Școala charter, un început pentru business high-tech

Date:

Școala charter e de fapt un concept, o alternativă educațională, nu o instituție. Este ceva ce se construiește după nevoie, după interes, după pasiune. Oamenii de business, în special cei din domenii ale tehnologiei de vârf, își pot forma astfel singuri salariații specializați. La fel, o cerință economică odată ce se prefigurează, își poate modela practicienii din timp. „Educația e obligatorie, școala, nu”, în sensul că nu contează instituția școlară ca loc, înscriere și frecventare, sintetizează conceptul inițiatoarea lui la noi, Adriana Brăescu, biolog specializat în neuroștiințe, care conduce Asociația „Re-Design”. L-a prezentat pe platforma laserului de la Măgurele, acolo unde infrastructura ELI-NP și proiectatul ecosistem inteligent Laser Valley – Land of Lights invită la investiții în business high-tech.


De asemenea, conceptul este gândit să atragă firme, institute și cercetători, ca mentori pentru tineri și copii. „Ceea ce ne dorim este să atragem atenția asupra faptului că e momentul ca educația să devină știință, o cale fiind cea a implementării rezultatelor cercetării din neuroștiințe în pedagogie, metodică, didactică, psihologie”, spune Adriana Brăescu. Deopotrivă, dorința este de atragere a oamenilor care să susțină material funcționarea unui asemenea tip de educație și de formare. Primul a și fost găsit: George Vasile, economist prin formație, investitor imobiliar acum, la rândul lui căutător de parteneri pentru construirea centrului educațional adecvat conceptului. O formă funcțională există deja. Cuprinde 60 de copii, între 2 și 16 ani. Vin „ca la un fel de bibliotecă, fiecare când vrea, stă cât vrea, se duce la ce activitate îl atrage: robotică, science, motricitate, muzică, fizică, biologie etc. Învață foarte mult din exerciții practice. Noi îi asistăm”, explică Adriana Brăescu. Și când până la urmă apucă fiecare pe drumul lui și dă de lumea din jur, care totuși e cea dominantă, cu formalitățile ei, cu examene, angajări, cerințe clasice? „Absolvenții unui astfel de învățământ au posibilitatea să dea bacalaureatul internațional în sistem Pearson, iar diplomele obținute le sunt recunoscute la orice universitate din lume, inclusiv la cele românești”

Metodă grafică pentru înțelegerea matematicii

O metodă bazată pe grafică prin care matematica devine atractivă este invenția aplicată de Roxana Drăgănoiu, inginer IT. Cursul se întinde, cu unele reluări, pe trei ani de liceu și doi ani de facultate. Este în derulare la Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu” și de anul viitor va fi extins la Facultatea de Automatică și Calculatoare a Universității Politehnica din București. La solicitarea Inspectoratului Școlar al Municipiului București, metoda a fost prezentată și la Casa Corpului Didactic din București, pentru 20 de profesori metodiști. A fost apreciată drept cea mai simplă și mai accesibilă cale de a înțelege și învăța matematica.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Economia informală în România: context, cauze și efecte

de Prof. univ. dr. Cristian PĂUN,Academia de Studii Economice...

ASIGURĂRI. POLITICI PREZENTE ȘI VIITOARE

În cadrul conferinței „Asigurări. Politici prezente și viitoare” organizată...