Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde în mare măsură de adaptarea liderilor la schimbările din piața muncii, însă mai mult de jumătate dintre companii declară că nu sunt pregătite

0

Succesul organizațiilor din România depinde în mare măsură de adaptarea liderilor la cerințele în permanentă schimbare din piața muncii (81%), însă mai mult de jumătate dintre organizații (57%) spun că nu sunt pregătite în acest sens, conform rezultatelor Deloitte 2024 Global Human Capital Trends pentru România. Principalele bariere care frânează inițiativele legate de pregătirea liderilor pentru schimbările din piața muncii sunt legate de dificultatea de a prioritiza acest subiect, din cauza multiplelor schimbări și a celorlalte priorități ale organizației (37%), de înțelegerea insuficientă a problemei și a riscurilor și oportunităților pe care le implică (36%) sau de alte constrângeri interne (32%). 

Succesul organizațiilor din România mai depinde de căutarea unor modalități mai bune de evaluare a performanței și valorii angajaților, dincolo de productivitatea tradițională (77%), mai arată studiul, însă companiile se confruntă cu obstacole precum constrângerile interne (41%), înțelegerea insuficientă a problemei și a riscurilor și oportunităților asociate (37%) și lipsa implicării liderilor (32%).

Un alt aspect important pentru succesul organizațiilor identificat de studiu este regândirea modului de lucru, a locului de desfășurare a activității și a forței de muncă, în concordanță cu evoluțiile tehnologice (67%). Progresul în această direcție este însă îngreunat de provocări similare – înțelegerea insuficientă a problemei și a riscurilor și oportunităților asociate (40%), lipsa implicării liderilor (36%) și constrângerile interne (31%).

Totodată, participanții la studiu consideră că, pentru succesul unei companii, este foarte important ca imaginația și curiozitatea angajaților să țină pasul cu inovația tehnologică (68%). Însă doar 38% dintre participanți spun că angajatorii lor sunt în stadii avansate de abordare a acestui aspect, iar principala barieră este înțelegerea insuficientă a problemei și a riscurilor și oportunităților asociate.

Pe termen mediu (următorii trei ani), factorii care vor influența cel mai mult succesul organizațiilor din România sunt încrederea și transparența în relația dintre angajați și organizație (26%), regândirea modului de lucru, a locului de desfășurare a activității și a forței de muncă în concordanță cu evoluțiile tehnologice (14%) și impactul pe care interacțiunea cu organizația îl are asupra fiecărui om (13%). 

„Rezultatele studiului indică faptul că angajatorii din România trebuie să acorde o atenție tot mai mare schimbărilor din piața muncii, prezente și viitoare, și să ia măsuri concrete pentru abordarea lor cu succes. Și, în contextul evoluțiilor exponențiale din domeniul tehnologiei, care creează incertitudine în rândul angajaților, unul dintre aspectele urgente este cel legat de asigurarea sustenabilității capitalului uman, care presupune, în linii mari, ca fiecare om să rămână cu un beneficiu în urma interacțiunii de orice natură cu organizația în cauză. Aproape trei sferturi dintre participanții români la sondaj susțin că acest aspect este foarte important pentru succesul companiei din care fac parte, însă doar 6% îl abordează cu succes, iar 42% fac progrese reale în această direcție. Așadar, pe termen mediu cel puțin, capitalul uman va rămâne în centrul preocupărilor angajatorilor din România, în special în sensul stimulării imaginației și curiozității umane pentru a ține pasul cu inovațiile tehnologice”, a declarat Raluca Bontaș, Partener, Deloitte România

În plus, 66% dintre organizații consideră că este foarte important ca departamentele de resurse umane să treacă de la funcția operațională la o abordare interdepartamentală, însă și în acest caz principala barieră constă în înțelegerea insuficientă a problemei și a riscurilor și oportunităților asociate (38%). 

Raportul Deloitte 2024 Global Human Capital Trends pentru România a fost efectuat în rândul a peste 450 de lideri de business și de resurse umane din diferite industrii, printre care servicii financiare, produse de consum și energie și resurse, din organizații de diverse mărimi, inclusiv companii mari, cu până la 10.000 de angajați. 

Garanti BBVA, rezultate la patru luni de la lansarea creditării online

0

Garanti BBVA raportează „rezultate semnificative, la patru luni de la introducerea noilor funcționalități în aplicația de Mobile Banking, care permit clienților să solicite rapid și ușor credite de nevoi personale și Bonus Card, fără a se deplasa în agenții. Astfel, după patru luni de la lansare, în luna octombrie a acestui an, 13% din cererile de credite de nevoi personale și 21% din cererile pentru Bonus Card au fost depuse exclusiv online, direct prin aplicație. Banca urmărește ca majoritatea aplicațiilor să fie primite prin canalul online, având în vedere că, opțiunile de plăți și de creditare din aplicația de mobile banking le permit clienților să economisească bani și timp”.    

După cum reamintește Garanti BBVA, „lansată în luna iunie, această funcționalitate de creditare online, permite clienților existenți să solicite împrumuturi de nevoi personale sau Bonus Card 24/7, de oriunde din lume, folosind doar un smartphone și conexiune la internet. Procesul complet digitalizat elimină necesitatea vizitelor în agenții și oferă un timp de răspuns rapid, oferind acces convenabil la soluțiile financiare de care clienții au nevoie”.

Tolga Banyocu (foto), director general adjunct, Aria Soluții pentru Clienți, Garanti BBVA: „Suntem mulțumiți de interesul crescut pentru serviciile noastre online și de performanța platformei noastre digitale. În doar patru luni, am înregistrat o creștere semnificativă a cererilor online, ceea ce reflectă încrederea clienților noștri în soluțiile noastre digitale. Simplificarea accesului la finanțare este o parte esențială a angajamentului nostru de a îmbunătăți experiența clienților noștri existenți. Vă invităm să faceți parte din familia de clienți Garanti BBVA și să experimentați la prima mână inovațiile noastre, din confortul caselor voastre.”

Garanti BBVA subliniază că, pentru a încuraja utilizarea serviciilor online, „a introdus beneficii suplimentare pentru clienți. Cei care aplică pentru un Bonus Card prin Mobile Banking vor primi 300 de lei în puncte bonus la aprobare, în timp ce solicitanții de credite de nevoi personale vor beneficia de zero comision de analiză a aplicației. Această funcționalitate face parte din strategia de digitalizare a Garanti BBVA, menită să ofere clienților o mai mare flexibilitate și să îi ajute să își reia planurile amânate. 

Avantajele oferite de aplicație sunt disponibile în prezent pentru clienții existenți. Alte persoane interesate să aplice online pentru un credit de nevoi personale sau Bonus Card o pot face după ce au devenit mai întâi clienți ai băncii.

Garanti BBVA derulează în prezent o amplă campanie media pentru a promova noile avantaje oferite clienților existenți prin intermediul aplicației Mobile Banking. Campania are ca protagonistă trupa românească de acapella Blue Noise, se concentrează pe comunicarea sprijinului băncii în a ajuta clienții să își reia planurile amânate și va fi difuzată pe toate canalele de comunicare – TV, cinema, radio, print și social media. Inițiativei i s-au alăturat și influencerii locali Denis Hanganu și Adrian Nartea”.

Economia circulară în companii

0

Start-up-ul inovator Boon, fondat în România, anunță „lansarea oficială a platformei sale, care îmbină comerțul între colegi cu susținerea cauzelor caritabile. Boon revoluționează modul în care angajații se implică în responsabilitatea socială la locul de muncă, oferind o modalitate unică prin care fiecare tranzacție devine o oportunitate de a face bine. Mai multe companii cu sediul în Cluj și Timișoara utilizează deja Boon, urmând ca din noiembrie să se alăture și companii din București.

Fondat de o echipă de antreprenori români pasionați de tehnologie și impact social, Boon își propune să devină un exemplu de inovație și implicare în comunitate, aducând o soluție locală la nevoile globale de sustenabilitate și responsabilitate socială. Fiecare companie care va adopta această soluție va avea o platformă internă personalizată, exclusivă, pe care angajații pot lista obiectele de care nu mai au nevoie sau chiar experiențe pe care sunt dispuși să le ofere (ex: traininguri). Colegii pot achiziționa obiectele sau experiențele, iar încasările sunt astfel direcționate către organizații caritabile alese de vânzători, verificate și validate în prealabil de Boon.

Spre deosebire de modelele de marketplace tradiționale, modelul de afaceri al Boon se aliniază direct cu misiunea sa de a genera impact social pozitiv. Platforma operează fără a percepe taxe de la companii sau utilizatori, concentrându-se pe succesul organizațiilor caritabile pe care le susține și acționând ca un departament de strângere de fonduri pentru acestea”. 

Ștefan Szakal, fondator și CEO Boon: „Misiunea noastră este să ajutăm oamenii, companiile și organizațiile caritabile din România să devină o forță a binelui în comunitățile lor. Boon este o platformă de tip marketplace, care oferă beneficii tuturor celor implicați: vânzătorii susțin cauzele sociale în care cred și prelungesc viața obiectelor personale, cumpărătorii găsesc oferte avantajoase și contribuie la economia circulară, companiile își îmbunătățesc scorurile ESG prin promovarea practicilor durabile și a implicării angajaților, iar organizațiile caritabile primesc fonduri fără a fi nevoiți să-și gestioneze propriul marketplace.”

Inițiatorii precizează că „mai multe companii cu sediul în Cluj și Timișoara folosesc deja sau sunt în curs de implementare a platformei Boon, pentru a-și crește impactul social și pentru a răspunde așteptărilor noii generații de angajați. Prin acestea se numără: RebelDot, Salt & Pepper, Accesa, Visma, Linnify, Victory Square Partners, Elektrobit, ClujHub, Fornetti Romania, EXL Service Romania. Fiecare companie are acces la o serie de statistici privind impactul pozitiv pe care îl generează în comunitate, precum reducerea amprentei de carbon prin fiecare tranzacție făcută de angajați, suma totală transferată către organizațiile caritabile și multe altele. 

În acest moment, 25 de asociații locale din Cluj și Timișoara sunt deja listate pe platformă, după ce au trecut printr-un proces riguros de verificare. Printre acestea se numără: AETM-Asociația Elevilor din Timișoara, Alo!Tata, Asociația O Masă Caldă, Banca Regională pentru Alimente, Câini de Salvare Transilvania, Clubul Sportiv Youth Academy, Dog Assist, Fundația Inima Copilului, Horse Emotion, Kabaitan, Micile comori, Mișcarea de Tabără Yuppi, Părinte Implicat, Peditel 1791, Piticii Monei, Preventis, Transylvania Animal Care (TAC), Verde de Banat. 

Prin orientarea către comunitățile locale, Boon asigură un impact vizibil și tangibil, consolidând legăturile dintre angajați, companii și organizațiile caritabile din țară. Această abordare facilitează înțelegerea nevoilor specifice ale comunităților și promovează un sentiment crescut de apartenență și scop comun”.

Boon subliniază că „a fost înființată în 2024 de către antreprenorul Ștefan Szakal și este mai mult decât un marketplace; este un start-up românesc care își propune să transforme modul în care companiile abordează responsabilitatea socială și sustenabilitatea. Prin facilitarea tranzacțiilor între colegi în beneficiul cauzelor caritabile, Boon creează o cultură a dăruirii și a implicării, cu avantaje pentru toți stakeholderii implicați. Pentru mai multe informații, accesați https://www.boon.co/”.

Premieră în Top Angajatori Undelucram.ro 2024: Retailul și domeniul financiar- bancar predomină topul, iar IT&C-ul, sectorul vedetă în ultimii zece ani, scade vertiginos

0

JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform „Top Angajatori Undelucram.ro 2024”, clasament realizat de platforma Undelucram.ro, cea mai mare comunitate online a angajaților din România și una dintre cele mai importante din zona Europei Centrale și de Est. 

Topul a fost realizat pe baza feedback-ului trimis de angajați în mod anonim pe platformă în perioada octombrie 2023 – octombrie 2024. Clasamentul Undelucram.ro este singurul din România care este creat ca urmare a opiniilor angajaților și nu pe baza imaginii publice a companiilor. 

Poziția în clasament este stabilită în funcție de nota generală (70%) și nota pentru alte cinci criterii (fiecare cu un procent de 6%) considerate importante de către angajați: oportunități de avansare; pachet salarial; timp la birou vs. timp liber; management; proceduri și valori.

În clasamentul general din acest an predomină companiile din retail (trei organizații) și domeniul financiar-bancar (trei instituții), restul companiilor fiind din domeniul producției de bunuri de larg consum (FMCG), cafenelelor & restaurantelor, producției industriale și IT&C. 

Principala schimbare a acestei ediții este existența unei singure companii IT&C în clasamentul general, domeniul IT&C predominând topul în ultimii zece ani. De altfel, de cele mai multe ori primul loc a fost ocupat de companii din IT&C: Microsoft, UiPath și MassMutual sunt doar câteva dintre companiile de tehnologie care s-au aflat pe primul loc de-a lungul anilor. 

„Rezultatele acestei ediții a topului pot părea o surpriză, dar încă din 2022 am remarcat o diversificare a industriilor din care proveneau companiile aflate pe primele zece locuri. Dacă aproape zece ani IT-ul a dominat acest top, generând cele mai multe organizații pe locuri fruntașe, adesea chiar liderul, această ediție înseamnă o scădere uriașă a acestui sector, doar o companie din IT&C fiind în primele zece clasate. Pe de altă parte, anul acesta a adus o creștere foarte importantă pentru companiile din retail și zona financiară, șase organizații din top fiind din aceste două domenii. JYSK, liderul ediției actuale, a avut un parcurs constant, compania fiind între primele cinci clasate în ultimii patru ani. Astfel, JYSK este un foarte bun exemplu de bune practici despre rolul interacțiunii umane”, a afirmat Costin Tudor, fondator și CEO Undelucram.ro.

“Acest premiu este o recunoaștere cu care ne mândrim și o onoare pentru noi. Se datorează unui efort comun al tuturor colegilor noștri, cărora le mulțumim pentru munca depusă și implicarea pe care o arată în fiecare zi. Locul întâi ne arată că suntem în direcția bună și promitem că nu ne vom opri aici. Vom continua să facem tot ceea ce putem, astfel încât toți colegii noștri să continue să fie motivați și fericiți. Totodată, ne-am propus să devenim prima opțiune a candidaților care își doresc o carieră în retail, iar acest premiu este un pas în plus către îndeplinirea obiectivului”, a afirmat Johanna Chivaran, HR Manager JYSK România. 

Domeniul asigurărilor intră pentru prima dată în top 

Pe lângă topul general al angajatorilor destinat companiilor mari, Undelucram.ro realizează  clasamente și pe industrii: asigurări, bănci, BPO și servicii, consultanță, inginerie, IT&C, restaurante și cafenele cu servire rapidă, retail alimentar, retail non-alimentar, producție de bunuri de larg consum, producție industrială, sănătate și farma, telecomunicații.

Categoria asigurărilor a fost inclusă pentru prima dată în această ediție a topului datorită întrunirii condițiilor de eligibilitate.

De asemenea, începând cu 2022 Undelucram.ro realizeaza un clasament dedicat IMM-urilor (organizații sub 250 de angajați)

„Clasamentul ne arată încă o dată că este o oglindă a datelor macro pe care le-am auzit adesea în ultimul an și jumătate – vedem astfel scăderea la nivel global din IT&C, revenirea domeniului financiar-bancar – sectorul cel mai apreciat înainte de dezvoltarea IT-ului – și un avânt al retailului non-alimentar, industria în care activează extrem de mulți tineri”, a adăugat Costin Tudor.

Topul general integral, dar și topurile pe industrii vor fi disponibile în Catalogul Top 100 cei mai buni Angajatori pentru care să lucrezi în 2025 publicat de Undelucram.ro în februarie 2025. De asemenea, tot în luna februarie cele mai importante tendințe în piața muncii vor fi dezbătute în cadrul Conferinței Top Angajatori Undelucram.ro.

Top Angajatori Undelucram.ro 2024

TOP GENERAL

  1. JYSK România
  2. Philip Morris România
  3. Deichmann
  4. dm drogerie markt
  5. Starbucks România
  6. Beko România
  7. Provident Financial România
  8. First Bank
  9. Nagarro
  10. Libra Internet Bank

TOP ANGAJATORI ÎN FUNCȚIE DE INDUSTRIE

BĂNCI
First Bank
Libra Internet Bank
BCR
ING Bank România
CEC Bank

BPO & SERVICII
Iron Mountain România
Accenture România
Allianz Services
Cegedim Service Center
Veo Worldwide Services

CONSULTANȚĂ
BearingPoint România
KPMG România
Forvis Mazars
Deloitte România
PwC România

INGINERIE
Bosch România
Bertrandt
Continental România
Renault Group
Schaeffler România

IT&C
Nagarro
Porsche Engineering România
Betfair România Development
Ness România
Siemens România

RESTAURANTE ŞI CAFENELE CU SERVIRE RAPIDĂ
Starbucks România
McDonald`s România
KFC România

RETAIL ALIMENTAR

Lidl România
Kaufland România
Carrefour România
PENNY
Mega Image

RETAIL NON-ALIMENTAR
JYSK România
Deichmann
dm drogerie markt
Teilor
Dedeman

PRODUCȚIE BUNURI DE LARG CONSUM
Philip Morris România
JTI România
Procter & Gamble
Molson Coors
Kellanova

PRODUCȚIE INDUSTRIALĂ
Beko România
TenarisSilcotub
Hella România
Michelin România
Goodyear România

SĂNĂTATE & FARMA
Dr. Max România
Catena
Regina Maria
Help Net Farma
Medlife

TELECOMUNICAȚII
Nokia
Ericsson RomâniaVoda
fone România
Orange România
Digi România

ASIGURĂRI
NN România
BRD Asigurări de Viață
Groupama Asigurări
Allianz Țiriac Asigurări

IMM
Veridion
Klass Wagen
ORTEC Central & Eastern Europe
Imobiliare.ro
Menatwork

Înscrierile la zi în programul Executive MBA Bucharest

0

Noua serie a programului Executive MBA Bucharest, derulat de WU Executive Academy, parte a Universității de Economie și Afaceri din Viena (WU), cea mai mare universitate de business din Europa, cuprinde „o grupă formată din 28 de manageri și antreprenori. Anul acesta se remarcă o tendință clară: managerii seniori se întorc pe băncile școlii pentru a-și actualiza cunoștințele și a rămâne competitivi într-un mediu de afaceri tot mai complex. De asemenea, interesul femeilor lider pentru educația executivă este în continuă creștere”.

WU Executive Academy precizează că „media de vârstă a participanților la programul Executive MBA Bucharest în acest an a crescut la 40 de ani, comparativ cu 38 de ani în promoțiile anterioare, iar experiența profesională medie a ajuns la 19 ani, față de 16 ani în trecut. De asemenea, experiența managerială a crescut de la 9 ani la 10 ani. Această tendință subliniază faptul că tot mai mulți manageri seniori aleg să investească în formarea lor continuă pentru a se adapta cerințelor tot mai complexe din mediul de afaceri, a-și extinde rețeaua de networking și a-și crește competitivitatea pe piața muncii.

O altă tendință în cadrul noii serii este creșterea numărului de femei care urmează programul de educație executivă. Dintre cei 28 de participanți, 12 sunt femei, reprezentând 40% din grup, un procent în creștere față de media de 35% din anii anteriori. Această evoluție reflectă interesul în creștere al femeilor pentru dezvoltarea competențelor de leadership și evoluția în carieră”.

Phillip Nell

Prof. Phillip C. Nell, director academic al programului WU Executive MBA Bucharest: „Observăm o schimbare importantă în peisajul educației executive față de anii anteriori: tot mai mulți lideri experimentați, atât bărbați, cât și femei, revin în mediul academic pentru a-și actualiza cunoștințele și a-și consolida competențele, astfel încât să abordeze cu încredere provocările tot mai complexe ale mediului global de business. Suntem bucuroși că programul nostru Executive MBA Bucharest rămâne o alegere de top pentru dezvoltarea profesională a liderilor din România. Diversitatea industriilor din care provin participanții îmbogățește semnificativ experiența educațională, oferindu-le studenților acces la perspective diverse și la o rețea globală de profesioniști”.

De asemenea, semnalează organizatorii, „schimbări apar și în topul industriilor din care provin studenții programului. În acest an, sectorul de finanțe, bănci și asigurări a depășit industria IT și a urcat pe primul loc, cu o pondere de 29% dintre participanți. Sectorul IT, care domina în anii anteriori, se situează pe locul al doilea, cu o pondere de 25%. Pe locul al treilea se află industria energetică, cu 11% din totalul studenților. Pe lângă acestea, programul atrage profesioniști dintr-o gamă largă de domenii, printre care servicii, comerț, industria farmaceutică, turism, publicitate, media și PR, agricultură și organizații non-guvernamentale (ONG).

În ceea ce privește opțiunile de finanțare a școlarizării, trendul se menține relativ constant: aproximativ o treime dintre studenți își plătesc singuri cursurile, o altă treime beneficiază de finanțare parțială din partea angajatorului, iar pe restul firma îi sponsorizează complet”. 

WU Executive MBA Bucharest este caracterizat ca „singurul program de EMBA din România care beneficiază de triplă acreditare internațională (EQUIS, AMBA și AACSB) deținută de mai puțin de 1% din școlile de afaceri din întreaga lume. Programul a fost dezvoltat pe baza WU Global Executive MBA, care se află în top 60 al celor mai bune programe de Executive MBA din lume1 și ocupă locul 9 la nivel mondial la categoria Experiența internațională a studenților.

Programul WU EMBA Bucharest se desfășoară part-time, pe o perioadă de 16 luni, și cuprinde 14 module, predate de profesori de renume internațional de la WU și alte universități de afaceri de elită din lume, printre care IE, IESE (Spania), Frankfurt School of Finance & Management (Germania) sau University of South Carolina (USA). De asemenea, acesta include trei module internaționale, desfășurate în Austria și SUA. În prezent, programul a ajuns la o comunitate de peste 450 de alumni”.

WU Executive Academy este „parte a Universității de Economie și Afaceri din Viena (WU), cea mai mare universitate de business din Europa și a doua cea mai bună universitate din țările vorbitoare de limbă germană. WU se bucură de mai bine de 100 de ani de o reputație excepțională în calitate de furnizor de educație în domeniul managerial. Portofoliul educațional al WU Executive Academy include de la programe de MBA, EMBA, Professional MBA, Master of Laws, la certificări universitare, programe corporate, dar și diverse seminarii, fiind unul dintre principalii furnizori de educație executivă din Europa Centrală și de Est”.   

  1. Conform Top EMBA 2024 realizat de Financial Times ↩︎

Noul ambasador al Pakistanului, vizită la Camera de Comerț și Industrie București

0

Președintele Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București (CCIB), Iuliu Stocklosa, a primit vizita de curtoazie a noului ambasador extraordinar și plenipotențiar al Republicii Islamice Pakistan în România, Muhammad Arshad Jan Pathan. La întrevedere au participat Gabriela Iftene, director executiv și Nadjet Ranete, asistentă la Serviciul Relații Internaționale din cadrul CCIB.

CCIB informează că, „după o scurtă prezentare a locului CCIB în sistemul cameral românesc precum și a istoriei Palatului Camerei, președintele Iuliu Stocklosa a urat mult succes E.S. Muhammad Arshad Jan Pathan în funcția de șef al misiunii diplomatice pakistaneze subliniind disponibilitatea Camerei Bucureștene de a colabora cu Ambasada în scopul promovării schimburilor comerciale, cooperării economice, inclusiv a investițiilor reciproce între mediile de afaceri din București și Pakistan”. 

Iuliu Stocklosa:Am fost onorați să organizăm la 9 martie 2023, în colaborare cu Ambasada Republicii Islamice Pakistan, cea de a XV-a ediţie a Zilei oportunităţilor de afaceri, (ZOA Pakistan) dedicată colaborării comercial-economice cu această ţară. Evenimentul a fost onorat de prezența unor importanți demnitari din țara Dvs., inclusiv pe platforma Zoom și a omologilor din România. Evenimentul a fost un real succes, participând numeroși reprezentanți ai mediului de afaceri din București si nu numai, oficiali din ministere și agenții guvernamentale, membri ai corpului diplomatic acreditați în țara noastră. În continuare, Camera de Comerț și Industrie București pune Ambasadei la dispoziție numeroasele sale spații pentru a organiza și în viitor diverse evenimente promoționale, economice, culturale, turistice și nu numai.”

E.S. Muhammad Arshad Jan Pathan: „Este o mare onoare pentru mine să fiu numit în funcția de ambasador, care a corespuns admirației mele pentru România. Cultura, oamenii, artele și tot ce are România de oferit mă apropie și mai mult de această țară. Am avut privilegiul de a cunoaște România îndeaproape între 2004 și 2008, ceea ce m-a ajutat să devin familiar cu structura politico-economică a țării. Sunt hotărât să pornesc pe acest drum și să studiez în detaliu comerțul dintre România și Pakistan, pentru a înțelege mai bine dorințele comune ale țărilor noastre. În ceea ce privește promovarea culturală, Ambasada Pakistan ar fi onorată să organizeze la sediul Palatului CCIB mai multe evenimente care să evidențieze tradițiile și cultura din Pakistan.” 

După cum subliniază CCIB, „cei doi interlocutori au agreat organizarea în parteneriat a unor evenimente economice și culturale, dedicate promovării eficiente a domeniilor-cheie ale economiei pakistaneze, toate acestea aplicabile comunităţii de afaceri şi investitorilor, care vor permite identificarea unor companii și firme româneşti cu dorința de a opera pe această piaţă sau de a colabora cu parteneri din Pakistan.

În încheierea vizitei, oaspetele a vizitat Palatul CCIB și spațiile care pot găzdui evenimente viitoare de promovare a colaborării bilaterale economice, culturale și din alte domenii”.

CCIB reamintește că „schimburile comerciale cu mărfuri dintre România și Pakistan din ultimii 3 ani, au înregistrat un vărf al volumului total (245 mil. USD) și al exportului românesc (186 mil. USD) în 2022. În anul 2023 a avut loc o ușoară reducere atât a volumului total (228 mil. USD) cât și a exportului românesc (180 mil.USD),iar  importul din Pakistan a înregistrat un volum de 48 mil. USD, mai scăzut față de anul 2022 unde s-a înregistrat un volum de 59 mil.USD.  În primele 7 luni ale acestui an (date disponibile), volumul total al schimburilor comerciale bilaterale a atins 159 mil. USD, ăn creștere cu 140% comparativ cu perioada similară din 2023, din care exportul 132 mil. USD (+218%), iar importul 27mil USD (+10%)”. 

Foto: CCIB

DIGI se lansează în Portugalia cu prețuri competitive încă din prima zi

0

Din 4 noiembrie, DIGI inaugurează operațiunile comerciale în Portugalia cu o gamă extinsă de servicii dedicate utilizatorilor persoane fizice: internet în bandă largă prin fibră optică, voce și date mobile în rețelele 2G/4G/5G, televiziune și telefonie fixă. Într-o etapă viitoare, DIGI își propune să diversifice portofoliul cu soluții adresate și segmentului business.

Într-un interval scurt de timp, de aproape doi ani și jumătate, DIGI Portugalia a construit și a dezvoltat de la zero propria infrastructură modernă de fibră optică și o rețea mobilă la nivel național, folosind tehnologii de ultimă generație pentru a asigura consumatorilor portughezi soluții de calitate la cele mai convenabile prețuri. 

Pentru clienții rezidențiali, tarifele serviciilor de telefonie și date mobile variază între 4 euro/lună (TVA inclus) și 9 euro/lună (TVA inclus), cu trafic de la 50 Gbytes până la 200 Gbytes sau nelimitat. Serviciul de internet în bandă largă prin fibră optică poate fi achiziționat la un cost de 10 euro/lună (TVA inclus) pentru acces de 1 Gbps, respectiv 15 euro/lună pentru acces de 10 Gbps (în curând). Pentru telefonie fixă, valoarea abonamentului este de 1 euro/lună sau 2 euro/lună (TVA inclus), iar serviciul de televiziune, cu o grilă de peste 60 de canale incluse, poate fi contractat la prețul de 12 euro/lună (TVA inclus). Este libertatea abonaților de alegere fie a unui serviciu individual din ofertă, fie a unui pachet personalizat.

Ca referință, un pachet complet cu internet prin fibră optică de 1 Gbps, o linie mobilă cu 50 GB de date în rețelele 4G/5G și televiziune digitală costă 26 euro/lună (TVA inclus).

Încă din prima zi, clienții pot beneficia de: ​​internet fix în bandă largă la 1 Gbps, acces TV cu peste 60 de canale existente, telefonie fixă și mobilă 4G și 5G, cu trafic generos de date. Printre serviciile suplimentare care vor deveni disponibile în curând, se numără: internet fix în ​​bandă largă ​la 10 Gbps și WiFi7, WiFi Mesh, aplicație TV pentru smart TV-uri, set-top box-uri Android și Apple sau pentru smartphone-uri/tablete și spațiu de stocare în cloud.

Evenimentul oficial de lansare a operațiunilor DIGI s-a bucurat de participarea Excelenței Sale, doamna Sandra Maximiano – Președintele Consiliului de Administrație ANACOM, a Excelenței Sale, doamna Daniela Gîtman – Ambasadorul României în Republica Portugheză, a doamnei Ecaterina Petre – Șeful Secției Consulare, alături de oficialități, parteneri, reprezentanți ai autorităților centrale și mass-mediei.

 În cadrul conferinței de presă, Valentin Popoviciu, Director Executiv Digi Communications, a subliniat:„Astăzi avem marea bucurie să inaugurăm DIGI Portugalia, un proiect ambițios la care am lucrat intens, pregătiți să aducem viitorilor clienți soluții fiabile și de încredere. Extinderea acoperirii pentru serviciile în bandă largă continuă într-un ritm constant, bazată pe investițiile pe termen lung în propria infrastructură de fibră optică, ceea ce ne permite accesul progresiv la noi zone pentru livrarea serviciilor DIGI. În prezent, rețeaua noastră mobilă ajunge la peste 93% din populație și este în plin proces de dezvoltare în mai multe regiuni, inclusiv în insule sau spații interioare. În acest context, invităm potențialii abonați să testeze serviciile noastre pentru a experimenta cât de bine se potrivesc nevoilor actuale de comunicații.”

INS: În luna septembrie 2024, preţurile producţiei industriale au scăzut  cu 1,8% faţă de luna august 2024

0

Conform Institutului Național de Statistică, în luna septembrie 2024, preţurile producţiei industriale pe total (piaţa internă şi piaţa externă) au scăzut  cu 1,8% faţă de luna august 2024. De asemenea, în luna septembrie 2024, comparativ cu luna septembrie 2023, preţurile producţiei industriale pe total  (piaţa internă şi piaţa externă) au scăzut cu 1,7%. 

Grafic: Indicele anual al preţurilor producţiei industriale pe total, piaţa internă şi piaţa externă (%)

Tabelul 1: Indicele preţurilor producţiei industriale pe total, piaţa internă şi piaţa externă (%) 

Indicele preţurilor producţiei industrialeSep. 2024 faţă de:
Aug. 2024 Sep. 2023
Total 98,24 98,35
Piaţa internă 97,79 97,21
Piaţa externă 99,38 101,32

Tabelul 2: Indicele preţurilor producţiei industriale pe total (piaţa internă şi piaţa externă) – pe marile grupe  industriale (%) 

Indicele preţurilor producţiei industrialeSep. 2024 faţă de:
Aug. 2024 Sep. 2023
Total 98,24 98,35
Industria bunurilor intermediare 100,00 99,89
Industria bunurilor de capital 100,06 106,11
Industria bunurilor de folosinţă îndelungată 99,72 101,51
Industria bunurilor de uz curent 100,45 103,93
Industria energetică 94,52 90,03

Tabelul 3: Indicele preţurilor producţiei industriale pe total (piaţa internă şi piaţa externă) – pe secţiuni şi  diviziuni CAEN Rev. 2 (%) 

Indicele preţurilor producţiei industrialeSep. 2024 faţă de:
Aug. 2024 Sep. 2023
Total 98,24 98,35
Industria extractivă 102,74 97,14
Extracţia cărbunelui superior şi inferior 103,51 83,53
Extracţia petrolului brut şi a gazelor naturale 104,73 91,85
Extracţia minereurilor metalifere c
Alte activităţi extractive 100,60 103,72
Activităţi de servicii anexe extracţiei 99,39 106,88
Industria prelucrătoare 99,59 100,47
Industria alimentară 100,48 101,54
Fabricarea băuturilor 100,09 107,47
Fabricarea produselor din tutun 100,75 104,63
Fabricarea produselor textile 100,34 104,89
Fabricarea articolelor de îmbrăcăminte 100,74 105,87
Tăbăcirea şi finisarea pieilor; fabricarea articolelor de voiaj şi marochinărie, harnaşamentelor şi  încălţămintei; prepararea şi vopsirea blănurilor 101,52 106,84
Prelucrarea lemnului, fabricarea produselor din lemn şi plută, cu excepţia mobilei; fabricarea  articolelor din paie şi din alte materiale vegetale împletite 99,74 100,20
Fabricarea hârtiei şi a produselor din hârtie 101,39 102,80
Tipărirea şi reproducerea pe suporturi a înregistrărilor 98,48 98,35
Fabricarea produselor de cocserie şi a produselor obţinute din prelucrarea ţiţeiului 90,62 69,94
Fabricarea substanţelor şi a produselor chimice 100,29 97,52
Fabricarea produselor farmaceutice de bază şi a preparatelor farmaceutice 100,03 108,65
Fabricarea produselor din cauciuc şi mase plastice 99,97 98,85
Fabricarea altor produse din minerale nemetalice 100,25 102,06
Industria metalurgică 99,31 95,96
Industria construcţiilor metalice şi a produselor din metal, exclusiv maşini, utilaje şi instalaţii 100,62 100,30
Fabricarea calculatoarelor şi a produselor electronice şi optice 99,98 105,71
Fabricarea echipamentelor electrice 99,51 101,11
Fabricarea de maşini, utilaje şi echipamente neclasificate în altă parte 99,54 105,07
Fabricarea autovehiculelor de transport rutier, a remorcilor şi semiremorcilor 100,15 105,97
Fabricarea altor mijloace de transport 100,67 103,70
Fabricarea de mobilă 99,87 104,47
Alte activităţi industriale n.c.a. 99,99 102,82
Repararea, întreţinerea şi instalarea maşinilor şi echipamentelor 100,37 123,75
Producţia şi furnizarea de energie electrică şi termică, gaze, apă caldă şi aer condiţionat 94,36 92,80
Producţia şi furnizarea de energie electrică şi termică, gaze, apă caldă şi aer condiţionat 94,36 92,80
Distribuţia apei; salubritate, gestionarea deşeurilor, activităţi de decontaminare 100,58 113,38
Captarea, tratarea şi distribuţia apei 100,58 113,38

c – date confidenţiale 

INS: Scădere a numărului de nopți petrecute de turiști în România cu 2,1% în septembrie 2024 față de septembrie 2023

0

În luna septembrie 2024, comparativ cu luna septembrie 2023, sosirile în structurile de  primire turistică cu funcțiuni de cazare inclusiv apartamente și camere de închiriat au crescut cu 0,1%, iar înnoptările au scăzut cu 2,1%.  În luna septembrie 2024, la punctele de frontieră, sosirile au înregistrat 1136,6 mii  vizitatori străini, iar plecările în străinătate ale vizitatorilor români au fost de 1340,5  mii**)

1. Sosiri şi înnoptări în structuri de primire turistică cu funcţiuni de cazare (inclusiv  apartamente și camere de închiriat) în luna septembrie 

Sosiri Înnoptări
 Septembrie  2023  -mii-   Septembrie 2024 -mii- Septembrie 2024 faţă de septembrie 2023 -%- Septembrie 2023 -mii- Septembrie 2024 -mii Septembrie 2024 faţă de septembrie 2023 -%-
Total 1312,0 1313,8 100,1 2836,3 2777,6 97,9
Turişti români 1093,0 1067,5 97,7 2394,1 2288,7 95,6
Turişti străini *) 219,0 246,3 112,5 442,2 488,9 110,6
din care:
– Europa 164,7 188,3 114,3 322,1 360,9 112,0
– Uniunea   Europeană 125,7 141,3 112,4 244,8 267,2 109,2
– Asia 23,9 26,7 111,7 58,3 63,8 109,4
– America de  Nord 21,1 21,6 102,4 43,2 45,2 104,6
– America de Sud 1,7 1,9 111,8 3,5 3,8 108,6
– Africa 1,4 1,4 100,0 3,4 3,4 100,0
*) După ţara de rezidenţă;

Sosirile înregistrate în structurile de primire turistică (inclusiv apartamente și camere de  închiriat), în luna septembrie 2024 au însumat 1313,8 mii persoane, în creștere cu 0,1% faţă de cele din luna septembrie 2023. 

Din numărul total de sosiri, în luna septembrie 2024, sosirile turiştilor români în structurile de  primire turistică cu funcţiuni de cazare au reprezentat 81,3%, iar sosirile turiştilor străini 18,7%.  

Înnoptările înregistrate în structurile de primire turistică (inclusiv apartamente și camere de  închiriat), în luna septembrie 2024 au însumat 2777,6 mii, în scădere cu 2,1% faţă de cele din  luna septembrie 2023. 

Din numărul total de înnoptări, în luna septembrie 2024, înnoptările turiştilor români în  structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare au reprezentat 82,4%, în timp ce  înnoptările turiştilor străini au înregistrat un procent de 17,6%. 

Durata medie a şederii în luna septembrie 2024 a fost de 2,1 zile la turiştii români iar la turiştii  străini de 2,0 zile. 

Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare turistică, în luna septembrie 2024 a fost de  31,8% pe total structuri de cazare turistică (inclusiv apartamente și camere de închiriat), în scădere cu 0,4 puncte procentuale faţă de luna septembrie 2023.  

Sosirile vizitatorilor străini în România, înregistrate la punctele de frontieră, în luna  septembrie 2024 au însumat 1136,6 mii persoane. Utilizarea mijloacelor de transport rutier a  reprezentat 82,9% din totalul sosirilor lunii septembrie 2024.  

Plecările vizitatorilor români în străinătate, înregistrate la punctele de frontieră, în luna  septembrie 2024 au însumat 1340,5 mii persoane, 77,4% dintre aceștia preferând utilizarea  mijloacelor de transport rutiere și 21,8% a mijloacelor de transport aeriene. 

2. Sosiri şi înnoptări ale turiștilor în structuri de primire turistică cu funcţiuni de cazare (inclusiv apartamente și camere de închiriat ), în perioada 01.01.-30.09.2024 comparativ cu perioada 01.01.-30.09.2023 

Sosiri Înnoptări
Perioada 01.01. – 30.09.2023 -mii Perioada 01.01. – 30.09.2024 -mii Perioada  01.01. – 30.09.2024 faţă de perioada 1.01- 30.09.2023 -%-Perioada 01.01. – 30.09.2023 -mii Perioada 01.01. – 30.09.2024 -mii Perioada 01.01. – 30.09.2024 faţă de perioada 1.01. – 30.09.2023 -%-
Total 10700,1 11153,2 104,2 23324,2 24099,7 103,3
Turişti români 9070,2 9315,3 102,7 19860,2 20312,0 102,3
Turişti străini*) 1629,9 1837,9 112,8 3464,0 3787,7 109,3
din care:
– Europa 1246,8 1443,4 115,8 2554,7 2876,6 112,6
– Uniunea Europeană 932,4 1058,4 113,5 1900,8 2095,8 110,3
– Asia 194,3 193,8 99,7 501,2 484,0 96,6
– America de Nord 124,5 134,7 108,2 275,7 290,3 105,3
– America de Sud 9,1 12,0 131,9 22,6 29,4 130,1
– Africa 10,0 9,5 95,0 23,2 22,0 94,8

*) După ţara de rezidenţă;

Sosirile înregistrate în structurile de primire turistică (inclusiv apartamente și camere de  închiriat), în perioada 01.01.-30.09.2024, au însumat 11153,2 mii persoane, în creștere cu  4,2% faţă de perioada 01.01.-30.09.2023. 

Din numărul total de sosiri, în perioada 01.01.- 30.09.2024, sosirile turiştilor români în  structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare au reprezentat 83,5%, în timp ce sosirile turiştilor străini au reprezentat 16,5%. 

Înnoptările înregistrate în structurile de primire turistică (inclusiv apartamente și camere de  închiriat), în perioada 01.01.- 30.09.2024 au însumat 24099,7 mii, în creștere cu 3,3% faţă de  cele din perioada 01.01.- 30.09.2023. 

Din numărul total de înnoptări, în perioada 01.01.- 30.09.2024, înnoptările turiştilor români  în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare au reprezentat 84,3%, în timp ce  înnoptările turiştilor străini au reprezentat 15,7%.  

Durata medie a şederii în perioada 01.01.-30.09.2024, a fost de 2,2 zile la turiştii români și de 2,1 zile la turiştii străini. 

Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare turistică în perioada 01.01.-30.09.2024 a fost  de 31,8% pe total structuri de cazare turistică (inclusiv apartamente și camere de închiriat), în  creștere cu 0,2 puncte procentuale faţă de perioada 01.01.-30.09.2023.  

Pe judeţe, în perioada 01.01.-30.09.2024, numărul de sosiri ale turiştilor în structurile de  primire turistică cu funcțiuni de cazare (inclusiv apartamente și camere de închiriat), a  înregistrat valori mai mari în: Constanța (1690,0 mii persoane), Municipiul Bucureşti (1470,7 mii persoane)și Braşov (1123,7 mii persoane) iar înnoptările turiştilor în structurile de primire 

turistică cu funcțiuni de cazare (inclusiv apartamente și camere de închiriat), au înregistrat  valori mai mari în: Constanța (5384,3 mii persoane), Municipiul Bucureşti (2900,8 mii persoane) și Braşov (2127,8 mii persoane). 

Pe țări1), cele mai multe sosiri ale turiştilor străini cazaţi în structurile de primire turistică cu  funcţiuni de cazare (inclusiv apartamente și camere de închiriat), în perioada 01.01.- 30.09.2024 au provenit din: Germania (193,0 mii persoane), Italia (156,9 mii persoane) și Israel (120,9 mii persoane). 

Sosirile vizitatorilor străini în România, înregistrate la punctele de frontieră, au fost în  perioada 01.01.-30.09.2024 de 10533,4 mii persoane. Mijloacele de transport rutier au fost  cele mai folosite de vizitatorii străini (81,4% din totalul sosirilor perioadei). 

Plecările vizitatorilor români în străinătate, înregistrate la punctele de frontieră, au fost în  perioada 01.01.-30.09.2024 de 12770,2 mii persoane, 72,8% dintre aceștia folosind mijloacele  de transport rutiere și 26,4% mijloacele de transport aeriene. 

Ca urmare a aderării parțiale a României la Spațiul Schenghen (maritim şi aerian) începând cu 01.04.2024, datele nu vor mai fi comparabile cu cele publicate până la 31.03.2024

Ghidul investitorului pentru noaptea alegerilor din SUA, instrumentul XTB România de navigare printre fluctuațiile bursiere

0

XTB România, companie de investiții pe bursele internaționale, lansează Ghidul Investitorului pentru noaptea alegerilor prezidențiale din SUA, un instrument dedicat celor care doresc să înțeleagă care este impactul acestui eveniment major asupra piețelor financiare globale și asupra portofoliului. 

Alegerile din Statele Unite sunt recunoscute pentru influența pe care o au asupra burselor, iar în noaptea de 5 spre 6 noiembrie, investitorii din România au acum la dispoziție un ghid care să îi ajute să urmărească în timp real și să-și adapteze portofoliile în funcție de fluctuațiile și oportunitățile generate de rezultate.

Ghidul investitorului oferit de XTB conține aspecte-cheie ale mecanismului alegerilor, precum importanța Colegiului Electoral și rolul determinant al așa numitelor „swing states” în stabilirea câștigătorului, alături de tendințele care pot influența lumea financiară. 

„Alegerile americane sunt un barometru pentru piețele bursiere, iar fiecare rezultat dintr-un stat important poate genera reacții semnificative. Prin acest ghid, ne propunem să oferim investitorilor români o imagine clară și actualizată a piețelor, pentru a-i ajuta să ia decizii informate în noaptea alegerilor, având în vedere că ne vom afla într-un context volatil”, explică Radu Puiu, analist financiar în cadrul XTB România. 

Ghidul Investitorului XTB pentru alegerile din SUA este, astfel, o resursă valoroasă pentru navigarea piețelor bursiere în timpul unui eveniment care ar putea modela piețele financiare în următorul an.

Ce include Ghidul Investitorului XTB pentru noaptea alegerilor din SUA:

  • Cum pot fi urmărite alegerile din SUA – Ghidul explică etapele-cheie ale alegerilor și evidențiază impactul posibil asupra piețelor financiare, în funcție de rezultatele fiecărui stat.
  • Sistemul Colegiului Electoral – O prezentare detaliată a modului în care funcționează acest mecanism complex și de ce sondajele la nivel național pot fi înșelătoare. În Statele Unite, votul popular nu este întotdeauna determinant, Colegiul Electoral având un rol central în desemnarea câștigătorului.
  • Evaluarea sondajelor și indicatorii alternativi – Având în vedere volatilitatea alegerilor și lecțiile desprinse din evenimentul din 2016, ghidul oferă o analiză a sondajelor și a indicatorilor alternativi, cum ar fi cotele de pariuri, care pot aduce perspective diferite asupra rezultatelor potențiale.
  • Influența Congresului asupra politicii economice – Odată cu alegerile prezidențiale, SUA vor vota și pentru Congres, care poate exercita, de asemenea, o influență decisivă asupra implementării politicilor economice.

„Pentru investitori, fiecare rezultat și fiecare reacție a pieței pot aduce noi oportunități. Prin actualizările și analizele în timp real, ne propunem să îi sprijinim pe investitori în luarea deciziilor corecte, într-un mediu marcat de volatilitate și schimbări rapide”, a adăugat Radu Puiu.

În ziua de 5 noiembrie, începând cu 16:00 și până la orele 22:00, apoi pe 6 noiembrie începând cu 07:00 și până la sfârșitul zilei, Radu Puiu, analist financiar XTB România va publica în timp real actualizări despre evoluția exit poll-urilor, disponibile gratuit pe site-ul și în platforma XTB. 

Toate informațiile vor putea fi accesate liber, iar secțiunea Analize de piață din website-ul oficial xtb.ro va reprezenta o veritabilă sursă de informații actualizate în timp real. Publicul interesat de informații în limba engleză sau de actualizări pe parcursul nopții are la dispoziție secțiunea dedicată din site-ul global XTB, disponibil aici

Cuvinte cheie recomandate: comunicat xtb, alegerile din SUA, ghidul investitorului, actiuni, companii, burse, donald trump, kamala harris