1,2 miliarde euro pe an, comercializarea „la negru” de produse alimentare pregătite în bucătării personale

Date:

„Comercializarea de produse alimentare pregătite în bucătăriile personale se ridică la o valoare totală de până la 1,2 miliarde de euro pe an, reprezentând între 15 și 20% din industria de foodservice din România, a anunțat Hospitality Culture Institute în cadrul evenimentului Food&Beverages Innovation Camp, desfășurat la Piatra Neamț,între 13 și 15 noiembrie. Această a doua ediție a Food&Beverages Innovation Camp a fost organizată de APIO și Hospitality Culture Institute. Organizatorii subliniază că „evenimentul, susținut de UniCredit Bank, a adunat peste 60 de participanți, lideri ai sectorului HoReCa, profesioniști din industrii conexe precum și fondatori de start-up-uri care generează inovație în ospitalitate prin intermediul tehnologiei, al producției sau serviciilor.

În prima zi a F&B Innovation Camp, Radu Savopol, fondator 5 to go și Gabriel Melniciuc, CEO și partener Spartan, au vorbit despre investițiile planificate în dezvoltarea celor două companii în 2024. Potrivit CEO-ului Spartan, în momentul de față, piața este definită de o anumită stare de incertitudine, accentuată de mediul fiscal dificil dar și de lipsa de predictibilitate”.

Gabriel Melniciuc: „Suntem la jumătatea lui noiembrie și nu avem buget pentru 2024 pentru că nu știm pe ce să ne bazăm.”

În continuare, ne informează organizatorii, „a doua zi a F&B Innovation Camp a generat dezbateri intense cu privire la provocările sistemice cu care se confruntă companiile din industria ospitalității. În cadrul panelului Chefs at Work, au participat Mihai Toader, cofondator Soro lume, Alex Cîrțu, consultant culinar LifeBox, Alexu Toader, Project Manager Viscri 32, Ana Consulea, owner Zexe Braserie, Alex Petricean, owner NOUA și Oana Coantă, owner Bistro de l’Arte. Aceștia au discutat despre întreruperile în lanțurile de aprovizionare, creșterea foodcost-ului dar și despre pregătirile pentru anul 2024, în contextul modificărilor fiscale, aceștia fiind rezervați în ceea ce privește creșterea profitabilității business-urilor pe care le conduc”.

Ana Consulea: „Ar trebui să ne obișnuim cu 7-10% marjă de profit. Să uităm ce se întâmpla acum 10 ani, când marja de profitabilitate la nivelul sectorului era de 30%.”

Legea gătitului de acasă, o inițiativă care poate proteja consumatorii și susține micii producători

În contextul apropierii sărbătorilor de iarnă și a comercializării „la negru” a produselor specifice acestei perioade, pe diferite canale de vânzare, reprezentanții asociațiilor patronale și profesionale din HoReCa au discutat despre o posibilă inițiativă legislativă privind „Legea gătitului de acasă”: 

„În fiecare an, comercializarea de produse alimentare pregătite în bucătăriile personale se ridică la o valoare totală de până la 1,2 miliarde de euro, reprezentând între 15 și 20% din industria de foodservice. Printre cele mai căutate produse se numără cozonacul, pasca, tortul și diferite alte tipuri de prăjituri. Nereglementarea acestei activități vine la pachet cu o serie de riscuri atât pentru consumatorul final, cât și pentru cei care comercializează aceste preparate. 

În acest context, Radu Savopol, președinte HORA, Oana Coantă, vicepreședinte în cadrul Federației Patronatelor din Industria Ospitalității, Laurentiu Mâță, președinte RoTruck, Alexu Toader, Project Manager Viscri 32 și Răzvan Testa, partener fondator Țuca Zbârcea & Asociații, au dezbătut despre o posibilă inițiativă legislativă privind Legea gătitului de acasă, prin intermediul căreia veniturile generate prin acest tip de activitate ar putea fi recunoscute și fiscalizate, în timp ce drepturile consumatorilor ar putea fi mai bine apărate, prin stabilirea unor reguli de igienă pentru spațiile în care au loc astfel de activități. 

Răzvan Testa a oferit exemple de bune practici din alte țări europene, ceilalți participanți la dezbatere propunând diverse soluții precum extinderea în mediul urban a reglementărilor pentru punctele gastronomice locale sau dezvoltarea unor bucătării centrale în care care micii producători să-și poată realiza activitatea în condiții optime de igienă. 

Tot în cadrul F&B innovation Camp, specialiști din industrii conexe au susținut prezentări pe diferite arii de interes pentru profesioniștii HoReCa. Astfel, Alexandru Dincovici, antropolog, a vorbit despre Senzori, algoritmi și conștientizare. Costel Ariton, National Key Account ON-TRADE Manager la PPD Global, și Andrei Lung, DIAGEO Portfolio & World Class Ambassador, au adus în discuție parteneriate și trenduri în HoReCa, în timp ce Ștefan Popescu, National On Premise Manager Romania & Moldavia RedBull, a susținut o prezentare captivantă despre Competiția atipică din HoReCa”.

F&B Innovation Camp este „un eveniment susținut de UniCredit Bank, cu sprijinul Bocado, 5 to go și Johnnie Walker”.

Hospitality Culture Institute este „un centru de resurse pentru antreprenorii din ospitalitate. Misiunea Institutului este de a identifica tendințe cu impact economic, social, politic și cultural și de a împărtăși know-how și soluții aplicate. Cele mai importante proiecte ale Hospitality Culture Institute sunt Romanian Hospitality Awards, F&B Business Accelerator, Hospitality Culture Research, Intimate Roundtable Conversations și Urbea Food Fest”. 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

FoodIntelForum Aqua Carpatica, ediția a VII-A : Business pe măsură

FoodIntelForum AQUA Carpatica, ediția a VII-a, debutează la fel...

Business serios, intensitate maximă la FoodIntelForum AQUA Carpatica

Începem ziua a doua a conferinței FoodIntelForum AQUA Carpatica,...

Influencerii înlocuiesc familia și prietenii ca sursă de informare pentru investitori 

În fiecare zi, investitorii individuali caută informații despre diferitele...