Spații de birouri pentru agenți imobiliari

0

Compania Freedom Group, cu activitate pe piata imobiliară, lansează o rețea de spații de birouri în care să lucreze agenţi imobiliari. În acest moment, reţeaua are 22 astfel de spații, în clădiri de birouri de clasă A, în diferite zone din București. Agenţi imobiliari care lucrează pe cont propriu sau în echipe mici pot să vină când şi atât timp cât au nevoie pe bază de abonament cu serviciile aferente. Prețurile sunt personalizate după nevoile activității fiecărui agent.

Octavian Bădescu (foto), fondatorul companiei Freedom Group, explică:  „Oportunitatea oferită de Freedom Group consultanților imobiliari este o premieră pe piața imobiliară din România și permite accesul la cea mai mare rețea de birouri de top, dispersate geografic în București, unde agentul imobiliar membru al Freedom Group va putea să lucreze, să se întâlnească cu clienții, colegii de breaslă sau cu potențialii parteneri. Consultantul va folosi spațiile pe bază de programare, atât cât are nevoie și va avea la dispoziție inclusiv calculatoare dotate cu un sistem complet și personalizat de operare în cloud, având parte atât de un birou fizic, cât și de unul virtual. Birourile vor fi disponibile la nivel național și chiar mondial, întrucât rețelele cu care am demarat această colaborare au o anvergură mondială, ceea ce își propune și compania noastră”.

Freedom Group apreciază că în Bucureşti sunt peste 3000 de agenţi imobiliari, mulţi confruntaţi cu probleme cum sunt „lipsa unui spațiu adecvat pentru lucru și întâlniri, costuri prea mari de operare în raport cu numărul de ore petrecute efectiv la birou, limitări logistice sau geografice, precum și lipsa de oportunități suficiente de relaționare cu alți agenți sau potențiali clienți”. 

Codruț Ion Bîlea, director general provizoriu al Romsilva

0

Consiliul de  Administrație al Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva l-a desemnat pe Codruț Ion Bîlea (foto) în funcţia de director general provizoriu al Regiei, pe o durată de 4 luni, în urma revocării mandatului deţinut de Gheorghe Mihăilescu.

Ing. Codruț Ion Bîlea este absolvent al Facultății de Silvicultură și Exploatări Forestiere a Universității „Transilvania” din Brașov în 1988. Cariera sa profesională are ca repere Institutul de Cercetări și Amenajări Silvice, Ocolul Silvic Curtea de Argeș al Direcției Silvice Argeș, aparatul central al Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva (din 2007, în funcțiile de consilier al directorului general și de director al Departamentului Fond Forestier).

Romsilva anunţă că „în perioada următoare va fi demarat procesul de selecție a noului director general al Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva în conformitate cu Ordonanța de Urgență a Guvernului 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice”.

Bulgaria, Letonia şi România dețin cele mai mici salarii minime pe economie

0

Peste două treimi din statele membre ale Uniunii Europene (21 din 27 de state membre) aveau la 1 ianuarie 2020 un salariu minim pe economie, care în general avea o valoare mai mică de 600 de euro pe lună în est şi de peste 1.500 de euro pe lună în nord-vestul UE, arată datele publicate luni de Eurostat.

https://www.economica.net/bulgaria-letonia-si-romania-ultimele-in-ue-dupa-salariul-minim-pe-economie_179451.html

Singurele state membre care nu au încă un salariu minim pe economie sunt: Danemarca, Italia, Cipru, Austria, Finlanda şi Suedia. La începutul acestui an, Bulgaria avea cel mai scăzut salariu minim brut pe economie din UE (312 euro), scrie Economica.net.

De asemenea, datele Eurostat mai arată că România a avut în ultimul deceniu cea mai mare rată medie anuală de creştere a salariului minim (12,5%), fiind urmată de Lituania cu o creştere de 10,1%.

Preţurile petrolului s-au diminuat, din cauza epidemiei din China

0

Preţurile petrolului au scăzut luni la cele mai reduse niveluri din ultimele 13 luni, din cauza epidemiei din China care a redus cererea şi a provocat aşteptări privind noi reduceri ale producţiei de către OPEC şi aliaţii organizaţiei, între care şi Rusia, transmite Reuters.

Cotaţia petrolului Brent a scăzut cu 2,17 dolari, respectiv cu 3,8%, la 54,45 dolari pe baril, cel mai redus nivel atins din iunie 2019, potrivit News.ro.

Totodată, preţul petrolului West Texas Intermediate (WTI) a coborât cu 1,45 dolari, la 50,12 dolari pe baril, atingând un minim al şedinţei de 49,91 dolari pe baril, de asemenea cel mai redus nivel din iunie 2019.

În condiţiile în care epidemia a afectat cererea în China, cel mai mare importator de ţiţei din lume, compania de rafinare Sinopec a decis reducerea producţiei din această lună cu circa 600.000 de barili pe zi, respectiv cu 12%, cea mai amplă măsură de acest tip luată în ultimii peste 10 ani.

Rafinăriile independente din provincia Shandong, care importă cumulat circa o cincime din ţiţeiul din China, au redus producţia cu 30%-50%, într-un inteeval de peste o săptămână, au declarat directori şi analişti.

În prima zi de tranzacţii după vacanţa de Anul Nou chinezesc, capitalizarea principalului indice bursier chinez a scăzut cu 393 de miliarde de dolari, investitorii au vândut yuani şi mărfuri, piaţa fiind dominată de temerile provicate de epidemie.

Acţiunile Tesla au urcat cu 17%

0

Acţiunile Tesla au crescut luni cu 17%, iar avansul înregistrat din iunie a depăşit 300%, susţinute de profitul trimestrial raportat de compania mixtă producătoare de baterii din Nevada deţinută împreună cu Panasonic şi a estimărilor unor investitori ca titlurile se se aprecieze de peste 10 ori până în 2024, transmite Reuters.

Acţiunile Tesla au înregistrat luni cea mai mare creştere într-o singură zi după luna octombrie, în urma raportării de către Panasonic a primului profit trimestrial al companiei mixte cu Tesla, din Nevada, după ani de zile de probleme de producţie şi amânări, transmite News.ro.

Un alt factor care a contribuit la creşterea preţului acţiunilor Tesla este o notă a firmei Ark Invest adresată clienţilor, în care anticipează că acţiunile companiei vor ajunge la 7.000 de dolari pe unitate până în 2024, comparativ cu preţul actual de 754 de dolari pe unitate. Estimarea se bazează parţial pe predicţia că Tesla va lansa o flotă de automobile autonome, ”robotaxiuri”, care va fi profitabilă, potrivit sursei citate.

Panasonic a anunţat că profitul operaţional din perioada octombrie-decembrie a urcat cu 3%, la 100,4 miliarde de yeni (915 milioane dolari), depăşind aşteptările analiştilor cu 49%, datorită îmbunătăţilor de la compania mixtă cu Tesla producătoare de baterii şi reducerii costurilor.

Astfel, Panasonic a optat să nu participe la construcţia unei noi fabrici de baterii ăn China, iar Tesla a format parteneriate cu compania sud-coreeană LG şi cu compania chineză CATL.

Prețurile imobiliarelor din România au urcat

0
Marja de creștere a prețurilor proprietăților rezidențiale din România s-a situat, în ultimul trimestru din 2019, la 2,9%, după un plus de 3,2% în cele trei luni anterioare, conform Profit.ro.
Comparativ cu perioada similară din 2018, nivelul actual al prețurilor este cu 7,4% mai mare; spre comparație, în T4 2018, diferența anuală de preț se situa la 5,3%. Dintre orașele cu peste 200.000 de locuitori din România, opt centre regionale au avut, în T4 2019, prețuri medii solicitate de minimum 1.000 de euro pe metru pătrat util pentru apartamentele disponibile spre vânzare, arată datele imobilaire.ro.
De asemenea, la începutul perioadei de creștere, la sfârșitul anului 2014, în București se înregistrau prețuri medii mai mari decât în Cluj-Napoca. Cluj-Napoca, cel mai mare avans dintre marile orașe În ceea ce privește evoluția trimestrială a prețurilor, de menționat ar fi că toate aceste centre regionale au consemnat creșteri – majoritatea însă mai mici de 2%.
Bucureștiul, pe de altă parte, a consemnat trimestrul trecut un avans de doar 0,8% – ceea ce contrabalansează creșterea de 5,5% resimțită în cele trei luni anterioare.

Brand Finance Banking 500 2020

0

Banca Transilvania în creștere accelerată a valorii de brand.Valoarea globală a brandurilor bancare se contractă pentru prima oară în ultimul deceniu

  • Banca Transilvania urcăcu 100 de locuri în clasamentul Brand Finance Banking 500 2020 ranking
  • Pentru prima oară dupa 2009, valoarea cumulată a celor mai valoroase 500 de branduri bancare a scăzut față de anul precedent – de la1360miliarde USDla 1330miliarde USD
  • Banca ICBC(China) reține titlul de cel mai valoros brand bancar, depășind pragul de80 miliarde USD – iar alte patru bănci din China se plaseazăpe primele zece poziții
  • Cinci bănci din SUA sunt în top 10 (cu Wells Fargocea mai bine plasată, pe locul 5), deși sectorul bancar american a scăzut cu 5%
  • QNB (Qatar National Bank) dominăîn Orientul Mijlociu, cu o creștere de 20%
  • Bancile europene în ansamblu scad cu 7%, mai mult decât alte regiuni, cu câteva bănci majore înregistrând scăderi semnificative
  • BancileBCA(Indonezia)si Sberbank(Russia) înregistrează cel mai mare rating BSI (Brand Strength Index) de AAA+

Vedeti aici raportul integral Brand Finance Banking 500 2020

Banca Transilvaniaurcă100 de poziții înclasamentul Brand Finance Banking 500 2020, până pe locul 339, pe valul dezvoltării organice și al consolidării achizitiei Bancpost. Comparativ cu anul trecut, Banca Transilvania este în top 10 global ca ritm de creștere al valorii și al fortei brandului – cu o creștere de 53% în valoarea de brand, până la 370 milioane USD, și intrand pentru prima dată în teritoriul ‘triplu-A’ cu indicele de forță a brandului (AAA-). România este reprezentatăîn acest an de două bănci în clasamentul Banking 500, BRDintrând pe locul 434 cu o valoare de 234 milioane USD.

„BrandulBanca Transilvaniaculege roadele orientării către segmentul IMM, care este cel mai dinamic segment al economiei românești, precum și ale unor achizitii bine gândite și bine executate, adiacente dezvoltării organice. Banca este bine plasată,inclusiv prin pașii pe care îi întreprinde în extinderea regională,pentru a naviga un mediu economic intern mai stabil dar în decelerație.” Mihai Bogdan, Managing Director Brand Finance Romania

În plan global, pe fundalul condițiilor economice incerte, al provocărilor geo-strategice și al disrupției cauzate de Brexit, valoarea de brand cumulată a celor mai valoroase 500 de branduri bancare globale a scăzut pentru prima dată de la criza financiară– conform raportului firmei independente de evaluare Brand Finance.

Astfel, valoarea totală a clasamentuluiBrand Finance Banking 500înregistreaza prima contracție anuală din 2009 încoace, de la 1360miliarde USD în 2019 la 1330miliarde USD în acest an. Evoluția este însă inegală, cu branduri din piețele mature precum USA, Europa, Japonia și chiar China în stagnare sau scădere –în timp ce multe branduri bancare din piețele emergente (în special Asia de Sud-Est, Orientul Mijlociu, Africa și America Latină) – demonstrând o performanță robustă.

China conduce, SUA egalează

Cu o creștere modesta de 1%, ICBCîși pastreazaă poziția de cel mai valoros brand bancar al lumii, depășind pragul de 80 miliarde USD – urmată de China Construction Bank, Agricultural Bank of China și Bank of China, care, deși au scazut în valoare, ocupă pozițiile 2-4 în clasament.

În continuare, top 10 este dominat de băncile din China și SUA, fiecare țară reprezentată de câte cinci bănci, în timp ce Europa are doar patru reprezentanți în top 20. De altfel, băncile din China și SUA genereazăîmpreună peste 50% din valoarea totală a clasamentului Banking 500.

Cel mai valoros brand bancar american rămâne Wells Fargo (pe locul 5 global, 40,9 miliarde USD), iar JPMorganintrăîn top 10 după o creștere de 15%.

Problemele Europei

Cumulat, Bancile Europene au pierdut 7% în valoare, mai mult decât oricare altă regiune; HSBC iese din top 10 după o scădere de 4%, iar scăderile de valoare au afectat bănci de renume ca Deutsche Bank (-17%), UBS (-14%), BNP Paribas (-10%), Barclays (-8%), șiCredit Suisse (-8%).

Pe de altă parte, așa numitele ‘challenger banks’ sunt în ascensiune – de exemplu Virgin Moneycreștecu49%,iarShawbrookcu 73%.

De asemenea, anumite bănci din Europa Centralăși de Est continuă un trend pozitiv: Banca Transilvania (+53%), OTP Bank(Ungaria) (+33%) și VTB Bank(Russia)(+32%).

David Haigh, CEO Brand Finance, comenteaza:

“Challenger banks, cu o cultură de inovație și flexibilitate, au devenit o amenințare serioasă pentru băncile tradiționale, care încep să piardă teren vizibil în valoarea de brand.”

Orientul Mijlociu și Asia

QNB (Qatar National Bank), cea mai mare bancă din Orientul Mijlociu, cu o valoare de brand de 6 miliarde USD, are un avans de peste 50% față de următorul clasat din regiune – și asta în ciuda embargoului regional care a afectat Qatar.

Vietnam este piața cu cea mai rapidă creștere în valoarea brandurilor bancare, datorată in principalstrategiei guvernamentale de întărire a capitalizării și transparenței în sectorul bancar; de altfel, una din băncile cu cea mai rapida creștere esteVietcombank, cu 99%.

Cele mai puternice branduri bancare

Pe lângă calcularea valorii, Brand Finance determină şi forţa relativă a brandurilor (Brand Strength).În acest scop, analizăm investiția de marketing, brand equity (reputația acumulată cu clienții,consumatorii, angajații și alte părți interesate) și respectiv impactul acestora în performanța de piață. Alături de rezultatele financiare, forța brandului este un factor determinant al valorii brandului.

Conform acestor criterii, banca indonezianăBCA, care a devenit una dintre cele mai admirate companii asiatice, este cel mai puternic brand bancar – urmată de banca ruseascăSberbank. Interesant de remarcat că top 10 cele mai puternice branduri bancare provin din afara spațiului SUA/Europa, respectiv din Indonezia, Rusia, Africa de Sud, Malaezia, Singapore, China și Australia.

Vedeti aici raportul integral Brand Finance Banking 500 2020

SFÂRŞIT

Note pentru Editori

În fiecare an compania de consultanță și evaluare de brand Brand Financeevaluează peste 5.000 dintre cele mai valoroase branduri globale. Cele mai valoroase 500 branduri bancare sunt incluse în raportul anual Brand Finance Banking 500 2020 și publicate de revista The Banker.

Valoarea unui brand este beneficiul economic net pe care l-ar obține un proprietar prin licențierea brandului pe piața liberă. Brand Strength Index măsoară eficacitatea performanței unui brand în raport cu competiția.

Mai multe informații privind metodologia, inclusiv definiții ale termenilor, sunt disponibile în raportul Brand Finance Banking 500 2020.

Compilațiile de date pentru raportul Brand Finance Global 500 sunt furnizate înscop editorial, și nu pot fi folosite în scop comercial sau tehnic fără permisiunea scrisă a Brand Finance.

Contacte Media

Mihai Bogdan

Managing Director Romania

M: +40 (0)728702705          

m.bogdan@brandfinance.com

Konrad Jagodzinski

Communications Director

T: +44 (0)2073 899 400           

M: +44 (0)7508 304 782          

k.jagodzinski@brandfinance.com

Florina Cormack-Loyd
Communications Manager
T: +44 (0)2073 899 400

M: +44 (0)7939 118 932

f.cormackloyd@brandfinance.com

Urmăriți-ne pe Twitter @BrandFinance și LinkedIn.

 

Despre Brand Finance

Brand Financeeste cea mai mare firmă globală independentă de evaluare și strategie de brand, cu prezență pe toate continentele. Brand Finance construiește o punte între marketing și finanțeprin cuantificarea valorii financiare a brandurilor.

Brand Finance este o firmă de consultanță financiară acreditată de Institute of Chartered Accountants in England and Wales (ICAEW), fiind de asemenea prima firmă de evaluare de brand care a devenit membru al International Valuation Standards Council (IVSC). De asemenea,  Brand Finance a participat la elaborarea standardelor ISO 10668 și ISO 20671 în materia evaluarii de brand.

Metodologia Brand Finance de elaborare a clasamentelor a fost certificatâ de MASB (Marketing Accountability Standards Board) prin protocolul Marketing Metric Audit Protocol (MMAP)– un proces formal de validare a relației între indicatorii de marketing și performanța financiară.

Despre The Banker

The Bankereste o resursă globală de referință în domeniul bancar și financiar; construindu-și în timp o reputație de incisivitate și obiectivitate, conduce dezbaterile pe teme de interes pentru industria bancară globală, furnizând știri și analize profunde, precum si clasamente regionale si globale precum prestigiosul Top 1000 World Banks ranking. 

Metodologie

Definiția Brandului

Brand Finance a contribuit la redactarea standardului internațional pentru Brand Valuation, ISO 10668. Acesta definește brandul ca fiind un activ necorporal (intangibil) de marketing care include, dar fără a se limita la, nume, termeni, semne, simboluri, logouri și desene, folosite pentru a identifica bunuri, servicii sau entități, prin crearea unor asocieri și imagini distinctive în mintea părților interesate (stakeholders), generând astfel valoare/beneficii economice.

Brand Strength (forța brandului)

Brand Strength Index măsoară eficacitatea performanței unui brand în raport cu competiția. În acest scop analizăm investiția de marketing, brand equity (reputația acumulată cu clienții/consumatorii, angajații și alte părți interesate) și respectiv impactul acestora în performanța de piață.

Ca rezultat al acestei analize, fiecărui brand îi revine un scor Brand Strength Index (BSI), de la 1 la 100, care este apoi introdus în modelul de calculare a valorii de brand. În raport cu scorul BSI, fiecărui brand îi este atașat un rating până la AAA+, într-un format similar ratingului de credit.

Abordarea Evaluarii de Brand

Brand Finance calculează valoarea brandurilor din clasament folosind metoda “economiei de redevență” (royalty relief) – o metodă de evaluare agreată de standardele internaționale. Această abordare implică estimarea veniturilor viitoare care sunt atribuibile brandului prinaplicarea unei rate de redevență care ar putea fi pretinse pentru folosirea brandului – ajungând astfel la valoarea de brand, definită ca beneficiul economic net pe care un proprietar l-ar obține prin licențierea brandului pe piața liberă.

Pașii acestui proces sunt următorii:

1 Calcularea forței brandului (brand strength) pe o scară de la 0 la 100, pe baza unui număr de atribute cum ar fi investiția de marketing, brand equity șiperformanța de business. Acest scor se numește Brand Strength Index.

2 Determinarea unei marje de rate de redevență pentru branduri în categoria respectivă; această rată reflectă importanța brandului în decizia de cumpărare – de exemplu, în bunurile de lux procentul maxim este mare, pe când în industria extractivă, unde bunurile sunt comoditizate, este scăzuta. Aceastămarjă de rate de redevență se determină prin selectarea unor contracte de licență comparabile din baza extensivă de date a Brand Finance.

3 Calcularea ratei de redevență. Scorul de forță a brandului (brand strength index) este aplicat marjei de rate de redevență, pentru a ajunge la rata aplicabilă în fiecare caz. De exemplu, dacă marja de rate de redevență în sectorul respectiv este de 0-5%, iar un brand are scorul de forță a brandului (Brand Strength Index) 80 din 100, atunci rata de redevență aplicabilă pentru folosirea acelui brand în categoria respectivă va fi 4%. 

4 Determinarea veniturilor aferente brandului, prin estimarea unei proporții din veniturile companiei care pot fi atribuite brandului respectiv.

5 Stabilirea unor previziuni ale veniturilor totale viitoare, în funcție de veniturile istorice, consensul analiștilor și ratele de creștere economică.

6 Aplicarea ratei de redevență asupra veniturilor viitoare previzionate, pentru a determina veniturile brandului.

7 Veniturile brandului după taxe sunt actualizate la o valoare netă prezentă, care reprezintă valoarea brandului.

 

Medalie comemorativă Alexandru Ioan Cuza

0

Casa de Monede – principalul distribuitor de monede și medalii comemorative emise de monetării renumite, furnizor înregistrat de Autoritatea de Marcare din Republica Cehă pentru vânzarea de monede și medalii comemorative din metale prețioase – lansează o medalie specială dedicată lui Alexandru Ioan Cuza, la împlinirea a 200 de ani de la nașterea domnitorului. Medalia este înnobilată cu aur pur 999/1000 și bătută la cea mai înaltă calitate numismatică PROOF și face parte dintr-o serie limitată de numai 10.000 de exemplare, distribuită exclusiv de Casa de Monede. Medalia este inclusă în colecția „Cele mai mari personalități ale poporului român” şi este în vânzare prin comandă online, pe www.casademonede.ro, livrată fiecărui colecționar însoțită de un certificat de autenticitate.

Împreună cu Proud To Be Romanian – comunitate de personalități și antreprenori profesioniști români care își promovează editorial performanţele – şi cu Romfilatelia, Casa de Monede organizează o serie de evenimente omagiale în martie 2020, la bicentenarul Cuza.

Luboš Krčil, Casa de Monede: „Eforturile de a readuce în atenția publicului personalități istorice cu rol de model pentru tineri reprezintă un obiectiv educațional pe care Casa de Monede și l-a setat și care se traduce inclusiv prin parteneriatele de valoare pe care le facem cu diverse instituții culturale. În 2019 am încheiat un parteneriat cu Muzeul Municipiului București cu prilejul comemorării a 30 de ani de la Revoluția Română, iar acum începem anul cu acest parteneriat cu Proud To Be Romanian și Romfilatelia care ne bucură și ne onorează și cu planuri de a angrena în proiecte comune și alte instituții, muzee și organizații.”

Ana Ionescu, Proud To Be Romanian: „Cu peste 10 ediții ale volumului ce reunește periodic personalități marcante ale României de ieri și de azi, Proud to Be Romanian și-a consolidat deja poziționarea de promotor al valorilor autentice românești, cu misiunea de a inspira noile generații. Parteneriatul cu cei de la Casa de Monede este prilejul perfect de a aduce în prim-plan figura lui Alexandru Ioan Cuza, atât în mod plastic prin inconfundabila reproducere artistică a portretului său sub penița lui Costin Craioveanu, cel ce semnează portretele coperților albumelor noastre, de la prima ediție, cât și metaforic, prin reactivarea unui crâmpei din aura sa istorică”.

Cristina Popescu, director general al Romfilatelia: „Romfilatelia, instituţia desemnată să emită timbrele şi efectele poştale româneşti, promovează în permanenţă marca poştală românească ca veritabil ambasador al ţării noastre. Timbrul, simbol de stat alături de imn, steag, emblemă și monedă, este un instrument de diplomație publică, folosit atât la nivel naţional, cât şi în plan internaţional, oferind o viziune în miniatură a patrimoniului cultural, artistic şi istoric al unei ţări. Am moștenit o istorie frumoasă, de care suntem mândri, pe care am promovat-o constant pe mărcile poștale cu ajutorul echipei Romfilatelia, colegi care ne-au împărtășit din experiența lor profesională și cărora le mulțumim pentru pasiune și dedicare. Am fost onoraţi să reproducem pe timbre imaginea personalităţilor marcante ale României şi mândri de a obţine dreptul de a le imortaliza pe marca poştală, promovându-le în acelaşi timp la nivel naţional şi internaţional, prin corespondenţa externă şi valorizându-i în colecţii transmisibile generaţiilor viitoare.”

ICPE-CA formează tineri cercetători pentru performanţă

0

Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Inginerie Electrică – ICPECA continuă activitatea de formare a unor profesionişti în domenii de vârf ale economiei viitorului. Elocvent în acest sens este Centrul „Alexandru Proca” pentru Inițiere în Cercetarea Științifică a Tinerilor Olimpici, aflat sub egida institutului, coordonat de dr. ing. Mircea Ignat. Recent, cinci echipe ale Centrului „Alexandru Proca” au câştigat selecţiile naţionale şi s-au calificat pentru competiţiile de referinţă în domeniul proiectelor de cercetare. La competitiaISEF 2020, Los Angeles, SUA, mai 2020 (foto de la ediţia precedentă), participanţii şi proiectele lor sunt Eric Druţu şi Mihai Mitrea, Liceul Internaţional de Informatică Bucureşti, cu „Studiul piciorului de insectă cu aplicaţii în realizarea unor micromanipulatoare neconvenţionale”; Ioana Iordan, Colegiul Naţional „Spiru Haret” Bucureşti, cu „Cercetări privind microfirele, cu aplicaţii”; Ioana Seteanu şi Ioana Vancea, Liceul Internaţional de Informatică Bucureşti, cu „Contribuţii privind hipertermia”;Ștefan Ursu, Colegiul Naţional „Nicolae Titulescu” Braşov, cu „Studiul geometriei variabile a aripilor pentru optimizarea portanţei”. La competiţia INESPO, Istambul, Turcia, septembrie 2020, ţara noastră va fi reprezentată de Mihai Andrei, Colegiul Naţional de Metrologie „Traian Vuia” Bucureşti, cu „Recuperarea componentelor electronice active, pasive, electromecanice şi mecanice din plăcile electronice”.

Roşia Montană, reluarea înscrierii în patrimoniul UNESCO

0

Procedura de înscriere a sitului Roșia Montană în Lista Patrimoniului Mondial UNESCO a fost reluată, odată cu semnarea notificării de către ministrul culturii, Bogdan Gheorghiu şi cu depunerea acesteia, încât dosarul să poată fi discutat în ședința Comitetului Patrimoniului Mondial care se va ţine la vară. „Am decis să nu amân acest demers (chiar dacă termenul final este 1 februarie 2021), și asta nu doar pentru că este o prioritate asumată prin programul de guvernare PNL, ci mai ales pentru faptul că datoria Ministerului Culturii este să apere interesele patrimoniului cultural național”, spune ministrul şi accentuează că „decizia a fost luată printr-o strânsă comunicare și consultare cu premierul României, domnul Ludovic Orban. Reluarea acestei proceduri nu rezolvă problema de la Roșia Montană. Așa cum am afirmat și cu alte ocazii, intervenția efectivă a statului Român (prin Institutul Național al Patrimoniului) la Roșia Montană și reluarea procedurii includerii sitului Roșia Montană în Lista Patrimoniului Mondial UNESCO reprezintă două demersuri paralele. De aceea, vreau să fac public un set de măsuri concrete pe care le vom pune în aplicare prin intermediul unui plan de acțiuni. Este pentru prima dată când se elaborează un astfel de plan și ne propunem să acționăm cu celeritate pentru a recupera timpul pierdut în perioada guvernelor anterioare, când nu s-a făcut aproape nimic în vederea unei reabilitări și restaurări integrale a tot ceea ce înseamnă patrimoniul de la Roșia Montană. Trebuie să fim conștienți de faptul că astăzi situl este deja protejat de Legislația românească specifică, de patrimoniu. Ca atare, prin înscrierea în lista UNESCO, nu se modifică regimul juridic de protecție deja instituit”.

Având în vedere conexiunile de ordin economic şi administrativ pe care le presupune intervenţia asupra situaţiei de la Roşia Montană, Ministerul Culturii anunţă un plan de acțiuni prin care „Ministerul Culturii va iniția dialogul cu primarul comunei Roșia Montană pentru a programa o întâlnire de lucru, în perioada imediat următoare, pentru a propune Primăriei și Consiliului Local Roșia Montană să inițieze urgent elaborarea PUG și poate oferi – prin INP – consultanță pentru elaborarea studiului istoric-urbanistic de fundamentare a PUG. PUG reglementează modul de construire în teritoriul comunei și condiționează dezvoltarea sa. Fără PUG nu se pot elibera autorizații de construire și, ca atare, nu se poate realiza nicio investiție – nici publică, nici privată (cu excepția intervențiilor de punere în siguranță și restaurare a monumentelor istorice). Vor fi finalizate procedurile de clasare pentru clădiri valoroase recunoscute ca monumente istorice. INP a elaborat, conform punctului de vedere al Comisiei Naționale a Monumentelor Istorice (CNMI), dosare de clasare pentru imobile istorice valoroase de la Roșia Montană – sediul vechii exploatări miniere, biserici istorice aparținând mai multor confesiuni, amenajări hidrotehnice (tăuri). Procedurile de clasare se pot finaliza prin intervenția Ministerului Culurii către Direcția Județeană de Cultură Alba, care trebuie, conform normelor, să-și asume documentațiile tehnice întocmite de specialiștii INP și să furnizeze documentele de proprietate și cadastrale la zi. Odată finalizată procedura pot fi accesate fonduri destinate monumentelor istorice, atât din surse naționale – ex. PNR – cât și europene. Ministerul Culturii va iniția discuțiile cu Ministerul Economiei și cu Minvest S.A. săptămâna viitoare pentru transferul Muzeului Mineritului din administrarea Întreprinderii Miniere Roșia Montană (filială Minvest S.A.) în cea a Ministerului Culturii. Scopul este de a înființa Muzeul Național al Mineritului Aurifer. Muzeul actual funcționează în cadrul Întreprinderii Miniere Roșia Montană”.

Foto: Semnarea notificării către UNESCO – ministrul culturii, Bogdan  Gheorghiu, managerul INP, Ştefan Bâlici, directorul adjunct al INP, Irina Iamandescu