condițiile în care CEC Bank trebuie să recupereze decalajele tehnologice. În cazul infrastructurii de bancomate, marea majoritate au o vechime de peste 10 ani.

Planul de afaceri a stat la baza procesului de recapitalizare a CEC Bank cu 940 de milioane de lei la sfârșitul anului trecut. Majorarea de capital a fost aprobată de Comisia Europeană în condiții de piață, fără a fi considerată ajutor de stat.

Cea mai nouă companie aeriană din România

0

Cea mai nouă companie aerienă din România, Animawings, a marcatinaugurarea primei sale aeronave, Boeing A320 200 YR AGA, prin tradiționala ceremonie de water salute (foto) pe aeroportul internațional „Henri Coandă”, la sosirea dintr-o cursă estivală cu turiști reveniți din sejur în Grecia.

water salute

Compania Animawings întregește portofoliul Memento Group, format din companii cu profil de turism (touroperatori, OTA, servicii de transport, tehnologie specifică, broker de asigurări), susținut de branduri forte: Christian Tour, TUI TravelCenter, MementoBus, Hello România. În structura noii companii, 75% reprezintă capital românesc, iar 25%, cotă de participare a companiei aeriene naționale a Greciei, Aegean Airlines, desemnate cea mai bună companie aeriană regională din Europa, pentru a zecea oară, în 2019.

Cristian Pandel, proprietarul Memento Group, subliniază simbolistica de speranță pe care o transmite lansarea noii companii: „Suntem deosebit de ȋncântaţi să inaugurăm astăzi primele curse efectuate de Animawings, un proiect curajos, cu multe provocări pentru noi toţi, dar şi un motiv de speranţă pentru industria călătoriilor atât de afectată de contextul actual ȋn care ne găsim. Cu toate că nu a fost o misiune uşor de ȋndeplinit, suntem mândri că am reuşit să realizăm promisiunea asumată la momentul lansării. Este un pas major pe care ȋl face Memento Group pentru România şi pentru industria aviatică autohtonă, şi vine ca o completare firească a investiţiilor grupului din ultimii 23 ani de activitate ȋn piaţa de turism, transporturi şi servicii”.

Antonio Stoian, manager general al Animawings, evidențiază caracterul constructiv al reușitei, contrare unei tendințe dominant de restrângere a activităților: „Animawings punctează un statut inedit, ȋncă de la inaugurare, deoarece suntem prima companie de aviaţie din lume care şi-a obţinut AOC-ul ȋn perioada de după izbucnirea pandemiei Covid-19. Acest lucru ne dă putere şi ȋncredere că lucrurile ȋncep să reintre uşor pe un făgaş normal şi că trebuie să privim ȋn perspectivă, spre viitor”.

Directorul comercial al Animawings, Tudor Constantinescu, enumeră deschiderile oferite: „Am dat startul sezonului turistic din această vară cu primele curse efectuate ȋn regim charter pentru touroperatori din România, către destinaţii din Grecia (Insula Creta, Insula Zakynthos şi Salonic). Suntem ȋn legătură cu autorităţile şi de ȋndată ce vor fi considerate sigure, avem capacitatea operaţională să ȋncepem zborurile spre Spania, Turcia, Egipt şi Tunisia, destinaţii turistice tradiţionale pentru piaţa românească”. Dincolo de sezonul estival, împreună cu partenerul Aegean Airlines, Animawings studiază posibilitatea extinderii operării pe rute din bazinul Mediteranei, nordul Italiei, Orientul Apropiat. Compania va avea și o platformă web pentru achiziţii şi alte activităţi specifice unei companii aeriene.