Platforma Uber România a anunţat, marţi, extinderea Uber Eats, serviciul global de livrare de mâncare, în Timişoara, al doilea oraş, după Bucureşti, unde este disponibil acest serviciu, scrie News.ro
În România, serviciul a fost lansat în Bucureşti în 2018 şi în prezent sunt peste 800 de restaurante partenere.
De marţi, timişorenii vor putea comanda mâncarea preferată din aplicaţia Uber Eats sau de pe ubereats.com, unde vor putea alege dintre cele peste 60 de restaurante existente. Comanda este livrată într-un timp mediu de 35 de minute.
Uber Eats este o aplicaţie separată de livrare de mâncare care foloseşte aceeaşi tehnologie Uber, ce permite utilizatorilor să călătorească simplu şi eficient prin oraşe. În parteneriat cu peste 220.000 de restaurante din peste 500 de oraşe din peste 36 de ţări, Uber Eats livrează mâncare pentru milioane de oameni.
Serviciul Uber Eats va fi disponibil și în Timişoara
România deține una dintre cele mai mici rate ale locurilor de muncă vacante din UE
Rata locurilor de muncă vacante din Uniunea Europeană și din zona euro era de 2,3% în trimestrul doi din 2019, stabilă față de primele trei luni din acest an și în creștere față de 2,2% în UE și 2,1% în zona euro, înregistrată în perioada similară din 2018, arată datele prezentate luni de Oficiul European de Statistică (Eurostat).
În trimestrul doi din 2019, statele membre cu cele mai scăzute rate ale locurilor de muncă vacante erau Grecia (0,7%), Bulgaria și Spania (ambele cu 0,9%), Irlanda și Portugalia (ambele cu 0,9%), Polonia, Slovacia și România (toate cu 1,1%), iar țările membre cu cea mai mare rată a locurilor de muncă vacante au fost Cehia (6,2%), Belgia și Olanda (ambele cu 3,4%) și Germania (3,3%), conform Profit.ro.
Pe sectoare de activitate, în România rata locurilor de muncă vacante în trimestrul doi din 2019 era de 1% în industrie și construcții și de 1% în servicii.
ANOFM organizează bursa locurilor de muncă pentru absolvenți
Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă organizează în data de 18 octombrie 2019 bursa locurilor de muncă pentru absolvenți, scrie Profit.ro.
Evenimentul va avea loc la nivelul celor 42 de agenții teritoriale pentru ocuparea forței de muncă și are ca scop facilitarea accesului absolvenților la locurile de muncă disponibile și interacțiunea directă cu agenții economici, potrivit sursei citate..
Participarea la Bursa locurilor de muncă pentru absolvenți este gratuită atât pentru angajatori, cât și pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă.
PACTUL PENTRU MUNCĂ – PROIECTUL CARE POATE SCOATE ROMÂNIA DIN CRIZA DE FORŢĂ DE MUNCĂ SPECIALIZATĂ
Ministrul Muncii şi Justiţiei Sociale, Marius Constantin Budăi, se alătură iniţiativei CONAF şi FPPG
Seria conferinţelor organizate de Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) şi Federaţia Patronală Petrol şi Gaze (FPPG) continuă săptămâna aceasta la Iaşi. Tema principală a dezbaterii o constituie identificarea celor mai bune soluţii privind rezolvarea uneia dintre problemele grave ale economiei României, criza de forţă de muncă. Cu o rată a şomajului în jur de 5%, şi cu un salariu mediu de circa 1.500 de lei net pe lună care se apropie de media naţională, piaţa muncii din Iaşi arată mai bine în statistici prin comparaţie cu celelalte judeţe din regiune. In judeţul Vaslui, de exemplu, una din 10 persoane nu are loc de muncă, iar la Galaţi și Bacău, media şomajului depăşeşte 6 %. În această statistică sunt luate în considerare doar persoanele care beneficiază de ajutor de şomaj sau cele care se înregistrează ca find în căutarea unui loc de muncă. Cu toate acestea, şi în zona Moldovei există un deficit real de forţă de muncă. Politicile publice şi programele elaborate de guvernanţi nu au reuşit să găsească o soluţie viabila pentru rezolvarea pe termen lung a acestei probleme, care afectează companiile indiferent de domeniul de activitate. Mai mult, datele rezultate dintr-o analiză realizată de Asociaţia de Analiză Decizională şi Strategică relevă faptul că oferta potenţială a forței de muncă este în declin din cauza scăderii naturale, a îmbătrânirii populației și a migrației externe. Potrivit studiului, tinerii din România, în special cei sub 24 de ani, reprezintă un grup defavorizat pe piața muncii.
CONAF si FPPG au reuşit să aducă la masa negocierilor de la Cluj-Napoca factori importanţi de decizie precum ministrul Roxana Mînzatu, Ministerul Fondurilor Europene, autorităţi locale, antreprenori, organizaţii de profil, manageri ai marilor companii, iar la Iaşi, se va alătura dezbaterilor ministrul Marius Constantin Budăi, Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale.
“Avem ceva de spus, avem capacitatea şi forţa de a găsi soluţii împreună şi de a construi o cale de dialog cu guvernul. Mi-aş dori ca vocea noastră să se audă şi reverberaţiile acestor conferinţe pe care le organizăm să aibă rezultate. Vreau să demonstrăm că putem să strângem o serie de soluţii pe care să le înaintăm guvernului, soluţii care ar rezolva problemele cu care se confruntă mediul antreprenorial”, spune Cristina Chiriac, preşedintele Confederaţiei Naţionale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF),
Preşedintele FPPG, Franck Neel, consideră că deficitul forţei de muncă este o problemă la care trebuie căutate soluţii rapide. „Se vede foarte clar că situaţia se înrăutăţeşte, nu se vede o scădere a emigrării, populaţia îmbătrâneşte şi de aceea este necesar să acţionăm. De asemenea, este necesară crearea unor sisteme de învăţământ şi formare profesională, în funcţie de nevoile pieţei muncii pe domenii de activitate” spune Franck Neel, reprezentatul Federaţiei Patronale din Petrol şi Gaze”.
Cristinei Chiriac, preşedintele CONAF, îi vor fi alături în cadrul dezbaterii de la Iaşi, ministrul Marius Constantin Budăi, Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale; Mihai Chirica – primar al Municipiului Iasi; Radu Căprău – vicepreşedinte al Confederaţiei Patronale Concordia şi membru al directoratului OMV Petrom, responsabil pentru activitatea Downstream Oil; Bogdan Piţigoi – fondator şi preşedinte Tester Grup; Doina Vornicu – director general, CEZ România; Ioan Nani – CEO Antibiotice Iaşi; Doina Cepalis – antreprenor, director general Te-Rox Paşcani; Luisiana Dobrinescu – avocat, specialist în drept fiscal; Cosmin Ghiţă – CEO Nuclearelectrica; Adrian Volintiru – CEO Romgaz; Nicoleta Munteanu – partener, Euroinsol; Elena Stoica – preşedinte, Asociaţia Confecţionerilor din România; Prof. Dr. Norina Forna – preşedinte, Asociaţia Decanilor Facultăţilor de Medicină Dentară din România. Dezbaterea va fi moderată de Adrian Maniuţiu, fondatorul EM360.
Concluziile discuţiilor se vor concretiza într-un Memorandum of Understanding, agreat de toţi participanţii la dezbateri. Documentul va reprezenta punctul de plecare în negocierea cu decidenţii locali şi naţionali, pentru a stabili modalităţile de îmbunătăţire a legislatiei şi, implicit, a condiţiilor de pe piata muncii din România şi va fi prezentat în cadrul Galei Antreprenorului din România, organizată în 30 septembrie 2019.
Conferinţa Pactul Pentru Muncă va avea loc la Iaşi, joi – 19 septembrie 2019, începând cu ora 09:30, la Hotel Pleiada Boutique.
Participarea la conferinţă este gratuită, iar înscrierile se pot face accesând pagina de internet www.conaf.ro sau pe adresa de mail: conferinteleconaf@gmail.com.
Agenda desfaşurată a evenimentului se gaseşte în anexă.
COMUNICAT DE PRESĂ CONAF şi FPPG, integratori de soluţii pe piaţa muncii
PACTUL PENTRU MUNCĂ- O soluție pe termen lung pentru diminuarea deficitului forței de muncă
Deficitul forţei de muncă reprezintă o problemă majoră în România, iar pentru rezolvarea ei, factorii implicaţi – patronate, guvern, autorităţi locale, organizaţii de profil- trebuie să strângă rândurile şi, prin dialog constructiv, să elaboreze programe şi politici publice care să contribuie la dezvoltarea unui cadru flexibil pe piaţa muncii – este una dintre concluziile primei întâlniri din seria conferinţelor “Pactul pentru Muncă”, organizată, miercuri, la Cluj, de Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) şi de Federaţia Patronală Petrol şi Gaze (FPPG).
„Problematica pe care noi o dezbatem astăzi este una care afectează antreprenorii la nivel naţional, este problema tuturor şi dacă nu rezolvăm partea de deficit a forţei de muncă, probabil că în următorii 10 ani nu va mai fi atât de frumos cum este astăzi. Avem ceva de spus, avem capacitatea şi forţa de a găsi soluţii împreună şi de a construi o cale de dialog cu guvernul. Mi-aş dori ca vocea noastră să se audă şi reverberaţiile acestor conferinţe pe care le organizăm să aibă rezultate. Vreau astăzi să demonstrăm că putem să strângem o serie de soluţii pe care să le înaintăm guvernului, soluţii care ar rezolva problemele cu care ne confruntăm. Lucrul acesta îl vom face şi la Iaşi, iar la finalul seriei de conferinţe, în luna septembrie, concluziile vor fi incluse într-un ‘Memorandum of Understanding’, împreună cu o listă cu propuneri, care să se concretizeze într-o strategie pe termen lung. Dacă vrem ca peste 30 de ani să avem o pensie decentă, atunci trebuie să ne asigurăm că avem angajaţi mulţumiţi, că avem oameni la muncă în România şi care nu mai pleacă în străinătate, tineri care rămân în România să aducă plus valoare şi care să se profesionalizeze pe segmentele pe care economia le absoarbe”, a declarat preşedintele Confederaţiei Naţionale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), Cristina Chiriac, care invită patronatele să se alăture iniţiativei CONAF şi FPPG.
Preşedintele FPPG, Frank Neel, consideră că deficitul forţei de muncă este o problemă la care trebuie căutate soluţii rapide.
“Situaţia de pe piaţa muncii din România este una dificilă. FPPG şi CONAF, împreună cu reprezentanţi ai Guvernului şi ai autorităţilor locale, încercăm să găsim soluţii viabile pentru rezolvarea deficitului de forţă de muncă din România. Se vede foarte clar că situaţia se înrăutăţeşte, nu se vede o scădere a emigrării, populaţia îmbătrâneşte şi de aceea este necesar să acţionăm”, a spus Frank Neel. El a adăugat că este necesară crearea unor sisteme de învăţământ şi formare profesională, în funcţie de nevoile pieţei muncii pe domenii de activitate.
Prezentă la dezbateri, ministrul Fondurilor Europene, Roxana Mînzatu, a declarat, la rândul său, că aşteaptă concluziile şi propunerile serei de întâlniri „Pactul pentru Muncă” şi că invită CONAF şi alte organizaţii să se alăture grupurilor de lucru formate în vederea gestionării viitoarelor programe operaţionale şi pentru elaborarea de programe şi politici publice pentru piaţa muncii.
„Aştept de la această serie de evenimente propuneri concrete, nu doar eu, ci şi ministrul Muncii, pe care să încercăm să le integrăm în politicile publice ale acestui stat. (…) Invit CONAF şi structurile reprezentative asociative să ni se alăture nouă, Ministerului Fondurilor Europene, în acest proces în care suntem, în grupuri de lucru în care începem să gestionăm viitoarele programe operaţionale 2021-2027. Suntem la început încă, suntem în grupuri de lucru pe diverse tipuri de domenii. Pe zona de social, incluziune socială, patronatele, sindicatele sunt alături de noi”, a spus ministrul Roxana Mînzatu.
Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a arătat, la rândul său, că, pe lângă pierderea forţei de muncă prin emigrare, o altă problemă o constituie faptul că tinerii se pregătesc pentru slujbe care nu vor mai exista în viitorul apropiat.
„Cea mai importantă resursă a planetei nu este nici aurul, nici pădurea, ci resursa umană. Pentru că vorbim de forţa de muncă, sursele viitorului vor veni foarte multe din domeniul tehnologiei. Ştim bine că 20% dintre studenţii de astăzi se pregătesc pentru slujbe care nu vor mai exista în câţiva ani după terminarea facultăţii şi vreo 25% dintre slujbele existente vor dispărea, după cum alte 25% vor apărea în următorii 10 ani. De aceea, această dimensiune de inovare şi tehnologie este una dintre preocupările noastre, ale oraşului”, a menţionat Emil Boc.
În cadrul conferinţei a fost prezentată şi o cercetare intitulată „Studiu privind ocuparea forţei de muncă din România în contextul UE. Analiza celor mai recente date”, realizată de Asociaţia de Analiză Decizională şi Strategică, potrivit căreia datele demografice relevă faptul că oferta potențială a forței de muncă este în declin din cauza scăderii naturale, a îmbătrânirii populației și a migrației externe. (date suplimentare ale studiului, în ataşament). Potrivit studiului, tinerii din România, în special cei sub 24 ani, reprezintă un grup defavorizat pe piața muncii.
La Cluj-Napoca a avut loc, miercuri, prima întâlnire din seria conferinţelor ‘Pactul pentru Muncă’, organizată de Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) şi de Federaţia Patronală Petrol şi Gaze (FPPG), iar concluziile acesteia vor fi prezentate în cadrul viitoarei întâlniri, care va avea loc la Iaşi, pe 19 septembrie.
‘Pactul pentru Muncă’ reprezintă o iniţiativă a Confederaţiei Naţionale pentru Antreprenoriat Feminin şi Federaţiei Naţionale de Petrol şi Gaze care îşi propune să găsească soluţii şi strategii viabile pe termen lung, care să contribuie la diminuarea deficitului forţei de muncă.
Printre vorbitorii care au abordat subiecte legate de criza forţei de muncă şi impactul acesteia asupra activităţii companiilor s-au numărat Roxana Mînzatu – ministrul Fondurilor Europene, preşedintele CONAF – Cristina Chiriac, profesorul Mihaela Luţaş de la UBB, primarul Emil Boc, preşedintele FPPG – Frank Neel, CEO ROMGAZ – Adrian Volintiru, Viviana Constantin – director resurse umane Electrica, Luisiana Dobrinescu – avocat specialist în drept fiscal, Bogdan Badea – CEO Hidroelectrica, Ramona Jurubiţă – country managing partner KPMG, Carmen Neagu – director EnergoBIT, Dragoş Anastasiu – preşedinte Eurolines România Group, Camelia Şucu – antreprenor.
La conferinţă au participat peste 100 de antreprenori care susţin peste 30.000 de locuri de muncă şi care au o contribuţie majoră la PIB-ul României.
PLATFORMA FINANCIARĂ
11 instituții financiare au semnat acordul pentru consolidarea
mediului de afaceri românesc
11 instituții reprezentative ale industriei financiare din România au semnat Acordul de Colaborare pentru crearea Platformei Financiare, proiect mobilizator ce urmărește promovarea, în cooperare cu instituțiile interesate, a principiilor dezvoltării economice durabile şi ale progresului social.
Proiectul de structurare a platformei program de colaborare în România pe zona financiară sub denumirea Platforma Financiară este o construcție non juridică, bazată pe sinergie și solidaritate, care permite intensificarea comunicării și a colaborării între reprezentanții pieței financiare din România pentru îmbunătățirea stabilității mediului economic și financiar. Astfel, se dorește consolidarea mediului de afaceri românesc prin îmbunătățirea mai multor aspecte, printre care transparența și predictibilitatea, elemente cheie ce stau la baza deciziilor strategice ale potențialilor investitori.
Industria financiară din România propune încheierea unui acord cu autoritățile, de tipul „gentlemen’s agreement” privind asigurarea predictibilității legislative pentru următorii 10 ani. Prin intermediul acestuia, se recomandă asigurarea de consultări periodice cu industria financiară, evaluarea riscurilor inițiativelor legislative propuse prin intermediul studiilor de impact și asigurarea unui dialog deschis între Guvern, antreprenori, instituții financiare sub forma unor întâlniri de tip workshop, panel de discuție pentru a evalua impactul potențial al modificărilor legislative.
Semnatarii Acordului de Colaborare sunt Asociația Română a Băncilor, Asociația Administratorilor de Fonduri din România, Asociația Analiștilor Financiar-Bancari din România, Asociația Brokerilor, Asociația de Plăți Electronice din România, Asociația pentru Pensiile Administrate Privat din România, Asociația Română a Brokerilor de Credite, Asociația Societăților Financiare din România-ALB, Bursa de Valori București, Uniunea Națională a Societăţilor de Asigurare și Reasigurare din România și Uniunea Naţională a Societăţilor de Intermediere și Consultanţă în Asigurări din România.
Prin intermediul Platformei Financiare se stabileşte modul în care membrii acesteia în baza principiilor comune, precum dezvoltarea intermedierii financiare, prosperitatea economică, reputația, libera concurență, stabilitatea, transparența, inovația și educația financiară vor colabora pentru realizarea obiectivelor comune.
Acordul de Colaborare are ca obiective conlucrarea în vederea dezvoltării și consolidării sectorului financiar ca parte a unei piețe performante, stabile și eficiente. Astfel, se dorește îmbunătăţirea mediului de afaceri din România şi perfecţionarea mecanismelor economice din sfera activităților comune, dar și colaborarea între instituții prin facilitarea dialogului deschis și promovarea unor politici comune. Totodată, Acordul urmărește respectarea legalităţii, eticii profesionale, precum şi a normelor privind concurenţa în activitatea economică şi în relaţiile dintre părți. Pe parcursul colaborării nu se vor discuta
PLATFORMA FINANCIARĂ
aspecte care să contravină prevederilor Legii Concurenței, fiind avută în vedere stimularea concurenței și a unui mediu concurențial adecvat.
În practică vom asista la reprezentarea, susținerea intereselor legitime ale membrilor în relaţia cu instituţiile şi autorităţile publice şi cu alte persoane juridice şi fizice, în raport cu obiectul şi scopul de activitate ale membrilor, precum şi promovarea unei imagini favorabile a membrilor și a domeniilor de interes pe plan naţional şi internaţional. Semnatarii Acordului urmăresc realizarea unui dialog permanent cu autoritățile și instituțiile statului, precum şi cu orice terţi pe probleme de interes economic general, inclusiv prin formularea de propuneri asupra proiectelor de acte normative specifice și participarea la dezbaterile pe marginea acestora în domeniile de interes.
Prin acest Acord, instituțiile partenere pot organiza programe comune, în baza unor acorduri separate, în domeniile pe care le reprezintă. Acordul a fost încheiat pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea de prelungire a valabilității cu acordul partenerilor.
Contrabanda e crimă organizată!” O nouă campanie anticontrabandă și o nouă donație pentru echipele canine
București, 17 septembrie – Campania națională „Contrabanda e crimă organizată!” care urmărește conștientizarea efectelor negative ale fenomenului, a fost lansată astăzi, la Giurgiu, în cadrul unei conferințe de presă la care a participat și Eugen Teodorovici, Ministrul Finanțelor Publice.
Lansată în parteneriat cu ANAF, Direcția Generală a Vămilor (DGV), Poliția de Frontieră, Poliția Română, cu sprijinul JTI România, prin www.faracontrabanda.ro, campania se derulează în perioada septembrie – octombrie în județele de graniță, cele mai afectate de comerțul ilicit și în București, pe TVR și canalele sale regionale, prin afișaj stradal, în zona frontierei, în aeroporturi, la metrou, precum și în online. Este a opta campanie publică anticontrabandă de acest tip. Materiale și informații suplimentare pot fi găsite pe www.faracontrabanda.ro și pe www.facebook.com/faracontrabanda.ro.
„Mesajul subliniază că fenomenul contrabandei face parte din crima organizată, alături de traficul de droguri, arme sau persoane, dar și de evaziune”, a declarat Alexandru Lupu, reprezentant al Comunicator Media, realizatorul campaniei.
Cu prilejul lansării, JTI România a anunțat continuarea parteneriatului de susținere a echipelor canine, pe baza Protocolului de colaborare demarat în 2005 cu ANAF și continuat ulterior cu Vama. Astfel, încă 11 câini vor fi instruiți la Centrul de Formare Echipe Canine și Întreținere a Dresajului din Giurgiu, urmând să obțină triplă specializare – depistarea de țigarete, droguri și bani. Echipele canine mobile, formate dintr-un inspector vamal și un câine, activează în punctele vamale din toată țara și fac parte din mijloacele operative utilizate de DGV pentru prevenirea și combaterea contrabandei cu țigarete, a traficului de droguri și a evaziunii fiscale.
„Câinii sunt cel mai bun exemplu pentru om în ceea ce privește loialitatea și dăruirea la serviciu. Ei sunt o prezență care îi descurajează pe cei care practică contrabanda, un mijloc eficient de luptă împotriva acestui fenomen. Merită cele mai bune condiții de îngrijire și pregătire”, a declarat Eugen Teodorovici, Ministrul Finanțelor Publice.
Din 2010 și până în prezent, JTI România a susținut formarea a peste 50 de echipe canine, donând Autorității Vamale câini, hrană și echipamente necesare acestora.
Valoarea bunurilor confiscate de echipele canine din cadrul DGV și amenzile aplicate, în perioada 2013 – 2019 (semestrul 1), depășește 40 de milioane de lei. Doar în perioada 2018 – 2019 (semestrul 1), echipele canine au confiscat bunuri și au contribuit la aplicarea unor amenzi în valoare de peste 10,3 milioane de lei.
„De-a lungul timpului, ANAF, prin Direcția Generală a Vămilor, a depus eforturi susținute în vederea combaterii contrabandei cu tutun în special prin dezvoltarea structurii de echipe canine. În primele opt luni ale anului 2019, echipele de supraveghere și control vamal au reușit să confiște 26.615.044 țigarete și să aplice amenzi în valoare de 3.225.010 lei. Ne bucurăm să găsim în JTI un partener de nădejde în vederea întăririi capacităţii de control și a protejării intereselor economice şi de securitate naţională şi comunitară”, a declarat Vicepreședintele ANAF, Ştefan Cosmin Doliş.
„Câinii sunt incoruptibili, iar rezultatele acestor echipe sunt o dovadă de necontestat. Pregătirea unei echipe debutează cu un stagiu inițial de 10 săptămâni, urmat de alte stagii de perfecționare și întreținere a dresajului. Odată încredințat unui inspector vamal, câinele intră în familia acestuia, iar după retragerea câinelui din serviciu, de regulă, acesta ajunge în familia inspectorului-conducător. Este o muncă de echipă, iar pentru inspectorii vamali pe care-i pregătim, vine cu responsabilitate pe termen lung”, explică Alexandru Ioniță, șef Birou Echipe Canine.
„Intensificarea eforturilor de combatere a contrabandei cu țigarete poate aduce resurse considerabile bugetului de stat, iar acțiunile derulate de autorități, cu sprijinul mediului privat, încep să fie vizibile. Ultimul studiu Novel arată că piața neagră a scăzut sub 14% pentru prima dată în ultimii șase ani. Suntem convinși că la acest rezultat a contribuit și creșterea gradului de conștientizare a efectelor negative ale contrabandei prin campanii publice consecvente”, a declarat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications JTI România, Moldova și Bulgaria.
Conform datelor Novel Research, piața neagră a țigaretelor s-a situat în iulie 2019 la 13,7% din totalul consumului. Comerțul ilicit cu țigarete cauzează bugetului de stat prejudicii de circa o jumătate de miliard de euro anual.
BNM și asociația analiștilor financiari CFA Romania promovează dezvoltarea instrumentelor financiare în Republica Moldova
Banca Națională a Moldovei (BNM) organizează pe 24 septembrie 2019, în parteneriat cu CFA Society Romania, conferința de nivel înalt: „Dezvoltarea instrumentelor financiare în Republica Moldova”.
În cadrul evenimentului, va avea loc schimbul de experiență între investitorii profesionali din Republica Moldova și cei de peste hotare, care va contribui la creșterea în rândul investitorilor și utilizatorilor din Republica Moldova a gradului de înțelegere privind aplicarea instrumentelor financiare disponibile, la discutarea perspectivelor de dezvoltare a instrumentelor financiare pe piața de capital din Moldova și tranzacționarea pe alte piețe, aprofundarea cunoștințelor privind riscurile asociate în domeniu etc.
Scopul reuniunii este de a sprijini dezvoltarea pieței financiare și de a implementa excelența profesională în sectorul financiar din Republica Moldova.
Conferința va reuni în calitate de vorbitori deținători ai titlului Chartered Financial Analyst (CFA®) de rând cu alți profesioniști în domeniul piețelor și instrumentelor financiare, precum și reprezentanți ai companiilor din Moldova și de peste hotare.
La eveniment vor participa reprezentanți de nivel înalt ai Băncii Naționale a Moldovei, ai Comisiei Naționale a Pieței Financiare, ai altor autorități publice, reprezentanți ai organizațiilor internaționale și ai marilor companii, ai băncilor licențiate, experți economici ș.a.
Aceasta este prima conferință desfășurată la Chișinău cu participarea reprezentanților CFA Society Romania, organizația care întrunește unii dintre cei mai bine pregătiți specialiști certificați în industria financiară și are misiunea de a menține standarde ridicate de integritate și excelență profesională.
Patrimoniu arhitectural reconstituit virtual
Universitatea de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu” din Bucureşti prin Centrul Expoziţional Documentar (CED UAUIM), în parteneriat cu Ordinul Arhitecţilor din România, Filiala Teritorială Bucureşti a început un demers interdisciplinar de reconstituire virtuală a unor clădiri şi zone ale Bucureştilor din vremuri mai mult sau mai puţin rămase în urmă. Cu mijloace ale tehnologiei avansate de realitate augmentată, ne vor deveni accesibile Muzeul Simu, Biserica Enei, Cartierul Uranus, Calea Moşilor, Mănăstirea Văcăreşti etc. Începtul este făcut cu Muzeul Simu, prin proiectul cultural „Recrearea în realitate virtuală a Muzeului Simu şi rememorarea altor victime ale demolărilor realizate în Bucureşti în perioada comunistă”, finanţat din Fondul Timbrul Arhitecturii. Primele detalii şi secvenţe din ce s-a făcut până acum au fost prezentate de coordonatorul proiectului, Claudia Popescu, muzeograful Centrului Expoziţional Documentar al Universităţii de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu”, arh. Ştefan Bâlici, directorul Institutului Naţional al Patrimoniului, dr. arh. Andreea Iosif, profesor de grafică pe calculator la UAUIM, realizatoarea remodelării digitale a clădirii, spaţiilor şi exponatelor Muzeului Simu. În esenţă, exteriorul clădirii şi sala 1 din muzeu vor fi refăcute virtual cu acurateţe, iar celelate patru săli cu piesele din ele vor fi modelate într-o măsură mai mică a detaliului. Până acum, din luna mai, anul acesta, s-au realizat scanarea tridimensională şi fotogrametrierea a 30 de exponate care se aflau în Muzeul Simu şi acum se găsesc la muzeul Universităţii de Arhitectură şi Urbanism, la Muzeul Municipiului Bucureşti, la Muzeul Naţional de Artă – Muzeul Colecţiilor de Artă, precum şi remodelarea exteriorului clădirii (foto), aflate până în 1964 pe bulevardul Magheru, pe actualul spaţiu cu parcare, iarbă şi bănci din faţa blocurilor „Eva” şi „ONT”. Ce s-a făcut până acum din proiectul de remodelare este încărcat pe platforma Sketchfab. Durata realizării întregului proiect este estimată la un an. Rezultatele vor fi disponibile pe contul de Sketchfab al CED UAUIM Centrul Expozitional Documentar UAUIM (@muzeulscoliidearhitectura); pe site-ul CED UAUIM Proiectul Reconstrucţia în mediu virtual a Muzeului Simu; pe pagina de FB https://www.facebook.com/CentrulExpozitionalDocumentarUAUIM şi instagram https://www.instagram.com/muzeulscoliidearhitectura/ ale CED UAUIM.
Prezentarea proiectului a fost făcută în cadrul oferit de o construcţie a Bucureştilor ea însăşi de parimoniu: Casa de Târgoveţ de pe Calea Şerban Vodă, una dintre cele mai vechi case păstrate în oraş, casă unde, în această perioadă, este deschisă o expoziţie de mărturii referitoare la demolarea cartierului Uranus în anii ’80.
Forum de afaceri România-Principatul Monaco
Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București (CCIB) a organizat Forumul de afaceri România-Principatul Monaco, desfăşurat în marja misiunii economice organizate de Monaco Economic Board, Monaco Chamber of Commerce şi Consulatul Onorific al Principatului Monaco în România. Evenimentul, a subliniat prof. univ. dr. ing. Sorin Dimitriu, președintele CCIB, a vizat, „pe lângă prezentarea unor informații valoroase despre potențialul economic al celor două țări, și identificarea unor companii românești interesate să participe la misiunea economică pe care CCIB dorește să o organizeze în viitorul apropiat în Italia, Franța și Principatul Monaco”.
La reuniune au participat E.S. Robert Fillon – ambasadorul extraordinar şi plenipotenţiar al Principatului Monaco în România, cu reşedinţa la Roma, Paula Pîrvănescu – secretar de stat în Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat (MMACA), Guillaume Rose – președintele Monaco Economic Board, Sergio Faleschini – consulul onorific al Principatului Monaco în România, Constantin Turchină – consulul onorific al României în Principatul Monaco.
Forumul a avu ca obiectiv principal stabilirea de contacte între repezentanţii mediului de afaceri românesc şi membrii misiunii economice din Principatul Monaco, care activează în consultanţă şi cercetări de piaţă; marketing digital; sănătate, îngrijire şi industria cosmetică; industria de curăţenie; asigurări; papetărie pentru şcoli şi birouri; delegaţia a inclus şi o asociaţie de binefacere.
Secretarul de stat Paula Pîrvănescu a apreciat că „Romania este acum una dintre cele cele mai bune destinatii de afaceri din Europa”, oferind oportunități semnificative investitorilor, inclusiv prin accesarea unor programe în parteneriatul public-privat, cu susținere guvernamentală.
Consilierul Horia Mintaș, Direcția Investiții Străine (InvestRomânia) din MMACA, a susţinut expunerea „România, o alegere strategică”.
Ambasadorul Robert Fillon a subliniat că „relațiile între două state sunt construite și întreținute nu doar de diplomați, ci și de oamenii de afaceri”, apreciind organizarea evenimentului şi exprimând speranța că forumul va contribui la o mai bună cunoaștere a celor două medii de afaceri.
Organizatorii evidenţiază faptul că „managerii români prezenți au avut ocazia să afle mai multe despre potenţialul economic al principatului Monaco, particularitățile acestuia, oportunitățile de afaceri și investiționale (turism, finanțe, imobiliare, construcții, inovare etc), cadrul legal aplicabil, avantajele comparative ale economiei monegasce atât din mesajul Alteței Sale Serenisime Principele Suveran Albert al II-lea de Monaco, transmis în cadrul forumului, cât și din prezentările susținute de Guillaume Rose și de directorul Camerei de Comerț Monaco, Diego Bonaventura”.
A fost semnat acordul de colaborare între CCIB și Monaco Economic Board, prin președinții acestor organizații, Sorin Dimitriu și Guillaume Rose.

