CEO-ul Teraplast SA, Alexandru Stânean: „Avem discuții și în România și în afara României – rămâne să vedem care dintre ele se vor materializa”.

Urmărind creșteri de 2 cifre în fiecare an, atât ca cifră de afaceri cât și ca profitabilitate, producătorul de materiale de construcții Teraplast SA își dorește să ajungă cel mai mare procesator de polimeri din Europa de Est, conform declarațiilor făcute de CEO-ul Alexandru Stanean (foto) în cadrul ediției din luna martie a evenimentului financiar „The Power Table – Cum arată raportările financiare și cum investim”.

Compania a încheiat lunile trecute o tranzacție mamut prin care a vândut divizia Steel către Kingspan – liderul mondial în domeniu –, pentru care au primit „un preț foarte bun”, pentru a-l cita pe Stânean.

În viitor, business-ul Teraplat S.A. se va concentra pe partea de instalații și în zona de ambalaje biodegradabile și din polietilenă, cu accente și către partea de responsabilitate socială. Conform declarațiilor făcute de Alexandru Stânean, societatea va recicla în 2021 circa 33.000 tone de material (polimeri) pe care îl ia de la terți. O parte din acest material este transformat în produse finite și contribuie la scăderea costurilor societății și, implicit, la îmbunătățirea marjei de profit.

„România are nevoie să construiască rețele de apa și canal încă
20 de ani de acum înainte”

Conform declarațiilor lui Stânean, studiile făcute de BERD au ajuns la concluzia că, necesarul de investiții în țara noastră, pe partea de rețele de apa și canal este, în acest moment de 26 de miliarde Euro, ceea ce ar însemna că România va continua să construiască în acest domeniu în următorii 20 de ani: „România are nevoie să construiască rețele de apă și canal încă 20 de ani de acum înainte. Pe studii făcute de BERD necesarul de investiții pe această zonă sunt de 26 miliarde de Euro. Am reușit să construim cam de 1 mld. pe an, media este de 500 de milioane, deci undeva între 26-50 ani vom avea de lucru pe rețelele noi. Sunt convins ca business-ul de instalații a grupului Teraplast va continua să fie ancora, o bază puternică de cash care, datorită faptului că investim 20 de milioane de Euro în zona aceasta de instalații, ani de zile vom reuși să finanțăm creșteri și dezvoltări ulterioare. De asemenea, cred că în următorii ani vom dezvolta zona de ambalaje flexibile, atât biodegradabile, cât și clasice din polietilenă, pentru zona industrială în care, la aceasta ora, plasticul biodegradabil nu este o soluție”.

Ambiții europene

Alexandru Stânean spune că ambițiile Teraplast S.A. nu se opresc în România, ținta companiei fiind piața Uniunii Europene: „Cei doi piloni vor fi axele în jurul cărora se va construi business-ul Teraplast, și nu mă refer la fabricile existente, ci în context european. Noi avem experiență cu fabrica din Serbia, ne simțim oriunde în Europa suficient de siguri pe noi cât să facem business și, evident, Teraplast trebuie sa continue creșterea și în afara României, pentru ca trebuie să ajungem un procesator relevant de polimeri la nivel european”.

CEO-ul Teraplast nu exclude nici viitoare achiziții de companii sau fabrici din piețele externe: „Dacă considerăm zona de M&A, care iți asigură ce mai rapida dezvoltare, dincolo de intenții, discutăm și de oportunități. Avem discuții și în România și în afara României – rămâne să vedem care dintre ele se vor materializa. Dacă avem situația în care se materializează una din afara României, lucrurile se vor întâmpla foarte repede. Dacă se vor materializa cele din România, pentru noi este important să facem business, să facem deal-uri în zone în care face sens. Credem că mai putem crește și în România dar, suntem conștienți că pentru a ne atinge ambițiile, trebuie să fim și în afară. Nu vreau să dau un timeline foarte clar, ideea este că, dincolo de intențiile noastre contează și modul în care se materializează oportunitățile, pentru ca preferăm să cumpărăm companii de calitate, indiferent dacă sunt din România sau din străinătate”.

Noi produse în oferta Teraplast, din acest an

Un nou segment de produse va fi disponibil în acest an în oferta Teraplast. Este vorba de țevile de apa caldă, apa rece și încălzire, despre care Stânean spune ca va completa portofoliul de produse pentru interiorul clădirilor.

„Noua ne-a lipsit un segment întreg de țeavă pentru interiorul clădirilor,” povestește Stânean, „respectiv țeava de apă caldă, apă rece și încălzire. Una din liniile pe care le luăm prin proiectele de Ajutor de Stat este tocmai o linie pentru țeavă de apă caldă, apă rece și încălzire în pardoseală și vom lansa, până la finalul anului aceasta grupa nouă de produse, care să ne completeze portofoliul de produse pentru interiorul clădirilor. Tot ca și grupă nouă de produse, vor fi țevile de protecție pentru cablurile de comunicație, respectiv fibra optică, care la aceasta ora se importă și pe care le vom introduce în fabricație. Ca o informație interesantă, și în Germania dacă vrei să cumperi genul acesta de produs, trebuie să aștepți 6 luni – asa de mare este cererea la nivel European”.

Evenimentul The Power Table – Cum arată rezultatele financiare și cum investim a fost organizat cu sprijinul Bursei de Valori București, 2Performant S.A. și Life is Hard S.A., Evisara.com (Partener tehnic), Financial Intelligence, Finzoom, NewMoney, InvestTenergy, Economistul.ro, Club Economic, România Durabilă, București Business, Prahova Business și Reușita TV (Parteneri media).

DISTRIBUIȚI