Software pentru Sănătatea business-ului medical

Date:

Interviu cu Marius Ciupercă, director general Setrio Soft

Setrio Soft este o soluție care pe de-o parte crește profitabilitatea unei afaceri din domeniul sănătății, pe de altă parte poate aduce niște beneficii publicului larg. Hai să vorbim întâi de zona de business. Despre ce este vorba?

În primul rând, Setrio Soft este numele firmei. Noi avem mai multe produse care vizează diverse domenii de activitate, de exemplu avem o aplicație pentru farmacii și lanțuri de farmacii, avem aplicații pentru cabinete și clinici medicale, o aplicație pentru depozite de medicamente, pentru producători. În primul rând aș vrea de la început să spun că interacțiunea cu pacientul presupune mai mult decât vânzarea de medicamente și prestarea de servicii medicale. În această interacțiune are loc o consiliere, are loc un act medical sau o discuție cu persoana specialistă în domeniul respectiv. Ca atare, business-urile în domeniile acesta medical și farmaceutic s-au dezvoltat în jurul specialiștilor, fie  că vorbim de medici sau farmacii.

Ce beneficii le aduce celor care folosesc astfel de aplicații?

Noi, ca și companie, ne uităm în primul rând la pacient. Pacientul care vine într-o farmacie sau într-un cabinet medical și care folosește soluțiile noastre trebuie să fie plăcut surprins de serviciile medicale și de produsele pe care le primește, iar noi ajutăm jucătorii din domeniu să fie mai aproape de pacienți să le ofere produse de calitate la prețuri convenabile. Putem să începem de exemplu cu clinicile medicale. Pentru o astfel de companie – până la urmă o clinică medicală este companie –, noi avem o aplicație care ajută partea de organizare a pacientului din momentul în care intră pe ușă până în momentul în care a părăsit clinica. Avem un modul foarte bun și performant de organizare a recepției: în momentul în care te programezi la medic știi exact momentul în care trebuie să ajungi, știi exact ce investigații îți vor fi realizate, cât ai de plată.

 Sunt cu site-ul în față și încerc să văd cam care ar fi pașii pe care trebuie să-i urmărească un posibil pacient, o persoană care are o afecțiune, are nevoie de un serviciu medical, trebuie să ajungă la o clinică și să vedem exact cam cum merge.

Site-ul companiei noastre este realizat pentru producătorii din domeniu, noi în principiu activăm în piața business to business.

Recomandă-mi tu. Pe care platformă ar trebui să mă duc ca să putem discuta beneficiile pentru pacienți?

Pe BizMedica de exemplu, este soluția pentru clinicile medicale.

 Am BizMedica în față. Solicit o prezentare, și de aici încolo ce se întâmplă?

Care sunt așteptările dumneavoastră de la medicul de familie? Din punct de vedere al punctualității, noi instalăm în cabinetul medical un modul de programări prin care dumneavoastră sunați la cabinetul sau la clinica respectivă. Vă spuneți numele, prenumele și stabiliți împreună cu persoana din recepție sau cu asistentul, în cazul unui cabinet individual de medicină de familie, când ați dori să veniți. Vă programați în data de, la ora de și aveți certitudinea că medicul vă așteaptă atunci. Având în vedere că discutăm de servicii medicale, nu întotdeauna timpul bugetat pentru o discuție cu pacientul este fix. Cu un pacient un medic poate să stea zece minute, cu altul poate sta douăzeci de minute, treizeci de minute, patruzeci, în funcție de gravitate și de ceea ce se întâmplă în momentul prestării serviciului medical, dar aveți certitudinea că nu întârziați sau că nu așteptați la o coadă, cum se întâmplă în spital de exemplu.

Aici este un subiect interesant. Sunt anumite firme agreate de Casa Națională de Sănătate și de Statul Român. Aceste firme câștigă cam toate proiectele care se pot câștiga în domeniul public. Pe lângă competențe, noi avem profesioniști în domeniul dezvoltării tehnologiei informației, avem programatori, echipe întregi de dezvoltatori de soft. Ca să poți să accesezi un astfel de contract îți trebuie și relații, de obicei politice. Noi nu suntem o companie afiliată vreunui partid politic, ca atare preferăm să nu participăm. Chiar a fost recent o licitație – pentru că cei de la Casa Națională de Sănătate au nevoie de mentenanță pentru softul care administrează cardurile de sănătate – unde au fost mai multe firme invitate și cumva a câștigat o firmă „agreată”. În momentul în care dumneavoastră vă prezentați cu cardul de asigurat la cabinet sau la clinica medicală care are contract cu Casa de Asigurări de Sănătate se introduce cardul în cititorul de carduri și în timp real se validează dacă sunteți asigurat sau nu, astfel încât medicul nu riscă să presteze servicii pacienților care nu sunt asigurați.

În ce măsură aplicațiile pe care le oferiți spre utilizare respectă protejarea datelor personale, cu atât mai mult cu cât problemele medicale sunt foarte sensibile?

În momentul de față avem sisteme de securitate și de protejare a bazelor de date. Dar pentru noua directivă venită de la Uniunea Europeană cu implementare în 2018 – din ce știu, mai 2018 ar trebui implementată această directivă – suntem în discuție cu un consultant din BIG4, pentru că într-adevăr datele pacienților sunt foarte importante și trebuie să ne asigurăm și să protejăm clienții noștri de posibilitatea de a fi amendați. Poate să vină un pacient, orice pacient din Uniunea Europeană, la un cabinet medical sau la o farmacie și să ceară istoricul informațiilor sau a manipulării datelor lui. Prin urmare pentru noi este foarte important acest aspect, așa că ne pregătim pentru mai 2018.

 BizFarma ce face concret?

BizFarma este o aplicație pentru farmacii sau lanțuri de farmacii. Cu această aplicație proprietarii farmaciilor sau a lanțurilor de farmacii administrează întreaga afacere, de la momentul în care pacientul vine în farmacie, i se eliberează medicamentul, cu prescripție sau fără prescripție medicală, până când iese din farmacie. Vezi exact câți pacienți intră în farmacie, ai acces la diverse rapoarte de management al stocului, poți transfera date de la o farmacie la alta.

Care este diferența dintre BizFarma și GoFarma?

GoFarma este o ultima aplicație dezvoltată de noi. Este o aplicație prin care ne propunem să unim marii jucători din domeniul farmaceutic. BizFarma administrează farmacii și lanțuri de farmacii. GoFarma este un canal de comunicare între farmacie și depozitul de medicamente.

 Am ajuns la BizDepozit.

BizDepozit este o aplicație de gestiune a depozitului, prin care îți gestionezi stocurile, partea de logistică.

Și BizMobile?

BizMobile este aplicație pentru agenții de vânzări, e un SFA pentru echipa de vânzări.

 Care este costul acestor inițiative și care este return of investment?

Noi ca cifră de faceri avem undeva la 2,5 milioane de euro pe an. Ca și profitabilitate, aici sunt proiecte care sunt mai bine văzute din punct de vedere al adresabilității, sunt proiecte în care investim și nu sunt profitabile. Noi investim undeva la 10-15% din cifra de afaceri anual în produse noi, în soluții noi, în cercetarea și proiectarea de soft-uri noi. Facem și cercetare la nivelul clienților și al pacienților, vedem exact ce nevoi au. Legislația se schimbă, în fiecare lună apare ceva nou în domeniul sănătății. Cumva noi trebuie să adaptăm sistemele noastre astfel încât când un pacient intră într-un cabinet sau într-o farmacie să poată beneficia de serviciile pe care le dorește. 95% din clienții noștri sunt companii antreprenoriale. Raportat la profitabilitate, nu. Am făcut în schimb un studiu interesant asupra clienților noștri versus clienții care folosesc alte soluții. Raportat la cifra de afaceri a anului 2016, clienții noștri și-au crescut cifra de afaceri cu 10%, în timp ce restul au scăzut cu 5%. Noi nu evaluăm profitabilitatea clienților noștri, ci cifra de afaceri, pentru că un cabinet medical sau o clinică medicală sau o farmacie care are rulaj pentru noi este un client serios și este un indicator că are profitabilitate.

  Care este argumentul vostru competitiv? De ce voi și nu alții?

În primul rând, pentru că avem acoperire națională, putem să oferim servicii locale, avem un reprezentant la două județe, în aceeași zi sau cel târziu după două zile cineva poate să fie la tine în clinică dacă se întâmplă ceva cu soft-ul sau cu sistemul informatic. Pentru că avem specialiști acreditați, suntem Microsoft Gold Certified Partner, pentru că ascultăm foarte bine clienții și personalizăm aplicațiile în funcție de ei, de nevoile lor.

 Care este planul de dezvoltare al firmei?

Acum, dacă luăm pe fiecare domeniu în parte, ne gândim să dezvoltăm o platformă pentru pacienți. Aici vedem o oportunitate, pentru că noi până acum am făcut soluții pentru companiile care prestează servicii pentru pacienți, am învățat foarte bine ce presupune relația cu pacientul și cum trebuie să te adresezi, cum obții informații din zona aceasta și ne dorim să dezvoltăm în zona aceasta aplicații. Cred că mobile o să fie pentru că acesta e noul trend. Pe partea de medicină ne așteptăm să crească numărul de cabinete medicale și clinici care folosesc un sistem informațional. Încă mai sunt clinici și cabinete care folosesc caietul și pixul și cumva în secolul vitezei ar trebui să folosească tehnologia. Ne așteptăm ca în zona de producători să apară ceva noutăți în zona de interacțiune cu pacienții chiar dacă legislația este cumva restrictivă. Cam acestea sunt planurile de viitor

 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate