Greenfield, plantări în pădurea Băneasa

0
Sub egida marelui proiect rezidențial Greenfield Băneasa (sectorul 1), peste 150 de voluntari, adulți și copii, au plantat la marginea pădurii Băneasa 1.000 de puieți de stejar. Acţiunea a fost organizată de Impact Developer&Contractor, cu sprijinul oferit de Romsilva București (care a asigurat asisteţa specializată), de Primăria Sectorului 1 al Municipiului București și de Bucharest Half Marathon. Simbolic, fiecare stejar plantat corespunde câte unui participant la Ștafeta Greenfield din cadrul cursei Bucharest Half Marathon care se va desfășura în perioada 11-12 mai 2019, preponderent locuitori din cartierul Greenfield. Răzvan Ionescu, director de marketing al Impact, subliniază: „Pentru bucureștenii iubitori de natură, pădurea Băneasa este o oază de liniște și energie, un loc în care pot să evadeze din agitația orasului, să facă sport și să se relaxeze. Pentru că iubim pădurea, pentru că ne pasă, pentru că susținem și încurajăm mișcarea în aer liber, weekendul trecut am dat startul, la fel ca în anii trecuți, acțiunii de împădurire de primăvară, fideli angajamentului nostru de a planta cel puțin un pom pentru fiecare apartament construit. Știm că gestul nostru este unul mic, dar pas cu pas și numai împreună putem, la rândul nostru, dărui ceva naturii care cu generozitate ne face zilele mai frumoase și ne încântă simțurile. Ne bucurăm că și această ediție de plantare a adunat un număr mare de voluntari, atât din cadrul comunității Greenfield, cât și din afara sa, entuziasmați să petreacă o zi în natură și să muncească pentru ocrotirea și îmbogățirea sa”. Greenfield a organizat o acţiune similară în decembrie 2018 şi reaminteşte că în ultimii şase ani, „a plantat peste 3.500 arbori și arbuști, iar până în 2028 urmează să fie sădiți încă 3.500 de puieți, conform angajamentului asumat, acela de a planta un pom pentru fiecare apartament construit”.

Ştefan cel Mare, evocat în Sezonul România-Franța

0
Sezonul România-Franța programează vineri, 5 aprilie, ora 19.00, la Institutul Cultural Francez din București, Bulevardul Dacia, nr. 77, conferinţa dedicată stindardului liturgic al domnitorului Ştefan cel Mare, susţinută de dr. Ernest Oberländer Târnoveanu, managerul Muzeului Național de Istorie a României.   Anunţând evenimentul, Muzeul Național de Istorie a României oferă următoarele informaţii: „Stindardul liturgic al domnitorului Ștefan cel Mare este una dintre cele mai valoroase piese de patrimoniu aflate în colecțiile Muzeului Național de Istorie a României. Acesta a fost realizat, la porunca marelui voievod Ștefan cel Mare, în anul 7008 de la facerea lumii, anul al 43-lea al domniei acestuia, respectiv în anul 1500. O capodoperă a artei medievale de inspirație bizantină, stindardul a ajuns la o data necunoscută la Mânăstirea Zografu de la muntele Athos. Contextul politico-militar din timpul Primului Război Mondial a permis recuperarea valorosului artefact cu ajutorul autorităților militare și civile franceze, fiind înmânat reprezentanților României la Paris, în cursul unei ceremonii solemne în luna august 1917, în timpul bătăliilor de la Mărăști, Mărășești și Oituz. Din cauza războiului, stindardul a rămas la Paris, până în decembrie 1919. Stindardul liturgic al lui Ștefan cel Mare este nu numai una dintre cele mai importante piese din patrimoniul cultural al României, dar și un simbol al legăturilor dintre Franța și țara noastră. Interesul comunității științifice a determinat inițierea unui amplu proces de restaurare și cercetare, care a readus la viață donația domnitorului moldovean. Începând cu anul 2011, Stindardul liturgic al domnitorului Ștefan cel Mare a fost prezentat publicului prin intermediul expozițiilor organizate la Muzeul Național de Istorie a României din București și la sediile instituțiilor muzeale partenere din țară și de asemenea în cadrul unor proiecte expoziționale de notorietate în afara granițelor țării. În 2019, Stindardul liturgic al lui Ștefan cel Mare va fi prezentat, alături de alte broderii medievale românești de tradiție bizantină la Muzeul Louvre din Paris, cu prilejul unei mari expoziții organizate în cadrul sezonului cultural România-Franța”.  

Leonardo Badea: Îmbunătăţirea calităţii produselor financiare, obiectiv strategic al ASF

0

„Misiunea ASF este de a asigura stabilitatea şi bună funcţionare a pieţelor de asigurări, pensii private şi de capital din România, fără a uită caracterul european al acestor pieţe şi implicaţiile care vin odată cu afilierea noastră la UE”, a declarat, joi, Leonardo BADEA (foto), Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară la conferinţa „A New Deal for Romanian Financial Services Users: BETTER FINANCE 10th Year Anniversary Event”.

„În acest sens, suntem implicaţi în activitatea de elaborare a reglementărilor la nivelul ESMA / EIOPA şi în activitatea grupurilor de lucru la nivelul Comisiei Europene şi al Consiliului UE”.

Conform acestuia, dezvoltarea durabilă a pieţelor financiare este un aspect foarte important pentru România pe termen lung. Aceasta nu numai că ajută la o creştere economică constantă acumulând şi investind capitalul instituţional local, dar poate ajuta şi consumatorii, persoane fizice să ia decizii financiare mai bune şi mai informate cu privire la viitorul lor.

„Procesul de economisire şi investiţie ar trebui adaptat la obiectivele fiecărui individ şi la capacitatea acestuia de a înţelege noţiunile şi riscurile financiare. Oamenii au surse diferite de capital, diferite priorităţi pe termen lung şi grade diferite de acceptare şi de asumare a riscurilor. Produsele bancare, fondurile de pensii, produsele de asigurare, fondurile de investiţii sunt produse complementare care oferă oportunitatea de a dezvolta portofolii financiare necesare” a spus Preşedintele ASF.

„Cu toate acestea, construirea încrederii şi dezvoltarea unei infrastructuri puternice este o necesitate. Prin toate activităţile noastre, ne propunem să asigurăm funcţionarea corectă a pieţelor financiare nebancare, precum şi corelarea prevederilor legislative naţionale cu legislaţia europeană şi cele mai bune practici internaţionale”, a adăugat el.

Leonardo BADEA precizează că obiectivul fundamental este creşterea încrederii investitorilor şi îmbunătăţirea calităţii serviciilor financiare furnizate. Acesta este motivul pentru care este esenţial să se asigure şi să se îmbunătăţească transparenţa şi accesibilitatea consumatorilor la informaţiile esenţiale care trebuie furnizate înainte şi după achiziţionarea produselor financiare nebancare.

„Nevoia de educaţie financiară în România este, de asemenea, foarte importantă. Pe termen lung, ne propunem să contribuim la un curriculum de educaţie financiară, pornind de la clasele primare şi să îl dezvoltăm. Am iniţiat numeroase campanii şi programe de educaţie financiară pentru copii, părinţi, studenţi şi profesori, în colaborare cu diferite instituţii de învăţământ. Conceptele de baza au fost prezentate într-o manieră creativă şi modernă, având că scop înţelegerea şi integrarea uşoară a acestora, pentru a sprijini deciziile financiare”, a explicat Leonardo BADEA.

„O altă prioritate cheie a Uniunii Europene este construirea unei Uniuni a pieţelor de capital (CMU – Capital Markets Union), care vizează dezvoltarea unui sistem financiar mai diversificat, care să completeze finanţarea bancară. România susţine pe deplin aceste principii şi proiectul şi este încântată să contribuie, chiar dacă experienţa sa pe piaţa de capital este limitată, având în vedere scurtă noastră istorie de operare a unei burse moderne şi nivelul scăzut al complexităţii pieţei locale de capital”, a mai declarat Preşedintele ASF.

Potrivit acestuia, un alt obiectiv fundamental este dezvoltarea unei pieţe de asigurări mai diversificate şi creşterea popularităţii produselor de asigurări în rândul consumatorilor prin: creşterea accesibilităţii şi atractivităţii pieţei asigurărilor de viaţă; stimularea creşterii asigurărilor de sănătate; echilibrarea produselor disponibile prin stimularea celor cu o utilitate maximă pentru consumatori.

„Creşterea gradului de conştientizare a populaţiei pentru a economisi pentru pensie este foarte importantă, precum şi crearea cadrului adecvat pentru a face acest lucru. Continuăm să dedicăm eforturile noastre pentru: aplicarea directivei IORP ÎI şi dezvoltarea pensiilor ocupaţionale; finalizarea mecanismului de plata a pensiilor; implementarea PEPPs; diversificarea portofoliilor menţinând în acelaşi timp accentul pe investiţii sigure pe termen lung; explorarea altor mecanisme de economisire a pensiilor”, a încheiat Leonardo BADEA.

Deschiderea sezonului de pescuit la Doripesco

0
Doripesco anunţă deschiderea sezonului de pescuit vineri, 5 aprilie 2019. Taxele pentru cele 6 bălți de pescuit sunt: Baraj Dumbrăvița – 35 lei/ persoană/ 3 beţe/ 12 ore și 70 lei/ persoană/ 3 beţe/ 24 ore; Balta 2-3 Vadu Roșu – 50 lei/ persoană/ 3 beţe/ 12 ore (se pot reține 5 kg de peşte); Balta 6 Vadu Roșu – 100 lei/ persoană/ 3 beţe/ 12 ore (se pot reține 10 kg de peşte) și 50 lei/ persoană/ 3 beţe/ după ora 14.00 (se pot reține 5 kg de peşte); Balta 4 Vadu Roșu – 60 lei/ persoană/ 4 beţe/ 12 ore, pentru antrenamente 100 lei/ persoană/ 12 ore (Balta 4 este destinată exclusiv membrilor Clubului Doripesco); Balta 5 Vadu Roșu – 50 lei/ persoană/ 4 beţe/ 12 ore, pentru antrenamente 80 lei/ persoană/ 12 ore; Arini – 500 lei/ abonament/ 1 an. Pe Balta 2-3, taxa pentru persoane cu dizabilități este de 35 lei/ persoană/ 3 beţe/ 12 ore. Noutatea sezonului o reprezintă deschiderea Bălții nr. 5 a Complexului Piscicol Vadu Roșu. Calendarul competițional 2019 cuprinde peste 35 de evenimente: concursuri de feeder (Cupa  Feeder); concursuri de crap (Cupa K Karp, Cupa Anaconada, Cupa Rezistenței); competiţiile de tradiţie Cupa Tată și Fiu, Cupa Soț și Soție, Cupa Naș și Fin.    

Alevia, creștere a cifrei de afaceri cu 10% în 2018 față de 2017

0
Compania românească specializată în producția de suplimente alimentare și ceaiuri Alevia anunţă realizarea în 2018 a unei cifre de afaceri în valoare de 5.900.000 euro, în creștere cu 10% față de anul anterior. Profitul a fost de 750.000 euro. Anul trecut, compania a finalizat toate lucrările pentru spațiile noi de producție și depozitare (3000 mp), printr-o investiție de 2 milioane euro (dezvoltarea capacității de producție și retehnologizare). Noutăţile anului trecut sunt: produse din gama food, gama de ceaiuri premium Tabieturi (9 sortimente de ceai, cu plicuri ambalate individual). Portofoliul de produse a ajuns la 340: gama de suplimente – 163 de produse, ceaiuri – 104 sortimente, siropuri – 9 pentru adulți și 8 pentru copii, produse food – 46 de produse, creme – 12 produse. Cele mai mari creșteri în 2018 au fost la gama food, gama de creme, gama de ceaiuri. Ponderea în business este de 61% suplimente, 20% ceaiuri, 9% creme. Ţinta pentru 2019 este creșterea cifrei de afaceri cu 10% prin consolidarea vânzărilor de comprimate și dezvoltarea acestei game cu 15 produse noi. De asemenea, este vizată dezvoltarea portofoliului de clienți.

Conferință europeană pentru guvernanță corporativă

0
Asociația Administratorilor Independenți (AAI) și EY România au organizat la București ediția 23 a Conferinței Europene pentru Guvernanță Corporativă. Evenimentul s-a desfăsurat în contextul președinției prin rotaţie a României la Consiliul Uniunii Europene. Au participat 30 de reprezentanți la nivel înalt ai Guvernului României și ai Comisiei Europene, lideri de instituții și organizații europene din zona guvernanței corporative, din mediul privat şi din cel public, precum și din mediul academic. Tema reuniunii a fost „Guvernanța corporativă – element cheie pentru o creștere sustenabilă”. Sorana Baciu Adresându-se participanţilor, Sorana Baciu (foto EY), președinte al Asociației Administratorilor Independenți (AAI), a subliniat: „Comportamentul etic și o cultură organizațională bine adaptată prezentului nu pot fi obținute doar prin legislație sau reglementări. Însă pot fi încurajate prin împărtășirea de bune practici, prin diseminarea informațiilor și prin evidențierea beneficiilor ce decurg din abordarea sustenabilă a activității și raportarea informațiilor non-financiare. Pentru a fi eficientă, guvernanța corporativă are nevoie de mai mult decât un model bun de raportare, are nevoie de oamenii potriviți în pozițiile de conducere hotărâți să o aplice”. Mervyn King Profesorul Mervyn E. King (foto EY), chairman emeritus IIRC, a susţinut o prelegere referitoare la accepţia şi caracteristicile termenului de „companie sănătoasă”, pe care a definit-o prin faptul că „mentalul colectiv al unei asemenea companii se asigură de sănătatea acesteia pe termen lung”. Activitatea unei companii sănătoase, a arătat reputatul profesor, se regăseşte la confluenţa unor abordări care ţin seama în egală măsură de factori economici, sociali şi de mediu, luând în seamă parametri nefinanciari, exemplele aduse în discuţie dintre aceştia fiind exploatarea muncii copiilor, despăduririle etc. George Ciamba În aceeaşi ordine de idei, ministrul delegat pentru afaceri europene, George Ciamba (foto romania2019.eu), a accentuat că „una din provocările principale cu care ne confruntăm astăzi este să obţinem dezvoltare durabilă, inteligentă în UE. Dezvoltarea durabilă e de mare importanţă pentru UE, iar guvernanţa corporativă şi publică sunt factori foarte importanţi pentru performanţa economică şi stabilitatea financiară internaţională. Să nu uităm că vorbim de reglementare, totodată, calitatea reglementării, iar ceea ce numim în Europa o mai bună reglementare este modul în care reacţionăm la acuzaţiile de suprareglementare. Este unul din elementele pivotale pentru dezvoltarea companiilor, care le permite să creeze o fundaţie de încredere prin organismele de supraveghere şi reglementare”. În ziua de astăzi, a semnalat ministrul delegat, „avem provocări serioase la care trebuie să facă faţă nu numai din companiile, ci şi guvernele”. Bogdan Ion La rândul său, Bogdan Ion (foto EY), Country Managing Partner EY România și Moldova și Chief Operating Officer pentru Europa Centrală și de Sud-Est și Regiunea Asiei Centrale a subliniat: „Știm că printre obiectivele României se numără includerea pieței de capital din România pe lista țărilor care prezintă un potențial substanțial de a trece la statutul de piață emergentă (conform deciziei FTSE Russell din septembrie 2018). Pentru a face pași concreți în această direcție, principiile de guvernanță corporativă de la nivelul UE trebuie adoptate și aplicate fără excepții în întreaga sferă economică locală. De asemenea, cadrul de reglementare și legislativ – fie că vorbim de piețele de capital, fiscalitate sau de legislația societăților comerciale – trebuie să fie stabil, iar investitorii instituționali încurajați, astfel încât investițiile lor să aducă lichiditatea necesară pieței de capital. Toate acestea vor cataliza creșterea economică sustenabilă pe termen lung”.

JYSK își extinde aria de comerț în România

0
Retailerul danez JYSK va inaugura, pe 4 aprilie, un nou magazin in Romania, in Constanta, unde compania avea deja o unitate deschisa in urma cu cinci ani. Noul magazin JYSK din Constanta se va deschide pe Soseaua Mangalia, potrivit Wall-Street. Odata cu deschiderea noului magazin, compania ajunge la 74 de unitati in Romania. Pe 2 aprilie se implinesc 40 de ani de cand JYSK a deschis primul magazin in orasul danez Aarhus. Pentru a marca cei 40 de ani de existenta, JYSK sarbatoreste cu deschiderea primului magazin din Irlanda. JYSK este unul dintre cei mai importanti retaileri de mobila si decoratiuni interioare din Europa, cu afaceri anuale de peste 4 miliarde de euro. Retailerul danez de mobila si decoratiuni interioare comercializeaza o gama variata de produse pentru casa si gradina.

Luni, preţul petrolului a atins cel mai înalt prag

0
Preţurile petrolului au urcat luni la cele mai ridicate niveluri din 2019, după semnale pozitive din economia mondială şi oferta mai scăzută, care au făcut ca ambele contracte de referinţă, Brent şi WTI, să înregistreze cele mai mari creşteri trimestriale din ultimii aproape zece ani, transmite Reuters. De asemenea, preţul petrolului Brent, cu livrare în iunie, a avansat luni cu 1,49 dolari, respectiv cu 2,2%, la 69,07 dolari pe baril, după ce a atins 69,12 dolari pe baril, cel mai ridicat nivel după luna noiembrie. În perioada ianuarie-martie, cotaţia petrolului Brent a avansat cu 27%, potrivit News.ro. Cotaţia petrolului WTI, de referinţă la bursa din New York, a crescut cu 1,45 dolari, respectiv 2,45%, la 61,59 dolari pe baril, după ce a atins cel mai ridicat nivel din ultimele aproape cinci luni, de 61,64 dolari pe baril. Creşterea cotaţiilor a fost determinată de datele pozitive referitoare la industria prelucrătoare din China şi Statele Unite, cele mai mari două economii ale lumii.

Cele mai căutate domenii în care românii aleg să lucreze

0
În luna martie, românii au continuat să-și caute joburi noi, volumul de aplicări pentru un alt job crescând cu 12% comparativ cu luna februarie și cu 20% față de nivelul din aceeași perioadă a anului trecut, conform Profit.ro. De asemenea, pentru a treia lună consecutiv, joburile în domeniile transport, financiar-contabil și inginerie au fost cele mai căutate de către angajații români, cu un volum total de peste 71.000 de căutări, în creștere cu 11% față de luna februarie. Noutatea lunii martie vine din domeniul resurse umane, unde angajații au înregistrat peste 10.000 de căutări de joburi pe tot parcursul lunii, arată datele platformei de recrutare BestBobs. În același timp, primele zece companii care au primit cele mai multe aplicări la joburile postate în luna martie a acestui an au fost Oracle România (1.941 aplicări), IKEA România (1.813 aplicări), Banca Transilvania (1.787 aplicări), ENEL (1.575 aplicări), Alpha Bank (1.564 aplicări), Deichmann (1.507 aplicări), Rompetrol (1.490 aplicări), Inditex (1.454 aplicări), British American Tobacco (1.443 aplicări) și Societe Generale European Business Services (1.428 aplicări).

Protecția consumatorilor europeni: același gust, aceeași calitate a produselor în toată Uniunea Europeană

0
Parlamentul European și Consiliul au ajuns astăzi, 2 aprilie, la un acord provizoriu privind consolidarea normelor în materie de protecție a consumatorilor și aplicarea mai eficientă a acestora. Principalele îmbunătățiri vor fi sporirea gradului de transparență de care beneficiază consumatorii atunci când fac cumpărături online, sancțiuni eficace și norme clare care să abordeze problema dublului standard de calitate a produselor în UE. Comisia Europeană a propus noile norme în luna aprilie a anului trecut, în cadrul pachetului intitulat „Noile avantaje pentru consumatori”.
Prim-vicepreședintele Timmermans a declarat: „Pachetul aprobat astăzi este menit să-i protejeze pe consumatori printr-o transparență sporită și printr-o aplicare fermă a normelor, în cazul în care sunt induși în eroare. Datorită acestui pachet, consumatorii vor ști ce cumpără și de la cine cumpără.”
Věra Jourová, comisarul pentru justiție, consumatori și egalitate de gen, a adăugat: „Acest pachet va pune capăt standardelor duble din cadrul pieței unice. Consumatorii nu ar mai trebui să fie induși în eroare de produse diferite prezentate ca fiind identice. Comercianții care vor continua să-i înșele pe consumatori vor fi aspru sancționați. De asemenea, acest pachet va asigura o protecție sporită a consumatorilor în mediul online și va îmbunătăți transparența cumpărăturilor online.”  Măsurile adoptate vor oferi consumatorilor beneficii concrete.
  • Introducerea unor sancțiuni eficace pentru încălcările legislației UE privind protecția consumatorilor: autoritățile naționale de protecție a consumatorilor vor avea competența de a impune sancțiuni eficace, proporționale și disuasive într-un mod coordonat. Pentru încălcările pe scară largă care îi afectează pe consumatorii din mai multe state membre ale UE și care fac obiectul unei aplicări coordonate la nivelul UE, amenda maximă care poate fi impusă în fiecare stat membru va fi de cel puțin 4 % din cifra de afaceri anuală a comerciantului.
  • Combaterea dublului standard de calitate a produselor de consum: în noile norme se precizează că faptul de a comercializa un produs ca fiind identic cu același produs vândut în alte state membre, în condițiile în care, în realitate, respectivul produs are în mod semnificativ o compoziție sau caracteristici diferite nejustificate, constituie o practică înșelătoare.
  • Consolidarea drepturilor consumatorilor în mediul online: atunci când cumpără de pe o piață online, consumatorii vor trebui să fie informați în mod clar dacă vânzătorul produselor sau al serviciilor este un comerciant sau o persoană fizică, astfel încât să știe de ce tip de protecție beneficiază în cazul în care apar probleme. Atunci când efectuează căutări online, consumatorii vor fi informați în mod clar dacă un rezultat al căutării este plătit de un comerciant. De asemenea, aceștia vor fi informați cu privire la principalii parametri care determină clasificarea rezultatelor căutării.
Etapele următoare În continuare, acest acord provizoriu trebuie să fie adoptat în mod oficial atât de Parlamentul European, cât și de Consiliu. Context Pachetul intitulat „Noile avantaje pentru consumatori” vizează să valorifice rezultatele deja obținute de Comisia Juncker în ceea ce privește îmbunătățirea protecției consumatorilor. În cadrul Strategiei privind piața unică digitalăCăutați traducerile disponibile pentru linkul precedentEN•••, Comisia Europeană a obținut deja rezultate în privința mai multor inițiative care adaptează normele în materie de protecție a consumatorilor la mediul online, de exemplu prin eliminarea tarifelor de roaming sau a geoblocării nejustificate. De asemenea, Regulamentul modernizat privind cooperarea în materie de protecție a consumatoruluiCăutați traducerile disponibile pentru linkul precedentEN•••, care a fost adoptat în 2017, va îmbunătăți asigurarea de către autoritățile publice a respectării normelor și cooperarea transfrontalieră dintre autoritățile de protecție a consumatorilor. Pachetul intitulat „Noile avantaje pentru consumatori” a fost alcătuit din două propuneri de directivă: