45% dintre angajații din România vor job-uri mai flexibile

Date:

Cu o piață a muncii aflată într-o continuă schimbare în materie de oportunități, dar mai ales în materie de modalități de recrutare, angajații își dezvoltă noi tendințe de mobilitate. Astfel, un studiu realizat de către Reveal Marketing Research și Kubis la solicitarea Undelucram.ro, privind comportamentul angajaților și digitalizarea procesului de căutare a unui loc de muncă, arată că peste jumătate dintre români (52%) și-au căutat un loc de muncă în ultimul an. 

45% dintre angajații din România vor job-uri mai flexibile. 

Așadar, la aproape un an și jumătate de la debutul pandemiei, candidații încep să pună accent pe satisfacții non-materiale, respectiv flexibilitate, această caracteristică fiind menționată de 45% dintre respondenții acestui studiu. 

Frecventarea platformelor de recrutare începe să devină o normalitate

Jumătate dintre respondenții acestui studiu au declarat că au intenționat să-și schimbe jobul și 30% declară că încă frecventează platformele de recrutare de câteva ori pe săptămână. În ceea ce privește platformele de recrutare, una din măsurile observate de aplicanți este că acestea s-au adaptat curentului actual de muncă în sistem hibrid și au creat filtre de căutare în acest sens (33%). 

De asemenea, platformele s-au îmbunătățit și pe partea de conținut și oferă informații mai detaliate cu privire la un anumit post deschis (25%) și sunt mai user friendly (10%). 

România digitală. Ce device-uri folosesc românii pentru a accesa platformele de recrutare? 

În ceea ce privește device-urile pe care românii le folosesc pentru a accesa platformele de recrutare, conform studiului, smartphone-ul este primul în topul device-urilor pe care românii le folosesc atunci când accesează platformele de recrutare (46%), urmat de laptop / PC (54%). 


Kubis este o agenție full service, digitally led cu peste 10 ani de prezență pe piața din România dar și un birou deschis în Houston (US) încă din anul 2013. 

Undelucram.ro este o comunitate online dedicată angajaților din România. Platforma conține informații despre locuri de muncă, recenzii ale angajaților despre companii, informații despre salarii și detalii despre cum se desfășoară interviurile de angajare. 

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 13 ani companii din România și Europa.


Despre Metodologie: 503 interviuri CAWI (colectare online), persoane active în câmpul muncii,  eșantion reprezentativ la nivel național urban+rural, 18+, online users. Perioada de colectare a datelor este mai 2021.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Bursele JTI pentru Jurnalisti: lansarea editiei 2024-2025

Urmandu-si traditia, Bursele JTI pentru Jurnalisti lanseaza de Ziua...

FoodIntelForum AQUA Carpatica progresează, profitul avansează, veselia debordează

Cea de-a treia zi a FoodIntelForum AQUA Carpatica 2024 începe și...

FoodIntelForum Aqua Carpatica, ediția a VII-A : Business pe măsură

FoodIntelForum AQUA Carpatica, ediția a VII-a, debutează la fel...

Business serios, intensitate maximă la FoodIntelForum AQUA Carpatica

Începem ziua a doua a conferinței FoodIntelForum AQUA Carpatica,...