Nici Apple sau Samsung nu mai sunt ce au fost odinioară. În lumea gadgeturilor, odinioară e sinonim cu patru-cinci ani în urmă. Se pare că cei doi giganți mondiali, care au pus la pământ alte nume grele ale industriei, precum Nokia, Sony sau Motorola, sunt pe cale de a fi depășite de dragonii „made in China”, care cresc în cinci ani de la aproape nimic la peste 45 miliarde dolari – valoare de piață – cazul Xiaomi.Pe de altă parte, smartphone-urile au devenit calculatoare cu multiple aplicații. Ceea ce la început era doar un simplu telefon mobil, care intră cu ușurință în buzunar, a ajuns să dețină funcții pe care le îndeplineau multe alte dispozitive: cameră foto și de filmat, GPS, ceas, alarme programabile, calculator cu conexiune la internet, radio, reportofon, redare de muzică și chiar televizor.
Dar, în curând, smartphone-ul va înlocui și portofelul în care ținem banii și cardurile de credit. Această nouă funcție ar putea fi una dintre marile schimbări din domeniul plăților electronice. Deja primii pași au fost făcuți de către marile companii producătoare de smartphone-uri. Apple a fost prima care a intrat pe această piață, prin Apple Pay, dar în prezent portofele electronice sunt oferite și de către restul marilor jucători: Android Pay, Google Pay, Chase Pay și chiar marele lanț de hipermarketuri Walmart a dezvoltat o aplicație care permite plata cu telefonul fără ca să mai fie necesar cardul de credit. Iar creșterea gradului de securitate a utilizării portofelului mobil ar fi o variantă foarte bună pentru tranzacțiile efectuate și de către IMM-uri. Dezvoltarea în această direcție nu ar implica inovații spectaculoase ale performanțelor smartphone-urilor, ci ar duce la dezvoltarea companiilor care vor asigura transferul și securitatea operațiunilor bancare. Pentru a se păstra la vârful competiției, Apple și Samsung lansează modele noi și pun accentul pe un marketing cât mai agresiv. Mult așteptata lansare a Apple 7 și 7 Plus, care va veni și în România în octombrie, nu a mai întrunit nici criticile pozitive ale criticilor și nici entuziasmul fanilor nu mai este atât de mare precum în trecut. Această supra-saturare a pieței, la care se adaugă lipsa de interes a fanilor care nu mai aleargă să-și upgradeze imediat modelul mai vechi aduce după sine scăderea cotei de piață. La sfârșitul trimestrului al doilea din acest an, cota de piață pentru iPhone scăzuse la 11%, cea mai mică din ultimii șase ani. Piața chineză, cea mai mare din lume, este din ce în ce mai mică pentru liderii mondiali, Apple și Samsung, deși vânzările de smartphones pe piața chineză s-au dublat în ultimii trei ani, conform companiei de cercetare a pieței, Canalys. În prezent, jocurile sunt făcute de companiile indigene. De exemplu, Xiaomi, fondată în 2010, a ajuns la o valoare de piață de peste 45 miliarde dolari și are reprezentanțe în India și Brazilia și alte patru țări asiatice. Astfel, în China, între primele 10 branduri după vânzări, opt sunt chinezești. În 2011, nu erau decât patru. Creșterea pieței de smartphone se temperează rapid, în timp ce competiția brandurilor chinezești este tot mai acerbă. Aceasta înseamnă că orice producător este forțat să testeze până la limită inovațiile și să încerce să facă minuni inginerești. Samsung a demonstrat că poate concura cu succes cu cele mai bune companii din domeniu. Însă dacă își asumă riscuri prea mari în materie de inovații tehnice, pot apăreare și erori. Iar îndreptarea acestora nu este deloc ușoară și în niciun caz ieftină. SAMSUNG A PIERDUT 22 MILIARDE DOLARI
|
Cardurile de credit și banii cash, din portofel, direct în smartphone
Date: