Companiile low-cost predomină pe piața din România

Date:

Piața românească este dominată de companiile low-cost. Wizz Air, Blue Air, Ryanair, Pegasus Airlines sau noua Laudamotion, sunt doar câteva dintre companiile care promit bilete la prețuri reduse din București și marile orașe din țară, conform Economica.net.

Companiile aeriene low-cost s-au extins în ultimii ani, iar Wizz Air a devenit cea mai mare companie de pe plan local, depășind chiar și operatorul național, Tarom. O analiză realizata de Anna.aero arată că operatorii low-cost vor avea o cotă de piață de 50% din totalul locurilor oferite la vânzare pe avioanele disponbile până în 2027. Însă, această țintă a fost deja atinsă pe nouă piețe europene, printre care și România.

Astfel, 2018 este primul an în care piața low-cost din Europa depășește pragul de o jumătate de miliard în ceea ce privește capacitatea. Iar dacă ne uităm cu zece ani în urmă, capacitatea a crescut cu 124%, de la 225 de milioane de locuri, potrivit sursei citate.

Belarus este țara cu cea mai mica penetrație a companiilor low-cost, cu o cotă de piață de doar 0,7% din totalul locurilor oferite anul acesta. Singura companie care oferă zboruri este Vueling, pe relația Barcelona – Minsk. După Belarus, cele mai puține zboruri low-cost sunt în Rusia, Azerbadjan ș65i Ucraina.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

7 avantaje ale job-urilor sezoniere

de IOANA PETREA, Managing Partner al agenției Rightfit Job-urile sezoniere...

Promelek XXI mizează pe un avans cu 25% al business-ului pe segmentul soluțiilor de energie regenerabilă

În contextul unui interes global crescut pentru soluții de...

Alfa Software: venituri cu 30,7% mai mari în 2023, profitul net crește cu 43,3% 

Alfa Software, unul dintre furnizorii de sisteme informatice de...

Studiu BCG: Procentul românilor care caută activ de lucru în străinătate scade semnificativ

Doar 8% dintre români căuta activ un loc de...