Ultima zi de mandat al Romaniei la Presedintia Consiliului UE

0

30 iunie 2019 -Astazi este ultima zi de mandat al Romaniei la Presedintia Consiliului UE, un mandat care a reprezentat un succes extraordinar si care a aratat capacitatea deosebită, valoarea, expertiza, ambitia si determinarea Romaniei de a fi un partener european serios, dedicat, implicat, activ si un promotor al valorilor si principiilor europene.
În domeniul economiei și societății digitale, Președinția Română a reușit să aducă o contribuție semnificativă politicilor și priorităților europene, atât din prisma priorităților curente, a abordării provocărilor prezente și viitoare dar și a viziunii strategice pentru viitor, astfel încât Europa să fie competitivă la nivel mondial.
În domeniul economiei și societății digitale, Președinția Română a finalizat două dosare esențiale pentru Piața Unică Digitală și pentru dezvoltarea economică a Europei (directiva privind datele deschise si reutilizarea informațiilor din sectorul public, Programul Europa Digitală), a obținut mandatul de negociere pentru dosarul privind centrele de competență în domeniul cyber, a avansat semnificativ propunerea de regulament ePrivacy, a adoptat propunerea de decizie privind WRC-19, a adoptat documentul de viziune politică și strategică – Concluziile Consiliului privind viitorul Europei cu un grad ridicat de digitalizare după 2020: „Stimularea competitivității digitale și economice în întreaga Uniune și a coeziunii digitale”, a adoptat Concluziile Consiliului privind capacitatea și capabilitățile de securitate cibernetică în UE,  a finalizat procesul de amendare a mandatului HWPCI în contextul Deciziei și regulamentului Consiliului privind măsuri restrictive de combatere a atacurilor cibernetice care reprezintă o amenințare la adresa Uniunii sau a statelor sale membre si a lansat discuții aprofundate privind 5G, inteligența artificială, mașinile conectate etc
Pe lângă succesele menționate mai sus, ceea ce mă face să fiu mândru de mandatul pe care Romania l-a avut pe parcursul celor 6 luni este calitatea și valoarea actelor și măsurilor adoptate care s-au bucurat de susținerea în unanimitate din partea statelor membre și de aprecierea actorilor europeni. Aceasta înseamnă că Președinția română și-a atins obiectivele nu numai din perspectiva numărului de dosare finalizate dar si prin capacitatea exemplară și nivelul ridicat de profesionalism de care a dat dovadă.
Nu în ultimul rând, aș vrea să urez succes colegilor finlandezi si in special ministrului pentru transport si comunicatii, doamnei Sanna Marin, careia, începând de maine, 1 iulie 2019, ii voi preda ştafeta Presedintiei Consiliului UE in domeniul digital.

L’Observatoire Cetelem constată creşterea preferinţei consumatorilor români pentru produse locale

0

Studiul L’Observatoire Cetelem 2019, făcut în 17 țări europene pe un eșantion de 13.800 de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 75 de ani, constată o tendință globală de promovare a produselor fabricate la nivel local sau regional. Ponderea preferinţei în acest sens este de 89% la nivel european. În România este de 90%; în Austria – 93%, în Germania – 92%, în Italia – 92%.

Ca motivare a opţiunii, în România, 34% dintre respondenţi consideră aceasta un act de patriotism, 31% – un obiectiv important de viitor, 30% – expresie a mândriei naționale. În proporţie de 22% respondenţii din ţara noastră apreciază că achiziționarea de produse autohtone ajută la protejarea mediului; Suedia – 61%, Austria – 55%, Italia – 47%, media europeană – 42%.

Accesul cel mai uşor la produse autohtone este considerat de cei chestionaţi din România a fi la mobilă, produse și echipamente de uz casnic – pondere 79%, precum şi la produse de igienă și înfrumusețare şi la produse de industrie textilă.

Bruno Leroux (foto), CEO al BNP Paribas Personal Finance, Sucursala București, subliniază: „În calitate de consumatori, avem mult mai multă putere decât realizăm și este extrem de important să conștientizăm că obiceiurile noastre de consum impactează atât societatea în care trăim și economia de piață, cât și mediul înconjurător. În România, din ce în ce mai multe persoane imbrățișează consumul local și îi apreciază beneficiile. Fie că o fac din dorința de a susține piața muncii, de a genera creștere economică, din motive patriotice sau fie din preocupare pentru mediu, pentru 45% dintre români dezvoltarea consumului local este o prioritate, iar peste jumătate (52%) sunt de părere că este important să încurajeze consumul de produse locale. Apetitul pentru produse locale contribuie, de asemenea, și la încurajarea producătorilor locali, fiind expresia clară a recunoașterii calității și a modelelor de producție responsabile și sustenabile”.

În ansamblu, Pascal Roussarie, director adjunct de brand, comunicare și publicitate la BNP Paribas Personal Finance, Sucursala Levallois Perret, semnalează că în proporţie de 60% europenii preferă să investească în călătorii și activități recreative, 43%, în aparatura de uz casnic, 37%, în telefoane inteligente.

Acelaşi studiu relevă că europenii apreciază că în ansamblu circumstanțele lor personale s-au îmbunătățit, dar situația țării fiecăruia a rămas în linii mari neschimbată. Ordinea gradului de apreciere faţă de creşterea personală este Danemarca, Norvegia, Marea Britanie, Germania, România etc.

Universitatea din Bucureşti, contribuţie la Spațiului European al Educației

0

Universitatea din București se află între primele universităţile beneficiare ale inițiativei Erasmus+ pentru Universități Europene, în calitate de componentă a Alianței CIVIS, împreună cu şapte mari universităţi ale continentului nostru: Universitatea Aix Marseille (Franţa), Universitatea Naţională şi Capodistriană din Atena (Grecia), Universitatea Liberă din Bruxelles (Belgia), Universitatea Autonomă din Madrid (Spania), Universitatea Sapienza din Roma (Italia), Universitatea din Stockholm (Suedia) şi Universitatea Eberhard Karls din Tübingen (Germania).

Perspectiva şi responsabilităţile ce decurg din obţinerea finanţării aferente au fost oferite de exponenţi în acest sens ai universităţii bucureştene, prof. univ. dr. Mircea Dumitru – rectorul Universității din București, prof. univ. dr. Liviu Papadima, conf. univ. dr. Sorin Costreie – prorectori, Mirabela Amarandei – director al Direcției de Orientare Strategică și Politici Publice și purtător de cuvânt. Profesorul Mircea Dumitru a subliniat: „Suntem în această foarte selectă echipă universitară europeană, prin care ne propunem să consolidăm spaţiul comun european al învăţământului superior şi al cercetării. Ne asumăm împreună cu cele şapte universităţi din care este alcătuit consorţiul CIVIS o misiune pentru viitorul mediu şi viitorul mai îndepărtat în care dorim să promovăm valorile educaţiei în spirit civic liberal, în care dorim, în acelaşi timp, să aducem o contribuţie specifică din perspectiva culturii naţionale, a culturii româneşti, contribuind în felul acesta şi la consolidarea apartenenţei noastre la spaţiul european şi nu în ultimul rând la consolidare a cetăţeniei europene”.

Comunicatul comun al universităților Alianţei CIVIS:

„CIVIS, alianță a opt dintre cele mai prestigioase universități, este mândră să primească oportunitatea de a contribui pe deplin la prima etapă a construirii acestei inițiative majore pentru viitorul peisajului european al învățământului superior.

Aspirațiile CIVIS vor fi acum transformate în acțiuni și rezultate pentru a stimula cooperarea la toate nivelurile și pentru a spori calitatea și atractivitatea Universității noastre Civice Europene, compusă din Universitatea Aix-Marseille (Franța), Universitatea Națională și Capodistriană din Atena (Grecia), Universitatea din București, Universitatea Liberă din Bruxelles (Belgia), Universitatea Autonomă din Madrid (Spania), Universitatea Sapienza din Roma (Italia), Universitatea din Stockholm (Suedia), Universitatea Eberhard Karls din Tübingen (Germania).

Proiectul CIVIS va juca rolul de model și va defini o modalitate de a uni universitățile, de a spori oportunitățile oferite celor 384.000 de studenți și 55.000 de angajați, pe lângă consolidarea poziției noastre internaționale în raport cu Africa și zona mediteraneană. Acest proiect reprezintă o provocare substanțială și stimulativă.

Proiectul nostru vizează promovarea valorilor, culturilor și a cetățeniei europene în rândul noilor generații de studenți. Acesta va promova educația incluzivă de calitate, programe educaționale și de cercetare inovatoare și integrate, indiferent de granițe, limbi sau discipline academice. Universitățile partenere doresc să abordeze provocările planetare, atât la nivel local, cât și global: clima și energia, orașele și mobilitatea, sănătatea, patrimoniul cultural, digitalizarea.

Parteneriatele noastre se vor multiplica pe toate nivelurile, atât în ceea ce privește componenta de predare, cât și cea de cercetare. În acest scop, vom facilita mobilitatea între campusurile noastre, garantând în același timp sustenabilitatea acțiunilor noastre și limitând impactul asupra mediului.

Obținerea acestei finanțări europene reprezintă un prim pas și implică o mare responsabilitate de a contribui la dezvoltarea Spațiului European al Educației. Acest vast proiect aparține în primul rând studenților și personalului nostru. În curând va fi de datoria lor să transpună CIVIS în realitate!

Începem acest proiect de trei ani cu un buget de 5 milioane de euro, acordat de Comisia Europeană, dar ambiția noastră merge mult mai departe, cu angajamentul de a dezvolta un campus transnațional european, legat de regiunile europene și de a crea legături înăuntrul și în afara Europei”.

Bursa Română de Mărfuri lansează piaţa produselor standardizate pe termen mediu şi lung în tranzacţionarea gazelor

0

Bursa Română de Mărfuri (BRM) lansează de la 1 iulie piaţa produselor standardizate pe termen mediu şi lung pentru tranzacţionarea gazelor naturale, în condiţiile în care asigură serviciile de contraparte centrală. Detalii sunt oferite de preşedintele-director general Gabriel Purice şi de Septimiu Stoica, preşedintele AGA al BRM: „Pentru a veni în întâmpinarea nevoilor participanţilor de pe piaţa gazelor naturale şi în scopul dezvoltării sustenabile a acestei pieţe în general, BRM lansează începând cu luna iulie 2019 serviciul de Contraparte Centrală pentru tranzacţiile la termen pe o săptămână şi pe o lună. Din septembrie, contractele cu scadente mai lungi vor fi şi ele incluse în sistemul de compensare-decontare. Până la finalul anului, se va constitui un fond de clearing suplimentar dedicat aplicaţiei”.

Septimiu Stoica

Contrapartea centrală este definită prin rolul ei „semnificativ în procesul de gestionare a riscurilor induse de decontarea tranzacţiilor la termen, reprezentând o etapă necesară în procesul de dezvoltare a pieţelor cu contracte standard cu livrare administrate de BRM şi de aliniere la exigenţele UE”.

Gabriel Purice


După cum subliniază interlocutorii, „în vederea realizării rolului de Contraparte Centrală, se aplică novaţia subiectivă prin care Contrapartea Centrală devine cumpărător pentru orice vânzător şi vânzător pentru orice cumpărător, astfel încât fiecare participant la tranzacţii este asigurat de finalizarea operaţiunii comerciale, conform preţurilor şi cantităţilor convenite prin tranzacţie. Riscurile de posibil eşec la decontare al unui participant sunt preluate integral de contrapartea centrală, acesta fiind practic izolat din punct de vedere al riscului sistemic, iar restul participanţilor fiind neafectaţi de incidentul provocat eventual de participantul individual”.


BRM precizează că a organizat „o şedinţă publică cu toţi participanţii la piaţă şi a prezentat regulamentul de funcţionare a contrapărţii centrale, mecanismele aferente acesteia, precum şi contractele de participare pe această piaţă” şi anunţă că de la 1 iulie „pune la dispoziţie o platforma de test pentru participanţii la piaţă şi va realiza testarea aplicăţiei împreună cu cei interesaţi. În paralel cu aceasta, are loc semnarea contractelor cu participanţii la piaţă, activitate deja demarată şi se estimează că în cea de-a două parte a lunii iulie vor începe tranzacţiile din mediul real pe această piaţă”.

COMUNICAT DE PRESA Bursa Romana de Marfuri (BRM) lanseaza piata produselor standardizate pe termen mediu si lung, in conditiile asigurarii de catre BRM a serviciilor de Contraparte Centrala.

0

București (27 iunie) – BRM considera ca piața de gaze naturale din Romania merita o sustinere deosebita in procesul ei de dezvoltare, in conditii in care Romania are cea mai mare piata de gaze naturale din Europa Centrala si a fost prima tara care a utilizat, istoric, gazele naturale in scopuri industriale.

Pentru a veni in intampinarea nevoilor participantilor de pe piata gazelor naturale si in scopul dezvoltarii sustenabile a acestei piete in general, BRM lanseaza incepand cu luna iulie 2019 serviciul de Contraparte Centrala pentru tranzactiile la termen pe o saptamana si pe o luna. Din septembrie, contractele cu scadente mai lungi vor fi si ele incluse in sistemul de compensare – decontare. Pana la finalul anului, se va constitui un fond de clearing suplimentar dedicat aplicatiei.

Contrapartea Centrala are rol semnificativ in procesul de gestionare a riscurilor induse de decontarea tranzactiilor la termen,  reprezentand o etapa necesara in procesul de dezvoltare a pietelor cu contracte standard cu livrare administrate de BRM  si de aliniere la exigentele UE.

In vederea realizarii rolului de Contraparte Centrala, se aplica novatia subiectiva prin care Contrapartea Centrala devine cumparator pentru orice vanzator si vanzator pentru orice comparator, astfel incat, fiecare participant la tranzactii este asigurat de finalizarea operatiunii comerciale, conform preturilor si cantitatilor convenite prin tranzactie. Riscurile de posibil esec la decontare al unui participant sunt preluate integral de Contrapartea Centrala, acesta fiind practic izolat din punct de vedere al riscului sistemic, iar restul participantilor fiind neafectati de incidental provocat eventual de participantul individual.

Din punct de vedere operational si tehnic, mecanismul principal de gestiune a riscurilor de pret rezultate din expunerea unei tranzactii la trecerea timpului, indiferent de scadenta contractelor incheiate, este unul de gestiune – de catre Casa de Compensatie – a conturilor de garantii, prin activarea unui sistem complex de marje: initiale, de variatie si de livrare, in acord cu practica international. Suplimentar, metoda de marcare la piata zilnica a portofoliilor participantilor, pe baza unor preturi transparente, cu impact cert asupra garantiilor necesare mentinerii pozitiilor deschise, creeaza premisele cresterii lichiditatii pietei si a relevantei procesului de descoperire a pretului, caracteristici de baza ale unei piete functionale.

Produsele standard, ce vor beneficia de servicii de Contraparte pe platforma dedicata acestei piete de catre BRM, pe baza unui regulament special, sunt toate produsele la termen cu perioada de livrare: saptamana, luna, trimestru, semestru calendaristic, sezon gazier, an calendaristic si an gazier.

In data de 27.06.2019 BRM a organizat o sedinta publica cu toti participantii la piata si cu acesta ocazie a prezentat regulamentul de functionare a contrapartii centrale, mecanismele aferente acesteia precum si contractele de participare pe aceasta piata. Incepand cu data de 01.07.2019, BRM pune la dispozitie o platforma de test pentru participantii la piata si va realiza testarea aplicatiei impreuna cu cei interesati. In paralel cu aceasta, are loc semnarea contractelor cu participantii la piata, activitate deja demarata si se estimeaza ca in cea de-a doua parte a lunii iulie vor incepe tranzactiile din mediul real pe aceasta piata.

BRM este lider national ca institutie de infrastructura pe piata tranzactiilor cu gaze naturale, inregistrand de la inceputul acestui an, in conditii de dramatica incertitudine legislativa, un numar de 365 tranzactii pentru o cantitate totala cifrata la aproape 3 TW. In anul 2018, la BRM, s-a inregistrat un record al tranzactiilor cu gaze naturale: 787 tranzactii insumand peste 71 TW.

Chiar daca efectele OUG 114/2018 s-au facut si sunt inca resimtite pe piata gazelor naturale de la BRM, se estimeaza ca lansarea pietei produselor standardizate pe termen mediu si lung, in conditiile asigurarii de catre BRM a serviciilor de Contraparte Centrala, va reprezenta un puternic impuls de crestere pentru aceasta piata.

Despre BRM: Bursa Romana de Marfuri este o companie privata de interes public, infiintata  in noiembrie 1992, prima sedinta de tranzactionare avand loc in data de 10 decembrie 1992. In prezent, activitatea BRM este reglementată de Legea nr. 357/2005 privind bursele de mărfuri si de Legea nr.297/2004 privind piata de capital.  BRM organizeaza mai multe tipuri de piete de interes public, activitatea principala fiind axata pe Piata la disponibil si Piata licitatiilor. Pe Piata la disponibil se tranzactioneaza in ringurile bursiere: gaze naturale, energie electrica, produse petroliere, carbune, procesare combustibili, certificate CO2, marfuri generale, materiale de constructii, legume, fructe, cereale. In anul 2007, BRM a emis in premiera pentru piata romaneasca primele cotatii  la produse petroliere, iar la finalul anului 2013 a emis primele cotatii la cereale. Pe Piata licitatiilor se deruleaza proceduri de achizitii, vanzari, inchirieri, BRM fiind cel mai important consultant in domeniul achizitiilor publice de produse, servicii si lucrari pentru orice tip de autoritate contractanta. Activitatea BRM se desfasoara la sediul central din Bucuresti si prin reteaua teritoriala care numara 20 terminale.

LEADER TEAM BROKER – LA CE RISCURI TE EXPUI DACĂ MERGI CU TROTINETA ELECTRICĂ FĂRĂ ASIGURARE CIVILĂ

0

București, 27 iunie 2019. Leader Team Broker, jucător cheie pe piața asigurărilor din România, explică care sunt riscurile la care se expun persoanele care utilizează trotinete electrice a căror viteză din fabrică depășește limita de 25 km/h. Clarificările vin după ce luna aceasta Poliția a amendat o persoană care conducea o trotinetă electrică din această categorie, și care, din cauza faptului că nu s-a asigurat la traversare, a lovit un autoturism. Șoferul autoturismului deținea asigurare CASCO, iar asiguratorul și-a exercitat dreptul la regres, ceea ce presupune faptul că banii pentru cheltuielile aferente reparațiilor vor fi recuperați de la conducătorul trotinetei.

“Această amendă a fost dată deoarece trotineta respectivă depășea viteza de 25 de km/h și a fost încadrată ca moped. România și în Europa nu există o lege care să reglementeze viteza trotinetelor care circulă pe drumurile publice și care au viteza limitată din fabrică la maximum 25 km/h, însă în toate țările se pune problema reglementării acestui mijloc de transport, pentru că, odată cu performanța sa, crește și viteza pe care o atinge. Legislaţia a rămas în urmă, Codul Rutier nu are specificat astfel de vehicule, iar poliţiştii nu ştiu unde să le încadreze atunci când au loc accidente“, explică Marius Constantinescu, Director de Daune LeaderTeam Broker de Asigurare.  

În Codul Rutier, art. 6 pct. 21 din OUG 195/2002, privind circulația pe drumurile publice, mopedul este definit ca fiind autovehiculul, cu două sau trei roți, a cărui viteză maximă prin construcție este mai mare de 25 km/h, dar nu depășește 45 km/h și care este echipat cu un motor cu ardere internă, cu aprindere prin scânteie, cu o capacitate cilindrică ce nu depășește 50 cmc, sau cu un alt motor cu ardere internă ori, după caz, electric, a cărui putere nominală continuă maximă nu depășește 4 kW, iar masa proprie a vehiculului nu depășește 350 kg, neincluzând masa bateriilor în cazul vehiculului electric.

“Trotineta electrică capabilă să depășească 25 km/h este așadar un moped. Iar acest lucru îi include cam pe toți cumpăratorii de trotinete electrice, indiferent de marcă, mai ales în contextul în care își doresc performanță și autonomie. Trotinetele performante ating viteze mai mari de 25 km/h, unele ajung chiar la 35-40 km/h, ceea ce expune la accidente pe trotuar sau pe drumul carosabil, cum ar fi vătămarea de pietoni adulți și copii, animale de companie, sau ciocnirea cu autovehicule”, mai adaugă Marius Constantinescu.

În România serviciile de sharing pentru trotinete au luat amploare în ultimele luni. “În cazul serviciilor de sharing, răspunderea pentru riscuri este reglementată de regulamentul acceptat la descărcarea aplicației. În general, răspunderea aparține utilizatorului și nu companiei care pune la dispoziție acest serviciu. De exemplu, este necesar să fie purtată cască, să se respecte regulile de circulație, este interzis să se coboare pante abrupte; nu este voie să meargă mai mult de o persoană în același timp. Însă, dacă te uiți în jur, majoritatea utilizatorilor nu respectă aceste reguli. Practic, ei sunt buni de plată în situația în care sunt dați în judecată, sau în situația în care partea vătămată are asigurare de viață, sănătate, CASCO, pentru că asiguratorul își va recupera banii direct de la partea vătămătoare”, clarifică Marius Constantinescu.

În majoritatea țărilor din Europa de Vest, cetățenii dețin asigurare de răspundere civilă în nume personal și pentru copii. Asigurarea de răspundere civila este potrivita pentru orice persoană fizică ce dorește să se asigure împotriva prejudiciilor pe care le poate provoca accidental, din neglijență sau imprudență, altor persoane, față de care rspunde în fața legii. Asigurarea se poate extinde și asupra accidentelor provocate de soț sau soție, de copiii minori sau de animalele de companie.

“O asigurare de răspundere civilă implică o investiție anuală de aproximativ 40 eur pentru o valoare asigurată de 20.000 eur care este valabilă pe teritoriul țării în care s-a încheiat, datorită contextului legislativ care prevede consecințe diferite pentru fapte similare. Riscurile acoperite sunt cele de producere de vătămări corporale, deces și daune materiale. Asigurătorul acordă despăgubiri şi pentru cheltuielile făcute de asigurat în procesul civil, dacă procesul este consecinţa producerii unui eveniment asigurat”, declară Alexandra Arsenie (Durbaca), Director Executiv LeaderTeam Broker de Asigurare.

***

DESPRE LEADER TEAM BROKER DE ASIGURARE – Fondată în anul 2007 Leader Team Broker este o companie românească cu o echipă formată din 35 de angajați și parteneri, și birouri în București, Brașov, Deva, Oradea, Satu Mare, Bacău. Leader Team este recunoscută ca una dintre cele mai inovatoare companii de brokeraj de asigurari din România, cu produse unice de cyber security, produse pentru aviație, industria navală, energie, sănătate și proiecte speciale cum sunt UEFA Champions League Romania (2012), White Sensation Romania (2012), The Human Body (2013). În anul 2017 compania a primit premiul ‘Cel mai creativ Broker de asigurare din România’, oferit de Media XPrimm, iar în anul 2019 a primit premiul pentru Inovație și Digitalizare, fiind singura companie de brokeraj din România care a folosit tehnologia RPA pentru operațiunile financiare repetitive. La finalul anului 2018, Leader Team Broker a raportat prime subscrise în valoare de 5 milioane de euro. Visit us at https://leaderteam.ro/axa/.

CONNECTIONS – PREMIUL ÎNTÂI PENTRU INOVAȚIE ÎN LOGISTICĂ, CU DOI ROBOȚI UiPATH

0

București, 25 iunie 2019. Connections, lider pe piața de digital transformation din România, Bulgaria și Serbia și-a extins portofoliul de soluții pentru piața de transport și logistică cu doi roboți capabili să reducă erorile de procesare cu 100%, să combată “vârfurile” de procesare care duceau la overtime pentru angajați, să elibereze personalul de taskuri repetitive și să îi permită să se concentreze pe activități cu valoare adaugată mare.

Soluția creată de Connections – ‘trusted UiPath implementation partner’ – a luat premiul întâi în cadrul competiției Tranzit Innovation Award, cea de a treia ediție a concursului anual de inovație în Supply-Chain organizat de revista Tranzit.

„Este pentru prima dată când participăm la o astfel de competiție. Ne-am înscris din dorința de a arăta în industrie valoarea adăugată pe care abordările de digital transformation și robotic process automation o aduc, dincolo de aplicațiile software clasice. Trebuie să ținem cont că, mai ales pentru task-uri repetitive, roboții pot lucra 24 de ore pe zi, 365 de zile pe an, erorile sunt eliminate, performanța crește cu aproximativ 85%, productivitatea este mult mai mare, iar costurile scad cu aproximativ 65%”, declară George Niță, RPA Business Unit Manger, Connections.

Implementarea RPA pe frameworkul UiPath a durat aproximativ șase săptămâni și a fost creată pentru două companii cheie din industria logistică. Soluția a fost proiectată pe baza unei analize de business care a relevat două zone unde robotic process automation aduce valoare adaugată, respectiv activitățile repetitive cu volum mare, și zone de raportare unde este esențială eliminarea erorilor, inclusiv a celor generate de factorul uman.

În portofoliul Connections există un număr consistent de aplicații pentru industria de transport și logistică pe zona de management al costurilor și de eficientizare a flotelor de transport.

Connections a implementat deja cu succes procese de automatizare robotizată în industrii variate, de la companii din zona FMCG și banking până la firme de contabilitate, companii de BPO, companii de servicii medicale și analize de laborator. Procesele robotizate au vizat departamente din zona financiar-contabilă și din zona operațională unde au fost automatizate operațiuni legate de raportări lunare, managementul concediilor, introducerea de facturi în softuri de contabilitate, dar și procese de back-office din industria bancară.

DESPRE CONNECTIONS

Connections este lider pe piața de digital transformation din România, având 300 de angajați și birouri în Bulgaria, Serbia și planuri de extindere la nivel global. Compania este specializată în IT Outsourcing, Business Process Outsourcing și Software Development. Clienții Connections sunt companii globale și companii medii românești din industrii precum Banking, FMCG, Oil & Gas, Telecom și Retail. Începând cu luna iulie 2018 Connections a semnat un parteneriat cu UiPath, platforma de Enterprise Robotic Process Automation (RPA) cu cel mai rapid grad de adopție la nivel mondial, alături de care a implementat deja cu succes procese de automatizare robotizată în industrii cheie. Totodată Connections a investit peste 200.000 euro în dezvoltarea unei platforme fintech de open banking menită să integreze API-urile puse la dispoziție de băncile din România, odată cu aplicarea directivei Revised Payment Service Directive (PSD2), care obligă băncile să dea acces la informații privind conturile bancare de plăți accesibile online, unor terțe părți care își pot dezvolta servicii de informații, plăți și alte servicii financiare către clienții băncilor.

Connections a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 5,5 mil euro. Detalii pe http://connectionsconsult.ro/

Guvernul a aprobat legea Uber-ridesharing

0

Guvernul a adoptat în şedinţa de Guvern din 25 iunie 2019 proiectul de act normativ privind reglementarea serviciilor alternative de transport de persoane prin intermediul unor aplicaţii digitale, scrie Economica.net.

„Astăzi (n.r. 25 iunie 2019) adoptăm proiectul de act normativ privind reglementarea serviciilor alternative de transport de persoane prin intermediul unor aplicaţii digitale, un proiect pe care l-am discutat săptămâna trecută în prima lectură. Vom stabili o formulă care să asigure transportul pasagerilor în condiţii de siguranţă şi care să încurajeze concurenţa, astfel încât cetăţenii să poată opta pentru servicii de cât mai bună calitate”, a declarat premierul, la începutul şedinţei de Guvern.

Ea a adăugat că la finalul reuniunii Executivului ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, va explica acest proiect de act normativ.

 Comisiile de transporturi, industrii, IT, juridică şi buget ale Camerei Deputaţilor au adoptat, marţi, raportul la proiectul care reglementează activitatea de ridesharing, preşedintele Comisiei de transporturi, Lucian Bode, solicitând Guvernului să nu dea ordonanţa de urgenţă în acest domeniu. Raportul a fost adoptat cu 56 de voturi pentru.

Săptămâna trecută, proiectul de OUG privind reglementarea activităţii de ridesharing a intrat în primă lectură în şedinţa de Guvern. Proiectul a fost publicat în dezbatere publică, în data de 23 mai, pe site-ul Ministerului Transporturilor.

Conform documentului, aplicaţiile de transport alternativ trebuie să fie autorizate de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, autorizaţia devenind valabilă după plata de către operator a unui tarif de autorizare de 50.000 de lei. De asemenea, transportul alternativ poate fi intermediat numai de un operator al platformei digitale autorizat în acest sens.

Lidl se extinde în București

0

 Deschiderea unităţii din Bucureşti îi aşteaptă pe clienţi cu promoţii şi acţiuni speciale. În ziua inaugurării vor fi reduceri de peste 20% la articole nealimentare, dar şi la cele alimentare, precum mezeluri, lactate, dulciuri şi altele, a anunţat compania, potrivit Curs de guvernare.ro.

De asemenea, Lidl continuă procesul de expansiune din România prin deschiderea unui nou magazin în Bucureşti, pe data de 27 iunie. Noua unitate este situată pe Str. Străuleşti, Nr. 69 F, şi are o suprafaţă de vânzare de aproximativ 1300 m².

Procesul de execuţie a noului magazin se află în linie cu strategia de sustenabilitate care face parte din modelul de business Lidl, prin folosirea unor tehnologii avansate din domeniul construcţiilor şi în conformitate cu normele de protecţie a mediului. Deschiderea unităţii din Bucureşti îi aşteaptă pe clienţi cu promoţii şi acţiuni speciale. În ziua inaugurării vor fi reduceri de peste 20% la articole nealimentare, dar şi la cele alimentare, precum mezeluri, lactate, dulciuri şi altele, conform sursei citate. Inaugurarea acestui magazin continuă strategia companiei de a oferi zilnic românilor, în zone din imediata lor proximitate, produse de calitate la cel mai bun preţ, într-o largă varietate de sortimente. Lidl promovează cu consecvenţă colaborarea cu producătorii locali, multe dintre mărcile de calitate comercializate în reţea fiind produse în România. 

TBI Bank lansează un parteneriat cu TUI TravelCenter

0

TBI Bank lansează în parteneriat cu TUI TravelCenter un produs online pentru finanţarea pachetelor de vacanţă, prin intermediul soluţiilor de plată integrate în platforma eCommerce a TBI Credit, parte a TBI Bank, conform Curs de guvernare.ro.

Noul produs de finanţare 100% digital este parte a strategiei TBI de dezvoltare a serviciilor oferite pe segmentul de finanţare turistică, după lansarea de anul trecut a primului produs din portofoliul băncii pe această zonă. Această metodă de plată are la bază un flux de finanţare online care permite identificarea clienţilor printr-un scurt apel video şi semnarea electronică a documentelor.

„Planificarea vacanţelor trebuie să fie simplă şi rapidă, fără a deveni o povară. Acelaşi lucru e valabil şi când vine vorba despre plata vacanţei. Noua soluţie de finanţare permite acest lucru: este o metodă prietenoasă de plată, care le permite clienţilor să se bucure de cumpărături fără să simtă presiune pe buget”, declară Kostas Tovil, Senior Vice President E-Commerce TBI Bank.  

Bank este o instituţie bancară parte a grupului 4Finance, cel mai mare grup european de credite de consum accesibile online şi pe dispozitive mobile, cu activităţi în România, Bulgaria, Germania şi Suedia. Cu o reţea de parteneri care numără peste 6.600 de puncte de vânzare, TBI Bank deserveşte peste 1,2 milioane de clienţi.