Recompense pentru clienți la cumpărături prin aplicația Lidl Plus

0

Lidl anunță că, începând cu 3 martie, „lansează Puncte Lidl, o nouă funcționalitate prin care clienții pot beneficia de discounturi în magazine pe baza cumpărăturilor făcute.

Prin Puncte Lidl, la fiecare scanare a cardului digital Lidl Plus la casele de marcat, clienții  acumulează puncte recompensă. Pentru fiecare 1 leu cheltuit la casa de marcat, clienții acumulează 1 punct.* Punctele se rotunjesc în favoarea clienților (de exemplu, pentru cumpărături de 122,30 RON se primesc 123 de puncte) și se cumulează în contul de utilizator, oferind beneficii suplimentare la cumpărături: cupoane cu minimum 90% discount la o gamă de peste 250 de produse din sortimentul permanent. Noua opțiune înlocuiește funcționalitățile anterioare din aplicația Lidl Plus, precum Talonul răzuibil, Cupon Plus și Roata cu surprize, și oferă o modalitate mai simplă și atractivă de a accesa ofertele speciale disponibile în aplicație.

Cum funcționează noua opțiune Puncte Lidl:

  • Scanezi aplicația Lidl Plus la fiecare cumpărătură și acumulezi puncte.
  • Accesezi secțiunea Puncte Lidl din aplicație.
  • Alegi recompensa dorită, în funcție de punctele disponibile. Fiecare recompensă poate fi obținută prin utilizarea unui anumit număr de puncte acumulate. 
  • Primești un cupon digital, valabil timp de 15 zile (cupoanele pot fi de tipul 100% discount pentru produsele ambalate cu gramaj standard, marcate în aplicația Lidl Plus sau 90% Discount pentru anumite produse din gamele fructe și legume și carne proaspată).
  • Activezi cuponul cu minimum 30 de minute înainte și îl folosești prin scanare la casele de marcat pentru a primi produsul gratuit sau reducerea aferentă”. 

Lidl Plus este descris ca „primul program digital de loializare al Lidl în România, ce include un card digital de fidelitate. Pe lângă ofertele speciale și promoții exclusive la produsele din magazinele Lidl, Lidl Plus pune la dispoziția clienților și oferte din partea partenerilor, precum și istoricul bonurilor de cumpărături, pentru o mai bună monitorizare a acestora. În plus, oferă și serviciul Click&Pick, prin care pot fi rezervate o serie de produse la prețuri accesibile din campaniile dedicate. Totodată, aplicația oferă acces la platforma bucataria.lidl.ro pentru planificarea meselor. 

Pentru a accesa programul Lidl Plus, clienții trebuie să descarce gratuit aplicația din Google Play, App Store, să își creeze un cont și să selecteze magazinul Lidl preferat, după care se pot bucura de toate beneficiile și promoțiile prezente pe aceasta. Aplicația Lidl Plus poate fi utilizată în toate magazinele Lidl din România”.

*Punctele nu pot fi atribuite pentru: garanție ambalaje (SGR), produse din tutun sau în scopul fumatului, produse alcoolice de tipul țuică/palincă/rachiu, hrană bebeluși, carduri cadou sau vouchere Lidl, precum și orice alte produse care sunt exceptate prin lege de la beneficii promoționale.

Tehnologii moderne pentru standarde înalte de eficiență energetică la noi magazine Lidl

0

Compania Lidl anunță continuarea investițiilor pe plan local prin deschiderea a patru noi magazine în Galați, Ploiești, Câmpina și Bolintin-Vale, pe data de 27 februarie: „Noul magazin Lidl din municipiul Galați, județ Galați, situat pe str. Traian, Nr. 397, în Centrul Comercial Traian, are o suprafață de vânzare de circa 1.100 m² și dispune de 59 locuri de parcare. Magazinul Lidl din municipiul Ploiești, județ Prahova, este amplasat pe str. Găgeni, Nr. 92, are o suprafață de vânzare de peste 1.400 m² și oferă clienților 130 de locuri de parcare. Magazinul Lidl care va fi inaugurat în municipiul Câmpina, județ Prahova, se află pe str. Oituz, Nr. 2, dispune de o suprafață de vânzare de peste 1.300 m² și 114 locuri de parcare. Magazinul Lidl din orașul Bolintin-Vale, județ Giurgiu, este situat pe str. Palanca, Nr. 40, are o suprafață de vânzare de peste 1.400 m² și pune la dispoziția clienților o parcare cu 138 locuri.” 

Lidl România precizează că, „odată cu inaugurarea celor patru magazine, s-au creat 95 de noi locuri de muncă. Orarul de funcționare al magazinelor va fi de luni până sâmbătă între 07:00 și 22:00, iar duminică între 08:00 și 20:00. 

Prin utilizarea unor tehnologii avansate din domeniul construcțiilor şi în conformitate cu normele de protecție a mediului, noile magazine Lidl din Galați, Ploiești, Câmpina și Bolintin-Vale dispun de soluții și tehnologii moderne, care asigură standarde înalte de eficiență energetică. Printre acestea se numără sistemul de iluminat LED, cu senzor de prezență și sistemele de recuperare a căldurii integrate în instalațiile de climatizare”. 

Lidl subliniază că inaugurarea celor patru magazine „continuă strategia companiei de a oferi zilnic românilor produse de cea mai bună calitate la cel mai bun preț, într-o largă varietate de sortimente. Lidl România reușește să respecte această misiune investind constant în sustenabilitate, la baza acțiunilor companiei stând eficiența și demersurile de dezvoltare durabilă. În plus, Lidl promovează cu consecvență colaborarea cu producătorii locali, multe dintre mărcile de calitate comercializate în rețea fiind produse în România”. 

Agenția GMP & U devine agenția de Employer Branding a Heineken România

0

Agenția de comunicare GMP&U anunță că, în urma unei licitații, „a fost desemnată câștigătoarea contului HEINEKEN România pentru gestionarea activităților de Employer Branding. 

Noul parteneriat va urmări consolidarea imaginii de angajator a companiei și evidențierea unor atuuri care fac parte din ADN-ul său: concentrarea pe oameni și implicarea în continua lor dezvoltare, precum și crearea unei comunități în jurul unui brand emblematic. Această colaborare vine într-un climat al pieței marcat de schimbările post-pandemie și de necesitatea angajatorilor de a se diferenția, pentru a putea atrage, păstra și crește profesioniști valoroși și dornici să își mențină același loc de muncă pe termen lung. 

În procesul de selecție, GMP&U s-a remarcat prin creativitate, înțelegerea valorilor și a obiectivelor strategice ale HEINEKEN România și soluții eficiente pentru provocările specifice industriei berii. În plus, agenția a punctat și prin echipa de experți ai departamentului de Employer Branding, care au ajutat de-a lungul anilor la construirea unora dintre cele mai puternice și premiate branduri de anagajator din România”. 

Raluca Laura Marinescu, director al diviziei employer branding și comunicare internă, GMP&U: „Într-o piață a muncii provocatoare, cu un nivel de implicare a oamenilor aflat în scădere, nu este ușor să menții și, cu atât mai mult să crești, atractivitatea unui angajator. Cu toate acestea, soluții există, iar noi suntem convinși că alături de HEINEKEN România le vom găsi pe cele mai bune. Ne-a atras de la început potrivirea dintre abordările noastre: ambele sunt centrate pe oameni, pe cultivarea inovației și pe construirea unei culturi organizaționale care să creeze legături reale cu angajații. În acest proiect, departamentul de Employer Branding al GMP&U contează pe sprijinul colegilor din agenție cu experiență vastă pe arii multiple, de la strategie și creație, la social media, PR și evenimente. În acest spirit, ne-am asumat misiunea de a susține HEINEKEN România în demersul de a reuși să atragă candidații potriviți, la momentul oportun, păstrând în același timp un nivel ridicat de implicare în rândul angajaților actuali.”

Erika Miroieanu, People & Organization Development Manager, HEINEKEN România: „HEINEKEN România este încântată să anunțe un parteneriat strategic cu GMP&U, o agenție cu multă experiență în zona de Employer Branding. Avem ca obiectiv crearea de campanii autentice care să atragă oamenii potriviți pentru rolurile potrivite și să stimuleze mândria și loialitatea colegilor noștri. HEINEKEN România este un angajator care se mândrește cu o cultură deschisă și transparentă care pune în centrul său grija față de oameni și față de dezvoltarea lor, așadar suntem încântați să lucrăm cu o echipă care ne împărtășește aceste valori.”

GMP & U, parte a GMP Group, reamintește că „este una dintre cele mai importante agenții de comunicare din România. De-a lungul timpului, activitatea agenției a fost recunoscută local și internațional la competiții precum Sabre Awards, European Excellence Awards sau Romanian PR Award.

Începând cu anul 2023, în urma unui proces amplu de rebranding, agenția a devenit an IDEA Company, care crede în puterea ideilor și în soluții fluide la probleme complexe de business. Cu o echipă de 50 de angajați, noua agenție are o componentă strategică și creativă puternică, la care se adaugă cinci departamente specializate: Consultanță & PR, Campanii integrate, Employer Branding, Digital & social media, Evenimente”. 

HEINEKEN este definită drept „compania producătoare de bere cu cea mai extinsă prezență din lume. Este principalul dezvoltator și marketer de mărci de bere și cidru premium și fără alcool. Recunoscut pentru brandul Heineken®, Grupul are un portofoliu de peste 300 de mărci de bere și cidru internaționale, regionale, locale și de specialitate. Cu ajutorul a peste 90.000 de colegi, creăm bucuria autentică de a fi împreună, pentru a inspira o lume mai bună. Visul nostru este să modelăm viitorul berii și nu numai, pentru a câștiga inimile consumatorilor. Suntem dedicați inovării, investițiilor pe termen lung în branduri, execuției de vânzări și punem accent pe management-ul costurilor.  

În România, HEINEKEN este prezentă din 2003. Oferim un portofoliu divers de mărci locale și internaționale de bere și cidru, majoritatea produse în cele trei fabrici locale, din Craiova, Ungheni și Miercurea Ciuc. Angajamentul nostru față de piața locală se reflectă nu doar prin diversitatea de branduri, ci și prin acțiunile noastre: avem 1.100 de angajați în România, ne aprovizionăm de la furnizori locali cu aproximativ 70% din ingrediente și suntem dedicați agendei noastre de sustenabilitate, Brew a Better World – Raise The Bar 2030”. 

DN AGRAR înregistrează rezultate record în 2024: cifra de afaceri crește cu 16%,  profitul net cu 40%

0

DN AGRAR Group (BVB: DN), cea mai mare fermă integrată zootehnică din România, lider în producția de lapte de vacă, a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri consolidată preliminară de 176 milioane lei, în creștere cu 16% față de 2023. Profitul net a înregistrat o creștere de 40%, până la 32 milioane lei, cu o marjă a profitului net solidă, de 18%, reflectând o performanță operațională solidă și inițiativele strategice de creștere.

Jan G. de Boer, DN AGRAR

Jan Gijsbertus de Boer, Președinte al Consiliului de Administrație, CEO DN AGRAR Group: „2024 a fost un an de creștere, reziliență și progres în ceea ce privește strategia, marcat de rezultate financiare record și investiții inovatoare. Cu un avans al producției de lapte de 14%, o creștere de 2,76% a prețurilor la lapte și o eficiență operațională mai mare, am obținut cea mai bună performanță de până acum, o creștere de 31% a EBITDA, până la 71 milioane lei. Am continuat investițiile strategice prin extinderea instalării roboților în ferme, dezvoltarea fermei Straja și lansarea operațiunilor la fabrica de compost. De asemenea, am semnat un acord de cooperare pentru cea mai mare unitate de producție de biometan din România, cu o capacitate totală de până la 20 MW. Acest proiect subliniază angajamentul DN AGRAR de a sprijini și promova agricultura sustenabilă. În 2025, rămânem dedicați dezvoltării și inovației, continuând proiectele asumate, și de asemenea noi investiții în capacitățile fermelor, o a doua fabrică de compost, precum și planurile pentru diversificarea afacerii.”

Din punct de vedere operațional, DN AGRAR a livrat aproximativ 63 de milioane de litri de lapte în 2024, înregistrând o creștere de peste 14% a cantității de lapte livrată. De asemenea, în activitatea agricolă, compania a optimizat operațiunile prin adoptarea de tehnologii noi în managementul culturilor, ceea ce a dus la o reducere de 4,4% a costurilor de producție.

Valoarea totală a investițiilor realizate în 2024 a fost de aproximativ 39 milioane de lei.

Elemente cheie ale contului de profit și pierdere și ale bilanțului pentru anul 2024 comparativ cu 2023:

  • Veniturile din exploatare au atins 264 milioane lei, înregistrând o creștere de 13%;
  • Veniturile din producția vândută au fost de 174 milioane lei, în creștere cu 16%;
  • Cheltuielile de exploatare au fost de 219 milioane lei, în creștere cu 9%,  influențate în principal de ajustările privind evaluarea activelor corporale și necorporale, care au fost de 25 milioane lei, un avans de 21% față de anul precedent. 
  • Activele totale au ajuns la aproximativ 362 milioane lei, în creștere cu peste 17%;
  • Datoriile totale se ridică la 194 milioane lei, în creștere cu 13%;
  • Datoriile pe termen lung au fost de 110 milioane lei, în creștere cu 15%, în principal ca urmare a investițiilor majore efectuate în cursul anului pentru construcția fermei DN AGRAR Straja.

Raportul detaliat îl găsiți aici 

Bitcoin: încotro se îndreaptă acum?

0

Sentimentul pe piațele cripto este la pământ în acest moment, așa cum reiese din indicele Crypto Fear and Greed, care a scăzut de la un nivel de 55 (Neutru) la 21 (Frică extremă) în mai puțin de o săptămână.

Incidentul de hacking care a afectat platforma Bybit vinerea trecută a zdruncinat încrederea investitorilor, la care se adaugă și escaladarea preocupărilor privind taxele vamale pentru Mexic și Canada, cauzând o anumită incertitudine pe piețe.

Bitcoin a rezistat relativ bine până când pragul de 92.000 de dolari – care a fost menținut ca bază de susținere din noiembrie 2024 – a cedat. Acest lucru a provocat probabil o cascadă de lichidări de poziții, adăugând o presiune suplimentară de scădere asupra prețului.

Dacă ne luăm după piețele bull anterioare, prețul ar putea scădea și mai mult. În general, vedem scăderile de 25-35% în piețele bull Bitcoin înainte de a se găsi un prag și de a începe următoarea etapă de creștere.

În prezent, bitcoin a scăzut cu 20% de la maximul istoric de 109.300 de dolari. O scădere de 35% ar plasa prețul la 70.000 de dolari. Nu spun că prețul va scădea până la acest nivel, dar este posibil.

Deși înțeleg că investitorii se pot simți temători din cauza fluctuațiilor mari de preț (în sume nominale în dolari), scăderile de preț ale oricărei clase de active sau instrumente sunt normale și așteptate și ar trebui să ne amintim că suntem încă cu aproximativ 70% mai sus decât anul trecut pe vremea aceasta.

Investitorii care dispun de lichidități și care au o viziune pe termen lung asupra bitcoin ar putea privi acest moment ca pe unul oportun pentru a-și majora deținerile globale. 

Grupul TeraPlast: creștere a cifrei de afaceri de 34%

0

Grupul TeraPlast înregistrează o creștere de 34% a cifrei de afaceri în 2024, până la 897,9 milioane de lei, față de 672,3 milioane de lei în 2023. Această evoluție este susținută de creșterea volumelor vândute, de lansarea activității fabricii de folie stretch Opal și de consolidarea rezultatelor companiilor achiziționate în 2024.

EBITDA s-a menținut la un nivel similar cu cel din 2023, atingând 52 de milioane de lei. Aceasta reflectă atât strategia de creștere a cotelor de piață, cât și impactul presiunii asupra prețurilor și a contracției anumitor piețe europene. Astfel, în contextul evoluției disproporționate a cifrei de afaceri și a profitabilității, marja EBITDA pentru tot anul 2024 se situează la 5,8%, față de 7,6% în 2023.

Pentru 2024, Grupul TeraPlast a înregistrat o pierdere netă de 19,6 milioane de lei, în principal pe fondul creșterii cheltuielilor cu dobânzile și a costurilor cu amortizarea ca urmare a operaționalizării investițiilor în fabricile noi. Rezultatul negativ a fost determinat în special de pierderea înregistrată de pornirea business-ului de folie stretch Opal, care se află într-un proces de ramp-up accelerat și de câștigare de cotă de piață. O contribuție suplimentară au avut-o și pierderea înregistrată de TeraBio Pack, alături de cheltuielile nerecurente de pe parcursul anului 2024, aferente extinderii geografice.

Marja brută a crescut cu 29%, ajungând de la 247,4 milioane de lei în 2023, la 319 milioane de lei în 2024. Aceasta reflectă impactul achizițiilor realizate în 2024, însă a fost erodată de avansul cheltuielilor cu salariile, energia și transportul.

Vânzările în afara României au crescut cu 122%, atingând 233,6 milioane de lei în 2024, față de 105,4 milioane de lei în 2023. Ponderea acestora în cifra de afaceri consolidată a ajuns astfel la 26% în 2024, comparativ cu 15,7% în anul anterior.

Cantitativ, Grupul TeraPlast a înregistrat o creștere de 46% față de 2023. Astfel, în 2024, Grupul TeraPlast a vândut 109.985 de tone comparativ cu 75.346 tone în 2023. Această creștere se datorează în principal creșterilor cantitative ale segmentelor Instalații, Granule și Ambalaje Flexibile, în timp ce 6% din volumele totale din 2024 au fost generate de M&A.

„Evoluția Grupului TeraPlast din 2024 reflectă mixul dintre creșterea organică și cea prin achiziții, suprapus cu oscilațiile piețelor europene. Strategia noastră de expansiune geografică a pus presiune pe echipe, a testat răbdarea acționarilor și a avut impact asupra profitabilității, însă a fost un pas necesar. Creșterea cotelor de piață în timp ce ne extindem este esențială pentru a construi o bază solidă pentru creșterea viitoare”, a declarat Bogdan Crăciunaș, Director Financiar al Grupului TeraPlast.


Performanța liniilor de business

Instalații: 71% din veniturile Grupului

  • Cifra de afaceri a segmentului a crescut cu 28%, ajungând la 641,5 milioane de lei în 2024, față de 501 milioane de lei în 2023, datorită creșterii volumelor și consolidării noilor subsidiare.
  • EBITDA a fost de 54,1 milioane de lei în 2024, cu o marjă EBITDA de 8,4%. În timp ce EBITDA segmentului a crescut sensibil față de 2023 (+3%), marja EBITDA s-a erodat cu 1,1 puncte procentuale (10,5% în 2023).
  • Grupul Wolfgang Freiler și Palplast Moldova au contribuit cu 15% la cifra de afaceri a segmentului.

Piața din România a rămas stabilă, chiar dacă au existat întârzieri în decontarea lucrărilor publice. În schimb, piețele vest-europene unde activează Grupul Wolfgang Freiler au înregistrat contracții care au generat și o presiune pe preț și au erodat profitabilitatea. Palplast Moldova a beneficiat pe tot parcursul anului de cererea solidă din sectorul rezidențial privat și a finalizat procesul de extindere a capacităților de depozitare din Călărași.

Granule: 10% din veniturile Grupului

  • Cifra de afaceri a crescut cu 21%, până la 91,8 milioane de lei în 2024, comparativ cu 76 milioane de lei în 2023, pe fondul creșterii cantitative cu 39%.
  • EBITDA a avansat cu 58% față de anul anterior, ajungând la 9,5 milioane de lei în 2024, ceea ce a îmbunătățit marja EBITDA la 10,5%. Comparativ, în 2023, segmentul a înregistrat o EBITDA de 6 milioane de lei și o marjă EBITDA de 7,9%.

Exporturile acestui segment au crescut cu 160%, ca urmare a alinierii segmentului la strategia de extindere pe piețele europene prin consolidarea parteneriatelor cu clienții strategici. Pe piața din România, segmentul și-a menținut poziția de lider de piață.

Ambalaje: 13% din veniturile Grupului

  • Cifra de afaceri a segmentului a crescut cu 143%, de la 46,4 milioane de lei în 2023, până la 112,8 milioane de lei în 2024, în principal datorită evoluției foliei stretch Opal.
  • EBITDA segmentului a fost afectată de procesul de ramp-up al Opal și de ritmul mai lent al îmbunătățirii performanței TeraBio Pack, înregistrând -13,7 milioane de lei în 2024, comparativ cu -7,5 milioane de lei în 2023.

Exporturile au atenuat parțial impactul contracției vânzărilor pe piața internă a ambalajelor biodegradabile cauzat de contextul macro-economic și întârzierea implementării legislației de trecere la ambalajele biodegradabile.

Ferestre: 6% din veniturile Grupului

  • Cifra de afaceri a crescut sensibil, cu 3%, la 51,7 milioane de lei în 2024, comparativ cu 48,8 milioane de lei în 2023.
  • EBITDA a crescut de patru ori, de la 419 mii de lei în 2023, la 2,1 milioane de lei în 2024, aducând totodată marja EBITDA de la 0,9% în 2023 la 4,1% în 2024.

Aceste rezultate reflectă eficiența strategiei de repoziționare a mixului de clienți și a creșterii ponderii proiectelor cu ferestre cu dimensiuni la comandă față de vânzările de ferestre standard în marile magazine de retail.

Grupul TeraPlast: rezultate 2024 și Buget 2025
sume în mii lei20252024Variație ‘25 vs ‘242023Variație ‘24 vs ‘23T4/2024T4/2023Variație T4/‘24 vs T4/’23
Cifra de afaceri, 1.005.892897.89612%672.33134%216.737154.94740%
din care
Instalații*680.911641.5456%501.00028%155.838113.51137%
Granule*97.28391.7906%76.07421%20.54416.29826%
Ambalaje*174.358112.84955%46.410143%26.05913.40694%
Ferestre*53.33951.7123%48.8466%14.29611.73222%
   
Marja brută385.217318.88921%247.38929%78.71359.39333%
   
EBITDA, din care88.05752.00669%51.3721%6.7946.3617%
Marja EBITDA Grup8,8%5,8% 7,6% 3,1%4,1% 
Instalații62.99554.10316%52.4493%7.2457.909-8%
Marja EBITDA9,3%8,4% 10,5% 4,6%7,0% 
Granule8.6999.532-9%6.01458%2.426501384%
Marja EBITDA8,9%10,4% 7,9% 11,8%3,1% 
Ambalaje12.751-13.744193%-7.511-83%-3.076-2.317-33%
Marja EBITDA7,3%-12,2% -16,2% -11,8%-17,3% 
Ferestre3.6122.11571%419405%200268-26%
Marja EBITDA6,8%4,1% 0,9% 1,4%2,3% 
   
Rezultat net5.269-19.580127%1.138n/a-12.585-5.659-122%
*Segmentul Instalații include sistemele complete pentru instalații ale TeraPlast, Grupul Wolfgang Freiler, Palplast Moldova și PVC-ul reciclat micronizat al TeraPlast Recycling.
Segmentul Granule include granulele PVC ale TeraPlast și granulele reciclate ale TeraPlast Recycling.
Segmentul Ambalaje include ambalajele flexibile ale TeraBio Pack, folia stretch Opal și o lună din Optiplast Croația.
Segmentul Ferestre include ferestrele și ușile TeraGlass.

Perspective 2025 – Consolidare și creșterea profitabilității

Pentru 2025, Grupul TeraPlast anunță o cifră de afaceri de 1 miliard de lei, în creștere cu 12% față de 2024.

„Am atins cel mai dificil punct al parcursului nostru. După o perioadă intensă de expansiune, acum ne concentrăm pe consolidarea business-urilor din Grup, extinderea pe piețele existente și îmbunătățirea profitabilității. Etapa de extindere accelerată s-a încheiat pentru moment, iar începând cu a doua jumătate a anului 2025, ne așteptăm ca sinergiile generate de noile subsidiare să producă efecte vizibile. Deși climatul de piață rămâne provocator, avem strategia și resursele necesare pentru a naviga eficient această perioadă.” – Bogdan Crăciunaș, CFO Grupul TeraPlast.

Principalele obiective pentru 2025:

  • Creșterea de 12% a cifrei de afaceri va fi susținută în principal de creșterea performanțelor segmentului Ambalaje prin creșterea profitabilității, eficientizare operațională și consolidarea Optiplast Croația.
  • Creșteri moderate ale cifrei de afaceri în segmentele tradiționale, între 3% și 6%.
  • Îmbunătățirea semnificativă a EBITDA, până la 88 milioane de lei (+69% vs. 2024), datorită optimizării activității și a sinergiilor rezultate din integrarea achizițiilor. O contribuție notabilă în îmbunătățirea EBITDA este așteptată din partea segmentelor Ambalaje și Instalații.
  • Creșterea volumelor cu 9%, până la aproape 120 mii tone.

Arctic Stream – 8,83 milioane lei, profit net în 2024

0

Compania Arctic Stream, integrator de infrastructură și securitate IT și emitent listat la Bursa de Valori București (BVB) sub simbolul AST, anunță că „a realizat un profit net de 8,83 milioane de lei în 2024 (1,78 milioane de euro) și venituri de 139,76 milioane de lei (27,97 milioane de euro).

Veniturile înregistrate de companie sunt în creștere cu 11% față de 2023 (126 milioane de lei) și cu 4% mai mici decât cele estimate în Bugetul de Venituri și Cheltuieli (BVC) pentru anul trecut. Totodată, profitul net realizat este mai mic comparativ cu cel realizat în 2023 (9,15 milioane de lei). 

Rezultatele survin în urma unui an în care echipa Arctic Stream s-a extins, ajungând la 39 de membri și colaboratori, între care specialiști dedicați pe care compania nu îi avea, acoperind arii precum marketing, fonduri europene, securitate industrială și altele. Anterior, aceste domenii erau acoperite parțial de alți colegi, pe lângă responsabilitățile lor principale. 

Compania vede această acțiune ca pe o investiție strategică, pe termen lung, extinderea echipei permițând diversificarea proiectelor din punct de vedere al ariilor tehnologice și al tipurilor de servicii oferite către clienți, dar și implementarea unor proiecte cu o complexitate crescută

Astfel, pe de o parte, cheltuielile Arctic Stream au crescut cu 15% față de 2023,  pe de altă parte profitul operațional este de 8,08 milioane de lei, înregistrând o scădere de 24%, în principal din cauza ajustării cu 2,6 milioane de lei, prin constituirea unui provizion, în contextul unui litigiu aflat în derulare”. 

Dragoș Octavian Diaconu, fondator și CEO. Arctic Stream: „De fiecare dată, am luat foarte în serios raportarea rezultatelor noastre către investitori și alte părți interesate și nu facem excepție nici de data aceasta, când obiectivele noastre financiare nu au fost atinse la nivelul la care ne-am fi dorit. Avem venituri în creștere, cu numai 4% sub ținta asumată în BVC, dar profitul a cunoscut o reducere mai accentuată, atât din cauza creșterii cheltuielilor, cât și ca urmare a constituirii unui provizion, aferent unui litigiu pe care îl avem în derulare. 

Totuși, echipei Arctic Stream, din ce în ce mai bine sudată, capabilă să își asume proiecte tot mai complexe, i se cuvin mulțumirile mele pentru eforturile depuse anul trecut. Sunt convins că avem, în continuare, premise excelente de creștere, iar în cursul anului 2025 vom anunța finalizarea mai multor proiecte demarate anul trecut, alături de partenerii noștri, Data Core Systems și Eximprod Grup.

În privința direcțiilor de dezvoltare pe care le urmărim, rămânem consecvenți direcțiilor noastre tehnologice: cybersecurity, infrastructuri de comunicații, data center și cloud. Aliniați trendurilor globale, analizăm atent și soluțiile de inteligență artificială (AI), cu un accent pe oportunitățile de dezvoltare de platforme și aplicații în cloud și centre de date private. Infrastructura pe care rulează aceste aplicații, conectivitatea la rețea, alături de securizarea acestora reprezintă piloni importanți în succesul aplicațiilor și în economia proiectelor, fiind parte din business-ul nostrum.”

Arctic Stream subliniază că, în cursul anului 2024, „a demarat două proiecte strategice, între care se numără o operațiune de tip merger & acquisition (M&A), vizând preluarea a 23% din capitalul social al Data Core Systems (DCS), unul dintre cei mai puternici jucători pe piața serviciilor de cybersecurity din România. 

Echipa AST colaborează, deja, de câteva luni, cu cea a DCS în cadrul a diferite proiecte. Un exemplu concret este legat de activitatea în jurul directivei europene NIS2, atât pe zona de training pentru personalul responsabil din companii, cât și abordarea proactivă împreună către clienți, precum și împachetarea de soluții și servicii pentru respectarea prevederilor acestei directive de cybersecurity. 

Tranzacția a trecut de diferite de etape care țin de due diligence financiar și legal, precum și de primirea avizelor necesare din partea organismelor de reglementare, precum Consiliul Concurenței”.

Dragoș Diaconu: „Fiind prima operațiune de tip M&A în care am fost implicați și dorind să parcurgem temeinic fiecare pas dintr-o astfel de operațiune, am constatat că durata întregului proces a fost mai îndelungată decât estimarea inițială, dar am încredere că vom veni, în curând, cu toate detaliile necesare legate de finalizarea tranzacției.” 

Arctic Stream informează că „un alt proiect demarat în 2024 a constat în înființarea companiei Cyber Arena, în parteneriat cu Eximprod Grup, care va avea ca obiect de activitate susținerea de traininguri specializate, într-un poligon cibernetic și sporirea gradului de conștientizare privind amenințările cibernetice la adresa infrastructurilor critice și guvernamentale. În prezent, echipa de traineri a efectuat un stagiu de pregătire în străinătate, iar poligonul cibernetic este în curs de amenajare”.

Raportul financiar integral al Arctic Stream, cu rezultatele înregistrate la finalul anului 2024, poate fi consultat pe pagina emitentului, de pe site-ul BVB, și pe site-ul companiei

Arctic Stream (listată la Bursa de Valori București, sub simbolul AST) este caracterizată ca „o companie cu capital integral românesc, fondată în 2017, cu un portofoliu de servicii care include: evaluarea infrastructurii IT; consultanța; proiectarea, reproiectarea, integrarea și dezvoltarea infrastructurii de date și de securitate IT; managementul de proiect, configurarea, implementarea și migrarea de soluții complexe; alături de mentenanța și suportul operațional post-implementare. Compania deține certificarea Cisco Certified Premier Partner din anul 2017, alături de alte numeroase ale certificări de la producători de top mondial, având parteneriate cu firme precum Cisco Systems, Dell, Fortinet, Netapp, Nutanix, Palo Alto, Recorded Future, Veeam, Vmware, Commvault și Hitachi”.

Noi locuri de muncă create prin deschiderea unui magazin Kaufland

0

Compania Kaufland România anunță inaugurarea unui magazin în localitatea Moșnița Nouă, județul Timiș, context în care sprijină comunitatea locală prin crearea a peste 60 de locuri de muncă. Cu acest nou magazin, Kaufland ajunge la 189 de unități la nivel național.

Kaufland România precizează că noul hipermarket „este situat pe Strada Lucia, nr. 2A și are o suprafață totală de peste 4.100 de metri pătrați, dintre care aproximativ 2.200 de metri pătrați sunt dedicați spațiului de vânzare. 

Noul Kaufland va fi deschis pentru public începând de joi, 27 februarie, și va avea un program de funcționare zilnic, cuprins între orele 07:00-22:00 de luni până sâmbătă, respectiv 08:00-21:00 duminica.  Cu ocazia inaugurării, în perioada 27 februarie-4 martie, clienții vor beneficia de promoțiile din revista săptămânală și din flyer-ul dedicat deschiderii. Printre produsele incluse în ofertă se regăsesc: spată de porc fără os, la 14,99 lei/kg, redusă de la 24,99 lei/kg, detergent automat pentru rufe Herr Klee 3k, la 19,99 lei, redus de la 29,99 lei, precum și 30% reducere la toată gama de accesorii auto. 

Kaufland Moșnița Nouă dispune de 185 de locuri de parcare, dintre care 7 sunt destinate persoanelor cu dizabilități, 7 sunt rezervate părinților, iar 3 locuri sunt alocate stației de încărcare pentru mașinile electrice. De asemenea, cei care aleg bicicleta ca mijloc de transport au la dispoziție rastele cu o capacitate de 20 de locuri.

Magazinul oferă acces la o gamă extinsă de produse și dispune de o vitrină asistată pentru produse proaspete, cu o lungime de peste 16 metri. De asemenea, acesta include un raion de legume și fructe, brutărie, raion de produse congelate, alimente de bază, dulciuri, băuturi, produse nealimentare și drogherie.

Experiența de cumpărături este completată de punctul Grill din exterior, unde clienții pot alege din meniul diversificat de preparate calde, cum ar fi două sortimente de pui rotisat (condimentat sau cu usturoi), pulpe de pui rotisate, crispy și nuggets de pui, ceafă de porc, mici, cârnați turinger,  cartofi prăjiți, precum și o gamă variată de sosuri și băuturi răcoritoare.

Pentru plata rapidă a cumpărăturilor, hipermarketul este dotat cu 15 case de marcat, dintre care 10 express, de tip self-scan. Mai mult, clienții pot folosi serviciul K-Scan pentru a scana produsele pe măsură ce le adaugă în coș, finalizând plata la casa de marcat.

Galeria comercială găzduiește, de asemenea, Cofetăria Andalusia, magazinul Tabac Good2Go și un ATM Euronet, punând la dispoziția clienților servicii utile și variate. De asemenea, în incinta magazinului clienții pot ridica colete de la lockerele Sameday, DPD, GLS și Fanbox.

În linie cu angajamentul companiei față de mediu, noul hipermarket Kaufland Moșnița Nouă este prevăzut cu sisteme de reciclare, unde clienții sunt recompensați pe loc pentru fiecare gest sustenabil.

  • În parcarea magazinului, clienții vor găsi un automat de reciclare dublu, de tip self-service, unde pot recicla ambalaje în schimbul voucherelor de extra-reducere. Pot aduce aici PET-uri, sticle și doze de metal (cu volum de până la 3 litri), garanția de 0,50 RON fiind restituită doar pentru ambalajele cu simbolul „Ambalaj cu garanție” tipărit pe etichetă.
  • De asemenea, la intrarea în magazin, în spațiul special amenajat sub forma unei broscuțe țestoase, clienții pot depune pentru reciclare ambalaje ale produselor de îngrijire personală sau de curățenie și vor fi recompensați pe loc cu vouchere de 35% reducere la cumpărarea altor produse noi, din oferta lunară. Clienții pot depune sticle goale din plastic de șampon, balsam, gel de duș, cremă de corp, de față sau de mâini, apă de gură sau de săpun lichid, dar și recipiente goale de produse de curățenie, precum detergenți de haine sau de vase, soluții de curățare a bucătăriei, băii, pardoselii sau geamurilor. Voucherele se ridică de la Biroul de Informații din magazin”.

Kaufland reamintește că „se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.550 de magazine   în 8 țări, peste 155.000 de angajați și o rețea de 189 de magazine în România. În 2023, Kaufland România a primit pentru a cincea oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locală. Kaufland deține și distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață. Obiectivul nostru este să aplicăm cele mai inovatoare tehnologii în domeniul retail, astfel încât clienții să se bucure de produse proaspete, la cel mai bun raport calitate-preț, prin promovarea sustenabilității și a produselor locale. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.kaufland.ro 

Kaufland angajează persoane cu dizabilități la nivel național. Cei interesați pot aplica online, pe cariere.kaufland.ro – unde este disponibilă lista posturilor vacante, prin e-mail la cariere@kaufland.ro  sau la numărul de telefon 021.9132”.

10 companii recrutează la Finance Recruitment Day!

0

   

Finance Recruitment Day, singurul eveniment de carieră din România dedicat celor care își doresc o carieră în domeniul financiar va avea loc pe 15 martie, la Institutul Bancar Român, București. Cifrele care definesc ediția din 2025: 10 companii de renume, 200 de tineri pasionați de domeniul financiar, 6 Workshop-uri Practice și 100 de interviuri susținute de specialiști în recrutare.  

Pe 15 martie are loc ediția cu numărul 14 Finance Recruitment Day eveniment de carieră dedicat celor care își doresc un job în domeniul financiar. Evenimentul este adresat studenților și/sau absolvenților sau celor pasionați de domeniul financiar (audit, banci, contabilitate, taxe, finante, drept). În ceea ce privește criteriile de selecție, cei 200 de participanți vor fi aleși în funcție de implicarea lor în programe de internship, voluntariat, proiecte, cursuri sau certificări și alte activități din sfera financiară.  

Noutatea ediției din 2025 Finance Recruitment Day constă într-o sesiune specială Oprah Show – Networking altfel decat te-ai obisnuit? Participantii la eveniment vor lua parte la o provocare de tip treasure hunt de carieră. Aceștia vor primi sarcini și provocări care îi vor ajuta să-și dezvolte abilitățile și să-și extindă rețeaua de contacte, facilitând astfel identificarea și accesarea mai rapidă și mai eficientă a oportunităților de carieră potrivite.  

La eveniment vor avea loc și sesiuni de tip Speed Interviews în care tinerii vor putea susține scurte interviuri cu reprezentanții companiilor participante. Ei vor avea acces exclusiv la o selecție de oportunități de carieră, precum: stagii de practică, internship-uri, joburi entry-level, programe de management trainee, etc.

Ediția aceasta estimăm 100 astfel de interviuri pe loc, o discutie de 20 minute cu un specialist în recrutare. Cele 10 companii prezente sunt pregătite să interacționeze cu tineri în căutatea unei oportunități de carieră în domeniul financiar. Prin organizarea evenimentului Finance Recruitment Day ne dorim să creem un spațiu în care tinerii participă la sesiuni de dezvoltare profesională specifice domeniului, au parte de interacțiune directă cu reprezentanții companiilor și sesiuni practice sub forma de workshop-uri. Cu fiecare ediție ne dorim să construim o comunitate pentru tinerii pasionați de domeniul financiar și companii de renume din România” – Bianca Millea, Project Manager Finance Recruitment Day.  

Companiile care vor fi prezente la eveniment sunt: BCR – în calitate de Main Partner, alături de: Allianz Services, BAT Romania, EY Romania, SLB, Agricover, Goodyear, BDO, CIMA, Molson Coors GBS.  
Participarea la Finance Recruitment Day 2025 este gratuită. Mai multe detalii pe www.hipo.ro/finance

Hidroelectrica anunță modificarea prețului pentru energia electrică începând cu 1 aprilie 2025

0

Hidroelectrica, principalul producător și furnizor de energie electrică din România, informează clienții săi actuali și viitori că, începând cu 1 aprilie 2025, va aplica o ajustare a prețului energiei electrice active pentru energia furnizată clienților săi.

În ciuda contextului economic și a fluctuațiilor pieței energetice, Hidroelectrica continuă să își mențină angajamentul față de clienții săi, oferind în continuare cel mai mic preț al energiei electrice active din piață, păstrând un preț competitiv și adaptat condițiilor actuale ale pieței.

Astfel, compania rămâne un furnizor de încredere, cu tarife competitive și transparente.

Hidroelectrica rămâne dedicată unei furnizări de energie stabile, sustenabile și accesibile, punând accent pe transparență și comunicare constantă cu toți clienții săi.

Toți clienții sunt încurajați să consulte website-ul oficial al Hidroelectrica, www.hidroelectrica.ro, secțiunea Furnizare energie, pentru detalii suplimentare referitoare la noile tarife și pentru a obține informații despre modalitățile de accesare a serviciilor oferite de companie. În continuare, Hidroelectrica va pune la dispoziția clienților săi canale de comunicare dedicate pentru a răspunde oricăror întrebări și pentru a oferi informații și consultanță în vederea gestionării schimbării de către clienții săi.

De asemenea, Hidroelectrica își reafirmă angajamentul față de consumatori și, în cazul în care schema de plafonare a prețurilor va fi menținută, compania va menține plafoanele stabilite de autoritățile competente, conform legislației aplicabile. În acest mod, toți consumatorii vor beneficia în continuare de tarife adaptate nevoilor proprii de consum.


Hidroelectrica este lider în producția de energie electrică, principalul furnizor de servicii tehnologice necesare în Sistemul Energetic Național. Cu o producție în an mediu hidrologic de peste 17 TWh generată în sucursale, Hidroelectrica are dubla calitate, fiind și furnizor de energie electrică, lider de piață pe segmentul concurențial cu o cotă de piață de 14.37%, conform ultimului raport de monitorizare al pieței de energie electrică aferent lunii noiembrie 2024 și publicat de ANRE.