Piețele cripto se contractă pe măsură ce se apropie alegerile prezidențiale

0

Piețele cripto au înregistrat o scădere în urma publicării vineri a unor date privind locurile de muncă mai slabe decât estimările, precum și a faptului că atât traderii cât și investitorii și-au redus riscul din cauza incertitudinii din jurul viitoarelor alegeri prezidențiale din SUA. Sondajele de opinie arată o cursă strânsă până în prezent, ambii candidați luptându-se încă pentru „swing states”.

În timp ce cea mai mare atenție a fost acordată celui care va deveni următorul președinte al Statelor Unite, alegătorii americani vor stabili săptămâna aceasta și partidele care vor controla fiecare cameră a Congresului.

În cazul în care controlul asupra Camerei Reprezentanților și Senatului este divizat, orice noi inițiative privind sectorul cripto din SUA ar putea fi mai dificil de pus în aplicare. Cu toate acestea, o victorie a republicanilor sau a democraților, cuplată cu o victorie prezidențială a aceluiași partid, ar putea însemna mai puțină rezistență și, la rândul său, ar putea avea efecte pozitive în viitor, deoarece ambii candidați la președinție și-au exprimat sprijinul pentru industria americană a criptoactivelor și blockchain.

Pe lângă alegerile prezidențiale din SUA, piețele vor aștepta cu interes ultima reuniune a Rezervei Federale și decizia privind rata dobânzii. Piețele prognozează în prezent o reducere cu 0.25% a ratei dobânzii fondurilor federale la reuniunea de joi. Cu toate acestea, accentul va fi pus pe conferința de presă a președintelui Fed, Jerome Powell, unde piețele vor căuta informații suplimentare cu privire la următoarea mișcare a Rezervei Federale în ceea ce privește ratele dobânzilor.

Potrivit analiștilor CME FedWatch, piețele prognozează în prezent o nouă reducere de 25 de puncte de bază a ratei fondurilor federale la reuniunea din decembrie. Orice limbaj sau sugestii din partea lui Powell care deviază de la previziunile actuale ale pieței ar putea provoca volatilitate pe piețele cripto, precum și pe cele tradiționale.

ȘTIRI CARE NE-AU ATRAS ATENȚIA 

UBS lansează primul său fond tokenizat pe Ethereum

Gigantul elvețian UBS a lansat primul său fond de investiții tokenizat, „UBS USD Money Market Investment Fund Token” (uMINT), pe blockchain-ul Ethereum.

Mișcarea UBS urmează mai multor giganți financiari tradiționali care au intrat în sectorul activelor digitale în ultima perioadă, în special Franklin Templeton cu OnChain U.S. Government Money Market Fund (FOBXX) și fondul BUIDL al BlackRock, care s-au lansat, de asemenea, pe blockchain-ul Ethereum la începutul acestui an.

UBS administrează active de investiții în valoare de 5,7 trilioane de dolari în trimestrul al patrulea 2023.

Lansarea face parte dintr-o strategie mai largă în cadrul serviciului de tokenizare al băncii UBS Tokenize, care se concentrează pe tokenizarea instrumentelor tradiționale ale piețelor financiare, cum ar fi obligațiunile, fondurile și alte produse structurate, se mai arată în comunicat.

Solana înregistrează cele mai numeroase adrese active lunare

Solana a atins o nouă etapă luna trecută, luna octombrie înregistrând cel mai mare număr de adrese active lunare pentru rețea.

Conform datelor furnizate de The Block, rețeaua Solana a înregistrat peste 123 de milioane de adrese active în octombrie, ceea ce reprezintă o creștere de 42% față de luna septembrie. Conform datelor, în luna ianuarie a acestui an, rețeaua Solana avea aproximativ 3,72 milioane de adrese active.


Creșterea activității a fost atribuită în mare parte creșterii pieței memecoin pe Solana. Platforme precum Pump.fun și bursa descentralizată Raydium au jucat un rol esențial în creșterea activității rețelei.

În ciuda creșterii semnificative a activității, Solana a crescut cu doar 70% până acum în acest an și a scăzut cu 37% față de maximul istoric de 260 de dolari atins în noiembrie 2021.

Franklin Templeton devine primul administrator de active care lansează un fond tokenizat pe rețeaua Base

Administratorul de active american Franklin Templeton a anunțat săptămâna trecută că fondul său on-chain US Government Money Market Fund (FOBXX) poate fi acum tranzacționat pe rețeaua Ethereum layer-2 Base, devenind astfel primul administrator de active care lansează un fond tokenizat pe rețeaua Base.

Investitorii pot cumpăra acțiuni ale FOBXX și le pot deține în portofele digitale prin intermediul aplicației mobile Benji a Franklin Templeton.

Fondul investește în titluri de stat americane, care pot include titluri cu rată fixă, flotantă și variabilă, precum și acorduri de răscumpărare garantate integral cu titluri de stat americane sau numerar.

FOBXX este disponibil și pe blockchain-urile Avalanche, Arbitrum, Stellar, Polygon și Aptos. 

ANALIZĂ XTB: Perspectivele metalului prețios, diferite în funcție de câștigătorul de la Casa Albă. Cum ar putea reacționa aurul la alegerile din SUA?

0

Aurul a avut unul dintre cei mai buni ani din istorie, avansul fiind pus pe seama unor evenimente majore pe plan internațional, însă atenția este îndreptată acum asupra alegerilor din SUA, care vor produce, având în vedere istoria celorlalte scrutine, efecte asupra metalului prețios, arată analiștii XTB, companie de investiții pe bursele internaționale. 

Prețul aurului a crescut constant încă de la începutul lui 2024, în contextul unei schimbări în atitudinea băncilor centrale, al tensiunilor geopolitice accentuate, în special în Orientul Mijlociu, dar și în contextul pregătirilor pentru alegerile prezidențiale din SUA. 

Având în vedere că alegerile din SUA vor avea în scurt timp un rezultat, care este perspectiva fundamentală actuală pentru aur și cât de posibile sunt noi maxime istorice în acest an?

2024, cel mai bun an de la începutul anilor 1980

Deși 2024 nu s-a încheiat încă, aurul a înregistrat deja o creștere de peste 33%, cea mai puternică performanță din ultimii peste 40 de ani. Nu există semne imediate ale unei inversări semnificative a acestor câștiguri. În piața mai largă a mărfurilor, puține active au depășit performanța aurului. 

În timp ce mărfuri precum cacaua și sucul de portocale au avut câștiguri impresionante, aurul și argintul – care sunt strâns corelate – au livrat și ele randamente substanțiale. Remarcabil este faptul că aurul se apropie constant de noi maxime istorice, spre deosebire de multe alte mărfuri, potrivit analiștilor XTB.

Grafic 1.

Sursa: Bloomberg Finance LP

Spre deosebire de obligațiuni sau depozite bancare, aurul nu oferă dobândă. De aceea, ratele ridicate ale dobânzilor sunt, de obicei, nefavorabile investițiilor în aur. Totuși, temerile legate de inflație și instabilitatea geopolitică au determinat investitorii să caute active de refugiu, precum acest metal prețios. În plus, de la mijlocul anului, majoritatea băncilor centrale au schimbat direcția, inițiind reduceri ale dobânzilor. 

Rezerva Federală a SUA, deși a reacționat mai lent, a implementat reduceri semnificative ale dobânzii și este așteptată să le reducă și mai mult în acest an. Deciziile Fed au un impact major asupra dolarului și, implicit, asupra aurului. Ratele mai scăzute ale dobânzilor sunt, în general, benefice pentru investițiile în metale prețioase, arată analiștii XTB. 

Tensiunile din Orientul Mijlociu au persistat încă din octombrie anul trecut și s-au intensificat în acest an, Israelul extinzându-și operațiunile militare, iar Iranul ripostând prin atacuri cu rachete. Această incertitudine sporită a contribuit, de asemenea, la creșterea prețului aurului. 

Deși tensiunile geopolitice au, de obicei, un impact trecător asupra activelor, efectul lor asupra aurului tinde să fie mai de durată. În urma reducerilor de dobândă și a incertitudinii din piață, investitorii au revenit la ETF-urile pe aur, marcând primul influx de fonduri din 2022.

Impactul alegerilor prezidențiale din SUA

Dacă ne uităm în urmă, există dovezi limitate ale unei legături directe între alegerile prezidențiale din SUA și prețul aurului. Totuși, rezultatul electoral va influența cu siguranță politicile geopolitice și macroeconomice ale SUA, generând posibil o volatilitate semnificativă pentru dolar și alte active. În ultimele două cicluri electorale (2016 și 2020), prețul aurului a avut tendința să scadă în luna următoare alegerilor, probabil din cauza marcării profitului. Un model similar ar putea apărea și anul acesta, indiferent de câștigător, subliniază analiștii XTB.

Grafic 2. Cum a evoluat aurul în timpul alegerilor anterioare

Sursa: Bloomberg Finance LP, XTB

Posibilele efecte asupra aurului ale propunerilor de politici din partea celor doi candidați ar putea fi înregistrate în funcție de rezultatul alegerilor, precum:

  • Victorie Harris și un Congres controlat de democrați: Acest scenariu ar putea slăbi dolarul din cauza cheltuielilor guvernamentale crescute. O povară mai mare a datoriei ar putea duce la scăderea ratingului de credit al SUA, ceea ce ar susține prețul aurului atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.
  • Victorie Harris cu un Congres divizat: Cheltuielile guvernamentale ar fi limitate, ceea ce ar putea întări dolarul și ar avea un impact negativ asupra aurului pe termen scurt. Totuși, perspectivele pe termen lung rămân pozitive, având în vedere dificultățile de reducere semnificativă a datoriei SUA.
  • Victorie Trump și un Congres controlat de republicani: O victorie a lui Trump ar putea întări dolarul datorită politicilor protecționiste, dar ar putea, de asemenea, să afecteze poziția fiscală a SUA din cauza reducerilor de taxe. Aceasta ar putea duce la scăderea ratingului de credit și ar susține prețul aurului pe termen mediu și lung. În plus, politica externă a lui Trump ar putea crea incertitudini geopolitice, benefice pentru aur.
  • Victorie Trump cu un Congres divizat: Scenariul ar limita impactul politicilor lui Trump și ar putea duce la fluctuații moderate ale prețului aurului.

Perspective pentru aur

După o creștere puternică, este tot mai probabilă o corecție a prețului aurului. Totuși, în lipsa unei schimbări majore în politica Fed, această corecție nu ar trebui să fie semnificativă, iar perspectivele pe termen lung rămân atractive, punctează analiștii XTB.

Comparativ cu active precum petrolul, indicele S&P 500 și cuprul, aurul este încă relativ subevaluat. În plus, cererea continuă din partea băncilor centrale, interesul investitorilor pentru aurul fizic și riscurile geopolitice susțin o potențială creștere a prețurilor. 

De regulă, aurul continuă să crească în următoarele 12-24 de luni după prima reducere de rată într-un ciclu, astfel că traiectoria sa ascendentă poate fi departe de final.

Ajustările voluntare de prețuri de transfer în contextul amnistiei fiscale – oportunități și conformitate

0

de Adrian Rus, Partener, liderul departamentului Prețuri de transfer, EY România,
Georgiana Bizdrigheanu, Senior Manager, Prețuri de transfer, EY România,
Andrei Boian, Avocat, Managing Associate, Băncilă, Diaconu şi Asociaţii SPRL

Creșterea gradului de colectare a impozitelor și, implicit, a veniturilor la bugetul de stat, este unul dintre obiectivele principale ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), pe care instituția îl are în vedere, constant și prioritar. În plus, numărul de inspecții fiscale în România a crescut semnificativ în ultimii ani, ceea ce subliniază importanța conformării fiscale proactive. 

În acest context, companiile din România, parte a grupurilor multinaționale, au posibilitatea de a efectua ajustări voluntare de prețuri de transfer, pentru a alinia prețurile practicate la principiul valorii de piață, în situațiile în care nu sunt stabilite potrivit acestuia. Ajustările voluntare de prețuri de transfer nu doar că ajută companiile să se alinieze la cerințele fiscale, dar reprezintă și un instrument esențial pentru gestionarea riscurilor fiscale. 

Aceste ajustări voluntare sunt, în general, acceptate de autoritățile fiscale române și pot fi efectuate la orice punct din intervalul de piață, spre deosebire de ajustările efectuate de către autoritățile fiscale, care se efectuează la nivelul medianei intervalului de piață determinat. Astfel că, se poate aprecia că ajustările voluntare ale prețurilor de transfer constituie un instrument foarte bun de conformare fiscală.

Pentru a reflecta ajustările în mod corespunzător, companiile ar trebui să efectueze ajustările atât din perspectiva contabilă, cât și din cea fiscală. Emiterea de facturi către partea afiliată și efectuarea plăților corespunzătoare sunt pași recomandați, având în vedere că legislația românească nu prevede pentru contribuabili efectuarea de ajustări exclusiv din perspectiva fiscală.

Impactul pozitiv al amnistiei fiscale pentru mediul de afaceri

În contextul în care politica fiscală a României a fost completată prin emiterea Ordonanței nr. 107 pe data de 4 septembrie 2024, care aduce în prim-plan măsuri de gestionare a creanțelor bugetare și de echilibrare a deficitului bugetar pentru anul 2024, s-a creat un nou cadru de facilitare a conformării fiscale în cazul companiilor aparținând grupurilor multinaționale. Vorbim aici exact despre ajustările voluntare de prețuri de transfer efectuate proactiv pentru a beneficia de amnistia fiscală.

Această ordonanță instituite o amnistie fiscală, care prevede, printre altele, anularea dobânzilor, penalităților și altor accesorii datorate pentru obligațiile bugetare principale restante, înregistrate până la data de 31 august 2024. Măsura vine în sprijinul contribuabililor, oferindu-le posibilitatea, printre altele, de a-și îmbunătăți situația fiscală prin scutirea de plată a  accesoriilor. 

Din perspectivă procedurală, companiile pot beneficia de anularea obligațiilor fiscale accesorii aferente diferențelor de obligații principale declarate suplimentar prin depunerea declarațiilor rectificative pentru perioada anterioară datei de 31 august 2024. Această procedură presupune corectarea obligațiilor fiscale principale și, implicit, anularea accesoriilor aferente, condiția fiind aceea a finalizării demersurilor până la data de 25 noiembrie 2024.

Cazul particular al contribuabililor care au primit Notificări de conformare 

În cursul anului anterior, a fost publicat Ordinul nr. 420/2023 care introducea un nou instrument fiscal denumit „notificare de conformare”. Aceasta avea să fie transmisă acelor contribuabili care, în baza unei analize de risc efectuate de ANAF, erau încadrați ca având risc fiscal mare de neconformare, motiv pentru care puteau face, ulterior, obiectul unei inspecții fiscale. 

Notificarea de conformare conferă contribuabililor oportunitatea de a revizui și a corecta la nivel declarativ posibile nereguli comunicate de către organele fiscale (i.e., atunci când aceștia apreciază că neregulile semnalate sunt întemeiate), inclusiv verificarea și alinierea prețurilor de transfer la principiul valorii de piață. 

În aceste condiții, pentru contribuabilii care în prezent au recepționat notificări de conformare prin care sunt semnalate, printre altele, nereguli în materie de prețuri de transfer, iar măsurile din cuprinsul acestora apar ca fiind justificate, este foarte oportună acțiunea prin care pot efectua corecțiile necesare, prin depunerea declarațiilor rectificative, tocmai pentru a beneficia de anularea obligațiilor fiscale accesorii aferente debitelor principale care sunt datorate.

Nu în ultimul rând, efectuarea corecțiilor necesare și, implicit, anularea obligațiilor fiscale accesorii, pot contribui la diminuarea riscului de controale fiscale în viitor, consolidând totodată relația dintre companii și autoritățile fiscale, precum și imaginea acestora în fața partenerilor de afaceri. 

Procedura de anulare a obligațiilor bugetare

Pentru a beneficia de noua amnistie, în cazul efectuării unor ajustări voluntare de prețuri de transfer, contribuabilii trebuie să urmeze Procedura de anulare a unor obligații bugetare introdusă prin Ordinul 5521/2024, și-anume:

  1. Să determine cuantumul impozitului pe profit suplimentar datorat în urma ajustărilor voluntare de prețuri de transfer și să îl plătească către instituția sau autoritatea publică care administrează respectivele obligații bugetare. Plata impozitului suplimentar se poate face și după depunerea notificării de la pasul următor.
  1. Să depună prin SPV formularul D11 Notificare privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare disponibil pe site-ul ANAF până cel mai târziu la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024. După depunerea notificării, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia, organul fiscal trebuie să emită și să comunice debitorului decizia referitoare la obligațiile de plată accesorii, decizia de amânare la plată și certificatul de atestare fiscală.
  1. Să verifice dacă există eventuale neconcordanțe între sumele înscrise în certificatul de atestare fiscală și propria evidență contabilă și să comunice acest fapt organului fiscal pentru ca cele două părți să se pună de comun acord.
  1. În ipoteza în care i) nu există neconcordanțe sau neconcordanțele sunt înlăturate, ii) nu există obligații fiscale principale scadente și datorate Bugetului de Stat, inclusiv pentru perioada ulterioară datei de 31 august 2024  și iii) sunt depuse toate declarațiile potrivit vertorului fiscal, să depună prin SPV formularul D11 Cerere de anulare a unor obligații bugetare disponibil pe site-ul ANAF până cel târziu la data de 25 noiembrie 2024. Cererea se soluționează de către instituția sau autoritatea publică care administrează respectivele obligații bugetare.

Ajustările voluntare de prețuri de transfer constituie un aspect esențial al conformității fiscale pentru companiile multinaționale. În contextul amnistiei fiscale, companiile au o bună oportunitate de a-și revizui și corecta prețurile pentru tranzacțiile intragrup, ceea ce contribuie, în primul rând, la optimizarea poziției fiscale. În al doilea rând, vor fi semnificativ reduse  riscurile în zona prețurilor de transfer care pot apărea în cadrul unei inspecții fiscale ce vizează și verificarea conformității tranzacțiilor intragrup cu principiul prețului de piață. Este crucial ca demersurile să fie inițiate fără întârziere, dat fiind termenul limită de 25 noiembrie 2024 pentru depunerea cererii de anulare a obligațiilor fiscale accesorii.

Nu în ultimul rând, pentru contribuabilii care făceau obiectul unei inspecții fiscale la data intrării în vigoare a amnistiei fiscale, dacă, urmare a finalizării acesteia, sunt efectuate ajustări de prețuri de transfer care au generat și obligații fiscale accesorii, beneficierea de amnistia fiscală cu privire la acestea din urmă nu înlătură dreptul contribuabililor de a contesta ajustările efectuate de organele fiscale (i.e., pentru obligațiile fiscale principale), în măsura în care se apreciază că acestea sunt nejustificate.

Hidroelectrica și Universitatea Politehnica Timișoara semnează un Memorandum de Colaborare pentru avansul tehnologic și educațional în hidroenergie și ingineria energetică

0

București, 5 noiembrie 2024 – Într-un moment definitoriu pentru parteneriatele dintre mediul universitar și sectorul energetic, Hidroelectrica, liderul național în producția de energie regenerabilă și Universitatea Politehnica Timișoara (UPT), una dintre cele mai prestigioase instituții de învățământ superior tehnic din România, au semnat astăzi un Memorandum de Colaborare. 

Acest acord are ca scop susținerea cercetării, inovării și formării viitoarelor generații de specialiști în domeniul hidroenergiei și ingineriei energetice, consolidând astfel legăturile între educație, cercetare și industria energetică.

Ceremonia de semnare a avut loc la sediul Hidroelectrica din București, iar documentul a fost semnat de dl. Karoly Borbely, CEO al Hidroelectrica și rectorul Universității Politehnica Timișoara, dl. Florin Drăgan. Memorandumul subliniază angajamentul celor două instituții de a colabora pentru dezvoltarea domeniului energetic, prin multiple direcții de acțiune care valorifică resursele și competențele ambelor organizații.

„Acest Memorandum reprezintă o oportunitate importantă de a consolida legăturile dintre educația tehnică și sectorul energetic, într-un moment în care tranziția energetică și dezvoltarea sustenabilă devin priorități esențiale pentru viitorul nostru. Suntem încântați să colaborăm cu Universitatea Politehnica Timișoara pentru a sprijini inovația în hidroenergie și formarea noii generații de specialiști care vor contribui la dezvoltarea unui sistem energetic din ce în ce mai eficient și mai verde”, a declarat dl. Karoly Borbely, Președintele Directoratului Hidroelectrica.

„Parteneriatele dintre mediul academic și industrie sunt esențiale pentru dezvoltarea unui sistem educațional care să răspundă cerințelor pieței și provocărilor tehnologice ale viitorului. Colaborarea cu Hidroelectrica reprezintă un pas important în direcția inovării și formării profesioniștilor care vor contribui la transformarea sectorului energetic din România”, a adăugat dl. Florin Drăgan, rectorul Universității Politehnica Timișoara.


Hidroelectrica este cel mai mare producător de energie electrică din România, având un portofoliu semnificativ de centrale hidroenergetice și o experiență vastă în exploatarea surselor de energie regenerabilă. Compania joacă un rol esențial în sistemul energetic național, contribuind activ la tranziția către surse de energie sustenabile.
Universitatea Politehnica Timișoara este o instituție de învățământ superior de prestigiu, cu o tradiție de excelență în domeniile ingineriei și tehnologiei. Aceasta se află într-o continuă dezvoltare și adaptare la cerințele economiei globale, formând specialiști care joacă un rol activ în transformarea industriei și a societății.

Rottaprint a înregistrat o creștere de 7% a cifrei de afaceri în Q3 2024,comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut

0

Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în România, companie de familie cu acționariat 100% local, a raportat o creștere de 7% a cifrei de afaceri în trimestrul al treilea din 2024, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, compania a avut comenzi în 15 țări la nivel global în acest an, exporturile reprezentând aproximativ 22% din cifra totală de afaceri.

Unul dintre factorii cheie în obținerea acestui rezultat a fost concentrarea pe anumite categorii de produse și segmente de clienți, adaptată în funcție de sezonalitate și de dinamica pieței. Printre produsele de succes s-au numărat etichetele termocontractibile, etichetele tipărite digital, ambalajele pentru unt și manșoanele pentru înghețată toate beneficiind de o cerere în creștere, datorită investițiilor în capacitatea de producție și în diversificarea portofoliului. În plus, extinderea portofoliului de clienți prin segmentarea atentă a pieței a contribuit semnificativ la evoluția business-ului.

Când ai un portofoliu complex, este esențial să te focusezi pe anumite produse și categorii de clienți, în funcție de perioadele din an și de contextul dat de piață. Această strategie ne permite să ne aliniem mai eficient la cerințele și tendințele pieței, crescând astfel satisfacția clienților și consolidând relațiile pe termen lung. Rezultatele din acest trimestru validează direcția noastră de business și importanța investițiilor în diversificarea tehnologiilor, precum tiparul digital, și optimizarea producției. În 2024, am alocat un buget de 1,8 milioane de euro pentru aceste investiții, menite să susțină creșterea continuă”, declară Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint . 

În trimestrul al treilea din 2024, Rottaprint a înregistrat o creștere de 11% a numărului de comenzi comparativ cu primul trimestru, o evoluție datorată sezonalității specifice industriei și volumul tradițional mai scăzut al comenzilor din luna ianuarie. Comparativ cu trimestrul al doilea, volumul de comenzi a rămas constant, confirmând stabilitatea cererii și eficiența strategiei de segmentare a pieței și de focusare pe produse specifice.

Domeniile predominante din care au venit clienții companiei au fost și trimestrul acesta industria produselor din carne și a produselor lactate, cu un focus pe produse precum etichetele termocontractibile și capacele de aluminiu. Față de perioadele anterioare, în trimestrul acesta a existat o creștere a cererii și în industria băuturilor răcoritoare în portofoliul Rottaprint, restul domeniilor rămânând constante. Mai mult, o bună parte din etichete produse pentru industria băuturilor răcoritoare au plecat spre export, mai exact spre Germania, cu simbolul DPG (echivalentul SGR în Romania), pentru care tipografia Rottaprint este certificată și autorizată să îl tipărească.

Pentru anul 2024, Rottaprint estimează o creștere a cifrei de afaceri de aproximativ 5% față de anul precedent, când a raportat venituri de 35 milioane euro – reflectând un ritm constant și sănătos, aliniat strategiei companiei de dezvoltare sustenabilă. Această evoluție preconizată subliniază angajamentul Rottaprint de a investi continuu în inovație și eficiență, pentru a susține cerințele pieței și pentru a consolida relațiile cu partenerii și clienții săi, atât pe plan local, cât și internațional.

Oferte ING Bank în campania de Black Friday 2024

0

ING Bank România anunță desfășurarea campaniei de Black Friday 2024 în perioada 5-11 noiembrie. Este al șaselea an consecutiv al campaniei. ING Bank România subliniază că, dedicată persoanelor fizice, campania „include oferte pentru creditul de nevoi personale, cardul de credit, cardul pentru copii de peste 10 ani, dar și pentru creditul ipotecar, asigurări și cashback la cumpărături. Ofertele sunt valabile atât pentru clienții existenți ai băncii, cât și pentru noii clienți”.

Iulia Rusu, manager strategie, Departamentul de Credite Persoane Fizice, ING Bank România: „An de an, consumatorii așteaptă cu nerăbdare ofertele magazinelor de Black Friday, pentru a face cumpărături inteligent și a economisi pentru achizițiile mult dorite. Oferta ING este recunoscută de către clienți pentru reducerile atractive la o serie de produse cheie, relevante pentru aceștia. De exemplu, anul trecut, aproximativ 30.000 de clienți ai băncii au realizat peste 50.000 de tranzacții cu eșalonare în rate fără dobândă, prin intermediul cardurilor de credit ING. Totodată, de 2 ori mai multi clienți au utilizat ING Bazar pentru cumpărături, economisind astfel peste 500.000 lei din cashback, pe lângă reducerile aplicate de comercianții parteneri.
Ce trebuie reținut este că și persoanele care nu au cont deschis la ING, dar nu vor să rateze ofertele de Black Friday, pot descărca gratuit Home’Bank și activa ofertele noastre disponibile 100% online.”

ING Credit Card  

Oferta pentru ING Credit Card vine cu 30 de rate fără dobândă pentru achiziții de peste 500 de lei la eMAG. Este valabilă atât pentru clienții ING care dețin deja cardul de credit, cât și pentru cei care doresc să aplice pentru unul. Procesul este 100% online, iar cardul poate fi obținut rapid și folosit direct din Home’Bank.

Totodată, oferta acoperă și perioada de Black Friday de la eMaG, astfel încât clienții să beneficieze între 5-11 noiembrie de prețuri reduse, pe lângă ratele egale, fixe și cu 0% dobândă.

ING Personal 

Tot 100% online prin Home’Bank sau în orice office ING, poate fi accesat și împrumutul de nevoi personale cu o dobândă fixă promoțională între 4,99% și 14,99%, redusă de la 5,99%-15,49%. Clienții pot afla în câteva minute dacă îndeplinesc condițiile necesare contractării împrumutului, iar banii sunt alocați pe loc în cont curent.

ING Ipotecar

Oferta de Black Friday cuprinde și ING Ipotecar, atât pentru sume noi, cât și refinanțări de la alte bănci, având o dobândă fixă promoțională de 4,89% (față de 5,59%) pentru primii 5 ani, ulterior variabilă (IRCC+2,09%), cu asigurare de viață. Această ofertă este disponibilă pentru clienții care își aduc sau au salariul la ING și se orientează spre imobile cu clasa energetică A, construite începând cu 2021.
Oferta poate fi accesată în orice office ING. Aprobarea financiară este obținută pe loc, iar dobânda rămâne rezervată în aplicația de credit timp de 90 de zile, timp suficient ca un client să își găsească imobilul dorit. 

ING Young

Unul dintre punctele centrale ale campaniei de Black Friday este ING Young, contul care asigură autonomie financiară copilului și siguranță părinților. În perioada campaniei, clienții care deschid 100% online un astfel de cont pentru copiii lor cu vârsta de minim 10 ani primesc un bonus de 100 de lei în cont, cu condiția efectuării unei plăți oriunde, de orice valoare, cu cardul ING Young (fizic sau virtual) până pe 30 noiembrie.

ING Vita Protect și Salary Protect 

În plus față de ofertele de mai sus, clienții pot profita de cele pentru asigurările Vita Protect și Salary Protect. Ambele polițe de asigurare pot fi încheiate 100% online, prin Home’Bank, iar ING returnează primele 3 luni de plată. Condiția este ca asigurarea să rămână activă, deci primele de asigurare să fie plătite pentru cele 3 luni la timp, iar banii ajung înapoi în martie 2025.

Cashback în ING Bazar

ING oferă în perioada campaniei de Black Friday și cashback cu 50% mai mare la prima tranzacție efectuată în Bazar, serviciul care oferă reduceri și beneficii la diferite magazine partenere. De exemplu, dacă oferta unui partener este 10% cashback, în campania ING Black Friday, clienții vor primi 15% cashback. Astfel, clienții pot economisi suplimentar atunci când fac cumpărături. 

Toate ofertele ING Black Friday sunt disponibile 100% online, prin Home’Bank, până pe 11 noiembrie 2024, cu exceptia ING Ipotecar. Clienții pot astfel gestiona rapid și ușor finanțele personale, pot beneficia de rate fără dobândă, dobânzi reduse la credite și un start pentru educația și autonomia financiară a copiilor.

Mai multe informații despre ofertele ING de Black Friday pot fi regăsite aici: https://ing.ro/lp/blackfriday.

Exemple de calcul

Dacă vrei să iei un credit ipotecar ECO, cu dobândă fixă primii 5 ani, apoi variabilă, de 276.000 lei pe 22 ani cu asigurare de viață și salariu încasat în cont ING:

Rambursare în rate lunare egale: dobândă fixă primii 5 ani 4,89%/an, apoi din anul 6 dobândă variabilă trimestrial,de 8,08%/an, formată din indice IRCC (5,99%) plus marjă fixă (2,09%). Plătești o rată lunară de 1.708,68 lei, în primii 5 ani, apoi din anul 6 o rată lunară de 2.134,74 lei (care se va actualiza în funcție de evoluția IRCC și a soldului rămas de plată), returnezi în final 562.732,44 lei, DAE de 9,36% pe an. În calculul DAE și al sumei total de rambursat au fost incluse: asigurare de viață oferită de NN Asigurări de viață (în cazul în care optezi pentru oferta ING) pentru care plătești în 22 de ani 13.258,52 lei, și asigurările de imobil: asigurarea PAD în valoare de 130 lei pe an, și asigurarea facultativă cu cotă de primă de 0,10% din suma asigurată pe an, comision acordare credit 900 lei, comision de administrare credit 0 lei, comision administrare cont curent 0 lei (cost valabil dacă încasezi venituri recurente de min. 700 lei/lună și faci minim o plată lunară, dar nu către conturile proprii – detalii la secțiunea Taxe și comisioane ING, altfel plătești 9 lei/lună), taxa de înregistrare la Registrul Național de Publicitate Mobiliară (RNPM) de 87,6 lei, taxa de stergere RNPM de 43,8 lei si taxa modificare/prelungire RNPM de 65,7 lei, taxa pentru înscrierea ipotecii imobiliare în Cartea funciara de 100 lei și 0,1% din suma împrumutată, respectiv cea de radiere de 75 de lei, taxa de evaluare a proprietății de maxim 790 lei(dacă optezi pentru un evaluator din lista ING). Poți opta pentru orice alt asigurător pentru oricare dintre asigurările asociate imobilului, respectiv evaluator acreditat ANEVAR în vederea evaluării imobilului adus în garanție. Exemplul este valabil până la 11 Noiembrie 2024 și are în vedere următoarele ipoteze:dobânda și toate costurile vor rămâne neschimbate pe întreaga perioadă de derulare a creditului.

Dacă iei un ING Credit Card de 9.600 lei ai 0 lei comision analiză, 0 lei comision administrare linie de credit, 35 lei comision anual de administrare card perceput la începutul anului următor, 0% dobândă pentru plățile eșalonate în rate lunare și rambursate conform planului. Dacă retragi imediat în numerar toată suma vei avea dobândă 25,00% pe an, rată lunară 912,42 lei și DAE 28,07% iar într-un an vei da înapoi 10.949,09 lei. Dacă folosești ING Credit Card pentru plăți de peste 500 de lei ai 3 rate egale fără dobândă, oriunde în lume iar dacă îl folosești până la 11 Noiembrie pentru plăți la eMAG ai 30 rate egale fără dobândă.

Pentru ING Personal, când ai sau aduci salariul la ING, iei un credit de nevoi personale de 35.000 lei, acordat pe o perioadă de 5 ani și rambursat în 60 de rate egale, cu asigurare, ai o dobândă fixă de 9,99% pe an, plătești lunar o rată de 743,47 lei și returnezi în final 47.076 lei, cu DAE de 13,41%. Comision analiză dosar: 200 lei. Comision de rambursare anticipată: 0,5% sau 1% dacă perioada de timp rămasă din credit este mai mică, respectiv mai mare de 1 an. Taxa de înregistrare la Registrul Național de Publicitate Mobiliară: 87,6 lei. Taxa de ștergere la RNPM: 43,8 lei. Taxa modificare/prelungire RNPM: 65,7 lei. Valoarea primei de asigurare în prima lună este 62,79 lei, descrește odată cu soldul creditului și este inclusă în calcul DAE. Creditul poate fi acordat pe loc, fără adeverință de venit de la angajator sau alte documente, atunci când veniturile tale sunt verificate la ANAF sau încasate în cont la ING. Exemplul este valabil până la 11.11.2024. Poți alege modalitatea în care faci rambursarea creditului, respectiv în rate egale (opțiune valabilă in Home´Bank/Office ING) sau în rate descrescătoare (opțiune valabilă în orice Office ING). Refinanțarea creditelor de la alte bănci sau finanțarea achiziției de produse eco sunt posibile doar în Office ING. Detalii pe ing.ro.

Edenred organizează ateliere de educație nutrițională pentru bucătari din unități de învățământ

0

Compania Edenred România anunță că, „în parteneriat cu Asociația Școlilor Particulare (ASP) și Selgros România, a organizat primul atelier de educație nutrițională destinat bucătarilor din instituțiile de învățământ cu cantină din Brașov. Evenimentul a fost găzduit de Selgros, partener care se implică activ în proiecte dedicate educației în domeniul gastronomiei, și a reunit 50 de bucătari din școlile și grădinițele de stat și private din județ în Centrul Gastronomic Selgros Brașov, cu scopul de a îmbunătăți capacitatea acestora de a oferi mese calde, gustoase, dar și optim echilibrate nutrițional pentru elevi. 

Ce-a de a treia serie de ateliere pentru bucătari reprezintă o reînnoire a angajamentului pentru susținerea pe termen lung a alimentației sănătoase în unitățile școlare, fiind o inițiativă integrată în proiectul național Masă și Clasă, dezvoltat de Edenred, în parteneriat cu Asociația Școlilor Particulare (ASP) și Asociația pentru Valori în Educație (AVE). Proiectul, lansat în 2023, urmărește instruirea bucătarilor și îmbunătățirea calității meselor oferite elevilor cu scopul de a conduce la un impact semnificativ în sănătatea, performanța școlară și integrarea socială echitabilă a copiilor. Până în prezent, proiectul Masă și Clasă a reunit 150 de bucătari în cadrul atelierelor organizate în  diferite orașe din țară pentru formarea lor în principiile unei alimentații sănătoase și atractive pentru copii”.  

Organizatorii precizează că „atelierul de educație nutrițională s-a desfășurat pe baza suportului de curs «Ghidul Alimentației Sănătoase în Școli și Grădinițe», evenimentul marcând, totodată, lansarea celui de al doilea volum al ghidului. Ghidul este rezultatul unei ample colaborări între specialiști cu renume în nutriție, medici și chefi bucătari. Primul volum cuprinde 50 de rețete dedicate cantinelor școlare, cu accent pe multiculturalitatea gusturilor, iar cel de-al doilea conține 60 de rețete de prânz complet, care integrează preponderent produse locale de sezon și ușor accesibile. Rețetele sunt realizate pe categorii de vârstă și documentate științific cu anchete nutriționale, putând fi adoptate atât de cantinele școlare, cât și de companiile furnizoare de catering pentru unitățile de învățământ. Ambele volume sunt avizate de  către medici specializați în nutriție și pot fi accesate gratuit, online, de toate unitățile de învățământ din România”. 

Lelia Mancaș, director marketing, comunicare și CSR, Edenred România: „Potrivit atlasului din 2024 al Federației Mondiale împotriva Obezității, se preconizează că aproximativ 48% dintre copiii din România, cu vârsta cuprinsă între 5-19 ani, vor fi obezi sau supraponderali în 2035, în comparație cu anul 2020, când rata înregistrată a fost de 29%. Obezitatea infantilă reprezintă una dintre cele mai grave probleme de sănătate ale secolului și este important să creștem gradul de conștientizare privind necesitatea unei alimentații sănătoase pentru copii. Întrucât mediul educațional este unul transformativ, prin inițiativele create în cadrul programului Masă și Clasă ne dorim să susținem aplicabil, cu acțiuni și materiale puse la dispoziția școlilor din România în mod gratuit, adoptarea unei nutriții sănătoase, astfel încât să facilităm accesul elevilor la mese echilibrate.”

Christian Comşa, preşedinte ASP: „Ghidul Alimentației Sănătoase reprezintă un pas important în sprijinirea unui stil de viață echilibrat pentru copiii din școli și grădinițe. Ca organizație dedicată educației de calitate, suntem conștienți de impactul pe care o nutriție echilibrată îl are asupra dezvoltării fizice și cognitive a copiilor și înțelegem responsabilitatea noastră de a promova obiceiuri alimentare sănătoase încă din primii ani de viață a preșcolarilor și elevilor. Prin rețete variate și informații adaptate, dorim să inspirăm unitățile de învățământ să adopte opțiuni nutritive, transformând fiecare masă într-o oportunitate de creștere și învățare sănătoasă.”

Edenred și Asociația Școlilor Particulare își întăresc inițiativa de susținere a alimentației sănătoase în școlile din România prin concursul „Masă și Clasă – Ghidul Alimentației Sănătoase în Școli și Grădinițe” 

Edenred anunță că, „în perioada 6 noiembrie-22 februarie 2025, unitățile de învățământ care pregătesc în cantinele proprii mese calde pentru preșcolari și elevi sunt invitate să intre în competiție, să își demonstreze abilitățile și să arate impactul pozitiv pe care îl creează prin meniurile realizate cu ajutorul Ghidului Alimentației Sănătoase. Toate școlile și grădinițele înscrise au oportunitatea de a primi recunoaștere, pe site-ul oficial al proiectului, ca promotoare ale unei nutriții echilibrate pentru copii și de a câștiga echipamente cu care să-și doteze cantinele: mașini de curățat cartofi (capacitate de 10 kg/h), mașini de tăiat legume (cu 5 discuri și capacitate de 300 kg/h) sau premiul cel mare, care constă într-o mașină profesională de gătit pe gaz, cu 4 arzătoare și cuptor static pe gaz. Regulamentul integral poate fi consultat online pe site-ul www.asp-romania.ro

Proiectul Masă și Clasă inițiat de Edenred România, alături de Asociația Școlilor Particulare (ASP) și Asociația pentru Valori în Educație (AVE), este inspirat de FOOD (Fighting Obesity through Offer & Demand), proiect european public-privat de susținere a obiceiurilor alimentare sănătoase în rândul angajaților și, în plan național, a elevilor din școli și grădinițe, fiind lansat și coordonat  de Edenred în 10 țări UE”.

Edenred este caracterizat ca „lider de piață ca platformă digitală pentru servicii și plăți și este partenerul de zi cu zi la locul de muncă, conectând peste 60 milioane de utilizatori și peste 2 milioane de comercianți parteneri prin intermediul a aproximativ 1 milion de clienți corporativi în 45 de țări.

Edenred oferă soluţii de plată cu destinaţii specifice pentru alimentaţie (cardurile de masă), stimulente (carduri cadou, platforme de engagement), mobilitate (soluții multy-energy încărcare pentru vehicule electrice, întreținere, taxe de drum și parcare) și plăți corporative (carduri de plată virtuale).

În concordanţă cu misiunea grupului, Enrich connections. For good, aceste soluții sporesc bunăstarea și puterea de cumpărare a utilizatorilor. Îmbunătățesc atractivitatea și eficiența companiilor și animă piața muncii și economia locală. De asemenea, favorizează accesul la o alimentație mai sănătoasă, produse mai sustenabile și soluții de mobilitate prietenoase cu mediul.

Cei 12.000 de angajați ai Edenred se angajează să facă din lumea muncii un ecosistem conectat, mai sigur, mai eficient și mai responsabil în fiecare zi. 

În 2023, datorită activelor tehnologice globale, Grupul a gestionat un volum de afaceri de 41 de miliarde de euro, desfășurat în principal prin aplicații mobile, platforme online și carduri.

Edenred este cotată la bursa de valori Euronext Paris și inclusă în următorii indicatori: CAC 40, CAC 40 ESG, CAC Large 60, Euronext 100, Euronext Tech Leaders, FTSE4Good and MSCI Europe”.

Asociația Școlilor Particulare (ASP) este definită ca „structura asociativă reprezentativă la nivel național a unităților particulare de învățământ, cu un total de 360 membri, grădinițe, școli primare, gimnaziale și licee, înființată în anul 2020 pentru a reprezenta și sprijini unitățile de învățământ preuniversitar cu finanțare privată din România. ASP  promovează standarde ridicate de calitate în educație și susține colaborarea și schimbul de bune practici între unitățile de învățământ preuniversitar. ASP are ca obiectiv principal creșterea performanței și sustenabilității școlilor din România pentru a asigura copiilor experiențe de învățare bazate pe performanță academică și pe dezvoltarea abilităților și competențelor pentru viață. (www.asp-romania.ro)”.

Analiză NAI România privind creșterea prețurilor terenurilor agricole

0

Appraisal & Valuation SA, firma deținătoare a brandului NAI Romania & Moldova și emitent listat pe BVB (simbol: APPD), arată într-o analiză recentă că „piața terenurilor agricole din România a cunoscut o evoluție ascendentă în ultimul deceniu, cu creșteri ale prețului unui hectar între 25 și 40%, reflectând o cerere în continuă creștere și îmbunătățiri ale infrastructurii agricole”.

Analiza evidențiază faptul că „prețurile medii ale terenurilor agricole în 2024 arată un salt impresionant față de 2015, situația în cele opt regiuni de dezvoltare arătând astfel:

  • București-Ilfov rămâne cea mai scumpă regiune agricolă din România, atingând 12.000 EUR/hectar (ha) în 2022, cu o creștere de aproximativ 40% față de 2015. Este oarecum normal dată fiind proximitatea față de cel mai mare oraș al României.
  • Vestul României (peste 9.000 EUR/ha) a înregistrat o creștere de aproximativ 30% în ultimii ani​.
  • Sud-Est și Sud-Vest au ajuns la 8.100 EUR/ha, cu o creștere de aproximativ 35% față de 2015​.
  • Nord-Vest (7.600 EUR/ha) și Nord-Est (7.000 EUR/ha) au înregistrat o creștere mai modestă, de aproximativ 25-30% față de 2015​.

Potrivit analizei realizate de NAI Romania & Moldova, principalii factori care au impulsionat creșterea prețurilor sunt:

  1. Interesul investitorilor străini și locali pentru terenurile destinate culturilor de valoare ridicată (grâu, porumb, floarea-soarelui), dar și pentru culturi specializate precum vița de vie, fructele și legumele.
  2. Proiectele de infrastructură agricolă și investițiile în irigații, care au făcut ca anumite zonele din sud-est și sud-vest să devină atractive pentru investiții pe termen lung.
  3. Creșterea cererii pentru exporturi de produse agricole, care a mărit presiunea asupra prețurilor terenurilor din zonele accesibile logistic, cum ar fi regiunile din vestul țării și cele din jurul Bucureștiului”.

Andrei Botiș (foto), CEO Appraisal & Valuation SA (NAI România & Moldova): „Deși au cunoscut un deceniu de creșteri substanțiale, prețurile unui hectar de teren agricol din România rămân, în cea mai mare parte, sub media europeană de 10.578 EUR/ha (2022), singura excepție fiind regiunea de dezvoltare București-Ilfov. 

Pe de altă parte, disponibilitatea unor terenuri la un preț mai redus nu înseamnă că acelea sunt cele mai bune opțiuni pentru fermieri, ci România are multe terenuri de calitate superioară, ale căror prețuri sunt așteptate să crească în următorii ani. Dată fiind situația climatică, marcată de ultimii ani secetoși, creșterea ar putea să fie mai moderată decât în ultimii ani. 

În același timp, exista zone în care se pot identifica terenuri la prețuri de 2-3.000 EUR/ha, unde prețul de tranzacționare în mod normal depășește 10.000 EUR/ha. Aceste excepții sunt cauzate, în mare parte, de productivitatea scăzută, în cele mai multe cazuri producția fiind egală cu zero, fermierii alegând de cele mai multe ori să nu le mai lucreze. Sunt mai multe județe unde se identifică astfel de zone răzlețe.

În schimb, oportunitățile pentru terenuri specializate și loturi poziționate strategic vor menține piața competitivă, în special în regiunile bine conectate la infrastructură. De asemenea, dezvoltarea infrastructurii rutiere și noi proiecte de irigații ar putea crește atractivitatea unor regiuni care până acum erau mai puțin exploatate​.” 

Fondată în 2010, Appraisal & Valuation SA (listată la BVB, sub simbolul APP) reamintește că „deține brandul NAI Romania, fiind unul dintre liderii de piaţǎ pentru servicii de evaluǎri și în același timp, reprezentantul exclusiv al NAI Global în România şi Republica Moldova. NAI Global reprezintǎ o rețea de companii imobiliare comerciale independente și unul dintre cei mai mari furnizori de servicii imobiliare comerciale din întreaga lume, formată din 5.000 de profesioniști și 375 de birouri, aflate în 55 de țări din întreaga lume.

Portofoliul de servicii al companiei include: evaluări imobiliare, evaluarea companiilor, evaluarea obiectelor de artă, a terenurilor agricole, a fermelor de producție, a halelor de depozitare și producție, a hidrocentralelor și microhidrocentralelor, a parcurilor eoliene și fotovoltaice, precum și a echipamentelor tehnice. APP a evaluat toate activele celui mai mare emitent listat pe BVB, SPEEH Hidroelectrica SA (simbol: H2O), în cei doi ani premergători listării și continuă evaluarea după listarea companiei.

Appraisal & Valuation SA este membru corporativ al Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați (ANEVAR), organizație profesională de utilitate publică, fără scop patrimonial, din care fac parte evaluatorii autorizați care dobândesc această calitate, în condițiile legii”.

Mastercard Business World, nou card pentru companii

0

Exim Banca Românească anunță diversificarea portofoliului de produse destinate companiilor, prin lansarea cardului Mastercard Business Premium, „un instrument care îmbunătățește experiența de plată oferind printre cele mai reduse costuri lunare de administrare de pe piață și avantaje, beneficii și recompense din categoria premium.

Exim Banca Românească subliniază că, „alături de operațiunile uzuale – retrageri de numerar în țară sau în străinătate, operațiuni la ATM/MFM/POS, plăți online, conversie automată în valuta țării unde e utilizat cardul, plăți fără comision la comercianți etc., noul card Business Premium de la Exim Banca Românească are atașate o serie de beneficii care se pliază pe nevoia de mobilitate a oamenilor de afaceri.

Astfel, posesorii cardului beneficiază de acces gratuit nelimitat în longe-urile Mastercard din aeroporturile Henri Coandă și Otopeni București, Timișoara, Sibiu, Cluj și Vienna International Airport, precum și de o intrare gratuită pe an în peste 1.400 de saloane business lounge în aeroporturi din întreaga lume, dar și pachete de asigurări gratuite pentru călătorie și protecţia cumpărăturilor cu cardul. 

Cât privește programul de recompense, acesta include reduceri la comercianţi de top în peste 400 de locaţii partenere din ţară, prin programul Mastercard Premium Collection, şi alte avantaje în călătorii în peste 40 de oraşe din lume, prin programul Mastercard Priceless Cities. 

Nou card Business Premium propune și o soluție eficientă pentru reducerea costurilor fiscale prin serviciul de recuperare a taxei pe valoarea adăugată pentru cheltuielile externe, o facilitate utilă pentru companiile care desfășoară activități comerciale în alte țări, care pot astfel să reducă impactul asupra costurilor operaționale.

În ceea ce privește plățile, cardul poate fi înrolat în portofelele digitale Google Pay sau Apple Pay, fiind astfel ușor de folosit pentru plățile cu telefonul la orice POS. Ultilizatorii beneficiază de securitate sporită pentru tranzacţiile online prin aplicaţia de autentificare EximPay şi serviciul 3D Secure, iar, pentru o monitorizare în timp real, fiecare plată efectuată poate fi vizualizată imediat în aplicația de Internet/Mobile Banking.

Cardul Business Premium este fabricat din material reciclabil, ca parte a strategiei băncii de a oferi produse bancare sigure și sustenabile care să sprijine tranziția către o economie verde”.

Exim Banca Românească reamintește că „este o bancă universală 100% românească, aflată în top 10 cele mai mari instituţii de credit după active. Banca se implică activ în susţinerea şi promovarea mediului de afaceri românesc, instrumentele sale financiare putând fi accesate în condiții avantajoase de orice tip de societate comercială, fie că este IMM sau companie mare, fie derulează tranzacţii internaţionale ori se adresează pieţei interne. Companiile au la dispoziție și un portofoliu competitiv de produse de trezorerie, cash management, trade finance și factoring, care întregesc oferta de finanțare și garantare. Totodată, pentru că acționează ca agent al statului pe piața de garanții și asigurări, Exim Banca Românească este unul dintre instrumentele prin care fondurile publice, puse la dispoziție de statul român, susțin dezvoltarea durabilă a economiei. Pentru mai multe detalii: www.eximbank.ro”.

Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde în mare măsură de adaptarea liderilor la schimbările din piața muncii, însă mai mult de jumătate dintre companii declară că nu sunt pregătite

0

Succesul organizațiilor din România depinde în mare măsură de adaptarea liderilor la cerințele în permanentă schimbare din piața muncii (81%), însă mai mult de jumătate dintre organizații (57%) spun că nu sunt pregătite în acest sens, conform rezultatelor Deloitte 2024 Global Human Capital Trends pentru România. Principalele bariere care frânează inițiativele legate de pregătirea liderilor pentru schimbările din piața muncii sunt legate de dificultatea de a prioritiza acest subiect, din cauza multiplelor schimbări și a celorlalte priorități ale organizației (37%), de înțelegerea insuficientă a problemei și a riscurilor și oportunităților pe care le implică (36%) sau de alte constrângeri interne (32%). 

Succesul organizațiilor din România mai depinde de căutarea unor modalități mai bune de evaluare a performanței și valorii angajaților, dincolo de productivitatea tradițională (77%), mai arată studiul, însă companiile se confruntă cu obstacole precum constrângerile interne (41%), înțelegerea insuficientă a problemei și a riscurilor și oportunităților asociate (37%) și lipsa implicării liderilor (32%).

Un alt aspect important pentru succesul organizațiilor identificat de studiu este regândirea modului de lucru, a locului de desfășurare a activității și a forței de muncă, în concordanță cu evoluțiile tehnologice (67%). Progresul în această direcție este însă îngreunat de provocări similare – înțelegerea insuficientă a problemei și a riscurilor și oportunităților asociate (40%), lipsa implicării liderilor (36%) și constrângerile interne (31%).

Totodată, participanții la studiu consideră că, pentru succesul unei companii, este foarte important ca imaginația și curiozitatea angajaților să țină pasul cu inovația tehnologică (68%). Însă doar 38% dintre participanți spun că angajatorii lor sunt în stadii avansate de abordare a acestui aspect, iar principala barieră este înțelegerea insuficientă a problemei și a riscurilor și oportunităților asociate.

Pe termen mediu (următorii trei ani), factorii care vor influența cel mai mult succesul organizațiilor din România sunt încrederea și transparența în relația dintre angajați și organizație (26%), regândirea modului de lucru, a locului de desfășurare a activității și a forței de muncă în concordanță cu evoluțiile tehnologice (14%) și impactul pe care interacțiunea cu organizația îl are asupra fiecărui om (13%). 

„Rezultatele studiului indică faptul că angajatorii din România trebuie să acorde o atenție tot mai mare schimbărilor din piața muncii, prezente și viitoare, și să ia măsuri concrete pentru abordarea lor cu succes. Și, în contextul evoluțiilor exponențiale din domeniul tehnologiei, care creează incertitudine în rândul angajaților, unul dintre aspectele urgente este cel legat de asigurarea sustenabilității capitalului uman, care presupune, în linii mari, ca fiecare om să rămână cu un beneficiu în urma interacțiunii de orice natură cu organizația în cauză. Aproape trei sferturi dintre participanții români la sondaj susțin că acest aspect este foarte important pentru succesul companiei din care fac parte, însă doar 6% îl abordează cu succes, iar 42% fac progrese reale în această direcție. Așadar, pe termen mediu cel puțin, capitalul uman va rămâne în centrul preocupărilor angajatorilor din România, în special în sensul stimulării imaginației și curiozității umane pentru a ține pasul cu inovațiile tehnologice”, a declarat Raluca Bontaș, Partener, Deloitte România

În plus, 66% dintre organizații consideră că este foarte important ca departamentele de resurse umane să treacă de la funcția operațională la o abordare interdepartamentală, însă și în acest caz principala barieră constă în înțelegerea insuficientă a problemei și a riscurilor și oportunităților asociate (38%). 

Raportul Deloitte 2024 Global Human Capital Trends pentru România a fost efectuat în rândul a peste 450 de lideri de business și de resurse umane din diferite industrii, printre care servicii financiare, produse de consum și energie și resurse, din organizații de diverse mărimi, inclusiv companii mari, cu până la 10.000 de angajați.