Pepco România oferă 100 de granturi pentru educație non-formală prin programul Pepcolandia

0

Retailer-ul Pepco România anunță „lansarea celei de-a cincea ediții a programului Pepcolandia, o inițiativă menită să sprijine educația non-formală a copiilor și tinerilor cu vârste de până la 18 ani, din medii vulnerabile”. 

Organizatorii subliniază că, „în 2025, programul continuă să ofere sprijin comunităților locale, prin granturi în valoare totală de 750.000 lei, pentru 100 de proiecte care vizează dezvoltarea educațională și socială a tinerilor, educație non-formală, incluziune socială și dezvoltarea abilităților pentru viitor.   

Angajații Pepco joacă un rol esențial în succesul Pepcolandia, implicându-se activ în comunități și contribuind cu pasiune la fiecare ediție a programului. Fie că propun inițiative, participă direct la activitățile ONG-urilor în calitate de voluntari sau chiar sunt implicați în procesul de jurizare, echipele Pepco demonstează un angajament consistent față de comunitățile locale”. 

Raluca Popescu, Corporate Social Responsibility Specialist, Pepco: „Pepcolandia este un program intern de responsabilitate socială, născut din pasiunea și sufletul angajaților Pepco, în beneficiul comunităților locale. În toți acești ani de implementare ne-am consolidat relația cu ONG-urile locale și am rămas aproape de nevoile acestora. În acest context, demarăm cea de-a cincea ediție a programului Pepcolandia, reafirmându-ne angajamentul de a sprijini educația non-formală și dezvoltarea personală a copiilor și tinerilor din România pe parcursul vacanței de vară. În 2025 oferim 100 de granturi care permit ONG-urilor să își continue misiunea socială, contribuind la bună-starea beneficiarilor și comunităților locale.”

Inițiatorii precizează că, „de anul acesta, programul Pepcolandia este implementat și gestionat de Asociația pastel, o organizație cu experiență în coordonarea și derularea proiectelor la nivel național. Prin implicarea sa, Asociația pastel asigură întregul proces de organizare a proiectului, monitorizarea implementării și sprijinirea beneficiarilor în atingerea obiectivelor stabilite. Colaborarea dintre Pepco și Asociația pastel reflectă o misiune comună pentru creșterea accesului la educație de calitate și dezvoltarea unui mediu propice învățării, pentru copiii și tinerii din România”. 

Andreea Oprea, director executiv, Asociația pastel: „Suntem onorați să facem parte din acest -program ca partener de implementare, mai ales că am avut oportunitatea de a fi beneficiari ai unei ediții anterioare Pepcolandia. Am experimentat direct impactul pozitiv pe care acest program îl are asupra comunităților și a copiilor care participă la activitățile finanțate. Acum, având acest rol extins, ne asumăm responsabilitatea de a contribui la succesul inițiativei, sprijinind ONG-urile în dezvoltarea și implementarea proiectelor lor. Credem în puterea educației non-formale și suntem mândri să lucrăm alături de Pepco România pentru a crea oportunități de învățare și petrecere a timpului liber pentru copiii și tinerii din România.”  

Perioada de înscriere a proiectelor: 6-20 martie 2025

ONG-urile sunt încurajate să consulte regulamentul programului și, după verificarea condițiilor de eligibilitate, să aplice conform calendarului: 

Etapa I: Scrisori de intenție 

  • 6-20 martie 2025: ONG-urile pot depune Scrisoarea de intenție  cu descrierea generală a proiectului.  Formularul este disponibil AICI.
  • 21-31 martie 2025: Comisia analizează și votează proiectele care trec în etapa a doua. 
  • 1 aprilie 2025: Anunțarea proiectelor selectate și informarea ONG-urilor care pot depune aplicația extinsă. 

Etapa II: Aplicația extinsă 

  • 1-12 aprilie 2025: ONG-urile preselectate depun aplicația extinsă. 
  • 13 aprilie-2 mai 2025: Evaluare finală a proiectelor, inclusiv analiza logică a acțiunilor și bugetului. 
  • 3-14 mai 2025: Anunțarea câștigătorilor și semnarea contractelor. 

Etapa III: Implementare 

  • 15 mai-15 septembrie 2025: Implementarea proiectelor.

Etapa IV: Raportare

  • 15-20 septembrie 2025: Transmiterea rapoartelor finale. 

Cum sunt evaluate proiectele 

În prima etapă, proiectele vor fi evaluate de către organizatori împreună cu angajații Pepco, care activează în zonele în care ONG-urile își desfășoară activitatea, în funcție de informațiile furnizate în scrisoarea de intenție.

Ulterior, acestea vor trece în etapa a doua, pentru depunerea aplicației extinse și pentru jurizare. Din juriu fac parte: Raluca Popescu – Corporate Social Responsibility Specialist Pepco, Cătălina Gheorghe – Brand Communication Specialist Pepco, Dana Nae Popa – președintele Asociației pastel, Andreea Oprea – director executiv, Asociația pastel, Lăcrămioara Botezatu – CSRmedia.ro și Teodora Tompea – jurnalist Digi24. 

Printre criteriile de evaluare se numără: relevanța proiectului, definirea targetului, tipurile de activități propuse corelate la obiectivele proiectului, impact, implicarea altor actori din comunitate (parteneri și/sau voluntari). Nota finală a fiecărui proiect este media aritmetică a notelor acordate de reprezentanții juriului.

10 ani de PEPCO România 

Anul 2025 marchează 10 ani de Pepco România, un deceniu în care compania a devenit unul dintre cei mai importanți retaileri europeni care își desfășoară activitatea în România, oferind produse accesibile și de calitate. Sub egida Future at Heart – angajamentul de sustenabilitate Pepco, în ultimii cinci ani, compania a investit în proiecte strategice de responsabilitate socială în domeniul educației din România și și-a consolidat implicarea în comunitățile locale, prin multiple inițiative sociale.  

Patronatul European al Femeilor de Afaceri –PEFA lansează, în premieră în România, Indexul Antreprenoriatului Feminin

0

În premieră, în Romania, Patronatul European al Femeilor de Afaceri – PEFA lansează Indexul Antreprenoriatului Feminin – IAF, un instrument esențial pentru măsurarea și înțelegerea impactului contribuției femeilor în economia românească și in procesul decizional la toate nivelurile pe plan național, regional și în cadrul instituțiilor internaționale. Acest index oferă o analiză detaliată a dinamicii antreprenoriatului feminin, facilitând luarea deciziilor strategice și formularea de politici publice eficiente.

„Indexul Antreprenoriatului Feminin reprezintă un pas important în consolidarea ecosistemului antreprenorial din România. Prin acest instrument, ne dorim să oferim atât autorităților, cât și mediului de afaceri o imagine clară asupra realităților și oportunităților pe care le oferă sporirea gradului de conștientizare privind importanța participării femeilor în procesul decizional la toate nivelurile, pe plan național, regional și în cadrul instituțiilor internaționale”, a declarat Andreea Negru, președinta Patronatului European al Femeilor de Afaceri – PEFA.

La rândul său, prim-vicepreședinta PEFA, Lorena Stoian, susține: „Lansarea Indexului Antreprenoriatului Feminin subliniază angajamentul PEFA de a sprijini și promova inițiativele antreprenoriale , contribuind la dezvoltarea unui mediu de afaceri echitabil și sustenabil în România. Antreprenoarele din România au un potențial imens, iar acest index este un pas concret spre recunoașterea, susținerea și maximizarea acestui potențial”.

Lansarea Indexului Antreprenoriatului Feminin este posibilă datorită sprijinului acordat de BCR, în calitate de partener strategic, și a Pluxee România. BCR și Pluxee România, alături de Patronatul European al Femeilor de Afaceri – PEFA, susțin această inițiativă inovatoare, unică în România, menită să sporească vizibilitatea, sprijinul și încrederea în rolul esențial al femeilor în dezvoltarea economică durabilă și în construirea unei societăți moderne.

Pentru BCR, normalizarea implicării femeilor în afaceri e o prioritate strategică. Antreprenoarele sunt cele care susțin dinamică economică și industriile viitorului, fiind un contributor important la tot ce înseamnă inovație, transformare digitală și dezvoltare sustenabilă. Ne bucurăm să fim alături de PEFA, pentru că perspectiva locală și datele ne ajută să transformăm inspirația în acțiuni relevante și impact. Iar lansarea indexului Antreprenoriatului Feminin este un pas concret pentru a pune antreprenoriatul feminin în centrul creșterii economice a României, prin curaj, acces la resurse și oportunități reale”, a declarat Dana Dima, Vicepreședinte Retail & Private Banking, BCR.


Patronatul European al Femeilor de Afaceri (PEFA) este o organizație membra a IMM Romania, dedicată promovării și susținerii antreprenoriatului la nivel national și european. Prin intermediul inițiativelor sale, PEFA își propune să creeze un mediu de afaceri modern, incluziv și echitabil.

Analiză Storia: Chiriile medii, mai mari decât anul trecut, dar în ușoară scădere față de luna anterioară               

Prețurile solicitate pentru chiriile din cele 10 orașe cu cele mai multe anunțuri pe Storia au crescut cu 9% în perioada februarie 2025 vs. februarie 2024. În raport cu luna anterioară (ianuarie 2025), prețurile din luna februarie au scăzut cu 2%. În luna februarie 2025 interacțiunile între chiriași și cei care publică anunțuri de închiriere pe Storia – platforma imobiliară lansată de OLX – au crescut cu 6% față de luna februarie 2024.

„Comparând luna februarie a acestui an cu aceeași perioadă din 2024, observăm în mare parte creșteri de prețuri în cele mai mari orașe de pe Storia. Totuși, analizând evoluția din ultima lună, vedem că în unele orașe și sectoare ale Bucureștiului prețurile încep să scadă ușor, ceea ce ar putea semnala o posibilă temperare a ritmului de creștere din perioada precedentă. La fel ca în luna anterioară, cel mai scump sector din Capitală rămâne sectorul 1, în timp ce sectorul 6 continuă să fie cel mai accesibil”, a declarat Monica Dudău, Head of Marketing Real Estate Europe OLX Group.

Cum au evoluat prețurile chiriilor în București în luna FEBRUARIE, conform datelor Storia

Comparativ cu aceeași lună a anului trecut, prețurile medii ale chiriilor din București au crescut în 2025, însă, în raport cu ianuarie 2025, în unele sectoare ale Capitalei au fost înregistrate și scăderi. În februarie 2025, o garsonieră a avut un preț mediu de 345 euro/lună, un apartament cu două camere a avut un preț de cerere de 550 euro/lună, iar un apartament cu trei camere a ajuns la un preț mediu de 759 euro/lună. Cele mai mari creșteri de prețuri de la un an la altul au fost în sectorul 2, în cazul apartamentelor cu trei camere (+20% în februarie 2025 vs. 2024) și în sectorul 5, la categoria apartamentelor cu două camere (+20%). Față de luna anterioară, prețurile au scăzut cu 5% în sectorul 1, pentru garsoniere și apartamentele cu două camere.

În sectorul 1, cel mai scump sector, chiria pentru o garsonieră a fost în medie de 419 euro/lună, un apartament cu două camere a ajuns la 690 euro/lună, iar unul cu trei camere la 1211 euro/lună. În februarie 2025, un apartament cu trei camere a avut un preț mediu de cerere cu 161 de euro mai ridicat față de luna februarie a anului trecut. În contrast, cele mai accesibile prețuri s-au înregistrat tot în sectorul 6, unde o garsonieră s-a închiriat cu 400 euro/lună, un apartament cu două camere cu 500 euro/lună, iar unul cu trei camere cu 600 euro/lună.

Astfel, chiriile medii pentru o garsonieră s-au încadrat între 350 euro (în sectorul 5) și 419 euro (sectorul 1). Prețurile medii de închiriere pentru apartamentele cu două camere s-au aflat între 500 de euro (sectoarele 4 și 6) și 690 de euro (sectorul 1). Apartamentele cu trei camere au avut prețuri medii de închiriere cuprinse între 599 euro (sectorul 6) și 1211 de euro (sectorul 1).

Cum au evoluat chiriile în alte orașe mari din țară în luna FEBRUARIE, conform datelor Storia

Cea mai mare creștere de la un an la altul (+18%), la categoria prețurilor medii de închiriere, s-a înregistrat la garsonierele din Oradea și din Arad. Pe de altă parte, prețurile medii de închiriere ale apartamentelor cu două camere din Constanța și cele ale apartamentelor cu trei camere din Cluj-Napoca au crescut cel mai puțin, cu 4%. Totuși, au rămas constante prețurile garsonierelor din Craiova și prețurile apartamentelor cu două camere din Iași, Oradea și Sibiu.

CLUJ-NAPOCA: Comparativ cu luna februarie a anului trecut, în februarie 2025 prețurile medii solicitate pentru închirierea garsonierelor au crescut cu 8%, cele ale apartamentelor cu două camere cu 9%, iar cele pentru apartamentele cu trei camere cu 4%. În februarie 2025, chiria medie pentru o garsonieră a fost de 378 de euro, pentru un apartament cu două camere prețul mediu de cerere a fost de 599 de euro, iar pentru un apartament cu trei camere de 728 de euro.

IAȘI: În februarie 2025, chiriile din Iași au înregistrat creșteri semnificative, cu un avans de 17% pentru garsoniere și 10% pentru apartamentele cu trei camere. În schimb, prețurile pentru apartamentele cu două camere au rămas neschimbate față de aceeași lună a anului anterior. Astfel, prețul mediu al unei garsoniere a ajuns la 350 de euro/lună, al unui apartament cu două camere la 450 de euro/lună, iar al unui apartament cu trei camere la 550 de euro/lună.

BRAȘOV: Cele mai mari creșteri ale prețurilor medii de cerere au fost înregistrate pentru apartamentele cu trei camere (+17%), urmate de garsoniere, care au înregistrat o creștere de 9%, și de apartamentele cu două camere, care au avut o majorare de 6%. În luna februarie 2025, chiria medie pentru o garsonieră a fost de 360 euro/lună, pentru un apartament cu două camere de 529 euro/lună, iar pentru un apartament cu trei camere de 700 euro/lună.

CONSTANȚA: În februarie 2025, prețurile medii ale chiriilor au crescut cu 9% pentru garsoniere, cu 4% pentru apartamentele cu două camere și cu 8% pentru cele cu trei camere, comparativ cu februarie 2024. Prețurile medii de închiriere au fost de 350 euro pentru garsoniere, 500 de euro pentru apartamentele cu două camere și 650 de euro pentru apartamentele cu trei camere.

TIMIȘOARA: În Timișoara, în luna februarie 2025, chiriile au înregistrat creșteri de 12% pentru garsoniere, 5% pentru apartamentele cu două camere și 6% pentru apartamentele cu trei camere, comparativ cu februarie 2024. Astfel, în februarie 2025, prețurile medii de cerere au fost  de 280 de euro pe lună pentru garsoniere, 420 de euro pentru apartamentele cu două camere și 500 de euro pentru apartamentele cu trei camere.

SIBIU: În Sibiu, în luna februarie 2025 comparativ cu februarie 2024, prețurile medii de închiriere au crescut cu 10% pentru garsoniere, în timp ce prețul apartamentelor cu două camere  a rămas constant, iar prețul apartamentelor cu trei camere a scăzut cu 1%. În februarie 2025, chiriașii au plătit, în medie, 330 euro pentru închirierea unei garsoniere, 400 de euro pentru un apartament cu două camere și 543 euro pentru un apartament cu trei camere.

ORADEA: În Oradea, prețurile de închiriere pentru luna februarie 2025 au înregistrat creșteri și stagnări față de luna februarie 2024: +18% pentru garsoniere, +11% pentru apartamentele cu trei camere și stagnări în cazul celor cu două camere. Astfel, chiriașii au plătit în medie 259 euro pentru o garsonieră, 400 de euro pentru un apartament cu două camere și 499 de euro pentru unul cu trei camere.

CRAIOVA: În luna februarie 2025, în Craiova prețurile medii de închiriere au fost de 300 de euro pentru garsoniere, 420 de euro pentru apartamentele cu două camere și 550 de euro pentru apartamentele cu trei camere, înregistrând creșteri de 5% în cazul apartamentelor cu două camere și de 10% pentru apartamentele cu trei camere, comparativ cu luna februarie 2024.

ARAD: Comparativ cu luna februarie a anului trecut, în februarie 2025, prețurile medii ale chiriilor au crescut cu 18% pentru garsoniere, cu 6% pentru apartamentele cu două camere și cu 10% pentru apartamentele cu trei camere. Astfel, în Arad, chiriașii au plătit un preț mediu de 213 euro pentru închirierea unei garsoniere, 370 de euro pentru un apartament cu două camere și 477 de euro pentru unul cu trei camere.


Analiza a fost realizată de Storia – platforma de imobiliare lansată de OLX, ca parte din inițiativa „Drumul inteligent spre acasă”, prin care brandul își propune să contribuie la transparentizarea informațiilor necesare tuturor cumpărătorilor, chiriașilor, proprietarilor, agenților și dezvoltatorilor, cu scopul de a-i susține să ia decizii imobiliare în cunoștință de cauză.

ANALIZĂ XTB, Claudiu Cazacu: Bursele americane nu răspund programului MAGA conform așteptărilor optimiste. Discursul lui Trump arată că taxele vamale pot persista

0

Bursele americane nu au răspuns așa cum Donald Trump se aștepta la politicile comerciale aplicate sub umbrela MAGA, prin urmare, piața de capital americană este pe minus anul acesta, situație care pare a fi una de durată după discursul președintelui din fața Congresului american, arată Claudiu Cazacu, consultant de strategie în cadrul XRB România. 

Între SUA și Europa, investitorii au ales, și nu în sensul politicilor actuale ale administrației prezidențiale de a pune America pe primul loc. De la începutul anului, indicele EuroStoxx 50 are un avans de 9,6%. În Germania, DAX a crescut cu 11,5%. Dincolo de ocean, programul MAGA nu are, deocamdată, ecou favorabil în plan bursier. Piața de capital americană, care strălucise doi ani la rând, în 2023 și 2024, prin creșteri de peste 20%, este pe minus anul acesta. 

S&P500 a pierdut 1,5% de la 1 ianuarie, Nasdaq 3% iar Dow Jones menține un avans minor de 0,3%. În același timp, în Hong Kong indicele Hang Seng are un plus de 20,2%, iar indicele Shanghai Composite al bursei din China un avans de 2,4% anul acesta, punctează Claudiu Cazacu.

Pe de o parte, bursele americane au intrat într-o perioadă de scădere, accentuată în ultimele ședințe din februarie și începutul lunii martie. Răcirea entuziasmului vizavi de AI a dus la contracția titlurilor Nvidia, dar și a altor nume uriașe din tehnologie, pe un fond de preocupare față de perspectivele de transformare a investițiilor din domeniu în resurse generatoare de profit. În egală măsură, DeepSeek a creat valuri în ianuarie, prin urmare, piețele nu scapă din vedere posibilitatea unei curse competitive foarte strânse. 

În plus, yenul japonez s-a apreciat marți, în urma comentariilor președintelui Trump. Întărirea monedei contribuie la închiderea pozițiilor de investiții alimentate de împrumuturi relativ ieftine în yeni, cu efect de intensificare a presiunilor de vânzare pe burse, mai ales în situații precum furtuna din piață de marți și volatilitatea de miercuri, adaugă consultantul de strategie XTB România. 

Măsurile dure ale lui Trump par și unele de durată 

În același timp, taxele vamale de 25% pentru Mexic și Canada au venit ca un șoc, iar confirmarea lor, cu puțin înainte de a intra în vigoare, a lovit cotațiile bursiere. Până atunci unii participanți păstraseră speranța că o amânare sau scutire de ultimă oră ar putea salva situația, fie și temporar. 

Mai mult, discursul de acum câteva ore al președintelui Trump în fața Congresului pare să anunțe că politicile comerciale dure sunt, de fapt, de durată: vor fi obținute ”trilioane” de dolari ca venituri, reechilibrarea relațiilor considerate incorecte, taxele vamale se vor petrece destul de repede, iar prețurile mai mari vor aduce perturbări minore, care vor fi depășite. În cele din urmă, America ar trebui să fie mai bogată, a adăugat Donald Trump. 

La rândul său, Canada răspunde cu taxe vamale de 25% pentru importuri de 155 de miliarde de dolari canadieni din SUA. Un război comercial nu vine cu semne bune pentru cele două economii, subliniază consultantul de strategie din cadrul XTB România.

În economia reală, semnalele de deteriorare se adună, de la stagnare în industrie și pesimismul consumatorilor, la creșterea așteptărilor privind inflația. Potrivit Atlanta Fed, estimarea pentru PIB în primul trimestru a coborât la -2,8% față de trimestrul anterior, mult sub estimările curente ale analiștilor. 

Având presiunea prețurilor accentuată de taxele vamale, Rezerva Federală nu ar avea spațiu pentru a coborî dobânzile semnificativ, dacă nu detectează o încetinire abruptă a economiei. Traderii încep să vadă, însă, tocmai această posibilitate: o surprinzătoare slăbire a economiei, care readuce posibilitatea de a vedea 0,75 puncte tăiate din dobânda de referință până în decembrie.

Și China răspunde tarifelor impuse de Trump

China va înfrunta un nivel al taxelor vamale suplimentare de 20%. Nivelul mediu efectiv al importurilor chineze în SUA ajunge la 33%, de la 13% anterior preluării mandatului lui Trump. E a doua rundă de taxe vamale majorate care generează un răspuns din partea Chinei, dar de data aceasta, China ripostează acolo unde Trump are cea mai mare susținere: în statele preponderent agricole, cu taxe majorate la 15% pentru porumb și la 10% pentru soia, adaugă Claudiu Cazacu.

În același timp, China păstrează ținta de creștere de 5% și își continuă reorientarea modelului de creștere prin susținerea consumului intern în fața unor schimbări ”accelerate nemaivăzute în ultimul secol”. Deficitul bugetar e setat la aproximativ 4% din PIB. Anticiparea, în urma semnalelor anterioare, a unor astfel de măsuri fiscale a încurajat optimismul pe bursele chineze, ca și mesajele ”mai calde” la adresa antreprenorilor din tehnologie. 

Pe de altă parte, interesul investitorilor pentru Europa e stimulat de nivelul relativ coborât al evaluărilor față de SUA și de schimbările geopolitice. 

Programele de investiții în apărare au adus un flux de capital, acțiunile companiilor specializate, dar și ale grupurilor industriale au acționat ca un motor al piețelor. În plus, Germania are în plan deblocarea a 500 de miliarde de Euro pentru investiții în infrastructură, transport, energie, locuințe și ridicarea limitei de datorie din Constituție. 

La nivel european, 150 de miliarde de Euro din împrumuturi s-ar adăuga altor peste 600 de miliarde de Euro alocate din bugetele țărilor UE pentru apărare. Investitorii au simțit viteza schimbărilor și au propulsat Euro la cel mai înalt nivel de după noiembrie 2024, și cu 3,4% peste 1 ianuarie în raport cu dolarul american, mai punctează Claudiu Cazacu.

Volumul informațiilor și schimbărilor pe care trebuie să le proceseze investitorii este neobișnuit chiar și pentru debutul unui mandat prezidențial în SUA. Până acum, anul acesta, ei au găsit motive pentru a spori capitalizarea burselor din China și Europa, contractând-o pe cea din SUA și transformând radical topul randamentelor anilor trecuți. 

Deși viitorul este incert și schimbări pot, și foarte probabil, vor apărea, tendințele actuale pot genera o perioadă volatilă și dificilă în plan bursier, în termeni relativi, în primul rând în SUA.

Dubla raportare a situațiilor financiare persistă în evidențele Ministerului Finanțelor

0

Dubla raportare a situațiilor financiare persistă în evidențele Ministerului Finanțelor. După opt ani de funcționare, sistemul informatic (Forexebug) nu reușește să substituie „darea de seamă” (Darsam).

Recomandările Curții de Conturi în urma auditului performanței efectuat la MF

În ultimii opt ani, entitățile publice din România au raportat situațiile financiare în două sisteme informatice diferite –  Sistemul Național de Raportare (SNR) Forexebug și aplicația Darsam – deoarece Ministerul Finanțelor (MF) nu  a reușit să respecte termenele[1] stabilite de Guvernul și Parlamentul Românei pentru eliminarea dublei raportări.

În anul 2016, Ministerul Finanțelor a pus în funcțiune SNR Forexebug, pentru a colecta și gestiona într-un sistem unic și complet situațiile financiare transmise de entitățile publice. Noul sistem urma să înlocuiască aplicația Darsam (dări de seamă), dezvoltată în urmă cu peste 20 de ani și care prezintă funcționalități limitate. Însă, din diverse cauze, noul sistem de raportare (SNR Forexebug) nu este complet funcțional nici în prezent, iar instituțiile publice sunt nevoite în continuare să raporteze situațiile financiare și în vechea aplicație – Darsam. Consumatoare de timp și de resurse, dubla raportare a favorizat apariția unor diferențe între indicatori ai situațiilor financiare, punând la îndoială acuratețea datelor centralizate de MF.

Din acest motiv, Curtea de Conturi a realizat, anul trecut, o misiune de audit al performanței la Ministerul Finanțelor, entitate responsabilă atât cu implementarea și administrarea SNR Forexebug și Darsam, precum și cu elaborarea și actualizarea cadrului legislativ aplicabil. Misiunea a vizat perioada 2022-2023 și a urmărit verificarea gradului de utilizare a datelor din SNR Forexebug în îndeplinirea obligațiilor de raportare ale MF către alte

instituții, modul de implementare a setului de situații financiare în SNR Forexebug, precum și identificarea cauzelor generării din SNR Forexebug a unor formulare cu date diferite decât cele raportate în Darsam.

În cadrul misiunii, auditorii au constatatMinisterul Finanțelor utilizează mai multe sisteme informatice pentru a colecta același tip de informații și nu valorifică eficient volumul mare de date obținut prin SNR Forexebug. Este de precizat faptul că, în SNR Forexebug sunt raportate date financiare la nivel de balanță de verificare de către toate cele 14.056 de entități publice din România, în timp ce în aplicația Darsam raportează numai 3100 de entități, respectiv ordonatorii principali de credite care transmit situații financiare centralizate.

Cu toate acestea, MF recunoaște ca oficiale situațiile financiare raportate de entități în aplicația Darsam și calculează indicatorii la nivel de țară având la bază aceste raportări. Unul dintre motive este acela că, pentru o parte dintre formularele generate de SNR Forexebug nu conțin încă toate datele necesare raportărilor obligatorii ale MF.

În SNR Forexebug nu este disponibil setul complet de situații financiare în structura precizată de legislația aplicabilă. În prezent, din totalul de 45 de anexe ale situațiilor financiare, numai 22 dintre acestea sunt generate pe baza unor rapoarte prin SNR Forexebug, în timp ce 23 de anexe sunt încărcate în aplicația Darsam.

Setul de situații financiare anuale recunoscut de MF la 12.2022, 12.2023 și 03.2024                          
(Anexe generate de SNR Forexebug și Anexe transmise în Darsam)

Raportul de audit evidențiază progresul lent de transfer al anexelor arătând că, în acest ritm și fără un plan cu termene concret, finalizarea acestui proces nu poate fi estimată.

Utilizarea simultană a SNR Forexebug si Darsam și lipsa validării automate a datelor dintre acestea necesită verificări manuale la nivelul MF prin comparație vizuală. În absența unei soluții informatice, sunt analizate comparativ informații cuprinse în formulare contabile care au sute de rânduri. Acest proces generează ineficiență prin consum de resurse și crește incidența erorilor umane, menționează echipa de audit.

Referitor la aspectele tehnice ce privesc activitatea de administrare si gestionare a Sistemului informatic, auditorii au reținut că infrastructura IT care gestionează cerințe de validare și agregare nu a beneficiat de investiții de la punerea în funcțiune a SNR Forexebug, fiind considerată perimată în anul 2023. În plus, nu este respectată în totalitate politica de securitate și bunele practici în domeniul securității IT.

În urma auditului, Curtea a formulat o serie de recomandări, dintre care menționăm:

  • Implementarea de către conducerea MF a unui calendar pentru generarea din SNR Forexebug a setului complet de situații financiare trimestriale și anuale, care să aibă ca efect eliminarea raportărilor realizate prin Darsam. Actualizarea prevederilor legale privind finanțele publice, astfel încât să se asigure includerea tuturor surselor de finanțare în proiectul de Lege a bugetului de stat;
  • Armonizarea termenelor de depunere a balanței de verificare în SNR Forexebug cu termenele din Legea contabilității și introducerea în legislație a unor termene clare pentru generarea situațiilor financiare cu stare ”Inițial” și ”Final”;
  • Implementarea de către MF a unui sistem electronic de transmitere de către entitățile publice a problemelor identificate în utilizarea SNR Forexebug de tip helpdesk și elaborarea și aprobarea unei proceduri operaționale pentru valorificarea feedback-ului, urmărirea solicitărilor și implementarea soluțiilor;
  • Inventarierea datelor și informațiilor necesare direcțiilor de specialitate din cadrul MF pentru a se asigura utilizarea mai eficientă a informațiilor disponibile în SNR Forexebug și eliminarea raportărilor duble ale entităților publice. Dezvoltarea și implementarea în SNR Forexebug a unor rapoarte care să poată fi utilizate de MF.

Este de menționat faptul că, în timpul misiunii de audit, Ministerul Finanțelor a aprobat mai multe modificări de ordin legislativ în vederea eliminării raportărilor în paralel în cele două sisteme informatice.

Raportul de audit al performanței privind utilizarea SNR Forexebug în procesul de execuție și planificare bugetară este disponibil pe pagina de internet a instituției noastre (www.curteadeconturi.ro).


[1]Termenul stabilit inițial pentru scoaterea din uz a aplicației Darsam și menținerea Forexebug ca sistem unic de raportare a fost 30.06.2015. Termenul nu a putut fi respectat de MF pentru că noul sistem nu era încă funcțional, iar, în următorii ani, termenele s-au prorogat succesiv. În prezent, MF nu are stabilit prin legislația specifică un nou termen de renunțare la Darsam.

Libra Internet Bank a finanțat cu 10 milioane de euro Alenia Botanic Park, un proiect rezidențial premium din Timișoara, dezvoltat de Botanic Living

0

Libra Internet Bank continuă susținerea domeniului Real Estate și a acordat o finanțare de peste 10 milioane de euro pentru dezvoltarea proiectului rezidențial premium Alenia Botanic Park din Timișoara, realizat de către Botanic Living. Proiectul inovator este situat în centrul orașului, în imediata apropiere a Parcului Botanic și va oferi viitorilor rezidenți un echilibru perfect între bucuria de a locui în mijlocul naturii și accesul la facilitățile urbane.

Alenia Botanic Park va include 7 clădiri moderne, cu peste 1.000 de apartamente – cu 1, 2, 3 și 4 camere – iar toate vor beneficia de priveliști spectaculoase către Parcul Botanic. Printre dotările premium ale locuințelor se numără ferestre din aluminiu pe întreaga înălțime a apartamentului, grădini private, parcări subterane echipate cu sisteme de încărcare pentru mașini electrice, panouri solare pentru apă caldă și încălzire în pardoseală.

Proiectul Alenia Botanic Park va aduce și o zonă pietonală nouă, care va găzdui restaurante, cafenele, magazine, grădinițe și alte facilități concepute pentru confortul locuitorilor.

Prin această finanțare, Libra Internet Bank își reafirmă angajamentul de a susține proiecte imobiliare de anvergură, care contribuie la dezvoltarea urbană sustenabilă și la creșterea calității vieții în comunitățile astfel create. Alenia Botanic Park este un proiect remarcabil din toate punctele de vedere – amplasare, dotările apartamentelor și facilitățile gândite pentru viitorii locuitori – și ne bucurăm că vom contribui la transformarea acestui concept spectaculos în realitate”, a declarat Cristina Mahika-Voiconi, Director General Libra Internet Bank.

Libra Internet Bank și-a consolidat expertiza în domeniul Real Estate, prin oferirea unor soluții de finanțare atractive și consultanță specializată pentru dezvoltatorii imobiliari pe întreaga durată a proiectului. Iar pentru a accelera vânzarea locuințelor, Libra oferă produse flexibile de creditare pentru cei interesați și facilitează creditele cu rate la dezvoltator.

„Suntem mândri să dezvoltăm un proiect rezidențial de referință în inima Timișoarei, lângă Parcul Botanic, cu peste 1.000 de apartamente moderne, spații verzi generoase și facilități premium. Proiectul reprezintă o oportunitate excelentă pentru investitori, datorită cererii ridicate pentru închiriere, inclusiv în regim hotelier. Amplasarea centrală și calitatea construcției vor asigura atât un stil de viață deosebit pentru rezidenți, cât și un randament atractiv pentru cei care doresc să investească într-unul dintre cele mai dinamice orașe din România”, a declarat Mihu Dumitru, Owner & CEO Botanic Living.

România, sub media UE, după Indicele de Percepție a Corupției. Direcții de acțiune în noua paradigmă globală

0

de Burcin Atakan, Partener, Deloitte România, Lider Servicii de investigare a fraudelor, Deloitte Europa Centrală și de Est, și
Emil Borza-Dediu, Manager, Consultanță Financiară, Servicii Corporate Forensic, Deloitte România

Corupția este un fenomen cu amploare globală și cu efecte socioeconomice multiple, care contribuie la perpetuarea inechității sociale, a decalajelor de dezvoltare între regiuni și a sărăciei. 

Indicele de Percepție a Corupției (Corruption Perception Index CPI) publicat de Transparency International arată că tabloul global mai degrabă s-a degradat în ultimii 12 ani, țările care au reușit să-și îmbunătățească indicatorii fiind mai puține decât cele în care, dimpotrivă, situația a regresat. În Uniunea Europeană (UE), scorul mediu CPI s-a înrăutățit cu două puncte față de 2023, ajungând la 62/100, state precum Germania (scor CPI 75/100), Italia (54/100), Franța (67/100), Spania (56/100), Slovacia (49/100) și Ungaria (41/100) înregistrând tendințe negative, iar altele, așa cum este România (scor CPI 46/100), stagnând sub media UE.

Perspectiva globală și regională

Pe 10 februarie 2025, președintele SUA a întrerupt aplicarea Foreign Corrupt Practices Act (FCPA), argumentând în ordinul executiv că acesta ar fi ajuns să fie utilizat abuziv și să dăuneze intereselor americane. Anterior, Biroul Procurorului General publicase un memorandum în care se precizează, de asemenea, că Divizia Penală, prin unitatea sa FCPA, va acorda prioritate investigațiilor legate de mită care facilitează operațiunile criminale ale cartelurilor și organizațiilor criminale transnaționale, mutându-și atenția de la investigațiile și cazurile care nu au o astfel de conexiune, inclusiv cele implicând entități corporative. Astfel, ca urmare a acestei noi abordări, care limitează atenția acordată cazurilor care implicau entități corporative, procurorul general va revizui ghidurile și politicile care guvernau investigațiile și măsurile de aplicare a FCPA.

Una dintre caracteristicile remarcabile ale FCPA este dimensiunea sa transnațională. Actul se aplică tuturor entităților reglementate care promit, oferă sau plătesc orice bun de valoare unui funcționar străin, cu intenții corupte, în scop de afaceri, ori autorizează astfel de acțiuni. FCPA se aplică chiar dacă infracțiunea a fost comisă în afara granițelor SUA, având astfel impact inclusiv pe teritoriul european și dincolo de acesta.

FCPA nu este, însă, singurul act legislativ național cu aplicabilitate transnațională. UK Bribery Act (Legea britanică anti-mită), adoptată în 2010, și Legea franceză Sapin II (Legea privind transparența, lupta împotriva corupției și modernizarea vieții economice), adoptată în 2016, au o aplicabilitate similară. De fapt, FCPA a deschis calea pentru reglementări și legislații anti-mită și anti-corupție la nivel global, iar aceste legislații transnaționale coexistă cu alte instrumente internaționale, cum ar fi Convenția Națiunilor Unite împotriva Corupției sau cu instrumente regionale precum Convenția UE cu privire la lupta împotriva corupției ce implică oficiali ai comunităților europene sau ai statelor membre, dar și cu acte legislative locale.

Perspectiva României – direcții de acțiune

În 2024, România și-a menținut scorul CPI de 46/100, situându-se pe locul 65 din cele 180 de țări incluse în studiu. Țara noastră se află la același nivel cu Muntenegru, Kuweit și Malta, sub media UE.

Printre recomandările Transparency International Romania se numără creșterea gradului de conștientizare în rândul cetățenilor cu privire la aplicarea Legii nr. 361/2022 privind protecția avertizorilor în interes public – în special în domeniile menționate la art. 3, precum achizițiile publice, prevenirea spălării banilor și finanțării terorismului, protecția mediului și sănătatea publică –, precum și actualizarea legislației privind integritatea publică, prin eliminarea lacunelor și inconsecvențelor existente și angajamentul guvernamental față de un program anticorupție, care să aibă ca obiectiv un scor CPI de cel puțin 50 de puncte până în 2027 pentru România.

Totuși, implicarea entităților private este și ea esențială pentru consolidarea eforturilor guvernamentale în sfera anticorupției, în condițiile în care fenomenele asociate nu țin doar de sectorul public, ci se regăsesc și în mediul privat. 

O companie care își propune îmbunătățirea propriului efort anti-mită și anticorupție trebuie să ia în calcul că prevenția este adesea mai eficientă și mai puțin costisitoare decât expunerea la corupție, care poate genera daune ireparabile la nivelul reputației și de natură financiară. Astfel, primul pas în scopul prevenției este identificarea riscurilor inerente (as-is), prin analizarea unor factori precum industria în care activează, dimensiunea organizației, gradul de conștientizare a riscurilor, existența unor politici și proceduri relevante și existența unui canal intern de raportare.

După identificarea riscurilor, organizațiile trebuie să aibă în vedere următoarele elemente-cheie de conformitate:

  1. politica „tone at the top”, care presupune ca echipa de management să adopte o abordare de toleranță zero față de orice comportament sau demers considerat corupt în cadrul organizației;
  2. un cadru procedural robust, prin dezvoltarea și implementarea unor proceduri interne clare, adaptate activității companiei și care să includă mecanisme de raportare;
  3. instruire și conștientizare – angajații trebuie să fie informați și să dețină cunoștințele necesare pentru a sesiza comportamente corupte, riscuri sau indicatori de suspiciune și pentru a lua măsurile de remediere adecvate.

În concluzie, deși aplicarea FCPA a fost întreruptă în SUA, provocarea statelor lumii de a susține aplicarea legislațiilor anti-mită și anticorupție (ABAC – Anti-Bribery Anti-Corruption) la nivel local persistă. Mai mult, companiile și instituțiile care își doresc o dezvoltare durabilă trebuie să rămână vigilente și să își intensifice eforturile de prevenție. Pentru că, deși eradicarea completă a corupției este un obiectiv dificil de realizat, prin eforturi combinate ale entităților publice și private, aceasta poate fi redusă semnificativ, permițând statelor, economiilor și societăților să funcționeze echitabil și să creeze prosperitate și siguranță.

PeliPartners a reprezentat Manova Partners în vânzarea clădirii de birouri Victoria Center

0

Firma de avocatură PeliPartners anunță că „a reprezentat cu succes Manova Partners în tranzacția de vânzare a clădirii de birouri Victoria Center, situată în inima Bucureștiului. Această mutare marchează un moment important pentru piața imobiliară de birouri din Capitală, în contextul în care pe piața de birouri  s-a simțit o stagnare anul trecut,  prin absența livrării unor proiecte imobiliare mari. Victoria Center, o clădire de birouri de clasă A, cu o suprafață de 8.600 de metri pătrați, a fost achiziționată de Manova Partners în 2015”.

Francisc Peli, Managing Partner al PeliPartners: „Suntem onorați că am putut sprijini Manova Partners în încheierea acestei vânzări importante pentru piața imobiliară din București. Colaborarea noastră pe acest proiect complex reflectă expertiza și dedicarea echipei noastre în gestionarea tranzacțiilor imobiliare de amploare, precum și abilitatea noastră de a naviga cu succes în condițiile economice mai dificile ale momentului. Această tranzacție, considerată un reper pentru piața de birouri din București, transmite un semnal pozitiv despre revigorarea sectorului imobiliar și despre interesul susținut al investitorilor. Este o dovadă clară a angajamentului nostru continuu față de clienți și a performanței noastre în acest domeniu”. 

Echipa PeliPartner implicată în acestă tranzacție a fost condusă de Francisc Peli și Mădălina Fildan, Parteneri și Delia Lepădatu, Managing Asssociate, a căror expertiză a contribuit decisiv la succesul proiectului. PeliPartners este un lider pe piața juridică imobiliară, cu o capacitate inegalabilă de a gestiona cu succes proiecte complexe și de a sprijini clienții în obținerea celor mai bune rezultate.

PeliPartners reamintește că „are o echipă specializată în proiecte complexe care solicită abordări inovative. Avocații PeliPartners au fost implicați în unele dintre cele mai importante tranzacții de pe piața românească din ultimii 20 de ani. Echipa adună o bogată experiență în domenii variate, care includ fuziuni și achiziții, finanțări, concurență, infrastructură și concesiuni, energie, drept imobiliar și drept societar. Mai multe detalii despre PeliPartners se pot găsi pe https://pelipartners.com/”. 

PROMELEK XXI: Afaceri de aproape 46 milioane euro în 2024, în creștere cu circa 5%

0

PROMELEK XXI, unul dintre principalii furnizori de echipamente electrice din România și parte a grupului spaniol Elektra, a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de 228,3 milioane de lei (45,9 milioane de euro), marcând astfel o creștere de cca. 5% față de anul precedent. Evoluția a fost susținută de proiectele de modernizare a sistemelor de iluminat pentru clădirile publice, precum unități de învățământ și spitale, livrarea de stații de încărcare a vehiculelor electrice și consolidarea prezenței companiei pe segmentul echipării de tablouri electrice și automatizării clădirilor inteligente.

„Creșterea cererii pentru sisteme de iluminat performante și extinderea rețelelor, impulsionată de consumul tot mai ridicat, au contribuit semnificativ la rezultatele noastre din 2024. În paralel, am fost afectați de presiunile din sectorul distribuției de materiale electrice, de scăderea pieței rezidențiale și de stagnarea investițiilor în clădiri de birouri și spații logistice”, a declarat Károly Nagy (foto), Director General PROMELEK XXI.

Anul trecut, divizia de distribuție a acoperit aproximativ jumătate din cifra de afaceri, iar proiectele au reprezentat mai mult de o treime din vânzări, diferența fiind acoperită  de atelierul de producție. Aceste procente vor rămâne stabile, fără a suferi modificări semnificative în 2025, potrivit reprezentantului Promelek XXI.

În cadrul diviziei de distribuție, cele mai importante categorii de produse comercializate includ aparataj, echipamente de protecție de joasă tensiune, sisteme de management al cablurilor, conectică și corpuri de iluminat. Mărcile proprii generează peste 15% din totalul vânzărilor acestui segment, contribuind la diversificarea portofoliului general de produse.

În ultimul an, PROMELEK XXI și-a extins portofoliul de lucrări în domeniul eficientizării energetice, o tendință care va continua și pe viitor. Cele mai multe solicitări au venit din partea clienților din sectorul logistic și al spațiilor office, reprezentând 48% din total, urmate de sectorul public (18%), HoReCa și rezidențial (18%) și cel industrial (16%). Lucrările din domeniul eficienței energetice acoperă în prezent 38% din portofoliul diviziei de proiecte a companiei clujene.

De altfel, potrivit lui Károly Nagy, finanțările locale și europene destinate modernizării instituțiilor publice vor continua să impulsioneze în acest an cererea pentru soluțiile avansate de iluminat și eficiență energetică. Divizia de proiecte va fi susținută atât de această tendință, dar și de creșterea interesului pentru managementul și autonomia energetică. 

De asemenea, volumul lucrărilor de construcții ar urma să crească cu 5% în acest an, după un regres de 3,5% în 2024, potrivit Prognozei 2024-2028, varianta de toamnă, a Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză*, acesta fiind un alt aspect care va influența favorabil business-ul companiei pe segmentul de proiecte. 

Potrivit instituției, construcțiile noi sunt prognozate să avanseze cu 5,8%, reparațiile capitale cu 1,9%, iar lucrările de întreținere și reparații curente cu 4,3%. Pe de altă parte, lucrările pentru clădiri ar putea scădea cu 1,7% (clădirile rezidențiale +3,7%; clădirile nerezidențiale -5,2%), în timp ce construcțiile inginerești ar putea înregistra un plus de 9,8%.

Compania continuă investițiile în oameni, digitalizare și tehnologii noi

În 2024, PROMELEK XXI a realizat o serie de investiții strategice care au inclus extinderea echipei de vânzări pentru o acoperire mai bună a pieței la nivel național, implementarea unei noi etape de tehnologizare a producției de tablouri electrice și continuarea procesului de digitalizare. 

„Proiectele implementate anul trecut au sprijinit creșterea eficienței operaționale și au pregătit terenul pentru viitoarele dezvoltări. În acest an ne-am bugetat investiții de cca. 200.000 de euro, direcționate către dezvoltarea tehnologiilor digitale, modernizarea fluxurilor logistice și automatizarea proceselor interne”, a încheiat reprezentantul companiei clujene.


*Sursă: https://cnp.ro/wp-content/uploads/2024/12/Prognoza-de-TOAMNA-2024-2028.pdf 

„Fete în silvicultură“, proiectul care încurajează tinerele să urmeze o carieră silvică, se desfășoară și anul acesta în județele Neamț, Iași, Suceava și Vrancea

0

Junior Achievement (JA) România și Ingka Investments România au lansat a doua ediție a proiectului „Fete în silvicultură“, dezvoltat pentru a cultiva interesul elevelor pentru profesiile silvice și pentru a încuraja și fetele să urmeze o carieră în domeniu.

Programul, care a început în luna februarie 2025, se bazează pe succesul programului anterior. Acesta va fi realizat în colaborare cu 10 școli gimnaziale din comunități rurale și trei licee silvice din patru județe. Folosind sesiuni interactive și activități de dezvoltare a competențelor, proiectul încurajează munca în echipă și ajută elevii să identifice educația și competențele necesare pentru planificarea carierei.   

Proiectul urmărește să familiarizeze elevii cu domeniul silvic și să îi orienteze către continuarea studiilor într-o instituție cu profil forestier. Elevii de liceu au, de asemenea, posibilitatea de a explora cariere precum inginer silvic sau pădurar. În plus, programul oferă fetelor posibilitatea de a descoperi rolul și contribuția pe care femeile le pot avea în acest domeniu și chiar de a participa la programe de internship.   

Anul trecut, proiectul a inclus peste 450 de elevi (dintre care 240 de fete), iar 9 eleve au primit burse în valoare totală de 4.500 de euro.

„Concluzia mea, în urma exemplelor de succes prezentate în cadrul proiectului, este că genul nu definește un loc de muncă. Chiar dacă ești femeie, poți lucra în acest domeniu cu mare spor.“ – elevă, Școala Gimnazială Câmpuri, județul Vrancea

„Cel mai mult la această activitate mi-au plăcut întâmplările din pădure care ne-au fost prezentate și modul în care voluntarul ne-a povestit despre prima femeie inginer în silvicultură din România.“ – elevă, Școala Gimnazială Regina Maria Bicaz, județul Neamț

Fete în silvicultură“ se înscrie în strategia Junior Achievement de pregătire a tinerilor pentru a reuși pe piața muncii, prin activități de învățare aplicată. Parteneriatul cu INGKA Investments este o oportunitate ca tinerele să-și exploreze pasiunea pentru natură și să-și dezvolte interesul și motivația pentru a urma profesii în silvicultură, prin expunerea la modele de reușită profesională în domeniu.

„Prin acest proiect, dorim să arătăm că viitorul silviculturii poate fi mai divers și mai incluziv. Femeile nu numai că au un loc în silvicultură, dar și joacă un rol crucial, așa cum s-a demonstrat de-a lungul timpului. La Ingka Investments suntem mândri să susținem această inițiativă care promovează egalitatea de gen și dezvoltarea profesională a femeilor din sectorul forestier. Recunoaștem că tranziția între diferitele etape ale educației poate fi o perioadă plină de întrebări și incertitudini, în special pentru adolescenți. Îi încurajăm pe elevi să își continue studiile și să exploreze lumea fascinantă a silviculturii. Scopul nostru este să le oferim o perspectivă mai largă asupra unei cariere în silvicultură și să abordăm provocările comune asociate cu această profesie“, a declarat Cristina Igescu, People & Culture Manager la Ingka Investments România

Despre Junior Achievement (JA) România

Junior Achievement (JA) România, organizație nonprofit, a fost fondată în anul 1993 și este parte a JA Worldwide® USA și JA Europe. Junior Achievement este cea mai mare organizație internațională de educație antreprenorială, economică, financiară, de orientare profesională și dezvoltare personală, programele sale fiind urmate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume. În 2024, organizația a urcat pentru a șasea oară în Top 10 ONG-uri din lume, iar în 2025 a primit a patra nominalizare la Premiul Nobel pentru Pace. În România, programele JA de tip applied learning sunt urmate anual de peste 292.000 de elevi și studenți din 1.834 instituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educației, instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. Mai multe detalii sunt disponibile pe https://www.jaromania.org.     

Despre Ingka Investments România

Ingka Investments, divizia de investiții a Ingka Group, cel mai mare retailer IKEA, investește în active, administrează companii și operează afaceri strategice pentru a păstra și crea valoare pentru Ingka Group și IKEA – acum și pentru generațiile viitoare. Având o abordare pe termen lung, compania investește în șase domenii strategice: terenuri forestiere, energie regenerabilă, piețe financiare și achiziții de afaceri, imobiliare și companii care dezvoltă tehnici de reciclare. Ingka Investments gestionează în mod responsabil peste 320.000 de hectare de terenuri forestiere în șapte țări, concentrându-se pe proprietatea pe termen lung, care contribuie la conservarea și creșterea calității pădurilor pentru generațiile viitoare.