ARACIS acordă Certificarea EUR-ACE®  pentru absolvenți de inginerie

0
Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS) acordă Diploma de inginer certificată EUR-ACE® recunoscută la nivel internațional unui număr de zece programe de studii universitare de licență de la Universitatea Politehnica din București, Universitatea Tehnică de Construcţii din Bucureşti, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Universitatea Transilvania din Brașov. posesorilor acesteia li se conferă, la cerere, titlul de „EUR Ing”. ARACIS, ca agenție membră a rețelei „European Network for Engineering Accreditation (ENAEE)”, creată printr-un proiect finanţat de Uniunea Europeană, este autorizată să acorde certificarea EUR-ACE® programelor de studii universitare de licență acreditate ca urmare a evaluărilor ARACIS. Actualul eveniment de acordare a diplomelor are loc la 26 martie 2018, la Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București, Facultatea de Biotehnologii. După cum anunţă organizatorii, „vor participa la eveniment reprezentanți ai instituțiilor de învățământ superior, specialiști având contribuții importante în domeniul certificării EUR-ACE®, membri ai Comisiilor de experți permanenți de specialitate ale ARACIS din domeniile Științe inginerești, respectiv Științe agricole şi silvice, studenți membri ai federațiilor studențești din România, reprezentanți ai Consiliului ARACIS, angajatori. Evenimentul se va bucura de participarea președintelui ENAEE, prof. dr. ing. Bernard Remaud, din Franţa. Totodată, în cadrul evenimentului vor fi prezentate informații referitoare la cadrul general al certificării EUR-ACE® precum și elemente utile cu privire la evaluarea externă a programelor de studii de inginerie de către ARACIS, în vederea certificării EUR-ACE®. De asemenea, vor fi prezentate aspecte ale certificării EUR-ACE® din perspectiva universităților și a programelor de studii evaluate, a angajatorilor și a studenților”.

Testul IMM va conta mai mult în politicile publice

0
Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România a lansat proiectul „Creșterea capacității CNIPMMR de a formula și susține politici publice alternative cu privire la activitatea sectorului IMM”. Proiectul are ca obiectiv general „dezvoltarea capacității operaționale și administrative a CNIPMMR de a fundamenta, elabora și susține politici publice în aria sa de activitate și expertiză, respectiv reprezentarea unitară și eficace a IMM-urilor și a mișcării patronale din România la nivel național și internațional și susținerea dezvoltării competitivității și performanțelor din acest sector”. Altfel spus, testul IMM va fi mai bine utilizat în procesul legislativ. Florin Jianu, președinte CNIPMMR, explică: „În cadrul proiectului, vom forma 120 de persoane să elaboreze politici publice și vom veni cu propuneri de politică publică alternativă de implementare a testului IMM, putând, pe viitor, să fundamentăm, elaborăm și promovăm și alte politici publice. În plus, vom realiza și o aplicație mobilă dedicată testului IMM, ce va folosi ca suport în consultarea IMM-urilor din România, CNIPMMR devenind astfel prima organizație patronală din Europa care realizează acest lucru”. Proiectul, cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, este implementat în perioada martie 2018-iulie 2019.

Kaufland deschide trei magazine în Republica Moldova

0
Retailerul Kaufland a demarat construcția primelor trei magazine în Chișinău și intenționează să deschidă 15 magazine în Republica Moldova, 6 dintre ele fiind în Chișinău. Kaufland dorește să investească peste 100 de milioane de euro în primii trei ani de activitate în Republica Moldova. În acest sens, vor fi create cel puțin 1.000 de locuri de muncă în următorii 5 ani. În același timp, compania planifică să mai investească câte 30-50 de milioane de euro anual. După deschiderea acestor trei magazine, Kaufland va continua extinderea, intenția fiind de a deschide magazine de minimum 2.000 de metri pătrați, localizate în orașe cu cel puțin 30.000 de locuitori și cu o arie de acoperire de peste 60.000 de locuitori. În Europa, Kaufland serbează 50 de ani de existență.

Importurile de gaze s-au diminuat la începutul anului 2018

0
România a importat, în ianuarie 2018, o cantitate de gaze naturale utilizabile de 202.200 tone echivalent petrol (tep), cu 28,7% (81.400 tep) mai puțin față de perioada similară din 2017, conform datelor centralizate de Institutul Național de Statistică /INS/. Producția internă de gaze naturale a depășit, în perioada menționată, 737.000 tep, fiind cu 3,7% (5.000 tep) sub cea din aceeași perioadă din 2017, potrivit Agerpres. Conform proiectului Strategiei Energetice a României, publicat pe site-ul ministerului de resort, producția anuală de gaze naturale este de așteptat să scadă ușor, până la o medie de 9-10 miliarde metri cubi pentru perioada 2016 – 2030, conform sursei amintite.

Credit Europe Bank Romania a progresat în 2017

0
Credit Europe Bank România încheiat anul financiar 2017 cu 54 milioane lei profit brut, în creștere cu 32% față de anul anterior, și un venit operațional – înainte de provizioane, de 221 milioane lei, conform Profit.ro. De asemenea, în 2017, totalul depozitelor clienților a rămas constant, la un nivel de peste 600 de milioane de euro. Banca a avut o rată a solvabilității de 20%. „Pe segmentul retail, sub brand-ul CardAvantaj, cardurile de credit au continuat să fie principalul motor al creșterii. Numărul acestora a continuat să se mărească, iar rulajul sumelor utilizate a crescut cu peste 10% față de 2016. O astfel de creștere este rezultatul atragerii de noi clienți precum și a activării portofoliului actual”, a declarat Yakup Cil, CEO al Credit Europe Bank România. Totodată, banca țintește către o creștere a vânzărilor de carduri de 20% și o majorare a rulajului sumelor utilizate cu peste 15% față de anul trecut, concomitent cu o mărire a cotei de piață și a rentabilității.

Globalworth lansează un program de finanțare în valoare de 1,5 miliarde euro

0
Globalworth, companie fondată de omul de afaceri grec Ioannis Papalekas și liderul industriei de clădiri de birouri din România, lansează un program de finanțare în valoare de până la 1,5 miliarde de euro, prin intermediul Euro Medium Term Notes (EMTN), o facilitate neangajată care permite emisiuni periodice de titluri de împrumut pe piețele externe. Prospectul pentru acest program a fost aprobat, miercuri, de Banca Centrală a Irlandei. Titlurile emise pot fi denominate în orice monedă, iar compania menționează că ar putea cere listarea tilurilor din acest program-cadru la Irish Stock Exchange sau la Bursa de Valori București (BVB), conform datelor centralizate de Profit.ro. EMTN sunt titluri de împrumut pe termen mediu, emise și tranzacționate în afara SUA și Canada, care permit emitentului să acceseze mai ușor piețele externe pentru a atrage finanțare. Portofoliul companiei are o valoare totală de 1.8 miliarde de euro, 90% dintre aceasta fiind reprezentată de active producătoare de venit, preponderent în sectorul de birouri, închiriate către aproximativ 440 de companii naționale și multinaționale din 28 de țări și 37 de sectoare de activitate.

Ministrul Mediului anunță un proiect menit să intensifice producția de resurse regenerabile

0
Ministrul mediului, Grațiela Gavrilescu, a declarat, joi, în cadrul unei conferințe despre schimbările climatice si protecția climei organizată de Ambasada Germaniei, că va fi lansat un proiect prin care să crească producția de resurse regenerabile, permițându-le autorităților locale să acceseze fonduri, potrivit Economica. La aceeași conferință, primarul municipiului Buzau, Constantin Toma, a spus că primarii din România nu pot face prea multe lucruri pentru că nu au competențe. „Viziunea fără acțiune e frustrare, și acțiunea fără viziune înseamnă haos. Din păcate, dupa 90, în România nu am avut nici viziune și nici acțiune și nu am găsit încă răspunsul”, a afirmat el, scrie News.ro. De asemenea, Gavrilescu a spus că proiectul care vizează creșterea producției de resurse regenerabile și care va fi lansat în săptămânile următoare este destinat autorităților locale, pentru a putea să atragă fonduri. „Ne dorim foarte mult creșterea producției de energie regenerabilă. Vom lansa un proiect prin care să creștem resursele regenerabile. Trebuie să facem în rândul populației o educare conștientă, în sensul de protejare a acestor resurse naturale, despre cum trebuie să avem grijă de resursele regenerabile, ce se întâmplă cu deșeurile care poluează, ce se întâmplă cu emisiile, și altele decât cele de carbon, tot ce înseamnă marea industrie, marii poluatori”, a adăugat ea.

Centralele eoliene au înghețat din cauza vremii nefavorabile

0
România trebuie să păstreze un echilibru în ceea ce privește mix-ul energetic, iar acest echilibru va sta la baza strategiei energetice care este în curs de elaborare și va fi adoptată până la finele anului, a declarat, joi, ministrul Energiei, Anton Anton. „As începe cu următoarea afirmație care este destul de dură: hai să nu tăiem ceva înainte de a pune ceva în loc. Adică România este o țară binecuvântată de Dumnezeu. E o țară care dispune de resurse bogate de energie regenerabilă, hidro, geotermală, biomasă, energie eoliană, solară și din resurse clasice, cărbune, gaz, petrol… nuclear”, a declarat Anton Anton. De asemenea, Ministrul Energiei a participat joi la workshop-ul „Perspective și cerințe pentru noile planuri de acțiune privind energia regenerabilă în România”, organizat de Forumul interparlamentar pentru energie regenerabilă și eficiența energetică – EUFORES împreună cu Comisia pentru industrii și servicii din Camera Deputaților, Comisia economică, industrii și servicii și Comisia pentru transporturi și energie din Senat, organizează joi workshop-ul „Perspective și cerințe pentru noile planuri de acțiune privind energia regenerabilă în România”.

Bosch continuă acțiunile de responsabilitate socială în România. Compania încurajează implicarea angajaților în proiecte sociale

0
Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii, a continuat acţiunile de responsabilitate socială iniţiate în ultimii ani şi s-a implicat în programe noi de amploare, cu impact la nivelul comunităţilor locale. Prin programul său de responsabilitate socială, Bosch își propune să sprijine în special copiii şi tinerii defavorizaţi, educaţia şi mediului înconjurător, în colaborare cu mai multe organizaţii non-profit și instituții sociale, precum SOS Satele Copiilor, Concordia, Habitat for Humanity, Mai Mult Verde sau MindsHub. Angajați Bosch din București, Cluj, Blaj, Sibiu și Timișoara s-au implicat în cele peste 40 de acţiuni în folosul comunității desfășurate în anul 2017. “Responsabilitatea şi sustenabilitatea sunt două dintre valorile Bosch care susţin angajamentul nostru faţă de societate şi asigură succesul companiei pe termen lung”, a declarat Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch în România.AMC_9150_m „Dorim să transmitem exemplul de responsabilitate socială şi în interiorul companiei, astfel încât angajaţii noștri să devină cei mai activi ambasadori ai valorilor Bosch și ai acţiunilor noastre sociale”, a continuat Boldijar. Astfel, prin campania de responsabilitate socială „Donează un zâmbet”, lansată în urmă cu trei ani, odată cu noua misiune internă a companiei, „We Are Bosch”, Grupul Bosch în România își încurajează angajaţii să se implice în proiecte sociale, prin organizarea de acțiuni de voluntariat sau campanii de strângeri de fonduri. În plus, Bosch a susținut aceste cauze prin donații semnificative și în anul 2017, iar pentru anul în curs planifică activități suplimentareprivind responsabilitatea socială.

SDF-0033_m

Bosch susţine proiecte pentru copii şi tineri defavorizaţi

Eforturile susţinute definesc activitățile de responsabilitate la Bosch. Compania a desfășurat acţiuni sociale în centre care găzduiesc copii defavorizați şi a susţinut numeroase cauze sociale prin acţiuni de strângere de fonduri şi donaţii. Doar în 2017, Bosch a venit în sprijinul a peste 100 de copii aflaţi în grija unor organizaţii precum Complexul de Servicii Sociale Giurgiu, Asociaţia Concordia sau Organizaţia SOS Satele Copiilor. Compania a renovat şi dotat cu echipamentele necesare centre sociale si case de tip familial, a amenajat spaţii de joacă şi a sprijinit 36 de copii cu haine şi rechizite pentru noul an şcolar. În plus, voluntarii Bosch au organizat ateliere de bricolaj și creație pentru copiii gazduiți în aceste centre și au facut cadouri surpriză mai multor copii și vârstnici, aflați în nevoie. „Colaborăm cu Bosch din 2015 şi suntem recunoscători pentru sprijinul pe care l-am primit, atât în ceea ce priveşte sponsorizările pe diferite nevoi ale noastre, cât mai ales de implicarea angajaţilor în acţiuni de voluntariat în proiectele noastre,” a declarat Diana Certan, director executiv comunicare şi fundraising în cadrul Concordia România.

De asemenea, Bosch a contribuit la asigurarea sănătăţii şi îmbunătăţirea calităţii vieţii copiilor cu diverse afecţiuni. Spre exemplu, pentru dotarea şi modernizarea clinicilor oncologice din România, compania a donat 5.000 de euro pentru proiectul „Bursa de Fericire” iniţiat de Asociaţia Dăruieşte Viaţa. La Timişoara, Bosch a venit în sprijinul copiilor cu autism, contribuind la achiziţionarea de materiale terapeutice și amenajarea unei camere senzoriale, şi a susţinut campania de conştientizare „Zilele Bandanei”, pentru copiii care luptă împotriva cancerului. La Cluj-Napoca, peste 90 de voluntari din cadrul Bosch s-au implicat în acţiuni sportive precum fotbal sau cros, sprijinind astfel construcţia unei case de copii şi achiziţionarea de medicamente și aparatură pentru copiii și tinerii cu insuficiență renală cronică.

Bosch sprijină comunităţile locale şi conservarea patrimoniului cultural

Bosch colaborează cu diferite organizaţii caritabile pentru a sprijini familiile dezavantajate. În 2017, Bosch s-a implicat în cel mai mare proiect de construcţie accelerată din Europa, Big Build, iniţiat de Habitat for Humanity. Voluntari din toate entităţile Bosch din România au construit, în doar cinci zile, una din cele 36 de case care acum găzduieşte trei familii. „Lacrimile de bucurie de la finalul evenimentului demonstrează realitatea, satisfacția celor trei familii ce vor avea o casă nouă, o casă la care ne-am adus și noi contribuția, dar mai presus de toate, o casă ce păstrează o parte din sufletul fiecăruia,“ a declarat Andrei Hüttner, voluntar şi coordonator de proiecte de CSR în cadrul Bosch România. Bosch contribuie, de asemenea, la asigurarea unui trai decent pentru familiile din judeţul Timiş, donând până în prezent peste 1600 de bonuri de masă. Împreună cu Fundaţia Regina Maria, compania susţine accesul la servicii medicale gratuite pentru persoanele cu venituri mici. Bosch s-a implicat activ şi în păstrarea şi transmiterea tradiţiilor către generaţiile viitoare, pentru al doilea an consecutiv. Astfel, sculele electrice donate de Bosch şi munca voluntarilor, au făcut posibilă conservarea şi restaurarea treptată a patrimoniului căii ferate înguste care leagă oraşele Agnita şi Sibiu, într-un proiect de responsabilitate socială dezvoltat alături de Asociaţia Prietenii Mocăniţei.

IMG_7001_mBosch susține educația din România

În același timp, Bosch oferă sprijin financiar și mentorat tinerilor talentați în cadrul proiectelor educaționale, precum „Kids in Tech”, unde copii din 250 de cluburi IT din regiuni mai puțin dezvoltate ale țării primesc acces la tehnologie digitală, sau „BattleLab Robotica” (Sumo Robotic), cea mai mare competiție de roboți autonomi realizați prin propriile puteri. De asemenea, în calitate de partener fondator al MindsHub, primul hub dedicat educaţiei, Bosch a oferit studenţilor din Timişoara consultanţă pentru dezvoltarea unui plan de afaceri şi sfaturi utile pentru o carieră de succes.

IMG_3132_mResponsabilitate faţă de mediul înconjurător

Bosch contribuie la protejarea mediului înconjurător prin acţiuni sustenabile la nivelul comunităţilor locale. În 2017, responsabilitatea faţă de mediul înconjurător şi-a găsit ecoul în campanii de împădurire, acţiuni de ecologizare şi reciclare organizate în mai multe locaţii Bosch din ţară. Campaniile de împădurire derulate împreună cu ONG-uri precum Mai Mult Verde, Sfera Timișoarei și TerraMont au unit voluntari de toate vârstele, care au dat viaţă unor viitoare păduri în zone afectate de defrişări, alunecări de teren sau furtuni. În total, peste 14.000 de copaci şi 600 de voluntari şi-au pus amprenta pentru asigurarea unui viitor verde pentru generaţiile următoare. În plus, Bosch s-a implicat în acţiuni de ecologizare a zonei Smida, în inima Parcului Natural Apuseni, colectând peste 300 de saci de deşeuri, în timp ce la Timişoara angajaţii companiei au renunţat la maşini cu ocazia World Car-Free Day.

Responsabilitatea socială defineşte Grupul Bosch

La nivel global, Bosch are o tradiţie îndelungată de sustenabilitate şi spirit civic, în acord cu viziunea fondatorului companiei, Robert Bosch. În acest sens, profitul companiei contribuie la finanţarea activităţilor fundaţiei Robert Bosch Stiftung. Fundaţia este acţionarul majoritar al Grupului Bosch şi sprijină derularea unor proiecte sociale non-profit.

Leading the way – Volkswagen prezintă noul Touareg

0
Lansând noul model Touareg în premieră mondială în China, Volkswagen transmite un mesaj elocvent pentru cea mai mare piaţă a sa. Noul Touareg este un model de referință în cea mai mare ofensivă de modele şi de tehnologie a mărcii şi arată consumatorilor ce știu să facă inginerii şi designerii Volkswagen. Noua navă-amiral ocupă un loc de vază în segmentul SUV-urilor Premium având un design expresiv, sisteme inovatoare de operare, confort şi siguranţă, la care se adaugă materialele de calitate superioară utilizate și finisajele excelente. 29391573_10215615543438684_1861119972_o Mașina poate fi văzută de publicul din România la standul Volkswagen din cadrul Salonului Internațional Auto București, intre 23 martie – 1 aprilie. „Suntem onorați că vom putea dezvălui publicului din România noul Touareg, țara noastră fiind a treia piață la nivel european în ceea ce privește vânzările acestui model. Cu această ocazie vom oferi clienților posibilitatea să își rezerve primii noul model, printr-o acțiune de pre-sale, cu o configurație începând de la 42.990 euro cu motorizare V6 231 cp”, declară Bogdan Florea, Brand Manager Volkswagen. Echipat cu dotări în materie de conectare de ultimă oră şi o combinaţie unică de sisteme de asistență, confort, iluminare și multimedia, Touareg cartografiază drumul spre viitor. Totodată, acest SUV exclusiv oferă segmentului auto din care face parte un plus de dinamism. Cele mai mari pieţe pentru a treia generaţie a modelului Touareg sunt China, Europa şi Rusia. Cele două modele precedente din această familie au înregistrat vânzări totale de un milion de exemplare la nivel mondial. Cel mai avansat Volkswagen în acest moment, modelul Touareg este unul confortabil şi dinamic și are potenţialul de a naște pasiuni în rândul şoferilor care apreciază tehnologia şi pun preţ pe design, chiar dacă aceștia conduc alte tipuri de automobile Premium. Astfel, este foarte probabil ca modelul să atragă numeroși clienți din grupuri-țintă noi.

Innovision Cockpit în premieră

Odată cu noul Touareg, Volkswagen prezintă pentru prima dată Innovision Cockpit care constă într-o unitate de comandă integral digitalizată. Această unitate îmbină instrumentele digitale de bord (Digital Cockpit cu display de 12 inchi) cu sistemul multimedia de top Discover Premium (cu ecran de 15 inchi) unindu-le într-o singură unitate care permite utilizarea tuturor funcțiilor, oferă informaţii, permite comunicarea şi asigură divertisment. Această unitate funcţionează aproape integral fără taste sau butoane clasice. Activ mereu, cu sistem de comandă intuitivă și opțiuni de personalizare maximă Innovision Cockpit din dotarea noului Touareg oferă azi interiorul digital al viitorului.29405223_10215622350768863_1370970305_o

Omul este în centrul atenţiei

Cu Innovision Cockpit, șoferul poate adapta sistemele de asistență şi setările dinamice şi de confort, pentru a corespunde preferințelor proprii. Șoferul poate personaliza în permanenţă maşina, ceea ce îi deschide o nouă lume, în care utilizatorul şi pasagerii nu trebuie să se adapteze la automobil, ci automobilul se adaptează la ocupanții săi. Noul automobil Volkswagen poate fi configurat ca un smartphone nou pentru a satisface preferințele şi nevoile personale ale fiecăruia. Acest lucru este posibil datorită numărului mare de sisteme şi programe interconectate, controlate prin intermediul interfeţei digitale şi a volanului multifuncţional. Îmbinarea sistemelor de asistență, cu cele de control a caracteristicilor dinamice şi cu dotările de confort. Touareg oferă cea mai largă gamă de sisteme de asistenţă, de control a caracteristicilor dinamice şi de dotări pentru confort integrată vreodată într-un autovehicul Volkswagen. Printre acestea se numără tehnologii precum: funcţia de asistenţă pentru vizibilitatea pe timp de noapte numită Nightvision (detectează pe timp de noapte persoanele şi animalele cu ajutorul camerei cu infraroşu), asistentul pentru ambuteiaje şi porţiuni de drum în lucru (accelerare, frânare şi direcţie parţial automatizate şi menţinerea benzii de rulare la viteze de până la 60 km/h), asistentul pentru intersecţii (reacţionează la vehiculele care intersectează Touareg în partea din față), direcția activă pentru tracţiunea integrală (astfel Touareg devine la fel de manevrabil ca un automobil compact), noul sistem electromecanic de preîntâmpinare a răsturnării cu braţe stabilizatoare controlate electro-mecanic, farurile IQ.Light – LED-Matrix (lumini de drum şi de întâlnire controlate interactiv cu ajutorul camerei video) şi display-ul head-up proiectat direct pe parbriz. Şoferul dispune la bordul modelului Touareg de toate aceste sisteme, prin intermediul unei singure interfeţe. Sistemele sunt interconectate prin intermediul unei unităţi de comandă noi şi centralizate, lucrând neobservate în fundal. Călătoriile devin astfel mai sigure, mai confortabile şi mai intuitive ca niciodată.

29633499_10215622350808864_832252514_o Dimensiuni noi şi greutate redusă

A treia generaţie a modelului Touareg este mai lată şi mai lungă în comparaţie cu modelul precedent. Noile dimensiuni influenţează pozitiv atât proporţiile automobilului, cât şi spaţiul interior. Lungimea adiţională a permis, de exemplu, mărirea semnificativă a volumului portbagajului, de la 697 la 810 de litri (cu bancheta în poziţie normală). Ruloul care acoperă portbagajul protejează bagajele de privirile curioase ale trecătorilor şi, opţional, poate fi deschis şi închis electric. În ciuda suplimentării lungimii şi lăţimii, caroseria este cu 106 kg mai ușoară, mașina fiind realizată în proporţie de 48% din aluminiu şi 52% din oţeluri speciale high-tech.

Start cu motoare V6

Volkswagen va lansa Touareg în Europa în anul 2018, mai întâi cu două motoare diesel de 170 kW / 231 CP şi 210 kW / 286 CP. Ulterior vor fi incluse în gamă un motor V6 pe benzină (250 kW / 340 CP) şi un turbodiesel V8 (310 kW / 421 CP). Pentru piața din China este pregătit un sistem de propulsie hibridă plug-in cu puterea sistemului de 270 kW/367 CP. Termenul exact de lansare a acestuia în Europa nu a fost încă decis. Ofensiva SUV-urilor Volkswagen. Modelul Touareg din 2018 reprezintă un pas important în cea mai mare ofensivă de produs şi de tehnologie din istoria mărcii Volkswagen. În cadrul acestei campanii, gama SUV-urilor va fi, de asemenea, extinsă. În prezent, aceasta este compusă din noul T-Roc, Tiguan, noul Tiguan Allspace (Europa), Tiguan L (China), noul Atlas (SUA) şi Teramont (China), precum şi noul Touareg, modelul de vârf al gamei SUV-urilor Volkswagen. T-Cross va extinde gama SUV-urilor în celălalt capăt al gamei. De asemenea, a fost decisă lansarea primului SUV electric al mărcii Volkswagen, respectiv modelul I.D. CROZZ. Acest model va intra pe piaţă în anul 2020.