Prețurile imobiliarelor ridică semne de întrebare

0
Proprietățile rezidențiale din România (apartamente, dar și case) s-au apreciat cu 1,6% în ultimul trimestru al anului trecut față de cele trei luni anterioare, după ce, pe parcursul întregului an, prețurile solicitate de vânzători s-au majorat, per ansamblu, cu 5,3%, conform datelor Profit.ro. Această cifră arată că tendința de temperare a scumpirilor de pe piața rezidențială s-a accentuat vizibil anul trecut, în condițiile în care în 2017 și 2016 erau consemnate creșteri de 9,1% și, respectiv, 12,4%, potrivit sursei amintite. S-ar părea, așadar, că cei interesați de achiziția unei locuințe nu au mai fost dispuși să accepte scumpiri similare celor din anii anteriori”, spune Dorel Niță, Head of Data and Research în cadrul Imobiliare.ro și Project Manager al AnalizeImobiliare.ro. De asemenea, cele mai recente date publicate de Eurostat și Institutul Național de Statistică (INS) arată, pentru al treilea pătrar din 2018, un plus de 4,3% în Uniunea Europeană (față de perioada similară din 2017), în vreme ce, pe piața locală, avansul anual a fost ceva mai accentuat, anume 5,7%.

Producţie în creştere, investiţii majore în derulare şi modernizare continuă la Romgaz

0
Accelerarea lucrărilor de explorare pentru identificarea de zăcăminte noi, monitorizarea atentă şi intervenția activă a managementului în cadrul lucrărilor de la obiectivul de investiţii Ienut cât şi continuarea eforturilor de diversificare a portofoliului de business prin construcția de noi obiective energetice, achiziționarea de surse de energie alternativă şi extinderea pe alte piețe, sunt doar câteva din obiectivele strategice ale managementului Romgaz. Adrian Volintiru, directorul general Romgaz declară: “Eficientizarea activității companiei prin debirocratizare, fluidizarea procedurilor şi a fluxurilor de business cât şi atragerea de profesionişti în domeniu, cu expertizaă şi know how adecvat, capabili să contribuie la realizarea obiectivelor propuse în strategia de dezvoltare, au fost, de asemenea, prioritare şi vom continua procesul de modernizare al companiei”. În ceea ce priveşte activitatea de producţie a gazelor naturale, Volintiru vorbeşte despre o creştere semnificativă a producţiei în 2019, prin exploatarea noilor capacităţi de producţie puse în funcţiune în perimetrul Caragele. Astfel, la această dată, Romgaz are capacitatea de a produce aproximativ 16 milioane metri cubi/zi. „Creşterea producţiei s-a datorat în principal finalizării colectorului de 16 km, Caragele-Galbenu în luna decembrie, lucrare care coroborată cu punerea în producţie a sondelor Tapu1, Buza de Nord şi Beudiu în trim. III 2018, a permis creşterea producţiei zilnice a acestui zăcământ cu cca. 800 mii mc. Astfel, producţia pe total zăcământul Caragele a fost, în anul 2018, de 225,894 mil. mc, reprezentând 4,2% din producţia totală de gaze realizată de Romgaz”. Volintiru menţionează ca proiecte prioritare pentru Romgaz identificarea resurselor onshore cât şi centralele Iernut și Mintia. De asemenea, investiţiile în retehnologizare, mentenanța predictivă sunt şi acestea în vizorul managementului. Cât priveşte Centrala de la Iernut, în prezent proiectul este finalizat în proporţie de 74% şi se accelerează procesul, lucrându-se se inclusiv în perioada sezonului rece în două schimburi, astfel încât proiectul să fie finalizat integral în 2020. Activitatea de exploatare a zăcămintelor comerciale a vizat îndeplinirea prevederilor programului de producţie prin continuarea operaţiunilor de reabilitare producţie pe principalele zăcăminte mature, executarea operaţiunilor de reparaţii capitalizabile la sonde şi punerea în funcţiune a unor noi capacităţi de producţie. În ultimul trimestru din 2018, livrările Romgaz s-au realizat în baza contractelor încheiate atât prin intermediul pieţelor centralizate din România cât şi în baza contractelor bilaterale încheiate (în special cu clienţi finali). În plus, faţă de cantităţile livrate către clienţii săi, Romgaz a susţinut prin livrări consumul CET Iernut cu o cantitate aproximativă de 1.300.000 MWh. 2 Preţurile practicate în cursul trimestrului 4 2018 pentru gazele livrate către clienţi s–au situat în mod constant în jurul valorii de 81 lei/MWh . Aceleaşi tendinţe s-au păstrat şi pentru gazele livrate în cursul lunii ianuarie până la această dată. Cantitatea programată la livrare către clienţii Romgaz este de aproximativ 6.6 TWh, iar preţul mediu se va situa în aceeaşi gamă de 82-83 lei/MWh (estimare până la această dată). Biroul de presă ROMGAZ Despre ROMGAZ S.N.G.N. ROMGAZ S.A. este cel mai mare producător şi principal furnizor de gaze naturale din România. Compania este admisă la tranzacţionare pe piaţa Bursei de Valori din Bucureşti (BVB) şi a Bursei din Londra (LSE). Acţionar principal este statul român cu o participaţie de 70%. Compania are o experienţă vastă în domeniul explorării şi producerii de gaze naturale, istoria sa începând acum mai bine de 100 de ani, în anul 1909. ROMGAZ face explorare geologică în scopul descoperirii de noi zăcăminte gazifere, produce gaz metan prin exploatarea zăcămintelor din portofoliul companiei, depozitează subteran gaze naturale, efectuează intervenţii, reparaţii capitale şi operaţii speciale la sonde şi asigură servicii profesioniste de transport tehnologic.

Leonardo Badea: ASF sprijină educația financiară pentru a impulsiona dezvoltarea pieței asigurărilor

0

Prezent astăzi la evenimentul „Quo Vadis – Piata de asigurări in 2019” organizat de DC NEWS, Leonardo Badea – președintele ASF (Foto), a declarat:

 „Încep prin a menționa faptul ca avem o creștere a pieței asigurărilor cu 2,1% din punct de vedere al volumului de prime brute subscrise de către asigurătorii autorizați și reglementați de ASF în primele 9 luni ale anului 2018 față de aceeași perioadă a anului anterior până la o valoare de 7,47 miliarde lei, ceea ce în opinia noastră arată o îmbunătățire sustenabilă a sectorului de asigurări în România.

Un prim set de date preliminare de care dispunem (neauditate și care mai pot suferi rectificări) la nivelul anului 2018 indică o creștere cu aproximativ 4,5% a volumului primelor brute subscrise comparativ cu anul anterior, depășind in anul 2018 pragul de 10 miliarde lei. Creșterile de peste 4% se remarcă atat pentru segmentul asigurărilor generale, cat și pentru asigurările de viață.

Contextul internațional pe fondul căruia a evoluat piața locală a asigurărilor în anul 2018 a fost unul dificil, influențat de o serie de evenimente precum:

–          atenuarea ritmurilor de creștere economică pentru statele membre UE,

–          negocierile privind Brexit-ul și îngrijorările cu privire la un potențial acord,

–          tensiunile comerciale dintre SUA și China.

În continuare, o încetinire a ritmului de creștere economică în Europa și o potențială instabilitate generată de evenimentele manifestate la nivel global sunt de așteptat în anul 2019.

În ciuda tensiunilor manifestate la nivel global pe piețele financiare, am constatat că în anul 2018, piața asigurărilor din România a avut o evoluție pozitivă, susținută și de preocuparea continuă a Autorității de Supraveghere Financiara pentru îmbunătățirea cadrului legal aplicabil entităților supravegheate și alinierea la legislația și standardele europene, în scopul asigurării celor două obiective principale:

–          protecția consumatorilor

–          stabilitatea financiară a piețelor supravegheate.

Deși segmentul asigurărilor generale (în special cel auto) rămâne principalul motor de creștere a pieței, remarcăm evoluția pozitivă pe care asigurările de viață din România au înregistrat-o pe parcursul ultimilor doi ani, și anume în special aprecierea de 21% constatată în anul 2017 față de 2016. Aceste evoluții s-au observat și prin creșterea ponderii primelor brute subscrise pentru activitatea de asigurări de viață, de la 17% în primele nouă luni ale anului 2016 la 21% în aceeași perioadă din ultimii doi ani.

În vederea susținerii dezvoltării pieței asigurărilor de viață, ASF a implementat o serie de măsuri referitoare la creșterea încrederii consumatorilor în existența unui sistem de reglementare și supraveghere eficient și capabil să protejeze drepturile acestora și sporirea educației financiare a românilor prin organizarea și participarea la programe care să conducă la o mai bună înțelegere a produselor de asigurare de către români.

Un alt aspect ce merită menționat este și îmbunătățirea indicatorilor prudențiali de solvabilitate, astfel încât toți asigurătorii locali au continuat să îndeplinească și la finalul primelor 9 luni din anul 2018 cerințele de capital de solvabilitate (SCR) impuse de regimul Solvabilitate II, situație ce a avut loc în premieră începând cu semestrul I al anului 2017. La nivelul pieței asigurărilor, rata SCR se situa la o valoare de 1,73, în timp ce rata MCR înregistra un nivel de 3,99 la 30 septembrie 2018. În ceea ce privește informațiile conform noului regim Solvabilitate II, nu există la acest moment date disponibile pentru finalul trimestrului IV 2018, în această perioadă aflându-se în desfășurare procesul de transmitere a datelor de către asigurători.

Activele totale ale societăților de asigurare au crescut cu 1,79% în primele nouă luni ale anului 2018 comparativ cu valoarea înregistrată în aceeași perioadă a anului anterior, depășind pragul de 20 miliarde de lei, în timp ce datoriile totale au crescut mai lent, cu 1,30%. Astfel, excedentul activelor față de datorii a fost de 4,97 miliarde lei la 30 septembrie 2018, în creștere față de valoarea de 4,81 miliarde lei, înregistrată la 30 septembrie 2017.

Pe partea de reglementare, în anul 2018, ASF s-a implicat în elaborarea proiectului de lege privind distribuția în asigurări (IDD). Suntem conștienți de provocările pe care le implică asemenea schimbări pentru toți jucătorii implicați, precum și de o oarecare rezistență la schimbare specifică acestor momente în care sunt implementate modificări semnificative ale legislației aplicabile. Considerăm, însă, că acest nou cadru legislativ vine în sprijinul consumatorilor, oferindu-le acestora o mai bună protecție a drepturilor și intereselor. Astfel, ne așteptăm ca, pe termen mediu și lung, această sporire a protecției consumatorilor să se traducă prin creșterea încrederii consumatorilor și implicit printr-o dezvoltare sustenabilă a pieței asigurărilor din România, ceea ce ar reprezenta în final un real câștig pentru toți jucătorii ce activează în cadrul pieței locale a asigurărilor.

În anul 2019, ne așteptăm ca principalele provocări la adresa stabilității piețelor financiare nebancare să vină în special din mediul extern: tensiunile geopolitice manifestate pe parcursul anului 2018, în special în ceea ce privește acordul privind Brexit-ul, tensiuni ce vor continua și pe parcursul acestui an. Cu toate acestea, așteptările referitoare la anul 2019 sunt optimiste – ne așteptăm deci la continuarea evoluției pozitive a pieței asigurărilor.

În ceea ce privește dependența sectorului de asigurări din România de asigurările auto, ASF și-a manifestat pe parcursul ultimilor ani interesul și disponibilitatea în sensul promovării unor măsuri care să sprijine și dezvoltarea asigurărilor de viață și de sănătate din România. În acest sens, vom continua pe această linie promovarea programelor de educație financiară și a măsurilor de creștere a încrederii consumatorilor, care alături de un cadru macroeconomic în general favorabil, o rată redusă a șomajului și creșterea veniturilor disponibile ale populației pot contribui la dezvoltarea pieței asigurărilor din România, inclusiv a segmentului de asigurări de viață, reducând astfel dependența pieței locale de asigurările auto.

Fără îndoială evenimentul major al anului 2019, este preluarea Președinției Consiliului Uniunii Europene de către România.

                Printre dosarele legislative aflate în lucru în cadrul Consiliului Uniunii Europene se regăsesc si câteva dosare financiare (PEP, EMIR refit, EMIR CCP supervision) printre care  și cel privind modificarea directivei auto.

                Pentru a evalua eficacitatea, eficiența și coerența legislației, Planul cadru de lucru al Comisiei în anul 2016 a prevăzut o evaluare a Directivei.

                Rezultatele evaluării  au concluzionat că deșii Directiva respectă scopul inițial, anumite amendamente sunt necesare pentru a-i spori eficiența. Având în vedere Consumer Financial Action Plan (martie 2017), au fost identificate două direcții: portabilitatea istoricului daunelor și compensarea părților vătămate în cazul insolvenței asiguratorului.’’

CBRE: privire spre piaţa spaţiilor de birouri

0
Suprafaţa de spații de birouri moderne a crescut anul trecut cu 15% față de 2017 (atinge în total 2,91 milioane mp) şi va mai creşte, pentru că în acest an vor mai începe 15 proiecte (peste 304.000 mp), anunţă CBRE, lider mondial și național pe piața de consultanță imobiliară, semnalând în acelaşi timp că „piața resimte lipsa mai multor proiecte, nivelul cererii fiind în continuare peste oferta existentă”. Din bilanţul oferit de CBRE, este de reţinut şi că în 2018 „cererile de închiriere au însumat 325.000 mp, iar 81% dintre spațiile tranzacționate sunt situate în clădiri de birouri de clasă A”. În ordine, cele mai multe solicitări de închirieri în Bucureşti au fost în partea de vest (36% din totalul tranzacțiilor), în centru și în nord (câte 17%), în Pipera (14%), CBD – Piața Victoriei, Piața Charles de Gaulle (13%). Tipologic, tranzacțiile dominante au fost contracte de preînchiere (35%), renegocieri (26%), relocări (20%), cereri noi sau extinderi ale unor spații existente (19%). Pentru 2019, zona de vest se dovedeşte cea mai activă, acolo găsindu-se 48% dintre proiectele noi; urmează 24% în nord, 10% în zona CBD, 9% în zona centrală, 8% în Pipera.  Tendința este „de creare a unor noi poli, cum este zona Timpuri Noi, situată în partea de centru-sud a capitalei”. În ansamblu, Mihai Păduroiu (foto), Head of Advisory & Transaction Services al CBRE Romania, apreciază că „2018 a fost un an extrem de bun, iar conform analizelor noastre, în 2019 piața spațiilor de birouri va tura și mai mult motoarele. Cu toate acestea, nevoia unor noi proiecte de clasă A rămâne la cote ridicate, mai ales în contextul intrării unor noi jucători pe piață, așa cum se prefigurează. Timpul de așteptare pentru găsirea unor birouri de calitate și bine amplasate se situează între 12 și 24 de luni. Pentru ca această nișă să își continue creșterea și pentru ca România să ajungă la nivelul piețelor mari din regiune, cred că dezvoltatorii și companiile de consultanță trebuie să devină din ce în ce mai creativi și dispuși să investească în inovație”.  

Kaufland Romania, Angajator de Top în Europa

0
În premieră, Kaufland Romania primeşte titlul de Angajator de Top în Europa, acordat de Top Employers Institute din Olanda (organizaţie independentă de evaluare a practicilor de resurse umane la nivelul companiilor de top din intreaga lume), odată cu obţinerea pentru al patrulea an consecutiv a certificării Angajator de Top în România. Au fost evaluate procesele de resurse umane din interiorul companiei, facilităţile acordate angajaţilor, posibilităţile lor de dezvoltare de la toate nivelurile. Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director, Kaufland România, subliniază: „Consideram ca investitiile in oameni sunt cele mai de impact. De aceea, ne raportam la echipa noastra ca la o familie extinsa, in care fiecare isi pune in valoare cele mai bune abilitati si in care fiecare primeste oportunitatea de a-si dezvolta potentialul. Putem spune ca la Kaufland avem atatea job-uri esentiale cati angajati sunt, deci, ca la noi nu sunt «locuri de munca mici». Compania noastra lucreaza permanent la dezvoltarea unui mediu de lucru placut pentru echipa, menit sa sustina dezvoltarea fiecarui angajat in parte pe termen lung. Certificarea de Angajator de Top ne bucura mai ales fiindca, pentru noi, reprezinta o aprobare a pasilor pe care ii facem pentru indeplinirea acestor scopuri, o certificare obiectiva realizata de un institut international specializat”. Kaufland România susţine dezvoltarea sistemului de învăţământ la nivel universitar, o concretizare în acest sens fiind dezvoltată cu sprijinul Academiei de Studii Economice din Bucureşti şi al altor actori din mediul academic şi comercial din România.  

Consiliul Naţional al Rectorilor, la Universitatea Aurel Vlaicu din Arad

0
Consiliul Naţional al Rectorilor s-a întrunit la Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad (foto UAV). Prof. univ. dr. ec. Ramona Lile, rectorul UAV, a salutat prezenţa ministrului educaţiei naţionale, Ecaterina Andronescu, a preşedintelui CNR, Sorin Mihai Câmpeanu, a celor peste 70 de rectori, reiterând dorinţa comună ca ideile şi strategiile analizate împreună „să ducă la dezvoltarea învăţământului superior românesc”. Au fost dezbătute aspecte privind, acreditarea şi autorizarea programelor de studii, ierarhizarea şi clasificarea universităţilor, bugetul învăţământului superior etc. În urma reuniunii, CNR a formulat o serie de „solicitări pe care le consideră esenţiale pentru dezvoltarea învăţământului superior românesc:
  1. Continuarea procesului de evaluare a şcolilor doctorale, pe baza metodologiei de evaluare aflată în vigoare.
  2. Îmbunătăţirea şi revizuirea punctuala şi justificată a unor indicatori, referitor la termenul de îndeplinire a standardelor.
  3. Pe baza punctului doi, extinderea cu o lună a termenului de depunere a Dosarelor de autoevaluare.
  4. CNR susţine importanţa unei noi legi a educaţiei. Este esenţial să avem un cadru legal caracterizat de viziune, coerenţă şi predictibilitate şi care să promoveze eficient principiul învăţământului centrat pe student. Acesta trebuie să răspundă aşteptărilor întregii societăţi româneşti, ceea ce necesită consultări relevante şi profesioniste, necesită timp, obiectivitate şi echilibru, elemente ce nu pot fi asigurate într-un an electoral caracterizat de multiple interese politice. Pe cale de consecinţă, CNR consideră inoportună orice abordare lipsită de responsabilitate, prin care s-ar dori elaborarea şi promovarea «pe repede înainte» a unei legi de asemenea importanţă.
  5. Cu privire la corelarea domeniilor ARACIS-CNATDCU-ISCED, CNR solicită Agenţiei Naţionale pentru Calificări (ANC) să prezinte o propunere de corelare a denumirii Comisiilor CNATDCU și ARACIS cu domeniile ISCED, precum și cu domeniile de licență și masterat. Pentru formularea acestei propuneri, solicităm ca ANC să se consulte cu reprezentanții universităţilor româneşti, pe domenii, pentru a se clarifica echivalenţa cu domeniile ISCED. Această armonizare este esenţială pentru susținerea mobilității studenților în spațiul european, pentru internaționalizarea Învăţământului superior românesc, precum şi pentru recunoaşterea completă a diplomelor româneşti.
  6. CNR reafirmă necesitatea respectării autonomiei universitare ca şi garant al independenţei şi responsabilităţii academice asumate de membrii oricărei comunităţi academice şi respectate, conform Constituţiei României, de către orice terţi, indiferent de apartenenţa la foruri naţionale sau internaţionale”.

Proiect finanţat din fonduri europene pentru ape şi păduri

0
Ministerul Apelor și Pădurilor a lansat, în calitate de lider, proiectul „Implementarea și dezvoltarea de sisteme și standarde comune pentru optimizarea proceselor decizionale în domeniul apelor și pădurilor, aplicarea sistemului de politici bazate pe dovezi în Ministerul Apelor și Pădurilor pentru sistematizarea și simplificarea legislației din domeniul apelor și realizarea unor proceduri simplificate pentru reducerea poverii administrative pentru mediul de afaceri în domeniul silviculturii”, cod SIPOCA 395/ cod MySMIS 116294 (foto de la lansare, MAP).  Proiectul, cu valoarea totală de 12.308.430,75 lei (83.98% nerambursabil), este finanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, depus în cadrul cererii de proiecte nr. IP8/2017 „Sprijin pentru implementarea managementului calității, măsuri de simplificare pentru cetățeni și mediul de afaceri, sistematizarea legislației și evaluarea sistemică a cadrului de reglementare”. Partenerii MAP în derularea proiectului sunt Academia de Studii Economice din București și Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Silvicultură „Marin Drăcea”. După cum subliniază ministrul apelor şi pădurilor Ioan Deneș în mesajul transmis la conferinţa inaugurală prin secretarul de stat Adriana Petcu, „proiectul este unul ambițios, deosebit de complex, la care vor lucra profesioniști nu numai din minister, ci și din cadrul altor instituții de prestigiu care au un rol important în ceea ce privește expertiza, respectiv Academia de Studii Economice din București și Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Silvicultură Marin Drăcea. Prin proiectul despre care vorbim astăzi, cu o valoare de peste  12,3 milioane de lei, vor fi instruiți 280 de angajați, nu numai cei din interiorul MAP, ci și de la gărzile forestiere, de la Administrația Națională Apele Române, de la administrațiile bazinale de apă. Știm că este nevoie de aceasta instruire, specialiștii cu experientă de zeci de ani deja încep să iasă din sistem și în urma lor vin tineri, deseori abia ieșiți de pe băncile facultăților”. Managerul proiectului, Olimpia Negru, director general în MAP, a precizat: „Prin implementarea proiectului se dorește consolidarea capacității instituționale a Ministerului Apelor și Pădurilor și a structurilor aflate în subordinea, sub autoritatea și în coordonarea sa prin îmbunătățirea managementului proceselor și activităților organizaționale și implementarea instrumentelor de management al calității, în vederea eficientizării administrației publice. De asemenea, proiectul are în vedere dezvoltarea și evaluarea competențelor profesionale ale personalului, în vederea eficientizării procesului decizional la standarde înalte. În acest sens, se vor organiza sesiuni de formare profesională și instruire pentru implementarea mecanismelor de coordonare ce vor fi realizate în cadrul proiectului”. Obiectivele specifice ale proiectului vizează „implementarea unor sisteme unitare de management al calității și performanței la nivelul Ministerului Apelor și Pădurilor, aplicarea sistemului de politici bazate pe dovezi în MAP prin realizarea unor politici publice în domeniul managementului apei și în domeniul silviculturii și  realizarea unui document strategic prin sistematizarea și simplificarea amplelor reglementări din domeniul managementului apei. De asemenea, prin implementarea Proiectului SIPOCA 395 personalul din cadrul Ministerului Apelor și Pădurilor și din structurile aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea sa, vor dobândi competențe crescute pentru susținerea măsurilor/acțiunilor de sistematizare și simplificare a legislației în domeniul managementului apei și pentru susținerea măsurilor/acțiunilor de simplificare a procedurilor pentru mediul de afaceri în domeniul silviculturii”. La conferința de lansare a proiectului au fost reprezentate Ministerul Apelor și Pădurilor, ASE București, Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare în Silvicultură „Marin Drăcea”, AM POCA, gărzile forestiere, Administrația Națională Apele Române, administrațiile bazinale de apă, Asociația Forestierilor din România (ASFOR), Institutul Național de Hidrologie și Gospodărire a Apelor.

În ce domenii aleg românii să depună cele mai multe CV-uri

0
Cele mai multe căutări de joburi din luna ianuarie au fost în domenii precum transporturi, financiar, inginerie și resurse umane, iar companiile care au înregistrat cele mai multe CV-uri trimise de candidați au fost Kaufland, Rompetrol și Unilever, potrivit datelor publicate de platforma BestJobs. ”Cele mai multe căutări de joburi din luna ianuarie au fost în domenii precum: transport – peste 36.000 de căutări, financiar contabil – peste 27.000 de căutări, inginerie – peste 19.000 de căutări, vânzări – peste 14.000 de căutări, resurse umane – peste 10.000 de căutări”, se arată în comunicat. Totodată, deși începutul de an este în mod tradițional ușor mai greoi pentru angajatori, volumul de aplicări la joburi este mai mare decât în alte perioade din an, luna ianuarie aducând BestJobs un plus de 10% față de aceeași perioadă a anului trecut, scrie News.ro. În luna ianuarie a acestui an, primele zece companii care au primit cele mai multe CV-uri trimise, la joburile publicate, au fost Kaufland România (3.182 aplicări), Rompetrol (2.697 de aplicări), Unilever (2.360 de aplicări), Oracle (2.062 de aplicări), Banca Transilvania (1.739 de aplicări), Grup Renault România (1.657 de aplicări), Alpha Bank (1.623 de aplicări), Raiffeisen Bank (1.598 de aplicări), Deichmann (1.569 de aplicări) și Mega Image (1.552 de aplicări), potrivit Profit.ro.