AHK World Business Outlook

Date:

AHK World Business Outlook este un chestionar realizat de Uniunea Camerelor de Comerț și Industrie din Germania (DIHK) prin care companii la nivel mondial sunt chestionate „referitor la situația companiei, la așteptări și evoluții conjuncturale în fiecare țară, la investiții și la cele mai importante riscuri pentru dezvoltareacompaniei”. La ediţia din toamna acestui an, din România au răspuns 52 de companii: 19 din industrie/construcții, 19 din comerț, 14 din domeniul serviciilor.

Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană (AHK), realizatoarea chestionarului referitor la ţara noastră, apreciază, pe baza rezultatelor, că „situația actuală a companiilor germane din România este bună și așteptările pe termen scurt în ce privește evoluția propriei companii sunt optimiste. Dar, comparativ cu chestionarul din toamna anului 2016, procentul celor care văd o înrăutățire a situației conjuncturale pe termen mediu a crescut puternic (2017: 29% mai rău, 2016: 8%). Optimismul se menține doar pe termen scurt, ceea ce cel mai probabil are legătură cu evoluțiile politico-economice din ultimele luni. Condițiile-cadru politico-economice sunt considerate de departe cel mai mare risc pentru economie. Peste 69% din companiile care au participat la chestionar sunt nemulțumite de acest aspect, ceea ce constituie o înrăutățire semnificativă față de chestionarul din toamna anului trecut. Nici situația din învățământul românesc nu este deloc satisfăcătoare. Din chestionarul din toamnă reiese că lipsa personalului calificat constituie pentru dezvoltarea economică a companiilor un risc important (peste 57% din companii)”.

O apreciere desprinsă din rezultatele actuale este aceea că „față de chestionarul din toamna lui 2016 numărul celor care sunt îngrijorați de stabilitatea juridică a crescut. Acest lucru se datorează și faptului că în Parlament au fost adoptate mai multe legi controversate, care printre altele îngreunează lupta împotriva corupției”.

Concluzia este că „activitățile politico-economcie ale guvernului ar trebui să se axeze în principal pe măsuri care să crească încrederea mediului de afaceri. Și vorbim aici mai ales de stabilitate fiscală și măsuri economice sustenabile, dar și de continuarea luptei împotriva corupției. Situația conjuncturală bună în România, în Europa și în Germania, care este principalul partener economic al României, face posibilă realizarea de investiții necesare urgente în infrastructură, educație și cercetare & dezvoltare. Această șansă nu ar trebui ratată. Lipsa de personal, care devine tot mai acută, are efect negativ asupra dezvoltării economice. De aceea trebuie să aibă prioritate elaborarea și punerea în practică de soluții în acest sens”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Economia și piața muncii, analizate la Ziua Partenerilor IMM România

Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din...

Amprenta de carbon a unei cești de cafea pe întregul lanț de business

Ce amprentă de carbon lasă o ceașcă de cafea...

Inițiativă interregională de îmbunătățire a gestionării deșeurilor electrice și electronice

Agenția pentru Dezvoltare Regională București-Ilfov (ADRBI) anunță „cele mai...