Intesa Sanpaolo Group – profit net de 7,2 miliarde euro

0

Declarația lui Carlo Messina (foto), CEO Intesa Sanpaolo Group, referitor la rezultatele financiare din al treilea semestru al anului 2024:

„Rezultatele primelor nouă luni ale anului 2024 au reconfirmat poziția Intesa Sanpaolo ca lider european, valoarea noastră de piață situându-ne alături de cele mai mari companii din sectorul bancar. 

Pentru 2024, anticipăm un profit net de peste 8,5 miliarde euro, susținut de măsuri semnificative care vizează consolidarea sustenabilității performanței noastre. Ținta de profit net pentru 2025 a fost ridicată la aproximativ 9 miliarde euro, reflectând potențialul substanțial de creștere organică al grupului nostru.

În primele nouă luni din 2024, profitul net a fost de 7,2 miliarde euro, dintre care 2,4 miliarde euro doar în al treilea trimestru. Din cele 5 miliarde euro în dividende acumulate anul acesta, aproximativ 3 miliarde euro vor fi distribuite acționarilor în noiembrie, ca dividend interimar.

Intesa Sanpaolo a dezvoltat un model unic în Europa, bazat pe leadership-ul consacrat al diviziilor noastre care deservesc persoanele fizice și companiile, un accent puternic pe zona de Wealth Management, Protecție și Consultanță, activități internaționale gestionate eficient, oferte digitale avansate tehnologic, statutul nostru de „Zero NPL Bank” și un profil ESG de clasă mondială.

Punctele noastre forte – profitabilitate ridicată, rezultate sustenabile, capital solid și un profil de risc scăzut – ne conferă un rol important în susținerea economiei și a peisajului social din Europa.

Intesa Sanpaolo Group este o instituție financiară care deservește economia: implementăm cel mai mare proiect de coeziune socială, promovând o societate mai echitabilă într-un mod structural și concret. Pe lângă miliardul de euro alocat între 2018 și 2021, avem în derulare un program de 1,5 miliarde euro până în 2027 care implică 1.000 dintre specialiștii noștri, dintre care peste 500 milioane euro au fost deja investiți.

Prioritatea noastră absolută sunt clienții noștri, care au încredere în stabilitatea și leadershipul băncii și apreciază relațiile strânse cu profesioniștii noștri în domeniul creditării și consultanței.

Contextul ratelor dobânzii este în continuă evoluție, însă noi putem naviga cu succes aceste schimbări, datorită modelului nostru de business diversificat și depozitele clienților, care au ajuns la aproximativ 1,4 trilioane euro la 30 septembrie 2024, în creștere cu peste 135 miliarde euro față de anul precedent.

Suntem lideri în zona euro atât în ceea ce privește creșterea veniturilor, cât și în raportul dintre comisioane și activitatea de asigurări din totalul veniturilor.

Echipa noastră de aproximativ 17.000 de consilieri bancari în Wealth Management – număr care va crește la 20.000 până în 2027 – reprezintă un atu important. Am identificat active financiare ale clienților în valoare de 100 miliarde euro care pot stimula creșterea activităților noastre de administrare a activelor. Crearea unei structuri unificate de gestionare a averilor sprijină creșterea și eficientizează structura operațională a unităților noastre de producție.

Gestionarea riguroasă a costurilor – în paralel cu creșterea investițiilor în tehnologie – a condus la cel mai bun raport costuri/venituri din istoria noastră pentru primele nouă luni, de 39,1%.

Fluxurile de credite neperformante (NPL) aflate la un nivel minim istoric au adus costul anualizat al riscului la 25 de puncte de bază, cu o acoperire sporită.

Generarea robustă de capital ne susține în continuare: la 30 septembrie, rata noastră CET1 se situa la 13,9%. Acest surplus semnificativ de capital ne permite să luăm în considerare distribuții suplimentare semnificative către acționari.

Inovația tehnologică este o piatră de temelie a succesului nostru: suntem lideri în Europa, cu 3,5 miliarde de euro investiți în IT și aproximativ 2.250 de specialiști IT angajați până în prezent.

Ne-am asumat angajamentul de a contribui la combaterea schimbărilor climatice: din 2021 până la 30 septembrie 2024, am oferit aproape 63 miliarde euro pentru susținerea economiei verzi și a tranziției ecologice, inclusiv peste 11 miliarde euro direcționați către economia circulară începând cu anul 2022. În plus, aprovizionarea noastră cu energie în Italia provine acum în întregime din surse regenerabile.

Profesionalismul echipei noastre este un factor cheie în obținerea unor rezultate solide și sustenabile pentru toți partenerii, iar lor le adresăm cele mai profunde mulțumiri.”

INS: Resursele de energie totale disponibile în anul 2023 au înregistrat o scădere față de cele din anul 2022

0

Conform datelor provizorii furnizate de Institutul Național de Statistică, resursele de energie totale disponibile în anul 2023 au înregistrat o scădere față de cele din anul 2022; comparativ cu anul precedent, producția de energie primară a scăzut cu 1,5%, importurile de resurse energetice au scăzut cu 5,5%, consumul intern brut de energie a scăzut cu 3,5% și consumul final energetic a înregistrat o scădere de 3,2%.

Resursele de energie totale disponibile în anul 2023 au înregistrat o scădere față de cele din anul precedent, cumulând 42,0 milioane tone echivalent petrol[1] (tep), această evoluție fiind cauzată de scăderea producției de energie primară și a importurilor de produse energetice.

Scăderi mai importante ale resurselor s-au înregistrat la cocsul din import (-49,5%), cărbuni (-21,6%) și țiței (-11,1%). Au crescut resursele de produse petroliere din import (+29,3%), energie hidroelectrică, eoliană, solar fotovoltaică și căldură nucleară (+10,0%) și gaze naturale (+6,0%).

Tabelul 1. Resursele de energie, în structură şi pe principalele sortimente, în anul 2023, comparativ cu anul 2022 – mii tep –

 Anul 2022Anul 2023Anul 2023 faţă de anul 2022
(±)%
RESURSELE DE ENERGIE – TOTAL4247941992-48798,9
– Producţie de energie primară2226221918-34498,5
(inclusiv energia recuperată)
– Import1640015500-90094,5
– Stoc la începutul anului38174574+757119,8
din resursele de energie primară:
– cărbune (exclusiv cocs)33122597-71578,4
– ţiţei[2]1254711159-138888,9
– gaze naturale utilizabile[3]1116011833+673106,0
– cocs din import420212-20850,5
– produse petroliere din import34454453+1008129,3
– energie hidroelectrică, eoliană, solar fotovoltaică şi căldura nucleară48315314+483110,0

În anul 2023, producția de energie primară (21918 mii tep) a scăzut cu 344 mii tep faţă de anul 2022, pe fondul scăderii producțiilor de cărbune și țiței. Producția de energie electrică din surse regenerabile a crescut cu 437 mii tep (+21,8%); producția de gaze naturale utilizabile a crescut cu 129 mii tep (+1,7%).

Tabelul 2. Producţia principalilor purtători de energie primară în anul 2023, comparativ cu anul 2022 – mii tep –

 Anul 2022Anul 2023Anul 2023 faţă de anul 2022
   (±)%
Cărbune (exclusiv cocs)27752245-53080,9
Ţiţei [4]30492908-14195,4
Gaze naturale utilizabile [5]75237652+129101,7
Energie hidroelectrică, eoliană şi solar fotovoltaică20092446[6]+437121,8

Importul de produse energetice a scăzut în anul 2023 cu 5,5% faţă de anul 2022, din cauza scăderii importurilor de cărbuni și cocs (-49,0%), țiței (-15,3%) și gaze naturale utilizabile (-6,2%). Creștere s-a înregistrat la importul de produse petroliere (+29,3%).

Tabelul 3. Importul principalilor purtători de energie în anul 2023, comparativ cu anul 2022 – mii tep –

 Anul 2022Anul 2023Anul 2023 faţă de anul 2022
   (±)%
– cărbune + cocs759387-37251,0
– ţiţei87027370-133284,7
– gaze naturale utilizabile22942151-14393,8
– produse petroliere34454453+1008129,3

În anul 2023, consumul final energetic, pe total economie, a scăzut cu 765 mii tep (-3,2%) față de anul 2022, din cauza scăderilor înregistrate în industrie (-13,8%), la populație (-4,3%) și în agricultură și silvicultură (-2,7%). Consumurile din transporturi și alte ramuri ale economiei au crescut cu 3,9%, respectiv 3,8%.

În totalul consumului final energetic, consumul în transporturi are ponderea cea mai mare (33,7%), urmat de consumul populației (32,5%) și de cel în industrie (21,3%).

Tabelul 4. Utilizarea energiei pe principalele activităţi ale economiei naţionale şi pe principalele ramuri ale industriei, în anul 2023 comparativ cu anul 2022.

 Anul 2022 (mii tep)Anul 2023 (mii tep)Anul 2023 – Structură – (%)Anul 2023 faţă de anul 2022 (%)
Energie utilizată –total:3792037539100,099,0
– consum intern brut (inclusiv pierderi) [7]314623035180,996,5
– export (inclusiv buncărajul)6458718819,1111,3
Consum final energetic, în:2403123266100,096,8
  ➢ Agricultură şi silvicultură  5555402,397,3
  ➢ Industrie (inclusiv construcţii)  5735494621,386,2
din aceasta, în:
  o metalurgie  12197833,464,2
  o substanţe şi produse chimice şi farmaceutice, produse din cauciuc şi mase plastice  9668363,686,5
  o industria construcţiilor metalice, maşinilor şi echipamentelor  7026692,995,3
  o construcţii  4865192,2106,8
  ➢ Transporturi  7555784933,7103,9
  ➢ Alte ramuri ale economiei  2290237810,2103,8
  ➢ Populaţie  7896755332,595,7

În anul 2023, exportul de energie (inclusiv buncărajul) a fost de 7188 mii tep, în creștere cu 730 mii tep (+11,3%) faţă de anul 2022.

Consumul intern brut de energie pe locuitor[8] în anul 2023 a fost de 1592 kg echivalent petrol, în scădere cu 3,6% faţă de anul 2022.


[1] Combustibil convenţional cu puterea calorifică de 10000 kcal/kg;

[2] inclusiv gazolina şi etanul din schelele de extracţie

[3] exclusiv gazolina şi etanul din schelele de extracţie

[4] inclusiv gazolina şi etanul din schelele de extracţie

[5] exclusiv gazolina şi etanul din schelele de extracţie

[6] inclusiv prosumatorii

[7] nu sunt incluse diferenţele statistice

[8] Populaţia rezidentă la 1 iulie 2023

ANALIZĂ XTB: Piețele financiare, scenarii în cazul victoriei lui Donald Trump. Creșterea indicilor bursieri, aproape să devină obiectiv prezidențial

0

Interesul lui Donald Trump față de piața de capital a fost mai mult decât vizibil în ultimii ani, industria fiind și parte din strategia sa electorală din prezent, ceea ce înseamnă că  un al doilea mandat ar putea întări influența lui asupra piețelor, până în punctul în care creșterea indicilor ar deveni un obiectiv prezidențial, punctează analiștii XTB.

Încă din primul său mandat de președinte, Donald Trump a construit o legătură puternică și de impact cu piețele financiare. Administrația sa a privit piața de capital drept un indicator al sănătății economice a națiunii, dar și o modalitate de a demonstra că politicile sale sunt orientate către creșterea bunăstării americanilor.

Acest interes al său pentru piața bursieră s-a reflectat și în comunicare: între 2016 și 2020, Trump a publicat aproape 500 de mesaje pe rețelele sociale, majoritatea lăudând piața de capital sau recordurile atinse de indici, în special S&P 500. Această frecvență ridicată a mesajelor – în medie, două mesaje pe săptămână – subliniază importanța pe care performanța bursieră o are în strategia sa politică.

În aceste condiții, atenția asupra pieței bursiere pare puțin probabil să se schimbe dacă candidatul republicanilor va obține un al doilea mandat. De fapt, piața bursieră rămâne unul dintre cele mai populare instrumente de investiție din Statele Unite, 56% dintre gospodării deținând acțiuni, acestea plasându-se doar puțin sub investițiile imobiliare (65%), arată analiștii XTB.

Cu alte cuvinte, Donald Trump este conștient de influența sa directă asupra piețelor prin declarațiile postate pe rețelele sociale, fiind un levier strategic pe care l-a utilizat frecvent. În timpul războiului comercial cu China, anunțurile sale – chiar și cele vagi – privind progresul negocierilor erau deseori suficiente pentru a provoca o creștere a valorii acțiunilor.

Trump vrea mai mult control asupra Fed

Drept urmare, nu va fi de mirare dacă piața bursieră va reacționa pozitiv în cazul unei victorii a lui Trump. Mediul economic și monetar actual ar reprezenta, de asemenea, avantaje: Rezerva Federală a început deja un ciclu de relaxare, în timp ce creșterea economică rămâne stabilă. Aceste condiții sunt, în general, favorabile pentru dezvoltarea pieței. 

În plus, Trump ar putea exercita o influență mai mare asupra Fed. Potrivit unor surse citate de presa internațională, acesta ia în considerare un control parțial prin intermediul Trezoreriei. 

Vorbim, însă, despre o idee lansată inițial pentru a testa reacția publicului și face parte din dorința sa de a reevalua rolul Fed, o instituție pe care a criticat-o aspru în primul său mandat.

 Între 2018 și 2019, Trump a criticat Fed pentru creșterea ratelor dobânzii și reducerea lichidității, considerând că acestea au afectat negativ piața bursieră. Propunerile echipei Trump includ posibilitatea de a întări controlul Casei Albe asupra deciziilor de rată ale Fed, îndepărtarea președintelui instituției înainte de sfârșitul mandatului și implicarea Trezoreriei în operațiunile de achiziție de obligațiuni ale Fed.

Având în vedere aceste aspecte, un al doilea mandat Trump ar putea întări semnificativ influența sa asupra piețelor financiare, până în punctul în care creșterea indicilor bursieri ar deveni aproape un obiectiv prezidențial, punctează analiștii XTB.

Curtea de Conturi organizează concurs de recrutare pentru 136 de posturi de auditor public extern

0

Curtea de Conturi a României anunță organizarea unui concurs de recrutare pentru ocuparea a 136 de posturi de auditor public extern, dintre care 54 de posturi în structura centrală și 82 în structura teritorială. Concursul se desfășoară pe baza noului cadru de competențe al personalului de specialitate, aprobat recent de Plenul Curții de Conturi.

Proba scrisă a concursului va avea loc în data de 14 decembrie 2024, iar proba suplimentară, cea practică și interviul se vor desfășura ulterior. Posturile scoase la concurs se adresează absolvenților de studii economice, juridice, administrative și inginerești.

Anunțul oficial al concursului, tematica și bibliografia se vor publica pe site-ul instituției (www.curteadeconturi.ro) în data de 11 noiembrie 2024. Candidații interesați vor putea depune dosarele de înscriere în perioada 11 – 29 noiembrie 2024, în conformitate cu cerințele specificate în anunțul concursului.

Acest concurs reprezintă o oportunitate pentru cei care își doresc să dezvolte o carieră în auditul public extern, într-un mediu în care accentul este pus pe competență și eficiență, contribuind astfel la o mai bună gestionare a resurselor publice din România.

Pentru detalii suplimentare și înscriere, cei interesați sunt invitați să acceseze site-ul oficial al Curții de Conturi, începând cu data de 11 noiembrie 2024.

Asociația Dieteticienilor din România și Nestlé au lansat primul ghid de nutriție a copiilor scris de dieteticieni autorizați 

0

Asociația Dieteticienilor din România cu sprijinul oferit de Nestlé a realizat primul Ghid de nutriție a copiilor din România scris de dieteticieni autorizați. Ghidul este disponibil gratuit pe www.nestle.ro/nutritie și „poate fi accesat de părinții care au nevoie de informație bazată pe dovezi și inspirație  pentru alimentația copiilor”.

După cum semnalează autorii ghidului, „pentru copii, nutriția joacă un rol crucial în creșterea și dezvoltarea lor și consolidează bazele unei vieți sănătoase ca adult. O alimentație echilibrată furnizează nutrienții necesari pentru sănătatea creierului și a corpului aflat în creștere, stimulând dezvoltarea abilităților cognitive și îmbunătățind performanța școlară”. 

Realizatorii ghidului subliniază în context: „Datele la care avem acces reflectă un exces de ordin cantitativ în alimentația copiilor din România, dar cu o calitate nutrițională slabă, subliniind necesitatea unei educații nutriționale mai eficiente și accesibile pentru părinți. Chiar dacă nu există statistici oficiale care să reflecte întreaga situație, putem aprecia că o mare majoritate a părinților din România are dificultăți în a le oferi copiilor un regim alimentar echilibrat. Statistici recente arată că peste 30% dintre copiii din țară au probleme cu greutatea (conform Global Obesity Observatory). De asemenea, prevalența anemiei feriprive la nivel național, care în 2019 se situa la 27,1% (conform Institutului Național pentru Sănătatea Mamei și Copilului Alessandrescu Rusescu București), afectează în mod special populația pediatrică, în special copiii cu vârste între 1 și 4 ani, unde incidența rămâne ridicată.

Ghidul Nutriția copiilor pe înțelesul părinților scris de dieteticieni autorizați are scopul de a explica într-un mod accesibil și prietenos procesele care stau la baza unei nutriții echilibrate, oferindu-le acestora sfaturi practice și bine fundamentate, precum și informații relevante legate de componentele utile pentru nutriția copiilor încă din perioada de preconcepție și până în adolescență”.

Nicoleta Tupiță, dietetician autorizat și manager nutriție, Nestlé România, Bulgaria și Țările Adriatice: „Ne bucurăm să sprijinim un astfel de demers al dieteticienilor din România, având în vedere nevoia cronică de informații validate științific pe care părinții să se poată baza. Acest proiect se aliniază strategiei noastre de nutriție «Bun pentru tine» prin care ne dorim să oferim produse mai nutritive, dar și să ajutăm consumatorii să adopte o alimentație mai sănătoasă, făcând alegerile potrivite în fiecare zi. Alături de NutriPorția, un alt instrument nutrițional dezvoltat de noi, și de cele două programe de educație nutrițională din școli pe care le susținem de peste o decadă, sperăm ca acest ghid să fie un pas important spre alfabetizarea nutrițională a familiilor din România.”

Dr. Laura Gavrilaș, președinte al Asociației Dieteticienilor din România, dietetician autorizat: „Educația nutrițională a copiilor începe acasă, iar rolul părinților și al întregii familii este esențial. Ghidul «Nutriția copiilor pe înțelesul părinților» răspunde nevoii de informație de specialitate, oferită de profesioniști, ajutând părinții să facă alegeri conștiente și informate în privința alimentației copiilor lor, având la bază cele mai recente recomandări științifice în materie de nutriție, prezentate într-un limbaj accesibil. Volumul prezintă particularitățile nutriționale specifice fiecărei etape de creștere, cum ar fi necesarul energetic, hidric, de macronutrienț, dar și de vitamine și minerale.”

 Nestlé subliniază că „lansarea primului Ghid de Nutriție a Copiilor scris de dieteticieni autorizați realizat de Asociația Dieteticienilor din România se încadrează în linia trasată de noua strategie pe nutriție a Nestlé care prevede îmbunătățirea produselor și respectiv educația pentru o alimentație echilibrată și mai sustenabilă”. 

Producătorul de vinuri biodinamice Domeniul Bogdan vrea calitate, nu volume

0

Domeniul Bogdan, unul dintre puținii producători de vinuri certificate bio în România, dar și primul și singurul producător de vinuri biodinamice, își mărește suprafața cultivată cu viță de vie în Dobrogea și mizează pe soiurile autohtone de struguri, care exprimă cel mai bine autenticitatea terroir-ului. Mai mult de atât, acestea sunt și o poarta de intrare a vinurile românești la export.

Povestea Domeniul Bogdan începe în 2011 cu plantarea primelor suprafețe de viță de vie în regiunea podgoriei Murfatlar, în zona Peștera. În 2014 se obținea prima producție de struguri și tot atunci începea și procesul de reconversie pentru certificarea bio a plantație.

Primele vinuri obținute în crama proprie de la Medgidia au ieșit pe piață în 2017, în timp ce primul vin biodinamic – gama Pătrar – a fost lansat în 2020.

În total, investițiile realizate de Domeniul Bogdan – business fondat de omul de afaceri Bogdan Mihalcea, în plantația din podgoria Murfatlar, dar și în cramă se ridică la aproximativ 10 milioane de euro.

Domeniul Bogdan lucrează, în prezent, o suprafață de 154 hectare, certificata integral ecologic, dar mai ales biodinamic de Demeter International – cel mai cunoscut organism de certificare de acest gen din lume. Fetească Neagră este cel mai emblematic soi cultivat. Anul trecut am decis să mărim suprafața plantată cu încă 35 hectare de vita de vie, pe care am ales sa plantam atat soiuri autohtone precum Tămâioasa Românească, Fetească Regală și Fetească Albă, dar și altele internaționale precum Sauvignon Blanc”, a declarat pentru FoodBiz Bogdan Pleșoianu, director general al companiei Domeniul Bogdan.

Managerul spune că se acordă o atenție deosebită soiurilor autohtone – Feteasca Neagră, în special – dat fiind cererea mare din piață.

Exista o piață de desfacere deja conturată și o cerere ridicată pentru Feteasca Neagră în general, aceasta având o pondere semnificativă în producția noastră de vin. Acordam o atenție sporită soiurilor autohtone tocmai din dorința de a potența expresia terroir-ului dobrogean, iar corelat cu viticultura biodinamica pe care o practicăm rezultă un produs aparte, extrem de atractiv pe piață la nivel național și mai ales internațional”, a mai precizat Pleșoianu.

În prezent, compania produce circa 700.000 de sticle de vin anual, iar obiectivul pentru perioada următoare este să ajungem la 1 milion de sticle pe an. Intenția noastră nu este aceea de a urmări neapărat atingerea de volume mari, ci suntem orientați spre obținerea unor vinuri de calitate. Vinurile Domeniul Bogdan se adresează consumatorilor cu venituri medii și peste medie, existând bineînțeles și segmentul consumatorilor premium”, a mai afirmat Pleșoianu.

Momentan, principalul canal de vânzare este HoReCa, unde se intenționează acoperirea unui plaje cat mai largi de restaurante si baruri din toate orașele tarii, urmat de zona de retail si, mult mai recent, segmentul de export.

Ca să ai o cotă de piață importantă în România trebuie să te apropii probabil de minimum 500 de hectare. Noi nu căutăm să ajungem la volume mari, ci dorim să ne îmbunătățim cât mai mult calitatea produselor. Asigurarea unei calități constante pe o suprafață foarte mare de viță de vie este o provocare”, recunoaște Pleșoianu.

Viticultură biodinamică

La Domeniul Bogdan nu se folosesc produse chimice (erbicide, pesticide, fungicide, îngrășăminte chimice etc.) pentru sol sau pentru plante. În același timp, se stimulează fertilitatea naturală a solului, biodiversitatea în sol și în vie, utilizându-se calendarul lunar pentru toate procedurile agricole specifice – totul pentru a obține struguri sănătoși și gustoși, se arată pe site-ul producătorului de vinuri.

Viticultura biodinamică presupune o abordare aproape holistică, îmbinată și cu o parte din știință. Utilizarea sulfatului de cupru, de mină ca unic fertilizant face ca întreg procesul de cultivare să fie cât mai natural. Vinul ce se obține din acești struguri păstrează aceeași direcție – nu se folosesc drojdii selecționate, bacterii ori alte micro biotehnologii care să nu fie naturale, iar vinificarea se realizează în vase speciale de lut și beton alimentar care ajută la transformarea și dezvoltarea vinului, asigurând micro-oxigenarea necesară în etapele ulterioare până la produsul finit”, povestește Pleșoianu.

Aceste aspecte nu exclud folosirea ultimele tehnologii vitivinicole sau realizarea analizelor de sol, spre exemplu. Diferența este data de metoda de remediere a situațiilor mai puțin plăcute, care are loc întotdeauna prin metode naturale.

Este un proces extrem de riguros și mult mai complicat fata de vitivinicultura convențională, mai ales în contextul în care noi nu folosim absolut nimic din ceea ce nu este natural. Însă, indiferent de provocările acestui domeniu, este cea mai pură abordare pentru producerea strugurilor și vinului care să oglindească cea mai autentică expresie a terroir-ului, intervenția omului fiind minimală”, mărturisește Pleșoianu.

La obținerea unui vin de calitate contribuie și faptul că plantația se află în Dobrogea, o zonă în care vântul este destul de prezent, iar solul este foarte bogat în tot ceea ce are nevoie vița de vie. Dovadă a calității deosebite a vinurilor de la Domeniul Bogdan este și recunoașterea internațională obținută la cele mai importante concursuri din domeniu precum Millesime Bio, Chardonnay du Monde, Premiile Internaționale Decanter, Concursul International de la Bruxelles, The organic Masters.

Articol preluat de pe FoodBiz.ro

Ruxandra Târlescu preia de la Daniel Anghel conducerea departamentului de consultanță fiscală și juridică PwC România 

0

PwC România anunță că, începând cu 1 noiembrie 2024, Ruxandra Târlescu preia conducerea departamentului de consultanță fiscală și juridică al PwC România de la Daniel Anghel care a condus departamentul în ultimii șase ani. De la 1 octombrie 2024, Daniel a fost desemnat Country Managing Partner al PwC România.

„Le mulțumesc lui Daniel și partenerilor că mi-au acordat încrederea să fiu Liderul celui mai reputat departament de consultanță fiscală și juridică din România. Este o misiune care mă face fericită pentru că am această șansă profesională extraordinară, dar și extrem de responsabilă să continui o tradiție de rezultate excepționale și, mai ales, să conduc o echipă de profesioniști foarte talentați și motivați”, a declarat Ruxandra Târlescu.

Am toată încrederea în abilitatea Ruxandrei de a continua dezvoltarea solidă a departamentului de consultanță fiscală și juridică, de a contribui la transformarea modului în care ne deservim clienții, adoptând noi tehnologii, soluții și generând proiecte inovatoare. În ultimii șase ani, departamentul a cunoscut o creștere remarcabilă, chiar și în perioade în care economia a traversat crize și provocări majore. Acest lucru arată reziliența și potențialul mare al modelului nostru de business bazat pe o echipă puternică de profesioniști foarte bine pregătiți cărora le mulțumesc pentru eforturi și implicare”, a spus Daniel Anghel.

Ruxandra Târlescu s-a alăturat PwC România în anul 2007, este Partener de Taxe începând din anul 2019, precum și Liderul serviciilor integrate pentru clienții din sectorul de Retail/FMCG si din sectorul farmaceutic și de servicii medicale. De asemenea, în ultimii ani a fost foarte implicată în transformarea modelului de business al departamentului de consultanță fiscală și juridică.

Are o experiență vastă în domeniul impozitării locale și internaționale, fiind implicată în proiecte complexe de restructurare a afacerilor, inclusiv modificări ale modelelor de afaceri, fuziuni și achiziții, audituri fiscale, diverse proiecte de consultanță fiscală și due diligence. 

Absolventă a  Academiei de Studii Economice, Ruxandra are un rol activ în Comitetele de Sănătate ale diferitelor asociații profesionale, fiind totodată membru a Camerei Consultanților Fiscali din România (CCF).

Parteneriat Allview Solar Energy – Austrotherm pentru un sistem fotovoltaic de 999,90 kWp

0

Divizia Solar Energy a companiei Visual Fan, furnizor de soluții Full EPC în sectorul regenerabil, anunță „semnarea contractului cu compania Austrotherm, pentru dezvoltarea unui parc fotovoltaic cu o capacitate de circa 999,90 kWp. Proiectul, situat în comuna Horia, județul Neamț, va fi realizat cu sprijinul fondurilor PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență), un pas important în direcția tranziției către surse de energie regenerabilă și sustenabilă. Panourile fotovoltaice urmează să fie instalate la sol, pe un teren plan cu o suprafață de 16.121 mp.

Etapele de construcție și implementare

Pe lângă prestarea tuturor serviciilor de inginerie, achiziție, montaj și punere în funcțiune a sistemului fotovoltaic, proiectul va include și realizarea de lucrări conexe ce implică împrejmuire, sistem complet de iluminat și supraveghere video. Implementarea acestui proiect va avea loc în parteneriat cu Waldevar Energy, un colaborator strategic al companiei Visual Fan, alături de care au fost finalizate cu succes numeroase proiecte de anvergură.  

Echipamente utilizate

Soluția propusă de divizia Allview Solar Energy constă în instalarea de panouri fotovoltaice Tier 1 și invertoare Huawei, recunoscute pentru performanță, fiabilitate și eficiență. Montajul se va face la sol, pe un teren plan, iar structura de suport folosită este de tip FixedSteel, proiectată pentru a rezista condițiilor meteorologice severe, precum vântul, zăpada și înghețul. Tehnologiile și echipamentele propuse pentru utilizare de către Visual Fan, au performanțe și fiabilitate ridicate, provenind de la producători cu expertiză mondială pe piața sistemelor fotovoltaice.

Impact ecologic

Acest parc fotovoltaic va contribui la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, estimându-se o scădere anuală cu peste 800 de tone/an a acestora. În plus, producția totală de energie electrică din surse solare regenerabile, pentru o perioadă de 20 de ani, este estimată la 25010.44 MWh”. 

Lucian Peticilă, CEO Visual Fan SA: „În contextul actual, responsabilitatea companiilor mari de a adopta practici durabile devine nu doar esențială, ci și imperativă. Investițiile în soluții de energie regenerabilă nu doar că le oferă acestor companii avantajul reducerii semnificative a costurilor operaționale, dar reprezintă și o dovadă tangibilă a angajamentului lor față de protecția mediului și reducerea impactului asupra schimbărilor climatice.

Colaborarea cu Austrotherm România confirmă deschiderea sectorului industrial către inovație și sustenabilitate, iar prin conceptul Green by Allview ne concentrăm pe reducerea emisiilor de carbon, diminuarea poluării și protejarea biodiversității. Suntem mândri de rezultatele obținute în primele trei trimestre ale acestui an, prin parteneriatele strategice cu companii multinaționale de renume, care ne-au ales ca parteneri pentru implementarea proiectelor fotovoltaice full EPC. Aceste colaborări reprezintă un pas important în direcția creării unui mediu de afaceri responsabil și orientat către sustenabilitate.”

Austrotherm România, parte din grupul austriac Schmid-Industrie-Holding, subliniază că „deține 22 de fabrici de polistiren în 12 țări din Europa Centrală și de Est. În România, Austrotherm Com S.R.L. operează trei fabrici de polistiren expandat și extrudat, localizate în București, în județul Hunedoara (Călan) și în județul Neamț (Horia). Cu o experiență de peste 25 de ani pe piața din România, Austrotherm Com S.R.L. s-a concentrat pe producția de materiale termoizolante, asigurând confortul termic al locuințelor și reducerea costurilor de întreținere. Produsele companiei respectă standardele de calitate impuse de normele europene în vigoare.

Pe lângă materialele de termoizolație, Austrotherm produce și profile pentru fațade, într-o gamă largă de produse, de la ancadramente pentru uși și ferestre, solbancuri și cornișe, la chei de boltă și capiteluri, precum și pietre de basaj. Acestea sunt rezistente la îndoire, ușor de prelucrat și utilizabile atât pentru restaurarea clădirilor vechi, menținând stilul arhitectural, cât și pentru construcții noi, oferindu-le un aspect distinct. Cercetarea și inovația reprezintă punctele forte ale Austrotherm, garantând calitatea produselor. Dezvoltarea constantă a produselor noi și optimizarea proceselor de fabricație permit companiei să ofere soluții tehnice inovatoare arhitecților, constructorilor, distribuitorilor de materiale de construcții, dar și persoanelor care construiesc în regim privat. Austrotherm oferă suport tehnic pentru calcule de fizică a construcțiilor și consiliere tehnică în funcție de specificațiile fiecărui proiect. Experiența și cunoștințele acumulate sunt disponibile și pe pagina de internet www.austrotherm.ro si pagina de Facebook www.facebook.com/AustrothermRomania precum și în numeroase publicații de specialitate”.

Divizia Allview Solar Energy reamintește că „oferă soluții complete și personalizate pentru construirea oricărui tip de centrală fotovoltaică. Listată în piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti în 2021, compania Visual Fan este evaluată la aproximativ 100 milioane de lei, după o apreciere de peste 52% pe acţiuni în ultimul an. 

Companiile interesate să apeleze la o soluție de eficiență energetică pentru afacerea lor, pot vizualiza proiectele pe care le-am implementat, la https://allview.ro/solarenergy/”. 

Visual Fan SA, compania românească din spatele brandului Allview (simbol bursier ALW), precizează că „se remarcă printr-o experiență de peste două decenii în dezvoltarea de dispozitive inteligente mobile, sisteme Smart Home, tablete, laptopuri, smart TV-uri și alte gadgeturi. Fondată în 2002 la Brașov, Visual Fan a devenit un lider vizionar în tehnologie, lansând produse care fac inovația accesibilă publicului larg. Printre realizările sale notabile se numără: 

  • 2016 – lansarea celui mai avansat sistem Smart Home din România
  • 2017 – crearea primului asistent vocal în limba română, AVI
  • 2019 – încheierea unui parteneriat direct cu Google pentru Android TV™
  • 2020 – primul brand românesc care a adoptat tehnologia QLED,
  • 2023 – upgrade-ul aplicației Allview AVI GPT, prin integrarea unui model avansat de limbaj natural, susținut de inteligența artificială (AI).

În 2022, Visual Fan a lansat conceptul Green by Allview, o strategie de diversificare a portofoliului, care vizează un viitor sustenabil prin trei divizii principale: ERA Health, Solar Energy și Allview Auto. Acest concept inovator integrează toate aspectele vieții moderne – de la sănătatea personală și locuințe sustenabile, până la mobilitate”. 

Divizia Allview Solar Energy reamintește că „a debutat în 2022 cu soluții solare pentru locuințe sustenabile și eficiență energetică. Consolidată în 2023 prin atragerea de specialiști în sectorul industrial, divizia a finalizat peste 20 MW de proiecte fotovoltaice, devenind recunoscută pentru sistemele industriale de 1-5 MW. În 2024, Solar Energy a semnat contracte majore de centrale fotovoltaice Full EPC cu companii de top din mediul privat și public, contribuind la decarbonizarea economiei și promovarea sustenabilității energetice.

Aceste inițiative subliniază angajamentul companiei față de inovație, sustenabilitate și îmbunătățirea constantă a experienței utilizatorilor”.

Topul Național al Firmelor Private realizat de Consiliul Național al IMM

0

Consiliul Național al Întreprinderilor Privete Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) a organizat, la Ateneul Român, ediția 32 a Topului Național al Firmelor Private din România. Inițiatorii subliniază că „Topul este un proiect de tradiție al CNIPMMR, reprezentând cel mai mare eveniment de recunoaștere a meritelor antreprenorilor și promovare a celor mai performante întreprinderi din România. 

De-a lungul anilor, evenimentul Topul Național al Firmelor Private din România a reunit peste 32.000 de participanți și a premiat aproximativ 23.000 de firme în plen. Anul acesta, au intrat în analiza CNIPMMR un număr de 855.104 de firme, fiind realizate peste 8000 de clasamente naţionale generale (micro, mici, mijlocii, mari şi pentru nou înfiinţate), naţionale pe domenii de activitate – cod CAEN (micro, mici, mijlocii, mari şi pentru nou înfiinţate) și regionale generale (micro, mici, mijlocii, mari şi pentru nou înfiinţate), în funcție de profitul brut (PB), cifra de afaceri (CA), productivitate și performanța globală în afaceri”.

Organizatorii accentuează că „evenimentul de la Ateneul Român s-a bucurat de participarea unor invitați de cel mai înalt nivel, din România și din străinătate. Au adresat mesaje în fața audienței:

  • Florin JIANU, Președinte CNIPMMR 2016-2024
  • Marian NEACȘU, viceprim-ministru al României
  • Ioan-Marcel BOLOȘ, ministrul finanțelor
  • Ștefan-Radu OPREA, ministrul economiei, antreprenoriatului și turismului
  • Adrian CÂCIU, ministrul investițiilor și proiectelor europene
  • Sterică FUDULEA, secretar General CNIPMMR
  • Antoni CANETE MARTOS, președinte PIME’s Group
  • Octavian BELLU, cel mai de succes antrenor din lume
  • Miodrag BELODEDICI, ambasador FRF

Evenimentul a fost moderat de analistul economic Adrian Mănuțiu și Andreea Negru, președintele Patronatului European al Femeilor de Afaceri PEFA. 

Evenimentul de premiere a excelenței în antreprenoriatul românesc a fost și cadrul în care CNIPMMR și-a prezentat noua imagine și noul brand, IMM ROMANIA.

Florin Jianu: „Intrăm într-o nouă etapă a ceea ce înseamnă CNIPMMR, cu o imagine și un nou brand. Rămânem, însă, aceeași organizație de dialog, cu oameni dedicați și pasionați, care și-au unit forțele pentru a reuși. În același timp, eu continui să fiu același om dedicat dumneavoastră, antreprenorilor români și principiilor care ne-au unit în tot acest timp: principiul moralei și al dialogului social, cel al integrității și cel al respectului. Vă promit că veți avea o voce puternică în rândul decidenților politici și un susținător dedicat al expansiunii antreprenoriatului local, la toate nivelurile, al reducerii birocrației și chingilor administrative. Am fost și rămânem alături pentru că împreună suntem IMM România.”

Eveniment realizat cu sprijinul: BCR, Pluxee Romania, BT, Groupama, Visa, Metro, Bookster, CEC Bank, Alpha Bank, Exim Bank, Astra Vagoane Calatori, Consal Trade, Pflege 24 Roxmar, Sicor, Centroplan, Tual Fast Chance’98, Coral Impex, Casian Investment, Didactica Publishing House, Materom Automotive, ESTA Construction, Simion Tehnoconstruct, Saint Via.

Parteneri media: Bursa, Financial Intelligence, Revista Economistul, Club Economic, Romania Durabila, Ziarul News și Future Economy.

Garanti BBVA, parteneriat cu FEI și 30 milioane euro garanții pentru companii românești

0

Garanti BBVA și Fondul European de Investiții (FEI) anunță că „au semnat un acord strategic, prin care oferă garanții de minim 30 milioane de euro, pentru a crește competitivitatea și sustenabilitatea companiilor românești. Garanția InvestEU permite Garanti BBVA să faciliteze finanțări de cel puțin 42 de milioane de euro pentru întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) din România, stimulând creșterea economică și sprijinind tranziția țării către o economie sustenabilă”.

Garanti BBVA precizează că, prin această colaborare cu FEI, „lansează două noi programe de garantare menite să abordeze provocări cheie pentru întreprinderile din România. Programul de garantare Competitivitate are ca scop creșterea accesului la finanțare și stimularea creditării, care s-a confruntat cu dificultăți majore în timpul și după criza Covid-19. În același timp, programul pentru Sustenabilitate sprijină companiile în tranziția către investiții verzi și sustenabile, esențiale pentru transformarea durabilă a economiei României”.

Bilge Demirer (foto), director general adjunct, Aria Enterprise Banking, Garanti BBVA România: „Acest parteneriat cu Fondul European de Investiții marchează un pas important în misiunea Garanti BBVA de a sprijini companiile românești în efortul lor de a crește competitivitatea și sustenabilitatea. Oportunitățile de finanțare pe care le aducem pe piață cu garanția InvestEU reflectă angajamentul nostru de a facilita creșterea economică a României, contribuind, în același timp, la tranziția acesteia către o economie verde. Prin îmbunătățirea accesului la capital și promovarea proiectelor sustenabile, Garanti BBVA confirmă rolul său de partener de încredere pentru companiile românești, în fiecare etapă a dezvoltării lor.”

Garanti BBVA subliniază că, în cadrul acestor programe, „se concentrează pe furnizarea de soluții de finanțare avantajoase pentru companiile românești. Companiile eligibile vor beneficia de condiții de creditare mai avantajoase, inclusiv acces la împrumuturi cu valoare mai mare, perioade de finanțare extinse și rate preferențiale ale dobânzii. Aceste condiții sunt concepute pentru a facilita accesul la finanțare și pentru a îmbunătăți competitivitatea și sustenabilitatea companiilor românești. 

Prin Programul de garantare pentru Competitivitatea IMM-urilor, companiile pot beneficia de un procent de garantare între 50% și 70%, în funcție de criteriile specifice de eligibilitate, permițând astfel Garanti BBVA să extindă finanțarea către companiile cu garanții reduse. 

Componenta de garantare pentru Sustenabilitate, cu un procent de garantare de 70%, este exclusiv dedicat companiilor care dezvoltă proiecte verzi și sustenabile. Garanția este susținută de InvestEU, programul de finanțare al Uniunii Europene și prin Planul Național de Redresare și Reziliență al României (PNRR).

Colaborarea dintre Garanti BBVA și FEI reprezintă un efort solid de a ajuta întreprinderile românești să prospere într-un mediu economic dificil, deschizând noi căi pentru creștere și reziliență pe termen lung. Prin accentul pus pe competitivitate și sustenabilitate, banca își propune să ofere IMM-urilor resursele și stimulentele de care au nevoie pentru a rămâne competitive și pentru a adopta economia verde”.

Garanti BBVA reamintește că „face parte din Grupul Garanti BBVA România, alături de Garanti BBVA Leasing și Garanti BBVA Credite de Consum, care completează oferta băncii cu produse specifice de leasing, servicii de management al flotei, precum și credite de consum. În 2023, banca a celebrat 25 de ani de prezență activă în cadrul sistemului bancar românesc.

Garanti BBVA România este deținută de Garanti BBVA Turcia (TGB), a doua cea mai mare bancă privată din Turcia. Acționarul majoritar al Garanti BBVA Turcia este grupul financiar spaniol Banco Bilbao Vizcaya Argentaria (BBVA)”.

Pentru mai multe informații și pentru a fi la curent cu noutățile, vă rugăm să vizitați http://www.garantibbva.ro, și să urmăriți paginile:

facebook.com/GarantiBBVARomania

https://www.instagram.com/garantibbva_romania/

linkedin.com/company/garanti-bbva-romania

youtube.com/c/GarantiBBVARomania.

Fondul European de Investiții (FEI) este cunoscut prin faptul că „face parte din Grupul Băncii Europene de Investiții. Misiunea sa centrală este de a sprijini microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) din Europa, facilitându-le accesul la finanțare. FEI proiectează și dezvoltă instrumente de capital de risc și de creștere, garanții și instrumente de microfinanțare care vizează în mod special acest segment de piață. În acest rol, FEI contribuie la urmărirea obiectivelor cheie ale politicii UE, cum ar fi competitivitatea și creșterea, inovarea și digitalizarea, impactul social, competențele și capitalul uman, acțiunile climatice și durabilitatea mediului și multe altele”.