În contextul publicării rezultatelor financiare de către AFI Europe România, AFI Cotroceni, cel mai mare și de succes mall din România, anunţă creșterea cu 8% a venitului operațional net pe primul trimestru din acest an faţă de trimestrul I 2017, trecând astfel de 9 milioane euro. În aceiaşi termeni de comparaţie, numărul de vizitatori a crescut cu 13%, atingând 56.000. Creşterea se datorată în principal extinderii magazinului Zara la 4000 mp și deschiderii magazinului Peek&Cloppenburg. de la finalul anului trecut. Concomitent, vânzările retailerilor (cifra de afaceri) au crescut cu 6%.
La mall-ul AFI Ploiești, vânzările retailerilor (cifra de afaceri) au crescut cu 11%, comparativ cu T1 2017.
Proiectul de birouri AFI Park a ajuns la un grad de ocupare de 99% din suprafață totală închiriabilă de 70.000 mp.
La AFI Brașov, lucrările de construcție avansează, iar mall-ul și spațiile de birouri vor fi deschise în 2019.
La AFI Tech Park 1 din București (foto), construcția va fi teminată în această lună. Clădirea este preînchiriată în proporție de aproape de 40%. Primii chiriași se vor muta în august 2018. Suprafața totală închiriabilă de 20.000 mp spații de birouri și 2000 mp zonă comercială.
În ansamblu, David Hay, CEO AFI Europe România, subliniază că „rimul trimestru al anului 2018 reprezintă o dovadă a creșterii susținute, înregistrate pentru toţi parametrii: creșterea cu 12% a venitului operațional net, la 13,6 milioane de euro, comparativ cu T1 2017, creșterea numărului de vizitatori în centrele comerciale, noi închirieri de spații de birouri în AFI Tech Park, extinderea suprafețelor totale închiriabile ale centrelor comerciale și demararea vânzărilor pentru AFI City, primul nostru proiect rezidențial. Rata de ocupare pentru activele noastre generatoare de venit este de 99%. În plus, avem în dezvoltare trei proiecte diferite: mall-ul și clădirea de birouri AFI Brașov, campusul de business AFI Tech Park, care se apropie de 40% rată de pre-închiriere și proiectul rezidențial AFI City. Continuăm să ne menținem interesul pentru noi oportunități, fie că reprezintă dezvoltarea de noi centre comerciale, fie noi spații de birouri”.