Disney (DIS) a produs o surpriză aseară, afișând rezultate foarte bune, vedetele fiind parcurile sale de distracție. Relaxarea măsurilor împotriva Covid a readus vizitatorii în parcurile Disney, cu excepția celor din China, ducând numărul de vizitatori aproape de nivelul din 2019. Serviciile sale de streaming, aflate în expansiune la nivel internațional (inclusiv în România) au înregistrat și ele o creștere surprinzătoare a numărului de abonați, contestând supremația Netflix pe acest segment. 

Veniturile Walt Disney Company (DIS) au crescut cu 26% în ultimul trimestru la 21,5 miliarde de dolari, depășind cu o jumătate de miliard de dolari așteptările pieței. 

Principalul motor al rezultatelor pozitive ale companiei a fost o creșterea adusă de divizia Parcurilor, Experiențelor și Produselor, ale cărei venituri au urcat cu 70%, până la 7,39 miliarde de dolari. Acest lucru este legat de întoarcerea publicului în parcuri și creșterea turismului după ridicarea restricțiilor Covid. 

Profiturile din operare au crescut de peste două ori, la 2,12 miliarde de dolari, iar profitul total din operare al segmentelor de business ale companiei a crescut cu 50%, la 3,57 miliarde de dolari, în trimestrul încheiat la 02 iulie 2022. Câștigul pe acțiune din activitatea curentă a sărit la 0,77 dolari pe acțiune, iar câștigul pe acțiune ajustat a ajuns la 1,09 dolari, față de așteptările pieței de 99 de cenți pe acțiune. În consecință, prețul acțiunii a crescut la 112,5 dolari.

Aceste rezultate s-au datorat în primul rând creșterii înregistrate în parcurile de distracție din SUA, mulțumită volumelor de business mai mari generate de un număr mai mare de vizitatori, ocuparea camerelor de hotel, a croazierelor și a creșterii cheltuielilor clienților, parțial compensate de costurile mai mari. Vedeta parcurilor internaționale a fost Disneyland Paris care a fost deschis pe tot trimestrul, față de doar 19 zile în trimestrul similar din 2021. Rezultatele bune au fost parțial contrabalansate de o scădere a veniturilor de la Shanghai Disney Resort din cauza faptului că parcul a fost deschis doar 3 zile în trimestrul curent.  În ciuda faptului că prezența în parcuri a fost ușor sub cea din 2019, Disney a reușit să obțină venituri și profituri operaționale semnificativ mai mari. 

Primul parc Disney a fost construit în Anaheim, California, iar construcția a început în 1954, pe un teren de 65 de hectare. Un an mai târziu, pe 17 iulie 1955 și după 17 milioane de dolari cheltuiți, parcul a fost deschis având 18 atracții. Inițial, parcul a fost numit „The Mickey Mouse Park”, apoi „Disneylandia”, dar înainte de deschidere numele său a fost schimbat în „Disneyland”. În primul an a fost vizitat de 5 milioane de persoane. În prezent, la nivel mondial, există 6 resorturi Disney în California, Florida, Tokyo, Paris, Hong Kong și China, cu un total de 12 parcuri care au fost vizitate în 2019 de peste 115 milioane de persoane.


Disney depășește Netflix la numărul de abonați

Un rezultat surprinzător a venit din partea serviciilor de streaming. Disney+ a adăugat 14,4 milioane de abonați, depășind în mare măsură așteptările analiștilor, de 10 milioane, o creștere de 31% față de anul anterior, ceea ce a dus serviciul la 152,1 milioane de utilizatori. O parte din acești abonați sunt și români, deoarece serviciul a fost deschis în România la mijlocul lunii iunie. Utilizatorii ESPN+ au crescut la 22,8 Milioane, o creștere de 53% de la an la an, iar abonații Hulu au crescut cu 8% la 46,2 milioane. Astfel, numărul total al abonaților Disney crește la 221,1 milioane, depășind cei 220,7 milioane de abonați ai Netflix (NFLX), aflat pe un trend descrescător. Cu toate acestea, acești abonați sunt pe mai multe platforme și este posibil ca Disney să-i numere de mai multe ori datorită ofertelor de pachete de servicii grupate sau separate. În ciuda măririi numărului de abonați, veniturile Disney Media and Entertainment Distribution au o creștere mai modestă, de 11%, ajungând la 14,11 miliarde de dolari. 

Bătălia pentru abonați se intensifică, iar serviciile de streaming schimbă structura abonamentelor. Disney și Netflix introduc abonamente mai ieftine, dar care conțin reclame. Există, de asemenea, informații potrivit cărora Paramount (PARA), Comcast (CMCSA) – proprietarul Peacock – și Disney discută cu Walmart (WMT) în încercarea de a include serviciile lor de streaming în oferta de abonament de 12,95 dolari pe lună a retailerului american. În acest fel, ei speră să atragă noi abonați care resimt acum povara creșterii prețurilor din cauza inflației. 

DISTRIBUIȚI
Bogdan Maioreanu, analist și comentator de piață al eToro, are peste 20 de ani de experiență în domeniul serviciilor financiare și al investițiilor, precum și un background solid în jurnalism. A ocupat diferite poziții de conducere în Corporate Banking în cadrul Raiffeisen Bank și OTP Bank, pentru a trece apoi la consultanță în afaceri, lucrând pentru mai multe companii printre care și IBM România. Bogdan are un Executive MBA de la Asebuss și Washington University.