Festival de tehnomagie la centrul CINETic al UNATC

0

Centrul International de Cercetare si Educatie in Tehnologii Inovativ Creative – CINETic al Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” din București organizează festivalul de workshopuri și instalații de artă digitală Technomagique, parte a Sezonului România-Franța 2019. Evenimentul se desfăşoară în perioada 19-23 iunie 2019 la CINETic, strada Tudor Arghezi, nr 3-B. Programul cuprinde:

– Workshop și instalație de artă digitală Human Stories, 19-21 iunie 2019 – atelier de artă digitală susținut deMartial Geoffre-Rouland (Lyon), absolvent al Elisava Barcelona Superior School of Design & Engineering, pornind de la instalația Human Stories, expusă la centrul CINETic, „instalație care exploatează peste 30.000 de fluxuri video în timp real, cu ajutorul unui robot care caută în mod constant prezența umană, folosind inteligența artificială”; înscrieri (termen 18 iunie) prin email la secretariat.cinetic@unatc.ro, cu titlul HUMAN STORIES WORKSHOP, menționând nivelul de expertiză în utilizarea softurilor de artă digitală (procesare, VVV sau alte sisteme specifice) și disponibilitatea de a participa pe întreaga durată a atelierului (19-21 iunie 2019, 8 ore pe zi)

– Instalație de realitate augmentată Exovision, 20-22 iunie 2019 – Justine Emard (Paris) explorează felul în care viețile noastre interacționează cu noile tehnologii, combinând medii digitale diferite, de la fotografie, la video, realitate virtuală, realitate augmentată sau inteligență artificială”, cu o instalație care „cuprinde minerale, lemn pietrificat și argilă pietrificată, ce prind viață prin intermediul unei eplicații de realitate augmentată numită Exovision (descărcabilă gratuit atât pentru dispozitive iOS, cât și Android)”; intrarea liberă

– Workshop și instalație de artă digitală Augmenta (foto), 22-23 iunie 2019 – tehnologie de urmărire fără senzori pentru aplicații creative”, prin care „persoanele și obiectele pot fi urmărite fără a se limita numărul de persoane sau dimensiunea zonei”, prezentată de Clement Rinault și Remi Cambuzat, membri ai studioului de cercetare artistică și științifică Theoriz din Lyon; înscrieri (termen 18 iunie), prin email la secretariat.cinetic@unatc.ro, cu titlul AUGMENTA WORKSHOP, menționând nivelul de expertiză în utilizarea softurilor de artă digitală (procesare, VVV sau alte sisteme specifice) și disponibilitatea de a participa pe întreaga durată a atelierului (22-23 iunie 2019, 8 ore pe zi).
  

Întâlnire de afaceri România-Ucraina

0

Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB), în parteneriat cu Camera de Comerț Bilaterală România-Ucraina (CCBRU), a organizat „Întâlnirea de afaceri România-Ucraina, dedicată promovării schimburilor comerciale și cooperării economice între cele două țări”. Evenimentul, desfăşurat în marja unei misiuni economice organizată de administrația regiunii Vinnița, conduse de Volodymyr Merezhko, director pentru cooperare internațională, a fost găzduit de Aula Carol I a Palatului CCIB Business Center. Au participat oameni de afaceri reprezentând companii din agricultură și industria agro-alimentară (ulei alimentar, legume și fructe proaspete, lapte și produse lactate, carne și produse din carne, semințe), industria lemnului (produse din lemn, mobilier școlar și pentru copii), cabluri electrice, mașini agricole și piese de schimb pentru acestea, conducte și fitinguri pentru furnizorii de apă și gaz, echipamente de procesare a laptelui, sisteme de epurare a apei, proiectare și construcție ferme agricole. La dezbaterea plenară, condusă de prof. univ. dr. ing. Sorin Dimitriu (foto), președintele CCIB, au fost prezenți Olexandr Sliusarenko – secretar economic în cadrul Ambasadei Ucrainei în țara noastră, Mariana Mihăileanu – secretar general al CCBRU, Adrian Ionescu – consilier în cadrul Departamentului de comerț exterior al Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, Corina Vulpeș – director în cadrul EximBank.

Prof. univ. dr. ing. Sorin Dimitriu a reliefat interesul CCIB pentru promovarea contactelor economice între mediile de afaceri din cele două țări şi a anunțat că la sfârșitul acestei luni, vicepreședintele CCIB Iuliu Stocklosa va efectua o vizită de lucru în Ucraina, cu scopul de a reactiva relațiile de colaborare cu CCI din Kiev.

La rândul său, Volodymyr Merezhko a făcut o prezentare a regiunii pe care o reprezintă, din perspectiva oportunităților oferite de poziția geografică şi de potențialul economic în domeniile agricol (2 milioane ha teren fertil) și de prelucrare a produselor agro-alimentare, prin cea mai mare fabrică de ulei alimentar din lume, care asigură 3% din producția mondială, cel mai mare combinat din Europa de creștere a puilor și prelucrare a cărnii de pasăre. De asemenea, a subliniat interesul pentru dezvoltarea unor ramuri industriale precum industria de echipamente, industria chimică, tehnologia informației, industria energetică. Șeful delegației din Ucraina a invitat partenerii români să includă în agendă o misiune economică în regiunea sa și să ia în calcul semnarea unui acord de colaborare cu Clubul de Afaceri Vinnița, structură parteneră a Administrației.

Olexandr Sliusarenko, atașat economic în cadrul Ambasadei Ucrainei la Bucureşti, a subliniat că piața românească este atractivă pentru firmele ucrainiene și a exprimat întreaga susținere pentru cele care vor să dezvolte afaceri în România sau să exporte în țara noastră.

Mariana Mihăileanu, secretar general al CCBRU, a amintit că de trei ani regiunea Vinnița derulează un program de dezvoltare a relațiilor bilaterale cu județul Iași și a exprimat speranța că un astfel de program ar putea fi operațional și cu Bucureștiul.

Corina Vulpeș a prezentat sprijinul pe care Eximbank îl poate acorda exportatorilor români pe piața Ucrainei, precum și s-a referit la colaborarea pe care Eximbank o are cu Banca de Export-Import a Ucrainei.

Sesiunea B2B a facilitat un dialog între reprezentanţi ai firmelor româneşti care au răspuns invitaţiei CCIB şi exponenţii mediului de afaceri din Ucraina.

Forum european în nanoştiinţe, la Bucureşti

0

În contextul deţinerii de către România a preşedinţiei prin rotaţie a Consiliului Uniunii Europene, la Palatul Parlamentului s-a desfăşurat conferinţa EuroNanoForum 2019 dedicată aplicării în industrie a rezultatelor cercetării și priorităților de cercetare strategică în domeniul nanotehnologiei și materialelor avansate. Evenimentul a fost organizat de Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microtehnologiei şi Ministerul Cercetării şi Inovării, cu sprijinul Comisiei Europene. Au participat specialişti din 30 de ţări – reprezentanţi de mari universităţi şi institute de cercetare, precum şi din mediul economic privat.

Ministrul cercetării şi inovării, Nicolae Hurduc (foto), a subliniat că „este obligatoriu ca cercetarea să se întâlnească cu indistria, astfel încât rezultatele din laborator să poată fi transformate în produse, tehnologii şi servicii noi care să ajungă la cetăţean şi care să răspundă într-o măsură cât mai mare provocărilor resimţite în societate. Nanoştiinţele reprezintă un domeniu care influenţează major nivelul nostru de trai, rezultatele mincii de cercetare aferente acestui sector regăsindu-le începând cu telefoanele mobile, atât de comune şi folosite de noi, până la domeniul medical. Astfel, trebuie să se ţină cont de nanoştiinţe în stabilirea priorităţilor strategice viitoare, atât la nivelul statelor membre UE, cât şi în Uniunea Europeană, iar conferinţa EuroNanoForum 2019 a creat premisele stabilirii unor direcţii de urmat în acest sector”.

Asociatia Coalitia pentru Economia Digitala solicita Guvernului urgentarea procesului de adoptare a Ordonantei de Urgenta care reglementeaza serviciile de transport urban alternativ

0

Asociatia Coalitia pentru Economie Digitala, organizatie independenta care reprezinta principalele companii de ride sharing si e-hailing din Romania, Uber, Clever si Bolt, solicita Guvernului urgentarea procedurii de adoptare a ordonantei de urgenta promisa cu mai bine de doua luni in urma.

A mai trecut inca o saptamana de promisiuni. Lucru care ne aduce si mai aproape de vacanta parlamentara si in imposibilitatea de a adopta aceasta ordonanta. Perspectiva de a ramane peste vara fara acces la aceste servicii de mobilitate urbana este deosebit de grava atat pentru utilizatori dar mai ales pentru soferii colaboratori. Pentru multi dintre ei prestarea acestor servicii este esentiala pentru completarea veniturilor familiilor.

Solicitam urgentarea procedurilor in conditiile in care toti pasii de transparenta decizionala si consultare publica au fost parcursi si nu exista niciun temei pentru care adoptarea acestei ordonante sa treneze. Suntem la o luna de la intrarea in vigoare a modificarilor la legea taximetriei si efectele acesteia asupra industriei de ridesharing se vad de la o zi la alta. Sunt, la nivel national peste 250 de soferi colaboratori ai celor trei platforme sanctionati. Majoritatea dintre sunt in imposibilitatea de a-si mai folosi masinile personale pentru urmatoarele 6 luni.

Este necesara adoptarea acestei ordonante de urgenta mai ales ca la nivelul Parlamentului European un nou regulament dedicat economiei digitale, inclusiv platformelor de transport alternativ, a fost adoptat si urmeaza sa fie publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. 

„A mai trecut inca o saptamana de promisiuni. Mai sunt doar doua sedinte de guvern in care aceasta ordonanta, promisa cu aproape trei luni in urma, poate fi adoptata si inregistrata in Parlament inainte ca acesta sa intre in vacanta. Situatia este critica atat pentru soferii colaboratori ai platformelor noastre cat mai ales pentru utilizatorii care gasesc din ce in ce mai greu masini prin intermediul aplicatiilor. Mai putin de jumatate dintre soferii celor trei aplicatii sunt pe traseu – acest lucru face ca timpul de asteptare sa fie foarte mare iar cursele mult mai scumpe. Solicitam urgentarea procedurii de adoptare a Ordonantei de urgenta care ne-a fost promisa inca din 29 martie”, a declarat Catalin Codreanu, presedintele Asociatiei Coalitia pentru Economia Digitala.

In continuare utilizatorii celor trei aplicatii intampina probleme in a gasi o masina disponibila. Timpii de asteptare sunt in continuare foarte mari comparativ cu o zi normala. Sunt situatii in care se asteapta chiar si de trei ori mai mult comparativ cu timpii de asteptare dinainte de 16 mai – data intrarii in vigoare a modificarilor la legea taximetriei.

Reglementarea serviciilor de ridesharing este vitata pentru mai mult de 2,5 milioane de utilizatori ai acestor platforme si pentru peste 20.000 de romani care au o sursa de venit din prestarea acestor servicii. Unii dintre ei au ramas fara masina personala din 16 mai si pana acum.

La nivelul Uniunii Europene sunt 25 tari in care aceste servicii sunt deja reglementate sau in curs de reglementare.

Despre Asociatia Coalitia pentru Economia Digitala

Coalitia pentru Economia Digitala este un catalizator pentru digitalizarea economiei Romaniei si un avocat al initiativelor si programelor inovatoare, ce incurajeaza serviciile digitale in folosul unei Romanii competitive. Sustinem inovarea digitala si impactul sau pozitiv asupra societatii.

Noi semne de recesiune – 80% dintre companiile din Romania cred ca o recesiune este iminenta in urmatorii 5 ani

0

Bucuresti, 13 iunie 2019

O noua editie a Raportului European al Platilor prezinta tendintele la nivel de plati si cashflow pe care companiile din Romania le inregistreaza. In editia 2019 a raportului au fost intervievate 398 de companii romanesti, corporatii si IMM-uri cu privire la aspectele financiare si previziuni economice.

Cele mai importante concluzii ale raportului:

  • Termenul de plata in Romania al unei facturi in sectorul B2B este de 32,5 zile. Media la nivel European este de 34 de zile.
  • 63% dintre companiile intervievate sunt de parere ca in 2, 5 sau 10 ani, in Romania, nu se va mai folosi numerarul ca metoda de plata.
  • Aproximativ jumatate dintre companiile intervievate, respectiv 49%, cred ca o recesiune este iminenta in urmatorii doi ani, iar 80% dintre companii sunt convinse ca in 5 ani sau mai devreme vom asista la o noua perioada de recesiune.

Foarte multe companii din Romania si din Europa resimt presiunea de a accepta termene de plata mai lungi decat cele cu care se simt confortabil. Pentru a contracara platile intarziate, companiile trebuie sa isi asume responsabilitatea de a cere si de a oferi termene de plata corecte. Termenul mediu de plata al unei facturi B2B, la nivel european, este de 34 zile. In Romania, termenul de plata in zona B2B este de 32,5 zile pe cand in sectorul public este de 27,4 zile. Cele mai lungi termene de plata se intalnesc in Spania (52 zile), Grecia (45 zile) sau UK (44 zile).

De asemenea, 78% din companiile din Romania vad platile intarziate ca o reala problema in dezvoltarea afacerii, angajarea de nou personal si venitul companiei, pe cand la nivel european, doar 50% dintre companiile intervievate isi pun problema platilor intarziate.

Cauzele principale pentru care platile se efectueaza cu intarziere in sectorul B2B sunt ineficienta administrativa din cadrul companiei, situatia financiara precara a companiei sau platile intarziate intentionat.

Din ce in ce mai multi consumatori prefera sa foloseasca metode de plata digitale pentru a efectua plati curente, asa ca 63% dintre reprezentantii companiilor romanesti sunt de parere ca in 2, 5 sau 10 ani se vor efectua strict tranzactii fara numerar. Romanii sunt printre cei mai increzatori europeni din acest punct de vedere, in topul clasamentului situandu-se Grecia, cu 67%.

Economia Europei prezinta semne de slabiciune iar, in anumite tari, declinul economic este mai accentuat decat in altele. Managerii si proprietarii de afaceri care au experimentat deja o criza economica incep sa ia masuri de precautie, astfel incat un eventual declin economic sa nu afecteze foarte mult activitatea companiei.

Intrebati despre o viitoare recesiune, 19% dintre companiile romanesti declara ca sunt deja in recesiune, 28% dintre acestea prevad un nou declin economic intr-un an, 28% prevad criza in doi ani, iar 20% dintre companii prognozeaza o noua recesiune in urmatorii 3-5 ani. Cumulat, 80% dintre companiile intervievate prevad o noua criza economica in urmatorii 5 ani.

Despre Raportul European al Platilor, editia 2019

Raportul European al Platilor este bazat pe un studiu care a fost desfasurat simultan in 29 de tari din Europa, in perioada 31 ianuarie – 5 aprilie 2019. In acest raport, Intrum a adunat informatii de la 11,856 companii din intreaga Europa pentru a obtine informatii relevante despre comportamentul de plata si sanatatea financiara aferenta afacerilor europene. Rezultatele care au stat la baza editiei dedicate Romaniei au fost bazate pe raspunsuri din partea a 398 de companii locale, selectionate aleator din punct de vedere al marimii si al industriei.

 “Educatia financiara in sectorul business to business este din ce in ce mai importanta pentru o crestere sanatoasa. A previziona fluxul de numerar este o activitate cheie in orice companie si sta la baza unei dezvoltari sustenabile. Cu ajutorul Raportului European al Platilor ne dorim sa aducem in atentia mediului de afaceri tendintele financiare pe care companiile le observa in activitatea lor si astfel, sa se poata lua masurile necesare.”, declara Catalin Neagu, Managing Director Intrum Romania.

Sondaj PwC: Peste două treimi dintre controalele de mediu s-au încheiat cu sume de plată suplimentare pentru companii

0

București, Iunie 2019 – Controalele Administrației Fondului de Mediu (AFM) s-au finalizat în 69% dintre cazuri cu impunerea unor obligații de plată suplimentare, relevă rezultatele unui sondaj realizat de PwC România privind impactul legislației de mediu. Totuși, 33% dintre respondenți au spus că au avut un control din partea AFM în ultimii cinci ani.

Legislația de mediu a fost substanțial modificată în a doua parte a anului trecut și la începutul acestui an, în principal, pentru a fi aliniată cu prevederile europene în domeniu.

“Modificările legislative au impact asupra întregului lanț implicat în managementul deșeurilor și, în special, asupra operatorilor economici care introduc pe piața națională bunuri ambalate și/sau ambalaje de desfacere. Fiind vorba de obligații complexe, cu particularități de la caz la caz în funcție de tipul de activitate, companiile se confruntă cu unele dificultăți în punerea acestora în practică, expunându-se riscului de a suporta sume suplimentare în cazul unor controale. În acest context, companiile pot lua anumite măsuri de prevenție, precum schimbarea procedurilor interne, renegocierea contractelor cu furnizorii de bunuri și prestatorii de servicii din domeniul gestionării ambalajelor și a deșeurilor de ambalaje, întocmirea documentației astfel încât să respecte noile reguli”, declară Daniel Anghel, Partener și Lider al departamentului de taxe și consultanță juridică, PwC România.

Concluziile sondajului

Sondajul și-a propus să obțină o imagine de ansamblu asupra modului în care companiile sunt afectate de modificările legislative în domeniul contribuțiilor datorate la Fondul pentru Mediu, precum și asupra consecințelor pe care le au inspecțiile de mediu pentru operatori.

Principalele implicații ale obligațiilor impuse de AFM în activitatea companiilor

Respondenții au putut selecta mai multe variante de răspuns, trei categorii de implicații întrunind marea majoritate a răspunsurilor:

  • 89% au indicat volumul ridicat al obligațiilor de raportare, activitate care presupune un consum important de resurse
  • 77% – costurile semnificative generate de îndeplinirea obiectivelor anuale de valorificare/reciclare a deșeurilor de ambalaje
  • 54% necesitatea alocării de resurse umane suplimentare

Sondajul a vrut să identifice și care sunt cele mai frecvente categorii de obligații care le revin participanților. Potrivit răspunsurilor, majoritatea datorează mai multe tipuri de contribuții, respectiv:

  • 74% dintre respondenți, în special din industriile farmaceutică, produse industriale și auto, datorează contribuția pentru bunuri ambalate introduse pe piața națională
  • 57% – contribuția pentru emisii de poluanți în atmosferă, în special din industriile auto, farmaceutică, telecomunicații și produse industriale
  • 43% ambalaje de desfacere introduse pe piața națională, în special din industriile farmaceutică și telecomunicații
  • 40% – vânzarea deșeurilor metalice feroase și neferoase, în special din industriile auto și telecomunicații
  • 40% – echipamente electrice și electronice, în special din industriile IT, telecomunicații și farmaceutică
  • 29% – baterii și acumulatori portabili
  • 17% – pungi și sacoșe pentru cumpărături, cu mâner integrat sau aplicat, fabricate din materiale obținute din resurse neregenerabile (ecotaxa)

În ceea ce privește modul de îndeplinire a obligațiilor legale privind gestiunea deșeurilor de ambalaje, 29% dintre participanți, majoritar din retail, auto și produse industriale, au spus că apelează în totalitate la ajutorul Organizațiilor de transfer de responsabilitate (OTR), iar  71% au indicat și o componentă individuală în îndeplinirea acestor obligații.

Principalele consecințe ale inspecțiilor de mediu

33% dintre respondenți au spus că au avut în ultimii 5 ani un control de mediu.  În cazurile celor verificați, două categorii de nereguli au fost preponderent identificate de inspectori:

  • 46% dintre respondenți au arătat că inspectorii au identificat că nu au fost declarate toate ambalajele aferente bunurilor introduse pe piața națională
  • 31% au menționat lipsa trasabilității în cazul îndeplinirii obiectivelor de reciclare/valorificare a ambalajelor și a deșeurilor de ambalaje în mod individual

De remarcat este că 31% dintre respondenții care au avut un control, provenind mai ales din industriile auto și farmaceutică, au precizat că inspectorii nu au găsit nereguli.

În cazurile a 69% dintre respondenții verificați, inspectorii au stabilit și sume suplimentare de plată. Conform răspunsurilor, valorile acestor sume au fost:

  • 31% au indicat sume cuprinse  între 100 mii și 300 mii lei
  • 15% – între 700 mii lei și 1 milion lei
  • 15%  – de până la 50 mii lei
  • 8% –  între 50 mii lei și 100 mii lei

Despre atribuțiile AFM

AFM verifică modul în care o companie declară tipurile și cantitățile de ambalaje introduse pe piața națională din perspectiva documentelor financiare, contabile și de transport. De asemenea, verifică dacă operatorii îndeplinesc obiectivele anuale de reciclare/valorificare a deșeurilor de ambalaje și trasabilitatea documentelor suport pe care le dețin în acest sens. Controlul AFM urmează procedura din Codul de Procedură Fiscală, și obligațiile de plată suplimentare (dacă sunt stabilite în urma controlului) vor acoperi o perioadă de 5 ani (și se calculează inclusiv dobânzi și penalități de întârziere).

Despre sondaj

În cadrul sondajului, au răspuns 50 de companii care desfășoară activități în domenii diverse: industriile de retail și bunuri de larg consum și produse industriale (fiecare cu 32%), industria auto (10%), industria farmaceutică (6%), telecomunicații, IT, servicii financiare și petrol și gaze (fiecare cu 2%), alte industrii (12%).

Despre PwC

Misiunea PwC este de a construi încredere în cadrul societății și de a contribui la rezolvarea unor probleme importante. Firmele din rețeaua PwC ajută oamenii și organizațiile să creeze valoarea adăugată de care au nevoie. Suntem o rețea de firme prezentă în 158 de țări cu mai mult de 250.000 de profesioniști ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanței fiscale și consultanței pentru afaceri. Spuneți-ne care sunt lucrurile importante pentru dumneavoastră și descoperiți mai multe informații despre noi vizitând site-ul www.pwc.ro.

PwC se referă la rețeaua de firme PwC și/sau la una dintre firmele membre, fiecare dintre acestea fiind o entitate juridică.

© 2019 PwC. Toate drepturile rezervate.

Brandurile românești din top 50 creează valoare de 4 ori mai rapid decât economia națională

0
Brandurile românești din top 50 creează valoare de 4 ori mai rapid decât economia națională·  valoarea totală a celor 50 de branduri românești de top atinge 5 miliarde euro·  60% dintre brandurile din clasament au fost create și dezvoltate în ultimii 30 de ani de sectorul privat;·  Dacia își păstrează poziția de top, chiar dacă a crescut doar cu 6%·  sectoarele retail, bancar și petrol și gaze domină clasamentul·  un peisaj mult mai dinamic, cu șase branduri intrând in clasament pentru prima oară în acest an.·  tendință accentuată de scădere a brandurilor deținute de stat, care pierd valoare și coboară în clasamentValoarea combinată a celor mai valoroase 50 de branduri românești a crescut cu 17% față de anul trecut, până la 5 miliarde euro – conform raportului publicat de Brand Finance, cea mai mare firma independentă globală de eveluare de brand. Sporul este de patru ori mai mare decât creșterea de 4.1% a economiei românești în ansamblu — încă o confirmare că brandurile puternice depășesc în performanță restul economiei.David Haigh, CEO Brand Finance, comentează:„Brandurile puternice cresc cu mult peste ritmul economiei naționale – iar companiile cu branduri puternice creează valoare chiar și când creșterea economică încetinește. Se conturează o dinamică solidă a brandurilor românești de top, care le pregătește pentru provocările viitorului.”Brandul auto Dacia își menține poziția de lider pentru al treilea an la rând, cu o valoare de 1.320 milioane euro, în creștere cu 6% față de anul trecut. Dacia este și unul dintre puținele branduri românești prezente în clasamentele globale — fiind clasată pe locul 59 în clasamentul Brand Finance Auto 100 2019.Dintre primele 10 branduri, nouă au înregistrat creșteri in valoare, singura scădere fiind înregistrată de Electrica – minus 8%, ceea ce o duce cu un loc mai jos, pe poziția 10. BCR a ieșit din top 10 anul acesta, cu o scădere de 6% a valorii de brand. Pe fondul creșterilor in sectorul de petrol și gaze, brandurile Petrom si Rompetrol au crescut cu 49% și respectiv 44% – Rompetrol intrând pentru prima oara in top 10.DIGI (RCS&RDS) și-a consolidat valoarea de brand, depășind 200 milioane euro, după o creștere de 9% – și a marcat o premieră pentru un brand de telecom românesc, intrând in clasamentul global Brand Finance Telecoms 300 2019.Pe locul 5, Banca Transilvania urcă o poziție și își menține titlul de cel mai valoros brand bancar românesc — evaluat la 208 milioane euro, în creștere cu 41%, fiind singura bancă românească inclusă în clasamentul global Brand Finance Banking 500 2019.Sectorul de retail și cel bancar domină clasamentulSectorul de retail (inclusiv e-commerce) a continuat să genereze cea mai mare valoare de brand – un total de 1.379 milioane euro, cu o remarcabilă creștere anuală medie de 27%, și cu cele mai multe dintre cele 11 branduri prezente în creștere. Cele mai valoroase între acestea sunt platforma de e-commerce eMAG și retailerul Dedeman (care rămâne cel mai valoros brand cu acționariat 100% românesc) — ambele cu creșteri semnificative, de 27% și respectiv 34%. Brandul de retail farmaceutic Catena a înregistrat cea mai spectaculoasă creștere anuală – de 61% – în timp ce, în aceeași categorie, Sensiblu este singurul brand de retail care a scăzut în valoare (minus 26%).Brandurile bancare continuă să ocupe un sector puternic în studiul Brand Finance România 50, ocupând două din primele zece locuri, chiar și după ieșirea brandului Bancpost ­– care a fost achiziționat si consolidat in Banca Transilvania. Astfel, sectorul bancar a generat 489 milioane euro în valoare de brand dar cu o evoluție inegală – Banca Transilvania si BRD au înregistrat creșteri solide, pe când BCR si CEC Bank au coborât în clasament ca urmare a scăderii în valoare.Nou și vechi, intrări și ieșiriBrandurile noi, create de sectorul privat în ultimii 28 de ani, ocupă mai mult de jumătate din locurile acestui clasament, generând o valoare de brand de aproape 2,5 miliarde euro.Cât despre brandurile vechi românești, atrage atenția tendința de scădere a brandurilor deținute de stat, care pierd valoare și alunecă spre baza clasamentului. Branduri ca CFRTarom sau TVR (cel din urmă ieșind din top 50 în acest an) au pierdut peste 20% din valoare fiecare față de clasamentul anterior. Chiar dacă valoarea de brand nu este reflectată in bilanț, neglijarea brandului se traduce in efecte tangibile cum ar fi scăderea moralului organizațional și a relevanței pe piață, urmate de diminuarea performanței economice și a valorii de business.Șase branduri au intrat anul acesta pentru prima oară între primele 50, dinamizând peisajul acestui clasament. Cel mai valoros nou intrat este brandul de logistică Aquila, cu o valoare de 27 milioane euro; ceilalți nou-intrați sunt retailerul Romstal, brandurile alimentare Boromir și CocoRico, brandul de distribuție de combustibili Oscar și brandul de bere Ciuc.Inevitabil, pentru fiecare brand care intră în clasament, un alt brand trebuie să-l părăsească. Anul acesta nu se mai regăsesc in clasament brandurile Bancpost (achiziționată și consolidată in Banca Transilvania), Tinmar – care navighează o piață de energie foarte turbulentă – și brandurile AKTA,  TerapiaDona și TVR, care au scăzut in valoare.Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance Romania, comentează:„Tabloul celor mai valoroase branduri românești este impresionant, dar rezervorul de valoare este mult mai extins; dincolo de top 50, peisajul brandurilor este tot mai dinamic, iar multe branduri cresc rapid in valoare.”Puterea portofoliilorÎn plus față de analizarea brandurilor individuale, Brand Finance include în studiul anual și cele mai valoroase 10 portofolii de branduri, evaluate pentru acele companii care exploatează mai mult de un brand pe piață. Aceste 10 portofolii prezentate cuprind peste 40 de branduri locale cunoscute, dintre care cele mai valoroase sunt deja incluse în clasamentul individual.Evaluat la 176 milioane euro, Ursus Breweries continuă sa conducă topul portofoliilor, cu trei branduri prezente și în clasamentul individual, incluzând berea Ursus (42 milioane euro) și berea Timișoreana (70 milioane euro) — cel mai vechi și mai valoros brand de bere local. Cele 10 portofolii, valorând împreună 664 milioane euro, sunt aceleași ca și în clasamentul precedent, și toate au înregistrat creșteri ale valorii — cu o medie remarcabilă de plus 20% față de anul trecut.SFÂRȘITNote pentru EditoriÎn fiecare an, compania de consultanță și evaluare de brand Brand Finance evaluează cele mai valoroase branduri globale, naționale și sectoriale. Cele mai valoroase 50 de branduri românești sunt incluse în raportul anual Brand Finance Romania 50 2019Valoarea unui brand este beneficiul economic net pe care l-ar obține un proprietar prin licențierea brandului pe piața liberă. Brand Strength Index măsoară eficacitatea performanței unui brand în raport cu competiția.Compilațiile de date pentru raportul Brand Finance Romania 50 sunt furnizate pentru beneficiul media și nu pot fi folosite în scop comercial sau tehnic fără permisiunea scrisă a Brand Finance.Contacte MediaMihai Bogdan
Managing Director Romania
M: +40 (0)728702705
m.bogdan@brandfinance.comKonrad Jagodzinski
Communications Director
T: +44 (0)2073 899 400
M: +44 (0)7508 304 782
k.jagodzinski@brandfinance.comDespre Brand FinanceBrand Finance este cea mai mare firmă globală independentă de evaluare și strategie de brand, cu prezență pe toate continentele. Cuantificarea valorii financiare a brandurilor furnizează rigoare și claritate echipelor de marketing, proprietarilor de brand și investitorilor. Cumulând competențe în strategie, branding, cercetare de piață, finanțe, fiscalitate și proprietate intelectuală, Brand Finance construiește o punte între marketing și finanțe și ajută clienții să ia deciziile corecte pentru maximizarea valorii de business și de brand.MetodologieDefiniția BranduluiBrand Finance a contribuit la redactarea standardului internațional pentru Brand Valuation, ISO 10668. Acesta definește brandul ca fiind un activ necorporal (intangibil) de marketing care include, dar fără a se limita la, nume, termeni, semne, simboluri, logouri și desene, folosite pentru a identifica bunuri, servicii sau entități, prin crearea unor asocieri și imagini distinctive în mintea părților interesate (stakeholders), generând astfel valoare/beneficii economice.Brand Strength (forța brandului)Brand Strength Index măsoară eficacitatea performanței unui brand în raport cu competiția. În acest scop analizăm investiția de marketing, brand equity (reputația acumulată cu clienții/consumatorii, angajații și alte părți interesate) și respectiv impactul acestora în performanța de piață.Ca rezultat al acestei analize, fiecărui brand îi revine un scor Brand Strength Index (BSI), de la 1 la 100, care este apoi introdus în modelul de calculare a valorii de brand. În raport cu scorul BSI, fiecărui brand îi este atașat un rating până la AAA+, într-un format similar ratingului de credit.Abordarea Evaluării de BrandBrand Finance calculează valoarea brandurilor din clasament folosind metoda “economiei de redevență” (royalty relief) – o metodă de evaluare agreată de standardele internaționale. Această abordare implică estimarea veniturilor viitoare care sunt atribuibile brandului prin aplicarea unei rate de redevență care ar putea fi pretinse pentru folosirea brandului – ajungând astfel la valoarea de brand, definită ca beneficiul economic net pe care un proprietar l-ar obține prin licențierea brandului pe piața liberă.Pașii acestui proces sunt următorii:1 Calcularea forței brandului (brand strength) pe o scară de la 0 la 100, pe baza unui număr de atribute cum ar fi investiția de marketing, brand equity și performanța de business. Acest scor se numește Brand Strength Index.2 Determinarea unei marje de rate de redevență pentru branduri în categoria respectivă; această rată reflectă importanța brandului în decizia de cumpărare – de exemplu, în bunurile de lux procentul maxim este mare, pe când în industria extractivă, unde bunurile sunt comoditizate, este scăzuta. Această marjă de rate de redevență se determină prin selectarea unor contracte de licență comparabile din baza extensivă de date a Brand Finance.3 Calcularea ratei de redevență. Scorul de forță a brandului (brand strength index) este aplicat marjei de rate de redevență, pentru a ajunge la rata aplicabilă în fiecare caz. De exemplu, dacă marja de rate de redevență în sectorul respectiv este de 0-5%, iar un brand are scorul de forță a brandului (Brand Strength Index) 80 din 100, atunci rata de redevență aplicabilă pentru folosirea acelui brand în categoria respectivă va fi 4%. 4 Determinarea veniturilor aferente brandului, prin estimarea unei proporții din veniturile companiei care pot fi atribuite brandului respectiv.5 Stabilirea unor previziuni ale veniturilor totale viitoare, în funcție de veniturile istorice, consensul analiștilor și ratele de creștere economică.6 Aplicarea ratei de redevență asupra veniturilor viitoare previzionate, pentru a determina veniturile brandului.7 Veniturile brandului după taxe sunt actualizate la o valoare netă prezentă, care reprezintă valoarea brandului.

Liberty Steel, cumpărătorul ArcelorMittal Galați, își consolidează poziția de lider pe piața de sârmă din S.U.A. prin achiziția Johnstown

0

11 iunie, 2019 – Liberty Steel, companie deținută de Sanjeev Gupta, parte a gigantului mondial GFG Alliance, și-a extins astăzi prezența pe piața americană a produselor din oțel odată cu achiziționarea Johnstown Wire Technologies (JWT) din Johnstown, Pennsylvania, cel mai mare producător de carbon și aliaj de sârmă din America de Nord.

Achiziția de la firma de investiții private Aterian Investment Partners a fost finanțată prin fonduri de capital de grup și  împrumuturi de la PNC Business Credit și îi oferă companiei Liberty o capacitate importantă de a produce o gamă de produse din carbon și aliaje de sârmă de înaltă calitate pentru mai multe piețe, printre care infrastructura, industria auto, furnizorii de utilități și sectorul de consum.

Fabrica din Johnstown cu un randament crescut de producție și cu un efectiv de 250 de angajați, va întregi operațiunile de topire și laminare pe care Liberty le deține în Georgetown, Carolina de Sud și Peoria, Illinois. Împreună cu uzina de procesare a deșeurilor metalice din Tampa, Florida, va cuprinde întregul lanț valoric al pieței oțelului din S.U.A..

Anunțul de astăzi marchează un alt pas important al Liberty pentru îndeplinirea obiectivului său de a deveni rapid un lider de piață în sectorul sârmei din SUA.

Spațiul pe care este amplasată uzina Johnstown are o suprafață de 60.000 de metri pătrați, o istorie de peste 100 de ani de înalte standarde în producția de oțel, și un jucător cheie aflat în top 3 companii cu capacitate de producție capabile să ofere materia primă necesară pentru  modernizarea infrastructurii îmbătrânite a Statelor Unite ale Americii – CHQ, electro-galvanizat, aluminizat și fire de sârmă. JWT deține în prezent poziția de lider de piață în sectoarele de electro-galvanizare și aluminizare.

Liberty Steel capitaliză pe nevoia SUA de a moderniza rețelele de infrastructură și electricitate, ceea ce va duce la o creștere a cererii pentru produsele din oțel, cum sunt cablurile de sprijin, parapeții pentru poduri și stâlpii de înaltă tensiune, ceea ce va avea un impact semnificativ în evoluția JWT.

Întrucât peste jumătate din producția JWT este vândută pe piața transporturilor, Liberty își dorește, de asemenea, să valorifice creșterea continuă a producției de vehicule din S.U.A. Este cel de-al treilea producător de sârmă CHQ din S.U.A, care este utilizată în produse pentru automobile, cum sunt șuruburile blocului motor și saboții de frână nituiți.

Achiziția va contribui în mod substanțial la capacitatea Liberty de a respecta specificațiile „Made in America” necesare pentru infrastructura publică și contractele de utilități.

Grant Quasha, Director de investiții al GFG în America de Nord, a declarat: „Acesta este un alt pas foarte important pentru a ne atinge obiectivele ambițioase în SUA. JWT este o afacere profitabilă, cu forță de muncă înalt calificată și cu o remarcabilă experiență în industrie, așa că așteptăm cu nerăbdare să primim această companie în familia GFG S.U.A. și să o ajutăm să construiască un viitor mai puternic”.

Jack Miller, președinte și director general al Johnstown Wire Technologies, a susținut: „Suntem încântați să ne alăturăm familiei GFG și vedem acest lucru ca pe o oportunitate extraordinară de a ne întări poziția de lider în producția de sârmă de oțel din America de Nord„.

Sanjeev Gupta, președinte executiv al grupului GFG a declarat: „Este o mare plăcere să le urăm bun venit în familia noastră celor 250 de colegi. Integrarea în amonte și în aval cu fabricarea de produse cu valoare adăugată reprezintă o parte importantă a strategiei noastre în domeniul oțelului din SUA. Adăugarea noii facilități specializate din Johnstown consolidează în continuare grupul de fabrici existente la Georgetown și Peoria”.

Liberty a intrat pe piața din S.U.A. în 2017 prin achiziționarea fabricii deținute de ArcelorMittal din Georgetown, urmată de achiziționarea în 2018 a Keystone Consolidated Industries, inclusiv fabrica  principală din Peoria.

DESPRE GFG ALLIANCE:

GFG Alliance are sediul central la Londra și este un grup internațional de companii fondate și conduse de familia britanică Gupta. GFG Alliance are o cifră de afaceri anuală de peste $15 miliarde de dolari și 15,000 de angajați. Grupul are mai multe linii de business în industrii precum energie, metalurgie, inginerie, resurse naturale și servicii financiare, toate unite de o strategie de business comună. GFG Alliance este formată din Liberty – o companie care oferă servicii în zona industrială și metalurgică – SIMEC – o companie care oferă servicii de infrastructură – Wyelands – servicii financiare și bancare – JAHAMA – divizia de real estate a grupului – și fundația GFG care are ca obiectiv crearea și retenția de talente în zona de industrie și inginerie. Achiziția activelor ArcellorMittal din Europa va crește forța de muncă a companiei la aproximativ 30,000 de angajați și la o cifră de afaceri de peste $20 de miliarde de dolari. Detalii pe www.gfgalliance.com

JOHNSTOWN WIRE TECHNOLOGIES

Johnstown Wire Technologies (JWT), inițial o filială a Bethlehem Steel Corp, are cea mai diversificată gamă de CHQ de înaltă calitate, precum și sârme și tije galvanizate electric din industria siderurgică. Procesele de fabricație ale companiei includ curățarea și aplicarea de acid clorhidric, trefilare, galvanizare prin electroliză, aluminare și recoacere de bobine continue. Principalii săi clienți sunt  din sectoarele de transport și construcții, dar compania furnizează produse și pentru alte industrii, inclusiv mașinării, bunuri de capital, energie/curent electric și produse de consum. Uzina, care a fost deschisă în 1911, are acum o bază de clienți la nivel mondial.

Forumul economic român

0

Forumul Economic Român, a cărui primă ediţie a avut loc în 18 şi 19 octombrie 2018, a reprezentat o premieră şi un moment unic pe piaţa de evenimente din România, aratând că România prin poziţia sa strategică poate juca un rol important în viaţa economică şi socială a Europei şi nu numai. Finmedia a construit un eveniment care a servit ca platformă de discuţii pe problemelecheie şi de mare actualitate ale economiei româneşti şi regionale, cum ar fi integrarea regională, creşterea investiţiilor, dezvoltarea de noi sectoare industriale şi tehnologice, ca şi rolul provocărilor schimbărilor globale asupra României. La finalul primei ediții, am ințeles mai bine cum ne plasăm faţă de cele 4 obiective majore ale UE: uniunea economică, uniunea financiară, uniunea fiscală și uniunea politică. Ediția 2018 a găzduit peste 50 de speakeri, 300 de participanți și unsprezece importante sesiuni de dezbatere propuse publicului. Odată cu organizarea celei de a doua ediții a Forumului Economic Român, din 18-19 iunie 2019, hotel Ramada North București, Finmedia şi revista “Piaţa Financiară” îşi propun să evidenţieze capacitatea României de a juca un rol regional important şi activ, cu atât mai mult cu cât România a preluat de la 1 ianuarie 2019 preşedinţia Consiliului UE. Bucurându-se de o participare internaţională, a doua ediție a Forumului Economic va reuni participanţi din comunitatea de business, şefi ai organizaţiilor internaţionale şi regionale prezenţi în România, oficiali, miniştri, experţi, consultanţi, jurnalişti. Evenimentele de la Forum se vor desfăşura sub forma de sesiuni, de paneluri, mese rotunde, dezbateri şi dialoguri de business. Companiile româneşti prezente vor avea oportunitatea de a interacţiona cu reprezentanţi ai instituţiilor publice, miniştri, cu oameni de afaceri români şi străini. Vă invităm să veniţi alături de noi şi împreună să contribuim cât mai mult la atingerea ţintelor către care trebuie să se îndrepte România pe termen mediu şi lung şi la redefinirea rolului său de jucător regional. DRAFT AGENDA ZIUA 1: 18 iunie 08.45– 09.30 – Înregistrarea participanților și Welcom

Brandurile românești din top 50 creează valoare de 4 ori mai rapid decât economia națională

0
  • valoarea totală a celor 50 de branduri românești de top atinge 5 miliarde euro
  • 60% dintre brandurile din clasament au fost create și dezvoltate în ultimii 30 de ani de sectorul privat;
  • Dacia își păstrează poziția de top, chiar dacă a crescut doar cu 6%
  • sectoarele retail, bancar și petrol și gaze domină clasamentul
  • un peisaj mult mai dinamic, cu șase branduri intrând in clasament pentru prima oară în acest an.
  • tendință accentuată de scădere a brandurilor deținute de stat, care pierd valoare și coboară în clasament

Vedeți raportul Brand Finance Romania 50 2019 aici

Valoarea combinată a celor mai valoroase 50 de branduri românești a crescut cu 17% față de anul trecut, până la 5 miliarde euro – conform raportului publicat de Brand Finance, cea mai mare firma independentă globală de eveluare de brand. Sporul este de patru ori mai mare decât creșterea de 4.1% a economiei românești în ansamblu — încă o confirmare că brandurile puternice depășesc în performanță restul economiei.

David Haigh, CEO Brand Finance, comentează:

„Brandurile puternice cresc cu mult peste ritmul economiei naționale – iar companiile cu branduri puternice creează valoare chiar și când creșterea economică încetinește. Se conturează o dinamică solidă a brandurilor românești de top, care le pregătește pentru provocările viitorului.”

Brandul auto Dacia își menține poziția de lider pentru al treilea an la rând, cu o valoare de 1.320 milioane euro, în creștere cu 6% față de anul trecut. Dacia este și unul dintre puținele branduri românești prezente în clasamentele globale — fiind clasată pe locul 59 în clasamentul Brand Finance Auto 100 2019.

Dintre primele 10 branduri, nouă au înregistrat creșteri in valoare, singura scădere fiind înregistrată de Electrica – minus 8%, ceea ce o duce cu un loc mai jos, pe poziția 10. BCR a ieșit din top 10 anul acesta, cu o scădere de 6% a valorii de brand. Pe fondul creșterilor in sectorul de petrol și gaze, brandurile Petrom si Rompetrol au crescut cu 49% și respectiv 44% – Rompetrol intrând pentru prima oara in top 10.

DIGI (RCS&RDS) și-a consolidat valoarea de brand, depășind 200 milioane euro, după o creștere de 9% – și a marcat o premieră pentru un brand de telecom românesc, intrând in clasamentul global Brand Finance Telecoms 300 2019.

Pe locul 5, Banca Transilvania urcă o poziție și își menține titlul de cel mai valoros brand bancar românesc — evaluat la 208 milioane euro, în creștere cu 41%, fiind singura bancă românească inclusă în clasamentul global Brand Finance Banking 500 2019.

Sectorul de retail și cel bancar domină clasamentul

Sectorul de retail (inclusiv e-commerce) a continuat să genereze cea mai mare valoare de brand – un total de 1.379 milioane euro, cu o remarcabilă creștere anuală medie de 27%, și cu cele mai multe dintre cele 11 branduri prezente în creștere. Cele mai valoroase între acestea sunt platforma de e-commerce eMAG și retailerul Dedeman (care rămâne cel mai valoros brand cu acționariat 100% românesc) — ambele cu creșteri semnificative, de 27% și respectiv 34%. Brandul de retail farmaceutic Catena a înregistrat cea mai spectaculoasă creștere anuală – de 61% – în timp ce, în aceeași categorie, Sensiblu este singurul brand de retail care a scăzut în valoare (minus 26%).

Brandurile bancare continuă să ocupe un sector puternic în studiul Brand Finance România 50, ocupând două din primele zece locuri, chiar și după ieșirea brandului Bancpost ­– care a fost achiziționat si consolidat in Banca Transilvania. Astfel, sectorul bancar a generat 489 milioane euro în valoare de brand dar cu o evoluție inegală – Banca Transilvania si BRD au înregistrat creșteri solide, pe când BCR si CEC Bank au coborât în clasament ca urmare a scăderii în valoare.

Nou și vechi, intrări și ieșiri

Brandurile noi, create de sectorul privat în ultimii 28 de ani, ocupă mai mult de jumătate din locurile acestui clasament, generând o valoare de brand de aproape 2,5 miliarde euro.

Cât despre brandurile vechi românești, atrage atenția tendința de scădere a brandurilor deținute de stat, care pierd valoare și alunecă spre baza clasamentului. Branduri ca CFR, Tarom sau TVR (cel din urmă ieșind din top 50 în acest an) au pierdut peste 20% din valoare fiecare față de clasamentul anterior. Chiar dacă valoarea de brand nu este reflectată in bilanț, neglijarea brandului se traduce in efecte tangibile cum ar fi scăderea moralului organizațional și a relevanței pe piață, urmate de diminuarea performanței economice și a valorii de business.

Șase branduri au intrat anul acesta pentru prima oară între primele 50, dinamizând peisajul acestui clasament. Cel mai valoros nou intrat este brandul de logistică Aquila, cu o valoare de 27 milioane euro; ceilalți nou-intrați sunt retailerul Romstal, brandurile alimentare Boromir și CocoRico, brandul de distribuție de combustibili Oscar și brandul de bere Ciuc.

Inevitabil, pentru fiecare brand care intră în clasament, un alt brand trebuie să-l părăsească. Anul acesta nu se mai regăsesc in clasament brandurile Bancpost (achiziționată și consolidată in Banca Transilvania), Tinmar – care navighează o piață de energie foarte turbulentă – și brandurile AKTATerapia, Dona și TVR, care au scăzut in valoare.

Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance Romania, comentează:

„Tabloul celor mai valoroase branduri românești este impresionant, dar rezervorul de valoare este mult mai extins; dincolo de top 50, peisajul brandurilor este tot mai dinamic, iar multe branduri cresc rapid in valoare.”

Puterea portofoliilor

În plus față de analizarea brandurilor individuale, Brand Finance include în studiul anual și cele mai valoroase 10 portofolii de branduri, evaluate pentru acele companii care exploatează mai mult de un brand pe piață. Aceste 10 portofolii prezentate cuprind peste 40 de branduri locale cunoscute, dintre care cele mai valoroase sunt deja incluse în clasamentul individual.

Evaluat la 176 milioane euro, Ursus Breweries continuă sa conducă topul portofoliilor, cu trei branduri prezente și în clasamentul individual, incluzând berea Ursus (42 milioane euro) și berea Timișoreana (70 milioane euro) — cel mai vechi și mai valoros brand de bere local. Cele 10 portofolii, valorând împreună 664 milioane euro, sunt aceleași ca și în clasamentul precedent, și toate au înregistrat creșteri ale valorii — cu o medie remarcabilă de plus 20% față de anul trecut.