VGP – profit net de 287 milioane de euro în 2024, marcând o creștere de 229% față de 2023

0

VGP NV, furnizor european de spații logistice și semi-industriale de înaltă calitate, anunță rezultatele pentru anul încheiat la 31 decembrie 2024.

VGP a realizat un profit net de 287 milioane de euro, marcând o creștere de 229% față de 2023. Valoarea netă a activelor companiei a crescut cu 8,4%, ajungând la 2,4 miliarde de euro, reflectând stabilitatea sa financiară puternică și strategia de creștere pe termen lung. Creșterea EBITDA de 57% a fost susținută de activități recurente de închiriere in valoare de  204,3 milioane de euro (+19%), activități de dezvoltare de 144,8 milioane de euro (+178%) si energie regenerabilă de  5,4 milioane de euro (+236%).

Un nivel record de 91,6 milioane de euro în contracte noi și reînnoite de închiriere a fost semnat în cursul anului, ducând venitul anualizat angajat la sfârșitul anului la 412,6 milioane de euro, o creștere de 17,6%. Bilanțul rămâne solid, cu o poziție de lichiditate de 493 milioane de euro, 500 milioane de euro în facilități de credit neutilizate și un raport de îndatorare redus la 33,6%.

Portofoliul de dezvoltare VGP rămâne puternic, cu 34 de proiecte în construcție în 13 țări, totalizând 780.000 mp. Odată finalizate, aceste proiecte vor genera 60,4 milioane de euro în venituri anuale suplimentare din chirii. În 2024, 21 de proiecte au fost finalizate, acoperind 584.000 mp și generând 36,1 milioane de euro în noi venituri din chirii.

Sustenabilitatea rămâne centrală în strategia de creștere a VGP. 100% dintre noile proiecte vor fi certificate sustenabil, iar 97% vor atinge cel puțin standardul BREEAM Excellent. Capacitatea fotovoltaică a Grupului a crescut cu 53% YoY, ajungând la 155,7 MWp, cu 41 MWp în dezvoltare și 90,9 MWp planificate. În plus, proiectele de stocare a energiei în baterii sunt în desfășurare, prima instalație de 6,8 MWh fiind în construcție, sprijinind angajamentul VGP față de soluțiile de energie regenerabilă.

România deține o cotă de 10,1% din portofoliul de terenuri al VGP, reafirmându-și importanța strategică alături de Germania (21,8%), Franța (12,5%) și Serbia (11,0%). Piața de închirieri din România rămâne puternică, cu VAT Global semnând un contract important de închiriere în VGP Park Arad, iar cea mai mare clădire de 53.000 m² din VGP Park Brașov fiind închiriată integral de ILS Balkan. VGP dezvoltă în România cinci parcuri industriale în Arad, Brașov, București, Timișoara și Sibiu, cu o suprafață totală de 1.787.925 m², dintre care 890.000 m² sunt amenajați și destinați pentru închiriere. Proiectele VGP depășesc spațiile tradiționale de depozitare, integrând tehnologie avansată, soluții sustenabile și design adaptabil pentru eficiență operațională și optimizarea costurilor.  În plus, pompele de căldură au devenit standard în clădirile VGP, eliminând gazul pentru încălzire, reducând costurile operaționale și consolidând angajamentul companiei pentru sustenabilitate.

Rata şomajului la nivelul județului Ilfov – ianuarie 2025

0

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Ilfov anunță că, la finalul lunii ianuarie 2025, avea înregistrați în evidențele sale 802 șomeri, dintre care 491 de femei, rezultând o rată a șomajului de 0,37%.

AJOFM Ilfov precizează că, din totalul acestor șomeri, „387 de persoane beneficiază de indemnizaţie de şomaj, iar 415 sunt înregistrate ca șomeri neindemnizați.

Clasificarea șomerilor în funcție de mediul de rezidenţă indică faptul că 226 de șomeri provin din mediul urban, iar 576 provin din mediul rural.

În funcție de grupa de vârstă din care fac parte, șomerii sunt repartizați astfel: 65 de persoane fac parte din grupa de vârstă sub 25 de ani, 39 de persoane din grupa de vârstă 25-29 de ani, 179 de persoane din grupa de vârstă 30-39 de ani, 203 persoane din grupa de vârstă 40-49 de ani, 150 de persoane din grupa de vârstă 50-55 de ani și 166 de persoane din grupa de vârstă peste 55 de ani. 

Din punctul de vedere al repartizării pe niveluri de instruire, ponderea cea mai mare o au șomerii cu studii primare, gimnaziale și profesionale (504 persoane), urmați de șomerii cu studii liceale și postliceale (189 de persoane) și de cei cu studii superioare (109 persoane)”.

Parteneriat strategic pentru viitorul industriei fiscale și comerciale românești

0

Agenția de comunicare „pastel” și compania „Danubius”,  cunoscută ca „liderul inovației fiscale din România de peste 30 de ani”, anunță „un parteneriat strategic pe termen lung, menit să consolideze poziția Danubius ca partener de încredere și inovator al comercianților și al sistemului fiscal românesc. În urma parteneriatului agreat, pastel va coordona comunicarea integrată a Danubius și brandurilor sale, concentrându-se pe creșterea notorietății și adopției, consolidând astfel poziția companiei în cele două domenii cheie ale societății.

Parteneriatul pe termen lung dintre cele două entități a venit firesc, după succesul a două proiecte-cheie realizate împreună în 2023 și 2024: campania de comunicare și lansarea spotului TV „La botul calului”, care a pus în valoare dispozitivul BlueCash-50, și evenimentul aniversar Danubius de 30 de ani. Aceste colaborări au demonstrat sinergia dintre cele două echipe, iar acum, printr-un contract exclusiv, pastel devine partenerul strategic care va contura direcțiile viitoare de comunicare ale Danubius”.

Dana Nae Popa, owner pastel: „Danubius nu este doar un jucător important în fiscalitate, ci un adevărat inovator care a modelat industria în ultimii 30 de ani. Această colaborare reprezintă mai mult decât un parteneriat – este un angajament comun pentru viitor, în care punem la lucru expertiza Danubius în inovație fiscală și comercială și experiența noastră în strategie, creativitate și comunicare cu sens. Împărtășim aceleași valori pentru progres, eficiență și transformare, iar împreună vom pune bazele unor soluții inovatoare care vor redefini modul în care comercianții interacționează cu tehnologia și cu sistemul fiscal.”

Accentuând că este „un parteneriat construit pe valori comune și viziuni ambițioase: de la proiecte punctuale la un parteneriat strategic exclusive”, cele două entități subliniază: „Colaborarea dintre pastel și Danubius a început cu două proiecte majore care au reafirmat poziția Danubius drept un lider al inovației fiscale. Primul a avut loc în 2023 când cele două companii au lansat spotul TV „La botul calului”, o reinterpretare modernă a uneia dintre cele mai cunoscute expresii românești. Campania a subliniat simplitatea, eficiența și siguranța oferite de BlueCash-50, dispozitivul fiscal all-in-one lansat de Danubius care schimbă regulile jocului fiscal și comercial.

Ulterior, la finalul anului 2024, pastel a sprijinit organizarea evenimentului aniversar de 30 de ani Danubius, o celebrare a inovației și a leadershipului companiei în domeniul fiscal românesc, la care au participat peste 400 de clienți, distribuitori, parteneri strategici și reprezentanți cheie ai domeniilor fiscal și  comercial din România.

Astfel, cele două proiecte de succes au pus bazele unui parteneriat exclusiv, iar pastel a devenit agenția de brand Danubius, cu responsabilitatea de a coordona comunicarea integrată a companiei.”

Velin Ganev, CEO Danubius: „Inovația și evoluția sunt în ADN-ul Danubius încă de la început, iar parteneriatul cu pastel este o extensie naturală a modului nostru de a gândi și acționa. Suntem o companie care, de peste 30 de ani, a creat și implementat soluții ce au transformat și eficientizat comerțul românesc. Acum, împreună cu pastel, ne angajăm să ducem mai departe această viziune, consolidând poziția noastră ca partener strategic inovator pentru comercianți.” 

Danubius și pastel evindențiază că „pun bazele viitorului comerțului și fiscalității românești:

Începând cu 2025, pastel va comunica, din punct de vedere strategic și creativ, o serie de servicii și produse inovatoare dezvoltate sau distribuite de Danubius, menite să redefinească piața fiscală și comercială din România. Parteneriatul include o strategie amplă de inovare și dezvoltare a brandului, prin care Danubius își consolidează poziția de partener strategic și inovator pentru comercianți și pentru modernizarea fiscalității din România.

pastel va asigura servicii integrate de brand și comunicare, incluzând:

  • Strategie de brand, marketing și comunicare, aliniată obiectivelor de creștere ale Danubius;
  • Servicii de PR & media relations, pentru consolidarea poziției Danubius ca lider inovator în industrie;
  • Servicii de creație și producție – dezvoltarea de campanii, spoturi TV, materiale vizuale și experiențe de brand;
  • Strategie și management pentru social media, cu un focus pe engagement și awareness în comunitatea de business;
  • Dezvoltare de conținut pentru toate canalele de comunicare, de la digital la print și activări în industrie;
  • Lansarea și promovarea de noi proiecte și produse, pentru a sprijini inovația continuă a companiei;
  • Evenimente corporate și B2B, menite să conecteze Danubius cu partenerii strategici și cu ecosistemul antreprenorial”.

Antrenament de raliuri pentru vizitatorii Centrului Comercial Auchan Titan

0

Centrul Comercial Auchan Titan anunță că, în luna martie, vizitatorii pasionați de viteză și adrenalină vor putea să ia parte la un antrenament inedit de raliuri, împreună cu campioana națională la raliuri Alexandra Teslovan. De asemenea, se vor putea bucura de un atelier floral, o cabină foto personalizată și de surprize dedicate lunii femeii. Organizatorii prezintă calendarul activităților:

„Pe data de 1 martie, în intervalul 11:00-13:00, Centrul Comercial Auchan Titan organizează un atelier floral la etajul 1, între magazinele H&M și C&A. Participantele vor avea ocazia să învețe arta aranjamentelor florale într-un mediu special amenajat, sub îndrumarea profesioniștilor care vor fi prezenți. Atelierul va include flori în nuanțe delicate și cutii elegante, fiecare participantă fiind ghidată pas cu pas pentru a putea recrea acasă astfel de compoziții. 

Organizatorii asigură toate materialele necesare, de la flori și accesorii, până la un decor inspirat din natură, menit să ofere o experiență relaxantă. Înscrierile se fac în limita a maximum 50 de locuri disponibile, la numărul de telefon 0746085587. 

Tot pe data de 1 martie, vizitatorii își vor putea crea amintiri la cabina foto instalată la parterul centrului comercial, în zona scărilor rulante. În intervalul 11:00 -20:00, aceștia vor primi cadou fotografii printate pe suport magnetic sau cu ramă personalizată. De asemenea, pentru a marca Ziua Femeii, centrul comercial le-a pregătit flori și urări de primăvară tuturor vizitatoarelor, pe 8 martie. 

Surprizele continuă în weekendul 15-16 martie. Alexandra Teslovan, campioana națională la raliuri, va fi prezentă în cadrul Centrului Comercial Auchan Titan. Fanii vor avea ocazia să o întâlnească pe marea câștigătoare a curselor, să facă fotografii alături de aceasta și să admire bolidul său Porsche GT4, care va fi expus pe tot parcursul evenimentului. 

În plus, vizitatorii vor avea șansa să obțină și o experiență unică alături de campioană. Un câștigător, ales prin tragere la sorți, va sta în dreapta Alexandrei Teslovan pe data de 29 martie, la o sesiune de antrenament, care va fi organizată pe circuitul de la Adâncata, Miercurea Ciuc.”

Despre Centrul Comercial Auchan Titan

Centrul Comercial Auchan Titan reamintește că „a fost inaugurat în anul 2007 și găzduiește magazine pentru toate nevoile și interesele, incluzând și diverse opțiuni de relaxare și petrecere a timpului liber: cafenele, fast food-uri, magazine de fashion, de încălțăminte, magazine de electronice și electrocasnice, dar și un cinema pentru iubitorii de filme”.

Mihai Daraban: România are nevoie de proiecte economice comune cu state aparținând G20

0

Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), dl Mihai Daraban, a avut, în data de 24 februarie a.c., o întâlnire oficială cu ambasadorul Statelor Unite Mexicane în România, E.S. dna Amparo Eréndira Anguiano Rodríguez. 

Discuțiile au avut în vedere continuarea atragerilor de investiții mexicane în România, concomitent cu identificarea unor oportunități pentru mediul de afaceri din țara noastră de a accesa piața din Mexic. 

„CCIR și-a exprimat în nenumărate rânduri suportul total pentru internaționalizarea business-ului românesc, pentru accesarea piețelor din afara Uniunii Europene, piețe pe care nu de mult am fost foarte activi, dar de pe care lipsim în momentul de față. Cu siguranță, Mexicul reprezintă o țintă foarte importantă pentru noi în ceea ce privește dezvoltarea schimburilor comerciale, mai ales dacă ținem cont că este un stat care aparţine G20, deci este reprezentantul unei economii puternice. De altfel, Mexicul înregistrează anual o creștere economică constantă, de peste trei procente. În mod cert, România are nevoie de proiecte economice comune cu state aparținând G20, iar activitatea externă a CCIR s-a concentrat, cel puțin în ultimii ani, în organizarea de forumuri de afaceri sau misiuni economice cu precădere în aceste țări. În urma întâlnirii de azi, am stabilit împreună cu doamna ambasador Amparo Eréndira Anguiano Rodríguez, organizarea, anul viitor, a unei misiuni economice în această țară, împreună cu reprezentanții celor mai importante companii din România din diferite sectoare economice de activitate”, a declarat președintele CCIR, dl Mihai Daraban.

E.S. dna Amparo Eréndira Anguiano Rodríguez, ambasadorul Statelor Unite Mexicane în România, a ținut să precizeze faptul că „există un interes major din partea noastră în extinderea investițiilor pe care le realizăm în România. În momentul de față, există două investiții majore mexicane în industria alimentară procesată, dar suntem foarte interesați de sectorul infrastructurii feroviare, unde ne dorim să participăm mai întâi la licitațiile organizate în acest domeniu, iar, ulterior, să începem investițiile în România”.

Campanie cu bonusuri de până la 500 de lei pentru clienți la Garanti BBVA

0

Garanti BBVA anunță lansarea campaniei „E-depozit la termen”, care „sprijină economisirea și utilizarea canalelor digitale, prin acordarea unui bonus de 1% din suma depusă, de până la 500 de lei, pentru fondurile noi plasate în depozite deschise online. Campania se desfășoară în perioada 17 februarie-31 mai 2025 și se adresează clienților persoane fizice, care deschid un nou depozit în lei prin Mobile Banking sau Internet Banking.

Prin această inițiativă, banca își propune să încurajeze obiceiurile de economisire pe termen mediu și să sprijine clienții în atingerea obiectivelor lor financiare printr-o ofertă convenabilă și complet digitală”.

Tolga Banyocu (foto), director general adjunct, Aria Soluții Clienți, Garanti BBVA: „Economisirea este esențială pentru stabilitatea financiară, iar prin campania «E-depozit la termen» ne dorim să oferim un stimulent real pentru clienții care aleg să economisească online. Digitalizarea serviciilor bancare este o direcție strategică pentru Garanti BBVA, iar această campanie reflectă angajamentul nostru de a oferi clienților soluții sigure, eficiente și avantajoase.”

Inițiatorii subliniază că, „prin această campanie, clienții care deschid un depozit la termen și aduc fonduri noi la Garanti BBVA, între 5.000 și 100.000 de lei, cu o maturitate minimă de trei luni, vor primi un bonus de 1% din valoarea depozitului, acordat la scadență. Fiecare client poate beneficia de acest bonus o singură dată, pentru primul depozit deschis în perioada campaniei.

Bonusul va fi acordat direct în contul curent principal al clientului după ce depozitul ajunge la maturitate, cu condiția ca acesta să rămână activ până la finalul termenului. Plățile bonusului se vor efectua lunar, între 1 și 15 ale lunii următoare, pentru depozitele care au ajuns la scadență.

Prin noua campanie, Garanti BBVA continuă să inoveze și să își consolideze poziția pe piața depozitelor prin soluții moderne, adaptate nevoilor clienților, promovând în același timp economisirea și o gestionare eficientă a finanțelor”.

Banca Garanti BBVA reamintește că „face parte din Grupul Garanti BBVA România, alături de Garanti BBVA Leasing și Garanti BBVA Fleet Management, care completează oferta băncii cu produse specifice de leasing și servicii de management al flotei. În 2023, banca a celebrat 25 de ani de prezență activă în cadrul sistemului bancar românesc.

Garanti BBVA România este deținută de Garanti BBVA, a doua bancă privată din Turcia, din punct de vedere al activelor, având ca acționar majoritar grupul financiar spaniol Banco Bilbao Vizcaya Argentaria (BBVA).

Pentru mai multe informații și pentru a fi la curent cu noutățile, vă rugăm să vizitați http://www.garantibbva.ro, și să urmăriți paginile:

facebook.com/GarantiBBVARomania

https://www.instagram.com/garantibbva_romania/

linkedin.com/company/garanti-bbva-romania

youtube.com/c/GarantiBBVARomania”.

ANALIZĂ XTB: Piața de capital reacționează după alegerile din Germania. Ce aduce rezultatul scrutinului pentru principalul indice bursier? 

0

Alegerile federale de duminică arată în mod clar că noul cancelar al Germaniei este Friedrich Merz și, deși încă nu este clară evoluția pieței de capital după acest rezultat electoral, indicele bursier DAX ar putea cunoaște curând noi niveluri record, arată analiștii XTB, companie de investiții pe bursele internaționale. 

Cu 28,5% din voturi, Uniunea (CDU/CSU) s-a impus ca cel mai puternic grup parlamentar, urmată de AfD cu 20,8% și de SPD, formațiune care a înregistrat un rezultat istoric slab. În mod surprinzător, Partidul Stângii a obținut un scor bun, însă FDP nu a reușit să reintre în parlament (Bundestag), iar BSW a ratat de puțin pragul necesar.

Deoarece Friedrich Merz a exclus orice colaborare cu AfD, toate indiciile conduc acum spre o coaliție între CDU și SPD—un scenariu care pare stabil și, cel puțin pe termen scurt, favorabil atât pentru euro, cât și pentru DAX, subliniază analiștii XTB.

După corecțiile din ultimele zile, indicele DAX se află acum în poziția unei mici reveniri. Concret, în tranzacțiile de azi dimineață, principalul indice bursier german a crescut cu peste 1% față de închiderea de vineri, iar euro se tranzacționează ușor peste nivelul de 1,0500 față de dolarul american.

Pe termen mediu și lung, însă, nu este încă clar dacă piața va percepe acest rezultat electoral ca fiind pozitiv sau negativ pentru DAX, arată XTB.

Având în vedere legăturile incontestabile ale lui Friedrich Merz cu BlackRock și apelurile tot mai puternice din cadrul coaliției „semafor” condusă de SPD pentru relaxarea frânei constituționale a datoriei, speculațiile privind o creștere a lichidității ar putea contribui în curând la noi maxime și niveluri record pentru DAX.

Primul show care oferă răspunsuri la întrebările clienților Kaufland

0

Compania Kaufland România anunță lansarea primului show digital în care un retailer răspunde într-un mod creativ celor mai frecvente nelămuriri ale clienților. Intitulat „Nedumeriri și Lămuriri”,  este recomandat astfel de inițiatori: „Difuzat pe canalul oficial de YouTube al companiei, show-ul aduce clarificări despre cum sunt stabilite reducerile de preț, cum funcționează ofertele, cum sunt organizate produsele în magazine și multe alte nedumeriri ale clienților despre brand. Aceste întrebări sunt transformate în povești savuroase și pline de umor, printr-un concept original de tip mockumentary, inspirat de tradiționalele scrisori către redacție.

Personajul principal al seriei este Doamna Răspuns, interpretată de actrița Corina Moise, care transformă fiecare întrebare într-o poveste captivantă. Printr-o serie de monologuri spumoase, ea explică într-un mod accesibil informațiile esențiale despre brand, aducându-le mai aproape de public. Ajutor de Răspuns, interpretat de Mihai Munteniță, completează fiecare episod cu umor, intervenind la momentul potrivit cu replici care te fac să zâmbești.

Show-ul va include patru episoade, fiecare cu o durată de circa trei minute. Primul episod explică modul în care funcționează reducerile și clarifică diferența dintre produsele cu preț redus din catalog și cele din magazin, care au eticheta aferentă sistemului de vânzare accelerate.

Pe canalul oficial de YouTube al Kaufland România poate fi deja vizionat primul episod al proiectului, iar următoarele trei episoade vor fi lansate până la 20 martie 2025.”

Silviu Buidan, Head of Digital Marketing & Events Kaufland România și Republica Moldova: „Prin acest show vrem să le oferim clienților o perspectivă mai clară asupra a ceea ce se întâmplă dincolo de rafturi. Nu ne limităm doar la produse proaspete și prețuri avantajoase, ci ne dorim să aducem și mai multă transparență. Vrem să fim aproape de ei într-un mod autentic, cu umor și deschidere, și să le oferim răspunsuri la întrebările lor. Totodată, acest proiect consolidează poziția Kaufland ca partener de încredere la cumpărături și pune în valoare și latura noastră ludică. Pentru că, dincolo de oferte și promoții, cu toții avem nevoie și de puțin umor.”

Kaufland România subliniază că „Nedumeriri și Lămuriri continuă direcția inovatoare a Kaufland în mediul digital, alăturându-se altor proiecte de succes precum „Zodiac la bani mărunți”, unde astrologia s-a împletit cu educația financiară, „Dragostea trece și prin portofel” – primul reality-dating despre obiceiurile de consum ale cuplurilor, și „Pe limba românilor” – seria care a explicat termenii comerciali într-un mod accesibil și amuzant. Multe dintre aceste inițiative au fost premiate la competiții de profil, la nivel local și internațional, sau au fost incluse în topuri relevante pentru industrie. Astfel, în ediția din 2023 a Top Social Brands, o analiză exhaustivă a peisajului social media din România, Kaufland a ocupat poziția a doua. Acest clasament evidențieză noile tendințe în domeniu, inovațiile realizate de branduri și cele mai eficiente campanii din mediul online românesc”.

Kaufland reamintește că „ numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.550 de magazine în 8 țări, peste 155.000 de angajați și o rețea de 188 de magazine în România. În 2024, Kaufland România a primit pentru a șasea oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locală. Kaufland deține și distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață. Obiectivul nostru este să aplicăm cele mai inovatoare tehnologii în domeniul retail, astfel încât clienții să se bucure de produse proaspete, la cel mai bun raport calitate-preț, prin promovarea sustenabilității și a produselor locale. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.kaufland.ro 

Kaufland angajează persoane cu dizabilități la nivel național. Cei interesați pot aplica online, pe cariere.kaufland.ro – unde este disponibilă lista posturilor vacante, prin e-mail la cariere@kaufland.ro  sau la numărul de telefon 021.9132”.

S-a reglementat drastic hărțuirea la locul de muncă. Reglementări stricte și obligații suplimentare pentru angajatori

0

Dr. Av. Radu Pavel, Avocatul Coordonator al Societății Românești de Avocatură Pavel, Mărgărit și Asociații, subliniază importanța adoptării unor măsuri proactive de către angajatori pentru prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă, în conformitate cu noile reglementări din legislația muncii.

Hărțuirea la locul de muncă reprezintă o problemă majoră care afectează atât sănătatea angajaților, cât și productivitatea acestora la locul de muncă. Recent, legislația muncii din România a suferit modificări importante prin care se impun măsuri mai stricte în prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă. Noile reglementări de dreptul muncii pun o responsabilitate crescută pe angajatori, care trebuie să adopte politici clare și eficiente de prevenire a acestui fenomen.

Ce reprezintă hărțuirea la locul de muncă?

Hărțuirea la locul de muncă este definită ca orice comportament nedorit care afectează demnitatea unei persoane, creând un mediu intimidant, ostil, degradant sau umilitor. Conform noilor reglementări, se disting două tipuri principale de hărțuire, respectiv hărțuirea pe criteriu de sex și hărțuirea morală.

Legislația muncii privind discriminarea la locul de muncă și hărțuire la locul de muncă extinde protecția angajaților și asupra altor categorii de locuri de muncă, cum ar fi:

  • la locul de muncă, inclusiv în spații publice și private atunci când acestea constituie un loc de muncă;
  • în locurile în care salariatul este plătit, se odihnește, mănâncă sau folosește grupurile sanitare, instalațiile pentru spălare și vestiare, puse la dispoziție de către angajator;
  • în timpul deplasărilor în interes de serviciu, instruirii, formării, evenimentelor sau activităților sociale în legătură cu munca;
  • prin intermediul comunicărilor legate de muncă, inclusiv cele efectuate prin tehnologia informației și comunicațiilor;
  • în spațiile de cazare puse la dispoziție de angajator;
  • pe durata efectuării deplasării către și dinspre locul de muncă.

Ce obligații suplimentare au angajatorii?

Conform noilor modificări legislative, angajatorii au responsabilitatea de a preveni și combate hărțuirea prin politici interne clare. În acest sens, ei trebuie să elaboreze un ghid intern de prevenire și combatere a hărțuirii, adaptat specificului activității desfășurate, și să implementeze măsuri concrete de protecție a angajaților. Un avocat specializat în dreptul muncii poate ajuta la redactarea și aplicarea unor politici clare privind prevenirea hărțuirii, asigurând totodată consiliere juridică pentru gestionarea eventualelor incidente de hărțuire și discriminarea la locul de muncă. Printre obligațiile angajatorilor se numără: implementarea unor mecanisme de raportare a cazurilor de hărțuire, organizarea de sesiuni de formare pentru angajați, aplicarea unor sancțiuni disciplinare clare pentru cazurile de hărțuire constatate, crearea unui mediu de muncă sigur și incluziv pentru toți angajații.

Protecția împotriva hărțuirii la locul de muncă

Prevenirea hărțuirii și asigurarea unui mediu de lucru echitabil sunt esențiale pentru buna funcționare a unei companii sau organizații. Societățile comerciale, instituțiile publice și angajatorii privați trebuie să se asigure că drepturile angajaților sunt protejate prin politici adecvate. Un avocat drepturile angajatului și un avocat specializat în dreptul muncii au un rol esențial în prevenirea și gestionarea cazurilor de hărțuire la locul de muncă și discriminare la locul de muncă, ei putând oferi consiliere juridică pentru investigarea cazurilor de hărțuire, reprezentare juridică în litigii dreptul muncii, elaborarea și implementarea de politici interne de prevenire a hărțuirii și asistență în redactarea regulamentelor interne privind hărțuirea și discriminarea.

Hărțuirea și discriminarea la locul de muncă este o problemă complexă care necesită eforturi concertate din partea angajatorilor și angajaților pentru a fi combătută eficient. Un avocat dreptul muncii și un avocat drepturile angajatorului poate ajuta atât la consilierea angajaților și angajatorilor pentru explicarea drepturilor și obligațiilor legale pe care le au la locul de muncă, cât și în redactarea și revizuirea de proceduri interne privind prevenirea şi combaterea hărţuirii pentru a asigura conformitatea cu legislația în vigoare. Totodată, în măsura în care apar conflicte legale sau acuzații de hărțuire și discriminare, un avocat litigii de muncă poate oferi asistență în gestionarea procesului juridic, protejând interesele fiecărei părți implicate. În cazul în care nu se ajunge la o rezolvare amiabilă, avocatul poate interveni în instanță pentru a reprezenta angajatorul sau angajatul în fața autorităților competente și chiar pentru a formula plângere hărțuire la locul de muncă. Litigiile legate de hărțuire și discriminare pot fi complexe și pot avea un impact semnificativ asupra reputației și activității unei organizații, de aceea este esențial ca măsurile preventive și intervențiile juridice să fie realizate într-un mod prompt și profesionist.

CTP extinde parteneriatul cu Delamode peste 30.000 mp în CTPark Bucharest

0

CTP anunță extinderea colaborării cu Delamode, furnizor dinamic de servicii de administrare a transporturilor de mărfuri. În parcul industrial CTPark Bucharest, amplasat în vestul Bucureștiului, Delamode își prelungește contractul de închiriere și își extinde suprafața ocupată la 30.350 mp.

Colaborarea dintre cele două companii a început în 2017, când Delamode a ales parcul industrial CTPark Bucharest pentru dezvoltarea operațiunilor sale logistice, ocupând inițial o suprafață de 18.500 mp. Pe măsură ce businessul Delamode s-a dezvoltat, suprafața de depozitare a crescut progresiv, ajungând la 25.000 mp. Anul acesta, compania și-a reafirmat angajamentul față de locația actuală prin prelungirea contractului de închiriere și extinderea spațiului cu încă 5.500 mp.

Prin această prelungire a contractului de închiriere, ne extindem și capacitatea de depozitare pentru a oferi aceeași excelență în servicii logistice și distribuție. Suntem încrezători că această decizie va consolida și mai mult poziția noastră în piață, CTP demonstrând încă o dată că este un partener de încredere, flexibil în satisfacerea nevoilor noastre în expansiune și a angajamentului de a oferi spații de înaltă calitate”, a declarat Adrian Nica, General Manager Delamode România.

Extinderea parteneriatului cu Delamode la peste 30.000 mp de spații industriale și logistice confirmă încrederea partenerilor în CTP și capacitatea noastră de a le oferi soluții imobiliare eficiente, adaptate nevoilor lor operaționale. În parcurile din portofoliul CTP, companiile contează pe faptul că își pot crește businessul și se pot extinde fără a-și întrerupe activitatea, un aspect esențial în logistică”, a adăugat Nicoleta Gavrilă, Senior Business Developer în cadrul CTP România.

CTPark Bucharest este amplasat strategic pe Autostrada A1 la kilometrul 13, la doar 15 minute de mers cu mașina de stațiile de metrou Păcii și Preciziei. Cu o suprafață totală de 57,9 hectare și 570.000 mp de spații construite, parcul oferă facilități esențiale, inclusiv o cantină, un punct medical și zone verzi extinse.

Găzduind o gamă variată de rezidenți – de la distribuitori de echipamente și soluții logistice, până la companii de comerț electronic și retail – CTPark Bucharest s-a adaptat cerințelor pieței, incluzând atât depozite mari, cât și unități last-mile, esențiale pentru comerțul online și curierat. Proximitatea față de zonele dens populate din vestul Bucureștiului și accesul facil la infrastructura de transport oferă un avantaj competitiv semnificativ.

Construit conform standardelor BREEAM, CTPark Bucharest oferă depozite de clasă A pentru închiriere, cu spații flexibile începând de la 1.500 mp, complet echipate pentru nevoile întreprinderilor mici și mijlocii.

În România, CTP deține peste 3 milioane mp de spații industriale de clasă A în principalele centre economice ale țării, inclusiv Arad, Brașov, București, Craiova, Oradea, Sibiu și Timișoara.