Centralele eoliene au înghețat din cauza vremii nefavorabile

0
România trebuie să păstreze un echilibru în ceea ce privește mix-ul energetic, iar acest echilibru va sta la baza strategiei energetice care este în curs de elaborare și va fi adoptată până la finele anului, a declarat, joi, ministrul Energiei, Anton Anton. „As începe cu următoarea afirmație care este destul de dură: hai să nu tăiem ceva înainte de a pune ceva în loc. Adică România este o țară binecuvântată de Dumnezeu. E o țară care dispune de resurse bogate de energie regenerabilă, hidro, geotermală, biomasă, energie eoliană, solară și din resurse clasice, cărbune, gaz, petrol… nuclear”, a declarat Anton Anton. De asemenea, Ministrul Energiei a participat joi la workshop-ul „Perspective și cerințe pentru noile planuri de acțiune privind energia regenerabilă în România”, organizat de Forumul interparlamentar pentru energie regenerabilă și eficiența energetică – EUFORES împreună cu Comisia pentru industrii și servicii din Camera Deputaților, Comisia economică, industrii și servicii și Comisia pentru transporturi și energie din Senat, organizează joi workshop-ul „Perspective și cerințe pentru noile planuri de acțiune privind energia regenerabilă în România”.

Bosch continuă acțiunile de responsabilitate socială în România. Compania încurajează implicarea angajaților în proiecte sociale

0
Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii, a continuat acţiunile de responsabilitate socială iniţiate în ultimii ani şi s-a implicat în programe noi de amploare, cu impact la nivelul comunităţilor locale. Prin programul său de responsabilitate socială, Bosch își propune să sprijine în special copiii şi tinerii defavorizaţi, educaţia şi mediului înconjurător, în colaborare cu mai multe organizaţii non-profit și instituții sociale, precum SOS Satele Copiilor, Concordia, Habitat for Humanity, Mai Mult Verde sau MindsHub. Angajați Bosch din București, Cluj, Blaj, Sibiu și Timișoara s-au implicat în cele peste 40 de acţiuni în folosul comunității desfășurate în anul 2017. “Responsabilitatea şi sustenabilitatea sunt două dintre valorile Bosch care susţin angajamentul nostru faţă de societate şi asigură succesul companiei pe termen lung”, a declarat Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch în România.AMC_9150_m „Dorim să transmitem exemplul de responsabilitate socială şi în interiorul companiei, astfel încât angajaţii noștri să devină cei mai activi ambasadori ai valorilor Bosch și ai acţiunilor noastre sociale”, a continuat Boldijar. Astfel, prin campania de responsabilitate socială „Donează un zâmbet”, lansată în urmă cu trei ani, odată cu noua misiune internă a companiei, „We Are Bosch”, Grupul Bosch în România își încurajează angajaţii să se implice în proiecte sociale, prin organizarea de acțiuni de voluntariat sau campanii de strângeri de fonduri. În plus, Bosch a susținut aceste cauze prin donații semnificative și în anul 2017, iar pentru anul în curs planifică activități suplimentareprivind responsabilitatea socială.

SDF-0033_m

Bosch susţine proiecte pentru copii şi tineri defavorizaţi

Eforturile susţinute definesc activitățile de responsabilitate la Bosch. Compania a desfășurat acţiuni sociale în centre care găzduiesc copii defavorizați şi a susţinut numeroase cauze sociale prin acţiuni de strângere de fonduri şi donaţii. Doar în 2017, Bosch a venit în sprijinul a peste 100 de copii aflaţi în grija unor organizaţii precum Complexul de Servicii Sociale Giurgiu, Asociaţia Concordia sau Organizaţia SOS Satele Copiilor. Compania a renovat şi dotat cu echipamentele necesare centre sociale si case de tip familial, a amenajat spaţii de joacă şi a sprijinit 36 de copii cu haine şi rechizite pentru noul an şcolar. În plus, voluntarii Bosch au organizat ateliere de bricolaj și creație pentru copiii gazduiți în aceste centre și au facut cadouri surpriză mai multor copii și vârstnici, aflați în nevoie. „Colaborăm cu Bosch din 2015 şi suntem recunoscători pentru sprijinul pe care l-am primit, atât în ceea ce priveşte sponsorizările pe diferite nevoi ale noastre, cât mai ales de implicarea angajaţilor în acţiuni de voluntariat în proiectele noastre,” a declarat Diana Certan, director executiv comunicare şi fundraising în cadrul Concordia România.

De asemenea, Bosch a contribuit la asigurarea sănătăţii şi îmbunătăţirea calităţii vieţii copiilor cu diverse afecţiuni. Spre exemplu, pentru dotarea şi modernizarea clinicilor oncologice din România, compania a donat 5.000 de euro pentru proiectul „Bursa de Fericire” iniţiat de Asociaţia Dăruieşte Viaţa. La Timişoara, Bosch a venit în sprijinul copiilor cu autism, contribuind la achiziţionarea de materiale terapeutice și amenajarea unei camere senzoriale, şi a susţinut campania de conştientizare „Zilele Bandanei”, pentru copiii care luptă împotriva cancerului. La Cluj-Napoca, peste 90 de voluntari din cadrul Bosch s-au implicat în acţiuni sportive precum fotbal sau cros, sprijinind astfel construcţia unei case de copii şi achiziţionarea de medicamente și aparatură pentru copiii și tinerii cu insuficiență renală cronică.

Bosch sprijină comunităţile locale şi conservarea patrimoniului cultural

Bosch colaborează cu diferite organizaţii caritabile pentru a sprijini familiile dezavantajate. În 2017, Bosch s-a implicat în cel mai mare proiect de construcţie accelerată din Europa, Big Build, iniţiat de Habitat for Humanity. Voluntari din toate entităţile Bosch din România au construit, în doar cinci zile, una din cele 36 de case care acum găzduieşte trei familii. „Lacrimile de bucurie de la finalul evenimentului demonstrează realitatea, satisfacția celor trei familii ce vor avea o casă nouă, o casă la care ne-am adus și noi contribuția, dar mai presus de toate, o casă ce păstrează o parte din sufletul fiecăruia,“ a declarat Andrei Hüttner, voluntar şi coordonator de proiecte de CSR în cadrul Bosch România. Bosch contribuie, de asemenea, la asigurarea unui trai decent pentru familiile din judeţul Timiş, donând până în prezent peste 1600 de bonuri de masă. Împreună cu Fundaţia Regina Maria, compania susţine accesul la servicii medicale gratuite pentru persoanele cu venituri mici. Bosch s-a implicat activ şi în păstrarea şi transmiterea tradiţiilor către generaţiile viitoare, pentru al doilea an consecutiv. Astfel, sculele electrice donate de Bosch şi munca voluntarilor, au făcut posibilă conservarea şi restaurarea treptată a patrimoniului căii ferate înguste care leagă oraşele Agnita şi Sibiu, într-un proiect de responsabilitate socială dezvoltat alături de Asociaţia Prietenii Mocăniţei.

IMG_7001_mBosch susține educația din România

În același timp, Bosch oferă sprijin financiar și mentorat tinerilor talentați în cadrul proiectelor educaționale, precum „Kids in Tech”, unde copii din 250 de cluburi IT din regiuni mai puțin dezvoltate ale țării primesc acces la tehnologie digitală, sau „BattleLab Robotica” (Sumo Robotic), cea mai mare competiție de roboți autonomi realizați prin propriile puteri. De asemenea, în calitate de partener fondator al MindsHub, primul hub dedicat educaţiei, Bosch a oferit studenţilor din Timişoara consultanţă pentru dezvoltarea unui plan de afaceri şi sfaturi utile pentru o carieră de succes.

IMG_3132_mResponsabilitate faţă de mediul înconjurător

Bosch contribuie la protejarea mediului înconjurător prin acţiuni sustenabile la nivelul comunităţilor locale. În 2017, responsabilitatea faţă de mediul înconjurător şi-a găsit ecoul în campanii de împădurire, acţiuni de ecologizare şi reciclare organizate în mai multe locaţii Bosch din ţară. Campaniile de împădurire derulate împreună cu ONG-uri precum Mai Mult Verde, Sfera Timișoarei și TerraMont au unit voluntari de toate vârstele, care au dat viaţă unor viitoare păduri în zone afectate de defrişări, alunecări de teren sau furtuni. În total, peste 14.000 de copaci şi 600 de voluntari şi-au pus amprenta pentru asigurarea unui viitor verde pentru generaţiile următoare. În plus, Bosch s-a implicat în acţiuni de ecologizare a zonei Smida, în inima Parcului Natural Apuseni, colectând peste 300 de saci de deşeuri, în timp ce la Timişoara angajaţii companiei au renunţat la maşini cu ocazia World Car-Free Day.

Responsabilitatea socială defineşte Grupul Bosch

La nivel global, Bosch are o tradiţie îndelungată de sustenabilitate şi spirit civic, în acord cu viziunea fondatorului companiei, Robert Bosch. În acest sens, profitul companiei contribuie la finanţarea activităţilor fundaţiei Robert Bosch Stiftung. Fundaţia este acţionarul majoritar al Grupului Bosch şi sprijină derularea unor proiecte sociale non-profit.

Leading the way – Volkswagen prezintă noul Touareg

0
Lansând noul model Touareg în premieră mondială în China, Volkswagen transmite un mesaj elocvent pentru cea mai mare piaţă a sa. Noul Touareg este un model de referință în cea mai mare ofensivă de modele şi de tehnologie a mărcii şi arată consumatorilor ce știu să facă inginerii şi designerii Volkswagen. Noua navă-amiral ocupă un loc de vază în segmentul SUV-urilor Premium având un design expresiv, sisteme inovatoare de operare, confort şi siguranţă, la care se adaugă materialele de calitate superioară utilizate și finisajele excelente. 29391573_10215615543438684_1861119972_o Mașina poate fi văzută de publicul din România la standul Volkswagen din cadrul Salonului Internațional Auto București, intre 23 martie – 1 aprilie. „Suntem onorați că vom putea dezvălui publicului din România noul Touareg, țara noastră fiind a treia piață la nivel european în ceea ce privește vânzările acestui model. Cu această ocazie vom oferi clienților posibilitatea să își rezerve primii noul model, printr-o acțiune de pre-sale, cu o configurație începând de la 42.990 euro cu motorizare V6 231 cp”, declară Bogdan Florea, Brand Manager Volkswagen. Echipat cu dotări în materie de conectare de ultimă oră şi o combinaţie unică de sisteme de asistență, confort, iluminare și multimedia, Touareg cartografiază drumul spre viitor. Totodată, acest SUV exclusiv oferă segmentului auto din care face parte un plus de dinamism. Cele mai mari pieţe pentru a treia generaţie a modelului Touareg sunt China, Europa şi Rusia. Cele două modele precedente din această familie au înregistrat vânzări totale de un milion de exemplare la nivel mondial. Cel mai avansat Volkswagen în acest moment, modelul Touareg este unul confortabil şi dinamic și are potenţialul de a naște pasiuni în rândul şoferilor care apreciază tehnologia şi pun preţ pe design, chiar dacă aceștia conduc alte tipuri de automobile Premium. Astfel, este foarte probabil ca modelul să atragă numeroși clienți din grupuri-țintă noi.

Innovision Cockpit în premieră

Odată cu noul Touareg, Volkswagen prezintă pentru prima dată Innovision Cockpit care constă într-o unitate de comandă integral digitalizată. Această unitate îmbină instrumentele digitale de bord (Digital Cockpit cu display de 12 inchi) cu sistemul multimedia de top Discover Premium (cu ecran de 15 inchi) unindu-le într-o singură unitate care permite utilizarea tuturor funcțiilor, oferă informaţii, permite comunicarea şi asigură divertisment. Această unitate funcţionează aproape integral fără taste sau butoane clasice. Activ mereu, cu sistem de comandă intuitivă și opțiuni de personalizare maximă Innovision Cockpit din dotarea noului Touareg oferă azi interiorul digital al viitorului.29405223_10215622350768863_1370970305_o

Omul este în centrul atenţiei

Cu Innovision Cockpit, șoferul poate adapta sistemele de asistență şi setările dinamice şi de confort, pentru a corespunde preferințelor proprii. Șoferul poate personaliza în permanenţă maşina, ceea ce îi deschide o nouă lume, în care utilizatorul şi pasagerii nu trebuie să se adapteze la automobil, ci automobilul se adaptează la ocupanții săi. Noul automobil Volkswagen poate fi configurat ca un smartphone nou pentru a satisface preferințele şi nevoile personale ale fiecăruia. Acest lucru este posibil datorită numărului mare de sisteme şi programe interconectate, controlate prin intermediul interfeţei digitale şi a volanului multifuncţional. Îmbinarea sistemelor de asistență, cu cele de control a caracteristicilor dinamice şi cu dotările de confort. Touareg oferă cea mai largă gamă de sisteme de asistenţă, de control a caracteristicilor dinamice şi de dotări pentru confort integrată vreodată într-un autovehicul Volkswagen. Printre acestea se numără tehnologii precum: funcţia de asistenţă pentru vizibilitatea pe timp de noapte numită Nightvision (detectează pe timp de noapte persoanele şi animalele cu ajutorul camerei cu infraroşu), asistentul pentru ambuteiaje şi porţiuni de drum în lucru (accelerare, frânare şi direcţie parţial automatizate şi menţinerea benzii de rulare la viteze de până la 60 km/h), asistentul pentru intersecţii (reacţionează la vehiculele care intersectează Touareg în partea din față), direcția activă pentru tracţiunea integrală (astfel Touareg devine la fel de manevrabil ca un automobil compact), noul sistem electromecanic de preîntâmpinare a răsturnării cu braţe stabilizatoare controlate electro-mecanic, farurile IQ.Light – LED-Matrix (lumini de drum şi de întâlnire controlate interactiv cu ajutorul camerei video) şi display-ul head-up proiectat direct pe parbriz. Şoferul dispune la bordul modelului Touareg de toate aceste sisteme, prin intermediul unei singure interfeţe. Sistemele sunt interconectate prin intermediul unei unităţi de comandă noi şi centralizate, lucrând neobservate în fundal. Călătoriile devin astfel mai sigure, mai confortabile şi mai intuitive ca niciodată.

29633499_10215622350808864_832252514_o Dimensiuni noi şi greutate redusă

A treia generaţie a modelului Touareg este mai lată şi mai lungă în comparaţie cu modelul precedent. Noile dimensiuni influenţează pozitiv atât proporţiile automobilului, cât şi spaţiul interior. Lungimea adiţională a permis, de exemplu, mărirea semnificativă a volumului portbagajului, de la 697 la 810 de litri (cu bancheta în poziţie normală). Ruloul care acoperă portbagajul protejează bagajele de privirile curioase ale trecătorilor şi, opţional, poate fi deschis şi închis electric. În ciuda suplimentării lungimii şi lăţimii, caroseria este cu 106 kg mai ușoară, mașina fiind realizată în proporţie de 48% din aluminiu şi 52% din oţeluri speciale high-tech.

Start cu motoare V6

Volkswagen va lansa Touareg în Europa în anul 2018, mai întâi cu două motoare diesel de 170 kW / 231 CP şi 210 kW / 286 CP. Ulterior vor fi incluse în gamă un motor V6 pe benzină (250 kW / 340 CP) şi un turbodiesel V8 (310 kW / 421 CP). Pentru piața din China este pregătit un sistem de propulsie hibridă plug-in cu puterea sistemului de 270 kW/367 CP. Termenul exact de lansare a acestuia în Europa nu a fost încă decis. Ofensiva SUV-urilor Volkswagen. Modelul Touareg din 2018 reprezintă un pas important în cea mai mare ofensivă de produs şi de tehnologie din istoria mărcii Volkswagen. În cadrul acestei campanii, gama SUV-urilor va fi, de asemenea, extinsă. În prezent, aceasta este compusă din noul T-Roc, Tiguan, noul Tiguan Allspace (Europa), Tiguan L (China), noul Atlas (SUA) şi Teramont (China), precum şi noul Touareg, modelul de vârf al gamei SUV-urilor Volkswagen. T-Cross va extinde gama SUV-urilor în celălalt capăt al gamei. De asemenea, a fost decisă lansarea primului SUV electric al mărcii Volkswagen, respectiv modelul I.D. CROZZ. Acest model va intra pe piaţă în anul 2020.

Se deschide mediateca Institutul Francez-BRD

0
La Institutul Francez din Bucureşti (IFB) se deschide pe 23 martie Mediateca pentru tineret IFB – Hotspot educaţional BRD. După cum le definesc iniţiatorii, hotspot-urile educaţionale (mai sunt de acest fel la Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara) sunt „un dispozitiv inovator şi inedit pe piaţa românească, un proiect care aspiră să devină un exemplu naţional de bune practici în domeniul educaţiei”, constituind un „rezultat al colaborării între Institutul francez din România şi fidelul său partener de lungă durată, BRD-Groupe Société Générale”. Inaugurarea bucureşteană se petrece într-o Zi a Porţilor Deschise la Institutul Francez, între orele 10.00 şi 17.00. Se vor desfăşura mai multe ateliere şi o vânătoare de comori cu premii, inclusiv mai multe abonamente gratuite la Mediateca IFB – Hotspot educaţional BRD. François Bloch, directorul general al BRD-Groupe Société Générale, subliniază: „Mediateca Institutului Francez din București este un spațiu în care copiii învață experimentând, iși dezvoltă talentele alături de educatori și experți dedicați, testează noi tehnologii și descoperă prin joc un univers de lucruri noi, relaxați și increzători. Acest frumos hibrid intre digital și clasic, este locul în care se întâlnesc profesori, părinți, mentori, specialiști în literatură, desen, digital, film și multe alte domenii, care oferă împreună tinerilor o experiență de învățare nouă, completă și uneori surprinzătoare. Pentru noi, mediatecile Intitutului Francez din România sunt locuri care crează valoare în comunitate și ocupă un loc important în rețeaua de Hotspoturi educaționale și culturale BRD prin care ne propunem să punem umărul la dezvoltarea societății românești”. Amenajarea Mediatecii pentru tineret IFB – Hotspot educaţional BRD este o creaţie a arhitectului Attila Kim, comisarul României la Bienala de la Veneţia 2016, 2017, 2018. Situată în Bucureşti, Bd. Dacia 77 (foto), noua mediatecă are programul: luni – închis; marţi, miercuri şi vineri – 10.00-18.00; joi – 11.00-19.00; sâmbătă – 10.00-15.00; orar prelungit – 10.00-18.00, în „Samedi cu jocuri”.  

Clarificări în finanţarea Centenarului Marii Uniri

0
Ministerul Culturii şi Indentităţii Naţionale anunţă că, prin ordonanță de urgență, Executivul a decis o serie de clarificări privind mecanismul de finanţare a proiectelor şi manifestărilor dedicate Centenarului Marii Uniri: „Actul normativ modifică şi completează Ordonanţa Guvernului nr. 5/2017 privind stabilirea unor măsuri organizatorice la nivelul administraţiei publice centrale cu privire la Centenarul Marii Uniri. Potrivit ordonanței, Comitetul interministerial pentru Centenar, condus de prim-ministru, în calitate de preşedinte, şi de ministrul culturii şi identităţii naţionale, în calitate de vicepreşedinte, stabilește nu doar listele, ci și sumele aferente manifestărilor, acţiunilor şi proiectelor de aniversare a Centenarului Marii Uniri (1918-2018) şi al Primului Război Mondial, formulate şi asumate de ministerele, instituţiile publice și entităţile implicate. Suplimentar, la ședințele Comitetului interministerial vor putea fi invitaţi să participe şi reprezentanţi ai Administrației Prezidențiale, alături de cei ai ministerelor sau organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale, ai mediului academic, ai organizaţiilor neguvernamentale sau ai sindicatelor reprezentative pentru administraţia publică. Alocarea de la bugetul de stat a sumelor aferente manifestărilor, acţiunilor, obiectivelor de investiții şi proiectelor de aniversare a Centenarului, formulate şi asumate de ministere, autorităţi, instituţii publice şi entităţi, cu excepția întreprinderilor publice, se realizează, anual, în perioada 2018-2020, prin bugetul Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, în limita sumei aprobate cu această destinație.  Sumele rămase neutilizate la sfârșitul anului bugetar de către ministere, autorităţi, instituţii publice şi entităţi vor fi restituite la bugetul de stat, cu excepția celor neutilizate de către instituțiile publice finanțate integral din venituri proprii. Sumele neutilizate de către unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale se reportează și rămân la dispoziția acestora, urmând să fie folosite pentru finalizarea obiectivelor de investiții, proiectelor și acțiunilor până cel târziu la sfârșitul anului 2020; dacă rămân sume neutilizate după finalizarea obiectivelor de investiție, acestea vor fi restituite la bugetul de stat cel târziu la finele anului 2020. Creditele neutilizate la finele anului de către ordonatorii de credite finanțați integral de la bugetul de stat sunt anulate de drept”. Acelaşi act normativ „stabilește și reglementări privind responsabilitatea beneficiarilor de finanțare de la Ministerul Culturii cu privire la organizarea și derularea procedurilor de atribuire a contractelor de bunuri/serviciu/lucrări, la respectarea prevederilor privind aprobarea documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice, precum și la modul de utilizare a sumelor repartizate potrivit destinației pentru care au fost alocate. Totodată, beneficiarii pot aloca și sume din bugetele proprii pentru finanțarea manifestărilor, si au obligația să transmită lunar Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale un raport privind calendarul manifestărilor, acțiunilor, precum și stadiul proiectelor derulate. Mai mult, pentru a elimina eventualele neclarități cu privire la categoriile de beneficiari s-a impus crearea bazei legale pentru finanţarea proiectelor derulate de către organisme neguvernamentale”. De asemenea, sunt stabilite măsuri privind identitatea vizuală a Centenarului României: „Astfel, de la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență până la sfârșitul anului 2018, autoritățile și instituțiile publice, precum şi instituţiile din subordinea, coordonarea sau autoritatea acestora, au obligația aplicării măsurilor de identitate vizuală prevăzute în Ghidul de identitate vizuală a Centenarului Marii Uniri (1918-2018) şi a Primului Război Mondial. Ghidul va fi aprobat în termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a ordonanței, prin ordin al ministrului culturii. Ministerul Culturii și Identității Naționale este autorizat să acorde și altor persoane juridice decât cele menționate, la cerere, utilizarea gratuită mărcii înregistrate „CENTENAR 100 ROMÂNIA 1918-2018 SĂRBĂTORIM ÎMPREUNĂ”, pe bază de contract de licență”.

Romanian Financial Conference 2018: realizări și perspective în sectorul financiar-bancar

0
  Unii dintre cei mai importanți reprezentanţi ai managementului celor mai importante bănci și instituții financiare prezente pe piața românească s-au reunit, pe 14 martie, în cadrul celei de-a cincea ediții a evenimentului Romanian Financial Conference. Aceștia au dezbătut situația actuală a sectorului financiar-bancar. La eveniment au participat responsabili ai băncilor, companiilor de asigurări și ai celor de leasing, fondurilor de pensii, investitori, autorități, experți financiari, analiști economici și consultanți. GABRIELA FOLCUȚ – Director Executiv, Asociația Română a Băncilor a moderat discuțiile și a adresat invitaților prezenți în panel o serie de întrebări pe teme de interes. Conferința a debutat cu intervenția lui SERGIU OPRESCU, Preşedinte Asociația Română a Băncilor, Preşedinte Executiv Alpha Bank, care și-a exprimat opinia cu privire la evoluția creditării pe zona de retail. Acesta a precizat că rolul și obiectivul unui sistem bancar este de a credita societatea în scopul bunăstării și a lansat invitația la dialog pentru a dezbate acest mesaj. Cu privire la implementarea IFRS 9, acesta a precizat ca va exista un plus de segmentare și că va avea un impact semnificativ în zona de creditare. Sergiu Oprescu a mai precizat că IFRS 9 are misiunea anticipativă pe perioada a 30 de ani în cazul unui credit credit ipotecar. FLORIN DĂNESCU, Preşedinte Executiv Asociația Română a Băncilor a menționat faptul că se discută tot mai mult asupra faptului că România are unele dintre cele mai mari dobânzi din Europa. Invitatul a subliniat că dobânda la care face referire trebuie să includă și inflația. În acest sens, dacă în Europa, de-a lungul a 10 ani, inflația a fost de 17%, în România a atins un prag de 44%. Concluzia a fost că dobânzile din România trebuie să acopere această inflație de 44%. În continuarea discuțiilor, Florin Dănescu a amintit că pentru a contribui la dezvoltarea industriei trebuie să existe un efort comun de a produce bunăstare. RADU GRAȚIAN GHEȚEA, Președinte CEC Bank, Preşedinte de onoare Asociația Română a Băncilor a punctat faptul că în România există anumite condiții de creditare și dobânzi adaptate la nivelul la care se află economia și întreaga viață economică. Acesta a precizat că nu se poate opera cu elemente care sunt valabile în alte țări. În plus, Radu Grațian Ghețea a afirmat că în aproape 30 de ani, sistemul bancar românesc a evoluat extraordinar de bine și s-a adaptat cerințelor impuse la nivel european. Conform declarațiilor, în foarte multe cazuri România se apropie de nivelurile de performanță și calitate pe care le au țările din Europa. DANA DEMETRIAN, Vicepreşedinte Executiv Retail şi Private Banking, Membru al Comitetului Executiv, BCR a precizat faptul că 2018 va fi un an de consolidare și creștere, iar unul dintre cele mai importante aspecte menționate a fost acela de a păstra o piață competitivă. În acest sens, Dana Demetrian a punctat faptul că sunt deschiși la dialog și au responsabilitatea de a face o țară sănătoasă, competitivă și care respectă regulile economice. Aceasta a accentuat faptul că, în ultimii 20 de ani, sistemul bancar s-a adaptat condițiilor, iar astăzi le revine responsabilitatea companiilor financiare de a pregăti România pentru generația nouă. Mesajul de final al Danei Demetrian a fost: să ne păstrăm drumul pe care am zis că îl păstrăm. Să creăm o economie sănătoasă! PETRE BUNESCU, Director General Adjunct BRD-GSG este de părere că anul 2018 poate aduce o creștere a creditării pentru sistemul bancar românesc. Aceasta a menționat că în timpul crizei financiare, au învățat atât să evalueze mai bine riscurile, cât și să ofere produse de creditare cât mai adaptate nevoilor clienților. Petre Bunescu a accentuat faptul că acționează într-un mediu competițional în care există 35 de bănci. De aceea, în acest context, dar și în cel oferit de riscurile economice și cadrul legislativ, costurile și dobânzile sunt rezonabile. În continuarea discuțiilor din panel, ANA-MARIA BUTUCARU, Director, Servicii de Audit, PwC România a oferit un cadru amplu asupra implementării IFRS 9 și a precizat că deși această măsură vine ca un elemnt de noutate, băncile au avut la dispoziție aproximativ 1 an să se obișnuiască și să gestioneze efortul aferent. Aceasta consideră că IFRS 9 privește în perspectivă și că va schimba tipul de produs pe care băncile îl pune la dispoziția clienților. RODICA TUCHILĂ, Director Executiv, Asociația Română a Băncilor a adus în discuție situația în ceea ce privește digitalizarea, cât și impactul Payment Services Directive 2 (PSD 2). În acest sens, Directiva Serviciilor de Plăți va fi revizuită și va schimba, în opinia Rodicăi Tuchilă, atât evoluția pieței, cât și modelele de afaceri din industria plăților. Aceasta reprezintă o actualizare a directivei din anul 2007 și este transpusă prin OUG din 2009. În viitor, implementarea PSD 2 va aduce o serie de provocări (Ex. reorganizarea proceselor de business, a contractelor cu clienții, modificări asupra sistemelor de securitate sau audituri suplimentare), dar și o serie de oportunități (o mai bună colaborare cu companiile și punerea la dispoziția clienților a unor servicii rapide și eficiente). Cea de-a doua sesiune a conferinței a reunit cinci specialiști din domeniu, care au oferit mai multe puncte de vedere cu privire la serviciile financiare. VALENTIN IONESCU, Director Direcția Strategie și Stabilitate Financiară, Autoritatea de Supraveghere Financiară a prezentat trecerea de la Directiva MIFID (Markets in Financial Instruments Directive) I către MIFID II și a precizat câteva aspecte care au condus la necesitatea de modificare: (1) Creșterea transparenței piețelor de instrumente financiare și a concurenței între diferite locuri de tranzacționare a condus la scăderea costurilor de tranzacționare, reducerea ecartului între preturi și a tranzacționării mai rapide în piețele de acțiuni, (2) Liberalizarea piețelor a condus și la fragmentarea tranzacțiilor cu acțiuni, la creșterea tranzacțiilor de pe piețele nereglementate, la dezvoltarea rapidă a tranzacționării algoritmice și cu frecvență ridicată bazate pe programe soft și pe conexiuni super rapide care au permis executarea ordinelor într-o fracțiune de secundă, (3) MiFIDI nu a putut ține pasul cu dezvoltarea tranzacționării generată de tehnologia avansată și de creșterea inovației în produsele financiare, (4) MiFIDI nu a mai corespuns realității întrucât mai multe instrumente financiare rămăseseră în afara reglementărilor.   În timpul acordat prezentării sale, LUCIAN ANGHEL, Președinte Bursa de Valori București, CEO BCR Banca pentru locuințe a făcut referire la rezultatele unui studiu despre modalitățile în care economisesc românii. La întrebarea Ce faceți cu banii pe care îi economisiți?, 47% dintre respondenți au afirmat că păstrează banii într-un cont curent. Lucian Anghel a afirmat că este foarte bine că românii economisesc mai mult, dar a precizat că acestă formă nu crește sau conservă avuția. Acesta a menționat că obiectivul este să îți conservi puterea de cumpărare a banilor pe care îi economisești, iar acest aspect se află în strânsă legătură cu educația financiară: Eu sunt convins că, dacă am avea mai multă educaţie financiară, am trăi cu toţii mai bine.  MELANIA HĂNCILĂ, Director Executiv, Asociația Societăților Financiare din România – ALB, asociație care , prin intermediul membrilor, asigură 90% din finanțarea non-bancară din România, atât pe segmentul de leasing financiar, cât și asupra creditului de consum. Membrii ALB aparțin unor grupuri financiare cunoscute la nivel internațional. Printre subiectele abordate, Melania Hăncila a făcut referire la câteva reforme structurale de care România ar avea nevoie: infrastructura fizică (drumuri, poduri, porturi, autostrăzi), infrastructură medicală și educațională adecvată, domnia legii și garantarea proprietății, doi indicatori importanți pentru potențialii investitori. CIPRIAN LADUNCA, CFO, Metropolitan Life a adus în discuție o serie de factori cheie în evoluția domeniului, precum: cadrul legislativ, stabilitatea, predictibilitatea, responsabilitatea, educația financiară și sprijinul primit din partea comunității. Acesta a analizat, de asemenea, mai multe subiecte de interes: creșterea PIB în statele member UE (2017), procentul persoanelor aflate în risc de sărăcie sau excluziune socială (2016), activele sectorului financiar-bancar, pilonul II – numărul de participanți și active. JAN PRICOP, Director Executiv, Asociația Administratorilor de Fonduri – AAF a discutat despre piața fondurilor de invetsiții – evoluții la nivel european și în România, punând accent pe aspecte, precum: active și număr de fonduri la nivel global, repartizare la nivel global pe categorii, AUM în țările europene, vânzări nete la nivel european, tendințe recente evoluției FDI, piața locală a fondurilor, fonduri străine vândute local. Evenimentul Romanian Financial Conference a fost organizat de BusinessMark alături de: CEC Bank, Moore Stephens, Rent for Comfort, Asociația Română a Băncilor, Asociația Societăților Financiare din România, Plantăm fapte bune în România, Asociația The Social Incubator. Partenerii media au fost: AGERPRES, NewMoney, Curierul Național, MoneyBuzz, Energynomics.ro, Transilvania Business, AVOCATURA, Debizz, Business24, Ziare.com, Jurnalul de Afaceri, Financial Market, Manager Express, Economistul, FinZoom.ro, FEMEI ÎN AFACERI, SpatiulConstruit.ro, Financiarul.ro, Gazetadeștiri, Portal Management, AngajatorulMeu.ro, Săptămâna Financiară, PRBox, Rbeconnect, MediaRabbit, Chalbert, Bucuresteni.ro, Roportal, Vox Capital, Global Manager, Administratie.ro, Revista Valoarea.        

Compania Bilbor a fost scoasă la vânzare

0
Activele producătorului de apă minerală Bilbor Mineral Water, intrat în insolvență în urmă cu aproape 3 ani, au fost reofertate la vânzare, dar la un preț și mai mic decât ultima ofertă, fiind fixat acum la 3,2 milioane euro, conform datelor Profit.ro. În primăvara anului trecut, Profit.ro anunța în exclusivitate că brandul a fost evaluat la peste 5 milioane de euro, Tymbark, producător controlat de grupul polonez Maspex Wadowice, fiind interesat să preia compania, informația fiind atunci confirmată. Bilbor Mineral Water face parte din grupul United Romanian Breweries Bereprod (URBB). Totodată, Bilbor Mineral Water a fost lansată în 2010 și a presupus o investiție inițială în valoare de peste 10 milioane de euro în construcția unei fabrici în localitatea Bilbor, din județul Harghita, la 12 kilometri de Borsec. Pe lângă Bilbor, URBB are în portofoliu mărci de bere precum Tuborg, Carlsberg și Skol și sucurile Granini.

România pierde încrederea investitorilor străini

0
Când BNR a prezentat balanța de plăți pe luna ianuarie, veștile bune au fost că am avut totuși un excedent al contului curent, chiar dacă mai mic decât cel din luna ianuarie 2017, potrvit Economica.net. De asemenea, veștile proaste au fost că investițiile străine directe au scăzut cu 19,9% an la an și depozitele nerezidenților s-au diminuat cu peste 200 de milioane de euro într-o singură lună. „Statisticile privind evoluția balanței de plăți în luna ianuarie 2018, prezentată de BNR, indică o continuare a tendinței de deteriorare a contului curent, evoluție determinată de avântul cererii interne, susținut de nivelul redus al costurilor reale de finanțare. Pe de altă parte, conform acestor statistici investițiile străine directe au scăzut, iar datoria externă totală s-a diminuat, evoluții care reflectă intensificarea gradului de prudență, în contextul incertitudinilor din sfera politicii economice”, a declarat Adrian Radulescu, economist sef Banca Transilvania. Datoria externă totală pe termen scurt a crescut cu 1.7% ytd la 25.6 miliarde euro în prima lună a anului curent, evoluție influențată și de majorarea costurilor de finanțare. Anul trecut, contul curent al balanței de plăți a înregistrat un deficit de peste 6,464 miliarde de euro, în creștere cu 84,79% comparativ cu anul anterior.

Ministerul Finantelor a împrumutat 473 milioane lei de la bănci

0
Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a împrumutat, luni, 473 milioane de lei de la bănci, printr-o emisiune de obligațiuni de stat tip benchmark pe 73 de luni, la un randament mediu de 4,20% pe an, potrivit datelor transmise de Banca Națională a României (BNR). Valoarea nominală a emisiunii a fost de 400 de milioane de lei, însă băncile au supra-subscris oferta, până la 576 milioane lei. Marți este programată o licitație suplimentară prin care statul vrea să atragă încă 60 de milioane de lei la randamentul stabilit luni, potrivit Agerpres. De asemenea, Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a planificat în martie 2018 împrumuturi de la băncile comerciale de aproximativ 3,95 miliarde de lei, din care 3,5 miliarde de lei prin licitații de obligațiuni de stat și certificate de trezorerie, la care se poate adăuga suma de 450 de milioane de lei prin sesiuni suplimentare de oferte necompetitive, aferente licitațiilor de obligațiuni.

România Durabilă – finanțarea afacerilor și consultanță fiscală

0
Platforma de dezbateri România Durabilă a demarat ieri, 20 martie, seria evenimentelor din 2018, cu reprezentanții firmelor mici și mijlocii și experți în materie de finanțarea afacerii și consultanți fiscali.   Primul speaker, Prof. Dr. Univ. Ovidiu Nicolescu-Președinte de Onoare CNIPMMR, a declarat că „IMM-urile din România apelează într-o măsură redusă la bănci. 72% dintre IMM-uri s-au autofinanțat, fată de 2015, diferență e mai mică de un procent. O altă sursă de finanțare anul trecut a fost creditul furnizor, abia a treia sursă au fost băncile, cu 20%. Faptul că numai una din cinci firme apelează la finanțarea de la bănci este un lucru care nu este bun nici pentru firme, nici pentru bănci, nici pentru economia natională”. Vice-Președintele CEC Bank , doamna Mirela Iovu, a afirmat că „sectorul IMM are probleme structurale ce trebuie rezolvate: una din trei firme este neprofitabilă, 45% dintre IMM au capital negativ și 82% dintre firmele mici au grad de îndatorare maxim”. Doamna Iovu a asigurat audiența că mediul de afaceri, IMM-urile, au în CEC Bank un partener de încredere pentru finanțarea și dezvoltarea activității lor, care le poate pune la dispoziție o gamă variată de produse  de creditare dedicate și flexibile, inclusiv cele în susținerea/implementarea programelor guvernamentale, credite pentru cofinantarea proiectelor cu fonduri structurale, precum și alte servicii bancare specifice. Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru IMM (FNCGIMM) a fost reprezentat de domnul Alexandru Petrescu – Director General, care a prezentat soluții și programe noi de garantare: OPTIMM, IMM Invest. „Abordarea personalizată a nevoilor de finanțare ale IMM-urilor reprezintă un pilon al noi strategii de repoziționare a FNGCIMM, de sprijin pragmatic al mediului de afaceri românesc. Dialogul deschis și dinamic s-a concentrat pe problematica actuală a simplificării proceselor și digitalizare implementată în accesarea finanțărilor, pe facilitățile de susținere a mediului de afaceri la nivel european.” Prezentă la dezbatere, din partea BERD, Alina Marchiș a subliniat existența unor „programe de credite nerambursabile oferite de instituțiile financiare europene către IMM în scopul sprijinirii dezvoltării afacerilor acestora. Din cele peste 700 de companii care au accesat consultanță prin BERD, 72% au înregistrat o creștere a cifrei de afaceri, în medie, cu 45%.” Partenerul consacrat al proiectului România Durabilă, domnul Gabriel Biriș, prezent în secțiunea de fiscalitate, a vorbit despre “revolutia fiscală”, modificările recente și impactul lor asupra mediului de afaceri. Conform domniei sale, „există un risc major de derapaje fiscale, sunt multe dezavantaje pentru investitori, măsurile luate sunt contradictorii și, foarte rapid, erorile evidente de concepții trebuie să fie corectate”. Și Dragoș Doros, prim-vicepreședinte al Camerei Consultanților Fiscali a fost prezent în panelul de speakeri ai evenimentului. Mai mult că niciodată avem nevoie de consultanții care să ne ajute să ne descurcăm în haosul legislativ care guvernează fiscalitatea… Despre modul în care se iau deciziile strategice în companiile din România, dar și despre cât suntem de pregătiti să ne aliniem GDPR, ne-a vorbit doamna Corina Cimpoca-Fondator MKOR Consulting. Dânsa ne-a prezentat un studiu realizat de compania care o conduce, potrivit căruia „aproape o treime dintre IMM-uri nu știu ce este GDPR (Regulament General pentru Protecția Datelor), în condițiile în care acesta intră în vigoare de la 25 mai 2018…..42% dintre microîntreprinderi estimează costuri de sub 1000 euro pentru alinierea la standardele GDPR, în timp ce 13% dintre companiile mari estimează costuri de peste 10000 euro pentru aliniere.” Avându-l că moderator pe fondatorul proiectului România Durabilă, jurnalistul Daniel Apostol, seria evenimentelor va continua în 2018 și va pune față în față consultanți de afaceri, financiari și fiscali, experți din diverse domenii care pot prezenta soluții concrete la problemele mediului antreprenorial cu reprezentanți ai firmelor mici și mijlocii din România.