E-Distribuţie Muntenia a investit 6 milioane lei pentru modernizarea reţelelor electrice din zona Cotroceni

0
E-Distribuție Muntenia a investit aproximativ 6 milioane de lei pentru modernizarea reţelelor de medie şi joasă tensiune din zona Cotroceni din București, cu scopul de a îmbunătăți calitatea serviciului de distribuție a energiei electrice pentru circa 5.000 de consumatori. În cadrul proiectului de modernizare, au fost realizate o serie de lucrări majore în urma cărora au fost înlocuite cabluri de medie şi joasă tensiune cu o lungime de circa 41 de kilometri. Prima parte a proiectului a constat în modernizarea reţelei de distribuţie a energiei electrice din zona străzii Portocalelor şi a presupus înlocuirea cablurilor de medie tensiune pe un traseu de aproximativ 0,5 kilometri, precum şi a cablurilor de distribuţie şi iluminat de joasă tensiune, cu o lungime de 2 kilometri. Proiectul de modernizare a continuat cu lucrări ample în zona străzilor Splaiul Independenţei, Dr. Brandza, Dr. Giulini, Dr. Severeanu, Intrarea Severeanu, Dr. Ernest Djuvara, Şos. Cotroceni, în urma cărora au fost înlocuite cablurile de medie tensiune cu o lungime de aproximativ 14 kilometri, precum şi 5,5 kilometri de cabluri de distribuţie şi de iluminat de joasă tensiune. Au fost finalizate de asemenea, lucrările de modernizare în zona străzilor Splaiul Independenţei, Şos. Cotroceni, Dr. Bucliu, Zării, Dr. Leonte Anastasevici, Dr. Turnescu, Gheorghe Marinescu, Dr. Radovici, Bd. Eroii Sanitari şi Intrarea Stoenescu. În urma acestor lucrări, au fost înlocuite cabluri de medie tensiune cu o lungime de 11 kilometri şi aproximativ 8 kilometri de cabluri de joasă tensiune. Aceste lucrări reprezintă o etapă importantă în modernizarea reţelei electrice din zona Cotroceni, întrucât, pe lângă înlocuirea conductoarelor, rețeaua și echipamentele de rețea au fost pregătite pentru trecerea în viitor la tensiunea de 20kV, față de 10kV în prezent, ceea ce va îmbunătăți siguranța în alimentare a clienților, prin asigurarea unei capacități sporite a rețelei, reducerea pierderilor tehnologice, precum și posibilitatea de racordare a noi consumatori. Proiectul de trecere a acestei zone a rețelei de distribuție la tensiunea de 20kV este corelat cu cel de modernizare a stației de transformare înaltă/medie tensiune Cotroceni, în valoare totală de 18 milioane de lei, început în anul 2016 și prevăzut să fie finalizat anul viitor. În următoarea etapă de modernizare, va fi dezvoltată o nouă stație de 20 kV alimentată prin două noi transformatoare 110/20 kV cu putere de 25 MVA, capacitatea totală a stației de transformare urmând să fie majorată de la 80 MVA la 130 MVA. Toate aceste lucrări fac parte dintr-un program de investiții realizat de companiile de distribuție ale Enel în România, care vizează asigurarea unui serviciu adecvat pentru consumatorii finali, posibilitatea de control la distanță și îmbunătățirea calității și securității rețelei, respectând în același timp standardele companiei în ceea ce priveşte mediul. Ca urmare a programelor ample de investiții în modernizarea rețelelor, s-a îmbunătățit semnificativ calitatea serviciilor, companiile E-Distribuție ale grupului fiind în topul celor mai performanți operatori de distribuție energie electrică din România. Conform raportărilor ANRE pe 2016, indicele SAIDI (durata medie a întreruperilor neplanificate pentru fiecare client) pentru E-Distribuție Muntenia a fost de 172 minute, cel mai performant din țară, media națională înregistrată fiind de 290 minute. E-Distribuție Dobrogea și E-Distributie Banat și-au îmbunătățit performanțele și au rămas în topul celor mai performanţi operatori din Romania, cu SAIDI de 217 minute, respectiv 245 de minute.

Piaţa berii 2017: creştere de 2% în volum

0
Piaţa berii în România a avut în 2017 o evoluţie firească, atingând 16,11 milioane hl, ceea ce reprezintă „o creștere moderată de 2% în volum”, după cum apreciază Lucian Ghinea, președintele Asociației Berarii României, considerândă că „factorul determinant pentru conservarea trendului pozitiv al pieței rămâne și în continuare asigurarea unui context economic stabil și a unui cadru de reglementare predictibil”. Sectorul berii creează, direct și indirect, peste 85.000 de locuri de muncă la nivel național, astfel încât Julia Leferman, directorul general al Asociației Berarii României subliniază: „Rolul de motor al economiei României pe care sectorul berii îl are este confirmat și de valoarea adăugată pe care acesta o generează în toate domeniile conexe de activitate și care depășește anual 860 milioane euro. La aceasta se adaugă importante contribuții, directe și indirecte, la bugetele de stat și locale, de peste 530 milioane euro/an”. Dintre datele furnizate de Berarii României, de remarcat este că 70% din ingredientele folosite în industria de profil provin din agricultura României. Ponderea producției locale în consumul intern este de peste 97%. Importurile au înregistrat o foarte ușoară creștere (0,03 milioane hl, la un total de 0,47 milioane hl), iar exporturile au înregistrat o ușoară scădere (0,01 milioane hl, la un total de 0,41 milioane hl). Investițiile în domeniu anul trecut au atins 71,8 milioane euro, ceea ce reprezintă o creștere cu 2 milioane euro față de 2016.  

Romsilva şi Moldsilva au plantat Pădurea Centenar

0
La un secol de la unirea Basarabiei cu România, primul pas în 1918 către înfăptuirea României Mari, Regia Națională a Pădurilor – Romsilva şi Agenția Moldsilva din Repubica Moldova au pus bazele Pădurii Centenar, pe ambele maluri ale Prutului, în zona oraşelor Huși, din județul Vaslui și Leușeni, din raionul Hâncești. Pentru început, silvicultori din cele două ţări, elevi, autorităţi centrale şi locale au plantat simbolic 1918 puieți de stejari pe o suprafaţă a Direcției Silvice Vaslui. Au participat ministrul apelor și pădurilor, Ioan Deneş, prefectul judeţului Vaslui, Eduard Popică, preşedintele Consiliului Judeţean Vaslui, Dumitru Buzatu. Ing. Dragoş Ciprian Pahonţu, directorul general al Romsilva şi ing. Nicolae Munteanu, directorul Agenţiei Moldsilva, au subliniat colaborarea dintre cele două instituţii, în spiritual apropierii şi al interesului comun pus în slujba conservării naturii, al dezvoltării durabile.

Grupul Volkswagen îşi schimbă sigla

0
Grupul german Volkswagen AG intenţionează să modifice sigla brandului pentru prima dată din 2012, deoarece se pregăteşte pentru era vehiculelor electrice şi încearcă să-şi refacă imaginea, afectată de Dieselgate, potrivit Globalmanager. De asemenea, noua siglă va fi prezentată anul viitor, odată cu lansarea unor modele electrice. Adaptându-se perioadei actuale, sigla va trebui să fie vizibilă atât pe maşini cât şi pe ecranele smartphone-urilor, a anunţat Jochen Sengpiehl, şeful de marketing al brandului VW. Totodată, emblema VW, modificată ultima dată în urmă cu şase ani cu o imagine tridimensională, s-a schimbat foarte puţin de la renaşterea producătorului auto, după al Doilea Război Mondial. “Brandul VW nu este în cea mai bună formă, comparativ cu anii precedenţi”, deoarece marca şi-a piedut din atracţie încercând să fie “prea nemţească”. “Nu este numai din cauza scandalului legat de emisiile motoarelor diesel”, a declarat Sengpiehl. Compania VW va extinde utilizarea mediilor digitale şi a reţelelor de socializare, pentru a-i convinge pe consumatorii sceptici să treacă la vehiculele electrice. O imagine proaspătă a brandului reprezintă cheia planului de 20 de miliarde de euro al Volkswagen de cucerire a pieţei vehiculelor electrice.

Mitsubishi Electric se lansează pe piața din România

0
Mitsubishi Electric a inaugurat pe 16 aprilie, la Bucureşti, sucursala din România, cea de-a doua din Europa de Est. Compania japoneză vizează, astfel, să-şi consolideze prezenţa din Europa şi să accelereze creşterea vânzărilor de aparate de are condiţionat şi sisteme de climatizare, ajunse anul trecut, pe piaţa românească, la 10 milioane de euro, conform datelor oferite de Portalul globalmanager. De asemenea, sucursala din România a fost deschisă prin Mitsubishi Electric Italia, companie specializată în domeniul instalațiilor de aer condiționat, încălzire și tratare a aerului. Compania şi-a dublat “în ultimii ani” cota de piaţă din România şi estimează creşterea vânzărilor şi în 2018. “Am venit în România pentru că vedem un potenţial foarte bun de creştere aici. Trebuie să creştem vânzările companiei cu 10% pe an pentru a ne atinge ţinta pentru anul 2020. Mi-am dedicat ultimii 35 de ani din viaţă companiei Mitsubishi Electric şi sistemelor de aer condiţionat şi mă bucur că prima sucursală din România va activa în acest domeniu”, a spus Yoji Saito, şeful Mitsubishi Electric Europe. Mitsubishi Electric Europe a avut anul trecut afaceri de 3 miliarde de dolari şi are aproximativ 2.500 de angajaţi. Fondată în 1921, Mitsubishi Electric are o tradiție de aproape un secol în dezvoltarea, producţia şi vânzarea soluțiilor industriale și casnice în diverse domenii de activitate, precum echipamentele electrice și electronice folosite în procesarea și comunicarea informațiilor, dezvoltarea spațială și comunicații prin satelit, electronice de uz casnic, tehnologii industriale, tehnologii energetice, mijloace de transport și echipamente de construcții. Mitsubishi Electric are peste 5.000 de angajaţi în Europa.

Producătorul de cosmetice Farmec a avansat pe plan financiar

0
Producătorul de cosmetice Farmec anunţă o creştere a cifrei de afaceri cu 9.12% în 2017, faţă de 2016, cifra de afaceri a companiei ajungând la peste 214 milioane lei (45,8 milioane euro), conform datelor oferite de Portalul globalmanager. Pentru 2018, compania a stabilit un program investiţional de peste 11 milioane lei (2,4 milioane Euro), pentru retehnologizare şi modernizarea producţiei, dar şi pentru dezvoltarea reţelei magazinelor de brand, atât la nivel naţional, cât şi internaţional. „Suntem primul şi singurul producător român de cosmetice care dispune de o reţea proprie de magazine de brand şi, după dublarea numărului de spaţii în 2017 (de la 11 la 21 de centre naţionale), ne propunem să deschidem alte 10 magazine în 2018, în toată ţara”, a declarat Mircea Turdean, director general Farmec. Cu un total de peste 120.000 de vizitatori ai magazinelor de brand în 2017, valoarea medie a bonului de cumpărături s-a dublat anul trecut. În ceea ce priveşte platforma online, a fost înregistrată o medie de 5.000-6.500 de clienţi lunari, iar valoarea medie a coşului de cumpărături a fost de 150 de lei (32 euro).

Compania Porcelanosa a deschis primul showroom din România

0
Grupul spaniol Porcelanosa a inaugurat un showroom în România, deschis în parteneriat cu Delta Studio, după o investiţie de peste jumătate de milion de euro. Noul showroom se desfăşoară pe o suprafaţă de aproximativ 1.000 mp, conform datelor oferite de Portalul globalmanager. „Investiţia comună a celor două firme partenere, Porcelanosa Grupo şi Delta Studio, a depăşit o jumătate de milion de euro. Încă din primul an de la deschidere, mizăm pe vânzări de peste 2 milioane de euro”, a declarat Dragoş Bonea, director general Delta Studio. „Piaţa internaţională a fost dintotdeauna scopul nostru, încă din 1974, anul în care bunicul meu a fondat compania. În România, avem o relaţie de peste 10 ani cu Delta Studio, relaţie ce a devenit acum şi mai specială”, a declarat José Măría Soriano, membru al familiei fondatoare Porcelanosa. Porcelanosa Grupo activează în domeniul materialelor exclusiviste destinate designului de interior, deţinând opt fabrici în Spania şi o reţea de peste 150 de magazine în toată lumea, cel mai renumit fiind cel din Manhattan – New York. Grupul are o cifra de afaceri anuală de peste 1 miliard de euro şi este furnizor oficial al Casei Regale Britanice. Colecţiile Porcelanosa sunt semnate de nume celebre de arhitecţi şi designeri la nivel mondial: Zaha Hadid, Foster+Partners, Simone Micheli, Luis Vidal.

Vodafone sprijină companiile cu acces gratuit la internet pentru aplicații de business

0
Vodafone România lansează noi opțiuni dedicate companiilor care le permit clienților noi și celor existenți să folosească aplicații de business fără a consuma traficul de date inclus în abonament. Noua ofertă include trei categorii de aplicații de business care pot fi activate împreună sau individual, ce acoperă cele mai folosite aplicații de e-mail, stocare sau transfer de fișiere, precum și hărți online. Oferta este disponibilă pentru toate tipurile de abonamente de voce și date mobile și pentru toate companiile din România, indiferent de numărul de angajați și de industrie, conform datelor oferite de Portalul globalmanager. „Noile soluții răspund nevoilor companiilor de a fi în permanență conectate și de a fi eficiente din punctul de vedere al costurilor. Companiile au libertatea de a alege aplicațiile care le ajută să fie pregătite pentru era digitală și de a se bucura de conexiunea Vodafone, cea mai bună rețea recunoscută de P3 Communications și de Ookla, cu zero consum de date din abonament”, a declarat Valeriu Nistor, Enterprise Business Unit Director, Vodafone România. De asemenea, toate cele trei categorii de aplicații sunt disponibile gratuit la abonamente care pornesc de la 46 de euro/lună sau cu 0,8 euro/lună și trei luni gratuite pentru abonamente de la 12 euro/lună. Serviciile de business Vodafone România se adresează atât firmelor mici și mijlocii, cât și corporațiilor, și includ soluții individuale de voce și date mobile, voce fixă și internet fix, precum și soluții integrate și servicii IoT.

Cornel Coca Constantinescu (ASF) – Noile prevederi din asigurări vor contribui semnificativ la protecția consumatorilor.

0

Prezent astăzi la evenimentul organizat de KPMG „Perspective pentru 2018 privind industria asigurărilor’’ vicepreședintele ASF Cornel Coca Constantinescu a declarat:

„După modificările de substanța aduse activității asiguratorilor ca urmare a aplicării prevederilor directivei Solvabilitate II, industria asigurărilor continuă reformarea și îmbunătățirea reglementărilor prin noua directivă IDD, cu scopul de protejare mai eficace a consumatorilor și de creare a unei piețe interne.

Efectul implementării directivei IDD se va concretiza în existența unor reguli noi cu privire la informarea clienților, la verificarea adecvării produselor, în special în cazul vânzării produselor de investiții bazate pe asigurări, cât și cu privire la modalitatea de remunerare, la conflictul de interese ș.a. Toate aceste prevederi noi vor contribui semnificativ la protecția consumatorilor, indiferent de canalul de vânzare a produselor de asigurare. În acest context, se va pune accentul de nivelul de competență profesională și de pregătire continuă a persoanelor implicate în activitatea de vânzare a polițelor.

Totodată, în perspectivă ar trebui să avem în vedere inovația tehnologică în asigurări, care ar putea transforma modelele de business ți totodată, competiția care ar putea veni din zona unor platforme tehnologice, care dețin informații despre comportamentul clienților, care vor facilita «personalizarea» asigurării pe baza unor informații detaliate cu privire la riscul indus de aceștia. Tehnologiile inovatoare vor impacta industria asigurărilor, prin potențiale reduceri de costuri pentru cei care le vor aplica și prin pierderi de business pentru aceea care vor demonstra reticență în utilizarea lor.

Provocările anului 2018 în industria asigurărilor vor fi generate și de  intrarea în vigoare a regulamentul GDPR, în considerarea faptului că asiguratorii și intermediarii sunt depozitari a unei cantități impresionante de date cu caracter personal, ceea ce va impune modificări consistente și costisitoare la nivel operațional pentru asiguratori și intermediari.”

ASE 105 ani: Conferinţa internaţională ICESS 2018

0
În contextul sărbătoririi a 105 ani de la fondare, Academia de Studii Economice din Bucureşti organizează în aceste zile (16-17 aprilie) Conferința Internațională de Economie și Științe Sociale – ICESS 2018, cu tema „Challenges and Trends in Economic and Social Sciences Research” (foto). La deschiderea evenimentului, participanţii au fost salutaţi de prof. univ. dr. Nicolae Istudor, rectorul ASE. Manifestările – academice, culturale, editoriale, sportive – se desfăşoară pe durata întregii săptămâni, având ca repere majore Senatul festiv reunit miercuri, 18 aprilie, ora 9.30, în Aula Magna şi adunarea festivă aniversară a comunităţii ASE, a partenerilor şi a invitaţilor, sub genericul „ASE – 105 ani de performanță academică”, joi, 19 aprilie, ora 9.30, Aula Magna.