Admiterea 2018 la UNATC

0
Admiterea 2018 la ambele facultăţi ale Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică (UNATC) „I.L. Caragiale”, Facultatea de Teatru (licență și master) și Facultatea de Film (licență și master), se va desfășura în perioada 7-19 septembrie. Pregătirile au început. Informaţii despre oferta de formare, înscriere, cuprinsul dosarului, calendarul admiterii, bibliografia, probele de concurs pentru fiecare secție, taxele de admitere și de studii sunt disponibile pe site-ul universității: www.unatc.ro/admitere. Preînscrierea la admitere este obligatorie și se realizează pe pagina www.unatc.ro, secțiunea Admitere, începând cu data de 15 iulie. Ulterior, înscrierile pentru examenul de admitere la ambele facultăţi se fac în perioadele 3-5 septembrie (licență) şi 10-11 septembrie (master). Premergător probelor de admitere, la Facultatea de Teatru, pentru ciclul de licență, are loc vizionarea filmelor în perioada 5-6 septembrie.

Distribuirea şi redistribuirea locurilor în universităţi

0
În ultima vreme, nu atât distribuirea locurilor pentru admitere în universităţi provoacă dispute şi suscită interesul public, cât redistribuirea unor locuri devenite libere pe parcursul ciclurilor de studii. Problema este de natură economică şi administrativă. Necesitatea distribuirii locurilor finanţate de la buget în funcţie de priorităţile economiei naţionale este incontestabilă. Discutabile sunt eficienţa folosirii locurilor şi posibilităţile în acest sens din punct de vedere legal. Ministrul educaţiei naţionale, Valentin Popa, apreciază că marile universităţi nu folosesc locurile finanţate de la buget („fără taxă”, cum sunt cunoscute în sens larg) care se eliberează pe parcursul studiilor din motive precum exmatriculare, abandon etc., adică nu le pun la dispoziţia studenţilor de pe locuri „cu taxă”, ci preferă să se lipsească de sumele alocate şi să încaseze taxe, deşi taxele sunt mai mici decât alocările pe care le-ar primi de la stat. Potrivit datelor ministeriale, astfel de locuri sunt în număr de peste 900 la Universitatea din Bucureşti (foto), 550 la Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca, 400 la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, 75 la Universitatea de Vest din Timişoara. Ministrul educaţiei naţionale reclamă „lipsa unor proceduri interne în universităţi, încât să se ocupe imediat un loc al cărui ocupant dispare”. Mai mult, ministrul ia în considerare discutarea unei soluţii pentru „o redistribuire în sistem” a locurilor care se eliberează. Rectorul Universităţii din Bucureşti, prof. univ. dr. Mircea Dumitru, semnalează că prezentarea în acest fel a situaţiei constituie o manaipulare, explicând mecanismul ocupării locurilor bugetate şi modul în care legea permite utilizarea fondurilor: „Legea ne cere ca la 1 octombrie să înmatriculăm studenţii. Dacă în timpul anului universitar renunţă la studii sau sunt exmatriculaţi, noi trebuie să anunţăm. Este obligaţie legală să anunţăm de două ori pe an astfel de cazuri. Există o platformă care colectează date cu privire la învăţământul superior şi acolo trebuie să arătăm câte locuri sunt eliberate prin retragerea studenţilor şi care sunt banii pe care trebuie să îi trimitem înapoi ministerului. Nu avem dreptul legal ca în timpul anului universitar să redistribuim locurile”. Rectorul Universităţii bucureştene a accentuat că finanţarea se face pe student, în funcţie de programul de studii şi, în mod corespunzător, finanţarea dispare odată cu studentul. Conducerea Universităţii „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca precizează că instituţia ”nu a avut în niciun an locuri bugetate rămase neocupate în urma sesiunilor de admitere”. Universitatea clujeană subliniază că pe parcurs, locuri eliberate se ocupă în limitele aceluiaşi program de studii, numai prin trecere de la forma „cu taxă” la cea „fără taxă”; legea nu permite trecerea de la forma cu frecvenţă redusă la forma de studii la zi subvenţionate de la buget. Rectorului Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative (SNSPA), prof. univ. dr. Remus Pricopie, declară că anunţul ministrului educaţiei naţionale potrivit căruia după admiterea din septembrie se vor face redistribuiri de locuri reprezintă un argument „neserios, pentru simplul motiv că un candidat dorește să știe pe ce locuri candidează înainte de examenul de admitere și nu după”. Aprecierea rectorului SNSPA este că discuţiile actuale au apărut din cauză că ministrul educaţiei naţionale „nu are experiență în gestionarea politicilor publice și nu înțelege rolul său în asigurarea echilibrului sistemului național de educație. Din păcate, această lipsă de experiență este dublată de o încăpățânare care nu are ce căuta aici atunci când vorbim de interesul public. Să recunoști că ai greșit nu este o rușine”, ci „o dovadă a responsabilității publice și maturității politice”. Rectorul SNSPA anunţă că se va „adresa colegilor rectori din Consorțiul Universitaria cu rugămintea de a acționa împreună pentru a soluționa această situație”, accentuând că, în lipsa unui răspuns din partea Ministerului Educaţiei Naţionale sau a guvernului, este necesară alăturarea demersului Universității din Bucureşti de a ataca în instanță decizia privind repartizarea locurilor. Ministerul Educației Naționale revine cu precizări: „În baza autonomiei universitare, realocarea locurilor bugetate este legală între programele de studii ale unei facultăți sau între facultăți, indiferent de momentul la care locurile bugetate se disponibilizează. Decizia redistribuirii locurilor finanțate de stat se poate lua prin modificarea hotărârii inițiale de repartizare a locurilor bugetate în cadrul Senatului Universității, în baza unei metodologii/proceduri/decizii interne, așa cum reiese din prevederile Legii Educației Naționale nr. 1/2011, art. 205, alin.(9), potrivit căruia «statutul de student cu taxă se modifică în condițiile stabilite de senatul universitar»”.

Tehnologia şi piaţa filmului la TIFF 2018

0
Festivalul Internațional de Film Transilvania 2018, Cluj-Napoca, 25 mai-2 iunie, cuprinde inclusiv secțiunea „infiniTIFF”, dedicată realității virtuale (VR), noilor forme de storytelling și cinematografiei interactive, ce se va desfăşura într-un cadru special amenajat la Cluj Hub. Între noutăţi, se anunţă conferința „infiniTIFF Summit”, dedicată noilor tendințe la intersecția dintre film, storytelling și tehnologie (bilete, 100 lei, pe platforma Eventbook), precum și workshopul #Stories on Instagram, de explorare a formatelor narative produse și distribuite prin intermediul acestui tip de social media (înscrie prin formularul disponibil online până la 11 mai 2018; 15 participanți vor fi ulterior selectați în baza scrisorii de motivație și a experienței în domeniul vizual/ audio-vizual și în social media, informații trimise prin intermediul formularului de înscriere). Obiectivul iniţiatorilor este „să creeze o comunitate interdisciplinară, formată din cinefili, creativi, experți în tehnologie și influenceri din domeniu dispuși să depășească granițele convenționale ale storytelling-ului. Construind un grup atât de divers și complex de profesioniști, platforma creează un mediu propice creației și colaborării între domenii”.

ABCdar bancar în format digital

0
Junior Achievement România și Raiffeisen Bank lansează și în format digital programul de educație financiară „ABCdar bancar”. Programul   le oferă gratuit elevilor de liceu și profesorilor componenta de învățare digitală dezvoltată prin intermediul platformei LMS JA Inspire™. ABCdar-ul se află în etapa de pilotare, accesibilă pentru 2000 de elevi din clasele IX-XII și pentru profesorii lor coordonatori din 55 de licee. Elevii pot accesa module interactive care facilitează învățarea la clasă sau în afara ei, utilizând orice dispozitiv conectat la internet (telefon mobil, tabletă, calculator). În cadrul platformei, elevii pot accesa conținut video și teme de documentare, pot simula economii și dobânzi și pot da teste, fie prin alegerea răspunsului din mai multe variante (prin „drag and drop”), fie prin completarea unui răspuns scurt. Concomitent, se desfăşoară competiția „Susțin educația financiară în comunitatea mea”, cu scopul de a încuraja includerea unui astfel de curs ca disciplină opțională în cât mai multe școli. Organizatorii ABCdar-ului anunţă că „liceele în care se desfășoară activități ABCdar bancar în acest an pot obține finanțări totale de 3000 de euro prin implicarea elevilor în parcurgerea cursului digital și prin elaborarea unei aplicații care să evidențieze modalitățile prin care oferă acces la experiențe de educație financiară relevante”.

Fonduri europene pentru blocuri din sectorul 3

0
184 de blocuri cu un total de 13.808 apartamente din sectorul 3 beneficiază de fonduri europene pentru creșterea eficienței energetice, odată cu semnarea de către primarul sectorului 3, Robert Negoiţă și viceprim-ministrul și ministrul dezvoltării regionale și administrației publice, Paul Stănescu (foto), a încă 20 de contracte de finanţare prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 3 „Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon, Prioritatea de investiții 3.1 Sprijinirea eficienței energetice, a gestionării inteligente a energiei și a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice, inclusiv în clădirile publice, și în sectorul locuințelor, Operațiunea A – Clădiri rezidențiale”. Valoarea totală a contractelor este de 358.932.872,71 lei, din care valoare eligibilă 347.566.924,61 lei. În evaluare se află alte 39 de contracte, reprezentând 361 de blocuri cu 24.267 de apartamente, a anunţat primarul Robert Negoiţă, adăugând: „Pe această cale le mulțumesc cetățenilor care au depus documentația și domnului ministru pentru susținerea acordată”. Viceprim-ministrul Paul Stănescu l-a felicitat pe primarul sectorului 3, apreciind că trebuie să fie luat ca exemplu de „toți primarii din țară în domeniul reabilitării termice”. De asemenea, şi-a exprimat speranţa „ca în cel mai scurt timp în sectorul 3 să avem eficiență energetică maximă”.

Conjuncturi și direcții noi în dezvoltarea economică

0
În perioada 26 – 28 martie 2018 s-a desfășurat la sediul Universității Creștine „Dimitrie Cantemir” – București, Conferința Națională cu tema „CONJUNCTURI ȘI DIRECȚII NOI ÎN DEZVOLTAREA ECONOMICĂ”, Ediția a VII-a, organizată de către Universitatea Creștină „Dimitrie Cantemir” prin Institutul de Cercetări Științifice Multidisciplinare, având ca președinți pe domnul prof. univ. dr. Momcilo Luburici – Președinte al Universității Creștine „Dimitrie Cantemir” – Fondator și doamna prof. univ. dr. Corina Adriana Dumitrescu – Președinte al Senatului Universității Creștine ”Dimitrie Cantemir” – Fondator. Conferința a fost organizată în colaborare cu:
  • Institutul Internațional pentru Drepturile Omului (I.I.D.O.), U.C.D.C.;
  • Centrul de Cercetare Management, Administrarea Afacerilor si Marketing al Facultății de Management Turistic și Comercial București, U.C.D.C.;
  • Centrul de Cercetări în Economia și Administrarea Afacerilor Internaționale al Facultății de Relații Economice Internaționale București, U.C.D.C.;
  • Centrul de Cercetări, Studii și Aplicații Financiar-Bancare și Contabilitate al Facultății de Finanțe, Bănci și Contabilitate București, U.C.D.C.;
  • Centrul de Cercetare Marketing al Facultății de Marketing București, U.C.D.C.;
  • Centrul de Cercetări Economice și Consultanță în Afaceri al Facultății de Științe Economice Cluj Napoca, U.C.D.C.;
  • Revista „Economistul” a Asociației pentru Studii și Prognoze Economico-Sociale.
Conferința se înscrie în contextul evenimentelor organizate de către Universitatea Creștină „Dimitrie Cantemir” dedicate aniversării centenarului Marii Uniri (1918 – 2018). Obiectivele conferinței s-au încadrat în următoarele coordonate:
  1. Stimularea procesului inovării, ca efect al implementării rezultatelor cercetării științifice și dezvoltarea tehnico-economică în etapa actuală pentru redresarea economică a societății;
  2. Creșterea vizibilității cercetării științifice românești și a Universității Creștine „Dimitrie Cantemir” prin Institutul de Cercetări Științifice Multidisciplinare;
  3. Integrarea comunității științifice românești în activitățile comunității științifice interne/internaționale.
  Conferința a fost structurată în trei secțiuni, după cum urmează:
  1. Administrarea afacerilor;
  2. Management financiar-contabil;
  • Impactul evoluției economice, sociale și juridice asupra drepturilor omului.
Cu această ocazie s-au organizat: – expoziție de carte de specialitate; – lansarea/prezentarea următoarelor volume:
  • „Informația, o marfă neglijată”, Ediția a II-a, revizuită și adăugită, Autor: Conf. univ. dr. Gabriel I. Năstase, ISBN 978-606-26-0671-8, Editura Pro Universitaria, București, 2017;
  • „Politici financiare ale întreprinderii. Metode și practici de gestiune și bugetare a afacerilor” – Ediția a II-a, revizuită și adăugită, Autor: Conf. univ. dr. Gabriel I. Năstase, ISBN 978-606-26-0887-3, Editura Pro Universitaria, București, 2018;
  • „Managementul investițiilor. Abordări tematice și instrumente aplicative”, Autori: Conf. univ. dr. Vadim Dumitrașcu, Conf. univ. dr. Roxana Arabela DUMITRAȘCU, ISBN 978-606-28-0191-5, Editura Universitară, 2015;
  • „Tranziția de la guvernare la guvernanță”, Autor: Prof. univ. dr. Cristina BĂLĂCEANU, ISBN 978-606-647-018-6, Editura Pro Universitaria 2012.
Menționăm că la această conferință s-au înscris autori cu comunicări după cum urmează: – cadre didactice de la toate facultățile din U.C.D.C. (M.T.C., F.B.C., R.E.I., Marketing, F.S.J.A., L.L.S.); – cadre didactice de la A.S.E. București; – cadre didactice de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iași; – cadre didactice de la Universitatea „Ștefan cel Mare” Suceava; – cadre didactice de la Universitatea „Spiru Haret” București; – cadre didactice de la Universitatea „Nicolae Titulescu” București; – cadre didactice de la Universitatea Româno-Americană București; – cadre didactice de la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară Iași; – reprezentanți ai Înaltei Curți de Casație și Justiție; – reprezentanți ai Primăriei Municipiului București. Articolele rezultate în urma comunicărilor prezentate în cadrul conferinței vor fi publicate într-unul din numerele din anul 2018 – volumul X al revistei „Knowledge Horizons – Economics”.

INSTITUTUL DE CERCETĂRI ȘTIINȚIFICE MULTIDISCIPLINARE                                   Prof. univ. dr. Gheorghe Lepădatu – Director I.C.S.M.

                                                                                               

Piața neagră crește din nou

0
infografic_ait_032018Piața neagră a țigaretelor a crescut în martie la 17,2% din totalul consumului (cu 1,6 p.p. mai mult decât în ianuarie 2018). În primele trei luni ale anului, media comerțului ilicit este de 16,4%, cu 0,7 p.p. mai mare comparativ cu perioada similară din 2017. „Patru dintre cele opt regiuni ale țării înregistrează în martie creșteri semnificative ale comerțului ilicit cu țigarete. Regiunea nord-est continuă să fie cea mai afectată de piața neagră, cu o majorare de 5,5 p.p. până la 43,2%. Cea mai importantă revenire pe creștere e notată în vest, plus 9,3 p.p. până la 27%. Majorări ale comerțului ilegal se înregistrează și în sud-vest, de 6 p.p. până la 19,9%, iar în sud –est de 3,5 p.p. până la 16,4%. Din punct de vedere al provenienței, „cheap whites” continuă să fie principala sursă, aflându-se în creștere cu 5,7 p.p. până la 55,9%. Ponderea produselor din tutun provenite ilegal din Moldova este în scădere accelerată cu 11,1 p.p. în martie față de ianuarie, până la 21,2%. Ucraina, ca sursă de proveniență este în ușoară creștere (2,7 p.p. până la 15,6%), iar Serbia este relativ constantă.”, a declarat Marian Marcu, Director General Novel Research. „În contextul creșterii contrabandei cu 1,6 puncte procentuale, nu ne putem dori decât ca Ministerul de Finanțe să aplice cât mai repede posibil pachetul de măsuri anunțate recent: actualizarea legislației în domeniul contrabandei, în urma consultării cu toate părțile interesate, și securizarea frontierelor, prin dotarea corespunzătoare a autorităților direct responsabile. Aceste măsuri, pe care le susținem și pe care le considerăm fundamentale în lupta cu contrabandiștii, nu suportă amânare, rezultatele lor compensând categoric costurile. Contrabanda finanțează rețelele de crimă organizată, blochează dezvoltarea regiunilor de frontieră și reprezintă o amenințare serioasă la adresa securității statului, așa că ne bucurăm că stoparea ei devine o prioritate pentru Ministerul de Finanțe și, implicit, pentru Guvernul României.”, a declarat Ileana Dumitru, Director Juridic și Relații Publice în cadrul British American Tobacco Europa Centrală și de Sud.  „În timp ce activiștii antitutun scriu proiecte de lege pe care unii parlamentari le copiază, primii ca să justifice finanțarea primită de la Fundația Bloomberg, ultimii ca să câștige capital de imagine, bugetul statului pierde. Iată că piața neagră nu e o falsă problemă, așa cum susțin oengiștii. Pierderile de sute de milioane de euro sunt reale și se văd în încasările din accize și taxe. În regiunile de frontieră sunt localități fără nicio bază economică, în care familii întregi supraviețuiesc aproape exclusiv din contrabandă. În zona de nord-est, în sate și comune, 90% din țigaretele comercializate sunt vândute pe sub tejghea și alimentează piața neagră. Pentru noi, implicarea în rezolvarea acestor probleme grave e o obligație. Ca urmare, sprijinim cea de-a șaptea campanie regională anticontrabandă, intitulată Contrabanda e hoție! Te bagă la pușcărie” și lansată în parteneriat de Poliția de Frontieră, Poliția Română și ANAF, prin Direcția Generală a Vămilor. Campania a fost lansată la Satu Mare la jumătatea lunii martie și se derulează în județele de graniță din nord, nord-vest, nord-est, vest, sud-vest, precum și în București. Acțiunile precedente de acest tip au dus la scăderi are comerțului ilegal în zonele și în perioadele în care s-au desfășurat.”, a declarat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications JTI Romania, Moldova și Bulgaria.   „Efectele lipsei de consecvență și schimbărilor repetate la nivelul conducerii instituțiilor de aplicare a legii încep să se vadă, deși Poliția, Poliția de Frontieră, precum și Direcția Generală a Vămilor au continuat în aceste luni să depună eforturi pentru combaterea comerțului ilegal. Astfel, în luna februarie polițiștii din Mureș au capturat 1,5 milioane de țigarete. În perioada 3 – 9 februarie a.c., sub coordonarea Direcţiei de Investigare a Criminalităţii Economice a IGPR, poliţiștii au efectuat 42 de percheziţii domiciliare și au confiscat peste 1,75 milioane de țigarete. În martie, ITPF Iași a descoperit 30.000 pachete ascunse sub pomi fructiferi, iar ITPF Suceava 45.000 pachete, în urma unei singure acțiuni. Exemplele ar putea continua și demonstrează încă o dată că este nevoie de stabilitate instituțională, precum și de o strategie națională coerentă, pentru ca toate aceste acțiuni să aibă efectul scontat, pe termen lung, dat fiind că ne referim la o industrie puternic influențată de fiscalitate și cadrul de reglementare”, a declarat Valentin Canura, Sales Development Manager, Imperial Tobacco Romania.   „În primul trimestru al anului 2018, echipele de supraveghere și control vamal de la nivel central, regional și local, au confiscat un număr de 3.123.592 țigarete și 361,85 kg tutun, derulând în același timp și activități de control în cadrul acțiunilor organizate în comun cu DGAF, IGPR și IGPF. Direcția Generală a Vămilor, prin structurile sale de specialitate, va intensifica acțiunile de supraveghere și control vamal privind verificarea respectării condițiilor prevăzute de lege în legătură cu introducerea în țară, deținerea, depozitarea, marcarea, comercializarea și transportul produselor din tutun prelucrat în zonele de la frontiera României cu Republica Moldova și Ucraina. În plus, doresc să semnalez faptul că au fost demarate activități specifice ca toate birourile vamale de frontieră să fie dotate cu echipamente de scanare performante (atât fixe, cât și mobile), iar infrastructura acestora să fie reabilitată și adusă la standarde europene în scopul întăririi capacității administrative și de control a autorității vamale din România”, a declarat Vicepreședintele ANAF, Bogdan Lari Mihei.   Producătorii de țigarete consideră că, pentru reducerea traficului ilicit, sunt necesare mai multe schimbări legislative pe care, împreună cu autoritățile de aplicare a legii, le solicită de ani de zile. Astfel, pe lângă reglementarea unitară, pe criteriu cantitativ, a infracțiunilor de evaziune fiscală și de contrabandă cu țigarete, este necesară clarificarea situației la punctele de trecere a frontierei interne, cu Ungaria și Bulgaria, precum și stabilirea unor atribuții specifice pentru poliția locală și jandarmerie, întrucât comerțul ilegal cu țigarete se desfășoară aproape nestingherit în zona de competență a acestora – piețe, oboare, stații de metrou.   Sectorul tutunului este al doilea mare contribuabil la bugetul de stat al României, după cel petrolier.    

Bursa locurilor de muncă în Ilfov

0
În urma bursei generale a locurilor de muncă organizate de Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Ilfov la Colegiul Economic “Viilor” din Bucureşti, au fost selectate în vederea încadrării 74 de persoane, iar 8 persoane au fost înscrise la cursuri de formare, dintr-un total de 306 participanţi. Şi-au prezentat ofertele 36 de angajatori, cu 870 de locuri de muncă, dintre care 36 pentru studii superioare. Pentru informare şi opţiuni au existat un punct de informare şi consiliere profesională şi un punct de informare cu privire la posibilităţile de reconversie profesională. Bursa a avut un caracter complex, fiind organizat şi un atelier pentru tehnici de căutare a unui loc de muncă, unde participanţii au primit noţiuni privind conceperea unui CV european, a unei scrisori de intenţie, prezentarea la un interviu etc. La întregul eveniment au participat şi Agenția Națională de Ocupare a Forței de Muncă, Agenţia Naţională împotriva Traficului de Persoane, Consiliul Judetean Ilfov şi membrii Consiliului Consultativ AJOFM Ilfov

Institutul Francez revitalizează tumultuosul mai 1968

0
Tumultuosul mai 1968, cu implicaţiile lui politice, economice şi sociale, este readus în atenţia publicului, transfigurat, prin Festivalul Filmului Francez, organizat de Ambasada Franței în România și de Institutul Francez din România sub una dintre devizele cele mai cunoscute de acum 50 de ani: „Fiţi realişti, cereţi imposibilul!” Prin producţii precum ”Madame Hyde” de Serge Bozon (2017), „Milou en Mai” de Louis Malle, „Murir à 30 ans” de Romain Goupil, „La fond de l’air est rouge” de Chris Marker, „Jusqu’à la garde” de Xavier Legrand (2017), organizatorii provoacă la un schimb „de idei, de idealuri, de perspectivă, de viaţă, de societate”. Programul festivalului este: Bucureşti – cinema  Elvire Popesco, 24 aprilie-6 mai; Iași – cinema Ateneu, 2-5 mai; Brașov – cinemateca Patria, 3-6 mai; Cluj-Napoca – cinema Victoria, 3-6 mai; Constanța – Cityplex Tomis Mall, 3-6 mai; Sfântu Gheorghe – Cityplex Arta, 3-6 mai; Timișoara – Universitatea de Vest, Aula Magna, 3-6 mai; Buzău – teatrul George Ciprian, 4 mai; Arad – cinema Arta, 4-6 mai. Biletele pot fi achiziţionate de la casa sălii Elvire Popesco, cu o oră înainte de fiecare proiecţie, de la librăria Kyralina, de la librăria Hecate, în reţeaua de librării Humanitas şi de pe elvirepopesco.ro (eventbook.ro).

Festivalul Internaţional de Teatru Studenţesc Hyperion  

1
Universitatea „Hyperion” din Bucureşti organizează Festivalul Internaţional de Teatru Studenţesc „Hyperion”, 1-3 iunie 2018, la Sala Gloria, str. Bucovina, nr. 6, sector 3. Participă trupe de teatru de la universităţi de profil din ţară și din străinătate, specializarea Artele spectacolului de teatru (Actorie). După cum anunţă organizatorii, obiectivul îl reprezintă promovarea studenţilor şi masteranzilor din anii terminali, „oferind tinerilor actori posibilitatea de a juca pe o scenă de teatru, în faţa unui juriu profesionist şi a publicului larg”, cu sublinierea că „festivalul se adresează tuturor categoriilor de public” şi că „vor fi organizate diverse ateliere cu ocazia zilei de 1 iunie”. Accesul publicului este gratuit. Înscrierile pentru festival se fac la adresa festivalhyperion@gmail.com, până la data de 22 mai 2018. Evenimentul este organizat cu sprijinul Primăriei Sectorului 3 și cu implicarea Organizației Internaționale a Francofoniei.