În primul semestru al acestui an se estimează că va avea loc lansarea programului de sprijinire a utilizării TIC pentru dezvoltarea afacerilor (Digitalizare IMM).

Programul este parte a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și pune la dispoziția microîntreprinderilor și firmelor mici și mijlocii (IMM) din România fonduri în valoare de 350 milioane euro.

Această oportunitate de finanțare va adresa nevoia acută a multor firme de eficientizare a proceselor interne, creștere productivității prin automatizare, scalabilitate, trasabilitate și business intelligence.

Lista cheltuielilor eligibile include printre altele și achiziționarea de sisteme de inteligență artificială, învățare automată, cât și realitate augumentată.

Pentru anticiparea acestor nevoi NOD (Network One Distribution), cel mai mare distribuitor de tehnologii de IT&C din România, a adăugat pe lista soluțiilor oferite prin parteneri și un serviciu de livrare conținut în realitate augmentată, numit indexAR.

indexAR este o soluție de livrare conținut 3D în realitate augmentată (AR), care ajută companiile să își aducă produsele și serviciile în fața clientului, prin câteva clicuri.

Tehnologia de AR creste nivelul de realism de care clientul final beneficiază în interacțiunea cu respectivele produse și servicii.

În contextul trendului de transformare digitală, serviciul indexAR poate fi folosit în cadrul activităților de vânzări, marketing și trening.

Spre deosebire de varianta clasică în care soluția de realitate augmentată trebuie construită de la zero, implicând însemnate resurse financiare și de timp, soluția oferită de indexAR este disponibilă imediat și la un cost mai mic.

Soluția include:

– platformă web prin care se realizează managementul de conținut. Aceasta permite companiilor să lanseze o campanie în realitate augmentată prin câteva clicuri.

– aplicația gratuită de mobile (iOS și Android) destinată clienților. Prin app aceștia pot intra în contact cu produsele și serviciile companiilor, ca și când s-ar afla în realitate în fața lor.

Use case-uri:

indexAR a fost lansat pe piață în 2019, iar de atunci a livrat campanii de realitate augmentată (AR) pentru companii precum BCR, Continental Automotive, Riverside Residence, Factory 4.0,  Bosch Rexroth, Accenture, Phoenix Contact, ifm electronic,  Digital Twin, Transylvania College.

În timpul celor doi ani de pandemie, soluția a fost utilizată pentru livrarea de standuri expoziționale virtuale, prezentarea de produse și chiar organizarea unei conferințe de presă în AR (Transylvania College).

Trenduri

Din perspectiva proiectelor de realitate augmentată dezvoltate până acum, cât și a interacțiunii cu zona de manufacturing, organizatorii unuia dintre cele mai mari evenimente de Industry 4.0 din România, Factory 4.0, consideră că această tehnologie va fi utilizată în următoarele scenarii:

– training (în special pentru scenariile în care prezența fizică implică un risc)

– mentenanță augmentată

– simulare procese

„Ținând cont de experiența acumulată până acum și trendurile care se conturează în această perioadă postpandemie, consider că vom asista la o adopție crescută a tehnologiei de realitate augmentată în activitățile de vânzări în general (showroomuri virtuale, eCommerce etc.) și în campaniile de marketing”, spune fondatorul soluției, Răzvan Boldiș.

Evoluție

Dezvoltarea aplicației indexAR a durat doi ani, fiind finanțată printr-un grant de 200.000 euro al Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării (ANCSI).

În 2019 soluția a fost lansată în piață, odată cu primele campanii pentru Continental Automotive și BCR.

Includerea startupului  în prima cohortă a acceleratorului de business al BCR – InnovX a contribuit la promovarea soluției pe piață, accesul la noi resurse (Microsoft for Startups Sponsorship, Horizon 2020 Phase 1 Grant) şi evenimente de profil (Startup Grind – Londra & Silicon Valley, Microsoft Inspire – Las Vegas).

DISTRIBUIȚI
Dr. Daniel Dumitrescu esteChief Innovation Officer InnovX, partener European Center for Services Investments and Financing.