Promovare turistică a unei arii naturale protejate

0

Compania Doripesco îmbină în mod responsabil activitatea economică şi protejarea naturii. Turismul reprezintă în acest moment 22,73% din totalul cifrei de afaceri a societății. În următorii cinci ani, este vizată o referă la creștere a ramurii de turism a companiei cu 40% față de 2019. Ing. Dorin Crizbăşan, directorul general al SC Doripesco SA, subliniază: „Dorinţa noastră este să dezvoltăm un altfel de turism, prin promovarea naturii, deoarece Delta din Carpaţi – Doripesco reprezintă o arie naturală protejată, sit Natura 2000 şi Sit Ramsar. În cei peste 20 de ani de activitate, ne-am străduit și am reușit cu succes să îmbinăm producția de pește cu turismul de profil (pescuitul sportiv, birdwatchingul, vânătoarea și photo huntingul). Datorită începuturilor, creșterea și prelucrarea peștilor reprezintă partea sentimentală a afacerii, dar în toți acești ani am reușit să ne extindem aria de activitate a companiei spre alte activități cum ar fi turismul, îmbutelierea apei de izvor, dezvoltarea zootehniei, construcțiile și producția de betoane”.

O realizare în acest sens a anului trecut este restaurantul Corabia Doripesco (foto), cu arhitectură în formă de corabie, capacitate de 250 locuri, situat pe DN13 (E60), Km 24, în direcția Brașov – Sighișoara,  lângă primul restaurant Doripesco – Complexul Turistic Vadu Roşu. Noul restaurantul reprezintă şi o contribuţie în plan economico-social local, deoarece a creat noi locuri de muncă. Oferta de locuri de muncă pentru personal calificat este în continuare deschisă, cu posturi precum: bucătar, ajutor bucătar, ospătar.

Evgeny Nikolsky, noul General Manager al JTI România

0

Evgeny Nikolsky este noul General Manager al JTI România, Moldova și Bulgaria.

Evgeny Nikolsky s-a alăturat JTI (Gallaher) în 2001, în echipa de vânzări din Kazahstan. De atunci, a continuat să-și dezvolte cariera și expertiza în mărci și trade marketing, devenind Director de vânzări în această țară, în 2009. În 2014, s-a mutat în Rusia pentru a administra distribuitorul Megapolis, după care a devenit Director de vânzări în JTI Rusia. În 2016, s-a întors în Kazahstan, la conducerea JTI, iar din 2018, a coordonat și activitatea JTI din Asia Centrală și Mongolia.

„Sunt bucuros că am privilegiul să trăiesc și să muncesc în România. JTI a intrat în cel de-al treilea deceniu de existență în această țară și cred că românii ar trebui să fie mândri de realizările lor, foarte apreciate și recunoscute în grupul JTI. Am ajuns la peste 28% cotă de piață, iar în 2019 am intrat și în categoria produselor cu potențial de risc redus, cu Logic Compact. Exportăm peste 70% din producția fabricii din București, în aproape 50 de țări din toată lumea. JTI are o reputație solidă, datorită implicării companiei în viața comunității, fiind un partener de încredere al autorităților din România. Avem, așadar, toate motivele să continuăm să investim pe plan local, în oamenii noștri și în mărci. Sunt impresionat de echipa puternică de aici și de performanțele ei extraordinare, ca urmare abia aștept să fiu parte din această poveste de succes”, a declarat Evgeny Nikolsky.

Noul General Manager a preluat funcția de la Mark Rock, care va conduce în continuare JTI Germania.

Echipa de management din România coordonează și afacerile JTI din Moldova și Bulgaria.

JTI și-a început activitatea în România în 1993 (ca R.J. Reynolds), și a fost una dintre primele companii multinaționale înființate pe plan local. JTI are peste 1.200 de angajați care lucrează în sediul din București, în fabrică și în birourile de vânzări din întreaga țară. În 2019, pentru a șasea oară consecutiv, JTI România a fost certificată Top Employer datorită condițiilor excelente de muncă oferite angajaților.

JTI este unul dintre cei mai mari producători mondiali de produse din tutun și produse pentru vapat, cu operațiuni în peste 130 țări. Compania deține Winston, marca numărul doi la nivel global, precum și Camel, în afara SUA. Alte mărci globale sunt Mevius și LD. Prin Logic, JTI este, de asemenea, un jucător major pe piața țigaretelor electronice. Cu sediul la Geneva, Elveția, JTI are peste 45.000 de angajați. JTI este membră a grupului Japan Tobacco. Pentru mai multe informații, vizitați www.jti.com.

România Eficientă: Cum puteți economisi energie și reduce factura la încălzire prin câteva metode simple

0

16 ianuarie 2020. Încălzirea acoperă un procent important în bugetul de cheltuieli al unei familii în sezonul rece. Termoizolarea pereților reprezintă măsura cu cel mai mare impact în factură, ce poate conduce la economii de până la 40%. Și obiceiurile de consum responsabil contribuie însă la reducerea cheltuielilor. Iată câteva acțiuni simple care vă ajută să economisiți bani și energie, fără a pierde din confort, având în același timp un impact mai mic asupra mediului, prezentate de Energy Policy Group, coordonatorul programului România Eficientă

Setați termostatul la 20 grade Celsius, temperatură optimă pentru sănătatea, confortul și bugetul vostru. Un grad în minus la termostat vă ajută să reduceți factura cu până la 10% pe an. În timpul nopții, este suficientă și o temperatură de circa 18 grade Celsius în locuință.

Cea mai bună opțiune este aceea de a alege un termostat inteligent, care vă ajută să controlați mai bine temperatura în funcție de necesitățile voastre. De pildă, poate programa funcționarea centralei pe intervale orare, zi de lucru sau weekend. Țineți cont că setarea unei temperaturi mai mari în termostat decât cea pe care o doriți în casă nu va încălzi mai repede locuința, fiindcă rata de încălzire rămâne aceeași.

Nu acoperiți caloriferul cu haine, îndepărtați fotoliile sau alte lucruri care împiedică transmiterea căldurii. Puteți reduce astfel costurile de încălzire cu până la 20%. Mai trebuie să țineți cont că dacă peretele pe care e montat radiatorul este slab izolat, cea mai mare parte a căldurii se va risipi afară. Dacă nu puteți face o izolație corespunzătoare, montați un panou care reflectă căldura între calorifer și perete înspre interior.

Profitați de căldura gratuită a soarelui. Mențineți curate ferestrele orientate spre sud și trageți draperiile deoparte, pentru a permite soarelui să vă încălzească natural locuința. Nu uitați să acoperiți ferestrele la loc când se lasă seara, pentru a opri aerul rece din exterior. Dacă puteți, înlocuiți ferestrele simple cu ferestre cu dublu vitraj, care pierd cu 50-70% mai puțină căldură. Dacă nu, folosiți draperii groase.

Dacă simțiți curent în casă, înseamnă că pierdeți căldură. Etanșeizați cadrele de ferestre și acoperiți spațiile de sub uși. De asemenea, înlocuiți garniturile de etanșare deteriorate ale ușilor și ferestrelor. Pentru intrarea în casă, alegeți o ușă bine izolată, care să țină frigul afară.

Efectuați întreținerea centralei termice în mod regulat, pentru a scădea factura de încălzire cu până la 20%. Mai trebuie să țineți cont că un sistem de încălzire vechi și ineficient va avea un consum mai mare de energie, ceea ce înseamnă facturi mai mari.

Izolați țevile de apă caldă pentru a reduce pierderile termice de pe traseu și verificați permanent caloriferele dacă se încălzesc uniform. În cazul în care găsiți zone mai reci, trebuie să aerisiți radiatorul. Faceți oricum acest lucru la începutul sezonului rece, pentru a elimina aerul care împiedică distribuirea uniformă a căldurii.

Nu uitați să aerisiți locuința zilnic. E de preferat să faceți acest lucru în miezul zilei, când afară e mai cald, în reprize scurte. Opriți întotdeauna termostatul caloriferului când aerisiți.

***

Despre România Eficientă

România Eficientă este un proiect privat, de interes public național, derulat de Energy Policy Group (EPG) în parteneriat cu OMV Petrom, companie care contribuie financiar cu o sponsorizare a programului în valoare de 4 milioane de euro până în 2022. Proiectul a demarat în vara anului 2019 și constă în derularea unui program național multianual de eficiență energetică, cel puțin până în 2022. România Eficientă își propune să sprijine atingerea țintelor de eficiență energetică ale României stabilite prin Directivele UE pentru anul 2030 în privința reducerii emisiilor de carbon și a creșterii eficienței energetice, atât prin campanii de informare și educare, cât și prin realizarea unor proiecte concrete de renovare profundă a unor clădiri publice, în diferite regiuni ale țării. Mai multe detalii găsiți pe site-ul romania-eficienta.ro.

Ofertă și listare de obligaţiuni BT Leasing la Bursa de Valori Bucureşti

0

BT Leasing, parte a grupului financiar Banca Transilvania, a realizat oferta și listarea unei emisiuni de obligaţiuni de 40 de milioane de euro la Bursa de Valori Bucureşti, în două tranşe, cu scadenţa în 2024, respectiv 2025. Tranzacția a beneficiat de asistenţa asigurată de Casa de Avocatură Filip & Company, cu expertiză în practic toate ramurile de drept relevante pentru afaceri care operează în România sau care vizează România. Echipa a fost de Alexandru Bîrsan – coordonator, partener, Olga Niţă – Counsel, Roxana Diaconu – Associate.

Alexandru Bîrsan (foto), subliniază: „Apreciem că am putut să fim alături de BT Leasing în acest proiect important pentru activitatea sa de leasing financiar, în special pentru segmentul IMM-uri, energie regenerabilă și eficiență energetică. Piața de capital din România înregistrează un trend pozitiv, anul trecut fiind, în special, unul prolific pentru segmentul de obligațiuni. Anticipăm că în 2020 acest trend ascendent va continua cu proiecte de o dimensiune din ce în ce mai mare și prezentând structuri inovatoare pentru piața din România.

Teza mea de doctorat în 180 de secunde

0

Subiecte de cercetare ale doctoranzilor şi tinerilor doctori în ştiinţe au un context de prezentare publică în termeni accesibili, în limba franceză, prin concursul „Teza mea de doctorat în 180 de secunde”. Organizatori sunt Institutul Francez din România şi Agenția Universitară a Francofoniei în Europa Centrală şi Orientală. Competiţia constă din prezentarea de către candidat în 180 de secunde, cu ajutorul unui singur diapozitiv, a rezultatelor cercetării sale doctorale „într-o manieră clară, ludică și convingătoare”. Concursul este definit ca „un foarte bun mijloc de popularizare a ştiinţelor, prin care publicul larg poate intra în contact cu diverse domenii de cercetare. În acelaşi timp, competiţia este şi un binevenit exerciţiu de comunicare publică pentru doctoranzi”.

Se pot înscrie la concurs candidații care urmează un program de doctorat în anul universitar 2019-2020 sau cei care au susținut teza de doctorat în cursul anului universitar 2018-2019, în cadrul unei instituții de învățământ superior din România. Înscrierile se fac până la 1 martie 2020, prin completarea formularului https://formulaires.auf.org/europe-centrale-et-orientale/ma-these-en-180-secondes-mt180-edition-2020-roumanie/. Vor fi acordate trei premii de către juriu și unul din partea publicului. Finala se va desfăşura la 6 mai 2020 la București. Laureatul/laureata va reprezenta România la finala internațională de la Paris, în octombrie 2020.

Câştigătoarea concursului naţional de anul trecut este Maria Larisa Nechita, doctorandă a Universității „Lucian Blaga” din Sibiu, cu lucrarea de cercetare doctorală „Transferuri culturale, calitatea discursului și gestionarea greșelilor în interpretarea de conferință”.

Consiliul pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar şi-a reluat activitatea

0

Consiliul Național pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar (CNFIP) şi-a reluat activitatea, după o perioadă de mai mulţi ani în care a fost nefuncțional. Obiectul reuniunii l-a constituit stabilirea costului standard per elev pentru anul bugetar 2020. Rezultatul transmis este că, „în condițiile actuale, CNFIP consideră că sumele alocate sunt cele mai realiste. Pentru cheltuielile salariale, procentul alocat depășește creșterea salarială prognozată pentru 2020, iar la capitolul cheltuieli materiale depășește indicele de inflație”.

Ministrul educației și cercetării, Monica Anisie (foto), a recomandat CNFIP „întâlniri periodice, elaborarea unor standarde de cost în concordanță cu nevoile școlii, astfel încât, până la data de 1 octombrie 2020, să fie stabilit costul standard pentru anul bugetar 2021”.

Inflaţia a atins din nou pragul de 4%

0

În decembrie, faţă de aceeaşi lună din anul anterior, el mai mult s-au scumpit cartofii (+23,6%), fructele proaspete (+18,4%), conservele din fructe (+16,7%), carnea de porc (+11,2%) şi ţigările (+8,2%), scrie Antena3.ro.

De asemenea, pe marile grupe din coşul de consum, scumpirile au fost de 5% la alimente, 3,3% la mărfurilenealimentare şi 4,1% la servicii, potrivit sursei amintite.

Faţă de noiembrie, preţurile au crescut, în medie, cu 0,8% la alimente şi cu 0,2% la mărfurile nealimentare, iar tarifele pentru servicii s-au majorat cu 0,1%, arată datele Institutului Naţional de Statistică. 

Noi companii se lansează în piața din România

0

S-a dat startul înscrierilor pentru una dintre cele mai mari competiţii dedicate startup-urilor, firmelor şi IMM-urilor româneşti din domeniul energiei, PowerUp! Challenge, organizată de InnoEnergy, potrivit Hotnews.ro.

Câştigătorii vor beneficia de îmbunătățirea produselor, dezvoltare și programe-pilot, strategii de comercializare, introducere și extindere pe piața internațională, dar și de oportunități de finanțare ulterioare şi premii de până la 65.000 de euro.

Competiția PowerUp! Challenge reprezintă o oportunitate pentru entitățile din Europa Centrală și de Est (CEE) de a deveni următorul unicorn din portofoliul InnoEnergy. Provocarea este deschisă antreprenorilor aflați în toate etapele de dezvoltare ale unui business. Acestea pot fi de la faza de idee, în căutare de noi clienți până la cea de expansiune pe piață. Verticalele tematice sunt: energie, mobilitate, cleantech, orașe inteligente, dar provocarea este deschisă pentru toate propunerile de proiecte originale.

Comerțul cu maşini a încetinit

0

Cifra de afaceri din comerţul cu autovehicule şi motociclete a crescut în noiembrie 2019 cu 8,1%, serie brută, faţă de aceeaşi lună a anului trecut, ritm scăzut faţă de cel înregistrat în luna anterioară, în timp ce serviciile prestate populaţiei au avansat cu 13,5%, serie brută, potrivit datelor publicate miercuri de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Totodată, în octombrie 2019, faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu autovehicule şi motociclete a crescut cu 11,5%, atât ca serie brută, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, potrivit News.ro.

În noiembrie 2019, faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu autovehicule şi motociclete a crescut atât ca serie brută cu 8,1%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 8%.

În 2018, faţă de 2017, cifra de afaceri din comerţul cu autovehicule şi motociclete a crescut cu 6,7%, serie brută, ritm scăzut faţă de cel înregistrat în 2017, în timp ce serviciile prestate populaţiei au avansat cu 5,9%, serie brută.

Producția industrială s-a diminuat

0

În luna noiembrie 2019, producția industrială a scăzut față de luna precedentă cu 2,8% ca serie brută și cu 0,2% ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, potrivit datelor anunțate miercuri de Institutul Național de Statistică (INS), care precizează că, față de luna corespunzătoare din anul precedent, producția industrială a scăzut atât ca serie brută, cât și caserie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, cu 5,6%, respectiv cu 7,7%, scrie Profit.ro.

 „În luna noiembrie 2019, producția industrială (serie brută) a fost mai mică față de luna precedentă cu 2,8%, ca urmare a scăderilor industriei prelucrătoare (-4,1%) și industriei extractive (-3,3%). Producția și furnizarea de energie electrică și termică, gaze, apă caldă și aer condiționat a crescut cu 7,1%”, informează INS.

De asemenea, producția industrială, serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, a scăzut față de luna precedentă cu 0,2%, ca efect al scăderilor înregistrate deindustria extractivă (-1,8%) și de producția și furnizarea de energie electrică și termică, gaze, apă caldă și aer condiționat (-0,3%).