Revolut – profit de 1,3 miliarde de euro în 2024

0

Grupul Revolut a dat publicității Raportul Anual pentru anul încheiat la 31 decembrie 2024, care arată o creștere semnificativă a tuturor liniilor de business și marchează al patrulea an consecutiv pe profit pentru grup. 

Veniturile grupului au crescut cu 72% până la 3,7 mld. de euro (3,1 mld. lire sterline), de la 2,1 mld. de euro (1,8 mld. lire sterline) în 2023, pe fondul creșterii bazei de clienți și ca urmare a accelerării utilizării aplicației de către aceștia. 

Screenshot

„2024 a fost un an remarcabil pentru Revolut. Am văzut cum numărul clienților a crescut accelerat, adăugând aproape 15 milioane de utilizatori noi la nivel global, în timp ce clienții au continuat să utilizeze și mai des produsele noastre oferite prin aplicația retail și Revolut Business. Creșterea noastră cu cifre record a fost alimentată de acest mix puternic și, grație modelului nostru de afacere bazat pe tehnologie, am înregistrat un nou exercițiu pe profit. 
Această performanță ne-a conferit statutul de cea mai valoroasă companie de tehnologie din Europa, o reflectare a încrederii acordate de investitorii existenți și de cei noi. Și încă suntem la început de drum. Facem pași importanți pentru a atinge borna de 100 de milioane de clienți activi zilnic, în timp ce ne extindem amprenta în 100 de țări și continuăm să creștem susținut în Regatul Unit, Europa, dar și pe piețele de expansiune. Având ca țintă acest obiectiv ambițios, vom continua să revoluționăm lumea finanțelor globale, punând la dispoziția consumatorilor produse tot mai inovatoare și o experiență de neegalat”, a declarat Nik Storonsky, CEO Revolut.

Figura 1: Creșterea veniturilor și a profitului 

  • Distribuția veniturilor: Creșteri importante au fost înregistrate pentru toate segmentele generatoare de venit (vezi Figura 2):
    • Plățile cu cardurile au crescut cu 43% comparativ cu anul anterior, până la 820 mil. euro (694 mil. lire sterline); 
    • Veniturile din tranzacționare au crescut cu 298% până la 598 mil. euro (506 mil. lire sterline) de la 146 mil. euro (127 mil. lire sterline);
    • Veniturile din schimburi valutare au crescut cu 58% la 499 mil. euro (422 mil. lire sterline) de la 307 mil. euro (267 mil. lire sterline);
    • Veniturile din abonamente (planuri cu plată) au ajuns la 500 mil. euro (423 mil. lire sterline), cu o creștere de 74% față de 2023, de la 280 mil. euro (244 mil. lire sterline), susținută de introducerea în aplicație a altor abonamente de la parteneri. 

Figura 2:  Distribuția veniturilor în funcție de segmentele generatoare de venit

  • Depozitele totale ale clienților și creditarea: Depozitele totale ale clienților au crescut până la 36 mld. de euro (30 mld. lire sterline), de la 21 mld. de euro (18 mld. lire sterline) în 2023, în principal ca urmare a creșterii fondurilor depozitate de clienți și a diversificării produselor de economisire (inclusiv cele implementate cu parteneri externi, Fondurile flexibile de investiții sau fonduri de piață monetară – MMF). Revolut a continuat să adopte o politică prudentă privind lichiditatea, deținând 62% dintre active în numerar și echivalente de numerar. Simultan, portofoliul de creditare a crescut la nivelul anului trecut cu 86% față de 2023, la 1,2 mld. euro (979 mil. lire sterline).
    • Veniturile din dobânzi au crescut cu 58% față de anul trecut, la 934 mil. euro (790 mil lire sterline), față de 575 mil. euro (500 mil. lire sterline) în 2023, pe fondul creșterii depozitelor clienților și al intensificării creditării. 
  • În România, depozitele clienților și ale companiilor care folosesc Revolut Business ca un cont bancar principal au atins valoarea de 1,2 mld. euro (1 mld. lire sterline) la 31 decembrie 2024 (+56% în 2024 față de 2023). 
  • Portofoliul de credite oferite de Revolut în piața locală a progresat cu 88% în 2024 față de 2023, în timp ce numărul clienților cărora li s-au acordat credite de nevoi personale a crescut cu 41% față de anul anterior. 
  • Profit record: Compania a marcat al patrulea an consecutiv pe profit, pe fondul unei creșteri susținute:
    • Profitul înainte de taxe și impozite a fost de 1,3 mld. euro (1,1 mld. lire sterline)
    • Profitul net a crescut la 934 mil. euro (790 mil. lire sterline), de la 395 mil. euro (344 mil. lire sterline) în 2023
    • Marja netă de profit s-a situat la 26%, reflectând un model de business durabil. 

Creșterea accelerată a bazei de clienți și intensificarea utilizării

Anul 2024 a stabilit un nou record în privința ratei de adopție a produselor Revolut și a setat fundamentele creșterii viitoare. 

  • Un număr record de clienți noi: Revolut a adăugat aproape 15 milioane de clienți noi la nivel global în 2024, ajungând la o bază de clienți de 52,5 milioane clienți la finalul anului (+38% față de 2023). La 31 decembrie 2024, Revolut avea în România aproape 4,3 milioane de clienți retail, o bază de clienți în creștere cu 28% față de anul trecut. Baza de clienți plătitori de abonamente a progresat de asemenea, cu 18% față de 2023, pe piața locală. Cea mai solidă creștere a fost înregistrată de Revolut Business, cu 116% mai mulți clienți în România, în 2024, dovedind atractivitatea și popularitatea în creștere în rândul antreprenorilor și companiilor din România. 
  • Poziționare de top pe piață și consolidarea acoperirii: În Europa, Revolut a continuat să crească și este, în prezent, cea mai descarcată aplicație financiară în 19 piețe, inclusiv România, și figurează în top 3 în aceeași secțiune, în 26 de țări europene.  

Figura 3: Creșterea bazei de clienți

  • Rata de utilizare de către clienți, pe un trend crescător:
    • Volumul total al tranzacțiilor a crescut cu 52% în 2024 față de 2023, apropiindu-se de 1 trilion de lire sterline (1,2 trilioane euro). În România, volumul total al tranzacțiilor cu cardurile (fizice și virtuale) a crescut cu 54%, până la aproape 9,96 mld. euro (8,3 mld. lire sterline).
    • Rata lunară a clienților activi a crescut cu 42% la nivel global, în 2024 față de 2023, și cu 23% în România.
    • Revolut Business a avut de asemenea un an de creștere susținută, cu o rată lunară a companiilor active în creștere cu 56%. Astfel, veniturile totale generate de acest segment de business au ajuns la 547 mil. euro (463 mil. lire sterline), reprezentând 15% din veniturile consolidate ale grupului, ceea ce a poziționat Revolut Business ca una dintre cele mai mari bănci digitale din Europa în segmentul B2B. 

  • Creșterea loializării clienților: Utilizarea serviciilor care aduc valoare adăugată clienților a fost pe un trend pozitiv:
    • Adoptarea abonamentelor a crescut cu 45% în 2024 față de 2023, la nivel global.
    • Programul de loialitate RevPoints a atras 6,6 milioane de utilizatori de la lansarea sa în iunie 2024. 

  • Un model de creștere bazat pe eficiență: Compania a continuat să crească organic în cea mai mare pare, cu peste 65% dintre clienții noi atrași prin intermediul recomandărilor făcute de clienții existenți. În plus, compania a investit la nivelul întregului an aproximativ 547 mil. euro (463 mil. lire sterline) în vânzări targetate, publicitate și marketing. 

  • Oportunități de creștere importante: În ciuda creșterii accelerate, rata de adopție a Revolut rămâne în jurul valorii de 15% în piețele cheie, raportat la populația adultă, ceea ce indică un potențial important de sporire a prezenței în aceste țări (vezi Figura 4). 

  • În România, rata de adopție s-a ridicat la 25% din populația de peste 6 ani, cu valori mai ridicate în orașele mari și în zonele turistice. De exemplu, în București și Constanța, Revolut are o rată de adopție de 44% și, respectiv, 30%. În regiunea CEE, din care face parte și România, rata de adopție este de 22%. 

Figura 4: Poziționarea Revolut în secțiunile Financiare ale magazinelor de aplicații și rata de adopție 

Investiții în produse de cea mai bună calitate și în achiziția de talente 

Compania a continuat să investească în platforma sa de digital banking, pentru a îmbunătăți experiența clienților și a-și consolida oferta. 

  • Experiență bancară avansată: Revolut a făcut pași importanți înainte pentru a dezvolta servicii bancare precum lansarea IBAN-urilor proprii în 7 țări europene, inclusiv România, care contribuie la consolidarea ofertei de cont bancar principal. 
  • Produse de investiții și economisire superioare: Accesul la produsele de tranzacționare și de economisire a fost extins către clienții din 30 de țări, conducând la atragerea de depozite care au totalizat 11,8 mld. euro (9,8 mld. lire sterline) de la lansarea acestor produse; a fost lansată platforma Revolut X pentru tranzacționarea de criptomonede, au fost adăugate în portofoliul de produse obligațiunile corporate și guvernamentale și planurile europene de investiții, a fost lansată versiunea de sine stătătoare a aplicației Revolut Invest și a fost obținută aprobarea pentru licența bancară în Regatul Unit.
  • Capabilități de creditare robuste: Revolut a continuat să își dezvolte oferta de creditare și a construit un portofoliu important pentru asigurarea creșterii, începând să testeze și creditul ipotecar. 
  • O nouă transformare a Revolut Business: Revolut Business a fost transformată semnificativ (o nouă versiune – RB5, noi funcții adăugate – Revolut BillPay, Fonduri Flexibile de Investiții – MMF); volumul plăților încasate de comercianți s-a triplat  ca urmare a creșterii ratei de adopție în rândul companiilor și antreprenorilor și pe fondul extinderii soluțiilor proprii de procesare de plăți.
  • Servicii și mai sigure pentru clienți: Creșterea eficienței serviciului de relații cu clienții (care a atins un nivel de rapiditate în soluționarea cererilor clienților de 80%) în paralel cu întărirea sistemelor de protecție a fondurilor a condus la prevenirea de posibile fraude care ar fi totalizat pierderi de 746 mil. euro (600 mil. lire sterline). 
  • Sporirea măsurilor de guvernanță și control: Guvernanța și conformitatea au fost întărite ca urmare a majorării efectivelor pentru echipele de risc și compliance cu 30%, la care s-a adăugat numirea de noi directori non-executivi în cadrul Comitetelor de Conducere Revolut UK și Revolut Bank UAB.

Raportul Anual 2024 poate fi consultat și descărcat în format pdf la acest link: revolut.com/financial-statements/

Ghidul de finanțare pentru Rabla auto 2025, la Monitorul Oficial

0

În programul rabla auto 2025, valoarea ecotichetului pentru mașini electrice crește la 37.000 de lei. Mircea Fechet, ministrul mediului, apelor și pădurilor: „Prin acest program ne propunem să aducem pe străzile din România zeci de mii de autoturisme nou nouțe, mai puțin poluante. Dacă vă doriți un motor mai curat, cu consum mai mic sau o mașină mai sigură, pregătiți-vă să vă înscrieți în Rabla 2025!

Cea mai mare noutate și cea mai așteptată de toată lumea este valoarea ecotichetului pentru mașinile electrice, pe care am crescut-o la 37.000 de lei, aproximativ 7.500 de euro. Sperăm ca anul acesta Programul Rabla să fie un program care să întreacă orice așteptare, să bată orice alt record.

O altă noutate este legată de modalitatea de înscriere. Ne propunem să dăm posibilitatea românilor să se înscrie direct în aplicația Administrației Fondului pentru Mediu, fără dealeri, fără alți intermediari, voucherul putând fi decontat la orice producător.

O altă noutate: Avem  un buget record de 1,43 de miliarde de lei, cu aproape 50 la sută mai mare decât bugetul anului trecut, pe care sperăm să îl epuizăm cât mai rapid pentru că vom avea o singură sesiune.

Colegii de la AFM afirmă că, în ultimii 20 de ani, datorită programului pe care îl numim în continuare Rabla, probabil cel mai iubit de români, am casat peste 1 milion de autoturisme în România! O cifră absolut spectaculoasă!

Așadar, cu speranța că în 2025 vom avea foarte mulți cai putere verzi pe străzile din România,  aștept cu nerăbdare aprobarea bugetului AFM, în ședința de guvern, și îmi doresc foarte mult să putem spune cât mai repede ca s-au terminat banii, că românii au accesat rapid acest program și că, așa cum am spus mai devreme, un număr cât mai mare de autoturisme sigure, noi, prietenoase cu mediul, mai ales în marile orașe unde aerul nu este întotdeauna cel mai curat.” 

Florin Bănică, președintele Administrației Fondului pentru Mediu: „În 2025, Programul Rabla intră într-o nouă eră a eficienței și accesibilității, prin lansarea unei noi aplicații digitale care simplifică procesul de înscriere și reduce timpul de analiză a dosarelor. Aceste măsuri vin după consultări directe cu producătorii auto și reconfirmă rolul programului Rabla ca un instrument vital pentru modernizarea parcului auto și protecția mediului.”

MMAP reamintește că „scopul programului îl constituie îmbunătăţirea calităţii mediului prin achiziţionarea de autovehicule noi, mai puțin poluante şi eficiente din punct de vedere energetic. Programul vizează diminuarea efectelor poluării aerului asupra mediului şi a sănătăţii populaţiei, cauzate de emisiile de gaze de eşapament provenite de la autovehiculele uzate, precum și prevenirea generării deşeurilor şi atingerea obiectivelor privind recuperarea şi valorificarea deşeurilor provenite de la vehiculele scoase din uz.

Programul are caracter multianual, se aplică la nivel naţional și se desfăşoară în perioada 2025-2030. Finanţarea programului se realizează din veniturile Fondului pentru mediu constituite din scoaterea la licitaţie a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene, în limita creditelor de angajament şi bugetare prevăzute cu această destinaţie prin bugetul anual al Fondului pentru mediu, aprobat conform legii”. 

Florin Bănică, președintele Administrației Fondului pentru Mediu: „În 2025, Programul Rabla intră într-o nouă eră a eficienței și accesibilității, prin lansarea unei noi aplicații digitale care simplifică procesul de înscriere și reduce timpul de analiză a dosarelor. Aceste măsuri vin după consultări directe cu producătorii auto și reconfirmă rolul programului Rabla ca un instrument vital pentru modernizarea parcului auto și protecția mediului.” 

Ecotichetul

Cuantumul ecotichetului a fost stabilit astfel:

-10.000 lei (aproximativ 2000 de euro) pentru achiziționarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC) sau a unei motociclete;

-12.000 lei (aproximativ 2400 de euro) pentru un autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid;

-15.000 lei (aproximativ 3000 de euro) pentru un autovehicul nou plug-in hibrid sau o motocicletă electrică;

-37.000 lei (aproximativ 7500 de euro)pentru un autovehicul nou 100% electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen;

-120.000 lei(aproximativ 24.000 de euro) pentru un autovehicul nou plug-in hibrid sau 100% electric, în cazul instituțiilor publice și unităților administrativ-teritoriale;

Pentru înscrierea în noul program Rabla, solicitanții vor fi cei care vor trebui să completeze, într-o aplicație informatică gestionată de Administrația Fondului de Mediu, o cerere în acest sens și să încarce toate documentele necesare, inclusiv cele ce dovedesc casarea unei mașini. Finanțarea se acordă, în limita bugetului aprobat.

Instituțiile publice și unitățile administrativ-teritoriale pot solicita un număr de maximum 25 de ecotichete în cadrul unei sesiuni de înscriere, fără a fi necesară casarea unui autovehicul uzat.

Persoanele fizice pot solicita maximum 2 ecotichete în cadrul unei sesiuni de înscriere, câte unul pentru fiecare autovehicul nou ce urmează a fi achiziționat.

Durata totală de implementare este de 90 de zile de la obținerea statutului de „beneficiar finanțare”. În acest interval, producătorii sunt obligați să emită și să introducă factura electronică în aplicație și să finalizeze formalitățile de vânzare-cumpărare și predare-primire a autovehiculului nou.

Monitorizarea beneficiarilor

Este obligatorie înmatricularea permanentă la autorităţile competente din România, pe numele beneficiarului, a autovehiculului nou achiziţionat în cadrul programului, pe o perioadă de cel puțin 18 luni de la emiterea facturii. Prin excepţie, în cazul în care autovehiculele noi pentru care a fost acordată finanţarea, sunt achiziţionate în sistem leasing, înmatricularea permanentă pe numele beneficiarului este obligatorie la sfârşitul perioadei de leasing. De asemenea, este interzisă beneficiarilor înstrăinarea autovehiculelor nou-achiziţionate în cadrul programului, pe o perioadă de 18 luni de la data emiterii facturii, prevedere ce se aplică inclusiv în cazul beneficiarilor care au achiziționat autovehiculele noi în sistem leasing.  

Angajatorii din străinătate au început recrutările pentru sezonul de vară. Peste 1.800 de joburi sunt disponibile în acest moment pentru cei care vor să lucreze în afara țării 

0

7,2% din numărul total de joburi postate în ultima lună au venit din partea angajatorilor din străinătate care, în mod uzual, în această perioadă a anului încep recrutările pentru sezonul de vară. Mai exact, aproape 2.000 de locuri de muncă în afara țării au fost scoase în piață, iar în acest moment, 1.500 sunt disponibile pe eJobs.ro.

Cu 900 de poziții deschise, Germania este țara care aduce cele mai multe oferte pentru candidații români. Pe locul al doilea se află Olanda, cu 350 de joburi. Chiar dacă a ieșit din Uniunea Europeană și formalitățile de angajare nu mai sunt la fel de simple ca până în 2020, Marea Britanie continuă să caute candidați din România. Se află, însă, la o distanță semnificativă față de Germania, în condițiile în care nu a avut mai mult de 300 de joburi postate în ultima lună. Clasamentul continuă cu angajatorii din Irlanda, Danemarca, Spania și Suedia.

Roxana Draghici, Head of Sales eJobs Romania

„Regăsim, de asemenea, în top destinații precum Bulgaria, Grecia și Arabia Saudită, acestea fiind țări care caută candidați în special pentru sectorul turistic, pentru industria alimentară sau horeca. În multe dintre aceste cazuri, vorbim, totodată, despre joburi cu contract pentru perioadă determinată, deci joburi sezoniere, care pot dura între 3 și maximum 6 luni”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România.

Cei mai căutați sunt candidații din segmentul entry level, respectiv cei care au maximum doi ani de experiență, dar și cei care nu au deloc experiență. Asta în timp ce seniorii cu un nivel de experiență mai mare de cinci ani sau managerii reprezintă categoriile care, în acest moment, au cele mai puține opțiuni pentru străinătate. De altfel, datele cu privire la nivelul de experiență sunt strâns corelate cu cele legate de nivelul de studii cerut. Astfel, aproape trei sferturi dintre joburi vizează muncitorii calificați. A doua cea mai căutată categorie este cea a muncitorilor necalificați. Aproximativ 350 de joburi se adresează absolvenților de studii superioare și 200 studenților.

În ceea ce privește domeniile pentru care se recrutează cel mai mult, industria alimentară deține prima poziție în clasament, fiind urmată de retail, turism, industria navală și aeronautică și transport – logistică. Sectorul de petrol și gaze, IT / telecom, agricultură și automotive se află de cealaltă parte ierarhiei cu cele mai puține poziții scoase în piață.

„Interesul angajatorilor străini pentru candidații din România este, însă, mai mare decât cel al candidaților pentru joburile din afara țării. Astfel, dacă numărul de locuri de muncă pentru străinătate reprezintă 7% din total, procentul aplicărilor este de doar 1,1% din total. Mai exact, 9.500 de aplicări au fost înregistrate în ultima lună pentru ofertele din afara țării”, detaliază Roxana Drăghici.

Țările care au atras cel mai mult interesul candidaților au fost Germania, Olanda, Grecia, Cipru, Irlanda, Bulgaria și Italia, în domenii precum retail, transport / logistică, turism, industria alimentară, call center / BPO, servicii și construcții.

Din punctul de vedere al vârstei, candidații din segmentul 25-35 de ani sunt cei care aplică și cel mai mult, urmați de cei aflați la început de carieră, respectiv cei care au între 18 și 24 de ani. Totodată, numărul cel mai mare de aplicări vine din partea muncitorilor calificați, după care urmează absolvenții de studii superioare, muncitorii necalificați și studenții.

Președintele CCIB a fost numit Consul Onorific al Republicii Kârgâze în România

0

Președintele Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București, Iuliu Stocklosa, a fost numit Consul Onorific al Republicii Kârgâze în România, cu ocazia inaugurării Consulatului Onorific al Republicii Kârgâze în România, în incinta palatului CCIB. Evenimentul, desfășurat în Aula Carol I a sediului Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București, s-a bucurat de prezența Excelenței Sale, Ambasadorul Extraordinar și Plenipotențiar al Republicii Kârgâze, Idris Kadyrkulov și a lui Esen Aksamaev, Consul al Republicii Kârgâze.

„Astăzi este o zi cu însemnătate pentru noi și pentru toți cei prezenți, deoarece întâmpinăm pentru prima dată în România, într-o vizită oficială, pe Excelența Sa, Ambasadorul Extraordinar și Plenipotențiar al Republicii Kârgâze, Idris Kadyrkulov. În acest an, când marcăm 33 de ani de relații diplomatice între România și Republica Kârgâză, reflectăm asupra unui parteneriat clădit pe respect reciproc, valori comune și o dorință sinceră de a colabora pentru binele popoarelor noastre. Acest consulat reprezintă mai mult decât o simplă prezență diplomatică – el servește ca punte. O punte între culturi, între comunități și spre crearea unei dezvoltări economice continue. 

Pe temelia schimburilor comerciale bilaterale dintre Republica Kârgâză și România, anul 2024 a marcat un an record, cu un volum total de 67,1 milioane USD, ceea ce reprezintă o creștere de 110% față de volumul înregistrat în anul 2023. Nădăjduim că firmele românești și cele kârgâze vor fi mai active în perioada următoare. Consulatul Onorific al Republicii Kârgâze în România și Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București, în fruntea căreia am fost reales ca Președinte pentru următorii 4 ani, îmi voi da toată silința să promovez comerțul bilateral între țările noastre” a declarat Iuliu Stocklosa.

În cadrul evenimentului, Ambasadorul Extraordinar și Plenipotențiar al Republicii Kârgâze, Idris Kadyrkulov, l-a decorat pe președintele Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București cu medalia aniversară „75 de ani ai Ministerului de Afaceri Externe”, din partea guvernului Kârgâz. 

„În numele Guvernului Republicii Kârgâze și al meu personal, transmit cele mai calde salutări cu prilejul deschiderii oficiale a Consulatului Onorific al Republicii Kârgâze în România. Acest moment de referință întărește prietenia și cooperarea dintre națiunile noastre. Republica Kârgâză și România împărtășesc o legătură clădită pe respect reciproc și valori comune — democrație, dezvoltare durabilă și stabilitate. Din 1992, am cultivat relații solide prin întâlniri periodice și negocieri între Ministerele noastre ale Afacerilor Externe. Consulatul deschide noi oportunități de colaborare. Kârgâzstanul își propune să devină un nod de tranzit în Asia Centrală, contribuind la Coridorul Trans-Caspic. România, cu poziția sa strategică la Marea Neagră, Portul Constanța și Canalul Sulina, este un partener firesc. Domeniile promițătoare includ energia verde și IT-ul. Kârgâzstanul avansează în domeniul hidroenergiei și al tehnologiilor informației, în timp ce România excelează ca lider european în aceste sectoare. Schimburile culturale și educaționale vor consolida legăturile noastre. Diaspora kârgâză din România, căreia îi mulțumesc sincer pentru rolul său activ, servește drept o punte esențială între culturile noastre. Apreciez în mod deosebit eforturile comune depuse împreună cu Consulul Onorific, Iuliu Stocklosa și universitățile românești pentru extinderea oportunităților educaționale destinate studenților kârgâzi în România, consolidând astfel legăturile academice și deschizând noi perspective pentru tineretul nostru” a declarat Ambasadorul Extraordinar și Plenipotențiar al Republicii Kârgâze, Idris Kadyrkulov.

La eveniment au participat reprezentanți ai mai multor Ambasade, precum și reprezentanți ai Guvernului. 

În zilele următoare, Ambasadorul Extraordinar și Plenipotențiar al Republicii Kârgâze, Idris Kadyrkulov, va avea o serie de întâlniri cu mai mulți reprezentanți ai ministerelor și ai agențiilor guvernamentale precum Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Ministerul Energiei și Cabinetul Prim-ministrului.

Profiturile Tesla au scăzut cu 71%, Musk se întoarce part-time la companie

0

Tesla are un 2025 prost, deoarece implicarea politică a CEO-ului Elon Musk a dus la un boicot pe scară largă, iar vânzările s-au prăbușit. Însă investitorii au continuat să caute o fărâmă de speranță că se întrevede o redresare, iar Musk a promis că o să dedice mai mult timp companiei aflate în dificultate.

Raportarea financiară a Tesla din primul trimestru a fost dezamăgitoare, dar acționarii au primit aseară ceva ce cereau de mult timp: atenția lui Elon Musk. „Munca mea la DOGE este în mare parte terminată și, începând cu luna mai, timpul meu alocat DOGE va scădea semnificativ”, a declarat acesta în cadrul teleconferinței privind raportarea financiară a companiei din T1. Cu toate acestea, activitatea sa în DOGE nu va înceta, ci va fi limitată la două zile pe săptămână, iar timpul lui Musk nu va fi dedicat în întregime Tesla.

Tesla a abordat trei subiecte importante care îngrijorau investitorii. În primul rand, Musk a confirmat că tarifele vamale vor afecta compania, mai mult pe frontul energetic decât pe cel auto. În mod frustrant, tocmai segmentul de stocare a energiei a fost un punct luminos în acest trimestru, cu marje de două ori mai mari decât în sectorul auto. De asemenea, vehiculul mai accesibil al Tesla este pe cale să intre în producție în prima jumătate a anului 2025, iar robotul umanoid Optimus și Robotaxi-ul continuă să avanseze. Acest lucru poate fi important pentru creșterea viitoare a companiei, dacă Tesla va fi capabilă să își respecte promisiunile. Și, în cele din urmă, retragerea lui Musk din DOGE este o asigurare necesară pentru investitorii Tesla, că s-ar putea să vină lucruri mai bune în acest an.

Tesla s-a angajat să lanseze un serviciu de robotaxi în Austin, Texas, în iunie 2025 – peste doar două luni. Inițial, va fi un program pilot cu zece sau douăzeci de vehicule, dar planul pe termen lung implică Cybercab – automobilul fără volan – gata să vină la cerere, reducând în mod semnificativ nevoia de a deține o mașină personală. Musk mai prevede că robotul său umanoid, Optimus, va putea să îndeplinească multe sarcini uzuale în termen de cinci ani. Investitorii vor trebui să evalueze cât de realistă este viziunea lui Musk în aceasta privință.

Deocamdată, în primul trimestru Tesla a ratat țintele atât în zona de venituri, cât și de profituri. Profiturile companiei au scăzut cu 71% față de același trimestru al anului trecut, Tesla câștigând doar 0,27 dolari pe acțiune, sub consensul de 0,42 dolari pe acțiune și în scădere de la 0,45 dolari în același trimestru al anului trecut. Veniturile totale au scăzut cu 9%, ajungând la 19,34 miliarde de dolari, sub estimările pieței. Veniturile totale din sectorul auto al companiei au scăzut cu 20%, la 13,97 miliarde de dolari. Veniturile din generarea și stocarea energiei au crescut însă cu 67%, în timp ce serviciile și alte venituri au crescut cu 15% față de anul trecut.

În ciuda cifrelor dezastruoase, acțiunile Tesla au crescut în mod surprinzător cu 5% în timpul tranzacționării de după închiderea pieței Nasdaq, noaptea trecută, investitorii părând să aibă din nou încredere în perspectivele firmei. Musk are în vedere un viitor în care majoritatea oamenilor nu își mai cumpără propriile mașini, ci folosesc roboți-taxi. De asemenea, el vede un viitor îndepărtat dominat de roboți umanoizi, cu Tesla poziționată ca lider de piață incontestabil, urmată exclusiv de producătorii chinezi. Parcursul Tesla pentru un model accesibil de automobil electric și concentrarea regăsită a lui Musk ar putea da încredere investitorilor. Tesla era cea mai deținută acțiune de către investitorii români și a doua cea mai deținută la nivel internațional pe platforma de trading și investiții eToro, la sfârșitul trimestrului trecut. 

Dar drumul care urmează nu este lipsit de provocări, unele legate de Tesla, altele macroeconomice dar și geopolitice. Decizia Tesla de a amâna cu trei luni proiecțiile financiare pentru 2025 este de înțeles. În timpul apelului privind rezultatele, Musk a declarat că robotul Optimus al Tesla se bazează pe metale rare provenite din China. În plus, directorul financiar Vaibhav Taneja a explicat că fiecare Tesla din SUA ar putea deveni cu aproximativ 2 000 de dolari mai scumpă dacă toate tarifele de import propuse intră în vigoare, în ciuda faptului că 85% din componente provin chiar din America.

În concluzie, tarifele vamale ar putea afecta vânzările Tesla, producătorii chinezi reprezintă o amenințare din ce în ce mai mare pentru companie, nu există o dată certă pentru lansarea generală a modului de Full Self Driving nesupravegheat – pilotul de conducere autonomă al Tesla, iar robotul Optimus este încă în curs de dezvoltare, în timp ce cel puțin doi roboți umanoizi produși în China sunt disponibili la vânzare. Tesla încă nu are noutăți care ar putea arăta că i-a revenit creativitatea, dar perspectivele par oarecum mai luminoase cu Musk din nou la volan. În ciuda numeroaselor promisiuni neîndeplinite și a deteriorării semnificative a brandului din cauza rolului lui Musk în administrația Trump, investitorii Tesla consideră în mod clar că este încă prea devreme pentru a-și retrage sprijinul. 

Decalogul așteptărilor votantului român de la viitorul președinte al României

Concluziile mai multor sondaje profesioniste arată că peste 60% din populația României este de părere că în prezent țara se îndreaptă spre o direcție greșită și de aceea votantul român din interiorul și din afara țării dorește și clamează public, fără rețineri, că așteaptă de la viitorul Președinte să promoveze direct, sau împreună cu Parlamentul și Guvernul, o SCHIMBARE REALĂ ȘI PROFUNDĂ în politica actuală și viitoare a României, având în vedere situația gravă economică, socială, educativă, de sănătate și de justiție din țară, dar și conjunctura internațională favorabilă unei politici interne și externe în care ROMÂNIA SĂ FIE PE PRIMUL LOC.

SCHIMBAREA așteptată înseamnă:

1. Președintele să fie un PREȘEDINTE CONSTITUȚIONAL, iar atunci când nu se poate pune de acord cu Parlamentul și Guvernul, atunci să apeleze la popor, promovând REFERENDUMUL, dar totdeauna să pună ROMÂNIA PE PRIMUL LOC.

REFORME INSTITUȚIONALE:

a. Reforma Administrației Prezidențiale prin reorganizarea departamentelor funcționale axate pe probleme actuale și de viitor ale României și încadrarea acestora cu consilieri și specialiști fără de partid, dar cu experiență practică, expertiza în viața economică și socială dovedită cu studii, vechime în muncă și cercetări științifice sau academice recunoscute la nivel național sau internațional.

Chiar ar trebui aduși și consilieri din rândul românilor de valoare care activează în universități și instituții de cercetare economico-sociala din străinătate care să lucreze împreună cu consilierii români din Administrația Prezidențială;

b. Reforma Parlamentului: 300 membrii: 200 deputați și 100 senatori și reorganizate comisiile parlamentare.

c. Reforma Guvernului, să fie un Guvern suplu, eficient și rezilient, cu maximum 14 ministere si cu alte regrupări funcționale și maxim 2-3 secretari de stat pentru fiecare minister ( Germania are 16 ministere iar Franța 15 ministere).

Miniștrii să fie desemnați de către partidele parlamentare, dar cu experiență și expertiză recunoscută în domeniu – nu politicieni.

d. Reorganizarea administrativ-teritorială cu maxim 15 județe;

e. Consecința acestor reforme instituționale trebuie să fie reducerea aparatului administrativ-funcționăresc la toate nivelurile: central și teritorial, cu cca. 40% și, astfel, reducerea masiva a cheltuielilor cu funcționărimea, cheltuieli care cresc deficitul bugetar .

NOTA:

NIMIC sau mai nimic NU SE VA PUTEA SCHIMBA ÎN ROMÂNIA DACĂ NU SE VOR ÎNCEPE ȘI NU SE VOR ÎNFĂPTUI ACESTE REFORME INSTITUȚIONALE.

2. Reconstrucția unei ECONOMII NATIONALE ROMÂNEȘTI prin:

a. Înființarea Autorității Naționale de Prognoză și Planificare în subordinea Parlamentului.

b. Actualizarea datelor privind toate resursele naturale, minerale, energetice ale României și aplicarea fermă a prevederilor art. 135 alin. 2 lit. d din Constituție: „Statul trebuie să asigure exploatarea resurselor naturale în concordanță cu interesul național”.

În concordanță cu această prevedere constituțională se va interzice orice export de materii prime (țiței, gaze, cărbune, minereuri, cereale, lemn etc.) cerând Guvernului să declanșeze un program masiv de investiții pentru prelucrarea în țară de către investitori români sau prin societăți mixte cu investitori străini în care majoritara să fie partea română.

c. Reorganizarea Complexului economic național al României bazat pe 4 piloni:

I. industrii inovative cu tehnologii ale prezentului și viitorului (IA, biotehnologii, nanotehnologii, industrii marine și submarine și industrii cosmice, etc.);

II. agricultura și industrie alimentară bazata pe prelucrarea în țară a materiilor prime agricole, legumicole, pomicole, etc.;

Promovarea fermă a asocierilor de tip cooperatist în agricultură și interzicerea vânzărilor de terenuri agricole către persoane fizice sau juridice străine.

III. turismul și, cu deosebire turismul balnear care are mari resurse naturale în România;

IV. prestările de servicii pentru populație și activități socio-economice.

3. O politică specială pentru IMM-uri – coloana vertebrală a economiei românești – generatoare a capitalismului romanesc și a capitaliștilor români.

Susținerea fermierilor români și condiții egale de finanțare cu ale fermierilor din țările UE.

4. Sistem educativ și de învățământ care sa asigure cuprinderea tuturor copiilor de vârsta școlară în procesul de învățământ, să asigure un învățământ profesional și universitar la nivelul cerințelor prezentului și viitorului .

O atenție sporită acordată copiilor și tineretului, formării în spirit patriotic a tinerei generații prin:

Susținerea mult mai puternică a activității Consiliului Național al Elevilor, a Asociației Naționale a Organizațiilor Studenților din România, a Consiliului Tineretului Român și antrenarea acestora ca parteneri sociali în toate problemele privind prezentul și viitorul României, care de fapt este viitorul lor.

5. Sistem de sănătate public și privat care să poată promova la nivelul celor mai moderne tehnologii medicale, prevenția și tratamentul tuturor categoriilor de populație a țării.

Investiții în noi unități sanitare și spitalicești care să acopere tot cuprinsul țării.

6. Revederea legislației privind pensiile:

Un sistem de pensii corect, bazat pe vechime în muncă și contributivitate, fără privilegii pentru anumite categorii profesionale.

7. Finanțarea dezvoltării României din resurse financiare bancare și nebancare (piața de capital) românești, prin creșterea ponderii băncilor cu capital românesc și reducerea la maximum a împrumuturilor externe .

Împrumuturile externe să se facă numai pentru investiții majore în economie.

Convenirea cu Banca Națională a României pentru reglarea politicilor de dobânzi bancare pentru mediu de afaceri și populație, la nivelul mediu european. ( maximum 3-4 %)

8. Reconstrucția, împreună cu Consiliul Superior al Magistraturii, a Justiției în România și introducerea răspunderii personale juridice a judecătorilor și procurorilor.

9. Repoziționarea parteneriatului economic în UE și în lume în noul context european și mondial.

O poziție de stat egal a României în UE.

Spațiu economic comun cu Republica Moldova.

Relansarea diplomației economice românești slăbită în ultima perioadă.

10. Promovarea unei politici diplomatice externe active și de colaborare pe baze egale și de avantaj reciproc cu toate statele lumii și, mai ales, o poziție de stat egal în UE.

Lărgirea colaborării cu statele din afara UE: Orientul Apropiat și Mijlociu, Africa, Asia, China, India, Japonia, America Latină.

Inițierea de către diplomația din România a reînvierii SPIRITULUI HELSINKI PENTRU PACE ȘI COOPERARE ȘI EVITAREA DE RĂZBOAIE, la care să fie atrase și China și India.

Consiliul Director al Asociației pentru Studii și Prognoze Economico-Sociale (ASPES)
Președinte dr. ec. Constantin Boștină

Barista Ștefan Manole, premiul pentru cea mai bună comunitate și locul 3 la competiția internațională Lavazza Barista Challenge 2025 

0

Cei mai buni barista din lume s-au reunit la „La Centrale Nuvola Lavazza” din Torino, Italia, pentru etapa finală a competiției internaționale Lavazza Barista Challenge – un eveniment care celebrează legătura dintre Lavazza și comunitatea globală de barista, promovând excelența și inovația în arta preparării cafelei.

Desfășurată în perioada 7-9 aprilie, finala Lavazza Barista Challenge a fost o experiență intensă pentru barista reuniți la Torino. Prima zi a competiției a fost dedicată în întregime explorării universului Lavazza și instruirii în domeniul cafelei. Următoarele zile au celebrat cel de-al treilea an al competiției, o ediție specială menită să aducă din nou în prim-plan măiestria și talentul care stau în spatele unei cești perfecte de cafea.

Finala din acest an a reunit 17 barista de top din întreaga lume (Albania, Bulgaria, China, Croația, Cehia, Georgia, Grecia, Maldive, Moldova, România, Africa de Sud, Serbia, Emiratele Arabe Unite, Uzbekistan, Italia, Polonia și Regatul Unit), care și-au demonstrat abilitatea de a crea rețete ”signiture”. Anul acesta, participanții au primit o provocare nouă din partea juriului, și anume crearea unei rețete reci folosind două dintre blendurile din noua gamă Tales of Italy: Galleria (Milano) sau Canal Grande (Venezia).

Un amestec de culturi și stiluri a dat viață fiecărei etape a competiției, iar preparatele au exprimat măiestria tehnică și dedicarea participanților față de arta preparării cafelei. Competiția a evidențiat cât de importante sunt expertiza și pasiunea în comunitatea barista: ieșind în evidență în această demonstrație de măiestrie, George Nikolopoulos din Grecia a fost desemnat câștigătorul titlului Lavazza Barista Challenge Champion 2025. Cu o experiență de peste 10 ani în domeniu, dintre care 4 dedicați cafelei de specialitate și 1 an în bartending, George a impresionat juriul cu rețeta sa „La Via Perfetta”, având la bază un espresso proaspăt extras din gama Tales of Italy Milano. Pe podium au urcat și Milos Brankovan din Emiratele Arabe Unite și Ștefan Manole din România, ocupând locurile doi, respectiv trei. 

În urma unei evaluări riguroase a juriului, reprezentantul României, Ștefan Manole, a obținut locul 3 în clasamentul general, cu rețeta sa denumită „Impresario”, un mix echilibrat de 36 ml espresso Lavazza Tales of Italy Milano, 20 ml lichior Galliano, îmbogățit cu ciocolată Bottega și lichior Grappa, finalizat cu un strat fin de frișcă. Ștefan a fost susținut în această competiție de trainerul local Lavazza, Adrian-Eduard Oancea, care l-a încurajat și i-a oferit sprijin pe parcursul pregătirii pentru marea scenă din Torino.

Reprezentând cu mândrie întreaga comunitate de barista din România, Ștefan activează de șase ani în sectorul cafelei din piața ospitalității din București. El a căutat mereu să-și valorifice munca, înțelegând cât de important este să creezi o comunitate  în acest domeniu. Datorită abilităților sale unice și susținerii din partea echipei Lavazza, Ștefan Manole a câștigat și „Premiul Comunității”. Chiar în cadrul Coffeeast – Festivalul Culturii Cafelei din Europa de Est, desfășurat la București la începutul lunii aprilie, Lavazza a promovat participarea lui Ștefan la Finala Internațională Barista Challenge și a reușit astfel să mobilizeze întreaga comunitate de cafea din România pentru a-l vota pe Ștefan. Astfel, reprezentantul nostru a fost desemnat cel mai popular barista dintre cei 17 participanți la competiție.

Alături de titlul principal, Campionul Lavazza Barista Challenge 2025 a fost premiat cu o sumă de bani și un pachet special „Lavazza support” pentru a participa la Campionatul SCA de Cafea. Acest pachet include, printre altele, accesul la un spațiu de antrenament, ingrediente variate și îndrumarea valoroasă a unui consultant Lavazza. Mai mult decât atât, Lavazza apreciază rolul comunității de barista în ansamblu, motiv pentru care toți participanții au beneficiat de masterclass-uri susținute de experți, menite să le consolideze abilitățile. De asemenea, au fost acordate numeroase premii suplimentare pe parcursul evenimentului.

„Pasiunea și cunoștințele tuturor celor implicați în ediția din acest an a Lavazza Barista Challenge au fost cu adevărat inspiraționale”, a declarat Dionysis Moustis, Lavazza Capabilities Manager. „Sunt extrem de mândru de această a treia ediție și de angajamentul demonstrat de toți participanții. Expertiza și creativitatea au fost remarcabile, iar performanțele finaliștilor și ale trainerilor noștri au ridicat fără îndoială standardul de excelență. Munca și nivelul foarte ridicat de pregătire au fost evidente, culminând într-un eveniment fără egal.”

Pe 7 aprilie, ziua în care nu au avut loc probele competiționale pentru titlul Lavazza Barista Challenge 2025, barista prezenți la Torino au participat la activitatea „Mystery Box” – un joc captivant ce a implicat și angajații Lavazza în crearea de rețete noi. Scopul activării a fost celebrarea legăturii dintre consumatori (angajați) și barista (zona de trade), ambii fiind piloni fundamentali ai sectorului HoReCa.

Provocarea globală a ediției din acest an a fost centrată pe crearea unei băuturi reci ”signiture”, care să evidențieze versatilitatea blendurilor Lavazza Tales of Italy, pornind de la espresso și metode de extracție variate, și încurajând totodată barista să exploreze profiluri inovatoare de arome prin folosirea unor ingrediente precum ierburi aromatice, condimente, citrice sau fructe.

Un juriu format din 5 experți a evaluat activitatea celor 17 finaliști: Dionysis Moustis, Lavazza Capabilities Manager – jurat tehnic – și un panel multidisciplinar format din Federico Zanasi, chef al restaurantului Condividere, cu o stea Michelin; Lauro Fioretti de la Simonelli Group; Dario Tortorella, mixolog, și Fabrizio Fiorani, chef patiser.

Evenimentul a inclus și workshopuri live susținute de Ambasadorii Lavazza: Chef patiserul Fabrizio Fiorani a prezentat „Experiențe de mic dejun neconvenționale”, iar Chef Federico Zanasi a ilustrat cum poate fi extinsă experiența cafelei dincolo de consumul matinal, prin workshopul „Experiențe memorabile de aperitiv și cafea de după cină”.

Barista Chellenge 2025 s-a încheiat cu o Gală festivă, ce a inclus un meniu „la patru mâini”, semnat de Chef Zanasi împreună cu Fabrizio Fiorani – o incursiune gastronomică în spiritul gamei Tales of Italy. Tot atunci, mixologul Dario Tortorella a susținut un masterclass special, unde a creat și oferit spre degustare un meniu de cocktailuri ”signiture” pe bază de cafea 1895 Specialty.

Inițiativă națională pentru transformarea sănătății într-un stil de viață

0

Rețeaua de servicii medicale private MedLife anunță lansarea platformei „Sănătatea e plăcere”, dedicată „celor care își doresc să ducă un stil de viață sănătos fără presiune, rigiditate sau senzația de obligație. Această inițiativă marchează o nouă direcție strategică pentru MedLife, având scopul de a demonta miturile care sugerează că mișcarea regulată și un stil de viață sănătos sunt greu de realizat și necesită sacrificii și eforturi constante.

Platforma vine ca răspuns la una dintre cele mai mari provocări ale societății actuale: lipsa timpului, motivației și a accesului la informații care să transforme grija față de propria sănătate într-un obicei zilnic, natural și plăcut”.

Odată cu lansarea platformei „Sănătatea e plăcere”, MedLife anunță „primul parteneriat din cadrul acestei inițiative – o colaborare strategică cu Decathlon, liderul european în retail sportiv, urmând ca și alte companii să se alăture acestui demers. Împreună, MedLife și Decathlon își propun să inspire, să educe și să susțină milioane de români în adoptarea unui stil de viață activ și echilibrat”. 

Parteneriatul „va include activări locale, inițiative educaționale, proiecte de conținut și acțiuni dedicate comunităților – toate sub promisiunea comună: împreună pentru o Românie mai sănătoasă și mai activă”.

Monica de Romeo, director marketing al Grupului MedLife: „Sănătatea nu înseamnă doar rezultate bune ale analizelor sau investigațiilor medicale, ci și felul în care te simți în fiecare dimineață. Atunci când ai grijă de tine, când faci miscare, când mănânci mai bine și dormi mai bine, începi să trăiești altfel. Vrem să le arătăm românilor că un stil de viață sănătos nu este o povară – ci un drum care te face să te redescoperi și să te bucuri mai mult de fiecare zi.” 

Ioana Limbutu, director marketing, Decathlon România: „La Decathlon, credem cu tărie că mișcarea este cheia unei vieți sănătoase și pline de energie, iar alături de MedLife, ne propunem să transmitem un mesaj simplu, dar esențial: mișcarea este sănătate, iar sănătatea este plăcere si bucurie. Prin acest parteneriat, ne dorim să încurajăm tot mai mulți oameni să adopte un stil de viață activ si să inspire comunitățile din jurul lor.”

Colaborarea este considerată „mai mult decât o campanie; este un angajament comun de a sprijini românii să-și regăsească echilibrul, motivația și plăcerea de a fi sănătoși.

Informațiile și noutățile despre platforma și activările campaniei vor fi comunicate constant pe canalele oficiale de social media ale MedLife și Decathlon.

În cadrul platformei Sănătatea e plăcere, MedLife urmează să anunțe și alte parteneriate strategice cu companii de top din industria de banking și retail”.

Moon Resorts atrage investiții de milioane de euro și se extinde rapid – până la 100 de căsuțe premium în Bușteni și Comarnic 

0

Moon Resorts, conceptul turistic premium fondat de antreprenorul român Cristian Brînză, a atras până în prezent șase investitori și finanțări de milioane de euro pentru dezvoltarea rețelei sale de căsuțe modulare din Bușteni și Comarnic. În 2024, compania a raportat o cifră de afaceri de aproximativ 2,5 milioane de euro și își propune ca până la finalul anului 2025 să ajungă la un portofoliu de 100 de unități de cazare. Cu trei locații active, 53 de căsuțe finalizate și alte 10 în construcție, Moon Resorts construiește accelerat și vizează atragerea de noi parteneri strategici pentru a-și consolida poziția de lider pe segmentul turismului premium în natură.

Peste 60.000 de turiști s-au bucurat de o experiență unică la Moon Resorts 

Cu o medie lunară ce a depășit 5.000 de vizitatori și un total anual de peste 60.000 de turiști în 2024, Moon Resorts confirmă performanța unui model de dezvoltare independent, fără afiliere la lanțuri hoteliere sau operatori internaționali. Gradul constant de ocupare, diversificarea serviciilor și investițiile într-un stil modern de petrecere a timpului liber, personalizat și în trend cu tendințele internaționale au contribuit decisiv la această evoluție. De la facilități premium precum spa, jacuzzi, saună sau sală de jocuri, până la digitalizarea completă a procesului de check-in și gestionare a rezervărilor, fiecare detaliu este gândit pentru a livra o experiență relaxantă, intuitivă și actuală. 

„Am pornit cu zece căsuțe și un vis simplu: să le oferim oamenilor senzația că vin la propria lor casă de vacanță la munte, dar fără stresul construcției, al întreținerii sau al administrării. Ne dorim să ajungem la 100 de unități și să păstrăm aceeași atmosferă de intimitate, confort și libertate. Fiecare căsuță trebuie să ofere acel sentiment că e a ta, chiar dacă o închiriezi doar pentru un weekend, o săptămână sau o zi.”, a declarat Cristian Brînză, fondatorul Moon Resorts.

De la 10 căsuțe, la 100 de unități de cazare în 2025 – toate în armonie cu tine și natura

Strategia de dezvoltare Moon Resorts pentru anul 2025 accelerează într-un ritm ambițios. La Moon Valley Comarnic, lucrările vor continua cu finalizarea spațiului Masseria – destinat evenimentelor private și corporate – dar și cu amenajarea unor facilități premium: un cinema în aer liber, un infinity pool de mari dimensiuni, un lounge panoramic, un spa interior cu jacuzzi și saună, precum și terenuri pentru fotbal, volei și un loc de joacă dedicat copiilor. Obiectivul final este atingerea unui total de 100 de căsuțe în această locație, ceea ce va transforma Moon Valley într-un pol al turismului premium din România.

Extinderea continuă și în celelalte locații din rețeaua Moon Resorts. La Bușteni, în cadrul Moon Montana, vor fi adăugate încă 15 unități de cazare, iar la Moon Village, următoarea fază de dezvoltare prevede construcția a 40 de noi căsuțe. În paralel, la Comarnic sunt analizate investiții suplimentare, care includ o nouă sală de evenimente și alte 15 spații de cazare.

Moon Resorts se diferențiază pe piața ospitalității printr-o abordare în care tehnologia, natura și confortul lucrează împreună pentru a redefini modul în care arată o vacanță la munte. De la check-in digital, care elimină complet interacțiunile birocratice, la sisteme inteligente de automatizare a curățeniei și gestionare eficientă a resurselor, fiecare detaliu este optimizat pentru a oferi turiștilor o experiență intuitivă, modernă și lipsită de stres. Căsuțele sunt amplasate în zone naturale, puțin exploatate turistic, cu acces ușor din București – o alegere strategică menită să transforme locuri neștiute în adevărate destinații de relaxare.

Pentru 2025, Moon Resorts analizează oportunități de extindere în proximitatea Bucureștiului, dar și în afara granițelor, în regiuni accesibile care pot susține același model de dezvoltare integrat – natură, confort și tehnologie. Modelul sustenabil pe care se bazează compania permite replicarea rapidă a conceptului în noi zone, fără a compromite calitatea experienței oferite. Această flexibilitate este dublată de o viziune clară: nu doar mai multe căsuțe, ci experiențe tot mai variate pentru turiști – de la facilități de relaxare și wellness, la spații dedicate evenimentelor, gastronomiei sau activităților în aer liber. Moon Resorts își propune să devină o alternativă contemporană a turismului clasic, în care oamenii nu doar se cazează, ci se reconectează cu natura, cu ei înșiși și cu timpul lor liber.

Laurențiu Mărcuș, numit în funcția de director de vânzări la Provident

0

Provident Financial România, parte a grupului britanic International Personal Finance (IPF), anunță „numirea lui Laurențiu Mărcuș (foto) în funcția de director de vânzări, într-un moment strategic în care compania pregătește lansarea unui nou produs pe piața locală: cardul de credit Provident”.

După cum precizează Provident Financial România, „cu o experiență solidă în managementul echipelor comerciale și dezvoltarea de canale de distribuție, Laurențiu Mărcuș va coordona expansiunea canalelor de vânzare, într-un context în care compania își extinde portofoliul și parteneriatele pentru a susține creșterea estimată de peste 10% a volumului de creditare în 2025”.

Laurențiu Mărcuș, director de vânzări, Provident România: „Ne pregătim să lansăm cardurile de credit în România, un pas firesc pentru Provident, care completează oferta noastră de produse financiare flexibile. Avem deja parteneriate solide cu eMAG, Flanco și TBI, iar echipa de vânzări este esențială în integrarea noului produs în piață. Simt că experiența mea de până acum îmi permite să găsesc echilibrul între execuție comercială, extindere și adaptare la realitatea din teren.”

Provident subliniază că „are în România aproximativ 180.000 de clienți activi, dintre care aproape jumătate locuiesc în sate și comune mici. Cea mai mare parte a acestor clienți a ales creditarea la domiciliu, modelul tradițional de creditare al Provident. Dintre clienții noi din 2024, peste 20.000 au fost clienți fără istoric de creditare, care au luat primul lor împrumut cu Provident. În plus, tot anul trecut, aproape 6.000 de clienți care și-au îmbunătățit istoricul de creditare cu Provident au luat un împrumut de la o bancă. 

În paralel, compania a dezvoltat un model complet digital, ProviOnline, dar păstrează interacțiunea umană ca diferențiator important pentru evaluarea riscului și luarea deciziilor de creditare. 

În ultima analiză realizată de Brand Health Tracking, pentru 2024, Provident Financial România este prima opțiune spontană în mintea consumatorilor, cu un procent de 21% dintre consumatori care au afirmat că, atunci când se gândesc la împrumuturi de până în 15.000 de lei, Provident este primul creditor care le vine în minte. La nivel de percepție, cea mai mare parte din respondenți consideră Provident o companie de încredere, stabilă, care ascultă și înțelege nevoile clienților”.

Provident Financial România reamintește că „face parte din grupul britanic International Personal Finance (IPF), cel mai mare furnizor de credite la domiciliu din Europa. Grupul are 2,1 milioane de clienți în 9 țări din Europa, precum şi în Mexic și Australia. IPF este unul dintre cei mai mari angajatori britanici din Europa Centrală și de Sud-Est și companie internaţională listată la Bursa din Londra. Din 2006, Provident a investit în România aproape 429 de milioane de euro și a contribuit la bugetul de stat cu taxe în valoare de peste 196 de milioane de euro. Cu aproape 2.000 de angajați, compania este al doilea cel mai mare angajator britanic din România. 

Provident dezvoltă și susține proiecte de responsabilitate socială – programe de educație financiară, dezvoltarea tinerelor talente, sprijinirea grupurilor defavorizate – în care a investit până acum peste 1,5 milioane de euro. Cu misiunea clară de a susține incluziunea financiară și socială, proiectele de investiție în comunitate se desfășoară sub umbrela Asociației Provident pentru Educație”.