Conferinţa de urbanism, arhitectură şi construcţii

0

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii, Urbanism şi Dezvoltare Teritorială Durabilă URBAN-INCERC organizează aXVII-a ediţie a conferinţei de cercetare înconstrucţii, economia construcţiilor, arhitectură, urbanism şi dezvoltare teritorială „Tradiţie şi inovare în urbanis, arhitectură şi construcţii”, eveniment de referinţă pentru mediul economic şi de cercetare. În pregătirea evenimentului, care se va desfăşura pe 9 aprilie 2020, INCD URBAN-INCERC transmite prima circulară către potenţiali participanţi şi parteneri:

În context european, una dintre provocările domeniilor ce conlucrează la adaptarea continuă a habitatului uman la schimbările din economie şi societate şi nevoile de protecţie a mediului este nevoia de modernitate pe fondul existenţei unui vast patrimoniu istoric. Pornind de la acest aspect, obiectivul conferinţei este de a reflecta asupra încercărilor urbanismului, arhitecturii şi construcţiilor de a sprijini tranziţia aşezărilor urbane către modernitate păstrând, în acelaşi timp, tradiţiile şi patrimoniul moştenite din trecut.

Evenimentul va fi organizat de Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii, Urbanism şi Dezvoltare Teritorială Durabilă URBAN-INCERC la sediul central din Bucureşti, Şos. Pantelimon nr. 266, sector 2. Mijloace de transport: tramvaiele 14, 36, 46 şi 55 (staţia B-dul Chişinău), autobuzele 101, 104, 243 şi 335 (staţia B-dul Chişinău), 253 (staţia Morarilor). Accesul la lucrările conferinţei este permis doar participanţilor înscrişi, indiferent dacă prezintă sau nu o lucrare. Înscrierea este gratuită şi se poate face exclusiv on-line folosind adresa de Internat

https://docs.google.com/forms/d/1FsklBwD5Aro5wciJp0knSXnMVwZebr61nH7wR9Y888Y/viewform. Autorii români vor înscrie toate informaţiile privind prezentarea (poster sau comunicare orală) – titlu, autori, afiliere – doar în limba română.

Având în vedere faptul că evenimentul presupune atât efectuarea unor prezentări (postere şi comunicări orale), cât şi publicarea unor materiale aferente acestora (rezumate şi lucrări integrale), organizatorii atrag în mod deosebit atenţia asupra faptului că gestiunea celor două se realizează în mod independent. Astfel, programul prezentărilor din 9 aprilie 2020 se întocmeşte exclusiv pe baza înscrierilor, iar dacă autorii decid să facă unele modificări (autori sau titlu) după înscriere şi acestea se regăsesc în materialele scrise, ele nu sunt preluate automat în programul prezentărilor. Materialele trimise spre publicare nu se regăsesc în program dacă nu au fost înregistrate prin site-ul dedicat înscrierilor. Toate acestea, precum şi decizia de a schimba tipul prezentării (poster sau

comunicare orală) reclamă reînscrierea lucrării, cu modificările de rigoare, de către autori, sau contactarea organizatorilor după ce site-ul de înscriere devine inactiv. De asemenea, organizatorii nu îşi asumă responsabilitatea pentru greşelile făcute de autori la înscriere (titlu, autori, secţiune, tip de prezentare etc.). În mod asemănător, materialele publicate nu preiau informaţii din cele furnizate la înscrierea prezentărilor.

Comunicările vor fi susţinute prin afişarea de postere sau susţinerea unor prezentări orale de maximum 15 minute în sesiuni moderate. În vederea prezentării unei lucrări, fiecare participant trebuie să se înregistreze până la data de 27 martie 2020. De asemenea, INCD URBAN-INCERC oferă participanţilor posibilitatea publicării rezumatelor şi lucrărilor integrale în publicaţiile editate, accesibile pe pagina http://pub.incd.ro/, după cum urmează; lista include aceste publicaţii în ordinea

crescătoare a importanţei acestora, dar şi a cerinţelor legate de conţinutul şi forma lucrării, publicarea fiind condiţionată în fiecare caz de către acceptarea conţinutului ştiinţific de către referenţi şi respectarea strictă a instrucţiunilor de redactare:

• Rezumat (redactate în limbile română (obligatoriu cu diacritice) şi engleză pentru autorii români, în limba engleză pentru autorii străini) se vor publica în „Conferinţa de cercetare în construcţii, economia construcţiilor, urbanism şi amenajarea teritoriului. Rezumate ale lucrărilor”, vol. 17, ISSN 2343-7537, publicaţie indexată în ProQuest, Ulrich’s Web şi Europa World of Learning / Routledge – pagină: http://pub.incd.ro/AP/index.htm. Termenul-limită de trimitere este 13 martie 2020.

• Lucrările integrale redactate în limba română sau limbile engleză sau franceză se vor publica în volumul „Lucrările conferinţei de cercetare în construcţii, economia construcţiilor, urbanism şi amenajarea teritoriului”, vol. 17, ISSN 2393-3208, indexat în CiteFactor, ProQuest, Sherpa/RoMEO şi Ulrich’s Periodicals Directory – pagină: http://pub.incd.ro/PP/index.htm.

Termenul-limită de trimitere este 13 martie 2020.

• Articole in extenso, redactate în limba engleză, pot fi publicate în revista Construcţii, ISSN 1221-2709 (indexată în 31 de baze de date şi biblioteci, inclusiv de către CNCSIS – categoria B+) – pagini: http://constructii.incd.ro/ sau http://pub.incd.ro/C/index.htm. Termenul-limită de trimitere este 3 aprilie 2020.

• Articole in extenso, redactate în limba engleză, pot fi publicate în revista Urbanism. Arhitectură. Construcţii, ISSN 2069-0509 (indexată în 45 de baze de date şi 80 de biblioteci internaţionale – pagini: http://uac.incd.ro/ sau http://pub.incd.ro/UAC/index.htm. Termenul-limită de trimitere este 3 aprilie 2020.

Pentru ca volumele de rezumate şi lucrări să poată fi disponibile participanţilor, nu se vor admite lucrări trimise spre publicare după data-limită, deşi participanţii înscrişi după 13 martie 2020 vor putea susţine comunicările. În cazul publicării în reviste, termenele-limită pot fi extinse la cerere. În alegerea revistei, participanţii din domeniul construcţiilor trebuie să ţină cont că pentru revista Construcţii sunt necesare articole cu un pronunţat caracter tehnic, care conţin o fundamentare matematică demonstrată prin ecuaţii şi prezintă rezultate experimentale, în timp ce revista Urbanism. Arhitectură. Construcţii, având un auditoriu mai eterogen, publică şi articole cu un caracter mai general, care nu conţin neapărat ecuaţii şi rezultate experimentale. În schimb revista Urbanism. Arhitectură. Construcţii impune autorilor condiţia existenţei unei bibliografii cu cel puţin 25 de titluri, axată în proporţie de 90% pe materiale publicate (articole de specialitate publicate în reviste sau volumele unor conferinţe, cărţi şi capitole de carte), şi

într-o proporţie de cel puţin 80% pe articole publicate în reviste din fluxul principal, indexate ISI/Scopus. Alături de respectarea instrucţiunilor pentru autori, condiţia este obligatorie, nerespectarea sa conducând la neacceptarea articolelor trimise spre evaluare.

Instrucţiuni de redactare

Vă rugăm să nu trimiteţi organizatorilor documente care nu sunt solicitate (prezentări Power Point sau alte materiale); singurele documente care trebuie trimise sunt rezumatele şi lucrările integrale, şi singurul format acceptabil este Word 2003 sau anterior (DOC). Documentele trimise în alte formate (DOCX, PDF) nu vor fi luate în consideraţie.

Posterele vor avea dimensiunea A0, vor folosi şablonul disponibil la adresa Internet

http://conf.incd.ro/Doc/Sablon.ppt şi vor include numele conferinţei, titlul, autorii şi afilierea acestora, urmată de textul structurat pe următoarele secţiuni: 1. Context, 2. Materiale şi metode, 3. Rezultate şi discuţii, 4. Concluzii. Evidenţierea fiecărui sub-punct se va face folosind aceste cuvinte. În cazul în care

respectarea acestei structuri este imposibilă, al doilea şi al treilea sub-punct pot lipsi sau pot fi înlocuite.

Materialele publicate (rezumate, lucrări integrale şi articole in extenso) trebuie să respecte instrucţiunile de redactare specifice fiecărei publicaţii, disponibile pe paginile Internet specificate. Nerespectarea acestora duce la respingerea automată a lucrării sau rezumatului, ceea ce nu afectează

posibilitatea susţinerii comunicării (orale sau poster) în conferinţă.

Limba. Autorii români vor redacta rezumatul în limbile română (obligatoriu cu diacritice) şi engleză şi vor redacta lucrarea finală în limbile: română şi engleză pentru rezumat, română, engleză sau franceză pentru volumul conferinţei, engleză pentru ambele reviste. Prezentările vor fi susţinute în limbile română sau engleză.

Contact: e-mail: conferences@incd.ro; pagină WEB: http://conf.incd.ro/

Calendarul conferinţei

Trimitere rezumate, lucrări13 martie 2020; Înregistrare –27 martie 2020; Articole reviste –3 aprilie 2020; Program final –3 aprilie 2020; Conferinţa –9 aprilie 2020.

Program general

08:00-09:00 Primirea şi înregistrarea participanţilor

09:00-11:00 Deschiderea lucrărilor conferinţei

11:00-12:00 Pauză de masă, expoziţii, vizite, demonstraţii practice

12:00-17:00 Secţiuni paralele”.

Finanţare pentru expoziţii de bunuri culturale

0

Programul Ro-Cultura de finanțare a sectorului cultural prin granturile SEE 2014-2021, implementat de Ministerul Culturii prin Unitatea de Management a Proiectului, marchează de la 1 februarie intrarea în etapa de implementare a 9 proiecte pentru care Ministerul Culturii a semnat contractele de finanțare în cadrul apelului privind „Susținerea expozițiilor inovative cu bunuri culturale mobile restaurate”. Proiectele au fost selectate din 13 cereri de finanțare. Perioada maximă de implementare este de 24 luni. Beneficiare sunt instituții publice de cultură (muzeu, teatru, operă, operetă, filarmonică, bibliotecă, arhivă, centru cultural etc.) care dețin bunuri culturale ce pot fi conservate/restaurate, clasate și expuse: Academia Română – Filiala Cluj-Napoca, Complexul Național Muzeal Astra Sibiu (foto), Muzeul Județean de Istorie Brașov, Direcția de Cultură și Sport Mangalia, Muzeul Etnografic al Transilvaniei Cluj-Napoca (două proiecte), Muzeul Național de Istorie al Transilvaniei Cluj-Napoca, Teatrul Național I. L. Caragiale București, Complexul Muzeal Național Moldova Iași. Sprijinul financiar este cuprins între 50.000 și 130.000 euro, reprezentând 100% din totalul costurilor eligibile. Valoarea tuturor contractelor este de aproximativ 5.533.000 lei (1.157.000 euro), reprezentând peste 90% din bugetul alocat apelului.   

Ministrul culturii, Bogdan Gheorghiu, subliniază: „Practic, prin intermediul acestei finanțări, încercăm să dăm o nouă față muzeelor din România pentru a le deschide, într-o manieră inovativă, publicului larg. Mai mult, dorim și suntem convinși că toate cele 9 proiecte finanțate vor deveni exemple de urmat în ceea ce privește creșterea calității actului cultural din muzee și alte instituții de cultură prin conservare, restaurare, protejare și punere în valoare a bunurilor culturale ascunse în depozite, insuficient sau ineficient valorificate. În următoarea perioadă vom anunța proiectele finanțate pentru alte două apeluri din cadrul Ro-Cultura – Consolidarea antreprenoriatului cultural și dezvoltarea audienței și a publicului, respectiv Restaurarea și revitalizarea monumentelor istorice”.

Soluționare alternativă a litigiilor bancare se extinde

0

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a subliniat, odată cu prezentarea rezultatelor pe anul trecut (foto CSALB), deschiderea posibilităţii de conciliere către persoane juridice pentru servicii de plată și emitere de monedă electronică. Persoanele juridice pot trimite cereri de conciliere folosind aceeași aplicație online disponibilă persoanelor fizice pe site-ul www.csalb.ro. Detalii au fost oferite de Alexandru Păunescu, președintele Colegiului de Coordonare al CSALB: Extinderea competențelor CSALB către persoanele juridice, în urma implementării în România a Directivei privind serviciile de plată, devine un proces firesc în existența Centrului. După ce activitatea de conciliere dintre persoanele fizice și bănci a cunoscut o creștere a notorietății și a valorii beneficiilor de la un an la altul, acum ne confruntăm cu o nouă provocare. Persoanele juridice se vor putea adresa și ele CSALB pentru a intra în conciliere cu băncile, și nu numai, pentru o serie de spețe care țin de serviciile de plată și de activitatea de emitere de monedă electronică. Problemele care pot face obiectul solicitărilor unor entități publice și private către CSALB sunt diverse: de la operațiunile prin intermediul ATM-urilor, la transferuri între conturi bancare, până la operațiuni de plată făcute prin internet banking sau prin telefonul mobil. Pot fi chemate la conciliere instituții precum băncile, emitenții de monedă electronică și companiile care furnizează servicii de plăți și fac transferuri de bani. Dacă pentru persoanele fizice concilierea în cadrul CSALB este gratuită, pentru persoanele juridice se va percepe o taxă de 993 de lei. Aceeași sumă va fi percepută și instituției care furnizează servicii de plată și care va intra în conciliere cu persoana juridică de la care sosește solicitarea”.

Raportul privind activitatea operațională de soluționare alternativă a litigiilor la data de 31.12.2019 arată că anul trecut au fost înregistrate 3.123 de solicitări scrise adresate de către consumatori”, dintre care 2117, conforme, în creștere cu 65% faţă de anul precedent şi de patru ori faţă de 2017. Dintre solicitările confirmate, 233 au fost soluţionate amiabil, 1053, clasate, 664, transformate în dosare, 176 se aflala 31 decembrie în faza de filtru. Suma rezultată din negocieri în 2019 este de 1,25 milioane euro,  fiind „aproape la fel de mare cât valoarea beneficiilor din primii trei ani de activitate ai CSALB”, creat în 2016. Recordurile de sume şterse pentru diverşi consumatori sunt de 298.000 de lei (București), 52.000 de franci elveţieni (Oradea), 44.600 de euro (Maramureș).

Dincolo de cazuri şi de sume, Septimiu Stoica, în calitate de membru al corpului conciliatorilor, semnalează ideea de „justiţie nontraumatică, ecologică, fără învinşi” pe care o presupune această modalitate de interacţiune.

Liberty Galați a investit 7 milioane de Euro într-un echipament de depoluare de ultimă generație

0
  • Combinatul siderurgic și oamenii săi sunt hotărâți sădemonstreze că se poate produce mai mult și mai bine protejând mai eficient mediul înconjurător, în acord cu ambiția G.F.G. de a deveni neutri de carbon până în 2030

Liberty Galați a finalizat lucrările de montare a unei noi instalații de desprăfuire pe fluxul primar, un Filtru Hibrid care deservește Mașina de Aglomerare nr. 5. Noul echipament, acum în verificări finale, reduce substanțial emisiile de pulberi rezultate din procesul de aglomerare, folosind o tehnologie implementată în premieră în Combinat.

“În ciuda dificultăților prin care trece piața, continuăm să acționăm pentru a ne respecta angajamentele de mediu și a ne încadra în normele europene”, a declarat Bogdan Grecu, Directorul General al Liberty Galați.

Filtrul Hibrid scade emisiile de pulberi la coș cu peste 50% față de situația anterioarăși le aduce în limitele stabilite de normele stabilite de Uniunea Europeană și de cerințele Autorizației Integrate de Mediu intrată în vigoare la finalul anului trecut.

Proiectul a constat în transformarea electrofiltrului de la Mașina de Aglomerare într-un filtru hibrid care reține praful în etape succesive, mai întâi în câmp electrostatic și mai apoi în saci filtranți.

Noua investiție a costat circa 7 milioane de Euro și are o eficiență reținere a prafului de peste 99% dar și consumuri energetice mai bune.

În ultimii 12 ani, Liberty Galaţi a cheltuit circa 190 milioane de Euro pe investiții în echipamente de depoluareși alte îmbunătățiri de mediu.

2 DIN 5 MIRESE ALEG TRASH THE DRESS ÎN STRĂINĂTATE, INVESTESC ȘI 10000 €

0

BUCUREȘTI,  31 ianuarie 2020. Conform datelor Studio Foto Venus Five (www.venusfive.ro), unul dintre cele mai mari studiouri foto din centrul capitalei, în anul 2019, 2 mirease din 5 au ales destinații din străinătate pentru ședința foto Trash The Dress, principalele opțiuni fiind Bulgaria, Grecia și Italia.

Prin comparație cu anii precedenți, ședințele foto de tip Trash the Dress au căpătat amploare, 4 cupluri din 5 includ în pachetul foto ședința foto Trash the Dress de o zi sau două, în țară sau în străinătate, și sunt dispuși să aloce resurse financiare și de timp pentru realizarea unor ședințe foto memorabile, în cadre inedite.

“Tendința se explică prin faptul că ceremonia nunții a căpătat noi valențe în ultimii ani. De la evenimentele mai zgomotoase, cu peste 300 de invitați, am remarcat o trecere la evenimente mai restrânse, de tip recepție, în care mirii sunt mult mai selectivi și atenți la detalii. Totodată, statutul fotografului de nuntă s-a schimbat. S-a trecut de la etapa unui „băiat” care să facă niște poze, la alegerea un artist fotograf preocupat de arta sa. Acum mirii analizează mult mai atent portofoliile fotografilor șipun accentpe caliatea artistică a fotografiei. De-a lungul anilor, fotografiile de nuntă sunt revăzute mult mai des decât filmarea evenimentului și, de aceea,atenția față de un fotograf cu al cărui stil să rezoneze”, declară Dragoș Constantin, Fotograf și fondator al studioului Venus Five.

Bugetul investit într-o ședință  foto de tip Trash the Dress variază între 350 €și ajunge până la 10000 €, în funcție de locația aleasă și de complexitatea actului fotografic – de la echipa de fotografi și asistenți implicată, până la livrabile speciale precum albumede designer sau tablouri pe canvas.

La finele anului 2019, Venus Five a demarat proiectul video#TheWeddingDayVloghttp://bit.ly/weddingdayvlog, prin care este documentat în aproximativ 8 minute fiecare eveniment de nuntă, pornind de la tradițiile alese de miri, până la interviuri cu persoane apropiate din rândul invitaților și rolul pe care îl are echipa de fotografi. Pe lângă valoarea de documentare, acest proiect reprezintă pentru Venus Five un demers de susținere a comunității de fotografi de nuntă din România, alături de includerea unui modul complex de fotografie de nuntă în cadrul școlii de fotografie Venus Five.

În cei peste 5 ani de la fondarea studiolui în actuala formulă, echipa foto Venus Five a participat la peste 1000 de evenimente fotografice.

Echipa de fotografi Venus Five va fi prezentă în cadrul Mariage Fest, în perioada 31 ianuarie- 2 februarie, Palatul Parlamentului, la standul B5.

***

DESPRE VENUS FIVE

Venus Five este un concept foto integrat, StudioȘcoală de fotografieȘedințe foto externe (nuntă, evenimente corporate, concerte și portrete).

Venus Five, cel mai mare studio foto din centrul capitalei, se diferențiază prin modelul de business cu o echipă internă supraspecializată pe tipuri diferite de fotografie – fotografie umană, fotografie de eveniment,fotografie de produs și video.

Acest lucru ne ajută să le oferim servicii foto și video de înaltă calitate, foarte rapid și într-un mod flexibil, tuturor clienților noștri, indiferent de complexitatea solicitărilor pe care le au, păstrând mereu o grilă de prețuri competitive.

Venus Five este un loc reper pentru artiști importanți din show biz, pentru sportivi care au adus faimă internațională României, pentru oameni din domeniul afacerilor și pentru oricine prețuiește valori cum ar fi curajul de a te dedica unei pasiuni și de a face din asta rațiunea profesiei tale.

ȘCOALA FOTO VENUS FIVE

Fondatăîn anul 2015, școala Foto Venus Five are o programă variată, atât pentru cursuri de lungă durată 1 lună, 3 luni, 1 an, dar și seminarii scurte pe teme diverse – posing, lumini, fotografia cu telefonul mobil, utilizarea unui DSLR.

CONTACT

Adresa: Studio Foto Venus 5 (Five) Calea victoriei 21-23

Tel: 0723.298.841

Email: contact@venusfive.ro

STUDIO: www.VenusFive.ro

FONDATOR: www.DragosConstantin.ro

ȘCOALĂ: www.CursulDeFotografie.ro

Nawaf Salameh premiat ca gamechanger-ul anului, iar Alexandrion Group – compania anului la nivelul Europei, la ACQ5 Global Awards 2019

0

București, 30 ianuarie 2020Alexandrion Group s-a angrenat într-un amplu proces de dezvoltare globală în ultima perioadă, iar aprecierile nu s-au lăsat așteptate! Odată cu trecerea anului 2019, Alexandrion Group a fost distins cu încă două premii internaționale organizate de renumita revistă ACQ și portalul de știri ACQ5, în cadrul „ACQ5 Global Awards 2019”.

Mai exact, Alexandrion Group, cel mai mare producător și distribuitor de băuturi spirtoase de pe piața românească a câștigat premiul destinat “Companiei anului”,din Europa – la categoria Food and Drink, iar domnul Nawaf Salameh, fondatorul și președintele Grupului Alexandrion, a fost declarat  ”Gamechanger-ul anului” în Europa.

Premiile ACQ Global au fost înființate în anul 2006 și sunt menite să recunoască la scară largă realizările celor care răspund cel mai mult la cerințele care le sunt formulate de noul mediu de afaceri, cel post-recesiune. Aceste premii sunt singurele premii din industrie care sunt oferite doar pe baza voturilor cititorilor și, ca întotdeauna, publicația primește și ia în considerare orice nominalizare relevantă primită.

Găzduite de revista ACQ și de  portalul de știri ACQ5, două dintre cele mai eminente publicații care slujesc sectorul financiar încă din 2003, premiile sunt împărțite în categoriile: COMPANII, ZONA PRACTICĂ, INDIVIDUAL și FIRM-WIDE, din sectoarele publice și private. Premiile se mândresc cu un proces de nominalizare independent și, cel mai important, câștigătorii premiilor sunt aleși industria respectivă, deoarece se bazează pe cunoștințele și pe experiența în domeniu a cititorilor pentru a oferi nominalizări și pentru a avea parte de inside-uri despre noii experți și piețele aflate în plină expansiune.

Aceste două noi premii vin să confirme că strategia de dezvoltare a Alexandrion Group la nivel global este pe făgașul cel bun. Distincțiile sunt onorante, mai ales pentru că nominalizările și voturile vin din partea cititoriilor publicației și portalului online, care aparțin elitei de afaceri globale – lideri din industrie, profesioniști distinși și personalități marcante ale afacerilor. În același timp, aceste noi distincții pentru zona Europei susțin Alexandrion Group să își continue ritmul rapid de dezvoltare și de expansiune care vizează să fie ai lider pe piața mondială a băuturilor spirtoase și a vinurilor.

Câștigătorul titlului ACQ5  de Gamechanger-ul anului 2019, domnul Nawaf Salameh, fondatorul și președintele Alexandrion Group, a transformat, în mod cert, antreprenoriatul familial într-un adevărat motor al industriei românești, fiind astăzi liderul pieței românești de băuturi spirtoase și vin, într-un context politic instabil, în care puțini au avut curajul să depășească zona de confort a întreprinderilor mici. Datorită viziunii pe termen lung a domnului Salameh, Alexandrion Group devine rapid un jucător-cheie în industria băuturilor spirtoase și a vinurilor din peste 50 de țări din întreaga lume.

***

Despre:

Alexandrion Group este lider în producţia și distribuţia de vinuri și băuturi alcoolice din România și din 2017 singurul producător de single malț din țară. Grupul este format din Distileriile Alexandrion şi Distileriile SABER 1789, care, împreună, înglobează o istorie de peste 200 de ani în industria locală a băuturilor spirtoase și au creat unele dintre cele mai puternice brand-uri din România, recunoscute atât pe plan intern, cât şi internaţional pentru calitatea și rafinamentul lor. Portofoliul de produse proprii cuprinde toate categoriile de băuturi spirtoase cerute pe piaţă, inclusiv băuturi tradiţionale româneşti și produse internaţionale. Dintre acestea, cele mai cunoscute sunt Alexandrion 5* şi 7*, Alexandrion 100, ediţie specială dedicată Centenarului, faimosul vinars Brâncoveanu XO, VS şi VSOP, lichiorul de fructe SABER Elyzia, distilatul de fructe Zolmyr, Vodka Kreskova, dar şi alte produse care au asigurat companiei poziţia de lider pe piaţa băuturilor spirtoase şi tradiţionale din România. Începând cu anul 2018, Grupul și-a extins activitatea în urma unei achiziţii importante in 2018 a șase companii noi, care acum reprezintă o entitate separată în cadrul Grupului sub numele THE ICONIC ESTATE, completând portofoliul cu vinuri liniștite și spumante premiate.

Romgaz va creşte producţia zilnică cu aproximativ 30%

0

Romgaz anunță începerea producției din zona adâncă a structurii Caragele, prin sonda 77 Rosetti, cu un potențial productiv zilnic de peste 1500 boe. În anul 2016 Romgaz a identificat o importantă descoperire în sectorul nord estic al Platformei Moesice, în cadrul ansamblului structural Caragele, la adâncimi de peste 4000 m, această sondă confirmând în exploatare
descoperirea anunțată inițial. Descoperirea a necesitat perioada specifică de evaluare complexă geologică a acumulării de hidrocarburi, precum și proiectarea și pregătirea lucrărilor de dezvoltare care să permită începerea producției.
Adrian Volintiru, Directorul General al Romgaz a declarat: „Acest rezultat răsplăteste efortul deosebit al companiei din ultima perioadă de timp, de a explora la mare adâncime, în condiții dificile de mare risc, dar cu perspectiva confirmării unor importante acumulări de hidrocarburi , în perimetrele aflate în concesiune. Lucrările de explorare și dezvoltare în această zonă vor continua într-un ritm susținut, pentru creșterea potențială a volumului resursei estimate, precum și pentru valorificarea acesteia. Concomitent, Romgaz a intensificat exploatarea în zona de adâncime medie a structurii Caragele, prin introducerea în producție a două noi sonde, cu un debit zilnic mediu de peste 1000 boe”.
Cele trei sonde oferă o nouă perspectivă structurii Caragele, prin creșterea producției zilnice cu aproximativ 30 %, ceea ce a indus o sporire a productiei totale a Companiei cu 1,4% in luna ianuarie.
SNGN Romgaz SA desfășoară operațiuni petroliere de explorare, dezvoltare, exploatare în opt perimetre pe teritoriul României și are ca obiectiv principal continuarea lucrărilor de explorare pentru identificarea de noi resurse de hidrocarburi.

BIROUL DE PRESĂ ROMGAZ

Despre ROMGAZ
S.N.G.N. ROMGAZ S.A. este cel mai mare producător şi principal furnizor de gaze naturale din România. Compania este admisă la tranzacţionare pe piaţa Bursei de Valori din Bucureşti (BVB) şi a Bursei din Londra (LSE). Acţionar principal este statul român cu o participaţie de 70%. Compania are o experienţă vastă în domeniul explorării şi producerii de gaze naturale, istoria sa începând acum mai bine de 100 de ani, în anul 1909. ROMGAZ face explorare geologică în scopul descoperirii de noi zăcăminte gazifere, produce gaz metan prin exploatarea zăcămintelor din portofoliul companiei, depozitează subteran gaze naturale, efectuează intervenţii, reparaţii capitale şi operaţii speciale la sonde şi asigură servicii profesioniste de transport tehnologic. În 2013 Romgaz şi-a extins domeniul de activitate prin asimilarea centralei termoelectrice de la Iernut, devenind astfel producător şi furnizor de energie electrică.

Indicele ROBOR la 6 luni continuă să scadă

0

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a coborât la 3,17%, iar indicele ROBOR la 6 luni a atins cel mai scăzut nivel din ultima lună, potrivit datelor publicate, vineri, de Banca Naţională a României (BNR).

Astfel, ROBOR la 3 luni a scăzut de la 3,18% la 3,17%.

Totodată, ROBOR la 6 luni a scăzut de la 3,25% la 3,24%. Acesta este cel mai mic nivel din 31 decembrie 2019, când a fost tot 3,24%, potrivit News.ro.

ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituţiile bancare din România, în lei, iar evoluţia sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piaţă.

Preţurile petrolului au scăzut cu 3%, din cauza riscurilor epidemie din China

0

Preţurile petrolului au scăzut joi cu 3%, la un nou minim al ultimelor trei luni, din cauza temerilor legate de posibilul impact economic al epidemiei provocate de coronavirusul din China, care continuă să se extindă la nivel global, în timp ce piaţa ia în considerare şi posibilitatea ca OPEC să organizeze o reuniune mai devreme decât era planificat, transmite Reuters.

De asemeneam cotaţia petrolului Brent a scăzut cu 1,78 dolari, respectiv cu 3%, după ce în timpul tranzacţiilor a coborât la 57,9 dolari pe baril, cel mai redus nivel atins după 10 octombrie, scrie News.ro.

Preţul petrolului de referinţă pe piaţa americană a consemnat o scădere de 1,49 dolari, sau de 2,8%, la 51,84 dolari pe baril. În timpul tranzacţiilor, cotaţia petrolului american a atins la rândul ei cel mai redus nivel de după 10 octombrie.

Numărul cazurilor de infecţii, care ar putea avea un impact puternic asupra economiei chineze, a depăşit 8.100 şi este mai mare decât numărul cazurilor provocate de virusul SARS în perioada 2002-2003.

Kaufland România majorează venitul minim brut

0

Kaufland România anunţă că de la 1 martie 2020 majorează venitul minim brut la 3.650 lei. Venitul poate să crească în funcție de specificul socio-economic al fiecărei regiuni din țară. În acest an, vor fi create peste 1.000 de locuri de muncă în România. Continuă programul pilot de angajare și includere a persoanelor cu dizabilități, lansat recent prin crearea a peste 500 de posturi adaptate diferitelor tipuri de dizabilități.

În plan educațional, se derulează un proiect cu sprijinul Academiei de Studii Economice din București și al altor actori din mediul academic și comercial din România pentru introducerea învăţământului dual la nivel universitar. 

În urma performanţelor înregistrare, Kaufland România a câștigă pentru al cincilea an consecutiv certificarea „Angajator de Top” în România și pentru al doilea an la rând, pe cea de „Angajator de Top” în Europa. Evaluarea a fost realizată de Top Employers Institute din Olanda.Kaufland România este singura companie din retailul românesc care a atins acest record.

Marco Hößl, CEO Kaufland România, conchide: „La nivelul companiei, ne-am asumat activ angajamentul de a crea un mediu de lucru corect și de a oferi pachete salariale competitive. Este motivul pentru care, în continuarea majorărilor salariale anunțate anul trecut, începând cu 1 martie 2020, vom mări venitul minim brut la 3.650 lei. Ne preocupăm constant să extindem și lista de beneficii de care se bucură colegii noștri cu unele adaptate nevoilor reale, prin care să contribuim cu adevărat la creșterea lor profesională și personală, în funcție de etapa din viață în care se află și de direcția în care își doresc să se dezvolte. Premiile obținute validează eforturile depuse pentru asigurarea unor condiții cât mai bune de muncă și arată potențialilor candidați că merită să aleagă un angajator premiat așa cum preferă clienții să aleagă un produs de calitate, care a primit multe certificări”.