Propunere legislativa pentru amendarea Legii Petrolului

0
Sase deputati ALDE si un deputat UDMR au lansat spre dezbatere o initiativa pentru amendarea Legii Petrolului, printr-un proiect cu doua articole trimis in acest moment spre avizare. Conform unuia dintre articolele propuse, Agentia Naționala pentru Resurse Minerale (ANRM) ar putea rezilia acordul de concesiune petroliera dacă titularul unui astfel de acord inregistreaza la sfarsitul anului restante la bugetul de stat. De asemenea, initiativa propune o clarificare a in ceea ce priveste dreptul de servitute legala administrativa, ce va fi atribuit numai titularului dreptului principal. Se vehiculeaza, insa, faptul că exista si un alt proiect de amendare a Legii Petrolului, propus de Asociatia Romana a Companiilor de Explorare si Productie Petroliera (ROPEPCA). Propunerea ROPEPCA, care are in vedere modificarea mai multor articole din lege, a primit sustinere din partea mai multor institutii guvernamentale. Conform unor surse din Ropepca,  conducerea Asociatiei a solicitat o intrevedere cu Calin Popescu-Tariceanu, Presedintele Senatului Romaniei, pentru a discuta Legea Petrolului si oportunitatea de amendare a acesteia.

Revitalizarea cabinetelor dentare din şcoli

0
Primăria Municipiului Bucureşti, prin Administrația Spitalelor și Serviciilor Medicale București, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar al Municipiului București, a deschis un proces amplu de revitalizare a cabinetelor stomatologice din unităţi de învăţământ. Pentru început, vor fi achiziţionate 50 de unituri stomatologice cu echipamente de sterilizare pentru instrumentar, a anunţat directorul medical al ASSMB, Turkes Ablachim, cu ocazia  lansării  Campaniei de promovare a sănătății orale pentru copii și  elevi. De asemenea, Primăria Capitalei a reglementat modalitatea de a completa salarizarea medicilor din cabintele de stomatologie din şcoli. Evenimentul de lansare s-a desfăşurat la Școala Gimnazială Nr. 1 „Sfinții Voievozi” din sector 1, unitate cu preocupări constante în ceea ce priveşte educaţia pentru sănătate, în consonanţă cu performanţa şcolară, după cum subliniază prof. Iuliana Soare, director al şcolii. Campania se derulează în perioada martie-iunie, anul acesta, la învăţământ preprimar şi la cel primar, iar anul viitor va fi extinsă. Rolul ei este preponderent educativ. Totodată, pe fondul unor costuri în ansamblu mari ale serviciilor stomatologice, programul campaniei reprezintă o susţinere bine-venită, pentru că va cuprinde toţi elevii şi preşcolarii din învăţământul bucureştean. În cabinetele şcolare, ei vor beneficia de: consult gratuit, depistarea tulburărilor de dentiţie, detartraj, sigilare, tratamentul cariilor dentare, extracţii dentare. Programul are şi o componuentă de colaborare cu învăţământul superior, după cum a subliniat dr. Cristian Funieru, de la Facultatea de Medicină Dentară a Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila”.

Românii, mai fericiți la muncă decât acasă

0

Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research ne oferă o imagine asupra nivelului de fericire al românilor, studiul fiind lansat în cea mai potrivita zi, Ziua Internațională a Fericirii, sărbătorită astăzi, 20 Martie.

57% DIN ROMÂNI SUNT, CU ADEVARAT, FERICIȚI!

Din datele obținute pe un eșantion reprezentativ la nivel național reiese că 6 din 10 români se declară fericiți, în condițiile în care întrebarea evalua gradul de fericire generală a acestora. fericire

MAI FERICIȚI LA MUNCĂ DECÂT ACASĂ!

Constrastant însă este faptul că atunci când discutăm despre nivelul de fericire la job, mai mulți români se simt mai bine la locul de muncă decât acasă (70% fiind fericiți sau foarte fericiți la actualul loc de muncă). Acest lucru se explică prin faptul că evaluarea fericirii în cazul jobului ia in considerare doar un număr limitat de elemente și beneficii raționale pe care un individ le bifează ca fiind sau nu îndeplinite, și anume: nivelul salarial, relația cu colegii și relația cu angajatorul. Bifarea acestor elementele contribuie la un grad ridicat al satisfacției personale. La pol opus, în momentul în care fericirea ține de viața în afara orelor de program, observăm că lista de bifat devine mai lungă, mai emoțională, continând atât elemente de evaluare a interacțiunii cu alte persoane, cu familia, identitatea personală și spiritualitatea, precum și raportul muncă-timp liber. Din acest motiv, nivelul de fericire scade pe măsură ce individual își extinde lista nevoilor și realizează dificultatea cu care reușește să o parcurgă. fericire 2

FEMEI MAI OPTIMISTE ȘI BĂRBAȚI MAI ÎNGRIJORAȚI

Dacă societatea militează pentru egalitatea între sexe, realitatea încă arată diferențele perceptuale între femeile mereu optimiste, care transmit pozitivitate celor din jur, responsabile mai degrabă în oferirea de suport emoțional celorlalți și bărbații, încă vizibil copleșiți de grijile vieții cotidiene, de neajunsuri și de dorința de a asigura o viață împlinită familiei. fericire3

CEL MAI FERICIT ROMÂN

Profilul celui mai fericit român este mai degrabă cel al femeii de 30-35 ani, din mediul urban, căsătorită, cu educație și venit mediu și cu cel puțin un copil în gospodărie. Dacă analizăm profilul celui mai fericit bărbat, acesta are peste 35 ani, locuiește în mediul urban, are educație și venit ridicate, este familist, cu copii. La pol opus, putem observa că persoanele care locuiesc de obicei în mediul rural au, mai degrabă, o atitudine nemulțumită față de nivelul de trăi, coroborat cu un nivel redus al veniturilor și educației.  În același timp, dacă pentru femei numărul de copii contribuie la creșterea nivelului de satisfacție personală, un număr ridicat de copii în gospodărie, în cazul bărbaților pune o și mai mare presiune pe aceasta, în calitate de principal aducător de venit în gospodărie.

„«Măcar am familia lângă mine!» Auzim de multe ori acest lucru și asta ar trebui să transmită pozitivism și un nivel ridicat de împlinire (însăși ideea de a avea familia alături), însă este asociată sentimentului de resemnare, atunci când simți că îți fuge pământul de sub picioare. Familia este go-to-moment-ul individului, iar asta nu îl face neapărat mai fericit, cât îi dă putere să mergi mai departe, în căutarea fericirii. Ca individ însă, este mai probabil ca un raport optim între relații interpersonale – timp personal – clipe de visare și relaxare – hobbyuri – spiritualitate, să-l determine să se declare fericit” – concluzionează Silvia Luican, Executive Director, Reveal Marketing Research.

Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ național de 1.008 de persoane fizice, cu vârsta peste 18 ani, prin metodologia CATI (Computer Assisted Telephonic Interviews) în perioada 05 – 16 Martie 2018.  Marja de eroare calculată este de ± 3.1%.  

Cursuri alternative de formare

0
Un program de pregătire intensivă, ca formare continuă, iniţiere sau completare a formaţiei de bază, într-un mediu academic de excelență oferă Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L.Caragiale” București. Se intitulează „UNATC Alternativ – Școala de Duminică” şi este definit ca fiind „centrat pe cursuri intensive, eficiente din punctul de vedere al timpului și cu un conținut bogat de cunoaștere aplicată. Conceptul este dedicat omului modern care dorește să-și dezvolte noi abilități creative, fără a se dedice statutului de student permanent”. Sesiunea de cursuri, susţinute de profesori ai UNATC, începe la 25 martie 2018. Cursurile sunt:
  1. Actorie – conf. univ. dr. Mircea Gheorghiu şi lector univ. dr. Mihai Brătilă 2. Actorie pentru tineri (9-16 ani),  workshop intensiv – lector univ. dr. Dana Rotaru
  2. Regie de film și televiziune. Poetici cinematografice – prof. univ. dr. Laurențiu Damian
  3. Educația și expresia vorbirii. Tehnici de comunicare – conf. univ. dr. Viorica Vatamanu
  4. Scenografia și arta costumului – conf. univ. dr. Adriana Raicu
  5. Dans contemporan și expresivitate corporală – lector univ. dr. Lorette Enache
  6. Prelucrarea fotografiei digitale – conf. univ. dr. Marius Nedelcu 8. Fotografie și elemente de limbaj vizual – lector univ. dr. Dragoș Popescu
  7. Dezvoltare personală prin tehnici de teatru și film – prof. univ. dr. Adrian Titieni.
Un curs are 10 ședințe a câte 2 ore desfășurate în 5 duminici (2 ședințe în fiecare duminică). Excepție   cursurile: Dezvoltare personală prin tehnici de teatru și film (5 cursuri a câte 2 ore/ 5 duminici);  Fotografie și elemente de limbaj vizual (25 ore/ 7 duminici), Actorie de film Modul II. Programarea ședințelor va fi stabilită de către profesor împreună cu participanții. La finalul cursurilor, fiecare participant va obţine un atestat de absolvire eliberat de UNATC. Înscrieri: până pe 25 martie 2018, on-line – trimiţând la adresa de mail scoaladeduminica@yahoo.com o copie după cartea de identitate și formularul de înscriere completat (găsit pe site-ul UNATC, secțiunea Școala de Duminică), cu menționarea cursului ales; pentru copiii sub 14 ani, este necesară o copie după certificatul de naştere şi după cartea de identitate a unuia dintre părinți); în persoană – la sediul UNATC „I.L.Caragiale” din strada Matei Voievod, nr, 75-77, sector 2, București, de marți până vineri, între orele 12:00 și 16:00, la Biroul Școala de Duminică, etajul I.  

Noutăţi pe piaţa materialelor didactice dedicate centenarului Marii Uniri

0
Editura „Eurodidactica” a obţinut avizele de specialitate ale Ministerului Educaţiei Naţionale pentru materialele didactice având ca temă centenarul Marii Uniri, pe care le propune pieţei de profil şi implicit unităţilor de învăţământ, precum şi oricăror companii, instituţii, întreprinderi etc. Materialele – planşe, hărţi murale, calendare – au conţinut caracterizat prin echilibru între oferta de informaţie şi deschiderea spre creativitate. Astfel se remarcă panourile aniversare cu tema „Din jertfă s-a născut Unirea”, calendarele de perete „România – primul centenar 2018”, harta „România între anii 1918-1940”, planşele „Marea Unire a românilor de la 1918”, „Unirea Basarabiei cu România la 1918” (foto), „Unirea Bucovinei cu România la 1918”, „Unirea Transilvaniei cu România la 1918”, hărţile 3D ale României, Republicii Moldova, Europei, lumii. Showroom-ul „Eurodidactica” se află în orașul Otopeni, Str.Drumul Gării Baloteşti nr.20, office@eurodidactica.ro, 021.242.50.82/83/84, 0748.88.60.02.  

UPC România închiriază 6.000 pentru The Bridge

0
Forte Partners, dezvoltatorul proiectului de birouri, semnează un contract major de închiriere cu UPC România, parte a grupului Liberty Global, cea mai mare companie internațională de comunicații prin cablu. Forte Partners a închiriat o suprafață de aproape 6.000 de metri pătrați din clădirea The Bridge 2 către UPC România. Noul birou UPC va fi sediul central al companiei, consolidând astfel operațiunile din două locații, sediul din Nordului și cel din Sema Park, începând din 2019. „Căutăm întotdeauna soluții optime pentru echipa noastră, iar selectarea proiectului The Bridge este o alegere naturală, având în vedere standardele de calitate și de sustenabilitate implementate în aceste spații de birouri de Forte Partners. Organizarea dinamică a noului spațiu susține și cultura noastră organizațională, facilitând schimbul de experiență și conectarea echipelor”, a declarat Cristian Osadczuk, director financiar UPC România. Totodată, proiectul de birouri The Bridge, dezvoltat de Forte Partners, a primit recent certificarea LEED Platinum, cu cel mai ridicat scor de certificare LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) acordat de US Green Building Council unei proprietăți din România. Clădirea The Bridge 2, cu o suprafață închiriabilă de 21.000 mp, este în prezent în construcție și va fi finalizată în trimestrul patru al acestui an. UPC România deține peste 1,3 milioane de clienți și a marcat mai multe premiere pe piața digitală din România.

INS: Cifra de afaceri din industrie a crescut cu 20,7% în ianuarie 2018

0
Cifra de afaceri din industrie s-a majorat, în termeni nominali, în ianuarie, cu 20,7% în comparație cu aceeași lună din anul 2017, relevă datele publicate miercuri de Institutul Național de Statistică (INS). Cea mai importantă creștere a fost consemnată în industria prelucrătoare (+21,9%), în timp ce industria extractivă a înregistrat un recul de 6,7%, potivit Agerpres. De asemenea, în intervalul analizat, pe marile grupe industriale, majorări ale cifrei de afaceri au înregistrat: industria bunurilor de capital (+23,9%), industria bunurilor intermediare (+23,2%), industria energetică (+19,8%), industria bunurilor de folosință îndelungată (+14,1%) și industria bunurilor de uz curent (+13,2%). Pe de altă parte, industria extractivă a scăzut cu 17,2%. Datele statistice arată, totodată, ca pe marile grupe industriale au fost semnalate creșteri în: industria bunurilor intermediare (+8,3%), industria bunurilor de capital (+7,3%) și industria bunurilor de folosință îndelungată (+5,2%). La polul opus s-au situat industria energetică și industria bunurilor de uz curent, cu scăderi ale afacerilor cu 9,7%, respectiv 8,6%.

Noul val de frig surprinde consumatorii și furnizorii de gaze și electricitate

0
Autoritățile române, agențiile de reglementare din domeniul energiei, funrizorii și principalele companii energetice de stat, Transgaz, Romgaz și Transelectrica, riscă să fie surprinse dacă s-au bucurat prea devreme de sfârșitul iernii. Săptămâna viitoare, un nou val rece, cu ninsori și temperaturi extrem de scăzute, va lovi Europa, potrivit unei atenționari a Severe Weather Europe. În cazul României, este anticipată, pentru începutul săptămânii viitoare, reducerea temperaturilor minime sub nivelul de -5 grade Celsius. De asemenea, valul de frig din urmă cu două săptămâni a surprins autoritățile și companiile autohtone, indicatorul Line Pack, care arată volumul efectiv de gaze aflat în sistem într-un anumit moment, coborând în apropierea stîrii de risc, de 33 milioane metri cubi. Un nou import de gaze de la Gazprom ar putea fi inevitabil, numai că, la fel ca în urmî cu două săptămâni, cererea de gaze rusești va fi mai mare în întreaga Europî, ceea ce va limita oferta și va majora prețurile. În ceea ce privește piața de electricitate, în pofida consumului aflat la niveluri record, producția de energie eoliană și hidro a acoperit întreaga cerere, România exportând curent electric în respectiva perioada caracterizată de o vreme geroasă.

Agricover Credit IFN, a semnat pentru 20 milioane euro

0
Agricover Credit IFN, divizia de finanțare a grupului Agricover, controlat de omul de afaceri iranian Jabbar Kanani, unul dintre principalii jucători pe piața locală agricolă, a împrumutat 20 milioane de euro de la Banca Europeană de Investiții (BEI) și Banca Mării Negre (Black Sea Trade and Development Bank – BSTDB), după ce în urmă cu aproape 2 ani a mai tras 15 milioane euro de la BEI, pentru finanțări agricole. În toamna anului trecut, BERD a intrat în acționariatul grupului Agricover. Acum, BEI a creditat Agricover Credit IFN cu 5 milioane de euro pentru a finanța proiectele întreprinderilor mici și mijlocii, iar Banca Mării Negre a participat cu 15 milioane de euro, sumă rambursabilă pe 7 ani, fără garanții și asumarea de către societate de obligații. În prima parte a anului trecut, Agricover Credit IFN a încheiat un acord de finanțare în valoare de 70 milioane lei cu International Finance Corporation (IFC), divizia de investiții a Băncii Mondiale. Agricover Credit IFN este prima instituție financiară din România care oferă produse financiare exclusiv fermierilor din sectoarele vegetal și zootehnic. Grupul reunește diviziile Agri-Business și Agri-Finance, având peste 850 angajati și un număr de peste 4.500 clienți fermieri la nivel național.

Contrabanda e hoție! Te bagă la pușcărie.” O nouă campanie anticontrabandă, în regiunile de frontieră

0
Satu Mare, 16 martie 2018 – O nouă campanie publică de conștientizare a efectelor negative ale contrabandei a fost lansată astăzi, la Instituția Prefectului Județul Satu Mare, în parteneriat cu Poliția de Frontieră, Poliția Română și Direcția Generală a Vămilor din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu sprijinul INACO (Inițiativa pentru Competitivitate), JTI și al agenției de comunicare pastel, prin www.faracontrabanda.ro. Intitulată Contrabanda e hoție! Te bagă la pușcărie”, campania se derulează în perioada martie-aprilie, în județele de graniță din nord, nord-vest, nord-est, vest, sud-vest, precum și în București. Conform ultimului studiu realizat de compania de cercetare Novel Research, piața neagră a țigaretelor la nivel național a ajuns, în ianuarie 2018, la 15,6% din totalul consumului. Potrivit cercetării, procentul se află ușor sub media anuală a comerțului ilegal din 2017, de 16%. În nord-vest contrabanda cu țigarete are o pondere de aproape 20%, ceea ce înseamnă că una din cinci țigarete comercializate în această regiune este de contrabandă. Județele din nord-est rămân și la începutul acestui an cele mai afectate de comerțul ilegal, cu o pondere de 37,6% în creștere față de noiembrie 2017, ca urmare a unui reviriment brusc al contrabandei cu produse din Republica Moldova. „Contrabanda cu țigări reprezintă principalul fenomen infracțional care se manifestă la frontiera de nord a României cu Ucraina. Acest lucru a determinat ca situația operativă a Inspectoratului să fie deosebit de activă. Pe lângă exercitarea atribuțiilor ce îi revin cu privire la supravegherea şi controlul trecerii frontierei de stat, prevenirea și combaterea migrației ilegale şi a faptelor specifice criminalității transfrontaliere săvârșite în zona de competență, un obiectiv prioritar este combaterea contrabandei cu țigarete. Abordarea integrată, care ghidează acțiunile lucrătorilor noștri de la prevenirea, până la aplicarea efectivă a legii, se bazează pe o cooperare eficace între organele responsabile cu aplicarea legii și combaterea infracționalității transfrontaliere.”, a declarat Chestor de Poliție Liviu Bute, Poliția de Frontieră. „Asigurarea climatului de legalitate a mediului de afaceri, prin combaterea contrabandei și a comerțului ilicit cu țigări de contrabandă, reprezintă una dintre prioritățile de acțiune ale Inspectoratului de Poliție Județean Satu Mare. Pentru combaterea acestor fenomene infracționale instituția noastră alocă resurse importante, atât umane, cât și materiale. Astfel, se organizează acțiuni care au ca scop identificarea atât a persoanelor cu preocupări infracționale pe linia introducerii în țară a țigaretelor de contrabandă, cât și a celor care transportă, depozitează sau comercializează astfel de produse. Totodată, considerăm că prevenirea fenomenului infracțional aduce un aport substanțial reducerii acestui fenomen, fapt pentru care salutăm inițiativa campaniei “Contrabanda e hoție! Te bagă la pușcărie.“, a declarat Comisar Șef de Poliție Sorin Stan, Șeful IPJ Satu Mare.   „Comerțul ilegal cu produse din tutun este considerat adesea a nu reprezenta un pericol social. Ca urmare, acest tip de activitate s-a transformat, în multe cazuri, în principala sursă de venit. Cumpărătorii în căutare de chilipiruri și comercianții ambulanți nu conștientizează, din păcate, că devin părtași la trafic ilegal, contrabanda fiind o infracțiune care ține de criminalitatea organizată și care se pedepsește cu închisoarea. Contrabanda și comerțul ilegal cu tutun nu sunt soluții viabile de supraviețuire, este nevoie de o strategie de dezvoltare economică a județelor de frontieră. Cu toții ne dorim o societate mai bună, dar intențiile bune nu sunt suficiente. Avem datoria să acționăm eficient, să sprijinim autoritățile și să ne exprimăm public când avem informații certe referitoare la fenomene grave care afectează comunitatea. Cu atât mai mult cu cât 1 punct procentual din comerțul ilegal cu produse din tutun duce la pierderi de 35 miloane euro la bugetul țării. Nu putem construi o națiune competitivă, fără să cooperăm și fără să acționăm împotriva comerțului ilegal sub toate formele pe care acesta le poate lua”, a declarat Andreea Paul, președintele organizației neguvernamentale INACO. Campania Contrabanda e hoție! Te bagă la pușcărie.” va fi difuzată în parteneriat cu TVR, în special pe posturile regionale și va avea o importantă componentă de afișaj stradal în județele Satu Mare, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Maramureș, Timiș, Caraș-Severin, Mehedinți, Dolj, Olt și București. De asemenea, campania va fi vizibilă și în punctele de trecere a frontierei, prin materiale informative. Mai multe informații și materiale de comunicare sunt disponibile pe www.faracontrabanda.ro. Contrabanda e hoție! Te bagă la pușcărie.” este cea de-a șaptea campanie regională anticontrabandă care are ca scop constientizarea efectelor negative ale fenomenului, dar și reducerea comerțului ilicit cu țigarete. Campaniile precedente au determinat scăderi semnificative ale pieței negre în regiunile și în perioadele în care s-au derulat.