CTP extinde parteneriatul cu RARA Logistic la peste 31.000 mp în trei orașe cheie din România

0

CTP, cel mai mare dezvoltator, proprietar și administrator de spații industriale și logistice listat din Europa, după suprafaţa închiriabilă (GLA), CTP anunță extinderea parteneriatului cu RARA Logistic, unul dintre principalii furnizori de servicii logistice din România. Colaborarea acoperă acum peste 31.000 mp în parcurile CTP din București, Sibiu și Deva, consolidând angajamentul ambelor companii de a dezvolta infrastructura logistică din România.

Încă de la începutul colaborării, în 2023, cu un contract inițial de închiriere de 11.800 mp în CTPark Bucharest West, RARA Logistic s-a extins constant în parcurile CTP. În 2024, compania și-a extins suprafața la 4.800 mp în CTPark Sibiu, urmată de o nouă extindere la 5.500 mp în CTPark Deva în 2025. În prezent, este planificată o extindere suplimentară de 8.900 mp în CTPark Bucharest West, reflectând ritmul accelerat de creștere al parteneriatului dintre cele două companii.

Fondată în 2009, RARA Logistic este specializată în servicii logistice personalizate, simplificând procesul de căutare a spațiilor de depozitare pentru clienți. Compania operează două depozite de clasa A, cu o suprafață totală de 25.300 mp în Sibiu, oferind o gamă completă de servicii de depozitare și distribuție pentru produse de orice formă și dimensiune.

Comentând asupra extinderii, Rareș SÂRBU, General Manager al RARA Logistic, a declarat: „La RARA Logistic, ne dedicăm furnizării de servicii logistice eficiente, iar CTP a avut un rol esențial în realizarea acestui obiectiv. Parcurile lor moderne, bine localizate, și abordarea orientată către client ne oferă flexibilitatea și fiabilitatea de care avem nevoie pentru a ne dezvolta eficient. Extinderea în rețeaua CTP a fost o alegere firească, deoarece ne permite să optimizăm operațiunile și să oferim clienților noștri o valoare și mai mare.” 

„La CTP, obiectivul nostru este să sprijinim creșterea clienților oferindu-le spațiile potrivite, în locațiile potrivite, cu serviciile potrivite. Extinderea constantă a RARA Logistic în parcurile noastre industriale este o dovadă a valorii pe care o aducem în calitate de partener pe termen lung. Suntem mândri să le susținem dezvoltarea și rămânem dedicați furnizării de soluții logistice de înaltă calitate și flexibile, care să le susțină succesul”, a declarat Cristiana Manea, Business Developer la CTP România.

default

Bucharest West: O destinație de top pentru logistică și distribuție

Cu peste 900.000 mp de spațiu existent și o suprafață totală planificată de aproape 1,5 milioane de metri pătrați închiriabili, CTPark Bucharest West este cel mai mare parc industrial din Europa. Localizat strategic de-a lungul autostrăzii A1, la doar câțiva kilometri de București, oferă o conectivitate excepțională către piețele locale și internaționale, inclusiv un acces rapid către Portul Constanța.

Dincolo de dimensiunea sa, CTPark Bucharest West este conceput pentru a sprijini creșterea afacerilor. Prin conceptul Clubhaus, parcul oferă mai mult decât spații de depozitare – promovează un ecosistem de afaceri dinamic, cu facilități precum săli de întâlniri, spații de training, cantină, supermarket, amfiteatru, zone de exerciții în aer liber și un birou medical la fața locului. Aceste facilități îmbunătățesc eficiența operațională și bunăstarea angajaților, făcând parcul o destinație preferată pentru companiile din domeniul logisticii, producției și distribuției.

10 companii recrutează la Finance Recruitment Day!

0

Pe 15 martie are loc ediția cu numărul 14 Finance Recruitment Day eveniment de carieră dedicat celor care își doresc un job în domeniul financiar. Evenimentul este adresat studenților și/sau absolvenților sau celor pasionați de domeniul financiar (audit, banci, contabilitate, taxe, finante, drept). În ceea ce privește criteriile de selecție, cei 200 de participanți vor fi aleși în funcție de implicarea lor în programe de internship, voluntariat, proiecte, cursuri sau certificări și alte activități din sfera financiară.  

Noutatea ediției din 2025 Finance Recruitment Day constă într-o sesiune specială Oprah Show – Networking altfel decat te-ai obisnuit? Participantii la eveniment vor lua parte la o provocare de tip treasure hunt de carieră. Aceștia vor primi sarcini și provocări care îi vor ajuta să-și dezvolte abilitățile și să-și extindă rețeaua de contacte, facilitând astfel identificarea și accesarea mai rapidă și mai eficientă a oportunităților de carieră potrivite.  

La eveniment vor avea loc și sesiuni de tip Speed Interviews în care tinerii vor putea susține scurte interviuri cu reprezentanții companiilor participante. Ei vor avea acces exclusiv la o selecție de oportunități de carieră, precum: stagii de practică, internship-uri, joburi entry-level, programe de management trainee, etc. ”Ediția aceasta estimăm 100 astfel de interviuri pe loc, o discutie de 20 minute cu un specialist în recrutare. Cele 10 companii prezente sunt pregătite să interacționeze cu tineri în căutatea unei oportunități de carieră în domeniul financiar. Prin organizarea evenimentului Finance Recruitment Day ne dorim să creem un spațiu în care tinerii participă la sesiuni de dezvoltare profesională specifice domeniului, au parte de interacțiune directă cu reprezentanții companiilor și sesiuni practice sub forma de workshop-uri. Cu fiecare ediție ne dorim să construim o comunitate pentru tinerii pasionați de domeniul financiar și companii de renume din România” – Bianca Millea, Project Manager Finance Recruitment Day.  

Companiile care vor fi prezente la eveniment sunt: BCR – în calitate de Main Partner, alături de: Allianz Services, BAT Romania, EY Romania, SLB, Agricover, Goodyear, BDO, CIMA, Molson Coors GBS.  

Participarea la Finance Recruitment Day 2025 este gratuită. Mai multe detalii pe www.hipo.ro/finance  

 Planuri de recrutare la cel mai mare târg de carieră din Banat: Angajatori de TOP Timișoara

0

  Pe 14-15 martie are loc ediția cu numărul 21 a celui mai mare târg de carieră din Banat – Angajatori de TOP Timișoara. Cei care sunt în căutarea unui loc de muncă pot discuta cu peste 40 de angajatori din domenii variate de activitate, de la Inginerie, IT&C, retail, servicii financiar-bancare, FMCG, BPO, până la automotive și logistică.  Printre organizațiile care au confirmat prezența se numără: Autonom, Comtim Romania, Continental Anvelope, Continental Automotive Timisoara, ContiTech, Hamilton, Horizon Finance Consulting, Imobiliare.ro Finance, Kimball Electronics, Neologis Medical, Newpharma Development, NN Romania, OMNIASIG VIG, Peek&Cloppenburg, People Around, Schaeffler, Spyrosoft, The Access Group, Top Band, Ursus Breweries.  

Pentru o diversificare între locurile de muncă din sectorul public și privat, alături de companiile multinaționale și locale vor fi prezente și 5 instituții publice, organizații care au planuri importante de recrutare: Inspectoratul de Jandarmi Județean ”General Moise Groza” Timiș, Inspectoratul pentru Situații de Urgență Banat , AJOFM Timiș, Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), Centrul Militar Zonal Timiș.  

Organizațiile care au planuri de recrutare vor fi prezente cu peste 1500 de oportunități de carieră. Această concentrare de oportunități reflectă angajamentul Timișoarei pentru o dezvoltare permanentă, atrăgând profesioniști talentați și pasionați.  

În această primăvară, elementul de noutate la Angajatori de TOP Timișoara constă în 2 zone special dedicate celor care caută oportunități de carieră în industria retail și joburi axate pe limbi străine, precum germană, italiană, arabă, franceză, daneză, spaniolă, maghiară și multe altele. Astfel, participanții vor avea șansa de a descoperi oportunități diverse și de a interacționa cu angajatori care pun accent pe competențele lingvistice.   

Angajatori de TOP Timișoara nu se remarcă doar prin locuri de muncă diverse, ci și prin inovațiile aduse în domeniul consilierii profesionale. Pe langă cele 2 zone nou create, candidații au acces si la 6 servicii de consiliere profesională, care includ ghidaj pentru dezvoltarea carierei, îmbunătățirea CV-ului, pregătire pentru interviuri, identificarea oportunităților potrivite, consiliere în reconversia profesională și sesiuni de coaching pentru a-și defini obiectivele profesionale: 

  • Carieră în IT: Pentru cei care vor să înceapă o carieră în domeniul IT sau pentru cei cu experiență care își doresc noi oportunități.   
  • Mămici: din nou la Job: Perioada de reintegrare poate aduce satisfacții profesionale, dar și provocări, deoarece noile mămici trebuie să învețe să găsească un echilibru între responsabilitățile de la locul de muncă și cele de acasă.   
  • Reconversia profesională: Ce abilități și calificări suplimentare sau complet noi sunt necesare pentru cei care doresc să își schimbe domeniul de activitate? Care sunt provocările ce pot apărea? 
  • Negocierea salarială: Care sunt cele mai eficiente strategii de aplicat în timpul negocierii salariului?  
  • CV Scoring: Participanții vor învăța de la un specialist HR ce notă ar primi CV-ul lor și ce măsuri pot lua pentru a-l îmbunătăți.   
  • Kickstart your career: joburi de trainee, internship și entry-level. Alegerile făcute după finalizarea studiilor pot influența întregul parcurs profesional, este esențial ca deciziile să fie fundamentate pe un plan de dezvoltare bine definit.   

   

Participarea la Angajatori de TOP Timișoara este gratuită în baza CV-ului Barcode. Mai multe detalii pe Hipo.ro    

  

  

Jocul puterii în retail: liderii industriei se întâlnesc la retailArena 2025, The Retail Power Play

0

retailArena, Liga profesioniștilor din retail, are loc pe 14 și 15 mai 2025, la Terra Events, în București. Cu un public bine definit – lideri și profesioniști de top din retail – evenimentul, ajuns la cea de-a treisprezecea ediție, devine terenul unde profesioniștii scriu regulile succesului în retail. Alăturați-vă Ligii Profesioniștilor din Retail și descoperiți strategiile câștigătoare într-un mediu dinamic și competitiv!               

Evenimentul de anul acesta nu va reflecta doar tendințele industriei, ci va contribui activ la modelarea viitorului retailului prin dezbateri relevante și strategii inovatoare.

Let`s play retailArena 2025

În prezent, retailul evoluează către un domeniu în care creativitatea și dorința de a oferi experiențe memorabile consumatorilor devin esențiale. Potrivit unui studiu NielsenIQ, consumatorii au nevoie de doar 1,7 secunde pentru a decide asupra achiziției unui produs online.

Ținând cont de acestea, Liga profesioniștilor din retail înglobează aspirațiile participanților, care doresc nu doar să se inspire, ci și să-și demonstreze expertiza și să influențeze viitorul industriei. Participanții au ocazia să învețe din schimburile de idei și din cele mai bune practici prezentate. În acest sens, retailArena își asumă rolul de mediator imparțial, facilitând discuții relevante și îndrumând participanții către soluții inovatoare, esențiale pentru progresul comunității de retail.

Formatul său, bazat pe paneluri provocatoare, discuții interactive și sesiuni strategice, transformă retailArena într-un mediu dinamic unde regulile jocului în retail sunt redefinite.

Dintre liderii din industrie care au făcut parte din arenă în anii precedenți îi amintim pe Dan Ostahie, proprietarul Altex, Adrian Mihai, fondator FAN Courier, Iulian Stanciu, președinte eMAG, dar și Ion Sturza, fondatorul și proprietarul Elefant.ro.

Vino alături de noi și fii martorul momentelor unice gândite special pentru greii din industrie. Intră AICI și rezervă-ți locul acum! Până la 11 aprilie poți beneficia de prețuri reduse în perioada de Early Bird.

Mai mult decât atât, retailArena 2025 va include o zonă EXPO, unde vor fi prezentate cele mai noi tehnologii și servicii din industrie. Participanții vor avea ocazia să observe roboți și echipamente dotate cu Inteligență Artificială „defilând” în spațiul expoziției, evidențiind inovațiile care modelează viitorul retailului.


retailArena este un eveniment InternetCorp realizat de publicațiile Wall-Street.ro și Retail.ro și organizat de IC Events. Ediția 2024 a evenimentului a adunat peste 550 de participanți în cele 2 zile de eveniment, peste 25 de expozanți și mai mult de 40 speakeri pe scenă. În 2025, retailArena se bucură de susținerea FAN Courier, GLS și Innobyte.

Angajarea persoanelor cu dizabilități: va avea noua procedură din OUG 127/2024 o eficiență sporită?

0

de Claudia Sofianu, Partener, Impozit pe venit și contribuții sociale, EY România
Simona Tudor, Senior Manager, Tax, Global Compliance & Reporting, HR and Payroll Services, EY România

Persoanele cu dizabilități de ordin fizic, dar și cele cu dizabilități mai puțin sau deloc vizibile, pot desfășura activități profesionale și aduce valoare adăugată în diverse domenii, având competențe care se pot dovedi extrem de utile pentru angajatori. Pe de altă parte, diversitatea în echipele de lucru conduce la inovație și la o mai bună performanță organizațională. 

În acest context, a fost adoptată Ordonanța de Urgență (OUG) 127/2024, care introduce o serie de măsuri menite să îmbunătățească integrarea persoanelor cu dizabilități în piața muncii și o mai mare deschidere a angajatorilor către acest segment de resurse, care să compenseze lipsa talentelor pe care ar dori să le atragă și să le mențină în companii. 

Astfel, începând cu 1 ianuarie 2025, angajatorii cu peste 50 de angajați au obligații noi în legătură cu angajarea, într-un procent de cel puțin 4% din numărul total de angajați, a unor persoane cu dizabilități. Concret, ei trebuie să dovedească că au cerut sprijinul unor entități non-guvernamentale (de ex., ONG-uri) la angajarea persoanelor cu dizabilități și să transmită anual autorităților o situație centralizată a funcțiilor ocupate de aceste persoane.

Angajatorii pot demonstra că au colaborat cu ONG-uri la angajarea persoanelor cu dizabilități, prin prezentarea la Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități (ANPDPD) și Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) atât a cererii scrise, cât și a dovezii transmiterii acesteia către aceste entități, în vederea comunicării posturilor vacante adecvate ocupării de către persoane cu dizabilități.

De asemenea, tot începând cu 1 ianuarie 2025, angajatorii cu peste 50 de angajați trebuie să transmită anual, până la data de 31 ianuarie pentru anul anterior, către ANPDPD și ANOFM o situație centralizată a funcțiilor ocupate de persoane cu dizabilități angajate și un inventar al competențelor solicitate la angajare.

La o primă evaluare, ar parea că se suprapun cerințele de raportare pe care angajatorii le aveau oricum din partea ANOFM și, respectiv, cele nou instituite prin OUG 127/ 2024. Și acest lucru ar putea duce la o povară administrativă suplimentară pentru angajatori, care trebuie să aloce resurse pentru a îndeplini aceste obligații, afectând în special companiile mai mici, care pot avea dificultăți în a gestiona aceste cerințe suplimentare. 

Totuși, la o analiză mai detaliată, raportarea cerută prin OUG 127 nu este una repetitivă. Dacă la anexa locurilor vacante cerută de ANOFM, există obligația de a raporta constant, în funcție de mișcările care au loc în organigrama companiei, această cerință către ONG-uri urmează să se întâmple o singură dată pe an, când trebuie făcută o cerere specifică pentru astfel de persoane, după ce, în anul anterior, angajatorul a studiat necesitățile.

Putem admite însă că procesul în sine ar trebui clarificat, rafinat, pentru a nu fi considerat doar un demers formal. Și este important să se evalueze dacă aceste date suplimentare sunt cu adevărat necesare pentru a îmbunătăți situația pentru toți beneficiarii implicați în proces.

Organizațiile se pot confrunta cu dificultăți în a obține răspunsuri de la entitățile non-profit desemnate, care pot duce la întârzieri în procesul de angajare, ceea ce este contrar obiectivelor și scopului acestui act normativ. La rândul lor, entitățile non-profit desemnate pot fi supuse unor presiuni suplimentare. Aceste organizații, adesea mici și cu resurse limitate, pot să nu aibă capacitatea de a răspunde rapid sau eficient la cererile venite din partea companiilor, mai ales dacă numărul lor este mare/ foarte mare. 

Ce ar trebui să facă angajatorii? Poate este bine să analizeze câteva opțiuni, cum ar fi contactarea directă a ONG-urilor, pentru a solicita informații suplimentare sau clarificări. O comunicare proactivă poate ajuta la accelerarea procesului. Apoi, ar putea dezvolta colaborarea cu alte organizații și chiar parteneriate cu alte organizații sau instituții care pot oferi suport în integrarea persoanelor cu dizabilități, inclusiv alte ONG-uri sau instituții de formare profesională. Nu mai puțin important este faptul că angajatorii pot forma grupuri de lucru sau rețele de colaborare pentru a aborda împreună problemele legate de integrarea persoanelor cu dizabilități, pentru a-și oferi sprijin reciproc și a împărtăși resurse.

Pentru a evita blocajele în angajarea persoanelor cu dizabilități, este esențial să se caute soluții practice, cum ar fi:

  • Crearea unei platforme online centralizate, care să colecteze cererile angajatorilor și răspunsurile entităților non-profit, ceea ce ar facilita comunicarea și ar reduce timpul de așteptare
  • Dezvoltarea de resurse educaționale și formare pentru angajatori cu privire la integrarea persoanelor cu dizabilități, ceea ce ar ajuta la creșterea înțelegerii și la reducerea dependenței de răspunsurile entităților non-profit
  • Flexibilitate în cerințe: Angajatorii ar trebui încurajați să fie flexibili în cerințele lor, adaptându-se la capacitățile entităților non-profit, de cele mai multe ori reduse, de a răspunde eventualelor cerințe.

Dacă adaptarea condițiilor de muncă nu este posibilă, angajatorii ar trebui să analizeze alternative care să le permită integrarea persoanelor cu dizabilități: colaborarea cu alte organizații care au capacitatea de a angaja persoane cu dizabilități, creând astfel un ecosistem de sprijin, dezvoltarea unor programe de stagii sau ucenicie pentru persoanele cu dizabilități, care să le permită acestora să dobândească experiență profesională într-un mediu adaptat sau implicarea companiei în proiecte comunitare care sprijină integrarea persoanelor cu dizabilități.

OUG 127/2024 oferă un cadru important pentru integrarea persoanelor cu dizabilități în piața muncii, iar angajatorii trebuie să fie proactivi în abordarea provocărilor legate de condițiile de muncă. Prin evaluarea și adaptarea spațiilor de lucru, accesarea resurselor și consultanței, precum și explorarea alternativelor, companiile pot contribui la crearea unui mediu de lucru incluziv, adaptabil și accesibil. 

În ultimii cinci ani, prețul gazelor tranzacționate pe piața spot din România a depășit nivelul pieței europene în aproximativ jumătate din timp


de Dumitru Chisăliță,
Președinte Asociația Energia Inteligentă

Analizând evoluția prețului gazelor naturale stabilit pe bursa de gaze din România și pe cea mai reprezentativă piață din Europa (TTF Olanda), se poate observa că deși au existat nenumărate intervenții în piața de gaze naturale din România, aceasta a funcționat și a asigurat siguranța continuității livrării gazelor naturale la consumatorul final. Există numeroase voci care arată că „România nu are cum să existe o piață de gaze deoarece sunt doar 7 producători de gaze”, dar cea mai concludentă dovadă a funcționării pieței de gaze este continuitatea livrării gazelor la consumatori atunci când cererea a fost mai mare decât sursele de gaze. Piața a determinat acoperirea cererii prin achiziția de gaze cu o zi înainte sau în timpul zilei în care cererea a fost mai mare decât sursele. 

Este impetuos necesar să ieșim din retorica vremurilor trecute în care România era o „insulă” energetică izolată și care își rezolva problemele energetice prin restricționarea consumului (programul frig și întuneric) și să înțelegem că astăzi suntem interconectați fizic și comercial, adică suntem in situația de a avea gaze și energie în mod continuu și atunci când  cererea este mult mai mare decât sursele noastre. Piețele de gaze naturale sunt globale, gazele trecând peste granițe între producători și consumatori din întreaga lume. Europa are noroc că, odată cu ascensiunea internațională a Bursei de gaze TTF Olanda, producătorii globali de gaze acceptă prețul european onshore al gazului în euro ca preț de referință credibil. Această piață strategică joacă un rol crucial în aprovizionarea cu gaz în Europa, inclusiv în România, și în asigurarea alocării eficiente a aprovizionării cu gaze.

Analizând evoluțiile de preț pentru piața SPOT din România (BRM) și cea din Olanda (TTF – cea mai reprezentativă piață a gazelor din Europa) se poate observa corelarea prețurilor între cele două piețe, aspect normal având în vedere că există o piață unică europeană a gazelor din care face și România.

Se poate observa din graficele alăturate că au existat momente în care prețul SPOT al gazelor din România a fost mai mic decât prețul  gazelor din Europa și viceversa, aspect datorat diferenței dintre cere și ofertă la un moment dat, dar mai ales ca urmare a influențării pieței gazelor din România. Funcționarea pieței românești se evidențiază chiar și la momentul manipulării pieței de gaze, cu evoluțiile aferente a prețului. 

Analizând diferența stabilită între prețul gazelor SPOT din România și Europa de Vest putem observa că funcționarea pieței de gaze din România și utilizarea cotațiilor BRM a determinat o economie a României de 215 milioane de euro în ultimii 5 ani, față de situația în care actorii din România s-ar fi raportat la indicatorii TTF Olanda.

O piață a gazelor lichidă, interconectată și funcțională eficient, cu formarea corectă și transparentă a prețurilor pentru energiile concurente din diverse surse interne și globale, soluții inteligente pe partea cererii și un cadru legislativ stabil vor asigura gaze la consumatori în mod continuu și la prețuri corecte. 

S-a dovedit că un plafon de preț nu scade prețul de piață globală al energiei (UE a plafonat prețul în perioada 2022 – 2025), dar poate crea presiune în creștere a prețurilor și o volatilitate crescută a prețurilor în Europa. România a plafonat prețul la gaze și nu avem prețuri mai mici la gaze decât în urmă cu 4 ani.

Implementarea unui plafon artificial de preț în Europa, după modelul românesc, nu ar aborda modificările în evaluările globale ale gazelor, determinate de evoluția dinamicii cererii și ofertei. În schimb, ar dăuna probabil încrederii în TTF și ar determina comunitatea mondială a gazelor să se orienteze către alte prețuri de referință nereglementate și, prin urmare, mai reprezentative, care sunt situate în principal în afara UE.

Dacă prețul gazului este plafonat artificial sub valoarea de piață, Europa nu mai oferă un preț competitiv pentru a atrage transporturi de GNL, ceea ce ar periclita aprovizionarea pe termen scurt. 

GNL a fost redirecționat către Europa atunci când a fost nevoie, dar această tendință ar putea dispărea la un preț plafonat.

Mai mult, impunerea unui plafon de preț ar putea pune în pericol aprovizionarea pe termen lung, deoarece ar submina credibilitatea Europei ca client serios pe piața globală de gaze. Controalele artificiale ale prețurilor ar face din Europa un partener mai puțin atractiv și de încredere pentru furnizori, care ar putea prefera piețele în care pot vinde gaz la prețuri competitive, determinate de piață. Conform Rystad Energy Research and Analysis începând cu 5 februarie 2025, Europa a contractat doar 26% din necesarul de aprovizionare cu GNL până în 2040 (având în vedere perspectivele cererii de gaze naturale Fit for Fifty): 31 de contracte GNL în valoare de 649 miliarde mc, ceea ce este în contrast puternic cu 117 contracte GNL încheiate de Asia în valoare de 1,351 miliarde mc. În plus, prețurile artificiale ar putea avea un impact asupra investițiilor pe termen lung în noua infrastructură necesară pentru extragerea și transportul energiei.

Piața liberalizată a gazelor naturale este singura care poate răspunde la multiplele provocări actuale, inclusiv transparența prețurilor și concurența între diferite surse de energie. Sistemul interconectat și funcțional la nivel global, cu acces la surse multiple, precum gazele din diferite regiuni sau LNG, asigură siguranța aprovizionării cu gaze, doar la existența unui Preț Corect. Plafonarea prețului înseamnă deschiderea drumului către creșterea riscului în aprovizionarea cu gaze.

Liberalizarea trebuie să fie, însă, însoțită de soluții inteligente pe partea cererii, cum ar fi eficiența energetică, și de politică care să protejeze consumatorii vulnerabili, pentru a evita fluctuațiile mari ale prețurilor care pot afecta economiile gospodăriilor sau ale companiei.

THE WORK COMPASS | HR CONFERENCE

0

The Diplomat-Bucharest & Outsourcing Today organizează a 9-a ediție a HR CONFERENCE | WORK COMPASS și invită liderii din resurse umane, managerii de top și factorii de decizie din mediul de afaceri să analizeze perspectivele celor mai discutate și abordate subiecte din HR și spațiul de lucru interconectat.

Evenimentul din acest an aduce în prim-plan atât perspective strategice, cât și subiecte practice, oferind un cadru aprofundat de discuție despre tendințele actuale din domeniul resurselor umane și dinamica locului de muncă. Acesta pune bazele unei analize detaliate asupra transformărilor care modelează managementul resurselor umane și mediul de lucru pentru 2025. Printre temele centrale se numără adaptarea la transformarea tehnologică ca nouă realitate de afaceri, echilibrul dintre adoptarea și integrarea inteligenței artificiale, precum și măsurile HR necesare pentru a promova o mentalitate axată pe creșterea prin AI. De asemenea, se pune accent pe perfecționarea competențelor angajaților, gestionarea agilă a diverselor aspecte ale spațiului de lucru și abordarea unor subiecte sensibile, cum ar fi incluziunea, diversitatea și diferențele între generații.

Evenimentul va avea loc pe 11 martie, la InterContinental Athénée Palace București, sala de conferințe Regina Maria.

Agenda evenimentului:

09:30 – 10:30 Inregistrare & Welcome Coffee
10:30 – 10:35 Deschiderea conferintei
10:35 – 12:30 VIITORUL MEDIULUI DE LUCRU  
12:30 – 13:30 Pranz & networking

În cadrul evenimentului vor fi abordate urmatoarele tematici:

PERSPECTIVE ALE MEDIULUI DE LUCRU: LA CE SĂ NE AȘTEPTĂM ÎN ACEST AN

O privire de ansamblu asupra tendințelor emergente din HR și dinamicii locului de muncă, alături de perspective despre cum pot organizațiile să se adapteze schimbărilor. Subiectele panelului evidențiază importanța pregătirii pentru schimbări rapide și înțelegerii acestor tendințe pentru a modela strategii performante și durabile.

  • Care este impactul transformarii digitale în HR in 2025
  • Care sunt prioritatile in acest an in privinta aspectelor de well-being si și DEI (Diversitate, Echitate și Incluziune)
  • Cum se pune accent in acest an pe dezvoltarea competențelor și viitorul învățării, munca flexibilă
  • Cum evolueaza in acest an modelul hibrid de munca si impactul leadershipului in cultura organizaționala

LEADERSHIP ÎN EVOLUȚIE

O privire de ansamblu asupra ajustărilor, schimbărilor și adaptabilității locurilor de muncă și a culturilor organizaționale pentru a răspunde nevoilor unei forțe de muncă multigeneraționale, obiectivelor și țintelor actuale ale afacerilor și procesului continuu de echilibrare a acestor aspecte.

  • Ce aspecte sunt de mentionat referitor la: adaptabilitatea și reziliența leadershipului, cererea tot mai mare de lideri capabili să gestioneze incertitudinea și să stimuleze inovația
  • Ce competențe sunt necesare pentru dezvoltarea unui leadership adaptiv- inclusiv empatie, flexibilitate și gestionarea crizelor
  • Ce programe de training se dezvolta pentru formarea „liderilor de nouă generație”, pregătiți să gestioneze echipe diverse și flexibile
  • Cum este abordata integrarea „scope of work” in implicarea angajatilor si cum vedeti importanța transparenței și autenticității în promovarea unui sens al scopului

TRANSFORMAREA HR PRIN TEHNOLOGIE 

Această temă abordează automatizarea și integrarea AI în procesele HR, cu adoptarea tot mai largă a inteligenței artificiale pentru activități precum recrutarea, onboarding-ul, evaluările de performanță și implicarea angajaților.

  • Cum pot ajuta analizele bazate pe AI  la identificarea talentului și a decalajelor de competențe
  • Care este potențialul chatbot-urilor de a gestiona întrebările de rutină ale angajaților, eliberând HR pentru funcții strategice
  • Ce considerații etice sunt identificare în utilizarea AI în HR
  • Care sunt cele mai bune practici pentru colectarea și utilizarea datelor în sprijinul luării deciziilor informate
  • Ce probleme legate de confidențialitate și echilibrarea colectării datelor cu respectarea drepturile angajaților se pot identifica

ABORDAREA ÎNVĂȚĂRII CONTINUE 

Reskilling-ul și upskilling-ul forței de muncă reprezintă o tendință care definește de câțiva ani mediul de lucru. Tendința se îndreaptă către învățarea continuă pentru a aborda decalajele de competențe în tehnologie, analize de date și abilități soft, precum și pregătirea continuă pentru o forță de muncă multigenerațională, răspunzând nevoilor unice de învățare ale fiecărui segment generațional.

  • Care sunt modalitățile eficiente de identificare a competențelor critice pentru viitor pentru diferite roluri de muncă
  • Ce metode de integrare a micro-învățării, gamificării și platformelor de învățare digitală sunt implementate in acest an
  • Care este potențialul parteneriatelor cu instituții educaționale pentru dezvoltarea învățarii continue
  • Care este rolul mentoratului și al mentoratului invers pentru a încuraja schimbul de cunoștințe între generații

ACCENT PE BUNĂSTAREA ANGAJAȚILOR ȘI DEI

Sănătatea mentală devine o componentă esențială a bunăstării angajaților, iar companiile se concentrează pe ESG și pe avansarea inițiativelor de Diversitate, Echitate și Incluziune. Panelul evidențiază accentul tot mai mare pe sprijinirea sănătății mentale și bunăstării holistice ca elemente integrale ale culturii organizaționale și pe consolidarea programelor DEI, cu accent pe sentimentul de apartenență, salariul echitabil și oportunitățile de avansare.

  • Care este Rolul HR în susținerea inițiativelor pentru sănătatea mentală și reducerea stigmatizării
  • Ce resurse exista pentru programe eficiente de wellness, inclusiv telemedicină și proiecte dedicate sănătății mentale
  • Ce provocări identificati în crearea unui mediu incluziv în locurile de muncă hibride
  • Ce strategii practice exista pentru promovarea unui leadership divers și a unei decizii incluzive
  • Cum se poate gestiona si preveni burnout-ului și problemele rezultate de cultura toxica de tipul „mereu conectat”

HR CONFERENCE | WORK COMPASS este sprijinit de NXP Semiconductors Romania, Continental, Vastint, Wellington și Regina Maria. Parteneri constituționali: Concordia,  HENRO, AHK Romania,  BRCC,  CCIFER, CLUJ IT Cluster, Lovering & Partners. Parteneri media: Outsourcing Today, Sustainability Today, Automotive Today, Financial Intelligence, Romania Durabila, Economistul, Club Economic, Bursa, Revista Piata.

Getika Holistic Life: Româncele, tot mai preocupate de sănătate și încetinirea procesului de îmbătrânire

0

Femeile din România sunt tot mai preocupate de sănătatea lor interioară pentru putea a-și putea îmbunătăți aspectul fizic și starea psihică. Astfel, 6 din 10 românce adoptă un stil de viață mai sănătos și mai echilibrat, cu o atenție mai mare privind alimentele consumate și gestionarea stresului, pentru a putea preveni boli, a rezolva afecțiuni ale tenului, a-și menține fertilitatea cât mai mult timp, a arată mai tinere și a încetini procesul de îmbătrânire, arată o analiză Getika Holistic Life.

Astfel, cererea pentru analizarea stării de sănătate și construirea unui plan de alimentație pentru schimbarea stilului de viață s-a dublat în 2024 față de 2023. Femeile cheltuiesc în medie între 1.000 lei și 2.000 lei pe un plan de tratament holistic pe trei luni. Cele mai căutate servicii sunt consultația SCIO, o scanare non-invazivă a organismului, fitoterapia, consultații de nutriție, iridologie și psihoterapie.

Cele mai multe românce care sunt preocupate să adopte un stil de viață sănătos sunt din mediul urban, 80% fiind din București, urmat de Ploiești, Pitești, Vâlcea, Giurgiu.

În ultimii ani, tot mai multe femei din România își regândesc obiceiurile de zi cu zi, punând accent pe sănătate și bunăstare interioară. Sunt tot mai conștiente că frumusețea exterioară este o reflexie a sănătății interioare, ceea ce le determină să acorde o atenție sporită îngrijirii corpului și minții prin alegerea unor stiluri de viață sănătoasă. Tot mai multe femei știu că starea organismului are impact asupra aspectului fizic, problemele interioare generând probleme la exterior sau, dimpotrivă, un organism sănătos generând un aspect fizic tineresc. Interesul pentru a adopta un stil de viață echilibrat pentru a-și menține vitalitatea și un aspect fizic tânăr apare în principal în jurul vârstei de 34-36 de ani. Cele mai preocupate femei de un stil de viață sănătos au în general între 35 și 55 ani, dar observăm o adoptare tot mai mare a unor obiceiuri beneficie pentru corp și minte și de către femei cu vârsta de 18-20 ani. Această tendință reflectă o schimbare majoră în percepția frumuseții – de la machiaj excesiv și soluții rapide, la un proces profund de îngrijire din interior”, explică Maria Mihăilă, fitoterapeut și nutritionist acreditat internațional, fondator Getika Holistic Life.

Cu ce probleme se confruntă româncele care devin preocupate de un stil de viață sănătos

Numărul problemelor și starea de sănătate a femeilor se agravează odată cu înaintarea în vârstă din cauza stilului de viață stresant și haotic. Multe dintre românce ajung la consultații de medicină complementară cu probleme ca dermatită seboreică, probleme cu greutatea corporală și tendințe de obezitate, probleme de fertilitate, probleme hormonale, probleme digestive, intoleranțe alimentare, dureri de cap, dureri de pelvis, probleme de nutriție, emoționale, stres și probleme emoționale.

Ele sunt din ce în ce mai conștiente că frumusețea exterioară este strâns legată de sănătatea interioară, motiv pentru care se orientează spre alimentația sănătoasă, bogată în nutrienți esențiali.

Teama de îmbătrânire, factor declanșator pentru schimbarea stilului de viață

Pe măsură ce înaintează în vârstă, multe femei devin mai atente la semnele îmbătrânirii și caută soluții eficiente pentru a le combate. Alimentația echilibrată, sportul și suplimentele naturale sunt tot mai frecvent incluse în rutina zilnică a femeilor care vor să-și mențină vitalitatea și frumusețea naturală.

Pentru a trăi cât mai sănătos, româncele prioritizează activitățile fizice, alimentația echilibrată și practicile de mindfulness sunt acum priorități pentru multe femei. 

Alimentația bazată pe nutrienți și îngrijirea pielii, printre principalele preocupări ale româncelor

Suplimentele naturale, cum ar fi vitaminele și mineralele, devin o alegere populară pentru a sprijini sănătatea pielii și a părului, iar remediile din plante, precum ceaiurile din plante medicinale sau uleiurile esențiale, sunt folosite pentru a reduce stresul și a îmbunătăți starea generală de bine. De asemenea, multe femei apelează la soluții naturale pentru îmbunătățirea fertilității, o problemă din ce în ce mai prezentă în viața cuplurilor contemporane. Acestea caută plante și suplimente care pot sprijini echilibrul hormonal și sănătatea reproductivă.

„Îmbunătățirea aspectului fizic și a sănătății tenului prin grijă față de interior este nu doar posibilă, ci și extrem de eficientă. O alimentație echilibrată, bogată în nutrienți esențiali, poate avea un impact semnificativ asupra sănătății pielii și a părului. De exemplu, consumația adecvată de vitamine (precum A, C, E și complexul B), minerale (cum ar fi zincul și seleniul) și acizi grași omega-3 poate contribui la menținerea elasticității pielii, la reducerea inflamațiilor și la promovarea unei străluciri sănătoase.

Și suplimentele precum colagenul, probioticele și antioxidanții pot sprijini și ele sănătatea pielii, ajutând la combaterea efectelor îmbătrânirii și la îmbunătățirea texturii tenului. De asemenea, hidratarea adecvată este esențială; consumul suficient de apă ajută la menținerea pielii hidratate și la eliminarea toxinelor din organism. În plus, gestionarea stresului prin metode precum meditația, yoga sau exercițiile fizice regulate poate avea un impact considerabil asupra sănătății pielii”, spune Maria Mihăilă, fitoterapeut și nutritionist acreditat internațional, fondator Getika Holistic Life.

Femeile devin din ce în ce mai conștiente de faptul că frumusețea exterioară înseamnă a fi natural, astfel că încep să folosească mai puține produse de make-up pentru a lăsa pielea să respire. În loc să se bazeze pe machiajul excesiv, ele aleg să își pună în evidență trăsăturile naturale, punând accent pe un stil de viață sănătos, care se reflectă și în frumusețea exterioară.

Româncele fac alegeri mai conștiente în privința produselor pe care le aplică pe piele, optând pentru cosmetice naturale, fără parabeni și alte substanțe chimice dăunătoare. Această orientare spre produse mai sănătoase nu doar că ajută la menținerea sănătății pielii, dar contribuie și la o frumusețe care emană naturalete și vitalitate. 

Gestionarea stresului și echilibrul mental, elemente-cheie pentru un aspect tânăr

Un alt factor major care influențează procesul de îmbătrânire este stresul. Femeile conștientizează din ce în ce mai mult impactul negativ al acestuia asupra sănătății și frumuseții, motiv pentru care apelează la metode precum yoga, meditația sau tehnici de respirație pentru a-și menține echilibrul emoțional.

Tendința de a îmbina sănătatea interioară cu aspectul exterior devine din ce în ce mai populară printre femeile din România. Această schimbare de mentalitate arată o evoluție clară spre un stil de viață conștient, în care frumusețea nu mai este doar o chestiune estetică, ci un rezultat al echilibrului dintre corp și minte. Astfel, româncele aleg să investească în sănătatea lor pe termen lung, înțelegând că adevărata frumusețe vine dintr-un organism bine îngrijit și o stare de spirit pozitivă.

După perioada pandemiei, din ce în ce mai mulți români au apelat la medicina complementară ajungând ca peste 70% dintre pacienți să meargă pentru prima oară la acest tip de terapie, potrivit datelor Getika Holistic Life.

Dacă problema de sănătate s-a instalat în organism, este recomandat ca românii să apeleze direct la medicina clasică. În schimb, la medicina complementară este recomandat să apeleze cu scopul de a preveni o serie de boli, în paralel cu consultațiile și controalele de rutină și de prevenție. În acest sens, 95% dintre persoanele care apelează la medicină complementară merg în mod regulat la controale de rutină în spitale și clinici, urmează tratamentele medicilor dacă este cazul și văd în medicina holistică o completare a medicinei clasice pentru un stil de viață sănătos pe termen lung.

Licee din toată țara, în competiția „Susțin educația financiară în comunitatea mea”, derulată de Junior Achievement România în parteneriat cu Raiffeisen Bank 

0

Junior Achievement (JA) România dă startul celei de-a șaptea ediții a competiției „Susțin educația financiară în comunitatea mea”, o inițiativă care pune la dispoziția liceelor soluții pentru formarea comportamentelor financiare responsabile ale tinerilor, prin acces gratuit la platforma de e-learning JA Learn™ și la cursul digital „Finanțele mele”, dar și prin oportunitatea de a beneficia de sprijin financiar pentru modernizarea și diversificarea oportunităților educaționale pe care le creează pentru elevii lor.

Inițiativa este parte a programului pe care JA România îl derulează în parteneriat cu Raiffeisen Bank România pentru dezvoltarea cunoștințelor și abilităților de care tinerii au nevoie în ceea ce privește gestionarea banilor. Edițiile anterioare au însumat participarea a peste 150.000 de elevi și sprijin financiar pentru 48 de licee, utilizat în special pentru suplimentarea dotărilor cu echipamente tehnologice necesare în activitatea didactică.

„Continuăm, pentru al 15-lea an consecutiv, parteneriatul cu cea mai mare organizație internațională de educație economică și antreprenorială. Am găsit în Junior Achievement un partener de încredere alături de care ajutăm liceenii să înțeleagă mai bine relația cu banii și să dobândească un comportament financiar sănătos” – Bogdan Popa, vicepreședinte, Operațiuni & IT, Raiffeisen Bank România

 „Susțin educația financiară în comunitatea mea” se desfășoară în acest an în perioada 06 martie-11 mai, iar un liceu poate participa dacă unul dintre profesori parcurge pașii de înscriere, care, ulterior, îi vor da lui și elevilor acces la platforma de e-learning JA Learn™ și la cursul digital interactiv „Finanțele mele”. 

În cadrul acestui curs, liceenii descoperă noțiuni pentru organizarea și gestionarea bugetului personal și pentru documentarea deciziilor de cheltuire sau investire a banilor; în același timp, elevii, beneficiază de o experiență de învățare flexibilă, în ritm propriu și bazată pe exerciții și quiz-uri cu feedback imediat, care dau posibilitatea verificării și însușirii corecte a conceptelor și principiilor financiare. 

Prin parcurgerea acestui curs, elevii pot contribui la succesul liceului lor în cadrul competiției. Liceele cele mai active vor beneficia de sprijin financiar în valoare totală de 92.500 de lei, destinat exclusiv echipamentelor, softurilor sau demarării unor noi acțiuni cu scop educațional. Acestea vor fi premiate în cadrul galei JA Invest in Education, care va avea loc la finalul lunii mai, la București. Mai multe detalii despre calendar și procesul de înscriere sunt disponibile la https://jar.ro/sefcm25.  

Inițiativa „Susțin educația financiară în comunitatea mea” a fost dezvoltată pentru a pune la dispoziția instituțiilor de învățământ soluții applied learning și ready to use pentru dezvoltarea competențelor și comportamentelor responsabile ale tinerilor în ceea privește gestionarea banilor. 

În acest an școlar, portofoliul de resurse și instrumente educaționale puse la dispoziția școlilor prin colaborarea dintre JA România și Raiffeisen Bank s-a extins prin jocul „Misiunea mea financiară”, dezvoltat pe platforma Minecraft Education pentru a completa lecțiile tradiționale și a propune un mod de învățare adaptat vârstei și felului în care elevii obișnuiesc să-și petreacă timpul împreună cu prietenii, colegii sau familia.

Parteneriatul dintre JA România și Raiffeisen Bank a început în 2010, iar în cei 15 ani de colaborare a fost extins pentru a răspunde, adaptat fiecărui nivel de studii (primar, gimnaziu, liceu), nevoilor de formare a abilităților de economisire și gestionare responsabilă a resurselor financiare și de mediu.

Despre Raiffeisen Bank România 

Raiffeisen Bank, bancă universală de top, cu capitalizare și lichiditate solide, activează pe piața bancară din România deservind peste 23 milioane de clienți, persoane fizice și juridice.  

De mai bine de 25 de ani, Raiffeisen Bank susține mediul economic din România, oferind produse și servicii financiare dezvoltate pentru a acoperi nevoile clienților. Având ca principiu fundamental responsabilitatea, contribuim la dezvoltarea societății prin finanțarea economiei reale și sustenabile. Totodată, suntem implicați în comunitate, prin susținerea a 5 piloni de dezvoltare: educație, ecologie urbană, sport ca stil de viață sănătos, inovație și, nu în ultimul rând, artă și cultură.  www.raiffeisen.ro 

Despre Junior Achievement (JA) România

Junior Achievement (JA) România, organizație nonprofit, a fost fondată în anul 1993 și este parte a JA Worldwide® USA și JA Europe. Junior Achievement este cea mai mare organizație internațională de educație antreprenorială, economică, financiară, de orientare profesională și dezvoltare personală, programele sale fiind urmate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume. În 2024, organizația a urcat pentru a șasea oară în Top 10 ONG-uri din lume, iar în 2025 a primit a patra nominalizare la Premiul Nobel pentru Pace. În România, programele JA de tip applied learning sunt urmate anual de peste 292.000 de elevi și studenți din 1.834 instituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educației, instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. Mai multe detalii sunt disponibile pe https://www.jaromania.org.