Efectul Taylor Swift adaugă valoare celei mai profitabile competiții din lume

Date:

Super Bowl este mult mai mult decât finala campionatului de fotbal american. Este un spectacol de divertisment, este un loc în care celebritățile pot fi văzute dar și un moment în care companiile pot accesa peste o sută de milioane de telespectatori avizi, care au așteptat un an întreg pentru a vedea noile reclame de la Super Bowl. Iar anul acesta a avut-o și pe Taylor Swift în tribune, fapt care a dus audiența TV la un record estimat la peste 123 de milioane de telespectatori, cea mai urmărită transmisiune TV live din SUA de la aselenizare încoace. 

Super Bowl 58, finala campionatului de fotbal american din 2024, s-a încheiat la Las Vegas cu victoria în prelungiri a campionilor în exercițiu, Kansas City Chiefs. Numit de presă probabil cel mai scump Super Bowl din toate timpurile, acesta a dus la o creștere fulminantă a prețului locurilor din tribună. În acest an, prețul oficial al locurilor a fost de la 950 de dolari pentru un loc „la cucurigu” la 9.500 de dolari pentru unul la centrul terenului, dar valoarea de revânzare online a variat de la aproximativ 7.000 de dolari la peste 60.000 de dolari. 

Acest Super Bowl a fost diferit și din alt punct de vedere. Povestea de dragoste dintre cântăreața americană extrem de populară, Taylor Swift, și jucătorul vedetă al echipei Chiefs, Travis Kelce, a ajutat NFL (National Footbal League – Liga americană de fotbal) să atragă noi categorii demografice. Cu Swift doar asistând la meciuri, fără să cânte, numărului de telespectatori ai NFL în rândul adolescentelor a crescut cu 53%, iar în rândul segmentului de vârstă 18-24 de ani, a înregistrat o creștere de 24%. Potrivit companiei Apex Marketing, „efectul Swift” a generat o valoare suplimentară de 331,5 milioane de dolari pentru brandurile Chiefs și NFL. Taylor a zburat din Japonia, unde ultima ei etapă a turneului Eras Tour s-a încheiat cu o zi înainte, pentru a asista la meci. Turneul ei este primul din istorie care a depășit 1 miliard de dolari în vânzări cu doar 60 de spectacole în jumătate de an. Prin comparație, Elton John a reușit să câștige peste 930 de milioane de dolari, dar din peste 350 de spectacole în 5 ani.  

Când vine vorba de profitabilitate, NFL eclipsează fotbalul european. De exemplu, Dallas Cowboys a încheiat anul 2022 cu un profit de peste 460 de milioane de dolari, în timp ce Buffalo Bills a avut cel mai mic profit din NFL, cu 65 de milioane de dolari, dar mai mare decât cel al lui Manchester United, de 59 de milioane de dolari. Așadar, este o afacere foarte profitabilă. Din păcate, nu există nicio modalitate de a investi direct în NFL, în afară de a cumpăra o echipă, dacă se întâmplă să fii miliardar… Dar lucrurile care înconjoară NFL ar putea oferi oportunități pentru investitorii individuali.

În fiecare an, reclamele de la Super Bowl sunt așteptate cu nerăbdare de telespectatori – se spune ca sunt singurele reclame la care oamenii chiar vor să se uite intenționat. Companiile profită de faptul că beneficiază de atenția exclusivă a peste 100 de milioane de telespectatori și fac tot posibilul ca spoturile lor să fie printre cele de care telespectatorii își vor aduce aminte. Prima reclamă de 30 de secunde pentru Super Bowl I din 1967 a costat doar 42.500 de dolari sau, ajustată la inflație, ar fi costat 372 390,34 dolari, în banii de astăzi. Pentru ediția din 2024 a Super Bowl, costul reclamelor a fost estimat la aproximativ 7 milioane de dolari pentru 30 de secunde. 

Anul acesta, europenii care urmăresc spectacolul l-au văzut pe Leo Messi într-o reclamă la o bere produsă de compania Anheuser-Busch, dar și un clip pentru UEFA Champions League. De asemenea, sectorul auto a fost prezent cu reclame la vehicule electrice de la BMW, Volkswagen și Kia. Am avut și Toyota, Hyundai și Kawasaki, dar niciunul de la marii producători auto din SUA. Snapchat, Doordash, Booking și compania de securitate cibernetică Crowdstrike au fost, de asemenea, prezente printre altele. Toate sunt companii listate la bursă, care caută atenția potențialilor clienți, dar și a investitorilor. Amazon, Microsoft, Alphabet – Google au avut și ele timpul lor de reclamă, cei trei giganți tehnologici fiind și în top 10 cele mai deținute de investitorii români pe platforma socială de tranzacționare și investiții eToro, pe locurile cinci, șase, și respectiv opt. 

Pentru a răspunde interesului publicului, Taylor Swift a apărut pe ecran în timpul transmisiei TV de 12 ori, totalizând 53 de secunde sau, la prețul reclamei, notorietate de peste 12,3 milioane de dolari. Se pare că este un preț mic de plătit pentru „efectul Swift”. În special, după fluierul final al unei finale emoționante, cu o răsturnare de situație de ultim moment care a adus victoria echipei Kansas City Chiefs în fața echipei San Francisco 49ers, Swift s-a alăturat festivităților entuziaste de pe teren și și-a sărutat iubitul, fotbalistul vedetă Travis Kelce, eveniment transmis, desigur, în direct de televiziune.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Bitcoin revine la 60.000 de dolari

Prețul Bitcoin a înregistrat o scădere de 5% săptămâna...

Încălzirea globală va afecta economia mondială, dar nu și turismul din această vară

Incendii de vegetație în Grecia și în Statele Unite,...

Reglementarea activităților casnice: Avantaje și provocări practice

de Claudia Sofianu (foto), Partener, liderul departamentului Impozit pe...