JTI a virat la buget peste 4,2 miliarde lei în nouă luni

Date:

JTI a virat la bugetul statului român în primele nouă luni ale anului 2021 peste 4,28 miliarde de lei, în creștere cu circa 20% față de taxele plătite în aceeași perioadă din 2020. Suma reprezintă accize, TVA și alte taxe, impozite și contribuții, plătite de cele două entități prin care compania își desfășoară activitatea în România, JT International (Trading) și JTI Manufacturing (Fabrica).

Anul trecut, JTI a virat la buget circa un milliard de euro, reprezentând 75% din cifra de afaceri, în creștere cu peste 13% față de 2019. Cifra de afaceri și implicit taxele plătite la stat au crescut pentru că piața neagră a țigaretelor a scăzut pentru prima dată în 15 ani la sub 10%, iar politica fiscală și cadrul de reglementare nu au suferit schimbări radicale și neplanificate.

„Suntem bucuroși că, în calitate de mari contribuabili, ne facem datoria față de societate și economie și, într-o perioadă foarte dificilă, am reușit să ne protejăm oamenii și în același timp să ne continuăm activitatea, plătind salariile angajaților, taxele, investind în afacerea din România și în comunitate. Am fost prima companie de tutun care, în 2005, a demarat cooperarea cu autoritățile pentru combaterea comerțului ilegal cu țigarete. În prezent, se derulează în parteneriat cu ANAF, Vama, Poliția de Frontieră și Poliția campania publică intitulată «Contrabanda e boală grea». Un mesaj de actualitate și, totodată, de informare privind efectele profund negative ale contrabandei: prejudicierea bugetului statului, creșterea criminalității, stoparea dezvoltării economice la frontiere. În ciuda încercărilor de de-normalizare a acestei industrii, contribuim substanțial la economia națională: investim, producem, exportăm. Facem ceea ce spunem și spunem ceea ce facem, implicându-ne în rezolvarea problemelor reale ale societății în care trăim și muncim. Iar tot ceea ce solicităm autorităților e stabilitatatea cadrului de reglementare și predictibilitatea fiscală”, a declarat Gilda Lazăr (foto) Director Corporate Affairs & Communications, JTI Romania, Moldova și Bulgaria.

Pe durata pandemiei, JTI România nu a disponibilizat și nu a trimis în șomaj tehnic niciun angajat din cei peste 1.200 care lucrează în sediul central, în fabrică și în birourile de vânzări din țară. De asemenea, compania a continuat programele de combatere a contrabandei și a intensificat sprijinul acordat comunității, inclusiv pentru lupta împotriva Covid. În punctele vamale din toată țara sunt activi cu sprijinul JTI, 44 de câini special instruiți pentru depistarea tutunului, drogurilor și numerarului. Programele sociale și parteneriatele culturale au fost demarate în 1998 și au continuat an de an, indiferent de contextul economic sau dificultățile generate de reglementările anti-tutun.

JTI este una dintre primele companii multinaționale stabilite local, încă din 1993 și a investit până acum în România peste 250 milioane de euro. Recent, compania a anunțat o investiție de 60 de milioane de euro în următorii trei ani pentru modernizarea capacităților de producție ale fabricii din București. În momentul de față, 75% din producția JTI Manufacturing este exportată în circa 50 țări, fabrica din București fiind considerată un centru de excelență în cadrul grupului, pentru calitate în execuție și eficiență.

JTI și-a început activitatea în România în 1993 (ca R.J. Reynolds). JTI se implică activ în comunitate: compania este partener al Festivalului International de Teatru de la Sibiu (FITS), al TIFF, SoNoRo, al „Turneelor de poveste” – muzică clasică în orașele mici și sponsor oficial al Gigi Căciuleanu Romania Dance Company. Printre cele mai recente proiecte susținute se numără CoolSound/Scena independentă românească și Aplauze pentru Poet (A hand for the Poet). JTI sprijină Grădina Japoneză din Herăstrău, Căsuța de Ceai din Muzeul Național de Artă și Centrul de Studii Româno-Japoneze din cadrul Universității Româno-Americane. „Întâlnirile JTI”, eveniment lansat în anul 2000, a devenit un brand cultural național. Compania susține, din anul 2000, Bursele JTI pentru Jurnaliști, fiind de asemenea partener al Burselor EuropaFM și Internship 2.0. Din 1998, se desfășoară programul Seniorii JTI, prin care 45 de vârstnici primesc zilnic alimente și medicamente, iar de-a lungul anilor compania a colaborat și colaborează cu Samusocial, Ateliere fără frontiere, ARC, SoSiSeSa și alte organizații neguvernamentale, sprijinind proiecte de incluziune prin care sunt susținute persoane din categorii defavorizate în diverse zone ale țării.

JTI este unul dintre cei mai mari producători mondiali de produse din tutun și produse pentru vapat, cu operațiuni în peste 130 țări. Cu sediul la Geneva, Elveția, JTI are peste 40.000 de angajați, fiind membră a grupului Japan Tobacco. Pentru mai multe informații, vizitați www.jti.com.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Implicațiile legislației REIT în contextul pieței imobiliare din România

| de Laurențiu Stan, consultant financiar (foto)

Atenție la valoarea în vamă – noi ghiduri de simplificare emise de Comisia Europeană vin în sprijinul importatorilor

de Mihai Petre, Director, Global Trade, EY RomâniaCosmin Dincă,...

PwC Internal Audit Study: Îngrijorați  de riscurile tot mai mari, managerii vor ca auditul să acționeze mai rapid și din proprie inițiativă 

de Mircea Bozga, Partener PwC România Managementul companiilor își dorește...