Statul de drept: Comisia lansează o dezbatere pentru consolidarea statului de drept în UE
Planul Juncker: Peste 170 milioane de euro pentru studenți și întreprinderi mici și mijlocii din România
- Primul acord de garantare Erasmus+ în valoare de 4,5m EUR va ajuta 450 de studenți să își efectueze studiile de masterat în străinătate;
- Planul de Investiții pentru Europa: Trei acorduri de garantare în cadrul Facilității de Garantare COSME în sprijinul întreprinderilor mici și mijlocii:
- 25m EUR cu CEC Bank S.A.
- 80m EUR cu Deutsche Leasing Romania IFN S.A.
- 63m EUR cu Libra Internet Bank
Fondul Proprietatea intenționează să dea în judecată statul pentru OUG 114
Michelin România caută 400 de specialiști și operatori
Amazon va oferi servicii de internet de mare viteză
Pachetul mobilitate: Parlamentul European își adoptă poziția asupra reformei sectorului de transport rutier
-
Reguli clare asupra remunerației șoferilor și a perioadelor de odihnă
-
Limită de trei zile pentru activitățile de cabotaj
-
Controale în trafic mai puține dar îmbunătățite
Concurență mai loială și combaterea practicilor ilegale în transportul internațional
Pentru a facilita detectarea încălcării regulilor de către transportatorii rutieri, Parlamentul dorește să înlocuiască restricția existentă a numărului de operațiuni de cabotaj (operațiuni de transport în altă țară UE în urma unei livrări transfrontaliere), cu o limită de timp (3 zile) și să introducă înregistrarea punctelor de trecere a frontierei prin tahografe. De asemenea, va exista o „perioadă de așteptare” în țara de origine (60 de ore) înainte de deplasarea la un alt cabotaj, pentru a evita practicarea „cabotajului sistematic”. Pentru combaterea utilizării companiilor de tip „ cutie poștală”, întreprinderile de transport rutier de marfă ar trebui să desfășoare o proporție semnificativă din activități în statul membru în care sunt înregistrate. Întrucât operatorii folosesc din ce în ce mai mult vehicule utilitare ușoare pentru a furniza servicii de transport, acești operatori ar trebui, de asemenea, să respecte normele UE pentru operatorii de transport, spun eurodeputații.Norme clare privind detașarea șoferilor și reducerea birocrației pentru operatori
Normele la nivel european privind detașarea șoferilor vor oferi un cadru juridic clar pentru aplicarea regulilor de detașare în sectorul extrem de dinamic al transporturilor, pentru a preveni birocrația cauzată de abordări naționale diferite și pentru a asigura o remunerație echitabilă pentru șoferi. Eurodeputații solicită ca regulile de detașare să se aplice cabotajului și operațiunilor de transport transfrontalier, cu excepția tranzitului, a operațiunilor bilaterale și a operațiunilor bilaterale, cu o încărcare sau descărcare suplimentară în fiecare direcție (sau niciuna la ieșire și două la întoarcere). Deputații doresc ca tehnologiile digitale să fie folosite pentru a ușura viața șoferilor și pentru a reduce perioadele de control pe drum. De asemenea, aceștia doresc ca autoritățile naționale să se concentreze asupra companiilor cu nivel redus de conformitate, diminuând în același timp controalele aleatorii pentru operatorii care respectă legea.Condiții mai bune de lucru pentru șoferi
De asemenea, eurodeputații au propus modificări pentru a asigura condiții mai bune de odihnă pentru șoferi. Companiile vor trebui să-și organizeze calendarele astfel încât șoferii să se poată întoarce acasă la intervale regulate (cel puțin o dată la 4 săptămâni). Perioada de odihnă obligatorie la sfârșitul săptămânii nu ar trebui să fie petrecută în cabina camionului. Înregistrarea declarațiilor raportorilor (disponibile începând cu minutul 15.30) https://multimedia.europarl.europa.eu/en/vote-on-mobility-package-statements-by-the-rapporteurs_I170828-V_v Poziția PE cu privire la regulile de detașare a șoferilor a fost aprobată cu 317 voturi pentru, 302 împotrivă și 14 abțineri. Poziția cu privire la regulile perioadelor de odihna a fost aprobată cu 394 voturi pentru, 236 împotrivă și 15 abțineri. Poziția asupra modificării regulilor privind accesul la ocupația de operator de transport rutier și de transport rutier de mărfuri, care stabilește norme privind cabotajul și combaterea companiilor de tip „cutie poștală” a fost aprobată cu 371 voturi pentru, 251 împotrivă și 13 abțineri.NATO la Politehnică
Un asemenea eveniment, a subliniat rectorul Mihnea Costoiu, este inedit pentru Politehnică şi îşi propune „să aducă tinerii aproape de cercetarea aplicată în domeniul militar şi, în acelaşi timp, să-i conştientizeze în legătură cu ce înseamnă o structură de securitate cum este NATO pentru România”.
Colonel Constantin Spînu, şeful Direcţiei informare şi relaţii publice din Ministerul Apărării Naţionale, a reliefat deschiderea cuprinzătoare a ediţiei din acest an a campaniei, către studenţi din domeniile tehnic, umanist, medical, de arte.
Perspectiva şi interesul studenţilor au fost afirmate de lideri ai acestora din Facultatea de Electronică, Telecomunicaţii şi Tehnologia Informaţiei – Paula Avasiloaie şi din Facultatea de Automatică şi Calculatoare – Roxana Voica.
În calitate de profesor şi cercetător, prof. univ. dr. ing. Adina Florea, decanul Facultăţii de Automatică şi Calculatoare, s-a referit la relaţiile de colaborare ale facultăţii cu firme economice, institute, instituţii.
Repere asupra structurării competiţiei de proiecte adresată studenţilor au fost oferite de col. dr. ing. Tiberius Tomoiagă, din Ministerul Apărării Naţionale.
Cadrul evenimentului l-a constituit expoziţia „România-NATO – de la parteneriat la alianţă în lupta împotriva terorismului, pentru o lume mai sigură şi mai bună”, organizată de Muzeul Militar Naţional „Regele Ferdinand I”. Dr. Ion Rîşnoveanu, cercetător științific în cadrul muzeului, a oferit o prezentare a expoziţiei, invitând la reflecţie asupra memoriei militarilor români care s-au sacrificat în teatrele de operaţii. Expoziţia se impune de asemenea prin etalarea drapelelor de reprezentare ale unităţilor şi marilor unităţi româneşti în teatrele de operaţii.
În imaginile din expoziţia de la UPB, rectorul Mihnea Costoiu, decanul Adina Florea, colonelul Constantin Spînu din Ministerul Apărării Naţionale, secretarul de stat Gigel Paraschiv din Ministerul Educaţiei Naţionale. 
