Sezonul România-Franţa, deschis la Bucureşti
Compania OMV Petrom a fost sancționată de Garda de Mediu
OMV Petrom a primit de la Garda Națională de Mediu o sancțiune pentru desfășurarea la punctul de lucru Secția Terminal Midia a activității de transport țiței și gaze prin conducte fără sa dețină autorizație de mediu reînnoită, potrivit Hotnews.ro.
De asemenea, Garda de mediu a cerut oprirea activității până la obținerea autorizației de mediu, însă măsura a fost contestată în instanță. Până la hotărârea definitivă a instanței, măsura este suspendată.
O altă sancțiune, care a fost și aceasta contestată, este o amendă de 60.000 lei.
OMV Petrom susține că o eventuală oprire a Stației Terminal Midia ar conduce la oprirea completă a producției din Marea Neagră, de circa 25.000 bep/zi în prezent.
La sfârșitul lui martie, în urma unor plângeri ale localnicilor privind contaminarea unor terenuri cu reziduuri petroliere, Garda Națională de Mediu a demarat o investigație în zona Vadu-Corbu. Conform notei de constatare comunicate de Garda Națională de Mediu, poluarea de la Vadu nu a putut fi legată de activitățile OMV Petrom în zona, se mai arată în comunicatul OMV Petrom.
Indicele ROBOR la 3 luni a ajuns la 3,39%
Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a urcat la 3,39%, cel mai mare nivel din ultimele şase luni, potrivit datelor publicate joi de Banca Naţională a României (BNR).
ROBOR la trei luni este indicatorul principal în funcţie de care se calculează dobânzile variabile la creditele în lei, scrie News.ro
Joi, indicele a urcat la 3,39%, cel mai mare nivel din 25 octombrie 2018, când a fost tot 3,39%.
Totodată, indicele ROBOR la şase luni a stagnat la 3,42%, conform sursei citate.
ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituţiile bancare din România, în lei, iar evoluţia sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piaţă.
Pază autorizată pentru tot fondul forestier
Suprafeţele de pădure aparent ale nimănui şi cele mici, cărora proprietarii nu le asigură paza, nu vor mai fi nepăzite, odată cu adoptatea de către Ministerul Apelor şi Pădurilor a unor reglementări necesare, aşteptate. A fost publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr 289/16.IV.2019 Ordinul ministrului apelor și pădurilor privind aprobarea Metodologiei de stabilire a ocolului silvic nominalizat și a Procedurii de preluare în pază a suprafețelor de fond forestier de maximum 30 de ha inclusiv aparținând persoanelor fizice și juridice.
Totodată, Ministerul Apelor și Pădurilor anunţă că „a dispus o serie de măsuri, creând, totodată cadrul legislativ și administrativ pentru ca întreg fondul forestier național să fie păzit prin ocoale silvice autorizate. În acest sens, s-au luat măsuri de sprijin financiar pentru a se asigura paza proprietăților mici, fiind create mecanismele de sprijinire a proprietarilor cu suprafețe de până în 30 de hectare, astfel încât aceștia să-și asigure paza pădurilor. De asemenea, au fost găsite soluții și pentru situațiile în care proprietarii de pădure nu pot fi identificați: în aceste cazuri Gărzile forestiere predau pădurea pentru a fi păzită ocoalelor silvice, plata pazei pădurii fiind asigurată de la bugetul de stat”. MAP precizează că „până acum, Gărzile forestiere au identificat o suprafață de 385.916 ha pădure pentru care proprietarii nu asigură paza. Din această suprafață, până la această dată, au fost preluate în pază 126.200 ha de pădure, ceea ce reprezintă 33% din suprafața identificată ca fiind nepăzită, iar această operațiune continuă”. Ministerul Apelor și Pădurilor enumeră măsurile pe care le-a luat în vederea accelerării preluării în pază a tuturor suprafețelor de fond forestier de până la 30 de hectare aparținând persoanelor fizice și juridice: „– a modificat Hotărârea Guvernului nr. 864/2016 privind aprobarea schemei “Ajutor de minimis pentru asigurarea serviciilor silvice pentru fondul forestier proprietate privată a persoanelor juridice şi fizice care desfăşoară activităţi economice, dacă suprafaţa proprietăţii forestiere este mai mică sau egală cu 30 ha” şi a Procedurii de acordare de la bugetul de stat a costurilor serviciilor silvice pentru fondul forestier proprietate privată a persoanelor juridice şi fizice care nu desfăşoară activităţi economice, dacă suprafaţa proprietăţii forestiere este mai mică sau egală cu 30 ha, cu modificările și completările ulterioare, în sensul corelării procedurii de acordare a ajutorului de stat în vederea asigurării serviciilor silvice pentru terenurile forestiere aflate în proprietatea privată a persoanelor fizice și juridice ale căror suprafețe sunt mai mici sau egale cu 30 de hectare; – a emis Ordinul nr. 530/2019 privind aprobarea Metodologiei de stabilire a ocolului silvic nominalizat și a procedurii de preluare în pază a suprafețelor de fond forestier de maximum 30 ha, inclusiv, aparținând persoanelor fizice și juridice. Nominalizarea ocolului silvic autorizat care asigură serviciile silvice pentru fondul forestier al altor proprietari decât statul se face prin decizie a conducătorului structurii teritoriale de specialitate a autorității publice centrale care răspunde de silvicultură, în baza următoarelor criterii:- a) existența unui acord între ocoalele silvice cu privire la asigurarea administrării sau a serviciilor silvice pentru întreg fondul forestier de maximum 30 ha, inclusiv, aparținând persoanelor fizice și juridice, aflat pe raza administrativă a unei comune, oraș sau municipiu;
- b) numărul cel mai mare de contracte de administrare/servicii silvice încheiate cu deţinătorii de suprafeţe de maximum 30 ha, inclusiv, aparținând persoanelor fizice și juridice dintr-un bazin/bazinet/trup de pădure/sat/unitate administrativ-teritorială, la nivelul unui ocol silvic;
- c) suprafața cea mai mare de fond forestier, rezultată din însumarea suprafeţelor de fond forestier de maximum 30 ha, inclusiv, aparținând persoanelor fizice și juridice dintr-un bazin/bazinet/sat/unitate administrativ-teritorială, pentru care se asigură administrarea/serviciile silvice de către un ocol silvic; la nivelul unui trup de pădure se nominalizează un singur ocol silvic;
- d) distanța dintre limita suprafeței de fond forestier căreia trebuie să i se asigure administrarea sau serviciile silvice și limita suprafeței fondului forestier pentru care ocolul silvic asigură în prezent administrarea/serviciile silvice.
70% din produsele Penny Market provin din surse autohtone
Cifră de afaceri a rețelei Penny Market din ţara noastră a atins anul trecut 3,45 miliarde lei, ceea ce reprezintă o creștere cu 15% față de 2017. Furnizând acest rezultat, Rewe România a oferit şi alte informaţii referitoare la bilanţul anului trecut, din care am reţinut: peste 346 miliarde lei investiţi în modernizarea și extinderea rețelei din România cu 15 magazine noi şi 170 remodelate în format future store, reţea ajunsă la un total de 237 de magazine și trei centre logistice; peste 167 miliarde lei contribuție la bugetul de stat al României („Ne considerăm parte integrantă a economiei româneşti”, a subliniat Christoph Matschke, Managing Director al Penny International, cu accentuarea „am venit aici ca să rămânem”); peste 120 milioane lei investiți în toată remodelarea începută în martie 2015 și încheiată în noiembrie 2018; peste 70% din produsele oferite de magazinele Penny Market provenite de la producători și furnizori locali, „contribuind astfel la dezvoltarea sectorului agroalimentar și la susținerea economiei românești”, după cum a remarcat Dennis Biernatzki, director general al Rewe România – Penny Market; celebrarea centenarului Marii Uniri din 1918 prin promovarea de produse şi reţete româneşti, inclusiv prin reeditarea lucrării „Dictatura gstronomică”, de Constantin Bacalbaşa.
„Performanțele echipei din România ne-au poziționat ca țara cu cele mai bune rezultate din punctul de vedere al creșterii vânzărilor în cadrul grupului. Vom continua procesul de dezvoltare, pe o piață în care există mult potențial pentru un plan de investiții susținut pe termen lung”, a conchis Daniel Gross, director general al Rewe România – Penny Market.
Oferta pentru învăţământ dual 2019
Agenţii economici, inspectoratele şcolare, unităţile de învăţământ, administraţia publică locală îşi intensifică demersurile pentru promovarea ofertei de formare profesională prin învăţământul dual şi învăţământul profesional.
Sectorul 3 Bucureşti
Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti continuă în fiecare sector seria evenimentelor de prezentare care pun în dialog mediul economic, unităţile de învăţământ, elevii din clasa a VIII-a şi părinţii. Sub egida Primăriei Sectorului 3 s-a desfăşurat Târgul Educațional pentru învățământul dual din sector (foto), găzduit de Școala de Arte Nr. 5. Vorba spusă de obicei mecanic, cu „spaţiul devenit neîncăpător”, a avut acoperire clară de tot în prezenţa şi interesul participanţilor. La standuri proprii şi în marea sală de spectacole a şcolii, numeroase companii şi, reciproc, licee tehnologice au oferit informaţii despre posibilităţi de calificare, acces la studii mai departe, devenire în carieră etc. Din perspectivă educaţională, informaţii despre admiterea în învăţământul professional şi în cel dual au oferit prof. Ioana Mihaela Neacşu – inspectorul şcolar general al Capitalei, prof. Liliana Maria Toderiuc-Fedorca – inspector şcolar general adjunct, preşedintele comisiei de admitere a municipiului Bucureşti, prof. Victor Stelian Fedorca – preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Formare Profesională Iniţială în Sistem Dual din România, cel care a adus acest sistem în ţara noastră şi-l promovează din 2012.
AHK România
Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România) – prin directorul general Sebastian Metz şi Inspectoratul Școlar al Judeţului Constanța – prin prof. Zoia Gabriela Bucovală, inspector şcolar general, au semnat un acord de colaborare pentru dezvoltarea și promovarea învățământului profesional și a celui dual (foto).
Cadrul a fost oferit de Târgul de Oferte Educaționale, la care au participat peste 3500 de elevi. În judeţul Constanţa funcţionează la această oră șase clase de învățământ dual, din septembrie 2019 se va mai înființa una, de comerciant-vânzător, de unde în anul şcolar trecut fusese o singură clasă.
AHK România are parteneriate pentru învăţământ dual cu inspectoratele şcolare ale judeţelor Timiș, Brașov, Iași, Ilfov şi, în pregătire, Sibiu, Cluj, București. Toate se înscriu în proiectul coordonat de AHK România „Școala de Carte și Meserii”, definit ca „primul proiect de anvergură națională în învățământul profesional dual pentru domeniul de calificare comerţ”, cu sublinierea că proiectul „este unul de referință și a demarat în anul 2017, când în România au început clasa a IX-a primii elevi din învățământul dual. Atât proiectul, cât și legislația pe această temă au fost dezvoltate la inițiativa și din nevoia companiilor germane prezente pe piața românească”.
Una dintre aceste companii este Penny Market, care în 2018 şi-a extins implicarea în domeniu prin extinderea colaborării la Iaşi, cu Liceul Economic „Virgil Madgearu”, ceea ce întregeşte conlucrarea existentă la Bucureşti, Buftea, Braşov, Timişoara. Pentru anul şcolar viitor, Penny Market îşi propune realizarea de parteneriate şi la Constanţa, Cluj-Napoca, Sibiu.
AAF, ȘI-A ALES NOUL CONSILIU DIRECTOR
Miercuri, 17 Aprilie 2019, Asociația Administratorilor de Fonduri și-a ales în Adunarea Generală, noul Consiliu Director cu mandat de 3 ani, având următoarea componență:
- Dl Radu Hanga – membru în Consiliul de Administrație SIF Oltenia, Președintele Consiliului Director
- Dl Ion Horia Gustă – CEO Certinvest, Vicepreședintele Consiliului Director
- Dl Dan Marius Popovici – CEO OTP Asset Management, membru în Consiliul Director
- Dl Vasile Cristian Pascu – Șef Departament Instituții Financiare BCR, membru în Consiliul Director
- Dl Mihai Purcărea – CEO, BRD Asset Management, membru în Consiliul Director
- Dl Aurel Bernat – CEO, BT Asset Management, membru în Consiliul Director
- Dl Călin Adrian Meteș – Vicepreședinte Director Executiv Franklin Templeton România, membru în Consiliul Director
Contrabanda cu țigarete, într-o binevenită scădere
Piața neagră a țigaretelor a scăzut în martie 2019 la 15,2% din totalul consumului (cu 2,1 p.p. mai puțin față de ianuarie 2019), un nivel care nu s-a mai înregistrat de acum un an și jumătate.
„Regiunea nord-est continuă să dețină recordul comerțului ilegal și în martie, situându-se la 37,3%, cu toate că se află în scădere cu 3,9 p.p. față de ianuarie. Și în sud-vest piața neagră se menține la un nivel ridicat, de 24,3%, chiar dacă scade cu 4,8 p.p. Cea mai mare scădere, de 6,8 p.p. până la 17,1%, e notată în vest. Pe de altă parte, cea mai mare creștere a contrabandei în martie se înregistrează în nord-vest, cu 4,5 p.p. până la 18,4%. Din punct de vedere al provenienței, „cheap whites” (țigarete no-name, produse legal sau ilegal și destinate pieței negre) continuă să fie principala sursă și în martie, cu 55,1%. Ponderea produselor din tutun provenite ilegal din Moldova continuă trendul de scădere din ianuarie (cu 2,5 p.p. până la 16,5%). Și ponderea din Ucraina se află în scădere (cu 1,7 p.p. până la 11,2%), iar Serbia rămâne relativ constantă. Ponderea țigaretelor de pe piața neagră provenite din surse necunoscute a atins 9,7%, un nivel fără precedent din ianuarie 2010, când contrabanda s-a situat la peste 36%”, a declarat Marian Marcu, Director General Novel Research.
„În martie am avut cel mai scăzut nivel al contrabandei din ultimii doi ani datorită faptului că în primul trimestru autoritățile au reușit să captureze cu 50% mai multe țigarete de contrabandă decât în aceeași perioadă a lui 2018, conform datelor www.stopcontrabanda.ro. Dacă vor continua în același ritm până la finalul anului, încasările suplimentare la bugetul de stat vor fi de circa 90 de milioane de euro. Ne bucură faptul că autoritățile au accelerat lupta împotriva contrabandei pentru a încerca să compenseze efectul creșterii prețurilor țigărilor legale ca urmare a majorării rapide a accizelor, precum și decizia istorică a Parlamentului României de a institui, pe 21 aprilie, Ziua Națională a Luptei împotriva Traficului Ilicit de Mărfuri, recunoscând astfel efectele sociale și economice grave ale contrabandei. În același timp însă, pentru a putea vorbi de o schimbare reală și pe termen lung, sperăm că va fi dus la bun sfârșit angajamentul Ministerului de Finanțe de a întări controalele la punctele vamale, inclusiv prin dotarea lor cu scannere”, a declarat Ileana Dumitru, Director Juridic și Relații Publice, British American Tobacco.
„Scăderea contrabandei din martie se datorează exclusiv autorităților de aplicare a legii, care cu sprijinul producătorilor legali au intensificat acțiunile de combatere a comerțului ilegal. Recent, JTI a donat Poliției de Frontieră patru drone de ultimă generație, camere subacvatice, binocluri cu vedere pe timp de noapte și alte echipamente necesare pentru monitorizarea și controlul frontierelor. Intenționăm să continuăm acest proiect de dotare a Poliției de Frontieră cu echipamente moderne, proiect care se înscrie în seria de programe anticontrabandă pe care le derulăm de ani de zile. Anul acesta sperăm să putem dona Vămii şi o hală de control amplasată în punctul Siret, pe sensul de intrare în ţară. Începând cu 2010, am donat Vămii Române peste 50 de câini instruiți pentru depistarea țigaretelor traficate ilegal, care sunt activi în punctele vamale de la granițe. Din 2011, derulăm campanii publice de conștientizare a efectelor negative ale contrabandei, în parteneriat cu Vama și Poliția de Frontieră. Vom continua aceste programe anticontrabandă, pentru că piața neagră e o problemă gravă, reală, care afectează direct companiile legale și societatea în care trăim și muncim”, a declarat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications JTI Romania, Moldova și Bulgaria.
„Vama, Poliția și Poliția de Frontieră depun eforturi continue și susținute pentru a reduce fenomenul contrabandei. Zecile de percheziții în urma cărora au fost confiscate tone de tutun brut, desființarea unei rețele de traficanți la nivel național, acțiunile zilnice ale autorităților au determinat scăderea contrabandei în martie. Contextul este cu atât mai complex dacă ținem cont că România e statul membru cu a doua cea mai mare graniță extracomunitară, după Finlanda, unde cea mai mare parte a frontierei externe a UE e în zone nordice, inaccesibile. Ca urmare, pentru ca această reducere de peste 2 p.p. să devină un trend care să ne apropie de nivelul mediu de circa 10% al comerțului ilegal cu țigarete în UE, sunt necesare politici coerente, precum și colaborare și comunicare reală între instituțiile statului”, a declarat Alexandra Olaru, Director External Affairs, Philip Morris România.
„În timp ce autoritățile de aplicare a legii își intensifică acțiunile prin care protejează veniturile la bugetul de stat, industria legală se confruntă cu mari dificultăți generate de cadrul de reglementare. Începând cu 20 mai 2019, trebuie să fie funcțional un sistem complex de trasabilitate, T&T, prevăzut în Directiva tutunului, care va monitoriza țigaretele produse în UE, deși 90% din contrabandă provine din afara Uniunii. După 20 mai, fiecare pachet trebuie să aibă un cod unic și fiecare mișcare a produsului să fie înregistrată într-un sistem informatic european. Implementarea acestuia este însă deja întârziată în majoritatea statelor membre, inclusiv în România. Sub coordonarea DGSante, elaborarea Regulamentelor de implementare a durat aproape doi ani, iar statele membre au la dispoziție prea puțin timp pentru implementarea propriu-zisă. Date fiind procedurile greoaie de numire a generatorilor de coduri unice, de achiziții publice, înregistrări, notificări etc., piața legală riscă să fie blocată. La noi, Imprimeria Națională a fost numită generator de coduri unice, dar procedurile în Sistemul European de Achiziții Publice durează luni de zile și e foarte probabil să nu mai existe timpul fizic necesar pentru teste, înregistrarea mașinilor de împachetat, a producătorilor și a agentilor economici de pe lanțul de distribuție pâna la primul detailist, în număr de circa 70.000, plus interconectarea și inter-operabilitatea sistemelor la nivel UE”, a declarat Valentin Canura, Sales Development Manager, Imperial Tobacco Romania.
„Traficul cu ţigări de contrabandă şi alte bunuri accizabile reprezintă una dintre principalele manifestări ale criminalităţii organizate la frontierele României, fenomen care are ramificaţii la nivelul întregii ţări, combaterea acestuia fiind una dintre priorităţile operative ale Poliţiei de Frontieră. În primele trei luni ale anului, poliţiştii de frontieră au descoperit şi confiscat aproximativ 1.300.000 de pachete cu ţigări, în valoare de peste 11.580.000 lei, acestea fiind descoperite atât în punctele de trecere a frontierei – ascunse în mijloace de transport, cât şi la „frontiera verde” sau pe comunicaţiile din apropierea graniţei. Deşi capturile de la „frontiera verde” reprezintă ponderea cea mai mare, în primul trimestru al acestui an, au fost constatate două cazuri semnificative în punctele de frontieră, unul în P.T.F. Petea, unde au fost descoperite ascunse într-o autoutilitară cu produse de uz casnic 414.500 pachete cu ţigări, iar celălalt, la P.T.F. Halmeu, unde a fost descoperită în luna martie peste o tonă de tutun vrac, ascuns prin metoda „capac”, într-un TIR încărcat cu brichete din lemn. Acestea sunt doar câteva exemple recente din activitatea și eforturile de zi cu zi ale polițiștilor de frontieră, pentru combaterea traficului ilegal cu țigarete”, a declarat şeful Poliţiei de Frontieră, comisar şef de poliţie Adrian Popescu.
Potrivit datelor furnizate de ANAF pentru Agerpres, Autoritatea Vamală a confiscat, în urma acţiunilor de control din 2018, 45,3 milioane ţigarete și 610 kg tutun prelucrat. De asemenea, doar în ianuarie 2019 au fost reţinute 550.400 de ţigarete. Conform sursei citate, personalul autorităţii vamale a participat, anul trecut, la acţiuni comune de combatere a traficului ilicit cu ţigarete şi produse din tutun de tip Joint Customs Operations, organizate de Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF) din cadrul Comisiei Europene împreună cu alte administraţii vamale din statele membre şi organizaţii internaţionale (EUBAM, FRONTEX, SELEC, ş.a.), precum şi la acţiuni organizate de instituţii de aplicare a legii din România cu scopul destructurării unor reţele de crimă organizată, care au desfăşurat şi activităţi ilegale cu produse din tutun.
Producătorii de țigarete consideră că, pentru reducerea traficului ilicit, sunt necesare mai multe schimbări legislative pe care, împreună cu autoritățile de aplicare a legii, le solicită fără succes de mai mulți ani. Astfel, pe lângă reglementarea unitară, pe criteriu cantitativ, a infracțiunii de contrabandă cu țigarete, este necesară intensificarea operațiunilor la punctele de trecere a frontierei interne a UE, cu Bulgaria și Ungaria, locurile de acces pentru produsele „cheap whites” și tutun brut, precum și stabilirea unor atribuții specifice pentru poliția locală și jandarmerie, întrucât comerțul ilegal cu țigarete se desfășoară aproape nestingherit în zona de competență a acestora – piețe, oboare, stații de metrou.
Sectorul tutunului este al doilea mare contribuabil la bugetul de stat al României, după cel petrolier.
Intrum plănuiește dublarea portofoliului de clienți în anul 2019
Intrum, liderul european în credit management și colectare de creanțe, plănuiește să își dubleze numărul de clienți din România, după ce anul trecut a investit în portofolii cu valoare de peste 29.15 mil euro.
În 2018, Intrum România, parte a Intrum Grup, liderul european în credit management și colectare de creanțe, a investit în 2019 în portofolii de creanțe cu valoare de peste 29.15 milioane de euro din zona financiar bancară, acestea cuprinzând în principal credite de consum negarantate, dedicate persoanelor fizice. Pe lângă investițiile în portofolii garantate, Intrum România își propune ca în 2019 să își dubleze numărul de cazuri lucrate în sistem mandat, provenite atât de la clienți naționali, cât și internaționali.
Intrum a intrat pe piața din România în aprilie 2017, prin achiziția companiei Top Factoring, iar de atunci compania continuă să cumpere portofolii neperformante și să recupereze creanțe din domenii ce privesc serviciile bancare (carduri de credit, overdrafturi, împrumuturi) sau alte servicii, precum facturi de utilități sau facturi ale persoanelor juridice, care au depășit data scadentă.
“Anul 2018 a fost un an de consolidare în urma achiziției companiei de către grupul Intrum. Am investit în portofolii negarantate din zona de banking, însă pentru anul 2019, ne propunem să diversificăm portofoliul de investiții. Ne vom axa pe portofolii de corporate garantate, întrucât, alături de cele 24 de țări în care compania Intrum este prezentă, avem pe lângă know-how, toate resursele pentru aceste investiții.”, declară Cătălin Neagu, Managing Director Intrum România.
Pe lângă cumpărarea de portofolii neperformante, Intrum România asigură servicii de credit management și colectare de creanțe pentru companii din industriile telecom, logistică, retail și transporturi, atât pe plan local, cât și pe plan internațional. Intrum se poziționează printre puținele companii din România care oferă serviciul de colectare internațională, cu ajutorul celor 24 de țări din grup.
“În 2018 am lucrat peste 4000 de cazuri internaționale din țări precum Suedia, Spania, Italia sau Germania. Colectăm sumele restante aferente taxelor de drum sau abonamentelor medicale, dar ne ocupăm și de cazuri cu valori foarte mari, de peste 100.000 euro, care aparțin mai degrabă sectorului business to business.”, declară Cătălin Neagu, Managing Director Intrum România.
Conform Raportului European al Plăților, realizat de Intrum, peste 60% dintre companiile din România au înregistrat plăți după termenul scadent al facturilor, precum și cereri de prelungire ale termenelor de plată. Plățile efectuate cu întarziere, dar și prelungirea termenelor de plată au efecte negative asupra mediului economic și asupra stimulării pieței de locuri de muncă. Misiunea Intrum este de a ajuta atât companiile, cât și consumatorii, astfel încât aceștia să devină liberi de datorii și să își găsească echilibrul financiar.
Intrum este liderul european în credit management si colectare de creanțe. Cu birouri în 24 de țări din Europa și America de Sud, Grupul Intrum oferă servicii financiare, precum și achiziție de portofolii de creanțe neperformante, colectare de creanțe, servicii e-commerce, servicii de plată și de facturare. La nivel de grup, Intrum are peste 95000 de angajați, iar în România sunt 250 de persoane angajate.
Banca Naţională a României organizează „Ziua porţilor deschise”
Banca Naţională a României organizează miercuri „Ziua porţilor deschise” iar în intervalul orar 11:00 – 19:00 cei interesaţi vor putea vizita Palatul Vechi din Bucureşti, muzeul BNR şi o colecţie de lingouri şi monede de aur din Tezaurul BNR, a anunţat banca central, potrivit Antena3.ro.
„Cu ocazia împlinirii a 139 de ani de la înfiinţare, BNR deschide vizitatorilor Palatul Vechi din Bucureşti, precum şi sucursale regionale şi agenţii ale BNR din teritoriu. Cei interesaţi vor avea acces în Palatul Vechi al Băncii Naţionale, situat în Centrul Vechi din Bucureşti, cu intrare din Str. Lipscani, nr. 25. Publicul larg va putea explora Sala Consiliului de Administraţie şi vechiul cabinet al Guvernatorului, Sala de Marmură, colecţia numismatică şi expoziţiile: „Istoria leului”, „Banca Naţională a României şi Marea Unire”, „Istoria bancnotei româneşti” şi „TezAur”, precizează BNR.
Amenajată în cadrul Muzeului BNR, expoziţia permanentă „TezAur” proiectează un concept modern şi original, care porneşte de la imaginea Pământului ca depozitar al zăcămintelor de aur, iar vizitatorii vor descoperi informaţii inedite despre metalul nobil şi vor putea admira lingouri autentice din aur şi monede din aur din Tezaurul Băncii Naţionale.